پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76

پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76
پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76

رسانه تفریحی سنتر در این مطلب به شعرگردانی صفحه 76 کتاب نگارش پایه دوازدهم  پرداخته است و در ادامه چند نمونه پاسخ برای شما دانش آموزان عزیز آماده کرده است ….

ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار / ببر اندوه دل و مژده دلدار بیار

نکته‌ای روح فزا از دهن دوست بگو / نامه‌ای خوش خبر از عالم اسرار بیار

پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76

تا معطر کنم از لطف نسیم تو مشام / شمه‌ای از نفحات نفس یار بیار

معنی :

ای نسیم صبحگاهی از خاک پای راه معشوق عطری بیاور ( نشان ازمحبت اوست ).

غمی که بر روی دل من نشسته است مژده ی رسیدن و دیدار یار را برای من بیاور.

حرفی امیدبخش که انگار عاشق را زنده میکند از دهان یار برایم بیاور. از عالم اسرار خبری خوش و سخنی محبت آمیز را بیاور.

ای صبا ، اندکی از بوهای خوش نفس یار را به من برسان تا از لطافت بوی خوش نسیمت مشام جانم را معطّر کنم

معنی کلمات :

نکهت : بوی عطر ، بوی خوش.

نکته :لطیفه.

نکته روح فزا: لطیفه جان بخش .

عالم اسرار: دنیای اسرار عشق و محبت یار ، نقشه های محرمانه دوست

شمه یی : اندکی ، مقدارکمی .

نفحات: جمع نفحه ، بوی خوش .

ای باد صبا از طرف خداوند برای من نامه ای بیاور تا روح من از این زندان و قفسی که در آن هستم به سوی خداوند پر بگیرم. من همیشه در سعی و تلاش برای رسیدن به معشوق هستم تا در خدمت او باشم و روحم را در اختیار او بگذارم.

– بوی خوشی از طرف باد صبا از عالم اسرار می یاید و آنچنان خوش بو است که گویی میخواهد روح را از جسم جدا کند و آن را به سوی جایگاه ابدی و پیش معشوق واقعی ببرد و چه چیزی میتواند بهتر از دیدار انسان با معشوق واقعی و همیشگی خود باشد.

دوازدهمی ها شاید این مطالب به دردتان بخورد – اینجا کلیک کنید

عالییی

تمامی حقوق مادی و معنوی اين وبسايت متعلق به تفریحی سنتر ميباشد و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام می باشد.

طراحی با

سئو و پشتیبانی توسط

admin

آگوست 27, 2018
انشا, نگارش فارسی دوازدهم, انشا پایه دوازدهم

12 دیدگاه
29,594 بازدید

 

 

 

پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76

شعر زیر را بخوانید و دریافت خود را از آن بنوسید.

ای صبا، نکهتی از خاک ره یار بیار                                ببر اندوه دل و مژده ی دلدار بیار

نکته ای روح فزا از دهن یار بگو                                   نامه ای خوش خبر از عالم اسرار بیار

تا معطر کنم از لطف نسیم تو مشام                           شمه ای از نفحات نفس یار بیار

                                                                                                                                              حافظ

معنی :

ای نسیم صبحگاهی از خاک پای راه معشوق عطری بیاور ( نشان ازمحبت اوست ).

غمی که بر روی دل من نشسته است مژده ی رسیدن و دیدار یار را برای من بیاور.

حرفی امیدبخش که انگار عاشق را زنده میکند از دهان یار برایم بیاور. از عالم اسرار خبری خوش و سخنی محبت آمیز را بیاور.

ای صبا ، اندکی از بوهای خوش نفس یار را به من برسان تا از لطافت بوی خوش نسیمت مشام جانم را معطّر کنم

 

معنی کلمات :

نکهت : بوی عطر ، بوی خوش.

نکته :لطیفه.

نکته روح فزا: لطیفه جان بخش .

عالم اسرار: دنیای اسرار عشق و محبت یار ، نقشه های محرمانه دوست

شمه یی : اندکی ، مقدارکمی .

