تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی اصفهان

تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی اصفهان
تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی اصفهان

حجت‌الاسلام محمد علیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان اگرچه در سال 84 کار خود را به صورت مکتوب آغاز کرد ولی در سال 88 به صورت رسمی تأسیس شد که تنها مرکز رسمی پاسخگویی دینی در کشور و نخستین مرکز در جهان تشیع است و کارشناسان این مرکز در سه حوزه مکتوب، تلفنی و اینترنتی و در فضای مجازی پاسخگوی مخاطبان هستند.

وی افزود: «09640» شماره آشنایی است که در سه شیفت کاری از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگویی به سؤالات دینی مخاطبان است.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان تصریح کرد: این مرکز شامل 6 گروه پاسخگویی شامل فقه و احکام، اخلاق و تربیت، کلام و اعتقادات، مشاوره، علوم قرآن و حدیث و تاریخ است که کارشناسان آن از سطح سه حوزه و کارشناسی ارشد به بالا هستند و در حوزه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند.

علیجانی یادآور شد: مرکز ملی پاسخگویی، سؤالاتی که از مدارس می‌آید یا از طریق ایمیل و تالارهای گفت‌وگو در اینترنت به دست این مرکز می‌رسد را به صورت مکتوب پاسخ خواهد داد.

وی با اشاره به فعالیت این مرکز در فضای مجازی خاطرنشان کرد: کانال تلگرام این مرکز با عنوان pasokhsara@ جوابگوی پرسش‌های مخاطبان است به علاوه اینکه سؤالات پرکاربرد هم در آن بارگزاری می‌شود؛ در سایت مرسلات وابسته به دفتر تبلیغات هم مسنجری هوشمندی برای پاسخگویی آنلاین در چهار گروه مشاوره و تربیت، اخلاق، اعتقادات و احکام فعال است.

تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی اصفهان

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان با اشاره به بخش ویژه این مرکز در اصفهان تأکید کرد: پاسخگویی چهره به چهره در دو ایستگاه مدرسه امام صادق در خیابان چهارباغ و آستان مقدس حضرت زینب بن موسی کاظم (س) ایجاد شده که مردم به صورت حضوری مراجعه کرده و پاسخ سؤالات دینی و تربیتی خود را از کارشناسان این مرکز دریافت می‌کنند.

علیجانی به برگزیده شدن کارشناسان این مرکز در نخستین جشنواره آثار پژوهشی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی اشاره کرد و گفت: دو نفر از کارشناسان نمایندگی اصفهان این مرکز حجت‌الاسلام حق‌شناس و حجت‌الاسلام شهباز به سبب تعدد کتاب و آثار پژوهشی برگزیده شدند و از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

وی به حضور 30 کارشناس در نمایندگی اصفهان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز مخاطبان خواهر، در نمایندگی اصفهان به صورت ویژه پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان هم راه‌اندازی شده که با استقبال خوبی مواجه شده است، البته این کارشناسان تنها مختص اصفهان نیستند و ممکن در سرور مرکزی جوابگوی سؤالات دیگر استان‌ها نیز باشند.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان اذعان کرد: درصد هستیم با فراوری سؤالات مخاطبان و سؤالات پربسامد و بر اساس مسأله محوری، کتابی با عنوان پرسمان قرآن کریم را به چاپ برسانیم.

علیجانی پرتکرارترین سؤالات مخاطبان این مرکز ملی را در حوزه مشاوره دانست و گفت: مباحث و مشکلات خانوادگی در رتبه اول پرتراکم‌ترین سؤالات قرار می‌گیرند و اخلاق و تربیت، احکام و اعتقادات در رتبه‌های بعدی جای دارند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تماس با این مرکز رایگان بود، یادآور شد: اکنون به سبب واگذاری مخابرات به بخش خصوصی تماس با این مرکز هزینه دارد که البته به صورت حداقلی و داخل استانی محاسبه می‌شود.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان خاطر نشان کرد: در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت، کارشناسان این مرکز در قالب گروه‌های تبلیغی در نمایشگاه حضور دارند و به سؤالات و شبهات بازدیدکنندگان پاسخ خواهند داد.

علیجانی ادامه داد: از آنجا که سیاست این مرکز اورژانسی تعریف شده است زمان پاسخگویی به سؤالات بین 10 تا 20 دقیقه خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه در پایان تماس‌های تلفنی مراجعان با این مرکز یک نظرسنجی هم  از نحوه پاسخگویی کارشناس ارائه می‌شود، اظهار کرد: میزان رضایت بسیار بالا بوده است به طوری که اکثر پرسشگران برای دفعات بعدی هم این مرکز را برای پاسخگویی انتخاب می‌کنند و با نخستین تماس اطلاعات آن‌ها ثبت شده و می‌توانند با ذکر کد کارشناس مورد نظر مجدداً به پاسخگوی قبلی خود مرتبط شوند.

نظر خود را با سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید

کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) – از سوی دفاتر حضرت آیت الله خامنه ای، شماره هایی برای پاسخگویی به پرسش های شرعی اختصاص یافته است.

