جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14

جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14
جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14

حل تمرین فصل درس مورد نظر خود را
انتخاب کنید

درس14 فارسی هشتم

جواب خودارزیابی و فعالیت نوشتاری کتاب فارسی هشتم

گام به گام فارسی هشتم پاسخ خودارزیابی ها و جواب فعالیت های نوشتاری و معنی اشعار درس 14 فارسی هشتم

درس14 فارسی هشتم

معنی شعرهای کتاب فارسی هشتم

گام به گام فارسی هشتم پاسخ خودارزیابی ها و جواب فعالیت های نوشتاری و معنی اشعار درس فارسی هشتم

جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14

گروه آموزشی آنلاین پادرس

بخش های سایت

تماس با ما

تماس با ما

تماس با ما

عضویت در خبرنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پادرس می باشد

طراحی و بهینه سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان

خیلی عالی نازنین تو ماکانی ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ خود
ارزیابی ادبیات هشتم

 درس اول
ص14 

پاسخ سوال 1:

در اینجا
منظور از ((خانه خوب خداست)) خانه مسجد است.

جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14

پاسخ سوال2:

((نور))نام
خداست و روشنی نشان اوست.منظور این است که وجود خدا سراسر نور است و از تاریکی در
وجود او هیچ خبری نیست.

پاسخ سوال3:

بهترین راه
شناخت خداوند،شناختن او از طریق موجودات است.زیبایی،پیچیدگی،مهربانی و خشم و …
موجودات،نشانه زیبایی،پیچیدگی،مهربانی و خشم و … خداوند است؛زیرا هر موجودی در
اصل نمود و نمایشگری از وجود خداوند است.

 

 

خودارزیابی:درس2ادبیات
فارسی

1. دربیت آخرشعر(صورتگرماهر)به
کدام نام های خداوند اشاره شده؟مصور-صورتگر-ماهر-بی تقلید

2. چه شگفتی
های دیگری اززندگی مورچه می دانید؟مورچه هاتقسیم کاردارند.آن هایی که جوان ترهستند
ازتخم هاپرستاری میکنند-بعضی ها نگهبان وبعضی ها کارگرهستند. بین مورچه ها برخی
کشاورز و برخی برده و برخی دامدار و برخی گوشت خوارند.همچنین صدای مورچه جز صدا
های بلند است.

3.
چراخداونددرقرآن کریم انسان رابه اندیشیدن درشگفتی های خلقت دعوت می کند؟چون شگفتی
های آفرینش نشانه ای ازقدرت خدا است.بااندیشیدن دراین شگفتی ها به چیزهای زیادی پی
می بریم ومی فهمیم که جهان براساس نظم وقاعده خاصی آفریده شده است.

 

 

 

 

خودازیابی
درس سوم

1.برترین
و گرامی ترین ارمغان((ایران))به دیگر سرزمین ها چست؟

جواب:اندیشه
و طرز تفکر آنها،خرد و فرهنگ،تاریخ کهن

2.دو تن
از دلیران نامدار ایرانی را نام ببربد که برای سربلندی ایران کوشیده اند.

جواب:1.امیر
کبیر که برای استقلال کشور تلاش فراوانی کرد.

2.شهید مهدی
باکری،شهید همت،شهید بابادی که جان خود را فدا کردند تا سرزمینشان به دست نا اهلان
نرسد.

3.آرش
کمانگیر که جان خود را در تیر گذاشت و تیر را پرتاب کرد.

3.به نظر
شما چگونه می توان از فرهنگ و ادب فرسی پاسداری کرد؟

جواب:1.با
حفظ ارزش های فرهنگی و انتقال آن به نسل های آینده

2.اجرای عملی
فرهعنگ و ادب فارسی

3.آموزش،یاددهی
و
یادگیری                       

 

 درس
چهارم  ص39

 

1)   
علت اصلی بحران های زندگی چیست؟زندگی
به یادگیری اصول وروش های ومهارت های نیازداردکه این محارت هابه کمک اطرافیان
وبزرگترها کامل می شود. واگرانسان دریادگیری امور تلاش نکندزندگی بحرانی خواهدشد.

2)   
چرازندگی به یک سفرتشبیه شده است؟زیرامانندیک
سفرمی گذرد. گاهی این سفرکوتاه مدت وگاهی بلندمدت است اماهمیشگی نیست.

3)   
برای حل مشکل کم رویی یاگستاخی چه بایدکرد؟حل مشکل کم رویی این است که ارتباط موثری بادیگران داشته
باشیم.برای حل مشکل گستاخی متوان گفت که فردچیرگی براساس هیجانات ومهار احساسات
گوناگون مانندخشم وترس راداشته باشد.

4) 
منظورازاین سخن<> چیست؟جوانان چون هیچ تجربه ای ندارندنمی توانندازکارهای
خودبربیایندولی پیران می دانند که باید چه کارکنندامانمی توانندازپسش بربیایند.

 درس
5   ص 45

1.شاعربرای
سعادت وخوشبختی چه کارهایی  می کند؟

1:سحرخیزباشد.
2:بامادرش مهربانی کندودرخدمتش باشد.

جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14

3:با ادب
وتمیز باشد.4: حرفهای پدر را گوش کند.

2.این جمله
<>باکدام قسمت شعرتناسب دارد؟

زنهارمگوسخن
به جز راست      هرچند تورا در آن ضررها ست

3. برای پر
بار کردن روز های زندگی چه بایدکرد؟

بایداندیشیدوهرروزکارمفیدی
انجام دادچون روزی که درآن کارانجامنگرفته است جز عمر آدمی حساب نمی شود.

4. به نظر
شما چه کارهای دیگری باعث سعادت و خوشبختی انسان می شود؟

توکل به خدا،
نظم و برنامه ریزی در کارها، تلاش مستمر در زندگی، آرامش  و …..