نفحات: جمع نفحه ، بوی خوش .

 

مفهوم :

– ای باد صبا از طرف خداوند برای من نامه ای بیاور تا روح من از این زندان و قفسی که در آن هستم به سوی خداوند پر بگیرم. من همیشه در سعی و تلاش برای رسیدن به معشوق هستم تا در خدمت او باشم و روحم را در اختیار او بگذارم.

– بوی خوشی از طرف باد صبا از عالم اسرار می یاید و آنچنان خوش بو است که گویی میخواهد روح را از جسم جدا کند و آن را به سوی جایگاه ابدی و پیش معشوق واقعی ببرد و چه چیزی میتواند بهتر از دیدار انسان با معشوق واقعی و همیشگی خود باشد.

 

درصورتی که معنی و مفهوم بهتری دارین از طریق منوی بالای صفحه ( اپلود انشا ) برای ما بفرستید تا همان مطلب را با نام خودتان در سایت منتشر کنیم.

 

 

توجه     توجه     توجه

این مطلب کاملا اختصاصی بوده و هرگونه کپی برداری به هرنحوی از نظر ما اشکال دارد و حرام است.

برچسبمرجع انشا ensha.org ensha مرجع انشا ایران سایت انشا hcnil صفحه 76 دوازدهم انشا صفحه 76 انشا صفحه 76 دوازدهم انشا صفحه 76 نگارش دوازدهم جواب صفحه 76 دوازدهم پاسخ صفحه 76 نگارش دوازدهم شعرگردانی صفحه 76 شعر گردانی صفحه 76 دوازدهم جواب شعر گردانی صفحه 76 دوازهم نگارش دوازدهم شعر گردانی صفحه 76 شعر گردانی صفحه 76 دوازدهم یعنی چه مفهوم شعر گردانی صفحه 76 دوازدهم جواب شعر گردانی صفحه 76 نگارش دوازدهم شعر گردانی صفحه 76 ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار جواب شعر گردانی صفحه 76 ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار حل شعر گردانی صفحه 76 ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار پاسخ شعر گردانی صفحه 76 ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار ببر اندوه دل و مژده ی دلدار بیار مفهوم ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار ببر اندوه دل و مژده ی دلدار بیار نگارش دوازدهم ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار ببر اندوه دل و مژده ی دلدار بیار شعر گردانی ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار ببر اندوه دل و مژده ی دلدار بیار پاسخ شعر گردانی ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار ببر اندوه دل و مژده ی دلدار بیار شعر گردانی صفحه 76 نگارش دوازدهم ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار ببر اندوه دل و مژده ی دلدار بیار پاسخ صفحه 76 دوازدهم ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار ببر اندوه دل و مژده ی دلدار بیار ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار شعر گردانی صفحه 76 دوازدهم ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار انشا دوزادهم ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار یعنی چه ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار نگارش دوازدهم auv’vnhkd wtpi 76 k’hva n نگارش 12 ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار شعر گردانی نگارش دوازدهم ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار hd wfh k;ijd hc oh; vi dhv fdhv ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار نگارش 12 پاسخ شعر گردانی نگارش 12 ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار صفحه 76 ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار صفحه 76 دوازدهم

15 ساعت قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

چگونه در کمترین زمان باقی مانده تا امتحانات درسمان را بخوانیم؟ دیدن کتاب های روی …

خوب بود

پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76

ممنون واقعا

بسیار عالی

عالیست

دمتون گرم…

بیوتیفل

بدک نبود

خوبه😐

به درد نمیخوره. بعد میگن کبی برداری حرام مگه چه انشایی خودش ؟

سلام. کپی برداری در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع است. اما برای مدارس و مکان های آموزشی هیچ مشکلی نداره. موفق باشی

ممنونم گلم

اصلا خوب نبود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

آموزش بازیگری

آموزش فارکس

آموزش سئو

آسان دانلود

نی نی سایت راهنمای بارداری و بچه داری

دکترهلاکویی

میهن دانلود

بک لینک

سیگنال فارکس

 

برای درج لینک خود در اینجا با ما تماس بگیرید
@enshaorg

سایت انشا او آر جی ( مرجع انشا ) از مرداد سال 97 شروع به کار کرده است.

