جواب تمرینات درس دهم فارسی هفتم

جواب تمرینات درس دهم فارسی هفتم
جواب تمرینات درس دهم فارسی هفتم


جواب خودارزیابی درس 10 فارسی هفتم


معنی شعر گل و گل فارسی هفتم


کتاب فارسی پایه هفتم درس 10


نکات درس دهم فارسی هفتم


جزوه گِل و گُل فارسی پایه هفتم

جواب تمرینات درس دهم فارسی هفتم


جزوه درس 10 فارسی هفتم


جزوه درس 10 فارسی هفتم

[email protected]

09305561992

ادرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید و از اخرین اخبار مطلع شوید

ما رادر شبکه های اجتماعی زیر دنبال کنید



Downloads-icon



Downloads-icon



Downloads-icon



Downloads-icon



Downloads-icon

دلم خنک شد 

نوشتم 

آخیش

دلم خنک شد 

نوشتم 

جواب تمرینات درس دهم فارسی هفتم

آخیش

عالی بود مرسی عشقم 

عالی بود.مرسی♥♥

 عالی بود.

😊😍😍😍

عالیع ♡خدا وکیلی همینجوری ادامه بده ^^

عالیه عااالی

عالی عالی عالی عالی 

دمتون گرم 

عالییییییییییییییییییییییییییییییی

Good

 

کارتون عالی 🥇🥇👌👌👌👌👌👌👌👌👌

عالیه

به نظر من جواب  بعضی از تمارین  صحیح نیستن😑


دریافتDownloads-icon

جواب نوشتن صفحه ۹۵ کتاب ادبیات فارسی پایه هفتم جواب نوشتن درس دهم کلاس ادبیات از سایت نکس لود دریافت کنید.

1. زمان فعل های زیر را مشخص کنید.خواهم رفت می نویسند گرفته بودی شنیدیم نشسته بودید آمدند2. پیام، قافیه و ردیف را در « قطعه زیر » بنویسید.برزگری پند به فرزند داد کای پسر این پیشه پس از من توراستهر چه کنی کشت، همان بدروی کار بد و نیک چو کوه و صداست3. با توجه به متن درس، جای خالی را با کلمه مناسب، پرکنید.معلم با همان ،­،­،­ گرمش ادامه داد: «خیلی عالی است».اگر با او همسفر می شدی در طول راه ،­،­،­ زیبای قرآن او را می شنیدی.4. در متن زیر غلط های املایی را پیدا کنید و شکل درست آنها را بنویسید.مهم این است که در مقابل سختی ها تصلیم نشد. اگر انسان در برابر دشواری ها بایستد، بر آن چیره می شود، البته باید سبر و تاقت را از دست نداد و هیچ گاه ناسپاسی نکرد.

مهدی : 1. خواهم رفت : آینده می نویسند : حال گرفته بودی : گذشته.شنیدیم : گذشته نشسته بودید : گذشته آمدند : حال.2. پیام = نتیجه کارها و رفتارهای ما به خودمان باز می گردد .قافیه = را ، صدا .ردیف = است (ست).3. معلّم با همان .لحن. گرمش ادامه داد: «خیلی عالی است».اگر با او همسفر می شدی در طول راه .تلاوت. زیبای قرآن او را می شنیدی.4. مهم این است که در مقابل سختی ها «تصلیم» ← «تسلیم» نشد. اگر انسان در برابر دشواری ها بایستد، بر آن چیره می شود، البتّه باید «سبر و تاقت» ← «صبر و طاقت» را از دست نداد و هیچ گاه ناسپاسی نکرد.

برای دریافت “جواب نوشتن درس دهم کلاس ادبیات صفحه 95 فارسی هفتم” لطفا نظری در نظرات پایین سایت برای ما بفرستید یا از دکمه صورتی
ارسال نظر استفاده
کنید.

جواب (مهدی)کاملا درست است👍👍👍

جواب تمرینات درس دهم فارسی هفتم

عالی

عالی

این بیت به واقعه ی شهادت حضرت علی توسط ابن ملجم اشاره دارد…..


