دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم

دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم
دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم

برنامه همیار به تازگی شروع به کار کرده است

به زودی این بخش را ویرایش خواهیم کرد

جواب تمام کاربرگه های مطالعات نهم

پاسخ کاربرگ مطالعات اجتماعی پایه نهم

دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم

نام درس : تمام درس ها | موضوع : جواب فعالیت ها | پایه نهم

امروز بنا به درخواست شما کاربران همیار قصد داریم تا جواب تمام کاربرگه های مطالعات اجتماعی پایه نهم را در این مطلب قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 بخش آنلاین (بروز شده و جدید) : 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ می باشد

همگام درس / تماس با ما / تبلیغات / sitemap

 



آموزشی ، درسی

صفحه اصلی |
عناوین مطالب |
تماس با من |
پروفایل |
قالب وبلاگ

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق تکنولوژی و گروههای آموزشی ماکو و آدرس technology-maku.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم


پایه نهم ( پاسخ کار برگه ها)

 

کاربرگ شماره (1)-1هر یک از عبارت های زیر را مانند مثال در جای مربوط خود بنویسید.نصف النهارمبدا، قطب جنوب، استوا، عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی

-2با توجه به شکل زیر طول و عرض جغرافیایی مکان های زیر را بنویسید.

مکان

طول جغرافیایی

عرض جغرافیایی

الف

60°W

30°N

ب

20°E

30°S

ج

20°E

45°S

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کار برگه شماره2

 

-1نزدیک ترین طول و عرض جغرافیایی به هر یک مکان های زیر را بنویسید.دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم

 

-2نام شهر ها یا روستایی را که در نقاط زیر واقع شده است,به طور تقریبی بنویسید.

-2به نظر شما,آیا ممکن است برای نشان دادن طول و عرض جغرافیایی مکانی درکشور ایران از علامت های (Wغرب) و(Sجنوب)استفاده کنیم؟خیر,چون ایران در نیمکره شمالی و شرقی قرار دارد.

 

کاربرگ شماره(3)الف)این مدل,نا همواری های بستر اقیانوسها را نشان میدهد.موارد زیر را روی مدل درجای خالی بنویسید.فلات قاره، شیب قاره، چین خوردگی های کف اقیانوس، جزیره، گودال اقیانوسی، جزیره آتشفشانی

 

ب)روی مدل ها,موارد را در جای خالی بنویسید. شکستگی(گسل) ، بالا آمدگی،  دره، چین خوردگی،  رسوبات

 

 

کاربرگ شماره ی (4)-1درخانه ی مستطیل شکل,واژه های مناسب بگذارید:

ناحیه ی قطبی,ناحیه ی جنب قطبی,ناحیه معتدل و ناحیه بین المدارین(بین مدار رأس الجدی و رأس السرطان)

-2درنقطه چین ها واژه های مناسب بنویسید :

 توندرا,تایگا(,مخروطیان,)بیابان,جنگل های استوایی.( جواب در شکل بالا)

-3زیست بوم ها در کجا قرار گرفته اند؟

بین زیست بوم بیابان و جنگل های استوایی

 

-4بین عرض جغرافیایی و میزان پوشش گیاهی چه رابطه ای وجود دارد؟با ذکر علتاز روی نمودار,توضیح دهید و مثال بزنید.با افزایش میزان باران در نواحی استوایی,تنوع درختان و ارتفاع آنها بیشتر می شود هرچه به سمت عرض های جغرافیایی بالاتر میرویم به موازات کاهش باران,قد درختان کوتاه می شود و همچنین در حواشی بیابان ها به علفزار ها و سپس به بوته های خار تبدیل می گردد.

 

-5بین میزان بارش میزان پوشش گیاهی چه رابطه ای وجود دارد؟با توجه به نمودارمثال بزنید.

هرچه میزان بارش بیشتر باشد, پوشش گیاهی در آن جابیشترو متنوع تراست.

 

کاربرگ شماره(5)

با توجه به نقشه ای که در سمت راست مشاهده می کنید,نوع زیست بوم ها

را حدس بزنید وبنویسید.سپس با استفاده از دانسته های قبلی خود و آنچه

در این کتاب خوانده اید,جدول را کاملکنید.

 

 

کاربرگ شماره (6)یک گروه پژوهش گر قصد دارند درباره ی زیست بوم های قاره ی آفریقا تحقیقکنند.آنها می خواهند از بندر ماتادی در کشور کانگو به بندر اسکندریه ی مصر در کنارهی دریای مدیترانه بروند.این گروه به ترتیب از سه نوع زیست بوم عبور می کنند.این سه زیست بوم را نام ببرید.فرض کنید شما سرپرست این گروه هستید.نامه ای کوتاه بهدوستان خود بنویسید و در آن نکات جالب و شگفتی هایی را که کردید و یا گونه هایدر معرض خطر را شرح دهید.

از ماتادی به سمت اسکندریه سه نوع زیست بوم وجود دارد که به شرح زیر برایتان بیان میکنم:

ماتادی هوای گرم و استواییدارد,در این ناحیه همیشه باران میبارد و رطوبت بالایی دارد,پرنده زیبای توکا دراین ناحیه زندگی میکند در جنگل های این ناحیه مار های بزرگ و خطرناکی وجوددارد بعضی از مردمان این ناحیه در مزرعه کار میکنند.منطقه ساوان با علفزارهای خود در کنار جنگل های استوایی واقع شده در این منطقه هوا گرم است

گاهی خشک و گاهی مرطوب است,حیواناتی مثل شیر,کرگدن و گوشت خواراندرنده ای در این منطقه زندگی میکنند.از منطقه ساوان که عبور کنیم به منطقهخشک و بیابانی می رسیم,از شگفتی های این ناحیه روباه صحرایی ساهارا رامیتوان نام برد,در این منطقه هنوز حمل و نقل با شتر صورت میگیرد.

ب)فرض کنید قرار است به شما یک سفر رایگان همراه با گروهی از گردشگرانطبیعت(اکوتوریست)جایزه بدهند.کدام زیست بوم را برای سفر انتخاب میکنید؟چرا؟جنگل های بارانی استوایی,به علت پوشش گیاهی مناسب وبارندگی.

 

 کاربرگ شماره(7) به نقشه صفحه ی قبل دقت و به پرسش های زیر پاسخ دهید. -1در آستانه ی شکل گیری حکومت صفویه,تقریبا چند حکومت محلی در ایران وجودداشت؟14حکومت

 

-2در آستانه شکل گیری حکومت صفویه,کدام کشور ها ایران را تهدید میکردند؟روی نقشه مشخص کنید.

عثمانی ها و ازبک ها

 

-3جدول را کامل کنید.

تهدید های داخلی

تهدید های خارجی

پیامدها و مشکلاتسیاسی,اجتماعی,اقتصادی

-فراوانی قدرت های محلی و اقوام گوناگون(ملک الطوایفی) -عدم حکومت واحد و قدرتمند -جنگ های داخلی

-لشگرکشی سپاهیان عثمانی -حملات ازبک به مرز ها

– حملات پرتغالی ها

-از رونق افتادن تجارت -عدم یکپارچگی فرمانروایی در سراسر ایران -عدم مذهب مستقل -عدم همبستگی و اتحاد -از بین رفتن امنیت و آرامش شهر ها

 

کار برگ شماره(8)از طریق به هم متصل کردن واژه ها و عبارت های دو ستون,مشخص نماییدکه در زمان کنونی تقریبا چه نهاد هایی وظایف صاحب منصبان شهری و روستایی دوره صفویه را انجام میدهند؟

 

کاربرگ شماره(9) با توجه به نقشه بگوییدشهر ها یا مناطق زیر توسط کدام کشور,درزمان کدام شاه قاجار و با چه عهد نامه و قرار دادی از ایران جداشدند؟

مناطق جدا شده

کشور استعمار گر

عنوان عهد نامه و قرار داد

 

تفلیس و گنجه

روسیه

گلستان

1

هرات

انگلیس

پاریس

2

مرو و خیوه

روسیه

اخال

3

ایروان و قره باغ

روسیه

ترکمن چای

4

بلوچستان و سیستان شرقی

انگلیس

گلداسمیت

5

 

کاربرگ شماره(10)با مطالعه دقیق متن کتاب و اطلاعاتی که از منابع دیگر دارید,نمودار زیر را کامل کنید.

