حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم

حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم
حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم

دلم خنک شد 

نوشتم 

آخیش

دلم خنک شد 

نوشتم 

حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم

آخیش

عالی بود مرسی عشقم 

عالی بود.مرسی♥♥

 عالی بود.

😊😍😍😍

عالیع ♡خدا وکیلی همینجوری ادامه بده ^^

عالیه عااالی

عالی عالی عالی عالی 

دمتون گرم 

عالییییییییییییییییییییییییییییییی

Good

 


جواب خودارزیابی درس 10 فارسی هفتم


معنی شعر گل و گل فارسی هفتم

[email protected]

09305561992

ادرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید و از اخرین اخبار مطلع شوید

حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم

ما رادر شبکه های اجتماعی زیر دنبال کنید


درس 1 فارسی هفتم


درس 2 فارسی هفتم


درس 3 فارسی هفتم


درس 4 فارسی هفتم


درس 5 فارسی هفتم

حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم


درس 6 فارسی هفتم


درس 7 فارسی هفتم


درس 8 فارسی هفتم


درس 9 فارسی هفتم


درس 10 فارسی هفتم


درس 11 فارسی هفتم


درس 12 فارسی هفتم


درس 13 فارسی هفتم


درس 14 فارسی هفتم


درس 15 فارسی هفتم


درس 16 فارسی هفتم


درس 17 فارسی هفتم

[email protected]

09305561992

ادرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید و از اخرین اخبار مطلع شوید

ما رادر شبکه های اجتماعی زیر دنبال کنید

جواب نوشتن صفحه ۹۵ کتاب ادبیات فارسی پایه هفتم جواب نوشتن درس دهم کلاس ادبیات از سایت نکس لود دریافت کنید.

1. زمان فعل های زیر را مشخص کنید.خواهم رفت می نویسند گرفته بودی شنیدیم نشسته بودید آمدند2. پیام، قافیه و ردیف را در « قطعه زیر » بنویسید.برزگری پند به فرزند داد کای پسر این پیشه پس از من توراستهر چه کنی کشت، همان بدروی کار بد و نیک چو کوه و صداست3. با توجه به متن درس، جای خالی را با کلمه مناسب، پرکنید.معلم با همان ،­،­،­ گرمش ادامه داد: «خیلی عالی است».اگر با او همسفر می شدی در طول راه ،­،­،­ زیبای قرآن او را می شنیدی.4. در متن زیر غلط های املایی را پیدا کنید و شکل درست آنها را بنویسید.مهم این است که در مقابل سختی ها تصلیم نشد. اگر انسان در برابر دشواری ها بایستد، بر آن چیره می شود، البته باید سبر و تاقت را از دست نداد و هیچ گاه ناسپاسی نکرد.

مهدی : 1. خواهم رفت : آینده می نویسند : حال گرفته بودی : گذشته.شنیدیم : گذشته نشسته بودید : گذشته آمدند : حال.2. پیام = نتیجه کارها و رفتارهای ما به خودمان باز می گردد .قافیه = را ، صدا .ردیف = است (ست).3. معلّم با همان .لحن. گرمش ادامه داد: «خیلی عالی است».اگر با او همسفر می شدی در طول راه .تلاوت. زیبای قرآن او را می شنیدی.4. مهم این است که در مقابل سختی ها «تصلیم» ← «تسلیم» نشد. اگر انسان در برابر دشواری ها بایستد، بر آن چیره می شود، البتّه باید «سبر و تاقت» ← «صبر و طاقت» را از دست نداد و هیچ گاه ناسپاسی نکرد.

برای دریافت “جواب نوشتن درس دهم کلاس ادبیات صفحه 95 فارسی هفتم” لطفا نظری در نظرات پایین سایت برای ما بفرستید یا از دکمه صورتی
ارسال نظر استفاده
کنید.

جواب (مهدی)کاملا درست است👍👍👍

حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم

عالی

عالی

این بیت به واقعه ی شهادت حضرت علی توسط ابن ملجم اشاره دارد…..


هرگونه کپی برداری از مطلب یا قالب حرام است

حل تمرین ادبیات پایه هفتم درس دهم صفحه ۹۷ مدرس سرکار خانم آراسته در فایل پیش رو به ارائه حل تمرین های درس دهم ادبیات فارسی در صفحه ۹۷ کتاب پرداخته است. دانلود فایل

در فایل پیش رو به ارائه حل تمرین های درس دهم ادبیات فارسی در صفحه ۹۷ کتاب پرداخته است.