هرگونه کپی برداری از مطلب یا قالب حرام است

حل تمرین ادبیات پایه هفتم درس دهم صفحه ۹۷ مدرس سرکار خانم آراسته در فایل پیش رو به ارائه حل تمرین های درس دهم ادبیات فارسی در صفحه ۹۷ کتاب پرداخته است. دانلود فایل

در فایل پیش رو به ارائه حل تمرین های درس دهم ادبیات فارسی در صفحه ۹۷ کتاب پرداخته است.

دانلود فایل

var CurrentDate= “07/18/2020 11:10:31 AM”; var JAT= 1; function pz() {};init();document.getElementById(“cities”).selectedIndex=21;coord();main();جواب تمرینات درس دهم فارسی هفتم

دبیرستان شایستگان یکی از بهترین مدارس شهرستان لامرد می باشد که با بالاترین سطح علمی و امکانات در سال 1398 با هدف افزایش دانش برای فرزندان این سرزمین شروع به فعالیت نموده است.


دانلود فایلDownloads-icon

درس 1

1. چه کساني در کلاس جنگل سبزآرزو هاي خود را مطرح کردند؟

شبنم، دانه، غنچه، جوجه گنجشک، جوجه پرستو، جوجه هاي کبوتران و معلم.

 

2. منظورشبنم ازجمله ي (مي خواهم آفتاب شوم) چيست؟

جواب تمرینات درس دهم فارسی هفتم

منظورش اين است که مي خواهم با گرماي خورشيدبخارشوم وبه آسمان بروم وباخورشيد يکي شوم. ويا مثل آفتاب پر نور شوم

 

3. معلم براي بچه ها چه آرزويي کرد؟

آرزوکردهمه ي بچه ها به آرزوهايشان برسند.

 

اگر شما در جنگل سبز بوديد چه آرزويي مي کرديد؟

آرزوي اینکه جنگل سبز همیشه سبز باشد

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 2

1. درکلاس درس طبيعت چه زيبايي هايي رامي توان درک کرد؟

عظمت،جلال وجاذبه ي خالق را مي توان درک کرد.

 

2. اين دوبيت (مولوي) باکدام بخش ازدرس ارتباط دارد؟

اين درختانند هم چون خاکيان دست ها برکرده اند از خاکدان

با زبان سبز و با دست دراز از ضميرخاک مي گويند راز

بر روي سبزه ها و کشته هاي سيراب،درختان سرسبز باغ و صحرا را ديديم که شاخه ي دست هاي خويش را به آسمان برافراشته بودند و دعا مي کردند.

 

3. نمونه هاي ديگري زيبايي هاي آفرينش را بيان کنيد.

گلزارها،ستارگان، رنگين کمان، بيابان ها،

 

4. يک تشبيه و يک تشخيص در درس پيدا کنيد و بنويسيد.

تشبيه: نسيم مانند مادري مهربان و آداب دان به کودکان خويش،حق شناسي وادب مي اموزد.

تشخيص: آب با گام هاي استوار و اميد وار ،شتابان مي رفت.

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 3

1. امتيازات يک نوجوان و جوان خوب را از ديدگاه رهبر معظم انقلاب بيان کنيد؟

جوان و نوجوان خوب بايد اهل فکر کردن دريافتن و تحليل کردن باشد.

 

2. منظور از ابارت (آينده با حرف ساخته نميشود) چيست؟

با حرف زدن نميتوان پيشرفت کرد.براي پيشرفت کردن و ساختن آينده بايد کار کرد و با عمل وکار و کوشش آينده را ساخت.

 

3. شما ويژگي هاي برجسته ي جوان امروز ايراني را چه چيزهايي ميدانيد؟

تلاش، ذکاوت، پشتکار، اعتماد به نفس و ايمان قلبي.جواب تمرینات درس دهم فارسی هفتم

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 4

1. منظور شاعر از (آسمان مثل يک تبسم شد) چيست؟

با آمدن بهار، آسمان گرم و زندگي بخش شد وهمه سردي هاو غصه ها از بين رفت.

 

2. به نظر شما ، چرا بزرگ ترها از دوره ي نوجواني وجواني خود معمولا با حسرت وآه ، ياد ميکنند؟

چون فرصتي براي برگشت به آن دوران و استفاده درست از آن را ندارند.

 

3. نوجواني زيباست ، چه کنيم تا زيبا تر شود؟

بايد قدر آن را بدانيم و قشنگي آن را بدانيم وقشنگي آن را با کم حوصلگي و دل خوري هاي بيهوده ،زشت و تاريک نکنيم.