 

 

کاربرگ شماره ی(11)-1انگیزه اصلی امام از مخالفت و مبارزه با حکومت شاه چه بود؟

از بین بردن وابستگیکشور به بیگانگان,تأمین حقوق ملت در چارچوب قوانین و ارزش های اسلامی

-2در سخنان امام خمینی چه خطر و تهدیداتی از جانب اسرائیل متوجه ایران بود؟اسرائیل نمی خواهد در این مملکت قران باشد,اسرائیل نمی خواهد در این مملکت علمای اسلام باشند,اسرائیل نمی خواهد در این مملکت احکام اسلامباشد,اسرائیل نمیخواهد در این مملکت دانشمند باشد,اسرائیل به دست اعمالسیاه خود مدرسه فیضیه را کوبید,مارا کوبید,شما ملت را می کوبد , میخواهداقتصاد شما را قبضه کند. می خواهد تجارت و زراعت را از بین ببرد.

آیا تهدید ها هم اکنون نیز ادامه دارد؟بله -3منظور امام از ارباب ها در سطر دوم پاراگراف آخر چیست؟آمریکا و اسرائیل

-4اینکه امام به شاه نصیحت می کند که از پدرت عبرت بگیر,اشاره به چه واقعهتاریخی دارد؟شهریور 1320( که درجریان جنگ جهانی دوم متفقین کشور مارا اشغال کردند ورضاشاه را برکنارنمودند)

 

کاربرگ شماره(12) -عنوان اصلی بریده ی شماره,1مربوط به چه رویدادی است؟

 جمعه سیاه(17شهریور) -2بر اساس خبر بریده ی شماره ی ,2چرا امام عراق را ترک کرد؟

به دلیل  فشارها ،مشکلات و محدودیت هایی که کشور عراق برای ایشان ایجاد کرده بود. -3به بریده شماره 2دقت کنید, و بگویید حکومت شاه برای آرام کردن مردم,چه قولهایی داد؟

-آزادی زندانیان سیاسی

-استفاده از رادیو و تلویزیون برای مخالفان

-4در بریده ی شماره ی ,3منظور امام از«مملکت دو دولت ندارد,توغیر قانونیهستی,برو»»کدام دولت است؟

دولت بختیار

-5در بریده ی شماره ی ,4منظور از «کاخ58ساله ظلم»چیست؟

رژیم پهلوی

-6به بریده ی شماره ی 4دقت کنید و بگویید با فرو ریختن کدام سنگر رژیمپهلوی,انقلاب پیروز شد؟

رژیم شاهنشاهی، نخست وزیری، شورای سلطنت، مجلس شورای ملی و مجلس سنا 

کار برگ شماره (13)-1چند مورد از نماد ها,هنجار ها,ارزش ها و عقاید مردم این روستا را از متن درساستخراج و دسته بندی کنید و در جدولی بنویسید.

نماد ها,هنجار ها

ارزش ها,عقاید

نوع پوشش زنان,کفش های لاستیکی(گالش)، قلعه قدیمی، سنگ نگاره، سنگ گنه

عزاداری ماه محرم، یادواره شهدای انقلاب اسلامی، چشم کردن-چشم زخم-پختن نان شیرمال-فتیر محلی در عید نوروز- سفره صبحانه در روز نوروز و ….

 

کار برگ شماره(14)-1موقعیت های زیر را بخوانید.در مقابل هر موقعیت, یکی از عبارت های زیر را انتخاب کنید و بنویسید.سپس برایتکمیل آن موقعیت جمله ای بنویسیدکه راهکاری برای سازگاری در خانواده باشد.

 

 

 

کاربرگ شماره (15)الف-جدول زیر را کامل کنید.چند مورد از انتظارات مهمی را که وادین از شما و شم از والدین خوددارید,بنویسید.

انتظارات والدین از من

انتظارات من از والدین

-آنها از من میخواهند…

-من از آنها می خواهم…

-لباسی که آنها می گویند بپوشم

-من را در پوشیدن نوع لباس آزاد بگذارند.

-فرم و مدل مو ها به دلخواه آنها باشد

-من می خواهم آزادی عمل داشته باشم

-در تمام مهمانی ها شرکت کنم

-وسایل و امکاناتی که میخواهم برایم فراهم کنند

-دوستانم را به انها معرفی کنم

-رشته تحصیلی را خودم انتخاب کنم

-2ایلیا دوست دارد در روز های تعطیل به همراه دوستانش به گردش برود.والدینایلیا نگران سلامت اخلاقیاین معاشرت ها و مواجح شدن او با محیط ها و عقاید و ارزشهای مخالف ارزش های خانواده هستند.پیشنهاد شما برای رفع مسئله به طوری کهانتظارات هر دو طرف بر آورده و رعایت شود,چیست؟آشنایی دوستان ایلیا با خانواده-در اختیار قرار دادن شماره تماس اولیا دوستان-توضیح کامل درمورد برنامه سفر و مهمانی

-3به نظر صاحب نظران,تک فرزندی چه پیامد های نا مطلوب فردی و اجتماعی دارد؟

1-فرزند سالاری(توجه افراطی والدین)

 2-۱بلوغ زودرس

3-کم شدن روابط اجتماعی و عدم جامعه پذیری

4-کاهش انسجام خانواده

 5-تضعیف شبكه ی ارتباطی خویشاوندی

6-یجاد نوعی از خلا عاطفی (افزایش ابتلا به افسردگی)

 7-عدم تجربه کافی در دوران کودکی و نوجوانی

 8-فروپاشی خانواده(خطر پیری)9-جایگزینی رسانه

10-برخی از نقش های اجتماعی مانند عمه ، عمو، خاله ودایی ممکن است ازبین بروند

 

کاربرگ شماره(16)با توجه به آنچه در فصل یازدهم آموخته اید,جذول زیر را کامل کنید.

حکومت/دولت

شهروندان/ملت

حکومت وظیفه دارد عدالت قضایی را بر قرار کند

شهروندان وظیفه دارند مالیات بپردازند

حکومت وظیفه دارد امنیت را بر قرار کند و از سرزمین و مرز های کشور دفاع کند

شهروندان وظیفه دارند از کشور دفاع کنند

حکومت وظیفه دارد دفاع و تأمین اجتماعی را برای همه فراهم کند

شهروندان حق دارند در امور سیاسی کشور و انتخاب مسئولان توانمند و شایسته مشارکت کنند

حکومت وظیفه دارد قوانین مناسب عادلانه ای تدوین و تصویب کند

شهروندان وظیفه دارند حقوق سایر شهروندان را رعایت کنند

حکومت وظیفه دارد حقوق فرهنگی مورد تایید در قانون اساسی را رعایت کند

شهروندان حق دارند که از تأمین اجتماعی برخوردار شوند

 

 

کار برگ شماره(17)موقعیت های زیر را بخوانید و برای افزایش بهره وری در هر مورد,پیشنهادیبا توضیح بنویسید.الف)قرار است نسرین با مادرش به دندان پزشکی برود.او می داند که کار ترمیم و پر کردن دندان مادرش یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول میکشد و او باید این زمان را در اتاق انتظار مطب بنشیند.با خود کتاب درسی یا مجله می برد و در این وقت آن را مطالعه می کند یا با خود بافتنی می برد و مشغول بافت آن میشود.

