حل تمرین فصل درس مورد نظر خود را
انتخاب کنید
ترجمه متن درس های عربی نهم گام به گام عربی نهم -ترجمه و حل تمرین درس 2 عربی
پاسخ کامل تمرین های عربی نهم
گام به گام عربی نهم -ترجمه و حل تمرین درس 9 عربیجواب کتاب عربی نهم درس دوم
پاسخ کامل تمرین های عربی نهم گام به گام عربی نهم -ترجمه و حل تمرین درس 9 عربی
پاسخ کامل تمرین های عربی نهم گام به گام عربی نهم -ترجمه و حل تمرین درس 2 عربی
پاسخ کامل تمرین های عربی نهم گام به گام عربی نهم -ترجمه و حل تمرین درس 2 عربی
گام به گام عربی نهم درس دوم
ویدئو عربی نهم
جزوه عربی نهم
نمونه سوال
عربی نهم
گروه آموزشی آنلاین پادرس
بخش های سایت
بخش های سایت
لینک های مرتبط
تماس با ما
عضویت در خبرنامه
تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پادرس می باشد
طراحی و بهینه سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان
برنامه همیار به تازگی شروع به کار کرده است
به زودی این بخش را ویرایش خواهیم کرد
جواب تمرینات درس دوم عربی نهم
گام به گام درس 2 عربی نهم
جواب کتاب عربی نهم درس دوم
نام درس : درس 2 | موضوع : معنی متن | پایه نهم
انتخاب سریع :
گام به گام عربی نهم
درس دوم
رَجَعَ سَجّادٌ مِنَ الْمَدرَسَهِ حَزیناً؛ عِنْدَما جَلَسَ عَلَی الْمائِدَهِ مَعَ أُسْرَتِهِ، بَدَأَ بِالْبُکاءِ فَجْأَهً وَ ذهََبَ إلِیَ غرُفتَِهِ؛ ذهََبَ أبَوهُ إلَِیهِ وَ تَکَلَّمَ مَعَهُ وَ سَأَلَهُ: «لِماذا ما أَکَلْتَ الطَّعامَ؟!» أَجابَ: «هَلْ تَعْرِفُ صَدیقی حُسَیناً؟» قالَ: «نَعَم؛ أَعْرِفُهُ؛ هوَ وَلَدٌ ذَکیٌّ وَ هادِئٌ. ماذا حَدَثَ لَهُ؟» أَجابَ سَجّادٌ: «هوَ رَقَدَ فِی الْمُسْتَشفَی؛ تَصادَمَ بِالسَّیّارَهِ؛سجاد با ناراحتی از مدرسه برگشت؛ وقتی که با خانوادهاش بر سر سفره نشست. ناگهان شروع به گریه کرد و به اتاقش رفت. پدرش نزد او رفت و با او صحبت کرد و از او پرسید: «چرا غذا نخوردی؟!» جواب داد: «آیا دوستم حسین را میشناسی؟» گفت: «بله» او را میشناسم. او پسر باهوش و آرامی است. چه اتفاقی برای او افتاده است؟ سجاد جواب داد: او در بیمارستان بستری شد؛ با ماشین تصادف کرد.
حَدَثَ التَّصادُمُ أَمامی؛ عِندَما شاهَدْتُهُ عَلَی الرَّصیفِ الْمُقابِلِ؛ نادَیْتُهُ؛ فَقَصَدَ الْعُبورَ بِدونِ النَّظَرِ إلَی السَّیّاراتِ و مِنْ غَیْرِ مَمَرِّ الْمُشاهِ؛ فَاقْتَرَبَتْ سَیّارَهٌ مِنْهُ وَ صَدَمَتْهُ. کانَتْ سُرعَهُ السَّیّارَهِ کَثیرَهً.»«تصادف جلوی من اتفاق افتاد؛ هنگامی که او را دیدم او را صدا زدم، ناگهان از خیابان عبور کرد و به چپ و راست نگاه نکرد، ماشینی به او نزدیک شد و به او برخورد کرد.»
قالَ أَبوهُ: «کَیْفَ حالُهُ الْآن؟»پدرش گفت: «حالا چطور است؟»
قالَ سجّادٌٌ: «هوَ مَجروحٌ.»سجاد گفت: «او زخمی است.»
فِی الْیَومِ التّالی طَلَبَ الْمُدَرِّسُ مِنْ تَلامیذِهِ کِتابَهَ قَوانینِ الْمُرورِ وَ رَسْمَ إشاراتِ الْمُرورِ فی صَحیفَهٍ جِداریَّهٍ و رِعایهَ الْأَعمالِ الصَّحیحَهِ فِی الشَّوارعِ و الطُّرُقِ.در روز بعد معلم از دانش آموزانش خواست قوانین رانندگی را در یک روزنامهٔ دیواری بنویسند.
ثُمَّ أَخَذَ الْمُدیرُ تَلامیذَ الْمَدرَسَهِ إِلَی مِنطَقَهِ تَعلیمِ الْمُرورِ و بَعْدَ یَومَینِ جاءَ شُرطِیٌّ إلِیَ الْمَدرَسَهِ مِن إِدارَهِ الْمُرورِ لِشَرْحِ إشاراتِ الْمُرورِ وَ طَلَبَ مِنهُم الْعُبورَ مِن مَمَرِّ الْمُشاهِ.سپس مدیر مدرسه از اداره راهنمایی و رانندگی خواست علامتهای راهنمایی و رانندگی را شرح دهند. پلیس راهنمایی و رانندگی آمد و علائم لازم برای دانشآموزان را توضیح داد و از آنها خواست که از محل عبور پیاده عبور کنند.
کَتَبَ التَّلامیذُ صَحیفَهً جِداریَّهً وَ رَسَموا فیها عَلاماتِ الْمُرورِ وَ شَرَحوا مَعانیَها.دانشآموزان یک روزنامهٔ دیواری نوشتند و در آن علامتهای راهنمایی و رانندگی را کشیدند و معانی آن را توضیح دادند.
درستی یا نادرستی جملههای زیر را بر اساس متن درس بنویسید.
1- کانَ مَوضوعُ الصَّحیفَهِ الْجِداریَّهِ قَوانینَ الْمُرورِ. (درست)
2- أَخَذَ الْمُدیرُ التَّلامیذَ إلَی مِنطَقَهِ تَعلیمِ الْمُرورِ. (نادرست)
3- رَقَدَ حسینٌ فِی مُستَوصَفٍ قَریبٍ مِن بَیتِهِ. (نادرست)
4- رَجَعَ سجّادٌ إلَی مَنزِلِهِ مَسروراً. (نادرست)
5- أُسْرَهُ سجّادٍ ما عَرَفَتْ حُسَیناً. (درست)
» ترجمه درس دوم عربی نهم
حروف اصلی و ترجمهٔ کلمات زیر را بنویسید.
عابِد، مَعْبود = ع ب د | عبادت کننده | عبادت شده
فاتِح، مَفْتوح = ف ت ح | گشاینده | گشاده شده
کاتِب، مَکْتوب = ک ت ب | نویسنده | نوشته شده
ضارِب، مَضْروب = ض ر ب | زننده | زده شده
خادِم، مَخْدوم = خ د م | خدمتکار | ، خدمت شده
شاهِد، مَشْهود = ش ه د | بیننده | دیده شده
اپلیکیشن همیار
وزن کلمات جدول را بنویسید.
برای مشاهده جواب اینجا کلیک کنید!
هر کلمه را به عبارت مرتبط با آن وصل کنید.
جاهای خالی را با کلمات داده شده پُر کنید.
هوَ – هُما – هُم – هیَ – هُنَّ – أَنتَ – أَنتُما – أَنتُم – أَنتِ – أَنتُنَّ – أَنا – نَحْنُ
جواب کتاب عربی نهم درس دوم
در جاهای خالی از کلمات داده شده استفاده کنید. «یک کلمه اضافه است.»
التّالی / جِداریَّهٍ / تَصادَمَتا / تِلْمیذٌ / الدُّموعُ / حَدَثَ
1- یا زَمیلی، ما بِکَ؟ لِمَ أنتَ حَزینٌ؟ ماذا حَدَثَ
ای هم کلاسی تو را چه شده است؟ برای چه ناراحت هستی؟ چه اتفاقی افتاده است؟
2- اَلتَّلامیذُ مَشغولونَ بِتَهیِئَهِ صَحیفَهٍ جِداریَّهٍ
دانشآموزان مشغول تهیهٔ روزنامه دیواری هستند.
3- أَخی تِلْمیذٌ فِی الصَّفِّ السّادِسِ الاِبتِدائیِّ.
برادرم دانشآموز کلاس ششم ابتدایی است.
4- اَلسَّیّارَتانِ تَصادَمَتا أَمامَ بابِ الْمَصنَعِ.