درس: 6 آداب
نیک صفحه: 51

خودارزیابی

1- سه درس
که بهلول به جنید آموخت ، چه بود ؟ درخوردن اصل آن است که لقمه ی حلال باید و
اگر حرام را صد از این گونه آداب به جا بیاوری فایده ندارد وسبب تاریکی دل شود. در
سخن گفتن نیز باید اوّل ، دل ، پاک باشد و نیّت درست باشد وآن گفتن برای رضای خدا
باشد وگرنه سکوت و خاموشی بهترونیکوتر باشد ودرآداب خواب، اصل این است که دردل
توبغض و کینه و حسد مسلمانان نباشد ودر ذکرحق باشی تا به خواب روی.

2- درزندگی
امروزی ، چه آسیب هایی انسان را تهدید می کند ؟ استفاده از فناوری های پیشرفته
هرچه که ما را کمک می کند ، امّا اگراز آن ها درست استفاده نشود همان قدر که کمک
می کند ما را تهدید هم می کند . استفاده ی نا به جا و نسنجیده از امکاناتی که
فراهم آمده است . شکستن شکوه وحرمت انسانی و کم رنگ شدن آداب و اخلاق ، رهاورد
تمدّن ماشینی و علم زده ی غرب است .

3- به نظرشما
بهترین زمان سخن گفتن و بهترین زمان سکوت و خاموشی ، چه هنگامی است ؟

زمانی که از
شخص سؤالی پرسیده می شود جواب دهد و هنگامی که دیگران شخن می گویند وازاوسؤال نشده
است

4- چرا حریم
قانون ، دین وهنجاری های اخلاقی ، فرهنگ و آداب جوانمردی را رعایت کنیم ؟ چون
رعایت آن به نفع ماست و وظیفه ی هر شهروند را رعایت آن هاست . گذشته از آن اگر ما
رعایت نکنیم ممکن است به آتش همان بی حرمتی خود ، بسوزیم.

درس7(آزادگی

1.از نظر پیر
خارکش،عزّت و آزادگی چیست؟  قانع
بودن و محتاج دیگران نبودن ، خوارنشدن در مقابل دیگران.

2.باتوجه به
شعر شخصیت پیر و جوان را باهم مقایسه کنید.  جوان مغرور و پرادعا ، پیر فروتن و بی ادعا. جوان زیاده خواه
ولی پیر قانع. جوان ارزش و سعادت را در ثروت و قدرت می دید امّا پیر ارزش ها را
در قانع بودن و بی نیازی نسبت به دیگران می دید.

3.چگونه می
توان به عزّت آزادگی رسید؟  باید
ابتدا فکر خود را تغییر داد. رندگی انسان ها در گرو فکر آنهاست یعنی ما
آنچنان که فکر می کنیم زندگی می کنیم.

4.شعر این
درس به چه شیوه ای خوانده می شود؟  به شیوه ی داستانی. به طوری که شنونده به شنیدن ادامه ی آن
مشتاق باشد.

 

درس8 (نام
ها و یادها

1.سوالات
قائم مقام فراهانی برای آزمایش فرزندانش چه بود؟  این شعر از کیست؟ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد/دل
رمیده ی ما را انس و مونس شد     کاشف الکل که بود؟

2.ویژگی های
مشترک امیرکبیر و قائم مقام فراهانی چیست؟  هر زو به مقام صدر اعظمی رسیند. آنها باهوش و ذکاوت بودند و با
تلاش و کوشش خود به دانش و مقام بالایی دست پیدا کردند. آنها توانستند با جهل
موجود در جامعه مبارزه کنند.

3.خدمات قائم
مقام فراهانی و امیرکبیر به ایران چه بود؟  قائم مقام قراردادهای مهم و ارزشمندی برای ایران بست. امیرکبیر
برای اولین بار مدارسی به نام دارالفنون که شبیه بهئمدارس حال بود تأسیس کرد.
گروهی از دانشجویان را برای تحصیل به خارج از کشور اعزام کرد و جلوی ریخت و پاش
درباریان را گرفت.

4.اگر به جای
امیر کبیر بودید چه می کردید؟  به
جای فرستادن اندک دانشجویان به خارج، دانشگاهی در ایران تأسیس کرده و استادان
فرهیخته را به آن می آوردم تا دانشجویان بیشتری به تحصیل بپردازند.

 

درس9 ص74

1سید جمال
الدین اسد آبادی در چه زمینه هایی استعداد داشت؟1-زبان آموزی 2-سخنوری 3-بحث با
دیگران 4-تاثیر گذاری سخنش

2 چه رابطه
ای بین شعر حافظ ونقاشی کمال الدین بود؟ شاه اسماعیل در آستانه شکست ومرگ بود
وکمال الدین عکس پرنده ای را کشید که در حال اوج گرفتن است ودو بیت حافظ را خواند
ومنظورش این بود که این دنیای پست ارزش ماندن وتو که مانند پرنده آزاد و رهایی
هستی باید به فکر رهایی از بند و اسارت دنیا باشی. زیرا مرگ تو را به
عالمی    می برد  که در آن آزاد و آسوده خواهی بود

3 چرا
روحانیت وچهره های علمی-فرهنگی تاثیر بیشتری در جامعه دارند؟ آن ها به دلیل مطالعه
وشناختی که از محیط جامعه و نیازهای آن دارند می دانند که در هر شرایطی جامعه به
چه چیزی نیاز دارد.

4 در جنگ
چالدران چه کسی با شاه اسماعیل و سربازانش بود؟ چه کسی زخمی شد؟ 1- کمال الدین
بهزاد همراه آنها بود. 2-یکی از سربازان زخمی شد.

 

درس 10 ص 79

1.در متن درس
سرزمین ایران با چه ویژگی هایی توصیف شده است؟سرزمین بزرگ و عزیز و شکوهمند
سرزمینی خون دل خورده سرزمین ستم دیده سرزمین عزتمند و استوار سرزمین آسمانی لحظات
تلخ و شیرین و…. .