به گزارش شفقنا شماره تلفن دفاتر حضرت آیت الله خامنه ای در سراسر کشور برای پرسش های شرعی به شرح ذیل است. ضمنا لینک پرسش اینترنتی نیز در انتهای همین صفحه آمده است:

 

ضمنا از طریق لینک ذیل می توانید پرسش های خود را به صورت اینترنتی نیز دنبال نمایید:

سوال شرعی از دفتر حضرت آیت الله خامنه ای (لینک) 

تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی اصفهان

انتهای پیام

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

سلام خسته نباشید
من قبلا خیلی متدین بودم و عاشق خدا و نماز و اصلا نمازمو ترک نمیکردم
تا وقتی ک تو مدرسه یکی از دوستام راجبه خدا منو ب شک انداخت
از اون موقع این شک عین خوره افتاده ب تنم و هرموقع میخوام برم نماز بخونم نمیتونم
الان حدود ۶ ساله ک روحم داره زجر میکشه وب هر اخوندی هم گفتم نتونسته جواب منو بده و قانعم کنه
توروقران کمکم کنین توروخدا من نمیخوام از خدا دور باشم لطفا بگین ک با کی حرف بزنم میتونه پاسخ سوالامو بده وقانعم کنه
من الان۲۱ سالمه و نمیخوام بقیه عمرمو بدون خدا بگذرونم
اون موقع ک خدا رو داشتم همه چی برام عالی بود

سلام جناب علت شک شما چیست؟

سلام و عرض ادب .
ببخشید درباره چه مسئله ای شک کرده اید ؟

من دروغ گفتم ولی به هیچکس تهمت نزدم و غیبت هم نکردم ولی دروغ گفتم دروغ هام نمیدونم بزرگه یا نه مثلا امتحان داشتیم من به دروغ به دوستمرگفتم تا فلان صفحه خوندم یعنی کلا از این دروغ ها زیاد گفتم

باسلام دایی بنده دوهفته پیش به رحمت خدا رفته دیشب آمده به خواب یکی از اقوام نزدیک وگفته که من گرسنه ام به من غذا بده لطف کنید تعبیر این خواب رو بگین من واقعا نگران هستم

سلام

سلام ببخشید اگر در هنگام خواندن نماز وتر یهو حالمون بد شد جوری که نتونست سر پا واستاد و نشست روی زمین و نماز قطع شه حکمش چیه؟؟؟ لطفا پاسخ بدید

سلام ما یک عشایر زحمتکش هستیم از هیچ گاه هیچ کسی به ما توجهی نمیکند

سلام ببخشید میگم یه خانم مسلمون میتونه با یه آقای غیر مسلمون ازدواج کنه اگه اقا مسیحی باشه
اخه یکی از دوستام میگفت اگه عاشق هم باشن میشه ازدواج کنن در چه صورت میشه ازدواج کنن

با سلام بنده چند ماه پیش نماز استیجاره ای قبول کردم که بدلیل یه مشکل نشد سر شش ماه بخوانم الان دهنده در دسترس نیستن که بنده فرصت بگیرم باقی مانده را بخوانم الان تکلیف چیست ؟

با سلام
به خاطر اختلاف که با بعضی از اعضای خانواده ام داشتم قسم خوردم و حرام کردم که از ارثیه ای که به من میرسد چیزی را نگیرم و استفاده نکنم نزدیک به ۶ تا ۷ سال هم استفاده نکردم باغی که ارث به من رسیده آیا با توجه به اینکه به دلیل ناراحتی که داشتم و قسم های که خوردم و اینکه به خودم قول دادم که از این ارثیه استفاده نکنم اما مادرم و فرزندم اصرار دارند که محصولات باغی را که به من ارث رسیده استفاده نمایم .از لحاظ شرعی و با توجه به اقرار من مبنی بر عدم لستفاده آیا استفاده از محصولات ایراد دارد ..؟

سلام خدمت شما
والدین من به دلیل گران بودن کتاب های درسی از دوستان پرس و جو کردند و آنها آدرس یک جایی را دادند که در آنجا کتاب ها با قیمت پایین تر ولی به صورت کپی موجود است
والدین من هم به همین دلیل کتاب‌های درسی من را از آنجا تهیه می کردند با قیمت پایین تر
بعد از یک مدت این سوال برایم پیش آمد که این کار از لحاظ شرعی اشکال ندارد؟
خودم هم احساس می‌کنم که احتمالاً از لحاظ شرعی مشکل دارد
میخواستم بدونم الان راه چاره چیه دیگه از این کتاب‌هایی که تهیه کردم نباید استفاده کنم جایی برای جبرانش نیست

ایا کسی که تقلب کرده یعنی از روی کتاب یا اینترنت( نه از روی کسی) در امتحان های ماهانه ی مدارس اشکال شرعی دارد

بله

باسلام نقل است که اگر بعد ازهفت ساعت بعد از گناه بگوید: «استغفرالله الذی لا اله الا هو عالم الغیب و الشهاده العزیز الحکیم الغفور الرحیم ذاالجلال و الاکرام» در نامه عملش ثبت نمی‌شود
ایا می توان هر گناهی کرد و بعد از ان ایه بالا را خواند و هیچ چیز ثبت نمیشود

اگه این جوری باشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه هر کی هر کاری میکه بعد یه دعا میکنه تمام این دعوا برای وقته که تو لحظه گناه متوجه نباشی یا اگر هم گناه کردی به عمد بعد از گناه واقعا پشیمان ویا توبه درست داشته باشی و دیگه انجامش ندی