دو ماشین مقابل درب کارگاه تصادف کرد.
5- الدُّموعُ جاریَهٌ عَلَی وَجْهِ الطِّفلَهِ.
اشکها بر صورت کودک جاری هستند.
کدام کلمه از نظر معنا با سایر کلمهها «ناهماهنگ» است؟
آیه و احادیث زیر را ترجمه کنید. سپس کلماتی بر این وزنها در آنها بیابید.
فاعِل: عالِم | یَفْعُلُ: یَسْتُرُ | فَعالَه: سَعاده – شَقاوَه | فِعْل: عِلم | فِعال: عِباد
1- «إِنَّ اللهَ عَالِمُ غَیْبِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» (فاطر 38)قطعاً خداوند به اسرار آسمانها و زمین دانا است.
2- مِنْ سَعادَهِ ابْنِ آدَمَ حُسْنُ الْخُلُقِ وَ مِنْ شَقاوَهِ ابْنِ آدَمَ سوءُ الْخُلُقِ.از خوشبختی انسان اخلاق خوب و از بدبختی انسان اخلاق بد است.
3- شَرَفُ الْمَرْءِ بِالْعِلْمِ وَ الْأَدَبِ لا بِالْأَصْلِ وَ النَّسَبِ.ارزش انسان به علم و ادب است نه به اصل و نصب.
4- إِنَّ أَحَبَّ عِبادِ اللهِ إِلَی اللهِ أّنْصَحُهُم لِعِبادِهِ.قطعاً محبوبترین بندگان خدا نزد او اندرزگوترین آنها برای بندگانش است.
5- حُسْنُ الْأَدَبِ یَسْتُرُ قُبْحَ النَّسَبِ.ادب نیکو، زشتی نسب را میپوشاند.
متن زیر را بخوانید سپس پاسخ پرسشهای آن را بیابید.
… متن کتاب ادامه در اپلیکیشن همیار …
1- لِماذا لا تَذهَبُ مَهْدیم وَ لالین إلَی الْمَدرَسَهِ؟ لِأَنَّهُما صَغیرتَانِچرا مهدیم و لاین به مدرسه نمیروند؟
2- مَا اسْمُ أَکبَرِ الْبَنینَ فی هذهِ الْأُسُرَهِ؟ هاشِمٌاسم بزرگ ترین پسر خانواده چیست؟
3- مَن تَخَرَّجَ مِنَ الْمَدرَسَهِ؟ هاشِمٌچه کسی از مدرسه فارغ التحصیل شد؟
4- مِنْ أَینَ هذِهِ الْأُسُرَهُ؟ مِنْ مَدینهِ «سراوان»این خانواده اهل کجا هستند؟
5- فی أَیِّ صَفٍّ إِسحاقُ؟ فی الصَّفِّ التاسِعاسحاق در کدام کلاس است؟
6- کَم أُختاً لِإِسحاق؟ لَهُ اُختانِاسحاق چند خواهر دارد؟
با استفاده از کلمات زیر جدول را حل کنید و رمز را به دست بیاورید.
1) ناگهان فَجْأَهً
2) نقّاشی میکنند یَرْسُمْنَ
3) بیمارستان مُسْتَشْفَی
4) افتادی وَقَعْتَ
5) نقره فِضَّه
6) صدا زدید نادَیْتُم
7) دانش آموزان تَلامیذ
8) ماهیها أَسماک
9) خواهران أَخَوات
10) صحبت کردن تَکَلُّم
11) تصادفات تَصادُمات
12) نزدیک شدی اِقْتَرَبْتَ
13) گریه کردن بُکاء
14) نگاه میکنید تَنْظُرونَ
15) برادران إخْوَه
16) شکوفهها أَزْهار
17) ورزشگاهها مَلاعِب
18) رنگها أَلْوان
19) اندرزگوترین أَنْصَح
20) هشدار دادید حَذَّرْتُما
21) غمگین حَزینَه
22) خودروها سَیّارات
23) بدبختی شَقاوَهرمز: «فِی سِعَهِ الأخلاقِ کُنوزُ الارزاقِ» (امام علی (ع))گنجهای روزی (روزیها) در خوش اخلاقی است.
بخوانید و ترجمه کنید.1- مَنْ آمَنَ بِاللهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْکسی که به خدا و روز رستاخیز ایمان دارد کار شایسته میکند. پاداش آنها نزد پروردگارشان است.
2- یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَای کسانی که ایمان آوردهاید چرا میگویید چیزی را که انجام نمیدهید؟!
3- لَقَدْ کانَ لَکُم فی رَسولِ اللهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ به راستی که رسول خدا (ص) الگوی خوبی برای شما است.
4- إِذا سَأَلَکَ عِبادی عَنّی فَإِنّی قَریبٌ هر گاه بندگانم از تو دربارهٔ من بپرسند پس همانا من نزدیک هستم.
5- یَرْفَع اللهُ الَّذینَ آمَنوا مِنْکُمخداوند کسانی از شما را که ایمان آوردهاند بالا میبرد.
سلام با سپاس از شما ممنونم زحمت کشیدید واقعا کمک بسیاری زیادی است برای بچه هایمان در این وضعیت کرونا و تعطیلی مدارس
واقعا عالی هستید ولی کاش از قبل همه درس ها رو تکمیل میکردید،ولی بازهم ممنون😘😘❤️
خیلی ممنون عالی و مفید بود👌
ناموصا چقد طولانیه🙄
عالییییه
خوبه بدک نیست خوبه اصن بدرد نخوره آقا خوبع
واقعا دستتون درد نکنه خیلی کمک کرد به من
خوب بود
عالییییه
ممنون از زحماتتون خیلی کمکم کرد
خیلی خوب بود ممنون ❤
Tanx🙏
کامل تر از این دیگه پیدا نمیشه👏
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ می باشد
همگام درس / تماس با ما / تبلیغات / sitemap
گام به گام علوم هشتم (PDF و رایگان)
برنامه همیار به تازگی شروع به کار کرده است
به زودی این بخش را ویرایش خواهیم کرد
جواب تمرینات درس دوم عربی نهم
گام به گام درس 2 عربی نهم
جواب کتاب عربی نهم درس دوم
نام درس : درس 2 | موضوع : معنی متن | پایه نهم
انتخاب سریع :
گام به گام عربی نهم
درس دوم
رَجَعَ سَجّادٌ مِنَ الْمَدرَسَهِ حَزیناً؛ عِنْدَما جَلَسَ عَلَی الْمائِدَهِ مَعَ أُسْرَتِهِ، بَدَأَ بِالْبُکاءِ فَجْأَهً وَ ذهََبَ إلِیَ غرُفتَِهِ؛ ذهََبَ أبَوهُ إلَِیهِ وَ تَکَلَّمَ مَعَهُ وَ سَأَلَهُ: «لِماذا ما أَکَلْتَ الطَّعامَ؟!» أَجابَ: «هَلْ تَعْرِفُ صَدیقی حُسَیناً؟» قالَ: «نَعَم؛ أَعْرِفُهُ؛ هوَ وَلَدٌ ذَکیٌّ وَ هادِئٌ. ماذا حَدَثَ لَهُ؟» أَجابَ سَجّادٌ: «هوَ رَقَدَ فِی الْمُسْتَشفَی؛ تَصادَمَ بِالسَّیّارَهِ؛سجاد با ناراحتی از مدرسه برگشت؛ وقتی که با خانوادهاش بر سر سفره نشست. ناگهان شروع به گریه کرد و به اتاقش رفت. پدرش نزد او رفت و با او صحبت کرد و از او پرسید: «چرا غذا نخوردی؟!» جواب داد: «آیا دوستم حسین را میشناسی؟» گفت: «بله» او را میشناسم. او پسر باهوش و آرامی است. چه اتفاقی برای او افتاده است؟ سجاد جواب داد: او در بیمارستان بستری شد؛ با ماشین تصادف کرد.
حَدَثَ التَّصادُمُ أَمامی؛ عِندَما شاهَدْتُهُ عَلَی الرَّصیفِ الْمُقابِلِ؛ نادَیْتُهُ؛ فَقَصَدَ الْعُبورَ بِدونِ النَّظَرِ إلَی السَّیّاراتِ و مِنْ غَیْرِ مَمَرِّ الْمُشاهِ؛ فَاقْتَرَبَتْ سَیّارَهٌ مِنْهُ وَ صَدَمَتْهُ. کانَتْ سُرعَهُ السَّیّارَهِ کَثیرَهً.»«تصادف جلوی من اتفاق افتاد؛ هنگامی که او را دیدم او را صدا زدم، ناگهان از خیابان عبور کرد و به چپ و راست نگاه نکرد، ماشینی به او نزدیک شد و به او برخورد کرد.»