2.درباره
ارتباط حدیث (حب الوطن من الایمان)با محتوای درس توضیح دهید؟حدیث دوست داشتن وطن
را ازایمان می داند و درس نیز عشق به میهن وعلاقه به آن را جزء عقیده و باور انسان
می داند.

3.به نظر شما
برای عزت و سربلندی ایران اسلامی در عرصه جهان چه باید کرد؟باید عاقل بود و
عاقلانه اندیشید به نیروهای داخلی اعتماد کرد از منابع داخلی برای ساختن کشور
استقاده کرد.

4.چه کنیم تا
ناممان درتاریخ سرزمین عزیزمان جاودان بماند؟بیندیشیم بنگریم و خدمتی درحد وطن به
هم وطنان عزیزمان کنیم.

 

خود ارزیابی
های درس11

 1.در
بیت اول به کدام صفات حضرت علی(ع) اشاره دارد؟  اخلاص-دور از فریبکاری

2.کدام بیت
با مفهوم عبارت((الاعمال بالنیات))مناسبت دارد؟ بیت7

3.مولوی در
بیت نهم برچه نکته ای تاکید دارد؟ کار را برای خدا انجام دادن نه برای خلق خدا

 

درس 12 ص93

1-                 
سه ویژگی انقلاب اسلامی را بیان کنید؟خدامحوریودین باوری- رهبری برپایه اصل ولایت
فقیه- وحدت ویکپارچگی مردم

2-                
مقصوداز عبارت انقلاب اسلامی تولدی دیگر چیست؟پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری
از بنیادهای فکری ،فرهنگی ومعیارهای ارزشی واخلاقی دگرگون شد.

3-               
به نظر شما چرا آثار فرهنگی ،آیینۀ احوال وافکار جامعه است؟زیرا زبان هر دوره ای
پایه ی باورها ارزش های دینی واخلاقی وبه طورکلی بربنیاد فرهنگ حاکم برآن زمان
سامان می یابد.

4-               
توجه به آثارادبی مانند شاهنامه فردوسی ،مثنوی مولوی وگلستان سعدی چه نتایجی در
بردارد؟چهرۀ انسانهای آن جامعه ورفتار ومنش اجتماعی اشخاص را پیش چشم خود دارید.اصولا
کلید شناخت هرملتی ،ادبیات آن ملت است.

 درس
13 ص 96

.1درمتن درس
به نامه کدام حماسه سازان واقعه کربلاشده است؟

امام حسین
{ع}

.2چراحضرت
عباس{ع}یکی ازاسوه های جوانمردی درواقعه کربلاشمرده میشوند؟

چون ایشان
باآن سن کم توانستن دربرابردشمن بایستندودراین راه شهیدشوند

3.به نظره
شماچگونه میتوان یاده شهدای واقعه کربلارازنده نگه داشت؟

بازنده نگه
نگه داشتنه یاده آن هاوادامه راهی که آن هابرای آن شهیدشدند

درس 16 ص 116

درس 16 ص 116

1-   
دربند اول شعر پرندۀ آزادی تشبیه ها را بیابید؟ محمد در آغوش پدرش چونان پرنده ای
بیمناک آشیان دارد.

2-    
منظور شاعر از کودکان سنگ چیست؟کودکان سنگ به دست فلسطینی ها که برای دفاع از خود
وکشورشانهیچ اسلحه ای به جزسنگ ندارند.

3-   
نوجوانان فلسطینی برای آزادی سرزمین خود، چه کارهایی می کنند؟با تمام توانشان
ایستادگی می کنندودرراهشان استوار هستند.

1خودارزیابی
درس هفدهم

صفحه ی ١٢١

١-شکسپیر،روزگار
را چه چیزی تشبیه کرده است؟ به دریایی که کشتی زندگانی ما بر روی آن به سوی
ساحل مقصود میرود.

٢-این بیت
حافظ باکدام قسمت درس،ارتباط دارد؟

نصیحت گوش کن
جانا که از جان دوست تر
دارند          جوانان سعادتمند پند
پیر دانا را

برعکس اگر
عقل و متانت را شعار خود کنند و پیران سالخورده را که عمر دراز تر و تجربه بیشتر
دارند در این راه پر خوف و خطر راهبر خود قرار دهند زندگی را به راحت و آسایش
خواهند گذرانید و ایام پیری بتوانند برای دیگران کارهای مفیدی انجام دهند.

٣-به نظر،
شما راه رسیدن به خوشبختی چیست؟١-داشتن هدف ٢-برنامه ریزی٣-استفاده از تجربه ی
دیگران۴-تفکر در احوال گذشتگان۵-انتخاب آگاهانه۶-تلاش برای رسیدن به هدف٧-امید جهت
رسیدن به هدف

۴-درعبارت((این
دریای بزرگ،همیشه در جزر و مد است))چیست؟مشکلات و سختی های زندگی پستی ها و
بلندی های زندگی،حوادث تلخ و شیرین زندگی است.