سلام من یه دوستی دارم که به خاطر اشتباهی که کردم از من دلخور شد ولی من نمی دونستم که کارم اشتباه بعدا متوجه شدم واز ایشون حلالیت خواستم ولی فکر نمیکنم از ته قلبشون منو بخشیده باشن باید چی کار کنم لطفا راهنماییم کنید

سلام پسر من زمانی که قیمت طلا گرمی حدود۱۴۴۰۰۰۰ مظنه ۳۰۰۰۰۰۰۰تومان طلای آبشده به یک طلافروش داده ولی به علت نبودن پول منصرف شد و تا یک هفته خبر انصراف خود را به فروشنده نداده بود حالا فروشنده هرروز زنگ میزند و به دلیل افت قیمت خسارت به روز مطالبه میکند . سوال من این است وقتی طلایی را مظنه کردیم و مراجعه ننمودیم تا چند روز این طلا برای خریدار نگه داری میشود؟ در حالی که هیچ پولی ردوبدل نکرده ایم
حکم این معامله از نظر شرعی چگونه است؟

سلام وقت بخیر
ببخشین من چند ماه پیش با آقایی که وکیل بودن ملاقات کردم اما ازشون خوشم نیومد وقتی از ایشون جدا شدم اون آقا تماس گرفتن و گفتن بین خودمون صیغه محرمیت خوندن و از من بله گرفتن درصورتی که من نمیدونستم این کارو کردن
آیا چنین چیزی صحت داره؟ و ادعا میکنه من زنشم
واقعا من صیغشون شدم؟ من ازدواج نکردم و مجردم

سلام.
در ازدواج رضایت طرفین در هنگام خواندن صیغه عقد دایم و موقت شرط صحت ازدواج است بنابراین اگر کسی اصلا خبر ندارد که چنین صیغه ای از جانب دیگری بدون اطلاع ایشان خوانده شده به هیچ وجه صورت شرعی ندارد وهمچنین بدون ثبت در دفتر ازدواج یا دفترخانه ثبت اسناد وجاهت قانونی هم ندارد.
البته در توضیحات ارایه شده به هیچ سند و مدرکی اشاره نشده .
موفق باشید.

با سلام
حلالیت طلبیدن برای میت آیا اصل موضوع ظلم باید بازگو شود؟
یا میتوان گفت در حق شما ظلمی روا شده با دریافت وجهی حلال کنید کفایت میکند؟

سلام

سلامم ببخشید من در یک خانوادیی زندگی میکنم که بعضی اوقات از اب حرام برای کارهایی روز مره استفاده میکنن من نیز بعضی اوقات به ناچار از ان استفاده میکنم بصورت غیر مستقیم مثلا ظروف را با ان اب حرام میشویند و من نیز در ان ظروف غذا میخورم در حال حاضر نمیدانم حکم من چه چیزی هست و باید در این خانوادا چه کنم؟

سلام من یه تعداد زیادی صلوات نذر کردم الان بقیع میتونن یه تعدادیش رو بفرستن یا همشو باید خودم بفرستم؟؟

سلام خسته نباشید راستش من وقتی داشتم وضو میگرفتم روی پام کلک های قالی چسبیده بود منم سعی کردم اونا رو پاک کنم ولی دیگه خیلی حساسیت به خرج ندادم و دیدم تقریبا تمیزه مسح و کشیدم آیا وضوم باطله؟رهبر

سلام خداقوت میخاسم بدونم شستن لباس نجس با ماشین لباسشویی اتوماتیک که برنامه پیش شستشو و ابکشی اضافه واسه یبارو داره لباس نجس راپاک میکند؟ واگرپاک میکند خود لباسشویی برای استفاده بعدی نیاز به شستشو ندارد ؟

با سلام نوه ی پسر ۱۴ ساله ام بخاطر اجرای احکام عبادت دچار وسواس شده و در حال حاضر با تهیه ی کتاب استفتائات متوجه شده که چند ماه وضو و نمازش درست نبوده باید نمازهایش را قضا بجا اورد ؟
لطفا در این مورد راهنمایی بفرمائید نمی خواهم فرزندم دبن زده شود تا همین حالا هم در انجام عبادتش دچار وسواس شدیدی شده
اگر حکم راحت تری را جایز میدانید بفرمائید تا عبادتش با شوق و اشتیاق همراه شود
امیدوارم راه حل مناسبی وجود داشته باشد تا این بار سنگین ، سبک شود در ضمن ایشان مقلد آقای خامنه ای هستن

سلام بنده آزاده هستم مبلغی در سالهای ۷۰ بعنوان هدیه از طرف مقامات رسمی جمهوری اسلامی جهت آزادگان به حساب ستاد آزادگان واریز شده مسئولین وقت ستاد اقدام به سرمایه گذاری در بورس نموده اند (البته بنده بی اطلاع بوده ام) آیا اکنون که سال خمسی بنده هست علی رغم داشتن دختر که موقع عروسیش می باشد و احتیاج مبرم به پول دارم باید خمس آنرا پرداخت نمایم یا خیر ؟

سلام اگر درمورد ازدواج یک بار استخاره گرفته باشم ولی طرف دیگر ازدواج بدون اینکه بداند من قبلا استخاره گرفته ام استخاره بگیرد و نتیجه یک استخاره خوب و یکی بد باشد ایا اگر ۴۰ روز صبر کنیم و دوباره با هم یک استخاره بگیریم درست است؟