 

4. دوست خوب کيست ؟

دوستي خوب است که گفتارش درست و رفتارش پسنديده باشد. در دلش ايمان و مهرباني موج بزند و از چهره و نگاهش اميدواري و نشاط بجوشد.

………………………………………………………………………………………………………………………

 

درس 5

1. چه کساني مي توانند در قلب ما جا بگيرند؟

همه ي انسانها

 

2.  چرا قلب آدم نبايد خالي باشد ؟

چون اگر خالي باشد مثل يک گلدان، خالي و زشت مي شود و انسان را آزار مي دهد

 

3. شما قلب را به چه چيز هايي تشبيه مي کنيد ؟

آسمان ، دريا ، کهکشان و…

 

4. آدم هاي بد چگونه مي توانند وارد قلب ما شوند؟

اگر به انسانهاي خوبي تبديل بشوند و دست از بدي ها بر دارند مي توانند وارد قلب ما بشوند .

………………………………………………………………………………………………………………………

 

درس 6

1. چرا گيتي به چشم کبوتر بچّه تاريک شد؟

چون او کوچک و بي تجربه بود و آن مسير کوتاه،برايش طولاني و خسته کننده شده بود.

 

2. به نظر شما کبوتر بچّه ممکن است چه پاسخي به پند مادر داده باشد؟

پذيرفتن نصيحت مادر و عمل کردن به آن.

 

3. پيام اصلي درس چيست؟

آموختن راه و روش زندگي و تجربه کسب کردن.

 

4. کدام بخش از تجربيات مادر کبوتر دردناک بود؟

آنجا که گفت (…پنجه ها از در و ديوار به من سنگ مي زدند، وسرم خونين شد…)

………………………………………………………………………………………………………………………

 

درس 7

1. چرا مي گويند:(وقت از طلا گران بها تر است)؟

زيرا با صرف وقت مي توان طلا به دست آورد،ولي دقايق تلف شده را با طلا نمي توان خريد.

 

2. منظور از (عمرحقيقي را شناسنام? ما تعيين نمي کند) چيست؟

زيستن و زندگي زيبا،فقط همان فرصت هايي است که با رفتارهايي زيبا و کارهاي بزرگ مي گذرد.بقّيه روزها وسال هاي ما جزء عمر واقعي ما محسوب نمي شوند.

 

3. پيام اصلي اين درس چيست؟

ما بايد از وقت خود بهترين استفاده را ببريم و نگذاريم وقتمان تلف شود.

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 8

1. چرادانش آموزان ازنصيحت کردن امام خودداري کردند؟

زيرا امام بزرگواروازهمه گناهان دوربودواوبت شکن بودندوبه مدت چهل سال نمازهاي شبشان ترک نشد.

 

2. چگونه مي توانبراي اسلام وجمهوري اسلامي وکشور مفيد بود؟

به وظايف اسلامي که انسان رامي سازدعمل کنيدواخلاق خود رانيکوکنيدواطاعت وخدمت پدران ومادرانتانراغنيمت شماريدوانهاراازخود راضي کنيدوبه معلم هايتان احترام زيادي بگذاريد.

 

3. درباره ي عبارت (حرم دل او را آرام مي کرد و مدرسه انديشه اش را) توضيح دهيد؟

وقتي وارد زيارتگاه مي شويم دل ما به خدا نزديک تر مي شود و از امامان سرمشق مي گيريم وقتي وارد مدرسه مي شويم چون سواد من افزايش پيدامي کند فهم و انديشه ماهم افزايش ميابد.

 

4. امام خميني درپاسخ نامه دانش آموزان چه نوشتند؟

فرزندان عزيزم نامه ي محبت اميز شما را قرائت کردم.کاش شماعزيزان مرانصيحت ميکرديدکه محتاج آنم. اميداست بانشاط وخرمي درس هايتان راخوب بخوانيد.

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 9

1. معلم براي تشويق نيما چه کرد؟

معلم گفت: آفرين آفرين خيلي خوب بود آقاي علي اسفندياري!

 

2. دکترحسابي و دکتر کاظمي آشتياني چه خصوصيات مشترکي داشتند؟

مطالعه کتاب، منظم بودن، انجام تکاليف ديني، حافظ قرآن بودن.