تمام مطالب این سایت ، کاملا اختصاصی بوده و به دستان پرمهر و محبت نویسندگان سایت که از دانش آموزان مدارس مختلف از سراسر ایران است گردآوری شده است.

کپی برداری از مطالب ، به هرنحوی چه با ذکر منبع چه با ذکر اسم سایت ممنوع بوده و قابل پیگیری می باشد.

ارتباط با مدیریت سایت (مسعود عسگری طبری)

ایدی تلگرام : ma3oudag

شعر گردانی صفحه ۷۶ و ۷۷ کتاب نگارش پایه دوازدهم ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار ببر اندوه دل و مژده دلدار بیار انشا مفهوم معنی دریافت تعبیر از سایت نکس لود دریافت کنید.

با سلام خدمت شما دوستان عزیز در این مطلب قرار است که جواب شعر گردانی صفحه ۷۶ کتاب نگارش پایه و کلاس دوازدهم شعر حافظ با عنوان ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار ببر اندوه دل و مژده دلدار بیار نکته‌ای روح فزا از دهن دوست بگو نامه‌ای خوش خبر از عالم اسرار بیار تا معطر کنم از لطف نسیم تو مشام شمه‌ای از نفحات نفس یار بیار در ادامه مطلب برای شما عزیزان قرار داده ایم برای دریافت این شعر گردانی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

شعر گردانی ای صبا نکهتی از کوی فلانی به من آر……این شعر وصف حال انسانی است که در شهری غریب است و محبوب او از او دور مانده است به طوری که دست به دامان باد صبا شده است و از او میخواهد که بوی خوشی را از کوی یار برای او بیاورد تا به واسطه آن اندوه را از دل بزداید و مژده وصل دلدار رابشنود.از قول دوست که میتواند خداوند و یا معشوق او سخنی شادی بخش را بگویدو از سلامت جسم وروح او با خبر باشدکه این خبر برایش بسیار مهم است به طوری که آن رانامه ای از علم اسرار میپندارد.میخواهد اندکی از بوی خوش یا را برایش بیاوردتا مشام را از بر کت آن بوی فرا انسانی معطر سازد و مانند حضرت یعقوب بوی پیراهن فرزندش او را به زندکی امید وارتر کند . امیدوارم همه ما انسانها از این بوی خوش استشمام کنیم وبرای رسیدن به محبوب ومعبود خود را آماده و مهیا گردانیم.

پریچهر : باد و نسیم خنک و خوش آوایی که رقصیده و در آسمان می وزد، هرگاه خبری تازه به همراه دارد که فقط بازگو کردنش، کمی برایش سخت و مشکل ساز است .عشاق، آن را پیکی می دانند که از سوی یار وزیده و هزار خبر خوش با خود به همراه داشته و با آمدنش، کینه و بدی ها را شسته و مژدگانی های زیادی می دهد، و شاید هم آن نسیم، نفسی ست که‌ از دهن یار برون آمده و راه دل دار را در پیش گرفته است و با هزاران خبر خوش، در آسمان رقصیده و خوشی ها را تقسیم می کند و باعث تازه کردن نفس ها شده و زیبایی و روانی نفس یار را، هدیه عشاق می کند.

پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76

مهدی : باید دید، باید لمس کرد، باید نگاه کرد تا آرام گرفت! باید خبری از رسیدن یار شنید تا بدون بغض نفس کشید ! تا نفسی مملو از آرامش کشید. می آید ؟نمی آید؟ مسئله اینجاست. بیاید هم باید بماند باید بخواهد که بماند. نیاید هم که ایرادی ندارد ؛ فقط خبری از سلامتش بدهد، کافیست!یار که کنارت نباشد هر نسیمی که می وزد، بوی او را به مشامت می رساند. بوی تن او را، خنده های او را، حال خوش او را. همین را برای عاشق بس !عاشقی کردن آسان است ؛ عاشق ماندن دشوار! باید خیلی چیزها را به جان خرید و دم نزد ؛ فراق، دلتنگی، تنهایی، ملامت. آری اینها را تنها مبتلای عشق می داند. “با بوی خوش یار عاشق ماندن” عاشقی کردن راستین است.

عطا : آرزو میکنم که تمام خواهر بردار های عزیزم معنی واقعی عشق را بفهمند تا ببینند چه لذتی دارد.فقط خدا عاشقی را با جدا کردن وی از معشوقش امتحان نکند بخصوص جدایی که یک سویش بهشت باشد.

Z&Z : گاه باید رها کرد همه چیز را تا عشق نفس بکشد نفسی که بازدم ان با باد راهی خانه معشوق شود حالش را ب خوبی گل تازه شکفته کنند.

مهسا :‌تمام دنیا را اگر به معشوق ببخشی واو سلطان بی چون و چرای عالم هم که باشد تامعشوق رادر بر نبیند وبو نکشد وحس نکند لطفی و‌شوقی برای او ندارد.

نویسنده :‌او دست به دامن باد صبا شده از او می خواهد بوی خوش یار را از دیارش به پیش او اورد تا با بو معشوقش دوباره جان بگیرد وعاشقی کند با بوی معشوقش احساس می کند به او نزدیک شده فراغ او دارد به پایان می رسد او از باد صبا خبر سلامتی معشوقش را می خواهد زیرا عاشق جز سلامتی معشوقش ارزوی دیگری ندارد حتی اگر معشوقش تن به امدن ندهد.

عاطفه رضایی : ای آنکه تویی مرا دلدار و دلخواهخبرم بیاور از بودنت و ماندنتی لحظه هم مخواه شوی دور از مابیا و بیا و دست بگیر این دل ماراخواهان نگاهِ تُ ام ای همراز منبیا با دلِ سازم بزن ساز دلت راتا رقصان شوم با تُ ای حضرتِ یار…“سپاس از توجّه و لطف شما”.

برای دریافت “دریافت ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار مفهوم انشا صفحه 76 و 77 کتاب نگارش دوازدهم معنی” لطفا نظری در نظرات پایین سایت برای ما بفرستید یا از دکمه صورتی
ارسال نظر استفاده
کنید.

ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیارببر اندوه دب و مژده دلدار بیارنکته ای روح فرا از ذهن یار بگونامه ای خوش خبر از عالم اسرار بیارتا معطر کنم از لطف نسیم تو مشامشمه ای از نفحات نفس یار بیار

خوبع

عاشق که باشی ودستت به جایی بند نباشد به هر وصله ای متوسل می شوی تا خبری از معشوقت بگیری آگاه شدن عاشق از حال معشوق خود، چنان قوتی به او میدهد که شاعر حال وی را عالی توصیف کرده و خبر سلامتی معشوق برای عاشق از هرچیزی مهمتر است حتی اگر معشوق دور از او باشد

گرچه از فاصله ماه از من دور تریولی انگار همین جا همین دوروبریماه می تازد و انگار تویی می خندیباد می آید و انگار تویی می گذریواقعا سخته دوری از معشوق به خصوص وقتی در هر لحظه به اون فکر می کنی

تمام دنیا را اگر به معشوق ببخشی واو سلطان بی چون و چرای عالم هم که باشد تامعشوق رادر بر نبیند وبو نکشد وحس نکند لطفی و‌شوقی برای او ندارد