قالَ أَبوهُ: «کَیْفَ حالُهُ الْآن؟»پدرش گفت: «حالا چطور است؟»
قالَ سجّادٌٌ: «هوَ مَجروحٌ.»سجاد گفت: «او زخمی است.»
فِی الْیَومِ التّالی طَلَبَ الْمُدَرِّسُ مِنْ تَلامیذِهِ کِتابَهَ قَوانینِ الْمُرورِ وَ رَسْمَ إشاراتِ الْمُرورِ فی صَحیفَهٍ جِداریَّهٍ و رِعایهَ الْأَعمالِ الصَّحیحَهِ فِی الشَّوارعِ و الطُّرُقِ.در روز بعد معلم از دانش آموزانش خواست قوانین رانندگی را در یک روزنامهٔ دیواری بنویسند.
ثُمَّ أَخَذَ الْمُدیرُ تَلامیذَ الْمَدرَسَهِ إِلَی مِنطَقَهِ تَعلیمِ الْمُرورِ و بَعْدَ یَومَینِ جاءَ شُرطِیٌّ إلِیَ الْمَدرَسَهِ مِن إِدارَهِ الْمُرورِ لِشَرْحِ إشاراتِ الْمُرورِ وَ طَلَبَ مِنهُم الْعُبورَ مِن مَمَرِّ الْمُشاهِ.سپس مدیر مدرسه از اداره راهنمایی و رانندگی خواست علامتهای راهنمایی و رانندگی را شرح دهند. پلیس راهنمایی و رانندگی آمد و علائم لازم برای دانشآموزان را توضیح داد و از آنها خواست که از محل عبور پیاده عبور کنند.
کَتَبَ التَّلامیذُ صَحیفَهً جِداریَّهً وَ رَسَموا فیها عَلاماتِ الْمُرورِ وَ شَرَحوا مَعانیَها.دانشآموزان یک روزنامهٔ دیواری نوشتند و در آن علامتهای راهنمایی و رانندگی را کشیدند و معانی آن را توضیح دادند.
درستی یا نادرستی جملههای زیر را بر اساس متن درس بنویسید.
1- کانَ مَوضوعُ الصَّحیفَهِ الْجِداریَّهِ قَوانینَ الْمُرورِ. (درست)
2- أَخَذَ الْمُدیرُ التَّلامیذَ إلَی مِنطَقَهِ تَعلیمِ الْمُرورِ. (نادرست)
3- رَقَدَ حسینٌ فِی مُستَوصَفٍ قَریبٍ مِن بَیتِهِ. (نادرست)
4- رَجَعَ سجّادٌ إلَی مَنزِلِهِ مَسروراً. (نادرست)
5- أُسْرَهُ سجّادٍ ما عَرَفَتْ حُسَیناً. (درست)
» ترجمه درس دوم عربی نهم
حروف اصلی و ترجمهٔ کلمات زیر را بنویسید.
عابِد، مَعْبود = ع ب د | عبادت کننده | عبادت شده
فاتِح، مَفْتوح = ف ت ح | گشاینده | گشاده شده
کاتِب، مَکْتوب = ک ت ب | نویسنده | نوشته شده
ضارِب، مَضْروب = ض ر ب | زننده | زده شده
خادِم، مَخْدوم = خ د م | خدمتکار | ، خدمت شده
شاهِد، مَشْهود = ش ه د | بیننده | دیده شده
اپلیکیشن همیار
وزن کلمات جدول را بنویسید.
برای مشاهده جواب اینجا کلیک کنید!
هر کلمه را به عبارت مرتبط با آن وصل کنید.
جاهای خالی را با کلمات داده شده پُر کنید.
هوَ – هُما – هُم – هیَ – هُنَّ – أَنتَ – أَنتُما – أَنتُم – أَنتِ – أَنتُنَّ – أَنا – نَحْنُ
جواب کتاب عربی نهم درس دوم
در جاهای خالی از کلمات داده شده استفاده کنید. «یک کلمه اضافه است.»
التّالی / جِداریَّهٍ / تَصادَمَتا / تِلْمیذٌ / الدُّموعُ / حَدَثَ
1- یا زَمیلی، ما بِکَ؟ لِمَ أنتَ حَزینٌ؟ ماذا حَدَثَ
ای هم کلاسی تو را چه شده است؟ برای چه ناراحت هستی؟ چه اتفاقی افتاده است؟
2- اَلتَّلامیذُ مَشغولونَ بِتَهیِئَهِ صَحیفَهٍ جِداریَّهٍ
دانشآموزان مشغول تهیهٔ روزنامه دیواری هستند.
3- أَخی تِلْمیذٌ فِی الصَّفِّ السّادِسِ الاِبتِدائیِّ.
برادرم دانشآموز کلاس ششم ابتدایی است.
4- اَلسَّیّارَتانِ تَصادَمَتا أَمامَ بابِ الْمَصنَعِ.
دو ماشین مقابل درب کارگاه تصادف کرد.
5- الدُّموعُ جاریَهٌ عَلَی وَجْهِ الطِّفلَهِ.
اشکها بر صورت کودک جاری هستند.
کدام کلمه از نظر معنا با سایر کلمهها «ناهماهنگ» است؟
آیه و احادیث زیر را ترجمه کنید. سپس کلماتی بر این وزنها در آنها بیابید.
فاعِل: عالِم | یَفْعُلُ: یَسْتُرُ | فَعالَه: سَعاده – شَقاوَه | فِعْل: عِلم | فِعال: عِباد
1- «إِنَّ اللهَ عَالِمُ غَیْبِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» (فاطر 38)قطعاً خداوند به اسرار آسمانها و زمین دانا است.
2- مِنْ سَعادَهِ ابْنِ آدَمَ حُسْنُ الْخُلُقِ وَ مِنْ شَقاوَهِ ابْنِ آدَمَ سوءُ الْخُلُقِ.از خوشبختی انسان اخلاق خوب و از بدبختی انسان اخلاق بد است.
3- شَرَفُ الْمَرْءِ بِالْعِلْمِ وَ الْأَدَبِ لا بِالْأَصْلِ وَ النَّسَبِ.ارزش انسان به علم و ادب است نه به اصل و نصب.
4- إِنَّ أَحَبَّ عِبادِ اللهِ إِلَی اللهِ أّنْصَحُهُم لِعِبادِهِ.قطعاً محبوبترین بندگان خدا نزد او اندرزگوترین آنها برای بندگانش است.
5- حُسْنُ الْأَدَبِ یَسْتُرُ قُبْحَ النَّسَبِ.ادب نیکو، زشتی نسب را میپوشاند.
متن زیر را بخوانید سپس پاسخ پرسشهای آن را بیابید.
… متن کتاب ادامه در اپلیکیشن همیار …
1- لِماذا لا تَذهَبُ مَهْدیم وَ لالین إلَی الْمَدرَسَهِ؟ لِأَنَّهُما صَغیرتَانِچرا مهدیم و لاین به مدرسه نمیروند؟
2- مَا اسْمُ أَکبَرِ الْبَنینَ فی هذهِ الْأُسُرَهِ؟ هاشِمٌاسم بزرگ ترین پسر خانواده چیست؟
3- مَن تَخَرَّجَ مِنَ الْمَدرَسَهِ؟ هاشِمٌچه کسی از مدرسه فارغ التحصیل شد؟
4- مِنْ أَینَ هذِهِ الْأُسُرَهُ؟ مِنْ مَدینهِ «سراوان»این خانواده اهل کجا هستند؟
5- فی أَیِّ صَفٍّ إِسحاقُ؟ فی الصَّفِّ التاسِعاسحاق در کدام کلاس است؟
6- کَم أُختاً لِإِسحاق؟ لَهُ اُختانِاسحاق چند خواهر دارد؟
با استفاده از کلمات زیر جدول را حل کنید و رمز را به دست بیاورید.
1) ناگهان فَجْأَهً
2) نقّاشی میکنند یَرْسُمْنَ
3) بیمارستان مُسْتَشْفَی
4) افتادی وَقَعْتَ
5) نقره فِضَّه
6) صدا زدید نادَیْتُم
7) دانش آموزان تَلامیذ
8) ماهیها أَسماک
9) خواهران أَخَوات
10) صحبت کردن تَکَلُّم
11) تصادفات تَصادُمات
12) نزدیک شدی اِقْتَرَبْتَ
13) گریه کردن بُکاء
14) نگاه میکنید تَنْظُرونَ
15) برادران إخْوَه
16) شکوفهها أَزْهار
17) ورزشگاهها مَلاعِب
18) رنگها أَلْوان
19) اندرزگوترین أَنْصَح
20) هشدار دادید حَذَّرْتُما
21) غمگین حَزینَه
22) خودروها سَیّارات
23) بدبختی شَقاوَهرمز: «فِی سِعَهِ الأخلاقِ کُنوزُ الارزاقِ» (امام علی (ع))گنجهای روزی (روزیها) در خوش اخلاقی است.