 

3.  به نظر شما چرا دکتر حسابي با (علم بدون عمل) مخالف بود؟

زيرا اگر علم داشته باشيم اما انجام ندهيم و عمل نکنيم در زندگي به درد ما نمي خورد.

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 10

1. عهد پيمان شهيد رجايي با شاگردانش چه بود؟

من دير نمي‏آيم شما هم دير نياييد. من غيبت نمي‏کنم شما هم غيبت نکنيد. من به شما دروغ نمي‏گويم شما هم به من دروغ نگوييد. من به هر قولي که به شما بدهم وفا مي‏کنم شما هم به هر قولي که به من مي‏دهيد وفا کنيد.

 

2.  چرا مصطفي در هنگام کمک به پيرمرد کمي مکث کرد؟

چون شيطان مي‏خواست با گفتن خودت بيشتر به اين پول احتياج داري او را فريب دهد و اين باعث شد او کمي مکث کند.

 

3. به کاري که مصطفي کرد(ايثار)مي‏گويند. نمونه اي ديگر از ايثار را ذکر کنيد.

وقتي در مدرسه يکي از دوستانمان تغذيه خود را جا گذاشته و گرسنه است تغذيه خود را به دوستمان بدهيم اين هم يک نوع ايثار است. جنگ رزمندگان اسلام با دشمن و …

 

4.  خاطره عشق به مردم خاطره اي چه کسي مي باشد؟

کيومرث صابري فومني (گل آقا)

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

 درس 11

1. معناي (سامان منا اهل البيت) را بيان کنيد.

 سلمان جزو خانواده من است. سلمان از اهل بيت است

 

2. چگونه زبان فارسي به گسترش تمدن اسلامي کمک کرده؟

يکي از مظاهر خدماتي است که از راه زبان فارسي به اسلام کرده اند ادبا عرفا و سخنوران ايراني حقايق قراني را با جمله زيباي شعرو نثر فارسي به نحو احسن آرايش داده اند و حقايق اسلامي و معاني لطيف قراني را در ميان حکاياتي شيرين آورده اند

 

3. به نظر شما چگونه مي توان به تمدن اسلام و ايران بيشتر خدمت کرد؟

با انجام دادن به وظايف مذهبي و ملي، با به کارگري هوش و لياقت واستعداد، آشنايي با فرهنگ وتمدن هاي ديگر و هماهنگ کردن انها با فرهنگ و تمدن اسلامي و ايراني، عشق و ايمان

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 12

1. رفتار پيامبر(ص) باامام حسن(ع) و امام حسين(ع) در دوران کودکي؟

رسول اکرم با فرزندان خود به مهر و عطوفت رفتار ميکرد. وقتي به سجده مي رفت حسن(ع) و حسين(ع) برگردن و پشتش مي نشستند و او چنان درسجده مي ماند تا به ارامي پايين بيايند و وقتي از سجده بر مي خواست هر دوتا را صورتشون را بوسه اي مي زد.

 

2.  کدام رفتار پيامبر(ص) با ديگران براي شما جالب تر است. چرا؟

يکي از رفتار هاي خوب پيامبر(ص) اخلاق خوب ان است. اگر اخلاق خوب داشته باشي همه تو را دوست دارن وباعث شايستگي فرد نيز مي شود

 

3. به نظر شما چرا پيامبر(ص) بد رقتاري با خويش را مي بخشيد اما نسبت به قانون شکني گذشت نداشت؟  

زيرا بدرفتاري با خود مسله اي شخصي است ومي توان ازآن گذشت ولي قانون شکني مسله اي اجتماعي و عمومي است و حق ديگران را ضايع مي کند وقابل گذشت است.

 

4. خداوند در مورد مهرباني پيامبر(ص) چه مي فرمايد؟

 به درستي که رسول خدا براي شما اسوه و نمونه ي نيکويي است.