 

 

بیشتر جواباتون غلط بود ، یک مقدار دقت کنید

این همه زحمت طراحی وب میدین یکم دقت و با حوصله انجام بدین کارتونو لطفا.جوابای خودم بیشتر مورد پسند معلم بود😑😐

سیما جان اینا مال نودوچاره

 

خیلی خیلی ممنون  عالی بود مرسی

خیلی عالی بود😄

فوق العاده❤❤❤

عالی بود👌ممنون❤

نوشتن ها رو بزاررررررررررررررررررررررررررررررررر

تا دلتون بخواد برید خدارو شکر کنید همینم هست

سوالاتتون اصلا با سوالت کتاب هم خونی نداشت فکر می کنم اینا واسه خیلی وقت پیشه الان کتابا عوض شده😮😦

اگه میشه فعالیت نوشتاری هارو بزارید ☺☺☺

چرت اند پرت

درس ۱۴ کو پس جوابا هم غلط .‌‌.. خیلی بد بود 😑🙄😒😒😒

چرا بیشتر هاش اشتباس

عالیییییی

خیلی خوب بودممنونم

.خیلی خوب بود شما دیگه توقع زیاد دارید خیلی منت دارید بیایید 😡😡

گندددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

عالی بود  ❤❤👏

واقعا کهههههههههههه! آخه حضرت عباس چون جوان بود و توانست دربرابر دشمن بجنگد و در آن راه شهید شود،اسوه جوانمردی شد؟؟؟؟؟؟(درس۱۳ ص۹۶) بلد نیستید ننویسید خب! واقعا متاسفم براتون با این…👊😔

عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی 

این سایت رو نمی ساختید بهتر بود. خودمون جواب بدیم بهتره تا روی این چرت و پرت های شما نگاه کنیم 🤔🙄🥴

🖕🖕🖕🖕🖕

واقغا خیلی به من کمک کرد عالی بود

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

ببین آخه ۰۰۰۰۰ چرا اینقدر چرت و پرت واقعا کلا داغون بود😡😡😡😡😡😡😡

خیلی عالی بود

بی مزه های اشغال مطالب بسیار به درد نخور بود همه ی شما خیلی کسته و جنده هستید

عــــــالـــــیه بـــه خـاطــــر خـــدمـــاتتـــان از تـــــــان مــــــمـــــنـــون😍😍😘

عالیییی🤩

جواب خودارزیابی صفحه ۱۰۰ کتاب ادبیات فارسی پایه هشتم جواب خودارزیابی درس چهاردهم یاد حسین از سایت نکس لود دریافت کنید.

1- در متن درس، به نام کدام حماسه سازان واقعه کربلا اشاره شده است؟2- چرا حضرت عباس یکی از اسوه های جوانمردی در واقعه کربلا شمرده می شوند؟3- به نظر شما چگونه می توان یاد شهدای واقعه کربلا را زنده نگه داشت؟

مهدی : 1- امام حسین {ع}.2- چون ایشان زمانی که به رود برای پر کدن مشک آب رسیدن، حتی خودشان از آن آب به دلیل تشنگی اهل خیمه و اما حسین (ع) نخوردند و همچنین برای ایشان امان نامه آوردن برای پیوستن به دشمن اما ایشان با وجود اینکه می دونستند شهید خواهند شد، آن را قبول نکرده و بسیار عصبانی شدند. .3- با زنده نگه داشتن یاد آن ها و ادامه راهی که آن ها برای آن شهید شدند.

برای دریافت “جواب خودارزیابی درس چهاردهم یاد حسین صفحه 100 فارسی هشتم” لطفا نظری در نظرات پایین سایت برای ما بفرستید یا از دکمه صورتی
ارسال نظر استفاده
کنید.

عالیییییییییییییییییی بود

جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14

۱۰۱

صفحه ۱۰۰ خود‌ارزیابی درس ۱۴

1_امام حسین،حضرت عباس، حضرت علی اکبر،حضرت علی اصغر

عالیه


هرگونه کپی برداری از مطلب یا قالب حرام است

برچسب‌ها:پاسخ خودآزمایی درس 1 تا 14 زبان فارسی 2 – زبان و ادبیات …, پاسخ خودارزیابی فارسی هشتم – متوسطه اول – blogfa, پاورپوینت فارسی هشتم درس 14 – آموزش برتر پارسیان – فایل …, تدریس خصوصی فارسی استعدادهای درخشان هشتم | آموزش مجازی …, جزوه فارسی نهم pdf – به همراه حل تمرین و معنی (نثر و شعر) + …, جواب خودارزيابي فارسي نهم | مجله تفریحی, جواب خودارزيابي و نوشتن فارسي نهم | جدید بلاگ, جواب فعالیت های نوشتاری فارسی هشتم درس 12 – SRAD, دانلود نمونه سوال امتحانی درس فارسی هشتم – کانون, درس آزاد فارسی هفتم با جواب – نمره برتر, درسنامه آموزشی ادبیات فارسی کلاس نهم درس 11: زنِ پارسا با …, درسنامه آموزشی ادبیات فارسی کلاس هفتم درس 13: اُسوۀ نیکو …, فارسی هشتم درس چهاردهم مبحث یاد حسین – آپارات, فارسی هفتم درس چهاردهم امام خمینی (ره) (قسمت اول) – دکتر آی کیو, فارسی هفتم هشتم و نهم (اسدی اوجاق) | فارسی هفتم, کتاب فارسی )فعّالیّت های نوشتاري – سازمان آموزش و پرورش …, کتاب گویا فارسی – پایه هشتم (بخش دوم) – رشد, کتاب معلّم – پایگاه کتاب های درسی, گام به گام درس14 فارسی هشتم | پادرس, گام به گام فارسی هشتم | پادرس, مطالب پاسخ خودارزیابی و فعالیت های … – کلاس هفتم و کلاس …


کتاب فارسی )فعّالیّت های نوشتاري – سازمان آموزش و پرورش …Downloads-icon


کتاب معلّم – پایگاه کتاب های درسیDownloads-icon


جزوه فارسی نهم pdf – به همراه حل تمرین و معنی (نثر و شعر) + …Downloads-icon

سلام به وب سایت ما خوش آمدید .


جواب خودارزیابی و نوشتن فارسی نهم درس اول

دانلود جواب خودارزیابی فارسی نهم

جواب خودارزیابی و نوشتن فارسی نهم درس چهارم

جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14

جواب خودارزیابی و نوشتن فارسی نهم درس سوم

جواب خودارزیابی فارسی نهم درس اول

جواب خودارزیابی و نوشتن فارسی نهم درس دوم

جواب فارسی نهم pdf

تمام نوشتن های فارسی نهم

عضو شوید و اخبار جدید دریافت کنید.