ب)خانم میرزایی در یک آپارتمان 4واحدی زندگی می کند. همسایه ها روابط خوبی با هم دارند. آنها یک باغچه مشترک 15متری دارند که فقط چند بوته گل در آن کاشته شده و بیشتر آن بدون استفاده است.خانم میرزایی مقداری تخم سبزی خوردن گرفته و مابقی را سبزی کاری میکند که سبزی را استفاده کند.

قرار است یک نمایشگاه عکاسی در طبیعت در مدرسه برپا شود که مدیریت آن به عهده شماست. شما با مسائلی چون انتخاب 10نفر برای عکاسی,برنامه ریزی برای تایین مکان های عکاس برداری از طبیعت و چگونگی رفتن به آ مکان ها ,مکان برگزاری نمایشگاه,چگونگی بازدید مدعوین و… رو به رو هستید به عنوان مدیر گروه و نمایشگاه طرحی بریزید که در هر یک از این مراحل و اقدامات بهره وری رعایت شود.ابتدا برای انجام این کار اقدام به تشکیل کارگروه سپس وظایف و مسئولیت های همه ی اعضا گروه را شخص کرده و در زمان های مختلف برای هماهنگی بین کارگروه اقدام به برگزاری جلسات می نماییم.

 

کار برگ شماره(18)سوال:اگر قرار باشد امسال دوباره همین جشنواره برگزار شود.به نظر شما این موسسهچگونه میتواند برخی هزینه ها را کاهش دهد یا حدف کند(توجه کنید تعداد استادان ودستمزد آنها را نمی توان کاهش داد.)

1-میتوان ارائه مقاله ها را به صورت اینترنتی از پژوهشگران دریافت کند.2-میتوان به استادان نیز به صورت اینترنتی مقاله ها را ارسال و نظر آن ها را نیز این گونه دریافت کند. پس میتوان هزینه اجاره محل+دستمزد خدمه و هزینه رفت و آمد را حدف کرد و فقط برای انتخاب ده مقاله آخر استادان را در یک جلسه گرد هم آورد که به این ترتیب می توان هزینه ها را کاهش داد. با راه حل پیشنهادی شما«هزینه کل» چقدر کاهش میابد؟حدود410000 تومان کاهش میابد.

 


نظرات شما عزیزان:

 کد را وارد
نمایید:

 

 

 

عکس شما

[ چهار شنبه 28 مهر 1395برچسب:,

[ GetBC(71); ]


آمار
وب سایت:
 

بازدید امروز : 5879
بازدید دیروز : 11368
بازدید هفته : 45006
بازدید ماه : 236097
بازدید کل : 4809376
تعداد مطالب : 82
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

اللّهُمَّ
كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في
هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً
وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج


جواب کاربرگه های مطالعات نهم را از سایت نکس 98 دریافت کنید.

پایه نهم ( پاسخ کار برگه ها)

کاربرگ شماره (1)-1هر یک از عبارت های زیر را مانند مثال در جای مربوط خود بنویسید.نصف النهارمبدا، قطب جنوب، استوا، عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی

-2با توجه به شکل زیر طول و عرض جغرافیایی مکان های زیر را بنویسید.

کار برگه شماره2

دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم

-1نزدیک ترین طول و عرض جغرافیایی به هر یک مکان های زیر را بنویسید.

-2نام شهر ها یا روستایی را که در نقاط زیر واقع شده است,به طور تقریبی بنویسید.

-2به نظر شما,آیا ممکن است برای نشان دادن طول و عرض جغرافیایی مکانی درکشور ایران از علامت های (Wغرب) و(Sجنوب)استفاده کنیم؟خیر,چون ایران در نیمکره شمالی و شرقی قرار دارد.

کاربرگ شماره(3)الف)این مدل,نا همواری های بستر اقیانوسها را نشان میدهد.موارد زیر را روی مدل درجای خالی بنویسید.فلات قاره، شیب قاره، چین خوردگی های کف اقیانوس، جزیره، گودال اقیانوسی، جزیره آتشفشانی

ب)روی مدل ها,موارد را در جای خالی بنویسید. شکستگی(گسل) ، بالا آمدگی،  دره، چین خوردگی،  رسوبات

کاربرگ شماره ی (4)-1درخانه ی مستطیل شکل,واژه های مناسب بگذارید:

ناحیه ی قطبی,ناحیه ی جنب قطبی,ناحیه معتدل و ناحیه بین المدارین(بین مدار رأس الجدی و رأس السرطان)

-2درنقطه چین ها واژه های مناسب بنویسید :

 توندرا,تایگا(,مخروطیان,)بیابان,جنگل های استوایی.( جواب در شکل بالا)

-3زیست بوم ها در کجا قرار گرفته اند؟

بین زیست بوم بیابان و جنگل های استوایی

-4بین عرض جغرافیایی و میزان پوشش گیاهی چه رابطه ای وجود دارد؟با ذکر علتاز روی نمودار,توضیح دهید و مثال بزنید.با افزایش میزان باران در نواحی استوایی,تنوع درختان و ارتفاع آنها بیشتر می شود هرچه به سمت عرض های جغرافیایی بالاتر میرویم به موازات کاهش باران,قد درختان کوتاه می شود و همچنین در حواشی بیابان ها به علفزار ها و سپس به بوته های خار تبدیل می گردد.

-5بین میزان بارش میزان پوشش گیاهی چه رابطه ای وجود دارد؟با توجه به نمودارمثال بزنید.

هرچه میزان بارش بیشتر باشد, پوشش گیاهی در آن جابیشترو متنوع تراست.

کاربرگ شماره(5)

با توجه به نقشه ای که در سمت راست مشاهده می کنید,نوع زیست بوم ها

را حدس بزنید وبنویسید.سپس با استفاده از دانسته های قبلی خود و آنچه

در این کتاب خوانده اید,جدول را کاملکنید.

کاربرگ شماره (6)یک گروه پژوهش گر قصد دارند درباره ی زیست بوم های قاره ی آفریقا تحقیقکنند.آنها می خواهند از بندر ماتادی در کشور کانگو به بندر اسکندریه ی مصر در کنارهی دریای مدیترانه بروند.این گروه به ترتیب از سه نوع زیست بوم عبور می کنند.این سه زیست بوم را نام ببرید.فرض کنید شما سرپرست این گروه هستید.نامه ای کوتاه بهدوستان خود بنویسید و در آن نکات جالب و شگفتی هایی را که کردید و یا گونه هایدر معرض خطر را شرح دهید.

از ماتادی به سمت اسکندریه سه نوع زیست بوم وجود دارد که به شرح زیر برایتان بیان میکنم:

ماتادی هوای گرم و استواییدارد,در این ناحیه همیشه باران میبارد و رطوبت بالایی دارد,پرنده زیبای توکا دراین ناحیه زندگی میکند در جنگل های این ناحیه مار های بزرگ و خطرناکی وجوددارد بعضی از مردمان این ناحیه در مزرعه کار میکنند.منطقه ساوان با علفزارهای خود در کنار جنگل های استوایی واقع شده در این منطقه هوا گرم است

گاهی خشک و گاهی مرطوب است,حیواناتی مثل شیر,کرگدن و گوشت خواراندرنده ای در این منطقه زندگی میکنند.از منطقه ساوان که عبور کنیم به منطقهخشک و بیابانی می رسیم,از شگفتی های این ناحیه روباه صحرایی ساهارا رامیتوان نام برد,در این منطقه هنوز حمل و نقل با شتر صورت میگیرد.

ب)فرض کنید قرار است به شما یک سفر رایگان همراه با گروهی از گردشگرانطبیعت(اکوتوریست)جایزه بدهند.کدام زیست بوم را برای سفر انتخاب میکنید؟چرا؟جنگل های بارانی استوایی,به علت پوشش گیاهی مناسب وبارندگی.