بایاد خدا سلام. باد صبا در این شعر و سایر اشعار غنایی فارسی طبق گفته استاد عزیزم *نماد پیک نامه رسان است* که از عاشق به سوی معشوق روانه میشود. چه زیبا بیان کرده است حافظ جان که به عطر نفس یار دل عاشق خوش است که به بوی خاک دلدار دل عاشق زنده است که تا لحظه دیدار ز نسیم خنک باد صبا احوال دل عاشق معطر می شود . نهایت بی قراریست سراسر این س بیت و بیتابی برای روز وصال و تلاش عاشق برای حفظ یاد معشوق دران نمایان است در نظر بنده.*شهردمی*

خانم کیوانی مفید و مختصر بود ممنون

ای آنکه تویی مرا دلدار و دلخواهخبرم بیاور از بودنت و ماندنتی لحظه هم مخواه شوی دور از مابیا و بیا و دست بگیر این دل ماراخواهان نگاهِ تُ ام ای همراز منبیا با دلِ سازم بزن ساز دلت راتا رقصان شوم با تُ ای حضرتِ یار…“سپاس از توجّه و لطف شما”“عاطفه رضایی”

عالی

سلامخوب بودممنون 🎈

واقعان گل گفتی عزیز

یه متن قشنگ تر بزارین

خیلی خوب و خلاصه بود ممنون

عالی عشق فراتر از نامش است.

یه کم به نثر امروزی تر بود بهتر بود ولی به هرحال دمتون گرم

موافقم

خوب

عشق کلمه ای مقدس است نباید ان را به هر کسب ابراز کنیم

عاشق و معشوق باید دوطرفه باشد عالی میشهدرست میگی

عالی

سلام،چرا باید نظربدم تا بقیه جوتب بیاد 😕

کاش میشد همه عاشقا ب عشقاشون برسن

سلام

خیلی متن ها سنگینه

آرزو میکنم که تمام خواهر بردار های عزیزم معنی واقعی عشق را بفهمند تا ببینند چه لذتی دارد.فقط خدا عاشقی را با جدا کردن وی از معشوقش امتحان نکند بخصوص جدایی که یک سویش بهشت باشد.آمین

هیچ چیزی سخت تر از عشق یکطرفه نیست. ادم همه زندگی شو بخاطر عشق از دست میده اخر سر هم به معشوقش نمیرسه.

زهرا کیوانی نویسنده : او دست به دامن باد صبا…..

او دست به دامن باد صبا شده از او می خواهد بوی خوش یار را از دیارش به پیش او اورد تا با بو معشوقش دوباره جان بگیرد وعاشقی کند با بوی معشوقش احساس می کند به او نزدیک شده فراغ او دارد به پایان می رسد او از باد صبا خبر سلامتی معشوقش را می خواهد زیرا عاشق جز سلامتی معشوقش ارزوی دیگری ندارد حتی اگر معشوقش تن به امدن ندهد

پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76

ارہ خدایش سختہ

دقیقا😢

واقعا بد ترین چیز دنیاستمخصوصا اینکه از همون اولش بدونی به هم نمیرسی

گاه باید رها کرد همه چیز را تا عشق نفس بکشد نفسی که بازدم ان با باد راهی خانه معشوق شود حالش را ب خوبی گل تازه شکفته کنند.Lady Z&Z

نایس

کاش همراه با معنی بود هربیتش اینجوری بهتره چون خودمون میتونیم مفهومشو باتوجه بهمعنی ها دربیاریم

عاشقی تنها دردی است که درمان نمی شود مگر به دست معشوق. لاله


هرگونه کپی برداری از مطلب یا قالب حرام است

معنی شعر یا به طور خودمانی ترجمه شعر ها قرار است مفهوم ترجمه صفحه 76 و 98 کتاب فارسی پایه دوازدهم

این شعر برای حافظ شیرازی می باشد

سعی کنید به شعر دقت کنید و ترجمه را خط به خط با دقت بنویسید

شعر زیر را بخوانید و دریافت و مفهوم خود را از آن بنویسید

ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار    –        ببر اندوه دل و مژده دلدار بیار

پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76

نکته ای روح فزا از دهن یار بگو      –      نامه ای خوش خبر از عالم اسرار بیار

تا معطر کنم از لطف نسيم تو مشام   –         شمهای از نفحات نفس یار بيار

حافظ شیرازی

معانی کلمات:

نکته: لطیفه

نکهت: بوی عطر

نفحات: بوی خوش

شمه یی: مقدارکمی

 مفهوم شعر:

هر نسیمی که می وزد بوی او را به مشامت می رساند بوی تن او را خنده های او را حال خوش او را همین را برای عاشق بس عاشقی کردن آسان است  عاشق ماندن دشوارباید خیلی چیزها را به جان خرید و دم نزد  فراق دلتنگی تنهایی ملامت آری اینها را تنها مبتلای عشق می داند با بوی خوش یار عاشق ماندن عاشقی کردن راستین است.

ای باد صبا از طرف خداوند برای من نامه ای بیاور تا روح من از این زندان و قفسی که در آن هستم به سوی خداوند پر بگیرم. من همیشه در سعی و تلاش برای رسیدن به معشوق هستم تا در خدمت او باشم و روحم را در اختیار او بگذارم.

 بوی خوشی از طرف باد صبا از عالم اسرار می یاید و آنچنان خوش بو است که گویی میخواهد روح را از جسم جدا کند و آن را به سوی جایگاه ابدی و پیش معشوق واقعی ببرد و چه چیزی میتواند بهتر از دیدار انسان با معشوق واقعی و همیشگی خود باشد.

همچنین بخوانید…!

دریافت خود را از شعر ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار بنویسید صفحه 76 و 98

موضوع: ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار   —  ببر اندوه دل و مژده دلدار بيار

پایه: دوازدهم

صفحه: 76 و 98

شعر گردانی درس چهارم نگارش دوازدهم را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

تا معطر کنم از لطف نسیم تو مشام / شمه‌ای از نفحات نفس یار بیار

معنی :

ای نسیم صبحگاهی از خاک پای راه معشوق عطری بیاور ( نشان ازمحبت اوست ).

پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76

غمی که بر روی دل من نشسته است مژده ی رسیدن و دیدار یار را برای من بیاور.

حرفی امیدبخش که انگار عاشق را زنده میکند از دهان یار برایم بیاور. از عالم اسرار خبری خوش و سخنی محبت آمیز را بیاور.

ای صبا ، اندکی از بوهای خوش نفس یار را به من برسان تا از لطافت بوی خوش نسیمت مشام جانم را معطّر کنم

معنی کلمات :

نکهت : بوی عطر ، بوی خوش.

نکته :لطیفه.

نکته روح فزا: لطیفه جان بخش .

عالم اسرار: دنیای اسرار عشق و محبت یار ، نقشه های محرمانه دوست

شمه یی : اندکی ، مقدارکمی .

نفحات: جمع نفحه ، بوی خوش .

ای باد صبا از طرف خداوند برای من نامه ای بیاور تا روح من از این زندان و قفسی که در آن هستم به سوی خداوند پر بگیرم. من همیشه در سعی و تلاش برای رسیدن به معشوق هستم تا در خدمت او باشم و روحم را در اختیار او بگذارم.

– بوی خوشی از طرف باد صبا از عالم اسرار می یاید و آنچنان خوش بو است که گویی میخواهد روح را از جسم جدا کند و آن را به سوی جایگاه ابدی و پیش معشوق واقعی ببرد و چه چیزی میتواند بهتر از دیدار انسان با معشوق واقعی و همیشگی خود باشد.