آهنگ مورد نیاز خود را درخواست کنید.

دانلود جدیدترین قالب های روز دنیا

پلان فیلم دنیای فیلم و سریال

محل تبلیغات متنی

محل تبلیغات متنی شما

تمامی حقوق مطالب برای بلاگیفا | دانلود فیلم و سریال | سوالات درسی محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

ترجمه قالب توسط هایپرتمپ صورت گرفته است و هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی خواهد داشت.

صفحه اصلی ،
انجمن ،
ورود ،
عضویت ،
بایگانی ،
نقشه سایت ،
طراح قالب ،
مترجم قالب


جواب فارسی نهم pdfDownloads-icon

سلام به وب سایت ما خوش آمدید .


جواب خودارزیابی و فعالیت های نوشتاری فارسی هشتم

پاسخ تمرینات فارسی هشتم

جواب خودارزیابی و نوشتن فارسی هفتم

جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14

جواب فعالیت های نوشتاری فارسی هشتم

جواب فعالیت های نوشتاری فارسی هشتم درس 6

جواب فعالیت های نوشتاری فارسی هشتم صفحه ۲۲

جواب نوشتن فارسی هشتم

جواب فعالیت های نوشتاری فارسی هشتم درس 14

عضو شوید و اخبار جدید دریافت کنید.

آهنگ مورد نیاز خود را درخواست کنید.

دانلود جدیدترین قالب های روز دنیا

پلان فیلم دنیای فیلم و سریال

محل تبلیغات متنی

محل تبلیغات متنی شما

تمامی حقوق مطالب برای بلاگیفا | دانلود فیلم و سریال | سوالات درسی محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

ترجمه قالب توسط هایپرتمپ صورت گرفته است و هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی خواهد داشت.

صفحه اصلی ،
انجمن ،
ورود ،
عضویت ،
بایگانی ،
نقشه سایت ،
طراح قالب ،
مترجم قالب



{{ successMsg }}

{{ errorMsg }}

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

برای استفاده بسیاری از امکانات گاما و خیلی از وبسایت ها باید جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

برای این کار باید به تنظیمات مرورگر خود مراجعه کنید.
در صورت نیاز به راهنمایی اینجا کلیک کنید..

{{ total }} مورد پیدا کردم!

نمونه سوال+44,000

محتوای آموزشی+12,000

پرسش و پاسخ+12,000

آزمون آنلاین+2,700

درسنامه آموزشی +1,200

مدرسه یاب+130,000

نمونه سوال

محتوای آموزشی

پرسش و پاسخ

آزمون آنلاین

درسنامه آموزشی

مدرسه یاب

معلم خصوصی

شامل:
+ معنی لغات مهم
+ معنی شعر
+ پاسخ خود ارزیابی
+ پاسخ گفت و گو
+ پاسخ فعاليت هاي نوشتاري
+ پاسخ فرصتی برای اندیشیدن
₪₪₪₪ درس 13: یاد حسین ₪₪₪₪
»»»» با گاما گام به گام پیش روید «««««

برای دانلود
ثبت نام کنید (
وارد شوید
) و کیف پول خود را شارژ کنید.

لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

آزمون آنلاین

10 تست

آزمون آنلاین فصل 6 ادبیات فارسی پایه هشتم مدرسه شهید زارعی

آزمون آنلاین

20 تست

آزمون تستی درس 17 فارسی هشتم | راه خوشبختی + نیایش

آزمون آنلاین

16 تست

آزمون تستی درس 16 فارسی هشتم | پرندۀ آزادی، کودکان سنگ

جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14

3 صفحه

مرحله دوم آزمون بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه هشتم استان یزد در درس فارسی…

2 صفحه

امتحان پایانی فارسی هشتم آموزشگاه شیخ هادوی بیرجند| اردیبهشت 97

2 صفحه

نمونه سوالات پایانی نوبت دوم درس ادبیات فارسی پایه هشتم با پاسخنامه تشریحی | سری…

5 صفحه

آزمون تستی دروس 16 و 17 فارسی هشتم مدرسه صالحین | فروردین 1398

رایـــــگان

2 صفحه

آزمون تستی ادبیات فارسی هشتم + جواب | فصل 1 تا 6

3 صفحه

آزمون نوبت دوم ادبیات فارسی هشتم مدرسه شهید اژه‌ای (2) | اردیبهشت 1398 + پاسخ

رایـــــگان

1 صفحه

آزمون نوبت دوم املای فارسی پایه هشتم مدرسه دکتر مفتح | اردیبهشت 1397

2 صفحه

نمونه سوالات پایانی نوبت دوم درس ادبیات فارسی پایه هشتم با پاسخنامه تشریحی | سری…

6 صفحه

آزمون تستی جهت آمادگی برای مسابقات، آزمون ورودی و امتحانات مدارس تیزهوشان (40 سوال…

2 صفحه

آزمون نوبت دوم ادبیات فارسی هشتم مدرسه شهید زارعی | اردیبهشت 96

معنی لغات مهم، پاسخ خودارزیابی و فعالیت های نوشتاری فارسی هشتم | درس 14: یاد حسین

پاسخ سوال 1: در اینجا منظور از «خانه خوب خداست» مسجد است.

پاسخ سوال 2: «نور» نام خداست و روشنی نشان اوست. منظور این است که وجود خدا سراسر

نور است و از تاریکی در وجود او هیچ خبری نیست.

پاسخ سوال 3: بهترین راه شناخت خداوند، شناختن او از طریق موجودات است. موجودات، زیبایی، پیچیدگی، مهربانی و خشم و … نشانه خداوند است؛ زیرا هر موجودی در اصل نمود و نمایشگری از وجود خداوند است.