 کاربرگ شماره(7) به نقشه صفحه ی قبل دقت و به پرسش های زیر پاسخ دهید. -1در آستانه ی شکل گیری حکومت صفویه,تقریبا چند حکومت محلی در ایران وجودداشت؟14حکومت

-2در آستانه شکل گیری حکومت صفویه,کدام کشور ها ایران را تهدید میکردند؟روی نقشه مشخص کنید.

عثمانی ها و ازبک ها

-3جدول را کامل کنید.

کار برگ شماره(8)از طریق به هم متصل کردن واژه ها و عبارت های دو ستون,مشخص نماییدکه در زمان کنونی تقریبا چه نهاد هایی وظایف صاحب منصبان شهری و روستایی دوره صفویه را انجام میدهند؟

کاربرگ شماره(9) با توجه به نقشه بگوییدشهر ها یا مناطق زیر توسط کدام کشور,درزمان کدام شاه قاجار و با چه عهد نامه و قرار دادی از ایران جداشدند؟

کاربرگ شماره(10)با مطالعه دقیق متن کتاب و اطلاعاتی که از منابع دیگر دارید,نمودار زیر را کامل کنید.

کاربرگ شماره ی(11)-1انگیزه اصلی امام از مخالفت و مبارزه با حکومت شاه چه بود؟

از بین بردن وابستگیکشور به بیگانگان,تأمین حقوق ملت در چارچوب قوانین و ارزش های اسلامی

-2در سخنان امام خمینی چه خطر و تهدیداتی از جانب اسرائیل متوجه ایران بود؟اسرائیل نمی خواهد در این مملکت قران باشد,اسرائیل نمی خواهد در این مملکت علمای اسلام باشند,اسرائیل نمی خواهد در این مملکت احکام اسلامباشد,اسرائیل نمیخواهد در این مملکت دانشمند باشد,اسرائیل به دست اعمالسیاه خود مدرسه فیضیه را کوبید,مارا کوبید,شما ملت را می کوبد , میخواهداقتصاد شما را قبضه کند. می خواهد تجارت و زراعت را از بین ببرد.

آیا تهدید ها هم اکنون نیز ادامه دارد؟بله -3منظور امام از ارباب ها در سطر دوم پاراگراف آخر چیست؟آمریکا و اسرائیل

-4اینکه امام به شاه نصیحت می کند که از پدرت عبرت بگیر,اشاره به چه واقعهتاریخی دارد؟شهریور 1320( که درجریان جنگ جهانی دوم متفقین کشور مارا اشغال کردند ورضاشاه را برکنارنمودند)دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم

کاربرگ شماره(12) -عنوان اصلی بریده ی شماره,1مربوط به چه رویدادی است؟

 جمعه سیاه(17شهریور) -2بر اساس خبر بریده ی شماره ی ,2چرا امام عراق را ترک کرد؟

به دلیل  فشارها ،مشکلات و محدودیت هایی که کشور عراق برای ایشان ایجاد کرده بود. -3به بریده شماره 2دقت کنید, و بگویید حکومت شاه برای آرام کردن مردم,چه قولهایی داد؟

-آزادی زندانیان سیاسی

-استفاده از رادیو و تلویزیون برای مخالفان

-4در بریده ی شماره ی ,3منظور امام از«مملکت دو دولت ندارد,توغیر قانونیهستی,برو»»کدام دولت است؟

دولت بختیار

-5در بریده ی شماره ی ,4منظور از «کاخ58ساله ظلم»چیست؟

رژیم پهلوی

-6به بریده ی شماره ی 4دقت کنید و بگویید با فرو ریختن کدام سنگر رژیمپهلوی,انقلاب پیروز شد؟

رژیم شاهنشاهی، نخست وزیری، شورای سلطنت، مجلس شورای ملی و مجلس سنا 

کار برگ شماره (13)-1چند مورد از نماد ها,هنجار ها,ارزش ها و عقاید مردم این روستا را از متن درساستخراج و دسته بندی کنید و در جدولی بنویسید.

کار برگ شماره(14)-1موقعیت های زیر را بخوانید.در مقابل هر موقعیت, یکی از عبارت های زیر را انتخاب کنید و بنویسید.سپس برایتکمیل آن موقعیت جمله ای بنویسیدکه راهکاری برای سازگاری در خانواده باشد.

کاربرگ شماره (15)الف-جدول زیر را کامل کنید.چند مورد از انتظارات مهمی را که وادین از شما و شم از والدین خوددارید,بنویسید.

-2ایلیا دوست دارد در روز های تعطیل به همراه دوستانش به گردش برود.والدینایلیا نگران سلامت اخلاقیاین معاشرت ها و مواجح شدن او با محیط ها و عقاید و ارزشهای مخالف ارزش های خانواده هستند.پیشنهاد شما برای رفع مسئله به طوری کهانتظارات هر دو طرف بر آورده و رعایت شود,چیست؟آشنایی دوستان ایلیا با خانواده-در اختیار قرار دادن شماره تماس اولیا دوستان-توضیح کامل درمورد برنامه سفر و مهمانی

-3به نظر صاحب نظران,تک فرزندی چه پیامد های نا مطلوب فردی و اجتماعی دارد؟

1-فرزند سالاری(توجه افراطی والدین)

 2-۱بلوغ زودرس

3-کم شدن روابط اجتماعی و عدم جامعه پذیری

4-کاهش انسجام خانواده

 5-تضعیف شبكه ی ارتباطی خویشاوندی

6-یجاد نوعی از خلا عاطفی (افزایش ابتلا به افسردگی)

 7-عدم تجربه کافی در دوران کودکی و نوجوانی

 8-فروپاشی خانواده(خطر پیری)9-جایگزینی رسانه

10-برخی از نقش های اجتماعی مانند عمه ، عمو، خاله ودایی ممکن است ازبین بروند

کاربرگ شماره(16)با توجه به آنچه در فصل یازدهم آموخته اید,جذول زیر را کامل کنید.

کار برگ شماره(17)موقعیت های زیر را بخوانید و برای افزایش بهره وری در هر مورد,پیشنهادیبا توضیح بنویسید.الف)قرار است نسرین با مادرش به دندان پزشکی برود.او می داند که کار ترمیم و پر کردن دندان مادرش یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول میکشد و او باید این زمان را در اتاق انتظار مطب بنشیند.با خود کتاب درسی یا مجله می برد و در این وقت آن را مطالعه می کند یا با خود بافتنی می برد و مشغول بافت آن میشود.

ب)خانم میرزایی در یک آپارتمان 4واحدی زندگی می کند. همسایه ها روابط خوبی با هم دارند. آنها یک باغچه مشترک 15متری دارند که فقط چند بوته گل در آن کاشته شده و بیشتر آن بدون استفاده است.خانم میرزایی مقداری تخم سبزی خوردن گرفته و مابقی را سبزی کاری میکند که سبزی را استفاده کند.

قرار است یک نمایشگاه عکاسی در طبیعت در مدرسه برپا شود که مدیریت آن به عهده شماست. شما با مسائلی چون انتخاب 10نفر برای عکاسی,برنامه ریزی برای تایین مکان های عکاس برداری از طبیعت و چگونگی رفتن به آ مکان ها ,مکان برگزاری نمایشگاه,چگونگی بازدید مدعوین و… رو به رو هستید به عنوان مدیر گروه و نمایشگاه طرحی بریزید که در هر یک از این مراحل و اقدامات بهره وری رعایت شود.ابتدا برای انجام این کار اقدام به تشکیل کارگروه سپس وظایف و مسئولیت های همه ی اعضا گروه را شخص کرده و در زمان های مختلف برای هماهنگی بین کارگروه اقدام به برگزاری جلسات می نماییم.

کار برگ شماره(18)سوال:اگر قرار باشد امسال دوباره همین جشنواره برگزار شود.به نظر شما این موسسهچگونه میتواند برخی هزینه ها را کاهش دهد یا حدف کند(توجه کنید تعداد استادان ودستمزد آنها را نمی توان کاهش داد.)