جانم فدای رهبر ❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

سلام اینجانب ۴۵ساله مجرد خرجی خانواده راازبچگی با کارگری دادم الان چهارپنج ماه بیکارشدم راهنمایم کنید چیکارکنم خودما نمیتونم بکشم از گرونی ونداری جون به لبم رسیده بابا باچه زبونی بگم والا بریدم دیگه ندارم ندارم ندارم کو گوش شنوا کو حصرت علی خدا خدا خدا

جانم فدای رهبر

سلام.اگرپیام های گوشی یک نفروکه درموردخودمااست قایمکی نگاه کنیم.حکمش چیست؟؟

تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی اصفهان

درود بر رهبر ❤️

سلام و علیکم از دید بنده این که آقا یا خانمی بدون اجازه از لوازم او یا اینکه بدون آنکه شخص برانداز صحبت های او آگاه شود حتی اگر در مورد خودش نیز باشد حکم بدون اجازه کاری کردن را دارد فرقی ندارد که درمورد شما باشد یا نه آن فرد که در مورد تو غیبت می کند خود نیز نتیجه اعمالش را می بیند انشاءالله که خدا از گناهان همه ما در گذرد درود بر رهبر جامعه اسلامی ایران

باسلام صلوات برحضرت محمد و خاندان پاکش

با سلام مادرآذربایجان شرقی دشتی جهت کشاورزی به اسم گوردیان داریم که بصورت آبیاری قطره ای آبیاری میشه ولی متاسفانه یه تعدادازکشاورزان به بهانه های واهی هزینه های مصوب آب پرداخت نمیکنندوشرکت هم بخاطر عدم حمایت دادگستری تابحال ملزم به تامین آب باغات اون کشاورزان بدهکارهست وبخاطرهمین بدهی های شرکت درتامین مخارج و اجرای تعهداتش به مشکلاتی برخورده میشه بفرمایین عدم پرداخت هزینه هاازسوی این باغداران ومتضررشدن کل مجموعه حکمش چیه؟حکم درآمدشخصی که هزینه آب بدهکارهست ازباغش چیه؟

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نرم افزار استخاره با توجه به نظرات حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی )

به اطلاع مخاطبین عزیز می رساند شصت و یکمین شماره ماهنامه الکترونیکی خبری – تحلیلی بلیغ (بهمن 99) منتشر شد

نمی شود به تحولات آمریکا دل بست؛ گاهی گفته می شود به تیم جدید روی کار آمده می توان امید داشت، در حالی که باید بدانیم تیم رقیب این جریان ادعا می کند که نزدیک به 70 میلیون رأی دارد، از این رو تیم جدید نمی تواند خواسته آن تعداد از جمعیت خود را نادیده انگاشته و علی رغم میل آنها عمل کند، بنابراین سیاست های آمریکا تغییر ناپذیر است و نباید به آنها دل خوش کرد

نیروهای این نهاد باید نسبت به مددجویان و امور آنها دلسوز باشند، زیرا دلسوزی کردن غیر از انجام وظیفه است، یعنی این افراد باید خدمت رسانی به مددجویان را صرفاً وظیفه خود تلقی نکنند، بلکه تصور کنند برای خودشان می خواهند خدمت رسانی کنند

عالمی برجسته و مورد علاقه مردم که زندگی سادۀ او درس عبرت و اخلاق توأم با محبت و احترام او مایۀ جذب مردم به دین اسلام بود. ایشان خدمات زیادی به مکتب اهل بیت(علیهم السلام) کرد و شاگردان فراوانی تربیت نمود

تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی اصفهان

در عيد نوروز، نشاط و جنبش و حركت در تمام عالم حيات آغاز مى شود

امّ البنين سلام الله علیها، همسر اميرمؤمنان علیه السلام بعد از فاطمه زهرا علیها السلام است

شهید نواب صفوی، در دوران خفقان شدید حکومت طاغوت، صدای ملت را به گوش همگان رساند

بحران کم آبی و مسألۀ جیره بندی آب، ضرورت استفاده درست از آب را دوچندان می کند

حركت ظالمانه آتش افروزان جنگ جمل نمونۀ کامل بازگشت به سوى افكار و برنامه ها و سنن جاهلى بود

نهضت‏ علمى‏ اسلام در قرن اول،دوم و سوم هجرى، يك جنبش علمى وسيع در جهان برانگيخت

از جمله مشکلاتی که مردم دارند و به صورت مرتب بیان می کنند و می خواهند که ما آنها را به مسؤولان تذکر دهیم، مسأله گرانی فوق العاده ای است که در میان جامعه وجود دارد

تفاوت های ذاتی زن و مرد، مانع از آن نخواهد بود كه از نظر مقامات معنوى و دانش و تقوا، گروهى از زنان از بسيارى از مردان پيشرفته تر باشند

شهادت در راه خدا، براى حضرت فاطمه سلام الله علیها، که شوق ديدار يار تمام وجودش را پركرده، گشوده شدن درهاى قفس است

مقاومت، تنها گزینه در برابر فشارهای دشمن است

على عليه السلام كه شهادت را رستگارى می دانست

برخي از جوانان در جامعه امروز با مكتب امام صادق علیه السلام آشنايي ندارند

«عفت‏» يكى از فضايل مهم اخلاقى در رشد و پيشرفت و تكامل جوامع انسانى است

پیامبر صلوات الله علیه و آله از روح و جان و عزیزترینِ عزیزانمان برایمان عزیزتر است