بخوانید و ترجمه کنید.1- مَنْ آمَنَ بِاللهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْکسی که به خدا و روز رستاخیز ایمان دارد کار شایسته میکند. پاداش آنها نزد پروردگارشان است.
2- یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَای کسانی که ایمان آوردهاید چرا میگویید چیزی را که انجام نمیدهید؟!
3- لَقَدْ کانَ لَکُم فی رَسولِ اللهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ به راستی که رسول خدا (ص) الگوی خوبی برای شما است.
4- إِذا سَأَلَکَ عِبادی عَنّی فَإِنّی قَریبٌ هر گاه بندگانم از تو دربارهٔ من بپرسند پس همانا من نزدیک هستم.
5- یَرْفَع اللهُ الَّذینَ آمَنوا مِنْکُمخداوند کسانی از شما را که ایمان آوردهاند بالا میبرد.
سلام با سپاس از شما ممنونم زحمت کشیدید واقعا کمک بسیاری زیادی است برای بچه هایمان در این وضعیت کرونا و تعطیلی مدارس
واقعا عالی هستید ولی کاش از قبل همه درس ها رو تکمیل میکردید،ولی بازهم ممنون😘😘❤️
خیلی ممنون عالی و مفید بود👌
ناموصا چقد طولانیه🙄
عالییییه
خوبه بدک نیست خوبه اصن بدرد نخوره آقا خوبع
واقعا دستتون درد نکنه خیلی کمک کرد به من
خوب بود
عالییییه
ممنون از زحماتتون خیلی کمکم کرد
خیلی خوب بود ممنون ❤
Tanx🙏
کامل تر از این دیگه پیدا نمیشه👏
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ می باشد
همگام درس / تماس با ما / تبلیغات / sitemap
گام به گام علوم هشتم (PDF و رایگان)
برنامه همیار به تازگی شروع به کار کرده است
به زودی این بخش را ویرایش خواهیم کرد
جواب تمرینات درس دوم عربی نهم
گام به گام درس 2 عربی نهم
جواب کتاب عربی نهم درس دوم
نام درس : درس 2 | موضوع : معنی متن | پایه نهم
انتخاب سریع :
گام به گام عربی نهم
درس دوم
رَجَعَ سَجّادٌ مِنَ الْمَدرَسَهِ حَزیناً؛ عِنْدَما جَلَسَ عَلَی الْمائِدَهِ مَعَ أُسْرَتِهِ، بَدَأَ بِالْبُکاءِ فَجْأَهً وَ ذهََبَ إلِیَ غرُفتَِهِ؛ ذهََبَ أبَوهُ إلَِیهِ وَ تَکَلَّمَ مَعَهُ وَ سَأَلَهُ: «لِماذا ما أَکَلْتَ الطَّعامَ؟!» أَجابَ: «هَلْ تَعْرِفُ صَدیقی حُسَیناً؟» قالَ: «نَعَم؛ أَعْرِفُهُ؛ هوَ وَلَدٌ ذَکیٌّ وَ هادِئٌ. ماذا حَدَثَ لَهُ؟» أَجابَ سَجّادٌ: «هوَ رَقَدَ فِی الْمُسْتَشفَی؛ تَصادَمَ بِالسَّیّارَهِ؛سجاد با ناراحتی از مدرسه برگشت؛ وقتی که با خانوادهاش بر سر سفره نشست. ناگهان شروع به گریه کرد و به اتاقش رفت. پدرش نزد او رفت و با او صحبت کرد و از او پرسید: «چرا غذا نخوردی؟!» جواب داد: «آیا دوستم حسین را میشناسی؟» گفت: «بله» او را میشناسم. او پسر باهوش و آرامی است. چه اتفاقی برای او افتاده است؟ سجاد جواب داد: او در بیمارستان بستری شد؛ با ماشین تصادف کرد.
حَدَثَ التَّصادُمُ أَمامی؛ عِندَما شاهَدْتُهُ عَلَی الرَّصیفِ الْمُقابِلِ؛ نادَیْتُهُ؛ فَقَصَدَ الْعُبورَ بِدونِ النَّظَرِ إلَی السَّیّاراتِ و مِنْ غَیْرِ مَمَرِّ الْمُشاهِ؛ فَاقْتَرَبَتْ سَیّارَهٌ مِنْهُ وَ صَدَمَتْهُ. کانَتْ سُرعَهُ السَّیّارَهِ کَثیرَهً.»«تصادف جلوی من اتفاق افتاد؛ هنگامی که او را دیدم او را صدا زدم، ناگهان از خیابان عبور کرد و به چپ و راست نگاه نکرد، ماشینی به او نزدیک شد و به او برخورد کرد.»
قالَ أَبوهُ: «کَیْفَ حالُهُ الْآن؟»پدرش گفت: «حالا چطور است؟»
قالَ سجّادٌٌ: «هوَ مَجروحٌ.»سجاد گفت: «او زخمی است.»
فِی الْیَومِ التّالی طَلَبَ الْمُدَرِّسُ مِنْ تَلامیذِهِ کِتابَهَ قَوانینِ الْمُرورِ وَ رَسْمَ إشاراتِ الْمُرورِ فی صَحیفَهٍ جِداریَّهٍ و رِعایهَ الْأَعمالِ الصَّحیحَهِ فِی الشَّوارعِ و الطُّرُقِ.در روز بعد معلم از دانش آموزانش خواست قوانین رانندگی را در یک روزنامهٔ دیواری بنویسند.
ثُمَّ أَخَذَ الْمُدیرُ تَلامیذَ الْمَدرَسَهِ إِلَی مِنطَقَهِ تَعلیمِ الْمُرورِ و بَعْدَ یَومَینِ جاءَ شُرطِیٌّ إلِیَ الْمَدرَسَهِ مِن إِدارَهِ الْمُرورِ لِشَرْحِ إشاراتِ الْمُرورِ وَ طَلَبَ مِنهُم الْعُبورَ مِن مَمَرِّ الْمُشاهِ.سپس مدیر مدرسه از اداره راهنمایی و رانندگی خواست علامتهای راهنمایی و رانندگی را شرح دهند. پلیس راهنمایی و رانندگی آمد و علائم لازم برای دانشآموزان را توضیح داد و از آنها خواست که از محل عبور پیاده عبور کنند.
کَتَبَ التَّلامیذُ صَحیفَهً جِداریَّهً وَ رَسَموا فیها عَلاماتِ الْمُرورِ وَ شَرَحوا مَعانیَها.دانشآموزان یک روزنامهٔ دیواری نوشتند و در آن علامتهای راهنمایی و رانندگی را کشیدند و معانی آن را توضیح دادند.
درستی یا نادرستی جملههای زیر را بر اساس متن درس بنویسید.
1- کانَ مَوضوعُ الصَّحیفَهِ الْجِداریَّهِ قَوانینَ الْمُرورِ. (درست)
2- أَخَذَ الْمُدیرُ التَّلامیذَ إلَی مِنطَقَهِ تَعلیمِ الْمُرورِ. (نادرست)
3- رَقَدَ حسینٌ فِی مُستَوصَفٍ قَریبٍ مِن بَیتِهِ. (نادرست)
4- رَجَعَ سجّادٌ إلَی مَنزِلِهِ مَسروراً. (نادرست)
5- أُسْرَهُ سجّادٍ ما عَرَفَتْ حُسَیناً. (درست)
» ترجمه درس دوم عربی نهم
حروف اصلی و ترجمهٔ کلمات زیر را بنویسید.
عابِد، مَعْبود = ع ب د | عبادت کننده | عبادت شده
فاتِح، مَفْتوح = ف ت ح | گشاینده | گشاده شده
کاتِب، مَکْتوب = ک ت ب | نویسنده | نوشته شده
ضارِب، مَضْروب = ض ر ب | زننده | زده شده
خادِم، مَخْدوم = خ د م | خدمتکار | ، خدمت شده
شاهِد، مَشْهود = ش ه د | بیننده | دیده شده
اپلیکیشن همیار
وزن کلمات جدول را بنویسید.
برای مشاهده جواب اینجا کلیک کنید!
هر کلمه را به عبارت مرتبط با آن وصل کنید.
جاهای خالی را با کلمات داده شده پُر کنید.
هوَ – هُما – هُم – هیَ – هُنَّ – أَنتَ – أَنتُما – أَنتُم – أَنتِ – أَنتُنَّ – أَنا – نَحْنُ
جواب کتاب عربی نهم درس دوم
در جاهای خالی از کلمات داده شده استفاده کنید. «یک کلمه اضافه است.»