1-میتوان ارائه مقاله ها را به صورت اینترنتی از پژوهشگران دریافت کند.2-میتوان به استادان نیز به صورت اینترنتی مقاله ها را ارسال و نظر آن ها را نیز این گونه دریافت کند. پس میتوان هزینه اجاره محل+دستمزد خدمه و هزینه رفت و آمد را حدف کرد و فقط برای انتخاب ده مقاله آخر استادان را در یک جلسه گرد هم آورد که به این ترتیب می توان هزینه ها را کاهش داد. با راه حل پیشنهادی شما«هزینه کل» چقدر کاهش میابد؟حدود410000 تومان کاهش میابد.


نظرات شما عزیزان:

منبع مطلب : technology-maku.loxblog.com

مدیر محترم سایت technology-maku.loxblog.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

فعالیتهای درس اول

ف۱ ص۴: وجود حیات روی زمین – فاصله ی مناسب از خورشید و وجود هوا – اندازه ی زمین از سه سیاره دیگر بزرگتر است حرکات وضعی و انتقالی زمین به گونه ای منظم است که امکان حیات فراهم میشود

ف۲ص۴: مدارگردش سیارات درونی کوچکتر از مدارات بیرونی است جنس سیارات درونی از سنگ و بیرونی از

گازهای مختلف است قمرهای سیارات درونی کمتر ولی بیرونی بیشتر است

ف۳ الف ص ۴: بله در بهرام ( مریخ ) ودر یکی از قمرهای مشتری

۳ ب: چون نمونه هایی از حیات در مریخ مانند زمین مشاهده شده است مثل یخهای قطبی یا دارا بودن فصول

ف۴الف: ناهید داغ ترین سیاره منظومه شمسی است و البته سیاره ناهید، کودک سرکش سیارات است، چون در خلاف جهت سیارات دیگر به دور خود می چرخد!

خورشید تنها از گاز تشکیل شده

ف۴ ب :اعتقاد به وجود و عظمت بیکران  خداوند

 ف ۴پ : اگر به عظمت هستی بنگریم هرگز خود را بزرگ نمی‏بینیم. نگاهی که در آن عبرت نباشد جهل است.

فرد متکبّر را باید شکست. – ریشه‏ ی تکبّر، جهل و غفلت است

ف۵ : نیم کره شمالی/ نیم کره شرقی/ از روی استوا و نصف النهار مبدا  

ایران در بالای استوا ( شمال ) ودرسمت راست نصف النهار مبدا (شرق ) واقع است

ف۶ ص۶ :

الف : باتوجه به صفحه 13 کتاب درسی

ب: صفر درجه نه شرقی نه غربی / ۱۸۰ درجه هم شرقی هم غربی

ف ۷ص۷ : الف : جایی که استوا و نصف النهار مبدا از روی هم می گذرند

ب: بله / چون روی یک مدارند یعنی فاصله ی یکسانی تا استوا دارند

پ : بله / زیرا روی یک نصف النهارند یعنی فاصله ی یکسانی تا نصف النهار مبدا دارند

ف۸ :کاربرگه شماره 1 :

1 : از قطب شمال به سمت پایین عبارتند : عرض جغرافیایی – نصف النهار مبدا – استوا – طول جغرافیایی – قطب جنوب

2 –

کاربرگه شماره 2 :

1 :

2 :  سر دشت –  بردسیر –  بهاباد

3 : خیر – بخاطر اینکه ایران در نیمکره شمالی و شرقی واقع است نه در غربی و جنوبی ‌؛ در شرق نصف النهار مبدا ودر شمال استوا

ف ۹: بندر عباس بیشتر به غرب متمایل می شود

ف ۱۰: ادیس ابابا تقریبا به سمت شمال و قاهره جنوب شرقی

ف۱۱: مالزی شمال غرب

درس دوم :

ف۱ الف:جهت مشخص کردن اوقات شرعی ازجمله تعیین وقت نماز

ب: در تعیین قرار ملاقتها و زمان باز و بسته شدن ادارات و مغازه ها و برنامه حرکت قطارها و هواپیماها و پایانه های مسافربری

ف۲: عقب – چون پاریس در غرب ایران است و خورشید را دیر تر میبیند بنابراین ساعت عقب تر است

ف۳ : جلو – چون توکیو در شرق ایران است و خورشید زودتر طلوع می کند بنابراین ساعت جلوتر است

جواب ف۴:  1 دقیقه برابر 60 ثانیه است و یک ساعت برابر 60 دقیقه . 60 را ضربدر 60 میکنیم 3600 می شود و

 آن را در 30 کیلومتر ضرب میکنیم .

۶۰×۶۰=۳۶۰۰

۳۶۰۰×۳۰=۱۰۸۰۰۰ کیلومتر

ف۵:پاریس در مدار قطبی شمال ، لیبرویل در قسمت شمالی مدار استوا ، کیپ تاون در مدار قطبی جنوب

لیبرویل هرچند که در مدار استوا واقع است ولی باتوجه به اینکه در قسمت شمالی استواست همانند پاریس می باشد .

در اوّل تیرماه در نیمکرهٔ شمالی طول روزها از شبها بیشتر است و منطقهٔ وسیع تری از کرهٔ زمین در معرض نور خورشید قرار میگیرد

 ( انقلاب تابستانی ). ودر نیمکره ی جنوبی برعکس این عمل اتفاق می افتد ،

خورشید در نیمکرهٔ شمالی به مدار رأس السرطان به طور عمودی می تابد.

در اوّل د یماه، در نیمکرهٔ شمالی بخش کم وسعت تری از کرهٔ زمین تابش خورشید را دریافت می کند و روزها کوتا هتر از شبهاست

 (انقلاب زمستانی). در حالی که در همین زمان، در نیمکرهٔ جنوبی فصل تابستان آغاز شده است

در اوّل د یماه، خورشید به مدار رأس الجدی در نیمکرهٔ جنوبی عمودی می تابد

ف۶:به دلیل انحراف ۲۳.۵درجه ای زمین بر صفحه حرکت مداریش از اول تیرماه خورشید به منطقه کلاهک قطبی جنوب نمی تابد و

طول شب ۲۴ ساعت طول می کشد وبر عکس به منطقه کلاهک قطبی شمال در طول 24 ساعت می تابد و طول روز 24 ساعت می باشد .

ف۷: در زمستان خورشید کمتر اوج می گیرد ودر بهار و پاییز به یک اندازه و البته بیشتر از زمستان اوج می گیرد

چون در بهار و پاییز اعتدال بهاری و پاییزی صورت می گیرد

درفصل تابستان که نورخورشید تمایل کمی دارد، کمتر به داخل اتاق ها می افتد .ولی درفصول پاییز وزمستان که نور خورشید تمایل بیشتری دارد، به سطح بیشتری از فضای اتاق می افتد

درس سوم :

ف۱:

 ف۲: آیات قرآن کریم را بخوانید و ارتباط آنها را با این درس توضیح دهید.

آیه 29سوره شورا: از نشانه های خداست آفرینش آسمان ها و زمین و جنبندگانی که در آنها خلق و پراکنده نموده است) می بینی که دراین آیه از جنبندگان و موجوداتی یاد شده که در آسمانها زندگی میکنند. پس بیرون از کره زمین هم موجودات زنده دیگری وجود دارند .

آیه 22 سوره بقره: اشاره به زمین ونيروى جاذبه‏اش كه به شما اجازه حركت و استراحت و ساختن خانه و لانه و تهيه باغها و زراعتها و انواع وسائل زندگى مى‏دهد، نعمت ديگرى است، هيچ فكر كرده‏ايد كه اگر جاذبه زمين نبود در يك چشم بر هم زدن همه ما و وسائل زندگيمان بر اثر حركت دورانى زمين به فضا پرتاپ و در فضا سرگردان مى‏شد! سپس به نعمت آسمان مى‏پردازد و مى‏گويد:

 «آسمان را همچون سقفى بر بالاى سر شما قرار داد» (وَ السَّماءَ بِناءً).