دفاع مقدس تجربه گرانبهایی است

صلوات و درود بر پیامبر و آل او، رحمت تازه الهى را بر روح پاک آنها فرو می فرستد

مظلومانه زندگى كردی و با شهادت از دنيا رفتى

بخدا شیعه ما نیست، جز آنکه از خدا پروا کند و او را اطاعت نماید

شاهنامۀ فردوسی حماسه سرای ایران، تجسم شاعرانه‏ ای است از انبوه مشكلات زندگى انسان‏ها

در «علم‏ رجال» اسلامى، به بخش خاصى مربوط به زنان‏ دانشمندى كه در صف روات و فقهاء بودند برخورد می کنيم

با رحلت پيامبر صلى الله عليه وآله، تيرهاى زهرآگين دشمنان در قالب كينه هاى بدر، خيبر و حنين از هر سو به سوى فاطمه زهرا عليها السلام پرتاب می شد

حادثه يورش به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها و به آتش‏ كشيدن آن و …، همه و همه نشانی بلند از اوج مظلومیت ایشان است

خداوندا! اينها خاندان منند رجس و آلودگى را از آنها دور كن

امید است پیوند محبت عاشقانه ما با امام موسی کاظم علیه السلام محکم تر شود

حوزه/ رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی از برگزاری 600 حلقه معرفتی و فعالیت شبانه روزی سامانه 32020 پاسخگویی به سئوالات شرعی خبر داد. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایر منابع:

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی اصفهان

0

سایر خبرها

صاحب نیوز/ ماه مبارک رمضان در کنار همه فرصت هایی که برای انسان فراهم می کند و ابواب رحمتی که به رویش می گشاید، سبب انس او با قرآن می شود برای همین است که از رمضان به بهار قرآن تعبیر می شود، بهاری که بهترین دید و بازدیدش همنشینی با کتاب وحی است؛ از این رو و به منظور بررسی راه های انس هر چه بیشتر با قرآن و پرورش نسل منتظر با آموزه های قرآنی و تداوم این انس در همه ایام سال با حجت الاسلام …

انقلابی شرکت می کرد. پدرم کارمند داروسازی بود و در همان دوران طاغوت در محل کارش نمازخانه ای تأسیس کرده بود و مادرم هم مأمور آموزش نماز، قرآن، حجاب و پرسش و پاسخ مسائل اعتقادی به پزشکان خانم شده بود. شده بود پدرتان از شوق شهادت بگوید؟ ایشان عشق و ارادت خاصی به حضرت علی(ع) داشت و یک شب در خواب امام را زیارت کرده بود. حضرت از اسب پیاده شده او را در آغوش می گیرد. پدرم به ایشان می …

تدارک دیده که بر اساس آن، جلسات تفسیری قرآن مجید یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء و جلسات سخنرانی پس از نماز مغرب و عشاء با حضور حجت الاسلام غلام عباس رئیسی از سخنرانان اردو زبان در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار می شود. هاشمی نژاد گفت: قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم از ساعت 9 در رواق کوثر توسط استاد محمدحسین معتمدی، قرائت ادعیه و زیارت، برگزاری حلقه های معرفت و بیان احکام از دیگر برنامه …

ویژه برنامه های حرم رضوی برای زائران غیرایرانی در ماه رمضان اعلام شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی امروز گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه های متنوعی همچون جلسات سخنرانی، تفسیر قرآن، قرائت قرآن، نشست های تخصصی و حلقه های معرفت برای زائران غیر ایرانی تدارک دیده شده است. سید محمدجواد هاشمی نژاد افزود: جلسات تفسیری قرآن …

به عتبات و برای غیر مشهدی ها که از طریق پیامک در مسابقه شرکت می کنند هدیه سفر به مشهد را خواهیم داشت. وی به دیگر برنامه های فرهنگی حرم در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برنامه جنگ قرآنی ویژه کودکان، اجرای هزاران ختم کل قرآن کریم به همراه 5 هزار ختم سوره توحید و قدر، برگزاری کارگاه های آموزشی و هنری مختلف ویژه کودکان، برگزاری 30 نشست قرآنی با موضوعات تدبر در قرآن، برگزاری 30 حلقه معرفت و تدبر در قرآن …

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر 33916546 تمام ساعات شبانه روز سامانه پیام کوتاه 30002323 * صدا و سیما می تواند گفتمان حضرت امام خامنه ای این نابغه و حکیم و فقیه و عارف بی همتا در این عصر و چه بسا در بسیاری از اعصار را در جامعه نهادینه کند. 7977—0912 * دولت یازدهم باید آن جمله تلخ حضرت آقا را بر زبان جاری می کرد. باید ابراز شرمندگی می کرد از اینکه طی این مدت و …

های استان تحت نظارت کامل بهداشتی کارشناسان دامپزشکی این اداره کل قرار دارد و هیچ گونه نگرانی از بابت مصرف فرآورده های خام دامی حاصل از اینگونه کشتارگاه ها وجود ندارد. مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع فرآورده های خام دامی همزمان با ماه رمضان و نیز با توجه به اینکه فرآورده های خام دامی باید از مراکز مجاز و معتبر …