التّالی / جِداریَّهٍ / تَصادَمَتا / تِلْمیذٌ / الدُّموعُ / حَدَثَ
1- یا زَمیلی، ما بِکَ؟ لِمَ أنتَ حَزینٌ؟ ماذا حَدَثَ
ای هم کلاسی تو را چه شده است؟ برای چه ناراحت هستی؟ چه اتفاقی افتاده است؟
2- اَلتَّلامیذُ مَشغولونَ بِتَهیِئَهِ صَحیفَهٍ جِداریَّهٍ
دانشآموزان مشغول تهیهٔ روزنامه دیواری هستند.
3- أَخی تِلْمیذٌ فِی الصَّفِّ السّادِسِ الاِبتِدائیِّ.
برادرم دانشآموز کلاس ششم ابتدایی است.
4- اَلسَّیّارَتانِ تَصادَمَتا أَمامَ بابِ الْمَصنَعِ.
دو ماشین مقابل درب کارگاه تصادف کرد.
5- الدُّموعُ جاریَهٌ عَلَی وَجْهِ الطِّفلَهِ.
اشکها بر صورت کودک جاری هستند.
کدام کلمه از نظر معنا با سایر کلمهها «ناهماهنگ» است؟
آیه و احادیث زیر را ترجمه کنید. سپس کلماتی بر این وزنها در آنها بیابید.
فاعِل: عالِم | یَفْعُلُ: یَسْتُرُ | فَعالَه: سَعاده – شَقاوَه | فِعْل: عِلم | فِعال: عِباد
1- «إِنَّ اللهَ عَالِمُ غَیْبِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» (فاطر 38)قطعاً خداوند به اسرار آسمانها و زمین دانا است.
2- مِنْ سَعادَهِ ابْنِ آدَمَ حُسْنُ الْخُلُقِ وَ مِنْ شَقاوَهِ ابْنِ آدَمَ سوءُ الْخُلُقِ.از خوشبختی انسان اخلاق خوب و از بدبختی انسان اخلاق بد است.
3- شَرَفُ الْمَرْءِ بِالْعِلْمِ وَ الْأَدَبِ لا بِالْأَصْلِ وَ النَّسَبِ.ارزش انسان به علم و ادب است نه به اصل و نصب.
4- إِنَّ أَحَبَّ عِبادِ اللهِ إِلَی اللهِ أّنْصَحُهُم لِعِبادِهِ.قطعاً محبوبترین بندگان خدا نزد او اندرزگوترین آنها برای بندگانش است.
5- حُسْنُ الْأَدَبِ یَسْتُرُ قُبْحَ النَّسَبِ.ادب نیکو، زشتی نسب را میپوشاند.
متن زیر را بخوانید سپس پاسخ پرسشهای آن را بیابید.
… متن کتاب ادامه در اپلیکیشن همیار …
1- لِماذا لا تَذهَبُ مَهْدیم وَ لالین إلَی الْمَدرَسَهِ؟ لِأَنَّهُما صَغیرتَانِچرا مهدیم و لاین به مدرسه نمیروند؟
2- مَا اسْمُ أَکبَرِ الْبَنینَ فی هذهِ الْأُسُرَهِ؟ هاشِمٌاسم بزرگ ترین پسر خانواده چیست؟
3- مَن تَخَرَّجَ مِنَ الْمَدرَسَهِ؟ هاشِمٌچه کسی از مدرسه فارغ التحصیل شد؟
4- مِنْ أَینَ هذِهِ الْأُسُرَهُ؟ مِنْ مَدینهِ «سراوان»این خانواده اهل کجا هستند؟
5- فی أَیِّ صَفٍّ إِسحاقُ؟ فی الصَّفِّ التاسِعاسحاق در کدام کلاس است؟
6- کَم أُختاً لِإِسحاق؟ لَهُ اُختانِاسحاق چند خواهر دارد؟
با استفاده از کلمات زیر جدول را حل کنید و رمز را به دست بیاورید.
1) ناگهان فَجْأَهً
2) نقّاشی میکنند یَرْسُمْنَ
3) بیمارستان مُسْتَشْفَی
4) افتادی وَقَعْتَ
5) نقره فِضَّه
6) صدا زدید نادَیْتُم
7) دانش آموزان تَلامیذ
8) ماهیها أَسماک
9) خواهران أَخَوات
10) صحبت کردن تَکَلُّم
11) تصادفات تَصادُمات
12) نزدیک شدی اِقْتَرَبْتَ
13) گریه کردن بُکاء
14) نگاه میکنید تَنْظُرونَ
15) برادران إخْوَه
16) شکوفهها أَزْهار
17) ورزشگاهها مَلاعِب
18) رنگها أَلْوان
19) اندرزگوترین أَنْصَح
20) هشدار دادید حَذَّرْتُما
21) غمگین حَزینَه
22) خودروها سَیّارات
23) بدبختی شَقاوَهرمز: «فِی سِعَهِ الأخلاقِ کُنوزُ الارزاقِ» (امام علی (ع))گنجهای روزی (روزیها) در خوش اخلاقی است.
بخوانید و ترجمه کنید.1- مَنْ آمَنَ بِاللهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْکسی که به خدا و روز رستاخیز ایمان دارد کار شایسته میکند. پاداش آنها نزد پروردگارشان است.
2- یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَای کسانی که ایمان آوردهاید چرا میگویید چیزی را که انجام نمیدهید؟!
3- لَقَدْ کانَ لَکُم فی رَسولِ اللهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ به راستی که رسول خدا (ص) الگوی خوبی برای شما است.
4- إِذا سَأَلَکَ عِبادی عَنّی فَإِنّی قَریبٌ هر گاه بندگانم از تو دربارهٔ من بپرسند پس همانا من نزدیک هستم.
5- یَرْفَع اللهُ الَّذینَ آمَنوا مِنْکُمخداوند کسانی از شما را که ایمان آوردهاند بالا میبرد.
سلام با سپاس از شما ممنونم زحمت کشیدید واقعا کمک بسیاری زیادی است برای بچه هایمان در این وضعیت کرونا و تعطیلی مدارس
واقعا عالی هستید ولی کاش از قبل همه درس ها رو تکمیل میکردید،ولی بازهم ممنون😘😘❤️
خیلی ممنون عالی و مفید بود👌
ناموصا چقد طولانیه🙄
عالییییه
خوبه بدک نیست خوبه اصن بدرد نخوره آقا خوبع
واقعا دستتون درد نکنه خیلی کمک کرد به من
خوب بود
عالییییه
ممنون از زحماتتون خیلی کمکم کرد
خیلی خوب بود ممنون ❤
Tanx🙏
کامل تر از این دیگه پیدا نمیشه👏
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ می باشد
همگام درس / تماس با ما / تبلیغات / sitemap
گام به گام علوم هشتم (PDF و رایگان)
برنامه همیار به تازگی شروع به کار کرده است
به زودی این بخش را ویرایش خواهیم کرد
جواب تمرینات درس دوم عربی نهم
گام به گام درس 2 عربی نهم
جواب کتاب عربی نهم درس دوم
نام درس : درس 2 | موضوع : معنی متن | پایه نهم
انتخاب سریع :
گام به گام عربی نهم
درس دوم
رَجَعَ سَجّادٌ مِنَ الْمَدرَسَهِ حَزیناً؛ عِنْدَما جَلَسَ عَلَی الْمائِدَهِ مَعَ أُسْرَتِهِ، بَدَأَ بِالْبُکاءِ فَجْأَهً وَ ذهََبَ إلِیَ غرُفتَِهِ؛ ذهََبَ أبَوهُ إلَِیهِ وَ تَکَلَّمَ مَعَهُ وَ سَأَلَهُ: «لِماذا ما أَکَلْتَ الطَّعامَ؟!» أَجابَ: «هَلْ تَعْرِفُ صَدیقی حُسَیناً؟» قالَ: «نَعَم؛ أَعْرِفُهُ؛ هوَ وَلَدٌ ذَکیٌّ وَ هادِئٌ. ماذا حَدَثَ لَهُ؟» أَجابَ سَجّادٌ: «هوَ رَقَدَ فِی الْمُسْتَشفَی؛ تَصادَمَ بِالسَّیّارَهِ؛سجاد با ناراحتی از مدرسه برگشت؛ وقتی که با خانوادهاش بر سر سفره نشست. ناگهان شروع به گریه کرد و به اتاقش رفت. پدرش نزد او رفت و با او صحبت کرد و از او پرسید: «چرا غذا نخوردی؟!» جواب داد: «آیا دوستم حسین را میشناسی؟» گفت: «بله» او را میشناسم. او پسر باهوش و آرامی است. چه اتفاقی برای او افتاده است؟ سجاد جواب داد: او در بیمارستان بستری شد؛ با ماشین تصادف کرد.