منظور از كلمه «سماء» همان جوّ زمين است،

 ف۳ :

ف۴:هردو …بیشتر به علت پشرفت فن آوری و تکنولوژی و نیاز بیشتر انسان

هر دو . زیرا گاهی انسانها بر طبیعت مسخرند و با تکنولوژی روز ناهمواریها را برای رفع نیازها و با هدف بهر برداري از منابع سطحي يا زير

زميني تغییر میدهند مثل راه سازی و استخراج معادن و تونل سازی

انسان با نيروي انديشه ي خود و با استفاده از ابزارهاي گوناگون مانند ماشين آلات و مواد منفجره ناهمواريها را تغيير مي دهد ؛

پس میزان دخالت انسان بیشتر شده است

اما گاهی این طبیعت است که بر انسان تسلط دارد مانند طوفانها و سیل و زلزله . . .ف۵:

دریاچه ارومیه زدن پل …معدن استخراج معادن و انفجار و تخریب زمین سد و جاده و تونل و جاده ، کشت برنج به صورت پلکانی

ایجاد روستا مسطح کردن زمین برای کشت .زدن کانال براى ابیاری

پاسخ فعالیت های فصل دوم- درس 4      

ف 1 :

الف به دلیل تبخیر زیادتر و آن هم بخاطر واقع شدن درمنطقه استوایی گرم وخشک است

ب اقیانوس منجمد شمالی و جنوبی‌. زیرا بخاطر تبخیر کم ، شوری کمتری دارند

ف 2 :

 نیوفوندلند: جریانات لابرادر و گلف استریم شرق ژاپن : جریان های آب سرد اُیاشیو و آب گرم کوروشیو

ف 3 :

  به دلیل فشار زیاد اب . تاریکی . عدم تجهیزات کافی کمبود نورخورشید

کمبود غذاو اکسیژن به دلیل کمبود جلبک ها وگیاهان

 متغیر بودن درجه حرارت آب در اعماق بین 1  تا 4 درجه

ف 4 : کاربرگه 3

الف :

از سمت چپ به ترتیب جزیره – جزیره آتشفشانی – چین خوردگی – شیب قاره – فلات قاره – وقسمت پایینی گودال اقیانوسی

ب :

 از سمت چپ به ترتیب  چین خوردگی – بالا آمدگی – دره  – شکستگی

ف 5 :

کمبود منابع مهم تامین عذا – کاهش حمل و نقل دریایی و راهها ی آبی – کمبود منابع تامین آب شیرین  

کمبود نفت و گاز موجود در فلات قاره ها –  از بین رفتن موجودات دریایی – کمبود ویا از بین رفتن بارندگی

ودر کل حیات ( زندگی ) درکره زمین نابودمی شد

ف 6 :

الف  : اتفاق نظر مردم جهان برای حفظ منابع آبی جهان وموجودات دریایی وجلوگیری از آلودگی محیط زیست

 ب :

بخاطر دفن زباله های اتمی در اعماق اقیانوسها..صید بی رویه و انبوه ماهی ها ودر کل بخاطر دستیابی به منافع بیشتر

ف 7 : ( بکار ببندیم 1 )

الف :

کاهش فعالیت انسانها در خصوص ماهیگیری – جلوگیری از ورود آلایندگی به دریاها – حفاظت بیشتر با افزایش تعداد مناطق حفاظتی

 همه حکومتها در حمل و نقل، شیلات، تأمین انرژی، برخورداری از منابع عظیم معدنی و در برقراری توازن زیست محیطی باید

همکاری جدی تری داشته باشند همکای منطقه‌ای و مبارزه با آلودگی زیست‌ محیطی – مبارزه  همگانی عليه آلودگي آبها

جلوگیری همگانی از آلودگي ناشي از منابع مستقر در خشكي – جلوگیری همگانی  از آلودگی نفت

ب : حمایت از محیط زیست باید لزوماً بین المللی باشد

ف 8 :

 لنینگراد ؛  زیرا در عرض 60درجه شمالی قرار دارد و از استوا دورتر است و خورشید در دی ماه در این نقطه به صورت مایل میتابد

 بنابراین نور و گرما کمتر میرسد و سردتر استچون تحت تاثیر عوامل متعدد ی از جمله ارتفاع ..وزش باد ..دوری و نزدیکی به دریا و جریانهای دریایی هستند و

 چون از جریان اب گرم گلف استریم دورتر میشویم استکهلم و لنینگراد سردتر میشوند

 پس هرچه از نواحی داخلی به طرف اقیانوس پیش برویم بخاطر وجود جریان آبگرم گلف استریم سرمای زمستان کم می شود

ف 9 :

استراتوسفر( یوش سپهر)

به اعتدال اب و هوای زمین می پردازد و موجب ادامه زندگی موجودات روی زمین می شود

 مانند سایبانی برای زمین مانع عبور پرتو هاي زیان آورخوشيد يعني همان اشعه ماوراي بنفش مي شود ف 10 :

 الف: زیرا در انجا اکسیژن کمتر و هوا رقیق است به دلیل اوج گرفتن هوا پیما به سطوح بالاتر و رقیق شدن هوا احتمال تنگی نفس هست

 ب: صنایع وکارخانجات – اتومبیل ها –  فعالیت های گرمازایی و یا سرمازایی خانواده ها

 افزایش تعداد خودرو ها و افزایش استفاده از سوخت های فسیلی/ افزایش کارخانه ها / کاهش کشت گیاه که موجب گرد و خاک میشود

اتش سوزی در جنگل ها و از بین رفتن انه

پاسخ فعالیت های فصل سوم – درس 5

 تصاویر ص 30 :

1 : کاکتوس دربیابان 2 : خرس در قطب شمال 3 : سرو و کاج در تایگا 4 : درختان بلند قد در جنگلهای استوایی

ف 1 :

 الف :

قاره آسیا(کشورهای اندونزی، مالزی، چین، کره کشور های هند وچین)

 قاره افریقا( کنگو، نیجریه، افریقای مرکزی)

 قاره امریکا( برزیل،کشورهای امریکای مرکزی و…)

ب : برزیل

ف 2 : الف :

بیشترین : جنگل های بارانی استوایی –  کمترین :  بیابانب :

جنگل های بارانی استوایی:باران فراوان، دمای بالا، استفاده زیاد از نورخورشید و پوشش گیاهی مناسب و خاک های بسیار غنی وحاصلخیز

بیابان : کمبود باران، هوای گرم ، تبخیر بسیار زیاد ، خاک فقیر و نبود پوشش گیاهی

 ف 3 : کاربرگه 4 :

1 : ز بالا به پایین : قطبی/ جنب قطبی/ معتدل/ بین المداری

2 : از بالا به پایین: توندرا/ تایگا/  جنگلهای استوایی / بیابان

3 : ساوان بین بیابانها و جنگلهای استوایی است

4 : با افزایش باران در نواحی استوایی درختان متنوع با ارتفاع بلند می رویند اما درعرضهای بالاتر با کاهش بارندگی دختان کوتاه قد می روید

5 : با افزایش بارندگی میزان پوشش گیاهی افزایش یافته و متراکم می شود و به عکس .