 

جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14

درس 2

1. دربيت آخرشعر (صورتگرماهر) به کدام نام هاي خداوند اشاره شده؟

مصور- صورتگر ماهر بي تقليد

 

2. چه شگفتي هاي ديگري اززندگي مورچه مي دانيد؟

مورچه هاتقسيم کاردارند.آن هايي که جوان ترهستند ازتخم هاپرستاري ميکنند-بعضي ها نگهبان وبعضي ها کارگرهستند. بين مورچه ها برخي کشاورز و برخي برده و برخي دامدار و برخي گوشت خوارند. همچنين صداي مورچه جز صدا هاي بلند است.

 

3. چراخداونددرقرآن کريم انسان رابه انديشيدن درشگفتي هاي خلقت دعوت مي کند؟

چون شگفتي هاي آفرينش نشانه اي ازقدرت خدا است.باانديشيدن دراين شگفتي ها به چيزهاي زيادي پي مي بريم ومي فهميم که جهان براساس نظم وقاعده خاصي آفريده شده است.

 ………………………………………………………………………………………………

 

درس 3

1. برترين و گرامي ترين ارمغان (ايران) به ديگر سرزمين ها چست؟

انديشه و طرز تفکر آنها،خرد و فرهنگ،تاريخ کهن

 

2. دو تن از دليران نامدار ايراني را نام ببربد که براي سربلندي ايران کوشيده اند.

1-امير کبير که براي استقلال کشور تلاش فراواني کرد.

2-شهيد مهدي باکري، شهيد همت، شهيد بابادي که جان خود را فدا کردند تا سرزمينشان به دست نا اهلان نرسد.

3-آرش کمانگير که جان خود را در تير گذاشت و تير را پرتاب کرد.

 

3. به نظر شما چگونه مي توان از فرهنگ و ادب فرسي پاسداري کرد؟

1-با حفظ ارزش هاي فرهنگي و انتقال آن به نسل هاي آينده

2-اجراي عملي فرهعنگ و ادب فارسي

3-آموزش، ياددهي و يادگيري

 ………………………………………………………………………………………………

 

 

درس 4

1. علت اصلي بحران هاي زندگي چيست؟

زندگي به يادگيري اصول وروش هاي ومهارت هاي نيازداردکه اين محارت هابه کمک اطرافيان وبزرگترها کامل مي شود. واگرانسان دريادگيري امور تلاش نکندزندگي بحراني خواهدشد.

 

2. چرازندگي به يک سفرتشبيه شده است؟

زيراماننديک سفرمي گذرد. گاهي اين سفرکوتاه مدت و گاهي بلندمدت است اما هميشگي نيست.

 

3. براي حل مشکل کم رويي ياگستاخي چه بايد کرد؟

جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14

حل مشکل کم رويي اين است که ارتباط موثري باديگران داشته باشيم.براي حل مشکل گستاخي میتوان گفت که فرد چيرگي بر اساس هيجانات و مهار احساسات گوناگون مانند خشم و ترس را داشته باشد.

 

4. منظورازاين سخن   چيست؟

جوانان چون هيچ تجربه اي ندارند نمي توانند از کارهاي خود بر بيايند ولي پيران مي دانند که بايد چه کارکنند اما نمي توانند از پسش بر بيايند.

 ………………………………………………………………………………………………

 

درس 5

1.شاعربراي سعادت وخوشبختي چه کارهايي مي کند؟

1-سحرخيزباشد.   

2-بامادرش مهرباني کندودرخدمتش باشد.

3-با ادب وتميز باشد.

4-حرفهاي پدر را گوش کند.

 

2. اين جمله باکدام قسمت شعر تناسب دارد؟

زنهار مگو سخن به جز راست/هرچند تو را در آن ضررها ست

 

3. براي پر بار کردن روز هاي زندگي چه بايدکرد؟

بايد انديشيد و هر روز کار مفيدي انجام داد چون روزي که درآن کار انجام نگرفته است جز عمر آدمي حساب نمي شود.

 

4. به نظر شما چه کارهاي ديگري باعث سعادت و خوشبختي انسان مي شود؟

توکل به خدا، نظم و برنامه ريزي در کارها، تلاش مستمر در زندگي، آرامش و …..

 ………………………………………………………………………………………………

 

درس 6

1. سه درس که بهلول به جنيد آموخت، چه بود؟

درخوردن اصل آن است که لقمه ي حلال بايد و اگر حرام را صد از اين گونه آداب به جا بياوري فايده ندارد وسبب تاريکي دل شود.

در سخن گفتن نيز بايد اوّل، دل، پاک باشد و نيّت درست باشد و آن گفتن براي رضاي خدا باشد وگرنه سکوت و خاموشي بهتر و نيکوتر باشد و

در آداب خواب، اصل اين است که دردل تو بغض و کينه و حسد مسلمانان نباشد ودر ذکر حق باشي تا به خواب روي.

 

2. درزندگي امروزي، چه آسيب هايي انسان را تهديد مي کند؟

استفاده از فناوري هاي پيشرفته هرچه که ما را کمک مي کند، امّا اگراز آن ها درست استفاده نشود همان قدر که کمک مي کند ما را تهديد هم مي کند. استفاده ي نا به جا و نسنجيده از امکاناتي که فراهم آمده است. شکستن شکوه و حرمت انساني و کم رنگ شدن آداب و اخلاق، رهاورد تمدّن ماشيني و علم زده ي غرب است.