حَدَثَ التَّصادُمُ أَمامی؛ عِندَما شاهَدْتُهُ عَلَی الرَّصیفِ الْمُقابِلِ؛ نادَیْتُهُ؛ فَقَصَدَ الْعُبورَ بِدونِ النَّظَرِ إلَی السَّیّاراتِ و مِنْ غَیْرِ مَمَرِّ الْمُشاهِ؛ فَاقْتَرَبَتْ سَیّارَهٌ مِنْهُ وَ صَدَمَتْهُ. کانَتْ سُرعَهُ السَّیّارَهِ کَثیرَهً.»«تصادف جلوی من اتفاق افتاد؛ هنگامی که او را دیدم او را صدا زدم، ناگهان از خیابان عبور کرد و به چپ و راست نگاه نکرد، ماشینی به او نزدیک شد و به او برخورد کرد.»
قالَ أَبوهُ: «کَیْفَ حالُهُ الْآن؟»پدرش گفت: «حالا چطور است؟»
قالَ سجّادٌٌ: «هوَ مَجروحٌ.»سجاد گفت: «او زخمی است.»
فِی الْیَومِ التّالی طَلَبَ الْمُدَرِّسُ مِنْ تَلامیذِهِ کِتابَهَ قَوانینِ الْمُرورِ وَ رَسْمَ إشاراتِ الْمُرورِ فی صَحیفَهٍ جِداریَّهٍ و رِعایهَ الْأَعمالِ الصَّحیحَهِ فِی الشَّوارعِ و الطُّرُقِ.در روز بعد معلم از دانش آموزانش خواست قوانین رانندگی را در یک روزنامهٔ دیواری بنویسند.
ثُمَّ أَخَذَ الْمُدیرُ تَلامیذَ الْمَدرَسَهِ إِلَی مِنطَقَهِ تَعلیمِ الْمُرورِ و بَعْدَ یَومَینِ جاءَ شُرطِیٌّ إلِیَ الْمَدرَسَهِ مِن إِدارَهِ الْمُرورِ لِشَرْحِ إشاراتِ الْمُرورِ وَ طَلَبَ مِنهُم الْعُبورَ مِن مَمَرِّ الْمُشاهِ.سپس مدیر مدرسه از اداره راهنمایی و رانندگی خواست علامتهای راهنمایی و رانندگی را شرح دهند. پلیس راهنمایی و رانندگی آمد و علائم لازم برای دانشآموزان را توضیح داد و از آنها خواست که از محل عبور پیاده عبور کنند.
کَتَبَ التَّلامیذُ صَحیفَهً جِداریَّهً وَ رَسَموا فیها عَلاماتِ الْمُرورِ وَ شَرَحوا مَعانیَها.دانشآموزان یک روزنامهٔ دیواری نوشتند و در آن علامتهای راهنمایی و رانندگی را کشیدند و معانی آن را توضیح دادند.
درستی یا نادرستی جملههای زیر را بر اساس متن درس بنویسید.
1- کانَ مَوضوعُ الصَّحیفَهِ الْجِداریَّهِ قَوانینَ الْمُرورِ. (درست)
2- أَخَذَ الْمُدیرُ التَّلامیذَ إلَی مِنطَقَهِ تَعلیمِ الْمُرورِ. (نادرست)
3- رَقَدَ حسینٌ فِی مُستَوصَفٍ قَریبٍ مِن بَیتِهِ. (نادرست)
4- رَجَعَ سجّادٌ إلَی مَنزِلِهِ مَسروراً. (نادرست)
5- أُسْرَهُ سجّادٍ ما عَرَفَتْ حُسَیناً. (درست)
» ترجمه درس دوم عربی نهم
حروف اصلی و ترجمهٔ کلمات زیر را بنویسید.
عابِد، مَعْبود = ع ب د | عبادت کننده | عبادت شده
فاتِح، مَفْتوح = ف ت ح | گشاینده | گشاده شده
کاتِب، مَکْتوب = ک ت ب | نویسنده | نوشته شده
ضارِب، مَضْروب = ض ر ب | زننده | زده شده
خادِم، مَخْدوم = خ د م | خدمتکار | ، خدمت شده
شاهِد، مَشْهود = ش ه د | بیننده | دیده شده
اپلیکیشن همیار
وزن کلمات جدول را بنویسید.
برای مشاهده جواب اینجا کلیک کنید!
هر کلمه را به عبارت مرتبط با آن وصل کنید.
جاهای خالی را با کلمات داده شده پُر کنید.
هوَ – هُما – هُم – هیَ – هُنَّ – أَنتَ – أَنتُما – أَنتُم – أَنتِ – أَنتُنَّ – أَنا – نَحْنُ
جواب کتاب عربی نهم درس دوم
در جاهای خالی از کلمات داده شده استفاده کنید. «یک کلمه اضافه است.»
التّالی / جِداریَّهٍ / تَصادَمَتا / تِلْمیذٌ / الدُّموعُ / حَدَثَ
1- یا زَمیلی، ما بِکَ؟ لِمَ أنتَ حَزینٌ؟ ماذا حَدَثَ
ای هم کلاسی تو را چه شده است؟ برای چه ناراحت هستی؟ چه اتفاقی افتاده است؟
2- اَلتَّلامیذُ مَشغولونَ بِتَهیِئَهِ صَحیفَهٍ جِداریَّهٍ
دانشآموزان مشغول تهیهٔ روزنامه دیواری هستند.
3- أَخی تِلْمیذٌ فِی الصَّفِّ السّادِسِ الاِبتِدائیِّ.
برادرم دانشآموز کلاس ششم ابتدایی است.
4- اَلسَّیّارَتانِ تَصادَمَتا أَمامَ بابِ الْمَصنَعِ.
دو ماشین مقابل درب کارگاه تصادف کرد.
5- الدُّموعُ جاریَهٌ عَلَی وَجْهِ الطِّفلَهِ.
اشکها بر صورت کودک جاری هستند.
کدام کلمه از نظر معنا با سایر کلمهها «ناهماهنگ» است؟
آیه و احادیث زیر را ترجمه کنید. سپس کلماتی بر این وزنها در آنها بیابید.
فاعِل: عالِم | یَفْعُلُ: یَسْتُرُ | فَعالَه: سَعاده – شَقاوَه | فِعْل: عِلم | فِعال: عِباد
1- «إِنَّ اللهَ عَالِمُ غَیْبِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» (فاطر 38)قطعاً خداوند به اسرار آسمانها و زمین دانا است.
2- مِنْ سَعادَهِ ابْنِ آدَمَ حُسْنُ الْخُلُقِ وَ مِنْ شَقاوَهِ ابْنِ آدَمَ سوءُ الْخُلُقِ.از خوشبختی انسان اخلاق خوب و از بدبختی انسان اخلاق بد است.
3- شَرَفُ الْمَرْءِ بِالْعِلْمِ وَ الْأَدَبِ لا بِالْأَصْلِ وَ النَّسَبِ.ارزش انسان به علم و ادب است نه به اصل و نصب.
4- إِنَّ أَحَبَّ عِبادِ اللهِ إِلَی اللهِ أّنْصَحُهُم لِعِبادِهِ.قطعاً محبوبترین بندگان خدا نزد او اندرزگوترین آنها برای بندگانش است.
5- حُسْنُ الْأَدَبِ یَسْتُرُ قُبْحَ النَّسَبِ.ادب نیکو، زشتی نسب را میپوشاند.
متن زیر را بخوانید سپس پاسخ پرسشهای آن را بیابید.
… متن کتاب ادامه در اپلیکیشن همیار …
1- لِماذا لا تَذهَبُ مَهْدیم وَ لالین إلَی الْمَدرَسَهِ؟ لِأَنَّهُما صَغیرتَانِچرا مهدیم و لاین به مدرسه نمیروند؟
2- مَا اسْمُ أَکبَرِ الْبَنینَ فی هذهِ الْأُسُرَهِ؟ هاشِمٌاسم بزرگ ترین پسر خانواده چیست؟
3- مَن تَخَرَّجَ مِنَ الْمَدرَسَهِ؟ هاشِمٌچه کسی از مدرسه فارغ التحصیل شد؟
4- مِنْ أَینَ هذِهِ الْأُسُرَهُ؟ مِنْ مَدینهِ «سراوان»این خانواده اهل کجا هستند؟
5- فی أَیِّ صَفٍّ إِسحاقُ؟ فی الصَّفِّ التاسِعاسحاق در کدام کلاس است؟
6- کَم أُختاً لِإِسحاق؟ لَهُ اُختانِاسحاق چند خواهر دارد؟
با استفاده از کلمات زیر جدول را حل کنید و رمز را به دست بیاورید.