ف 4 :

کاربرگه 5  :

توندرا  : سرد و قطبی  /  خرس قطبی  / خزه و گلسنگ

تایگا  : سرد  /  گرگ  / سرو و کاج

بارانی استوایی : معتدل  /  بایون  /  نارگیل و قهوه

بیابان : گرم و خشک  /    روباه درختچه ها و بوته های خاردار

ساوان : گرم و خشک و یا گرم مرطوب  /    شیر  /  بائوباب

کاربرگه  6 :

جنگلهای بارانی  : چند طبقه اند / بیشترین تنوع زیستی جهان را داراست  / وجود قهوه و کاکائو

  ساوان  : علفزارها با درختان بلند تکی که با فاصله از همند با نام بائوباب / هنوز به صورت قبیله ای زندگی می کنند

 بیابان  : گرم و خشک  / با بارندگی کمتر از 50 میلی متر  / اغلب حمل و نقل با شتر

ف 5 :

بعنوان مثال ؛ جنگلهای استوایی بخاطر متنوع بودن موجودات و پوشش گیاهی

ف 6 :

 بعنوان مثال ؛ جنگلهای استوایی  متفاوت و متنع ترین نوع موجودات و پوشش گیاهی را داراست

آب و هوای گرم و مرطوبی دارد و برای راحتی سفر و در امان ماندن از گرما و بارش چادر ، چتر و کیسه خواب به همراه داشته باشید

پاسخ فعالیت های فصل سوم – درس6    

 ف 1 :

در کشورهای گروه اول(جنوب شرقی آسیا، استرالیا و آفریقای مرکزی) تعداد گونه های درمعرض خطر بسیار بیشتر از کانادا واروپای شمالی است.

 ف 2 :

 ایالات متحده امریکا، آلاسکا ، استرالیا و اندونزی

شیلی، عربستان ، انگلستان و قزاقستان

 ف 3 :

بخاطر کم بودن تعدد وتنوع گونه های جانوری

ف 4 :

با هر دو نظر میتوان موافق بود چون با اولی به محیط زیست آسیب وارد نمی شود وبا دومی اشتغالزایی می شود ؛ پس

با استفاده صحیح و خردمندانه می توان نه به محیط زیست آسیب رساند و نه از اشتغال و منافع اقتصادی دست کشید5ــ جدولی با دوستون رسم کنید. در یک ستون فواید و اهمیتهای جنگلهای آمازون و در ستون دیگر، علل تخریب آنهارا فهرست کنید.

ف 6 : هر تصویری که دوست دارید ف 7 :

الف : احساس بسیار ناراحت کننده و نگران کننده ای داریم و نگران منقرض شدن آنها هستیم

خیر نیازی به این کارها نیست بلکه میتوان بجای آنها از مواد معدنی و طبیعی دیگری استفاده کرد

ب : با متوقف کردن و تحریم بازار خرید و فروش اینگونه موارد با طرفداران محیط زیست موافقت کرده و همکاری لازم را میکنیم

فعالیت های فصل چهارم – درس7

ف 1 :اما  آب وهوای بسیارگرم بیابانی ویا بسیارسرد مناطق قطبی و پوشش گیاهی فقیر عامل دفع جمعیت است

اما نواحی بسیار بلند رشته کوهها ، فلاتها و کوهستانها با شیب تند عامل دفع جمعیت است

در مناطقی که آب و باران کافی نداشته باشد یا خاکش فقیر و نا مناسب باشد مانند نمکزارها و شنزارها عامل دفع جمعیت است

ومناطقی که منابع طبیعی و معدنی و یا ذخایر زیرزمینی نداشته باشد ویا در حال تمام شدن باشد عامل دفع جمعیت است

ف 2 : بنگلادش ( زیاد . علت:آب وهوای گرم ومرطوب،خاک حاصلخیز، باران فراوان و رودهای پرآب )

 ژاپن ( زیاد.    علت:آب وهوای گرم ومرطوب،خاک حاصلخیز، باران فراوان و پیشرفت علم وصنعت )  

 لیبی وچاد ( کم. علت: آب وهوای گرم وخشک، باران کم، نامناسب بودن خاک، تبخیرشدید)  

 سیبری ( کم  . علت :آب وهوای بسیارسرد وخشک، یخبندان ، نبود قابلیت کشاورزی )

 آلمان (زیاد . علت: آب وهوای معتدل، خاک های حاصلخیز، سرزمین های پست وهموار، باران فراوان،پیشرفت علم وصنعت)  

 استرالیا( کم . علت : سرزمین خشک وکم باران، آب و هوای گرم ، خاک های نامرغوب)  

  کانادا ( کم .  علت: آب وهوای سرد، بارندگی کم، زمین های یخ بسته وسیع)

ف 3 :

ف 4 :

 ف 5 : در این فعالیت دانش آموزان عزیز می توانند با کمک گرفتن از فعالیت 4 و یا مواردی که در کتاب آمده

از دوستان خود سوال کرده و مواردی مانند : ( نبود شغل ویا کسب و کار مناسب – نبود امکانات رفاهی و تحصیلی ) را  ذکر کنندف 6 : 

– جلوگیری از افزایش بی رویه ی جمعیت

– به علت نفوذ فرهنگ ها واعتقادات مهاجران ودر خطر قرار گرفتن فرهنگ خودی

– فشار به منابع رفاهی واقتصادی و بوجود آمدن فقر و بیکاری

– پایین آمدن امنیت اجتماعی و ایجاد بیماری

– آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد

پاسخ فعالیت های فصل چهار  م – درس 8

 ف 1 :

خیلی بالا : ( استرالیا ، امریکا ، کانادا ، اروپا )

بالا : ( ایران ، برزیل ، عربستان و روسیه )  

 متوسط : ( چین ، هند ، مغولستان ومصر )     

 کم : ( افغانستان ، بولیوی ، پاکستان و سودان  )

ف 2 :

در20سال اخیر توسعه انسانی درایران ازسال1980تا2011 همواره سیر صعودی داشته و ایران را دربین کشورهای منطقه

 در شاخص توسعه انسانی بالا نشان می دهد ولی ازسال 2011 به بعد به دلیل تحریم های بین المللی توسط کشورهای قدرتمند

 مخصوصاً تحریم نفتی در این شاخص توسعه ، ثابت مانده است.

 ف 3 :

الف :

ثروتمند : لوکزامبورگ – نروژ – قطر

متوسط  :  امریکا– سنگاپور –کویت

فقیر : افعانستان – نیجر – مالاوی.

 ب : رفته رفته تعداد ارقام کاهش می یابد یعنی کشورهایی که رشد اقتصادی سریعی داشته اند،

 توانسته اند جایگاهمهمی در اقتصاد جهانی به دست آورند.

اما کشورهایی که رشد اقتصادی مطلوبی نداشته اند تولید و درآمد درآنها کاهش یافته است

ف 4 :

افت قیمت نفت – اتمام مواد اولیه و نفت خام – کاهش درامد – وابستگی اقتصادی .سیاسی  – دخالت بیگانگان

 باید سعی کنند تا از اقتصاد متکی به تک محصولی بودن خارج شده و به صادرات مواد تولید شده از مواد خام اقدام کنند و

تولیدات غیر نفتی را جایگزین و مبنای اقتصاد خود قرار دهند ف 5 :

 مشکلات اقتصادی – سیاسی – فرهنگی – نداشتن نیروی جوان و متخصص فعال و کارامد – عدم پیشرفت کشور

نا آگاهی از اوضاع کشور و جهان – –  فقر – کمبود بهداشت و امکانات پزشکی  – استثمار توسط کشورهای قدرتمند

پایین بودن رفاه و سطح زندگی مردم – جنگهای داخلی – ایجاد فساد و بی نظمی – اتکا به کشورهای قدرتمند

ف 6 :

پایین بودن سطح سواد – کمبود امکانات رفاهی و بهداشتی – جنگهای داخلی – دخالت بیگانگان و نداشتن استقلال سیاسی – فرهنگی

کمبود مواد غذایی– خشکسالی – شیوع عوامل بیماریزا

ف 7 :

 اگر مردم یک کشور با افزایش سطح آگاهی و سطح سواد وبا استقلال فکری و فرهنگی  وبا تلاش و پشتکار استعدادهای خود را

 شکوفا کرده و مهارتها و تخصص های لازم را کسب کنند و به فرهنگ غنی و استقلال سیاسی خود دست یابند هرگز اجازه دخالت

 به بیگانگان داده نخواهد شد و همین سبب رشد و ترقی کشورشان میگردد و به عدالت و توسعه انسانی دست میابند

منبع مطلب : younesbakhshi.blogfa.com

مدیر محترم سایت younesbakhshi.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

پایه نهم ( پاسخ کار برگه ها)

کاربرگ شماره (1)-1هر یک از عبارت های زیر را مانند مثال در جای مربوط خود بنویسید.نصف النهارمبدا، قطب جنوب، استوا، عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی

-2با توجه به شکل زیر طول و عرض جغرافیایی مکان های زیر را بنویسید.