دانلود فایل

var CurrentDate= “07/18/2020 11:10:31 AM”; var JAT= 1; function pz() {};init();document.getElementById(“cities”).selectedIndex=21;coord();main();

حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم

دبیرستان شایستگان یکی از بهترین مدارس شهرستان لامرد می باشد که با بالاترین سطح علمی و امکانات در سال 1398 با هدف افزایش دانش برای فرزندان این سرزمین شروع به فعالیت نموده است.


دانلود فایلDownloads-icon

سیستم اشتراک گذاری ویدیو

آزمون فارسی نهم دروس 7-1 با جواب مدارس ژاپن تکنیک ها وروش های کاهش اضطراب امتحان پاسخ خودارزیابی های پایه هشتم 95-94 پاسخ خودارزیابی های پایه هفتم 95-94 هفت خان رستم .

دانلود نمونه سوال مقطع دوره اول متوسطه پایه هفتم رشته درس فارسی و نگارش راهنمای گام به گام پاسخ خود ارزیابی، كار گروهي و فعاليت ‌هاي نوشتاري فارسی هفتم | درس 9: كلاس ادبيات | Gama.ir .

جواب نوشتن درس چهاردهم فارسی هفتم کار گروهی (صفحه ۱۲۵ کتاب درسی) 1- امام خمینی (ره) شاگرد و پیرو راه پیامبر (ص) بود. چه خصوصیاتی از پیامبر در اخلاق و رفتار او دیده میشد؟ .

حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم

جواب نوشتن درس دوازدهم فارسی هفتم کار گروهی (صفحه ۱۱۱ کتاب درسی) 1- تصویرهایی از هنرهای اسلامی – ایرانی تهیه کنید و با نمایش آنها در کلاس، درباره آنها توضیح دهید. .

متن کتابهای درسی و گام به گام درس های هفتم، هشتم و نهم را در این صفحه می توانید دانلود کنید. … گام به گام ریاضی پایه هفتم ( پاسخ فعالیت ها، کار درکلاس و تمرین های ریاضی) … گام به گام فارسی پایه هفتم (پاسخ خود ارزیابی، کار … .

١۵ بهمن ١٣٩٨ – ١۴:١٢:٣٧آرشیو خاویار – ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد سهم مردم ایران از خاویار چقدر است؟ نسل ماهیان خاویاری ایران منقرض می‌شود؟ سریال گیگول قسمت 14 {واژه های ارتباطی} گیگول | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا جمـلاتی …

برای دیدن مطلب از سایت اصلی لطفا روی لینک زیر کلیک نماییدسایت اصلی

کار خوبه خدا درست کنه سلطان محمود خر کیه؟! ♥

خیلی افتضاح بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

رمز عبور را فراموش کرده اید

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام

درس 1

1. چه کساني در کلاس جنگل سبزآرزو هاي خود را مطرح کردند؟

شبنم، دانه، غنچه، جوجه گنجشک، جوجه پرستو، جوجه هاي کبوتران و معلم.

 

2. منظورشبنم ازجمله ي (مي خواهم آفتاب شوم) چيست؟

حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم

منظورش اين است که مي خواهم با گرماي خورشيدبخارشوم وبه آسمان بروم وباخورشيد يکي شوم. ويا مثل آفتاب پر نور شوم

 

3. معلم براي بچه ها چه آرزويي کرد؟

آرزوکردهمه ي بچه ها به آرزوهايشان برسند.

 

اگر شما در جنگل سبز بوديد چه آرزويي مي کرديد؟

آرزوي اینکه جنگل سبز همیشه سبز باشد

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 2

1. درکلاس درس طبيعت چه زيبايي هايي رامي توان درک کرد؟

عظمت،جلال وجاذبه ي خالق را مي توان درک کرد.

 

2. اين دوبيت (مولوي) باکدام بخش ازدرس ارتباط دارد؟

اين درختانند هم چون خاکيان دست ها برکرده اند از خاکدان

با زبان سبز و با دست دراز از ضميرخاک مي گويند راز

بر روي سبزه ها و کشته هاي سيراب،درختان سرسبز باغ و صحرا را ديديم که شاخه ي دست هاي خويش را به آسمان برافراشته بودند و دعا مي کردند.

 

3. نمونه هاي ديگري زيبايي هاي آفرينش را بيان کنيد.

گلزارها،ستارگان، رنگين کمان، بيابان ها،

 

4. يک تشبيه و يک تشخيص در درس پيدا کنيد و بنويسيد.