1) ناگهان فَجْأَهً
2) نقّاشی میکنند یَرْسُمْنَ
3) بیمارستان مُسْتَشْفَی
4) افتادی وَقَعْتَ
5) نقره فِضَّه
6) صدا زدید نادَیْتُم
7) دانش آموزان تَلامیذ
8) ماهیها أَسماک
9) خواهران أَخَوات
10) صحبت کردن تَکَلُّم
11) تصادفات تَصادُمات
12) نزدیک شدی اِقْتَرَبْتَ
13) گریه کردن بُکاء
14) نگاه میکنید تَنْظُرونَ
15) برادران إخْوَه
16) شکوفهها أَزْهار
17) ورزشگاهها مَلاعِب
18) رنگها أَلْوان
19) اندرزگوترین أَنْصَح
20) هشدار دادید حَذَّرْتُما
21) غمگین حَزینَه
22) خودروها سَیّارات
23) بدبختی شَقاوَهرمز: «فِی سِعَهِ الأخلاقِ کُنوزُ الارزاقِ» (امام علی (ع))گنجهای روزی (روزیها) در خوش اخلاقی است.
بخوانید و ترجمه کنید.1- مَنْ آمَنَ بِاللهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْکسی که به خدا و روز رستاخیز ایمان دارد کار شایسته میکند. پاداش آنها نزد پروردگارشان است.
2- یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَای کسانی که ایمان آوردهاید چرا میگویید چیزی را که انجام نمیدهید؟!
3- لَقَدْ کانَ لَکُم فی رَسولِ اللهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ به راستی که رسول خدا (ص) الگوی خوبی برای شما است.
4- إِذا سَأَلَکَ عِبادی عَنّی فَإِنّی قَریبٌ هر گاه بندگانم از تو دربارهٔ من بپرسند پس همانا من نزدیک هستم.
5- یَرْفَع اللهُ الَّذینَ آمَنوا مِنْکُمخداوند کسانی از شما را که ایمان آوردهاند بالا میبرد.
سلام با سپاس از شما ممنونم زحمت کشیدید واقعا کمک بسیاری زیادی است برای بچه هایمان در این وضعیت کرونا و تعطیلی مدارس
واقعا عالی هستید ولی کاش از قبل همه درس ها رو تکمیل میکردید،ولی بازهم ممنون😘😘❤️
خیلی ممنون عالی و مفید بود👌
ناموصا چقد طولانیه🙄
عالییییه
خوبه بدک نیست خوبه اصن بدرد نخوره آقا خوبع
واقعا دستتون درد نکنه خیلی کمک کرد به من
خوب بود
عالییییه
ممنون از زحماتتون خیلی کمکم کرد
خیلی خوب بود ممنون ❤
Tanx🙏
کامل تر از این دیگه پیدا نمیشه👏
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ می باشد
همگام درس / تماس با ما / تبلیغات / sitemap
گام به گام علوم هشتم (PDF و رایگان)
پاسخ تمرین های عربی نهم
گام به گام عربی نهم
فرمت PDF + لینک دانلود مستقیم قرار گرفت
نام درس : عربی | موضوع : گام به گام درسی | نویسنده : نمره برتر جواب کتاب عربی نهم درس دوم
منتشر شده در نمره برتر | پایه و رشته : پایه نهم
حل تمرین های عربی نهم : امروز هم یکی از گام به گام دروس نهم را برای شما آماده کرده ایم . همان طور که قول داده بودیم قصد داریم تا گام به گام عربی نهم را به صورت رایگان در اختیار شما بگذاریم. در این فایل برای شما کتاب عربی نهم با جواب قرار گرفته ، امیدوارم که حداکثر استفاده را از این گام به گام نهم ببرید.
برای دریافت گام به گام روی لینک های بالا کلیک نمایید.
همچنین شما میتوانید در سایت نمره برتر قواعد عربی نهم را به صورت کامل دریافت نمایید.
با درخواست هایی که داشتیم گام به گام عربی نهم درس دهم نیز به مطلب افزوده شد .
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
خوب بود😇
اصلا خوب نبود ولی بازم ممنون
خوب
خیل خیلی عالیه واقعا حرف نداره ممنونم از مطالب خوبتون
سلام میشه عربی نهم درس نهم بفرستی
عالی بود کامل بود همچیر
خیلی عالی بود
خیلی ممنون عابی پاسخ دادید
خدا خیرتون بده 😅❤
خدا خیرتون نده
ممنون ازشما عالی بود💋💋💋💋💋💋💋💋😘😘😘😘😘😘😘✌✌✌✌✌💖💖💖💖💖
خیلی خوب بود ممنونم ازتون 💋 ولی ازاین متن ها همه جاهست😂😂😂 شوخی کردم واقعا خوب بود😘😘💖✌
سلام من دانش آموز کلاس ۹ هستم به نظر من که خیلی عالی بود ولی متاسفانه برای سال قبل بود ولی خیلی راضی بودم😁😁😁😙😙
سایت خیلی خوبی خدا اجر شون بده
عالی بود خدایی
خیلی ممنون از شما دوستان زحمتکش سپاس فراوان از شما انشالله در کارهایتان پیروز و موفق باشید بسیار عالی بود
واقعا علی است ممنون
عالیییییییی
عالی خیلی ب دردم خورد ممنون
بد نبود
خیلی عالی
توروخدا الان پایین صفحه ۱۷ متنو نداره لطفاً بزاریدجواب کتاب عربی نهم درس دوم
خب اگه عقلت باهوشه چرا گام ب گام نصب کردی😐
تو اول یادبگیر حرف بزنی بعد بیا نظر بده
👍🏽😹😹
خیلی به دردم خورد ولی یه جاهایی اشتباه داشت ک عقل باهوش خودم متوجهشون شد
بدک نبود خوبه
خــــــــــــــــــــــــیلی خــــــــــیلی عــــــــــالـــــی
سلام عالی هست
عالیییییی حرف نداره یکم دقت کنید خداوکیلی زشته من جای شما خجالت کشیدم
ای وای شما چرا پس من اینجا چی کارم
🥶🥶🥶 یعنی هر کسی تو این سایتای درسی نظر میده یبسه اینی که گفتم جواب بود نظر نبود👍
بنظر من معنی غلط هابیشتر از کلمات درست اما چه کنیم عالییییییی واقعا بینظیره تو گینس باید ثبت کرد
عزیزم کار نکن خسته میشی
دقیقا بامتن کتاب زیاد هماهنگ نبود
عالی مچکر
مهنی درس سوال با جواب درس عربی درس سوم
خوبه که چی بیگم عااااالی ولی جاهای غلط هم داشت
عالیه متشکرم💛
عالییییییییی بود خیلی متشک
خواهش سلما جان
خوب بود
بد نبود
بهترین حرف نداره بازم بزارید
ممنون از شما واقعا برنامه خوبیهه 😙😙😙😙
خواهش میکنم
خیـــــلــــی عالـــــــــه😙😙😙😙
عالیه حیلی عالیه حتما دانلود کنید خیلی خوبهههههه
حیلی نه خیلی آره عشقم
بعضی قسمت ها اشتباه بود مثلا برای درس دوم قسمت درست و نادرست جمله کانت سرعه السیاره قلیله در متن درس نادرست بود ولی تو پی دی اف نوشته درست
خوبههههه بدددددد نیسسسسسس 😐🤨🤨😒😒😒😒😕😖😬🤯😩😳🤪😵😵🤬🥴
ممنون از زحمات شما
خیلی عالیییییییه
خوب بود 😒😕
برنامه واقعا خیلی بده انگاریش سازنده اش خر بوده شوخی عالیییییییییییییییییییییی
برادر یا خواهر عزیز این سایت عمومی هست همه نظرات رو می بینن لطفا کمی با ادب رفتار کنید ممنون
ممنون عالی
Khili khob bod
در این مقاله گام به گام درس دوم عربی، از سری گام به گام های پایه نهم را برای شما آماده کرده ایم. عربی یکی از درس های مهم سال نهم می باشد که دانش آموزان عزیز باید توجه ویژه ای به این درس داشته باشند.
عربی نهم که یکی از درس های مهم پایه نهم می باشد دانش آموزان باید سعی کنند که به بخش های مختلف از جمله، مهارت ترجمه، واژه شناسی و قواعد درس عربی تسلط پیدا کنند که باعث می شود شما دانش آموزان در امتحانات دی ماه و خرداد ماه عربی نمره ی خوبی را کسب کنید.
گام به گام درس دوم عربی را برای شما دانش آموزان پایه نهمی منتشر کردیم. تا بتوانید با تکرار تمرین پاسخ های این حل تمرین خود را برای امتحانات مستمر و رسمی آماده کنید تا بتوانید در این درس موفق شوید.
ما گام به گام درس دوم عربی نهم pdf را در سایت منشر کرده ایم که می توانید بصورت مستقیم گام به گام درس دوم عربی نهم را از سایت قهار دانلود کنید.
