جواب نگارش درس دوازدهم کلاس سوم ابتدایی

جواب نگارش درس دوازدهم کلاس سوم ابتدایی
جواب نگارش درس دوازدهم کلاس سوم ابتدایی

دبستو – مرجع تخصصی آموزش ابتدایی|اول|دوم|سوم|چهارم|پنجم|ششم|دبستان

عــناوینی که در ایــن آموزش مــی خــوانید :

روش پیشنهادی تدریس: الگوی بدیعه پردازی، دکلمه خوانی گروهی

1 یک توصیف زیبا و ساده از ایران با همیاری دانش آموزان ارائه دهید.جواب نگارش درس دوازدهم کلاس سوم ابتدایی

2 قیاس مستقیم (مقایسهٔ سادهٔ دو مفهوم): از بچّه ها بخواهید ایران را یک انسان درنظر بگیرند و سپس بگویند به نظر آنها ایران چگونه انسانی است. مطالب دانش اموزان یادداشت کنید.

مثال:
فرزانه: ایران یک انسان زیبا است.
مریم: ایران مهربان و دوست داشتنی است.
لادن: ایران یک مادر خوب است.

3 قیاس شخصی :از دانش آموزان بخواهید خود را جای «ایران » بگذارند و احساسات خود را بیان کنند یعنی بگویند چه حسی دارند.

معصومه: احساس غرور و افتخار می کنم.
شادی: احساس یک نگهبان قوی را دارم.

4 تعارض فشرده :در این مرحله از دانش آموزان بخواهید تا از بین قیاس ها و تشبیه های مرحلهٔ دوم و سوم کلماتی راجدا کنند و بگویند که کدامیک از این کلمات برایشان جال بتر است.

مثال: کلمات انتخاب شده: زیبا، مهربان، مادر خوب،غرور، نگهبان

5 توصیف خلاق :حالا از دانش آموزان بخواهید ازمیان قیاس های برگزیده، چند تا را انتخاب کرده، با استفاده از آنهاموضوع ایران را دوباره توصیف کنند.

بین توصیف سادهٔ اوّل نگ و این توصیف تفاوت بسیاری است.

این توصیف دارای  ارزش زیادی است چون حاصل تلاش جمعی می باشد.

آنچه توضیح داده شد یک نمای خیلی ساده و کاربردی الگوی بدیعه پردازی است.

« دان » پسوند « جا » و « مکان » است. علاوه بر کلمات کتاب می توانید آتشدان، قلمدان و… را نیز مثال بزنید.

در این بخش تعدادی از پسوندها که در آخر واژه می آیند و مفهوم جدیدی به آن می بخشند

و در بعضی از موارد نوع دستوری آن را نیز عوض می کنند، ارائهمی شوند.

در بیاموز و بگو دربارهٔ شعر توضیحاتی را به دانش آموزان ارائه نمایید.

با استفاده از نرم افزار، داستان را پخش کنید در غیر این صورت از پیوست انتهای کتاب،داستان را بخوانید،

دانش آموزان کارهای درست و نادرست متن داستان را به خاطر بسپارند و دربارهٔ آن در گروه صحبت کنند.

نیازی به نوشتن مطالب در کتاب نیست. در این فعّالیت علاوه بر افزایش تمرکز شنیداری، مفاهیم در ذهن دانش آموز طبقه بندی می شود و موجب افزایش درکشنیداری او می گردد.

املا گفتن از شعر را توصیه نمی کنیم؛ ولی نوشتن املا از شعر، کار ناروایی نیست.

بهتر آن است که واژه های مورد نظر استخراج شده، با آنها یک متن زیبا ساخته شود و در قسمت فعّالیت های املایی نیز طراحی مناسب صورت گیرد.

مثال کلمات: ایران عزیز، زرخیز، نعمت، د لانگیز، مقّدس، برازنده، آغوش، صبور، رونق، زاد، چشم طمع، زادگاه …..

یک نمونه متن معلّم ساخته

ایران کشوری زیبا، آباد و زرخیز است. دراین سرزمین مقدّس، مردم خوب و صبوریزندگی می کنند.