دوازدهمی ها شاید این مطالب به دردتان بخورد – اینجا کلیک کنید

منبع مطلب : www.tafrihicenter.ir

مدیر محترم سایت www.tafrihicenter.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

معنی شعر یا به طور خودمانی ترجمه شعر ها قرار است مفهوم ترجمه صفحه 76 و 98 کتاب فارسی پایه دوازدهم

این شعر برای حافظ شیرازی می باشد

سعی کنید به شعر دقت کنید و ترجمه را خط به خط با دقت بنویسید

شعر زیر را بخوانید و دریافت و مفهوم خود را از آن بنویسید

ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار    –        ببر اندوه دل و مژده دلدار بیار

نکته ای روح فزا از دهن یار بگو      –      نامه ای خوش خبر از عالم اسرار بیار

تا معطر کنم از لطف نسیم تو مشام   –         شمهای از نفحات نفس یار بیار

حافظ شیرازی

معانی کلمات:

نکته: لطیفه

نکهت: بوی عطر

نفحات: بوی خوش

شمه یی: مقدارکمی

 مفهوم شعر:

هر نسیمی که می وزد بوی او را به مشامت می رساند بوی تن او را خنده های او را حال خوش او را همین را برای عاشق بس عاشقی کردن آسان است  عاشق ماندن دشوارباید خیلی چیزها را به جان خرید و دم نزد  فراق دلتنگی تنهایی ملامت آری اینها را تنها مبتلای عشق می داند با بوی خوش یار عاشق ماندن عاشقی کردن راستین است.

ای باد صبا از طرف خداوند برای من نامه ای بیاور تا روح من از این زندان و قفسی که در آن هستم به سوی خداوند پر بگیرم. من همیشه در سعی و تلاش برای رسیدن به معشوق هستم تا در خدمت او باشم و روحم را در اختیار او بگذارم.

 بوی خوشی از طرف باد صبا از عالم اسرار می یاید و آنچنان خوش بو است که گویی میخواهد روح را از جسم جدا کند و آن را به سوی جایگاه ابدی و پیش معشوق واقعی ببرد و چه چیزی میتواند بهتر از دیدار انسان با معشوق واقعی و همیشگی خود باشد.

پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76

همچنین بخوانید…!

منبع مطلب : schoolyou.rozblog.com

مدیر محترم سایت schoolyou.rozblog.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

این مطالب توسط ربات جمع آوری شده است در صورت نارضایتی به ما اطلاع دهید تا محتوای مطلب شما را
حذف کنیم. این سایت توسط سرور های قدرتمند پارس
وب سرور پشتیبانی میشود.

برچسب‌ها:انشا با موضوع شعر گردانی پایه دوازدهم صفحه 42 – انشا باز, انشادرمورد شعرگرداني | _, پاسخ شعر گردانی صفحه 51 نگارش پایه دوازدهم – مدرسه شما, پاسخ شعر گردانی صفحه 76 نگارش دوازدهم (ای صبا نکهتی از …, پاسخ شعر گردانی نگارش دوازدهم – تفریحی سنتر, دانلود PDF کتاب نگارش (3) (انشا) پایه دوازدهم 97-98 + …, دریافت ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار مفهوم انشا صفحه 76 …, شعر گرداني نگارش يازدهم | _, شعر گرداني نگارش يازدهم | _ – ترميم بکارت در کرمان, شعر گرداني نگارش يازدهم | مجله +18, شعر گردانی ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار پایه دوازدهم – انشا, شعر گردانی پایه دوازدهم درباره ای صبا نکهتی از خاک ره یار …, شعر گردانی صفحه 76 نگارش دوازدهم | مرجع انشا, شعر گردانی عشق شوری در نهاد ما نهاد صفحه 42 و 43 دوازدهم …, شعرگردانی صفحه 76 نگارش دوازدهم – لینکچه, فلکسی اسلایدر | سمن گل – Part 76 – قصه صوتی کودکانه, کتاب نگارش (۳) – پایه دوازدهم – رشد, گام به گام نگارش دوازدهم | پادرس, نگارش )3 – پایگاه کتاب های درسی


نگارش )3 – پایگاه کتاب های درسیDownloads-icon


دانلود PDF کتاب نگارش (3) (انشا) پایه دوازدهم 97-98 + …Downloads-icon

پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76
پاسخ نگارش دوازدهم صفحه 76
0


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جواب های کتاب آزمایشگاه یازدهم x بخوانید...