تشبيه: نسيم مانند مادري مهربان و آداب دان به کودکان خويش،حق شناسي وادب مي اموزد.

تشخيص: آب با گام هاي استوار و اميد وار ،شتابان مي رفت.

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 3

1. امتيازات يک نوجوان و جوان خوب را از ديدگاه رهبر معظم انقلاب بيان کنيد؟

جوان و نوجوان خوب بايد اهل فکر کردن دريافتن و تحليل کردن باشد.

 

2. منظور از ابارت (آينده با حرف ساخته نميشود) چيست؟

با حرف زدن نميتوان پيشرفت کرد.براي پيشرفت کردن و ساختن آينده بايد کار کرد و با عمل وکار و کوشش آينده را ساخت.

 

3. شما ويژگي هاي برجسته ي جوان امروز ايراني را چه چيزهايي ميدانيد؟

تلاش، ذکاوت، پشتکار، اعتماد به نفس و ايمان قلبي.

حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 4

1. منظور شاعر از (آسمان مثل يک تبسم شد) چيست؟

با آمدن بهار، آسمان گرم و زندگي بخش شد وهمه سردي هاو غصه ها از بين رفت.

 

2. به نظر شما ، چرا بزرگ ترها از دوره ي نوجواني وجواني خود معمولا با حسرت وآه ، ياد ميکنند؟

چون فرصتي براي برگشت به آن دوران و استفاده درست از آن را ندارند.

 

3. نوجواني زيباست ، چه کنيم تا زيبا تر شود؟

بايد قدر آن را بدانيم و قشنگي آن را بدانيم وقشنگي آن را با کم حوصلگي و دل خوري هاي بيهوده ،زشت و تاريک نکنيم.

 

4. دوست خوب کيست ؟

دوستي خوب است که گفتارش درست و رفتارش پسنديده باشد. در دلش ايمان و مهرباني موج بزند و از چهره و نگاهش اميدواري و نشاط بجوشد.

………………………………………………………………………………………………………………………

 

درس 5

1. چه کساني مي توانند در قلب ما جا بگيرند؟

همه ي انسانها

 

2.  چرا قلب آدم نبايد خالي باشد ؟

چون اگر خالي باشد مثل يک گلدان، خالي و زشت مي شود و انسان را آزار مي دهد

 

3. شما قلب را به چه چيز هايي تشبيه مي کنيد ؟

آسمان ، دريا ، کهکشان و…

 

4. آدم هاي بد چگونه مي توانند وارد قلب ما شوند؟

اگر به انسانهاي خوبي تبديل بشوند و دست از بدي ها بر دارند مي توانند وارد قلب ما بشوند .

………………………………………………………………………………………………………………………

 

درس 6

1. چرا گيتي به چشم کبوتر بچّه تاريک شد؟

چون او کوچک و بي تجربه بود و آن مسير کوتاه،برايش طولاني و خسته کننده شده بود.

 

2. به نظر شما کبوتر بچّه ممکن است چه پاسخي به پند مادر داده باشد؟

پذيرفتن نصيحت مادر و عمل کردن به آن.

 

3. پيام اصلي درس چيست؟

آموختن راه و روش زندگي و تجربه کسب کردن.

 

4. کدام بخش از تجربيات مادر کبوتر دردناک بود؟

آنجا که گفت (…پنجه ها از در و ديوار به من سنگ مي زدند، وسرم خونين شد…)

………………………………………………………………………………………………………………………

 

درس 7

1. چرا مي گويند:(وقت از طلا گران بها تر است)؟

زيرا با صرف وقت مي توان طلا به دست آورد،ولي دقايق تلف شده را با طلا نمي توان خريد.

 

2. منظور از (عمرحقيقي را شناسنام? ما تعيين نمي کند) چيست؟

زيستن و زندگي زيبا،فقط همان فرصت هايي است که با رفتارهايي زيبا و کارهاي بزرگ مي گذرد.بقّيه روزها وسال هاي ما جزء عمر واقعي ما محسوب نمي شوند.

 

3. پيام اصلي اين درس چيست؟

ما بايد از وقت خود بهترين استفاده را ببريم و نگذاريم وقتمان تلف شود.

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 8

1. چرادانش آموزان ازنصيحت کردن امام خودداري کردند؟

زيرا امام بزرگواروازهمه گناهان دوربودواوبت شکن بودندوبه مدت چهل سال نمازهاي شبشان ترک نشد.

 

2. چگونه مي توانبراي اسلام وجمهوري اسلامي وکشور مفيد بود؟

به وظايف اسلامي که انسان رامي سازدعمل کنيدواخلاق خود رانيکوکنيدواطاعت وخدمت پدران ومادرانتانراغنيمت شماريدوانهاراازخود راضي کنيدوبه معلم هايتان احترام زيادي بگذاريد.

 

3. درباره ي عبارت (حرم دل او را آرام مي کرد و مدرسه انديشه اش را) توضيح دهيد؟

وقتي وارد زيارتگاه مي شويم دل ما به خدا نزديک تر مي شود و از امامان سرمشق مي گيريم وقتي وارد مدرسه مي شويم چون سواد من افزايش پيدامي کند فهم و انديشه ماهم افزايش ميابد.

 

4. امام خميني درپاسخ نامه دانش آموزان چه نوشتند؟

فرزندان عزيزم نامه ي محبت اميز شما را قرائت کردم.کاش شماعزيزان مرانصيحت ميکرديدکه محتاج آنم. اميداست بانشاط وخرمي درس هايتان راخوب بخوانيد.

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 9

1. معلم براي تشويق نيما چه کرد؟

معلم گفت: آفرين آفرين خيلي خوب بود آقاي علي اسفندياري!

 

2. دکترحسابي و دکتر کاظمي آشتياني چه خصوصيات مشترکي داشتند؟

مطالعه کتاب، منظم بودن، انجام تکاليف ديني، حافظ قرآن بودن.

 

3.  به نظر شما چرا دکتر حسابي با (علم بدون عمل) مخالف بود؟

زيرا اگر علم داشته باشيم اما انجام ندهيم و عمل نکنيم در زندگي به درد ما نمي خورد.

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 10

1. عهد پيمان شهيد رجايي با شاگردانش چه بود؟

من دير نمي‏آيم شما هم دير نياييد. من غيبت نمي‏کنم شما هم غيبت نکنيد. من به شما دروغ نمي‏گويم شما هم به من دروغ نگوييد. من به هر قولي که به شما بدهم وفا مي‏کنم شما هم به هر قولي که به من مي‏دهيد وفا کنيد.

 

2.  چرا مصطفي در هنگام کمک به پيرمرد کمي مکث کرد؟

چون شيطان مي‏خواست با گفتن خودت بيشتر به اين پول احتياج داري او را فريب دهد و اين باعث شد او کمي مکث کند.

 

3. به کاري که مصطفي کرد(ايثار)مي‏گويند. نمونه اي ديگر از ايثار را ذکر کنيد.

وقتي در مدرسه يکي از دوستانمان تغذيه خود را جا گذاشته و گرسنه است تغذيه خود را به دوستمان بدهيم اين هم يک نوع ايثار است. جنگ رزمندگان اسلام با دشمن و …

 

4.  خاطره عشق به مردم خاطره اي چه کسي مي باشد؟

کيومرث صابري فومني (گل آقا)

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

 درس 11

1. معناي (سامان منا اهل البيت) را بيان کنيد.

 سلمان جزو خانواده من است. سلمان از اهل بيت است

 

2. چگونه زبان فارسي به گسترش تمدن اسلامي کمک کرده؟

يکي از مظاهر خدماتي است که از راه زبان فارسي به اسلام کرده اند ادبا عرفا و سخنوران ايراني حقايق قراني را با جمله زيباي شعرو نثر فارسي به نحو احسن آرايش داده اند و حقايق اسلامي و معاني لطيف قراني را در ميان حکاياتي شيرين آورده اند

 

3. به نظر شما چگونه مي توان به تمدن اسلام و ايران بيشتر خدمت کرد؟

با انجام دادن به وظايف مذهبي و ملي، با به کارگري هوش و لياقت واستعداد، آشنايي با فرهنگ وتمدن هاي ديگر و هماهنگ کردن انها با فرهنگ و تمدن اسلامي و ايراني، عشق و ايمان

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 12

1. رفتار پيامبر(ص) باامام حسن(ع) و امام حسين(ع) در دوران کودکي؟

رسول اکرم با فرزندان خود به مهر و عطوفت رفتار ميکرد. وقتي به سجده مي رفت حسن(ع) و حسين(ع) برگردن و پشتش مي نشستند و او چنان درسجده مي ماند تا به ارامي پايين بيايند و وقتي از سجده بر مي خواست هر دوتا را صورتشون را بوسه اي مي زد.

 

2.  کدام رفتار پيامبر(ص) با ديگران براي شما جالب تر است. چرا؟

يکي از رفتار هاي خوب پيامبر(ص) اخلاق خوب ان است. اگر اخلاق خوب داشته باشي همه تو را دوست دارن وباعث شايستگي فرد نيز مي شود

 

3. به نظر شما چرا پيامبر(ص) بد رقتاري با خويش را مي بخشيد اما نسبت به قانون شکني گذشت نداشت؟  

زيرا بدرفتاري با خود مسله اي شخصي است ومي توان ازآن گذشت ولي قانون شکني مسله اي اجتماعي و عمومي است و حق ديگران را ضايع مي کند وقابل گذشت است.

 

4. خداوند در مورد مهرباني پيامبر(ص) چه مي فرمايد؟

 به درستي که رسول خدا براي شما اسوه و نمونه ي نيکويي است.

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

 درس 13

1. چند ويژگي اخلاقي حضرت امام خميني(ره)را در دوره ي نوجواني و جواني بيان کنيد:

 مهرباني ،سادگي ، فروتني،خوش بياني ، نظم و دقت وسيماي جذاب از ويژگي هاي درخشان ايشان بود

 

2. چرا در دوره انقلاب،همه ايران يک معلم داشت؟

همه به فرمان امام در کوچه ها و خيابان هاتظاهرات مي کردندودرس انقلاب را به بانگ بلند به گوش جهانيان مي رساندند آن روزها ملت،يک آموزگار،يک معلمو يک استاد داشت و او کسي جز امام خميني(ره) نبود

 

3. به نظر شماراز محبوبيت بنيان گذارجمهوري اسلامي چيست؟

اين که قدرتمند بود و به مال و ثروت اهميت نمي داد

 

4. چرا امام خميني(ره)به پاريس رفت؟

حکومت عراق به درخواست شاه، اقامت امام خميني را درآن کشور ممنوع کرد امام خميني نيز ناگزيربه پاريس رفت و از آن جارهبري نهضت مردم ايران راکه در آنزمان به يک انقلاب بزرگ تبديل شده بود ، بر عهده گرفت

………………………………………………………………………………………………………………………

 

 درس 16

1. چرا آدم اهني از شاپرک خوشش آمد؟

شاه پرک با همه تماشاگران فرق داشت، سوالاتي که مي کرد در برنامه ريزي ادم اهني نبود، صدايش بسيار شيرين بود، ادم اهني را تروم عزيز صدا ميزد.

 

2. چرا ادم اهني از مرگ شا پرک به سوالات جواب درست نمي داد؟

چون ادم اهني ناراحت بود که شاه پرک را نجات نداد وبه سوالات شاه پرک جواب درستي نداده بود.

 

3. اخرين جمله درس چه پيامي دارد؟

يعني درخت بلوط به شا پرک اسيب رساند شا پرک با اين که ميدا نست جانش در خطراست باز هم به درخت بلوط رفت مي توانست بگردد شايد درخت بلوط ديگري پيدا مي کرد.

 

4. وقتي شاپرک براي بار اول رفت براي ادم اهني چه اتفاقي افتاد؟

وقتي شا پرک رفت ادم اهني دو سوال اول باهم اشتباه کرد وبه سوال سوم هم جواب غلطي داد.

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

درس 17

1. دانش آموزان چه جمله هايي روي برگه هاي خود مي نوشتند؟

من نمي توانم درست به توپ فوتبال ضربه بزنم، من نمي توانم عددهاي بيشتر از سه رقم را تقسيم کنم، من نمي توانم کاري کنم که مرا دوست داشته باشند.

 

چرا دونااز دانش آموزان خواسته بود که (نمي توانم) هاي خود را بنويسند؟

چون مي خواست با اين کار تمام نمي توانم ها را ازبين ببرد وآن ها را درون خاک بگذارد و به همه بگويد که ما مي توانيم.

 

3. منظور بازرس از جمله ي (فهميدم که اين شاگردان هرگز چنين روزي را فراموش نخواهند کرد) چيست؟

 منظور اين است که ما هميشه بايد به خودمان بگويم من مي توانم و به خاطر همين است که بچه ها اين روز را فراموش نمي کنند.

 

4. چرا آقاي (دونا) از بچه ها خواست که نمي توان هاي خود را داخل خاک بگذارند؟

چون مي خواست به بچه ها بفهماند که هميشه بگويند (من مي توانم) و براي همين مراسم تدفين نمي توانم را برگذار کردند.

 

تهیه کننده : reza

 

حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم
حل تمرینات فارسی هفتم درس دهم
0

جواب سوال های کتاب آزمایشگاه یازدهم x بخوانید...