این مردم عاشق میهن خود هستند و برای حفظ خاک خود از هیچ خطری نمی هراسند.

ایران، زادگاه مردان وزنان پاکدامنی است که علم و دانش را گستردند.

خلیج فارسو دریای خزر خاک پرمهر ایران را در آغوش گرفته اند.

رونق ایران به نعمت فراوانی است که خداوند درآن نهاده است. ما خدا را برای این همه زیبایی های دل انگیز شکر می کنیم.

صفحۀ اول کتاب نوشتاری
در تمرین سوم صفحهٔ اول کتاب نوشتاری تکمیل متن ضروری نیست.

امّا اگر وقت کافی در اختیار داشتید نوشته های بچّه ها را در این مورد بخوانید و نکات مثبت آن را برجسته نموده ودر جهت تقویت آن راهکار ارائه دهید.

صفحۀ دوم کتاب نوشتاری
صفحهٔ دوم کتاب نوشتاری توسط دانش آموزان تکمیل گردد و در همان جلسه رفع اشکالاز سوی معلم صورت پذیرد.

صفحۀ چهارم کتاب نوشتاری
درقسمت نگارش، پس از اینکه دانش آموزان به مهارت انتخاب موضوع مناسب مسلّطشدند، به راحتی بند نویسی را انجام می دهند.

در قسمت ارزشیابی پیشنهاد می شود یک فعّالیت یادگیری طراحی کنید.

بدین صورت که از بچه ها بخواهید استان یا شهر زادگاه خود یا پدر و مادرشان را انتخاب کنند

و پساز تحقیق و مطالعه و مصاحبه با پدر و مادر یک ماکت کوچک از آداب و رسوم و نوع پوشش،مکان های دیدنی و یا محصولات کشاورزی،صنعتی،…… آن بسازند و در کلاس دربارهٔ آن دوستانشان توضیح بدهند.

می توانید از دست سازهای دانش آموزان یک نمایشگاه کلاسی تشکیل دهید و از بقیهٔ کلاس ها جهت بازدید دعوت به عمل آورید.

قبلی

جواب نگارش درس دوازدهم کلاس سوم ابتدایی

درس دو فارسی سوم ابتدایی زنگ ورزش

بعدی

درس سیزدهم فارسی سوم ابتدایی درس آزاد

کتاب های سوم ابتدایی

آموزش ساعت ریاضی سوم ابتدایی

آموزش تقسیم ریاضی سوم ابتدایی

آموزش اسم جمع از مهارت های نوشتاری فارسی سوم

آموزش عدد هزار ریاضی سوم ابتدایی

آموزش خط نیم خط پاره خط ریاضی سوم ابتدایی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر تمایل دارید پاسخ سوال خود را دریافت کنید مشخصات خود را کامل وارد کنید.

نمونه سوال و کاربرگ فارسی سوم

تمرین فارسی سوم ابتدایی آبان

جمله نویسی کلاس سوم دبستان

جمله نویسی پایه سوم ابتدایی

تمرین فارسی سوم دبستان جمله سازی

جمله سازی سوم ابتدایی

سوال فارسی سوم دبستان نوبت اول

.: طراحی سایت توسط روندسافت :.

تدریس درس دوازدهم فارسی و نگارش سوم ابتدایی توسط خانم انصاری در برنامه مدرسه تلویزیونی ایران شبکه آموزش سیما .

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12 جواب نگارش درس دوازدهم کلاس سوم ابتدایی

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

تدریس درس دوازدهم فارسی و نگارش سوم ابتدایی توسط خانم انصاری در برنامه مدرسه تلویزیونی ایران شبکه آموزش سیما .

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12 جواب نگارش درس دوازدهم کلاس سوم ابتدایی

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

لینک دانلود


لینک دانلود

” + data[i].date + “

جواب نگارش درس دوازدهم کلاس سوم ابتدایی
جواب نگارش درس دوازدهم کلاس سوم ابتدایی
0


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جواب سوال های کتاب آزمایشگاه یازدهم x بخوانید...