نور’ که با هدف تدبر بیشتر در آیات قرآن کریم و به صورت پیامکی برگزار می شود. در این مسابقه ابتدا بخش هایی از سریال یوسف (ع) پخش و سپس در قالب پرسش هایی از آیات مرتبط با آن قسمت مطرح می شود که باید از طریق پیامک پاسخ داده شود. همچنین پخش سیمای مرکز کرمان سخنرانی های ویژه این ایام، مباحث کارشناسی با موضوعات دینی و اخلاقی و دو سریال تلویزیونی برای پخش در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است. …

برخورد کرد. هیبت ماه رمضان اگر حضور در محضر میزبان را در این ضیافت باور کرده باشیم و عظمت خدای رمضان را نیز دریافته باشیم، بی شک در کنار هوس ضیافت، هراس از بی ادبی نسبت به این بارگاه باشکوه هم به دلمان راه می یابد و حتی قبل از خیز برداشتن برای حضور در این بار عام، خوف ظهور آن همه عظمت در برابر وجود ناچیز ما، در جانمان جاری می شود. مگر امام سجاد(ع) در مناجات خود …

وقتی پا به بارگاه مطهر رضوی(ع) می گذاریم حال و هوایی عجیب انسان را فرا می گیرد، این همان حس و حالی است که همه مشتاقانی که این روزها مهمان حضرت(ع) هستند از آن سخن می گویند. افطار، اطعام و اکرام سنتی نیکو است که از دیرباز در فرهنگ مسلمانان وجود داشته است، در صحن هدایت حرم مطهر تعدادی از خادمان آقا در طرح ضیافت اکرام رضوی پذیرایی شایسته ای از میهمانان امام رضا(ع) دارند. در این …

فعالیت سامانه تلفنی 32020 سامانه پاسخگویی آستان قدس رضوی به سوالات شرعی ، به مناسب ماه مبارک رمضان شبانه روزی شد.

…. در آشوب های پس از فتنه هم حضور فعالانه داشت. بعدا به سوریه رفت. در کنار همه اینها مداح هم بود. هرجای دنیا که بود، ماه محرم حتما می رفت آمل و در تکیه ی محله ی خودشان مداحی می کرد. سلحشوری در کنار اخلاق حسنه اش مربوط به همین ارتباط با اهل بیت است. او هیچوقت مرا کتک نزد. بعد هم تازه داماد می خندد. مدام این پا و آن پا می کند. همین که صدای اذان مغرب می آید تا اولین روز ماه رمضان، افطار شود، فرصت را …

طرح های اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ماه مبارک رمضان می توان به برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در 40 امامزاده های شاخص در سطح استان، تشکیل حلقه های معرفت، ترتیل و جز خوانی قرآن در هر روز از مبارک رمضان اشاره کرد. معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان درباره پخش زنده جزخوانی قرآن از دو شبکه صداوسیما، تصریح کرد: دو جزخوانی قرآن در صداوسیما به صورت زنده پخش می شوند …

که اگر آداب ظاهری آن مراعات شود، مضامین و معانی شگرف آن مورد توجه قرار گیرند و فلسفه و اثرات آن به درستی شناخته شود خواهد توانست انسانهای در معرض حیرت، سرگشتگی و گمراهی را هدایت کند و پوچ گرایی را به معنا گرایی تبدیل نماید. “نماز” واقعی خواهد توانست انسانیت را به انسان، رحمانیت را به جامعه و سعادت را برای جهان به ارمغان آورد. ایدنی اظهار داشت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با توجه به …

آستان قدس رضوی، صدا و سیما و رسانه های استان برای ارائه برنامه های فرهنگی مناسب به زائران، ارتقا خدمات حمل و نقل جاده ای و درون شهری و ارائه به موقع گزارشات کمیته ها به دفتر نظارت و ارزیابی استانداری خراسان رضوی از دیگر تاکیدات رشیدیان در این جلسه بود. یادآور می شود، در این جلسه 30 دستگاه اجرایی در قالب 12 کمیته ذیل ستاد خدمات سفر استان و همچنین فرمانداران چند شهرستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در نوروز 95 و برنامه های دردستورکار برای پذیرایی از زائران در ماه مبارک رمضان و تابستان سال جاری را ارائه کردند. …

بوم گردی را در یک سری ازمناطقی دارای پتانسیل بالا توسعه می دهیم و به تعریف گردشگری زیارتیِ حرم تا حرم،از حرم امام رضا (ع) تا امام زاده یحیی در میامی در قالب تورهای سازمان یافته می پردازیم، به طوری که علاوه بر بازدید از جاذبه های مسیر، برنامه اقامت یک شب در میامی را نیز داشته باشیم. او بیان داشت: در این خصوص تورهای آشنا سازی توسط مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری در مسیرهای …

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم ترتیل خوانی حرم رضوی که از روز گذشته در رواق دارالرحمه آغاز شد، با موافقت تولیت آستان قدس رضوی از امروز، نوزدهم خردادماه در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود. بر اساس این گزارش، این مراسم هرساله در رواق امام خمینی(ره) صحن جامع رضوی با حضور باشکوه عموم زائران و مجاوران صورت می گیرد. این مراسم که قرار بود امسال در این رواق …

اقامت زائران در مشهد مقدس و استان باید نقاط ضعف شناسایی و اصلاح شود تا بتوانیم خدمات موردنیاز را فراهم سازیم و سامانه های خدمات سفر کلیه اطلاعات سفر را در مبدأ اطلاع رسانی کنند و صدا و سیما برنامه های متنوع با موضوع زیارت و گسترش فرهنگ رضوی و روایات امام رضا(ع) را در برنامه های خود منظور کرده و روزنامه ها اطلاعات مناسب را در رابطه با سفر مدنظر قرار دهند. استاندار خراسان رضوی با قدردانی از تلاش …