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

 درس 13

1. چند ويژگي اخلاقي حضرت امام خميني(ره)را در دوره ي نوجواني و جواني بيان کنيد:

 مهرباني ،سادگي ، فروتني،خوش بياني ، نظم و دقت وسيماي جذاب از ويژگي هاي درخشان ايشان بود

 

2. چرا در دوره انقلاب،همه ايران يک معلم داشت؟

همه به فرمان امام در کوچه ها و خيابان هاتظاهرات مي کردندودرس انقلاب را به بانگ بلند به گوش جهانيان مي رساندند آن روزها ملت،يک آموزگار،يک معلمو يک استاد داشت و او کسي جز امام خميني(ره) نبود

 

3. به نظر شماراز محبوبيت بنيان گذارجمهوري اسلامي چيست؟

اين که قدرتمند بود و به مال و ثروت اهميت نمي داد

 

4. چرا امام خميني(ره)به پاريس رفت؟

حکومت عراق به درخواست شاه، اقامت امام خميني را درآن کشور ممنوع کرد امام خميني نيز ناگزيربه پاريس رفت و از آن جارهبري نهضت مردم ايران راکه در آنزمان به يک انقلاب بزرگ تبديل شده بود ، بر عهده گرفت

………………………………………………………………………………………………………………………

 

 درس 16

1. چرا آدم اهني از شاپرک خوشش آمد؟

شاه پرک با همه تماشاگران فرق داشت، سوالاتي که مي کرد در برنامه ريزي ادم اهني نبود، صدايش بسيار شيرين بود، ادم اهني را تروم عزيز صدا ميزد.

 

2. چرا ادم اهني از مرگ شا پرک به سوالات جواب درست نمي داد؟

چون ادم اهني ناراحت بود که شاه پرک را نجات نداد وبه سوالات شاه پرک جواب درستي نداده بود.

 

3. اخرين جمله درس چه پيامي دارد؟

يعني درخت بلوط به شا پرک اسيب رساند شا پرک با اين که ميدا نست جانش در خطراست باز هم به درخت بلوط رفت مي توانست بگردد شايد درخت بلوط ديگري پيدا مي کرد.

 

4. وقتي شاپرک براي بار اول رفت براي ادم اهني چه اتفاقي افتاد؟

وقتي شا پرک رفت ادم اهني دو سوال اول باهم اشتباه کرد وبه سوال سوم هم جواب غلطي داد.

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 17

1. دانش آموزان چه جمله هايي روي برگه هاي خود مي نوشتند؟

من نمي توانم درست به توپ فوتبال ضربه بزنم، من نمي توانم عددهاي بيشتر از سه رقم را تقسيم کنم، من نمي توانم کاري کنم که مرا دوست داشته باشند.

 

چرا دونااز دانش آموزان خواسته بود که (نمي توانم) هاي خود را بنويسند؟

چون مي خواست با اين کار تمام نمي توانم ها را ازبين ببرد وآن ها را درون خاک بگذارد و به همه بگويد که ما مي توانيم.

 

3. منظور بازرس از جمله ي (فهميدم که اين شاگردان هرگز چنين روزي را فراموش نخواهند کرد) چيست؟

 منظور اين است که ما هميشه بايد به خودمان بگويم من مي توانم و به خاطر همين است که بچه ها اين روز را فراموش نمي کنند.

 

4. چرا آقاي (دونا) از بچه ها خواست که نمي توان هاي خود را داخل خاک بگذارند؟

چون مي خواست به بچه ها بفهماند که هميشه بگويند (من مي توانم) و براي همين مراسم تدفين نمي توانم را برگذار کردند.

 

تهیه کننده : reza

 



{{ successMsg }}

{{ errorMsg }}

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.جواب تمرینات درس دهم فارسی هفتم

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

برای استفاده بسیاری از امکانات گاما و خیلی از وبسایت ها باید جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

برای این کار باید به تنظیمات مرورگر خود مراجعه کنید.
در صورت نیاز به راهنمایی اینجا کلیک کنید..

{{ total }} مورد پیدا کردم!

نمونه سوال+44,000

محتوای آموزشی+12,000

پرسش و پاسخ+12,000

آزمون آنلاین+2,700

درسنامه آموزشی +1,200

مدرسه یاب+130,000

نمونه سوال

محتوای آموزشی

پرسش و پاسخ

آزمون آنلاین

درسنامه آموزشی

مدرسه یاب

معلم خصوصی

جواب تمرینات درس دهم فارسی هفتم
جواب تمرینات درس دهم فارسی هفتم
0

جواب سوال های کتاب آزمایشگاه دهم x بخوانید...