 

3. به نظرشما بهترين زمان سخن گفتن و بهترين زمان سکوت و خاموشي، چه هنگامي است؟

زماني که از شخص سؤالي پرسيده مي شود جواب دهد و هنگامي که ديگران شخن مي گويند وازاوسؤال نشده است

 

4. چرا حريم قانون، دين وهنجاري هاي اخلاقي ، فرهنگ و آداب جوانمردي را رعايت کنيم ؟ چون رعايت آن به نفع ماست و وظيفه ي هر شهروند را رعايت آن هاست . گذشته از آن اگر ما رعايت نکنيم ممکن است به آتش همان بي حرمتي خود، بسوزيم.

 ………………………………………………………………………………………………

 

درس 7

1. از نظر پير خارکش،عزّت و آزادگي چيست؟

قانع بودن و محتاج ديگران نبودن ، خوارنشدن در مقابل ديگران.

 

2. باتوجه به شعر شخصيت پير و جوان را باهم مقايسه کنيد.

جوان مغرور و پرادعا، پير فروتن و بي ادعا. جوان زياده خواه ولي پير قانع. جوان ارزش و سعادت را در ثروت و قدرت مي ديد امّا پير ارزش ها را در قانع بودن و بي نيازي نسبت به ديگران مي ديد.

 

3. چگونه مي توان به عزّت آزادگي رسيد؟

بايد ابتدا فکر خود را تغيير داد. رندگي انسان ها در گرو فکر آنهاست يعني ما آنچنان که فکر مي کنيم زندگي مي کنيم.

 

4. شعر اين درس به چه شيوه اي خوانده مي شود؟ به شيوه ي داستاني. به طوري که شنونده به شنيدن ادامه ي آن مشتاق باشد.

 ………………………………………………………………………………………………

 

درس 8

1. سوالات قائم مقام فراهاني براي آزمايش فرزندانش چه بود؟

اين شعر از کيست؟ ستاره اي بدرخشيد و ماه مجلس شد/دل رميده ي ما را انس و مونس شد

کاشف الکل که بود؟

 

2. ويژگي هاي مشترک اميرکبير و قائم مقام فراهاني چيست؟

هر دو به مقام صدر اعظمي رسيدند.

آنها باهوش و ذکاوت بودند و با تلاش و کوشش خود به دانش و مقام بالايي دست پيدا کردند.

آنها توانستند با جهل موجود در جامعه مبارزه کنند.

 

3. خدمات قائم مقام فراهاني و اميرکبير به ايران چه بود؟

قائم مقام قراردادهاي مهم و ارزشمندي براي ايران بست.

اميرکبير براي اولين بار مدارسي به نام دارالفنون که شبيه به مدارس حال بود تأسيس کرد. گروهي از دانشجويان را براي تحصيل به خارج از کشور اعزام کرد و جلوي ريخت و پاش درباريان را گرفت.

 

4. اگر به جاي امير کبير بوديد چه مي کرديد؟

به جاي فرستادن اندک دانشجويان به خارج، دانشگاهي در ايران تأسيس کرده و استادان فرهيخته را به آن مي آوردم تا دانشجويان بيشتري به تحصيل بپردازند.

 ………………………………………………………………………………………………

 

درس 9

1. سيد جمال الدين اسد آبادي در چه زمينه هايي استعداد داشت؟

1-زبان آموزي   2-سخنوري   3-بحث با ديگران   4-تاثير گذاري سخنش

 

2. چه رابطه اي بين شعر حافظ ونقاشي کمال الدين بود؟

شاه اسماعيل در آستانه شکست ومرگ بود وکمال الدين عکس پرنده اي را کشيد که در حال اوج گرفتن است ودو بيت حافظ را خواند ومنظورش اين بود که اين دنياي پست ارزش ماندن ندارد. و تو که مانند پرنده آزاد و رهايي هستي بايد به فکر رهايي از بند و اسارت دنيا باشي. زيرا مرگ تو را به عالمي مي برد که در آن آزاد و آسوده خواهی بود

 

3. چرا روحانيت و چهره هاي علمی-فرهنگی تاثير بيشتري در جامعه دارند؟

آن ها به دليل مطالعه وشناختی که از محيط جامعه و نيازهاي آن دارند می دانند که در هر شرايطی جامعه به چه چيزی نياز دارد.

 

4. در جنگ چالدران چه کسي با شاه اسماعيل و سربازانش بود؟ چه کسي زخمي شد؟

1-کمال الدين بهزاد همراه آنها بود.   2-يکي از سربازان زخمي شد.

 ………………………………………………………………………………………………

 

درس 10

1. در متن درس سرزمين ايران با چه ويژگي هايي توصيف شده است؟

سرزمين بزرگ و عزيز و شکوهمند سرزميني خون دل خورده سرزمين ستم ديده سرزمين عزتمند و استوار سرزمين آسماني لحظات تلخ و شيرين و …. .

 

2. درباره ارتباط حديث (حب الوطن من الايمان) با محتواي درس توضيح دهيد؟

حديث دوست داشتن وطن را ازايمان مي داند و درس نيز عشق به ميهن وعلاقه به آن را جزء عقيده و باور انسان مي داند.

 

3. به نظر شما براي عزت و سربلندي ايران اسلامي در عرصه جهان چه بايد کرد؟

بايد عاقل بود و عاقلانه انديشيد به نيروهاي داخلي اعتماد کرد از منابع داخلي براي ساختن کشور استقاده کرد.

 

4. چه کنيم تا ناممان درتاريخ سرزمين عزيزمان جاودان بماند؟بينديشيم بنگريم و خدمتي درحد وطن به هم وطنان عزيزمان کنيم.

 ………………………………………………………………………………………………

 

درس 11

1. در بيت اول به کدام صفات حضرت علي (ع) اشاره دارد؟

اخلاص – دور از فريبکاري

 

2. کدام بيت با مفهوم عبارت (الاعمال بالنيات) مناسبت دارد؟

بيت7

 

3. مولوي در بيت نهم برچه نکته اي تاکيد دارد؟

کار را براي خدا انجام دادن نه براي خلق خدا

 ………………………………………………………………………………………………

 

درس 12

1. سه ويژگي انقلاب اسلامي را بيان کنيد؟

1.خدامحوري و دين باوري 2.رهبري برپايه اصل ولايت فقيه 3.وحدت ويکپارچگي مردم

 

2. مقصوداز عبارت انقلاب اسلامي تولدي ديگر چيست؟

پس از پيروزي انقلاب اسلامي بسياري از بنيادهاي فکري، فرهنگي ومعيارهاي ارزشي واخلاقي دگرگون شد.

 

3. به نظر شما چرا آثار فرهنگي، آيين احوال وافکار جامعه است؟

زيرا زبان هر دوره اي پايه ي باورها ارزش هاي ديني واخلاقي وبه طورکلي بربنياد فرهنگ حاکم برآن زمان سامان مي يابد.

 ………………………………………………………………………………………………

 

درس 13

1. درمتن درس به نامه کدام حماسه سازان واقعه کربلاشده است؟

امام حسين {ع}

 

2. چراحضرت عباس {ع} يکي از اسوه هاي جوانمردي در واقعه کربلا شمرده ميشوند؟

چون ايشان با آن سن کم توانستن در برابر دشمن بايستند و در اين راه شهيد شوند

 

3. به نظر شما چگونه ميتوان ياد شهداي واقعه کربلا را زنده نگه داشت؟

بازنده نگه نگه داشتنه ياده آن هاوادامه راهي که آن ها براي آن شهيد شدند

 ………………………………………………………………………………………………

 

درس 16

1. دربند اول شعر پرنده آزادي تشبيه ها را بيابيد.

محمد در آغوش پدرش چونان پرنده اي بيمناک آشيان دارد.

 

2. منظور شاعر از کودکان سنگ چيست؟

کودکان سنگ به دست فلسطيني ها که براي دفاع از خود و کشورشان هيچ اسلحه اي به جز سنگ ندارند.

 

3. نوجوانان فلسطيني براي آزادي سرزمين خود، چه کارهايي مي کنند؟با تمام توانشان ايستادگي مي کنندودرراهشان استوار هستند.

 ………………………………………………………………………………………………

 

درس 17

1. شکسپير، روزگار را به چه چيزي تشبيه کرده است؟

به دريايي که کشتي زندگاني ما بر روي آن به سوي ساحل مقصود ميرود.

 

2. اين بيت حافظ باکدام قسمت درس، ارتباط دارد؟

نصيحت گوش کن جانا که از جان دوست تر دارند/جوانان سعادتمند پند پير دانا را

برعکس اگر عقل و متانت را شعار خود کنند و پيران سالخورده را که عمر دراز تر و تجربه بيشتر دارند در اين راه پر خوف و خطر راهبر خود قرار دهند زندگی را به راحت و آسايش خواهند گذرانيد و ايام پيری بتوانند برای ديگران کارهای مفيدی انجام دهند.

 

3. به نظر، شما راه رسيدن به خوشبختی چيست؟

1-داشتن هدف

2-برنامه ريزي

3-استفاده از تجربه ي ديگران

4-تفکر در احوال گذشتگان

5-انتخاب آگاهانه

6-تلاش براي رسيدن به هدف

7-اميد جهت رسيدن به هدف

 

4. درعبارت (اين دریای بزرگ، هميشه در جزر و مد است) چيست؟

مشکلات و سختی های زندگی پستی ها و بلندی های زندگی، حوادث تلخ و شیرین زندگی است.

 

برچسب‌ها:به نام خدا, پاسخ تمامی کتاب های هفتم, پاسخ خودآزمایی درس 1 تا 14 زبان فارسی 2 – زبان و ادبیات …, جزوه فارسی نهم pdf – به همراه حل تمرین و معنی (نثر و شعر) + …, جواب خود ارزیابی های فارسی هفتم – متوسطه اول – blogfa, جواب فعاليتهاي نوشتاري فارسي نهم | مجله تفریحی, جواب نوشتن فارسی نهم را رایگان دانلود کنید + پاسخ …, حل تمرين فارسي نهم | بلاگ, حل خودارزيابي ادبيات نهم – فید – blogfa, دانش های زبانی و ادبی درس فارسی هفتم – اینجا همه چی در همه – …, دانلود گام به گام فارسی نهم – نمره برتر, دانلود نمونه سوال امتحانی درس فارسی هشتم – کانون, درس آزاد فارسی نهم با جواب – نمره برتر, درسنامه آموزشی ادبیات فارسی کلاس نهم درس 8: هم‌زیستی با مامِ …, درسنامه آموزشی ادبیات فارسی کلاس هفتم درس 4: با بهاری که …, راهنمای معلّم دوم دبستان – پایگاه کتاب های درسی – سازمان پژوهش …, کتاب گویا فارسی – پایه هشتم (بخش دوم) – رشد, گام به گام درس 14 فارسی هفتم | پادرس, گام به گام ریاضی ششم (کامل) | حل تمرین کل کتاب – گنجینه …, گام به گام فارسی هفتم | پادرس, گام به گام هفتم – همکلاسی, گام به گام هفتم متوسطه — ( تمامی درس ها کامل + PDF ) | دانلود …, معنی شعر درس چهاردهم فارسی دهم طوطی و بقال – آپارات, مكمل راهنماي معلم درس زبان ادبيات فارسي پايه هفتم.pdf – …


راهنمای معلّم دوم دبستان – پایگاه کتاب های درسیDownloads-icon


به نام خداDownloads-icon


مكمل راهنماي معلم درس زبان ادبيات فارسي پايه هفتم.pdf – …Downloads-icon


جزوه فارسی نهم pdf – به همراه حل تمرین و معنی (نثر و شعر) + …Downloads-icon

جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14
جواب خودارزیابی فارسی هشتم درس 14
0

جواب سوال های کتاب آزمایشگاه یازدهم x بخوانید...