مناجات خوانی و مداحی خواهیم داشت و بعد از آن مراسم سخنرانی در سه دهه رمضان با حضور شخصیت های مختلف علمی و خطبای معروف کشور برگزار می شود. جلسه پرسش و پاسخ و بررسی شبهات دینی نیز به صورت هر روزه در حرم مطهر برگزار می شود. حجت الاسلام گواهی برگزاری مناجات های مختلف و جزء خوانی قرآن، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و سپس قرائت دعای پرفیض افتتاح را از دیگر برنامه های این آستان برشمرد و گفت: بنا …

کرانه باختری بازداشت کرد. تابناک: العبادی رئیس دستگاه اطلاعات عراق را برکنار کرد. فردا: ممنوعیت فروش داروی گیاهی در عطاری ها شبکه خبر: کشف جسد 400 نظامی در اطراف فلوجه فرارو: عبور ارتش سوریه از مرزهای رقه ایرنا: 152 نماینده مجلس ترکیه در معرض سلب مصونیت و اخراج حوزه نیوز: سامانه تلفنی 32020 پاسخگویی به سئوالات شرعی شبانه روزی شد. ایسنا: تظاهرات علیه پیشنهاد نامگذاری پلی در روسیه به نام رهبر سابق چچن …

به یقین ثابت است و خیلی ها نیز نقل کرده اند که اگر از حال انسان معلوم شود که می خواهد نماز شب بخواند، بیدارش می کنند، بدون احتیاج به دعاها و آیات معهوده. این بیدارکردن به طرق مختلف است: یا در می زنند و یا صدایی می آید و یا او را به نام صدا می زنند و… . اما در شب های ماه مبارک رمضان شبی است که مقدّرات یک سال رقم می خورد؛ شبی که اعمال انسان ها به امام عصر علیه السلام عرضه می شود و روزی …

…، این حلقة وصل شبانه با آن حضرت را از دست ندهند. دعای دیگر، دعای ابوحمزه ثمالی است که به تعبیر برخی، دانشگاه معرفت است و شاید در دنیای مناجات، بی نظیرترین سرمایة شیعه باشد و نیز شاید بتوان گفت، اگر تنها عمل انسان در طول ماه رمضان، خواندن حداقل چند صفحه از این دعای شریف در سحرها باشد، بر انجام دیگر اعمال فضیلت دارد، زیرا هدف عبادت، معرفت است و مناجات، اوج قلة معرفت است. البته آنان که …

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی مهندسی (استاد فقید عرفان و فلسفه حوزه علمیه قم): ماه مبارک رمضان، نزول قرآن و عبادت سازنده متناسب با آن به نام روزه همه مؤلفه هایی کامل در راستای هدفی مشخص است که چرا باید ماه مبارک رمضان ماه روزه باشد. قرآن کریم در این ماه نازل شدن چه تناسبی با روزه گرفتن دارد؟ تمام این مسائل حول یک محور و موضوعی به نام انسان دور …

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در میان اخبار و رویدادهای مهم سینمایی اکران یک فیلم کوتاه آنچنان خبر مهمی محسوب نمی شود و تقریبا هیچ کدام از ارزش های خبری را ندارد اما هنگامه با همه فرق می کند. سوژه مهمترین اتفاق فیلم است و جسارت کارگردان در پرداخت به موضوع علی رغم تمام اشکالات احتمالی قابل تحسین است. در ابتدای مصاحبه کارگردان گفت نقدپذیر است، ما نیز سعی کردیم با پرسش برخی سوالات ادعای او را …

روزهای آتی میزبان اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم می شوند. حجت الاسلام حاج شیخ علی زعیم، امام جمعه شهر صُغاد فارس هم که مصلی آن، پاتوق ثابت اکران فیلمهای عمار است، در خطبه های نماز جمعه این هفته با استقبال از اکران های بلیتی فیلم هنگامه ، از اکران این فیلم در ایام ماه رمضان در مصلی نماز جمعه خبر داد و گفت: جشنواره عمار، فرصتی برای ارائه اندیشه انقلابی است که هنرمندان متعهد، دیدگاه و …

ابتدا با اشاره به برنامه های این شبکه در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: می توان گفت شبکه کودک و نوجوان در ماه مبارک رمضان حدود 16 برنامه جدید دارد. کنداکتور برنامه نیز 24 ساعته شده و به صورت شبانه روزی پیش خواهد رفت. وی با اشاره به چند برنامه شاخص این شبکه، از یک مسابقه تلفنی با عنوان ماموریت هسته ای یاد کرد. محمد سرشار مدیر شبکه کودک و نوجوان نیز درباره این برنامه و محتوای آن توضیح داد …

همکاری جامعه الحسین رزمندگان مناجات سحر از جمله دعای ابوحمزه ثمالی و مناجات مسجد کوفه حضرت امیر (ع) با حضور ذاکرین اهل بیت برگزار می شود. وی در پایان متذکر شد: بیش از دو میلیون نفر در سراسر ماه مبارک به طور مستقیم و حضوری مخاطب برنامه های حرم مطهر رضوی قرار خواهند گرفت و جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر نیز از طریق سامانه پرسش و پاسخ غیرحضوری از سامانه های مربوطه استفاده خواهند کرد. …