عربی نهم از آن درسته درس هایی می باشد که دانش آموزان باید تمامی بخش های کتاب را تجزه تحلیل کنند خب ما به این منظور برای شما دانش آموزان گام به گام تمامی درس های عربی پایه نهم را منشتر می کنیم تا بتوانید از این گام به گام ها در جهت تقویت مهارت های مختلف از جمله ترجمه، واژه شناسی و قواعد استفاد کنید و در این مقاله نیز گام به گام درس دوم عربی را برای شما منتشر کردیم.جواب کتاب عربی نهم درس دوم
دانلود گام به گام درس دوم عربی نهم pdf به شما کمکی می کند تا بتوانید در این درس نمرات درخشانی را کسب کنید.
شما می توانید به بخش های سایت هم مراجعه نمایید و جزوات آموزشی و نمونه سوالات امتحانی از وبسایت قهار دانلود نمایید.
این گام به گام بصورت pdf می باشد و هم اکنون از وبسایت قهار قابل دسترسی می باشد.
امید است که در تمامی مراحل زندگی موفق و پیروز باشید.
دانلود گام به گام درس دوم عربی نهم از طریق لینک زیر
در صورت نارضایتی صاحب اثر لینک دانلود این فایل آموزشی از وبسایت قهار حذف خواهد شد.
عالی
خیلی عالی بود
خوب بود🤗☺
عالی
عالی و کامل من که واقعا ازش استفاده میکنم تشکر🌷♥️
نظر
نام
0 نظر
0 نظر
0 نظر
0 نظر
1 نظر
0 نظر
نام درس: عربی
پایه ی تحصیلی: نهم
رشته ی تحصیلی: ندارد
فرمت فایل: PDF
تاریخ انتشار: 2019/01/26
نویسنده: نامشخص
انتشار دهنده: قهار
به ساده ترین روش
شما می توانید با عضویت در کانال سروش وبسایت قهار از آخرین مطالب سایت قهار با خبر شوید.همچنین با عضور شدن در این کانال می توانید بروزترین نمونه سوالات و درسنامه ها را از سایت قهار دانلود نمایید.
بیشتر بخوانید…
سایت قهار برای قانون مندی تمامی فعالیت های این سایت اعم از فروش محصولات و قانون مند بودن محتوای سایت از ستاد ساماندهی و نماد اعتماد الکترونیک مجوز اخذ کرده است .شما می توانید برای صحت این موضوع بر روی لوگو های بالا کلیک کنید.
شما می توانید از طریق اطلاعات زیر با تماس حاصل فرمایید.
طراحی رابط کاربری توسط : سپهر کرمی
سایت قهار بر روی سرور های قدرتمند هاست دی ال میزبانی می شود.
تبلیغات متنی : برای سفارش تبلیغات متنی با ما تماس حاصل فرمایید.جواب کتاب عربی نهم درس دوم
© تمامی اطلاعات برای سایت قهار محفوظ است و کپی برداری از سایت قهار با ذکر منبع بلامانع است.
گام به گام درس دوم عربی نهم pdf
مصر النهاردة
مصر النهاردة موقع إخباري، ترفيهي، مجتمعي يقدم افضل المحتوى للقارىء العربي حول اخبار الدول العربية والعالمية بالاضافة لتغطية كافة مجالات المعرفة التي يحتاجها القارىء يوميا
حل تمرین های درس دوم عربی نهم
تسعدنا زيارتكم، نوفر لكم
حل تمرین های درس دوم عربی نهم
جواب کتاب عربی نهم درس دوم
در این مقاله گام به گام درس دوم عربی، از سری گام به گام های پایه نهم را برای شما آماده کرده ایم. عربی یکی از درس های مهم سال نهم می باشد که دانش آموزان عزیز باید توجه ویژه ای به این درس داشته باشند.
عربی نهم که یکی از درس های مهم پایه نهم می باشد دانش آموزان باید سعی کنند که به بخش های مختلف از جمله، مهارت ترجمه، واژه شناسی و قواعد درس عربی تسلط پیدا کنند که باعث می شود شما دانش آموزان در امتحانات دی ماه و خرداد ماه عربی نمره ی خوبی را کسب کنید.
گام به گام درس دوم عربی را برای شما دانش آموزان پایه نهمی منتشر کردیم. تا بتوانید با تکرار تمرین پاسخ های این حل تمرین خود را برای امتحانات متجدد و رسمی آماده کنید تا بتوانید در این درس موفق شوید.
ما گام به گام درس دوم عربی نهم pdf را در سایت منشر کرده ایم که می توانید بصورت مستقیم گام به گام درس دوم عربی نهم را از سایت قهار دانلود کنید.
عربی نهم از آن درسته درس هایی می باشد که دانش آموزان باید تمامی بخش های کتاب را تجزه تحلیل کنند خب ما به این منظور برای شما دانش آموزان گام به گام تمامی درس های عربی پایه نهم را منشتر می کنیم تا بتوانید از این گام به گام ها در جهت تقویت مهارت های مختلف از جمله ترجمه، واژه شناسی و قواعد استفاد کنید و در این مقاله نیز گام به گام درس دوم عربی را برای شما منتشر کردیم.
دانلود گام به گام درس دوم عربی نهم pdf به شما کمکی می کند تا بتوانید در این درس نمرات درخشانی را کسب کنید.
شما می توانید به بخش های سایت هم مراجعه نمایید و جزوات آموزشی و نمونه سوالات امتحانی از وبسایت قهار دانلود نمایید.
این گام به گام بصورت pdf می باشد و هم اکنون از وبسایت قهار قابل دسترسی می باشد.
امید است که در تمامی مراحل زندگی موفق و پیروز باشید.
دانلود گام به گام درس دوم عربی نهم از طریق لینک زیر
اذا لم تجد اي بيانات حول
حل تمرین های درس دوم عربی نهم
فاننا ننصحك بإستخدام موقع السيرش في موقعنا مصر النهاردة وبالتأكيد ستجد ماتريد ولا تنس ان تنظر للمواضيع المختلفة اسفل هذا الموضوع
إقرأ أيضا
من تطوير: قوالب عربية
پایه نهم – عربی – درس دوم – صفحه ی 27 تا 40
رسانه تفریحی سنتر در این مطلب به درس دوم کتاب عربی پایه نهم پرداخته است و در ادامه ترجمه و جواب و حل تمرینات را برای شما دانش آموزان عزیز آماده کرده است ….
جواب کتاب عربی نهم درس دوم
سجاد از مدرسه با ناراحتی بازگشت؛ زمانی که با خانوادهاش بر سر سفره نشست، شروع به گریه کرد و به اتاقش رفت؛ پدرش نزد او رفت و با او صحبت کرد و از او پرسید: «چرا غذا نخوردی؟!» جواب داد: «آیا دوستم حسین را میشناسی؟» گفت: «بله؛ او را میشناسم؛ او پسر باهوش و آرامی است. چه اتفاقی برایش افتاده است؟»
سجاد پاسخ داد: «او در بیمارستان بستری شد؛ با ماشین تصادف کرد؛ تصادف جلوی من اتفاق افتاد؛ هنگامی که او را در پیادهرو دیدم، صدایش کردم. بدون نگاه کردن به ماشینها قصد عبور از خیابان را کرد؛ ماشینی به او نزدیک شد و با او برخورد کرد. سرعت ماشین زیاد بود.» پدرش گفت: «حالا حالش چطور است؟» سجاد گفت: « او زخمی است.»
در روز بعد معلم از دانشآموزها خواست تا قوانین راهنمایی و رانندگی را در روزنامه دیواری بنویسند. سپس مدیر مدرسه از اداره راهنمایی و رانندگی خواست تا علامتهای راهنمایی و رانندگی را در مدرسه توضیح دهد. پلیس راهنمایی و رانندگی آمد و علائم ضروری را شرح داد و از آنان خواست که از پیادهرو عبور کنند.
دانشآموزان یک روزنامه دیواری نوشتند و در آن علائم راهنمایی و رانندگی را رسم و نقاشی کردند و معنی هر کدام را شرح و توضیح دادند.
به ترتیب از راست به چپ: ورود ممنوع – گردش به راست ممنوع – گردش به چپ ممنوع
کارگران مشغول کارند – به رستوران نزدیک میشوید – محل عبور عابر پیاده
ترجمه درس دوم و حل تمام تمرین های درس دوم کتاب عربی نهم در یک فایل pdf جمع آوری شده است ، که در ادامه می توانید دانلود بفرمایید …
– – – – – – – – – – –
>> گام به گام سایر دروس عربی نهم <<
– – – – – – – – – – –
عالییییی بود دستتون درد نکنه
عالییییییییی
تمامی حقوق مادی و معنوی اين وبسايت متعلق به تفریحی سنتر ميباشد و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید