شماره تلفن مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی

شماره تلفن مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی
شماره تلفن مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی

اين واحد با همکاري بيش از 300 نفر از فضلا و اساتيد حوزه علميه در رشته‌هاي مختلف علوم اسلامي، از طريق شماره تلفن سراسري «096400»، روزانه 12 ساعت، از ساعت 8 صبح الي 14  و بعد از ظهر از ساعت 16 الی 20 شب و با استفاده از 300 خط تلفن در خدمت هموطنان عزيز مي باشد.

استقبال از اين سامانه، بسيار بيشتر از حد امکانات و ظرفيت موجود است؛ به طوري که در ماه مبارک رمضان بر اساس گزارش ترافيك سنجي شرکت مخابرات، روزانه بيش از 150هزار بار شماره اين مرکز از سراسر کشور گرفته شده است.

توفيقاتي که مرکز در طول راه اندازي اين خدمت کسب کرده است پاسخ­گويي روزانه به بيش از 6 هزار پرسش و بيش از 12 میلیون سوال در طول راه اندازي اين سامانه است.

در سامانه پاسخگويي تلفني، سؤالات مراجعان به دو طريق گفتگوي زنده با کارشناسان و پست صوتي انجام مي ­گيرد.

شماره تلفن مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی

با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید

درباره ما

کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©

«بسم الله الرحمن الرحیم»

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با درک نیازهای جامعه و مطالبات مردم در زمینه پاسخ‌گویی دینی و به منظور تمرکز و ارتقاء سطح پاسخگویی، مراکز مختلف پاسخ‌گویی خود را سامان داده و مرکز منسجم و گسترده‌ای تحت عنوان «مرکز ملی پاسخ‌گویی به سوالات دینی» را تأسیس نمود.
پرسشگران در ارتباط با این مرکز تخصصی، علاوه بر دریافت پاسخ سوالات و رفع شبهات از آموزه‌های دینی، ارتباط مستقیم و بی‌واسطه ای را با متخصصان و کارشناسان حوزه علمیه تجربه می‌کنند که این تجربه هم اعتماد آنها به یک مرکز پاسخ‌گویی دینی حوزوی را افزایش داده و هم به آرامش و اطمینان درونی آنها در مواجهه با پرسش‌ها و شبهات موجود کمک می کند.
این مرکز با استفاده از اساتید و محققین حوزه علمیه و با هدف پاسخگویی تخصصی به سوالات دینی اقشار مختلف جامعه، کارشناسان خود را در گروه هایی تخصصی سازماندهی کرده و مشغول انجام وظیفه می باشند که عبارتند از:    * قرآن و حدیث    * فقه    * کلام و اعتقادات    * اخلاق     * تاریخ و سیره    * مشاوره    * فقه خواهران (تلفنی)اهداف:
    تبیین تعلیمات دینی و آموزه‌های متعالی اسلام از طریق پاسخ‌گویی به سوالات دینی؛
    دفاع مستدل از مباني فكري و آموزه‌هاي اسلام و پاسخ‌گويي به شبهات رايج متناسب با نياز مخاطبان؛
    ارائه مشاوره ديني در پاسخ به نيازهاي فكري، رفتاري و رواني مخاطبان؛
    تحليل جريان‌شناسانه پرسش‌ها و شبهات به منظور اطلاع‌رساني به مراكز حوزوي،‌ علمي، فرهنگي و مجموعه¬های مرتبط.

وظایف:
    پاسخ به سؤالات، استخراج، ‌جمع‌آوري، طبقه‌بندي و تنظيم شبهات و پرسش‌هاي مخاطبان؛
    تهيه منابع اطلاعاتي و مطالعاتي حوزه‌هاي پاسخ گويي مورد نياز؛
    برقراري ارتباط فعال و سازنده با ديگر مراكز پاسخ‌گويي با هدف برقراري هماهنگي،‌ اجراي طرح‌هاي مشترك و جلوگيري از انجام كارهاي موازي؛
    تدوين مجموعه‌هاي نرم‌افزاري،‌ جزوه، كتاب و …؛
    اطلاع‌رساني به حوزه‌هاي علميه و ساير مراكز علمي مرتبط در زمينه پرسش‌ها و چالش‌هاي ناپيداي جامعه و نظام اسلامي.

عرصه های پاسخ گویی:1.مکتوب:
این واحد قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین واحد رسمي پاسخ گويي ديني دفتر تبلیغات اسلامی است حاصل تلاش این گروه پاسخ گویی به بیش از 300 هزار سوال با موضوعات گوناگون می باشد.

2. تلفنی:
این واحد با همکاری بيش از 300 نفر از فضلا و اساتيد متخصص در رشته‌های مختلف علوم اسلامی، از طریق شماره تلفن سراسری (096400)، روزانه 12 ساعت با در اختیار داشتن 60 کرسی پاسخ‌گویی هم زمان و300 خط تلفن در خدمت هموطنان عزیز می باشد.
استقبال زیاد پرسشگران از این سامانه، بسیار بیشتر از حد امکانات و ظرفیت موجود است؛ به طوری که در ماه مبارک رمضان براساس گزارش ترافيك سنجي شرکت مخابرات، روزانه 150 هزار بار شماره این مرکز از سراسر کشور گرفته شده است. توفیقاتی که مرکز در طول راه اندازی این خدمت کسب کرده است پاسخگویی روزانه به بیش از 6000 نفر در روز و بیش از سه میلیون سوال و جواب در طول راه اندازی این سامانه است.شماره تلفن مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی

3.اینترنتی:
مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی، با راه اندازی واحد اینترنتی، در این عرصه نیز دارای سایت ها و انجمن های بزرگ و متعدی می باشد که در این مجال به بیان کوتاهی در این باره بسنده می کنیم:

3.1 سایت پاسخگو:       https://www.pasokhgoo.ir
این سایت به عنوان پرتال مرکز ملی و ویترین آن مجموعه، به ارائه خدمات می پردازد.

3.2 انجمن گفتگوی دینی (اسک دین):      https://www.askdin.com
اين انجمن جزو 250 سايت برتر در ايران بوده و تعداد کاربران فعال در آن، حدود 000/12 نفر می باشد. این سایت تاکنون توفیق داشته طی حدود 16هزار پست و پرسش و پاسخ دینی، پاسخگوی پرسشگران باشد که مجموعا بیش از 255 هزار بازدید روزانه داشته باشد.

3.3 انجمن گفتگوی قرآنی:       https://www.askquran.ir
این سایت در حوزه پاسخگویی به سوالات تخصصی و عمومی قرآن فعالیت می‌کند و به عنوان پرکاربرترین و پربازدیدترین جامعه مجازی قرآنی و دینی کشور به حساب می آید و در سال 1390 مفتخر به کسب رتبه اول و دریافت لوح زرین برترین سایت عرصه فرهنگ و اندیشه در پنجمین جشنواره رسانه های دیجیتال گردید.

3.4 شهر جواب:     www.javabcity.ir
شهر جواب نقش پشتيبان انجمن پر مخاطب گفتگوي ديني(اسك دين) را بر عهده دارد. مطالب و پرسش و پاسخ هايي كه در انجمن گفتگوي ديني به نتيجه نهايي رسيده، جمع بندي شده و در قالب يك مقاله كامل بر روي خروجي سايت شهر جواب قرار مي گيرد.

3.5 پرسمان قرآن:        https://www.porsemanequran.com
پایگاه اطلاع رسانی پرسمان قرآن نقش پشتيبان انجمن پر مخاطب گفتگوي قرآنی (اسك قرآن) را بر عهده دارد. مطالب و پرسش و پاسخ هايي كه در انجمن گفتگوي قرآنی به نتيجه نهايي رسيده، جمع بندي شده و در قالب يك مقاله كامل بر روي خروجي این سايت قرار مي گيرد.

3.6 کلوپ مرکز ملی:    https://www.cloob.com/pasokh
این سایت با توجه به مشابهت های فراوان با فیس بوک، توانسته خیلی عظیمی از کاربران اینترنتی را به سوی خود جذب کند و جزو پنج کلوپ برتر دینی از نظر تعداد اعضا می باشد.
تعداد اعضای رسمی کلوپ مرکز ملی پاسخگویی، نزدیک به 16 هزار بوده و تعداد بسیار زیاد دیگری از کاربران نیز به دلایل شخصی در کلوب یاد شده عضو نیستند اما با کارشناسان مربوط ارتباط مستقیم دارند.
کارشناسان کلوب مرکز ملی پاسخگویی به طور متوسط ماهانه بیش از هزار سوال مستقیم کاربران خود را پاسخ می گویند و نیز تاکنون بالغ بر 5200 مقاله در موضوعات مختلف دینی بارگذاری شده است.

3.7 شهر سوال:      www.soalcity.ir
این سایت، جمع بندی و خلاصه ای از پرسش و پاسخ های مطرح شده در جوامع مجازی را در خود جای داده است و مرجعي كامل براي مقالات ديني و پرسش و پاسخ های مورد نیاز و مبتلا به كاربران می باشد .

3.8 سامانه پاسخگوي آنلاين:       www.09640.ir
محققان و کارشناسان سامانه پاسخگوي آنلاين با حضور روزانه 35 کارشناس به صورت مستقيم (آنلاين) به پرسش‌هاي مخاطبان به صورت زنده پاسخ مي‌دهند و تا کنون توفیق یافته اند که بیش از 188هزار پرسش و پاسخ را در حوزه های مختلف پاسخ گوئی نماید.

4. پیامک:
این سامانه به منظور پاسخ گویی سریع  به سوالات فقهی و با شماره 30009640  مشغول به فعالیت است و پاسخگوی بیش از 1000 سوال  فقهی در روز می باشد..

5.رسانه:
از جمله فعالیت های مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، حضور در رسانه است که با ارائه موضوع و محتوا در رسانه های دیداری و شنیداری همچون رسانه ملی، پیام نمای شبکه 2، رادیو معارف و رایو قرآن اقدام به پاسخگویی به سؤالات مطرح شده می نماید.

 

درباره ما

کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©

حوزه/ مرکز ملی پاسخگویی در هفت گروه تخصصی، قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، مشاوره و روانشناسی، پاسخگوی ۲۴ ساعته به هم وطنان می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی طی اطلاعیه ای با تبریک حلول ماه پرخیر و برکت رمضان اعلام کرد فعالیت مرکز با جدیت بیشتر در ماه مبارک رمضان با توجه به نیاز مردم دنبال خواهد شد.

براساس این گزارش: بخش تلفنی مرکز با شماره تلفن ۰۹۶۴۰۰ همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب بجز روزهای تعطیل پاسخگویی مردم عزیز می باشد. همچنین مخاطبان می توانند سؤالات خود را از طریق صندوق صوتی با همین شماره در هر زمان از شبانه روز ارسال و در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ را دریافت نمایند.

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۹۶۴۰ سؤالات احکام شرعی را کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ خواهد گفت.

در بخش پاسخگویی آنلاین در دو بستر اندروید با اپلیکیشن پاسخگو مرکز ملی پاسخگویی (قابل دریافت از کافه بازار) و تحت وب به نشانی  https://user.pasokhgoo.ir  به صورت زنده و گفتگوی متنی پاسخگوی مخاطبین می باشد. این سامانه در ماه مبارک رمضان ۲۴ ساعته می باشد و هم وطنان عزیز در هر ساعت از شبانه روز می توانند سوال خود را ارسال و بلافاصله جواب را دریافت نمایند.شماره تلفن مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی

بخش مکتوب مرکز هم با رویکردی نخبگانی بصورت مکتوب، علمی – تحلیلی، تفصیلی و با ذکر منابع معتبر به ارائه پاسخ می پردازد. پرسشگران می توانند سؤالات خود را در این بخش از طریق نشانی https://www.pasokhgoo.ir/send یا اپلیکیشن پاسخگو ارسال نمایند.

انجمن گفتگوی دینی در سایت www.askdin.com با رویکردی متفاوت برای علاقه مندان به مباحث دینی و مذهبی است که پاسخ به سوالات توسط کارشناس متخصص هر رشته و ارزیابی علمی، امکان تضارب آراء، مشارکت و و ارائه نظر برای سایر کاربران، ارائه مباحث به صورت یک پرسش و پاسخ جمع بندی کارشناسی شده، از ویژگی های این انجمن هاست و در این ماه مبارک بیش از پیش فعال خواهد بود.

همچنین نرم افزاری «احکام روزه» در دو نسخه اندروید و ویندوز که توسط مرکز ملی تولید شده است و کاربران می توانند این نرم افزار را از لینک https://pasokhgoo.ir/node/۹۵۷۹۲ دریافت نمایند. این نرم افزار، سؤالات پرتکرار مخاطبان در موضوع روزه بوده که بر اساس فتاوای مراجع بزرگوار تقلید پاسخ داده شده است.

شایان ذکر است: مرکز ملی پاسخگویی در هفت گروه تخصصی، قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، مشاوره و روانشناسی در بسترهای ذکر شده پاسخگوی هم وطنان عزیز می باشد.

مدیر گروه پاسخگویی تلفنی و پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به بیان گزارشی از فعالیت های این گروه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدجواد اصغری اظهار داشت: بر خلاف پاسخگویی اینترنتی یا فضای مجازی که در منزل انجام می‌شود، پاسخگویی تلفنی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی با حضور کارشناسان در مرکز انجام می‌گیرد.

وی گفت: تقریباً از اواخر بهمن ماه ۹۸ که با مسئله کرونا در کشور مواجه شدیم و کارشناسان تلفنی مرکز مجبور بودند که در محل کار حضور پیدا نکنند، شرایطی را فراهم کردیم که به صورت تلفنی در منازل خود بتوانند فعالیت پاسخگویی را انجام دهند و حدود دو سه ماه پاسخگویی در منزل انجام شد.

مدیر گروه پاسخگویی تلفنی و پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تصریح کرد: در واقع اگر این تدبیر به وجود نمی‌آمد، ما مجبور بودیم که پاسخگویی تلفنی را تعطیل کنیم، اما بحمدلله با فراهم‌سازی شرایط پاسخگویی در منزل به صورت تلفنی و با همکاری بسیار خوب همکاران من در این بخش، توانستیم این فعالیت مهم راحفظ نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری اظهار داشت: با توجه به اینکه این مدل از پاسخگویی به صورت آنلاین و با گفتگوی مستقیم کارشناس دینی با پرسشگر صورت می‌گیرد، از جذابیت خاص و فوائد متعددی برخوردار است.شماره تلفن مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی

وی در خصوص پاسخگویی از طریق صندوق پست صوتی افزود: در عین حال برای پرسشگرانی که موفق نمی‌شوند در ساعات پاسخگویی زنده سؤالات خود را مطرح نمایند، فرایندی به نام “پست صوتی” را فراهم نموده‌ایم که در صورتی که پرسشگر در خارج از ساعت پاسخگویی زنده با مرکز تماس بگیرد، می تواند با راهنمایی سامانه پاسخگویی در این فرایند قرار بگیرد و سؤال خود را مطرح نماید؛ سؤال مزبور پس از ضبط در اختیار کارشناس قرار می‌گیرد و ظرف ۲۴ ساعت پاسخ به پرسش توسط کارشناس فراهم می‌شود و طی فرایندی در اختیار پرسشگر قرار می‌گیرد.

تنها پاسخگوی ۴۰ درصد از سؤالات به صورت زنده هستیم

مدیر گروه پاسخگویی تلفنی و پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با اشاره به حجم تماس های بالا تصریح کرد: با توجه به حجم بالای تماس‌های مردمی از سراسر کشور، با تمام تلاشی که می‌کنیم اما متأسفانه تنها پاسخگوی حدود ۴۰ درصد از سؤالات مردمی به صورت زنده هستیم.

وی، مسائل بودجه ای را علت عدم امکان افزایش ساعت پاسخگویی این بخش عنوان کرد و گفت: علت این که امکان پاسخگویی بیش از ظرفیت مزبور را نداریم، مربوط به بحث نیروی انسانی است؛ ما خوشبختانه هم زیرساخت مناسب و پیشرفته‌ای برای پاسخگویی در اختیار داریم و هم کارشناسان زبده و مجرب که همگی از فارغ التحصیلان رشته‌های تخصصی حوزوی در مقاطع ارشد و دکتری هستند و سال هاست که در امر پاسخگویی فعالیت می‌کنند اما متاسفانه در طول سال گذشته و سال جدید در دو مرحله میانگین کلی ساعات پاسخگویی کارشناسان را به خاطر شرایط بودجه‌ای کاهش دادیم و طبیعی است که اگر این فعالیت ملی و کشوری و در حال منحصر به فرد بخواهد ادامه پیدا کند نیاز به حمایت داریم.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا مردم در تماس با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی جهت دریافت پاسخ پرسش هایشان هزینه ای را متقبل می شوند، اظهار داشت: ما هزینه‌ای بابت خدمات نمی گیریم و هزینه‌ای که وجود دارد، صرفاً هزینه مخابراتی است.

پاسخگویی جهادی در ایام کرونا

وی با اشاره به پاسخگویی جهادی برخی از طلاب در ایام کرونا افزود: با به وجود آمدن شرایط کرونا در کشور و نیازمندی به پاسخگویی به برخی از سوالات ویژه و جدید در این خصوص از یک طرف و با توجه به اینکه از سوی دیگر امکان افزایش ساعات پاسخگویی برای ما وجود نداشت برخی از همکاران من و طلاب فرهیخته به صورت کاملا جهادی و خودجوش و بدون دریافت هیچ حق الزحمه‌ای فعالیت پاسخگویی را دنبال نمودند.

همکاری حدود ۳۰۰ نفر از حوزویان در پاسخگویی تلفنی

مدیر گروه پاسخگویی تلفنی و پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تصریح کرد: این واحد با همکاری قریب به ۳۰۰ نفر از فضلا و اساتید حوزه علمیه در رشتههای مختلف علوم اسلامی، از طریق شماره تلفن سراسری ۰۹۶۴۰۰ ، روزانه ۱۲ ساعت (از ساعت ۸ تا ۲۰) و با استفاده از ۳۰۰ خط تلفن (۱۰ خط E۱) در خدمت هموطنان عزیز می باشد.

پاسخگویی تلفنی روزانه به هشت هزار پرسش

وی گفت: توفیقاتی که این مرکز در طول راه اندازی این خدمت کسب کرده است، پاسخگویی روزانه به بیش از هشت هزار پرسش است.

سیر تکامل پاسخگویی تلفنی در مرکز

حجت الاسلام والمسلمین اصغری به سیر تکامل پاسخگویی تلفنی در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی پرداخت و اظهار داشت: در ابتدای شروع به کار در سال ۸۵، پاسخگویی تلفنی با خطوط تلفن سانترال و با ثبت تماس به صورت کاغذی راه اندازی گردید؛ در ادامه نرم‌افزار دستکتاپی کارتکس در سال ۸۷، جهت ثبت تماس‌ها و مدیریت پاسخگویی تلفنی طراحی شد و با خرید مرکز تماس مبتنی بر VoIP در سال ۹۱، نرم افزار کارتکس توسعه داده شده و به این مرکز تماس متصل گردید.

وی افزود: در اواسط سال ۹۲، با پیاده سازی فرآیندهای پاسخگویی تلفنی با سیستم مدیریت فرآیندهای شرکت تذرو (TBS)، پاسخگویی تلفنی از طریق سامانه جامع پاسخگویی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی راه اندازی شد؛ در همین زمان، پاسخگویی تلفنی آفلاین (صندوق صوتی) نیز با سامانه مذکور پیاده سازی گردید.

پاسخگویی تلفنی به بیش از ۶۵۰ هزار پرسش در ایام کرونا

مدیر گروه پاسخگویی تلفنی و پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی ضمن بیان آماری از تماس های دریافتی جهت پاسخگویی تلفنی تصریح کرد: تعداد کل تماس های ورودی به بخش تلفنی و صندوق صوتی در ایام کرونا ۹۵۷ هزار و ۳۳۲ تماس می باشد که از این تعداد، تنها ۳۶۳ هزار و ۴۹۴ تماس در بخش تلفنی و ۱۵ هزار و ۸۱۱ تماس در بخش صندوق صوتی موفق به دریافت پاسخ شده اند و با توجه به این که برخی از افراد بیش از یک سؤال مطرح می کنند، در مجموع به ۶۵۴۱۹۳ پرسش، پاسخ داده شده است.

وی گفت: در ایام کرونا (ابتدای اسفندماه ۱۳۹۸ تا ۱۰ تیرماه ۱۳۹۹) مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از میان تعداد تماس های ورودی به این مرکز، توانسته به ۳۷۹ هزار و ۳۰۵ تماس پاسخ دهد که هر تماسی گاهاً شامل پنج سؤال یا بیشتر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری در خصوص پاسخگویی پیامکی اظهار داشت: سامانه پاسخگویی پیامکی به منظور پاسخگویی به سؤالات فقهی (احکام شرعی) راه اندازی شده و با شماره «۳۰۰۰۹۶۴۰»  به صورت روزانه پاسخگوی سوالات احکام است.

پاسخگویی پیامکی به بیش از ۸۵ هزار پرسش در ایام کرونا

وی با اشاره به تعداد پرسش های پاسخ داده شده در بخش پیامکی خاطرنشان کرد: بخش پاسخگویی پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به گروه فقه و احکام اختصاص دارد و از یکم اسفندماه ۹۸ الی ۱۰ تیرماه ۹۹ به تعداد ۸۵ هزار و ۴۴۶ پیام پاسخ داده شده است.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

سوال پیامکی

#کانال_مرکز_ملی_خراسان_رضویhttps://eitaa.com/eporsesh

سلام اگر مراد شما ختنه کردن است، نوزاد توسط دکتر خانم هم ختنه شود اشکالي ندارد.

علیکم السلام در امور مربوط به انتخابات در حد مشاوره، اشکال ندارد. اما باید از بیان و نشر دروغ و شایعه که منبع خبری معتبری ندارد یا از نظر مقررات، ممنوع است، اجتناب شود.

سلام شرکت نکردن اگر موجب تضعیف نظام اسلامی شود، حرام است.مقام معظم رهبری سایت leader.ir
همراهی و شرکت کردن در اینگونه مسائل بر همه مسلمین لازم است.سایت آیت الله مکارمشماره تلفن مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی

سلام
اذان راديو و تلوزيون معيار شرعي دخول وقت نماز نيست، بله اگر بر اساس يک معيار شرعي دخول وقت نماز ثابت شود در ابتداي وقت نماز ميتوان نماز را شروع کرد. ضمنا نسبت به اذان صبح بعضي مراجع تصريح دارند كه بايد با تاخير شروع شود.

سلام؛آن گوشتها که براي افراد نيازمندتحت پوشش خيريه اهدا مي شود فقط بايد به مصرف آن نيازمندان برسد و شاغلان در آن خيريه که جزء افراد نيازمند تحت پوشش محسوب نميشوند،در آن سهمي ندارد.

سلام؛رنگ کردن موها حرام يا گناه نيست. در صورتي که بعد از بررسي مشخص شود اين خون ديدن ها حکم حيض دارد بنظر اکثر مراجع بهتر است از رنگ کردن موها در ايام حيض اجتناب نماييد.توضيح بيشتر و بررسي جهت پاسخ فقهي حکم آن خوها تماس با096400يا مراجعه بهwww.eporsesh.com

سلام؛جنابت زن به2امرست1.نزديکي يا همان دخول جنسي(چه مني خارج شود يانه،ارضا بشوند يانه)2.بنظر اکثر مراجع:خروج رطوبت همزمان بارسيدن به اوج شهوت(ارضاي کامل)(چه درخواب يابيداري،بااختيار يابي اختيار).(اوج شهوت به حالتي گفته ميشودکه درآن حال معمولازن ازخودبيخودميشودولذت زيادي ميبردومايعي ترشح ميکند،بعدازتمام شدن آن حال،احساس تخليه شدن و ارضاميکند.حالت شهوتش تمام ومعمولابدنش کمي سست ميشود.)

سلام؛خواندن«تلفظ کردن»آياتيکه سجده واجب داردبرحائض و جنب حرام است(بنظربرخي مراجع خواندن کل سوره اي که درآن سجده واجب است«حتي بسم الله اول سوره»حرام است)اماخواندن بقيه قرآن حرام نيست.(فقط نبايدآيات واسماءمتبرکه مس شود)(سوالات احکام رابانام مرجعتان ارسال بفرماييد)

سلام؛هر ذکري که در رکوع و سجود بگوييد کافي است و احتياطاًآن ذکر به اندازه سه مرتبه “سبحان الله” يا يک مرتبه “سبحان ربي العظيم و بحمده” باشد.بهتر است همان ذکر مشهور براي رکوع را سه مرتبه يا هفت مرتبه تکرار نمايد.توضيح بيشتر تماس با096400.

جدول زمان بندی حضور کارشناسان

در سامانه پاسخگويي پیامکی ، سؤالات مراجعان پس از ارسال سؤال به شماره پیامک( 30007461)
پاسخ سؤالات برای پرسشگر ارسال میشود .
برای پاسخگویی دقیق به سؤالات شرعی لازم است نام مرجع تقلید پرسشگر در پیامک درج شود.

این مرکز به دلیل کثرت سؤالات مراجعان امکان پاسخ به سؤالات : تعبیر خواب و استخاره را ندارد

در سامانه پاسخگويي تلفني، سؤالات مراجعان به دو طريق گفتگوي زنده با کارشناسان و پست صوتي انجام مي ¬گيرد.

اين واحد با همکاري بيش از 300 نفر از فضلا و اساتيد حوزه علميه در رشته‌هاي مختلف علوم اسلامي، از طريق شماره تلفن سراسري «096400»، از ساعت 8 صبح الي 8 شب و با استفاده از 300 خط تلفن در خدمت هموطنان عزيز مي باشد.
استقبال از اين سامانه، بسيار بيشتر از حد امکانات و ظرفيت موجود است؛ به طوري که در ماه مبارک رمضان بر اساس گزارش ترافيك سنجي شرکت مخابرات، روزانه بيش از 150هزار بار شماره اين مرکز از سراسر کشور گرفته شده است.
توفيقاتي که مرکز در طول راه اندازي اين خدمت کسب کرده است پاسخ¬گويي روزانه به بيش از 6 هزار پرسش و بيش از 12 میلیون سؤال در طول راه اندازي اين سامانه است.
در سامانه پاسخگويي تلفني، سؤالات مراجعان به دو طريق گفتگوي زنده با کارشناسان و پست صوتي انجام مي ¬گيرد.

* واحد پاسخگويي تلفني(09640)
* پاسخگويي اينترنتي(گفتگوي زنده و ايميل)
* پاسخ‌گويي پيامکی(30007461)

اخلاق

تاریخ اسلام

احکام شرعی

کلام و اعتقادات

علوم قرآن و حدیث

مشاوره خانواده،ازدواج و….

مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی نمایندگی خراسان رضوی

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

۱۳۸۹/۰۸/۰۱


۲۰۶۱ بازدید

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

لیست مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی از طریق تلفن اعلام شد.

لیست مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی از طریق تلفن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) این لیست که از سوی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری منتشر شده به شرح زیر است:

شماره تلفن مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی



انتهای پیام

به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد موسوی با اشاره به اینکه پاسخگویی در ماه مبارک رمضان در بخش تلفنی در سه نوبت انجام می شود، گفت: بخش تلفنی با حمایت ریاست دفتر تبلیغات اسلامی و با افزایش ساعات پاسخگویی تلفنی از ساعت 10 صبح تا 8 شب به صورت یکسره به جز وقت نماز (ساعت 13-14) پاسخگوی سوالات دینی هموطنان است. وی خاطر نشان کرد: هموطنان همه روزه به جز روزهای تعطیل می توانند از طریق کد خدماتی 096400 از سراسر کشور تماس گرفته و سوالات دینی خود در زمینه های اعتقادی، اخلاق، قرآن و حدیث، تاریخ اسلام، مشاوره و احکام شرعی مطرح و پاسخ خود را از کارشناسان مرکز دریافت کنند. وی با اشاره به اینکه شماره پیامک 30009640 ویژه پاسخگوی سوالات مربوط به احکام شرعی است، افزود: کارشناسان ما در این بخش به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان است. موسوی یادآور شد: پاسخگویی اینترنتی یکی دیگر از مسیرهای ارتباطی بین مردم و مرکز است که اقشار مختلف مردم می توانند از طریق اینترنت در سایت ها و انجمن های پاسخگویی مرکز به صورت آنلاین (در فضای چت متنی) و آفلاین به پاسخ های خود برسند. به گفته وی کاربران می توانند برای توضیحات بیشتر و برنامه زمانبندی پاسخگویی آنلاین و آفلاین به سایت www.pasokhgoo.irمراجعه کنند.انتهای پیام/122

شماره تلفن مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی
شماره تلفن مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی
0


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حل تمرین کتاب درسی ریاضی دوازدهم تجربی x بخوانید...