معاونت تبلیغات آستان قدرس رضوی در شب های ماه مبارک رمضان به شمار می رود که برای زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم(ع) تدارک دیده شده است. به گفته معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، خدمات فرهنگی به اردوها و کاروان های زیارتی با محوریت رواق دارالهدایه، در پاسخ به نیاز گروه های مخاطب در حرم مطهر و ترویج فرهنگ و آداب صحیح زیارت و گسترش معارف اهل بیت(ع) در بین زائران حریم رضوی ارائه می شود. /1102001307 …

…> سرگرد حسین قاسمی مسئول معاونت بسیج مساجد ومحلات بوشهر پیرامون نحوه برگزاری این مسابقه گفت: این مسابقه که در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود در زمینه های :عکس ،خاطره ، دلنوشته و فیلم پیرامون شهدای مدافع حرم است. وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد : نحوه ارسال آثار برای شرکت در این مسابقه از طریق سامانه مکاتبات بسیج ، تالار گفتگوی وحدت ، و تحویل آثار به حوزه ها و پایگاه های مقاومت است …

برگزار شد که بیستم خرداد ماه نتایج این آزمون اعلام خواهد شد. طبق برنامه های صورت گرفته ، پس از ماه مبارک رمضان از کسانی که موفق به کسب امتیاز قبولی در آزمون کتبی شده اند، مصاحبه شفاهی به عمل می آید. شرکت کنندگان در آزمون برای اطلاع از امتیاز خود می توانند به سایت razavi.aqr.ir/pasokhgoee مراجعه کنند. یادآور می شود، افرادی که در تمام مراحل جذب موفق به کسب امتیاز قبولی شوند، در سامانه تلفنی 32020، سامانه پیامکی 30002020، مشاوره اعتقادی، مشاوره دینی، حلقه های معرفت و دفاتر پاسخگویی به سوالات شرعی مستقر در حرم مطهر رضوی مشغول خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی خواهند شد. …

لیست مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی از طریق تلفن اعلام شد.

لیست مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی از طریق تلفن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) این لیست که از سوی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری منتشر شده به شرح زیر است:

تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی اصفهان



انتهای پیام

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اداره پاسخگویی به سوالات دینی برای رفاه هرچه بیش‌تر زائران و دسترسی آسان‌تر آنان به اطلاعات مورد نیاز، سامانه تلفنی 32020 را راه‌اندازی کرده است که زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی می‌توانند به صورت شبانه روزی از این سامانه بهرمند شوند.
وی افزود: در واحد پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی حرم مطهر رضوی بیش از 200 کارشناس دینی برادر و خواهر به صورت شیفت‌بندی شده و دور کار پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی مردم هستند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه سامانه 32020 فقط برای مردم مشهد نیست، خاطرنشان کرد: مجاوران بارگاه ملکوتی حرم مطهر رضوی برای دستیابی به پاسخ سوالات شرعی خودشان می‎توانند با شماره 32020 و دیگر عزیزانی که خارج از شهر مشهد هستند می‎توانند با شماره 05132020 تماس حاصل فرمایند.
به گفته وی سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگوی احکام روزه، سفر، خمس و زکات، تقلید، نماز، وصیت، وقف و ارث است و مخاطبان می‌توانند با ذکر نام مرجع ‌تقلید خود، پاسخ سؤالاتشان را بر اساس نظر آن مرجع دریافت کنند.
شریعتی‌نژاد تصریح کرد: افزون بر شماره تلفن 32020 در این ایام سامانه پیامکی 300002020 نیز پاسخگوی سوالات شرعی زائران خواهد بود.

سال‌هاست جمعی از شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در جوار مضجع شریف امام رضا(ع) آرمیده‌اند؛ از بسیجی و پاسدار تا روحانی و سرباز وظیفه. شهدایی که بیشترشان در روزگار جوانی جانشان را کف دستشان…

17 واحد مسکونی در روستای محروم پساوه تایباد، در حال تخریب بود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، اقدامات اشتغال‌زایی دو سال اخیر این معاونت در مناطق سیل‌زده استان گلستان را به منظور حمایت و توانمندسازی اقشار بی‌بضاعت منطقه تشریح کرد.

پروژه احداث جاده ترانزیت یا همان کریدور ترانزیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که از آن به عنوان طرح اولویت دار آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی یاد می شود، در آستانه بهره برداری است.

تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی اصفهان

بنیاد کرامت رضوی یکی از مهمترین مجموعه‌های آستان قدس رضوی است که مسئولیت ارائه خدمات اجتماعی را بر…

به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، از سال 97 تاکنون 147 عنوان مصحف شریف شامل قرآن، مفاتیح الجنان، نهج…

چهارشنبه‌ها اگرچه روزی است مثل روزهای دیگر هفته اما برای ما ایرانیان که خورشید هشتم روشنی‌بخش وطن،…

آستان قدس رضوی در افق 1410، باید پوياترين، کارآمدترین، هم‌افزاترين و اثرگذارترین نهاد اسلامي در…

.All right reserved by Astan Quds Razavi

تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی اصفهان
تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی اصفهان
0


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جواب های کتاب آزمایشگاه یازدهم x بخوانید...