کار برگه شماره2

-1نزدیک ترین طول و عرض جغرافیایی به هر یک مکان های زیر را بنویسید.

-2نام شهر ها یا روستایی را که در نقاط زیر واقع شده است,به طور تقریبی بنویسید.

-2به نظر شما,آیا ممکن است برای نشان دادن طول و عرض جغرافیایی مکانی درکشور ایران از علامت های (Wغرب) و(Sجنوب)استفاده کنیم؟خیر,چون ایران در نیمکره شمالی و شرقی قرار دارد.

کاربرگ شماره(3)الف)این مدل,نا همواری های بستر اقیانوسها را نشان میدهد.موارد زیر را روی مدل درجای خالی بنویسید.فلات قاره، شیب قاره، چین خوردگی های کف اقیانوس، جزیره، گودال اقیانوسی، جزیره آتشفشانی

ب)روی مدل ها,موارد را در جای خالی بنویسید. شکستگی(گسل) ، بالا آمدگی،  دره، چین خوردگی،  رسوبات

کاربرگ شماره ی (4)-1درخانه ی مستطیل شکل,واژه های مناسب بگذارید:

ناحیه ی قطبی,ناحیه ی جنب قطبی,ناحیه معتدل و ناحیه بین المدارین(بین مدار رأس الجدی و رأس السرطان)

-2درنقطه چین ها واژه های مناسب بنویسید :

 توندرا,تایگا(,مخروطیان,)بیابان,جنگل های استوایی.( جواب در شکل بالا)

-3زیست بوم ها در کجا قرار گرفته اند؟

بین زیست بوم بیابان و جنگل های استوایی

-4بین عرض جغرافیایی و میزان پوشش گیاهی چه رابطه ای وجود دارد؟با ذکر علتاز روی نمودار,توضیح دهید و مثال بزنید.با افزایش میزان باران در نواحی استوایی,تنوع درختان و ارتفاع آنها بیشتر میشود هرچه به سمت عرض های جغرافیایی بالاتر میرویم به موازات کاهشباران,قد درختان کوتاه می شود و همچنین در حواشی بیابان ها به علفزار ها و سپس به بوته های خار تبدیل می گردد.

-5بین میزان بارش میزان پوشش گیاهی چه رابطه ای وجود دارد؟با توجه به نمودارمثال بزنید.

هرچه میزان بارش بیشتر باشد, پوشش گیاهی در آن جابیشترو متنوع تراست.

کاربرگ شماره(5)

با توجه به نقشه ای که در سمت راست مشاهده می کنید,نوع زیست بوم ها

را حدس بزنید وبنویسید.سپس با استفاده از دانسته های قبلی خود و آنچه

در این کتاب خوانده اید,جدول را کاملکنید.

کاربرگ شماره (6)یک گروه پژوهش گر قصد دارند درباره ی زیست بوم های قاره ی آفریقا تحقیقکنند.آنها می خواهند از بندر ماتادی در کشور کانگو به بندر اسکندریه ی مصر در کنارهی دریای مدیترانه بروند.این گروه به ترتیب از سه نوع زیست بوم عبور می کنند.اینسه زیست بوم را نام ببرید.فرض کنید شما سرپرست این گروه هستید.نامه ای کوتاه بهدوستان خود بنویسید و در آن نکات جالب و شگفتی هایی را که کردید و یا گونه هایدر معرض خطر را شرح دهید.

از ماتادی به سمت اسکندریه سه نوع زیست بوم وجود دارد که به شرح زیر برایتان بیان میکنم:

ماتادی هوای گرم و استواییدارد,در این ناحیه همیشه باران میبارد و رطوبت بالایی دارد,پرنده زیبای توکا دراین ناحیه زندگی میکند در جنگل های این ناحیه مار های بزرگ و خطرناکی وجوددارد بعضی از مردمان این ناحیه در مزرعه کار میکنند.منطقه ساوان با علفزارهای خود در کنار جنگل های استوایی واقع شده در این منطقه هوا گرم است

گاهی خشک و گاهی مرطوب است,حیواناتی مثل شیر,کرگدن و گوشت خواراندرنده ای در این منطقه زندگی میکنند.از منطقه ساوان که عبور کنیم به منطقهخشک و بیابانی می رسیم,از شگفتی های این ناحیه روباه صحرایی ساهارا رامیتوان نام برد,در این منطقه هنوز حمل و نقل با شتر صورت میگیرد.

ب)فرض کنید قرار است به شما یک سفر رایگان همراه با گروهی از گردشگرانطبیعت(اکوتوریست)جایزه بدهند.کدام زیست بوم را برای سفر انتخاب میکنید؟چرا؟جنگل های بارانی استوایی,به علت پوشش گیاهی مناسب وبارندگی.

 کاربرگ شماره(7)به نقشه صفحه ی قبل دقت و به پرسش های زیر پاسخ دهید.-1در آستانه ی شکل گیری حکومت صفویه,تقریبا چند حکومت محلی در ایران وجودداشت؟14حکومت

-2در آستانه شکل گیری حکومت صفویه,کدام کشور ها ایران را تهدید میکردند؟روی نقشه مشخص کنید.

عثمانی ها و ازبک ها

-3جدول را کامل کنید.

کار برگ شماره(8)از طریق به هم متصل کردن واژه ها و عبارت های دو ستون,مشخص نماییدکه در زمان کنونی تقریبا چه نهاد هایی وظایف صاحب منصبان شهری و روستایی دوره صفویه را انجام میدهند؟

کاربرگ شماره(9)با توجه به نقشه بگوییدشهر ها یا مناطق زیر توسط کدام کشور,درزمان کدام شاه قاجار و با چه عهد نامه و قرار دادی از ایران جداشدند؟

کاربرگ شماره(10)با مطالعه دقیق متن کتاب و اطلاعاتی که از منابع دیگر دارید,نمودار زیر را کامل کنید.

کاربرگ شماره ی(11)-1انگیزه اصلی امام از مخالفت و مبارزه با حکومت شاه چه بود؟

از بین بردن وابستگیکشور به بیگانگان,تأمین حقوق ملت در چارچوب قوانین و ارزش های اسلامی

-2در سخنان امام خمینی چه خطر و تهدیداتی از جانب اسرائیل متوجه ایران بود؟اسرائیل نمی خواهد در این مملکت قران باشد,اسرائیل نمی خواهد در اینمملکت علمای اسلام باشند,اسرائیل نمی خواهد در این مملکت احکام اسلامباشد,اسرائیل نمیخواهد در این مملکت دانشمند باشد,اسرائیل به دست اعمالسیاه خود مدرسه فیضیه را کوبید,مارا کوبید,شما ملت را می کوبد , میخواهداقتصاد شما را قبضه کند. می خواهد تجارت و زراعت را از بین ببرد.

آیا تهدید ها هم اکنون نیز ادامه دارد؟بله-3منظور امام از ارباب ها در سطر دوم پاراگراف آخر چیست؟آمریکا و اسرائیل

-4اینکه امام به شاه نصیحت می کند که از پدرت عبرت بگیر,اشاره به چه واقعهتاریخی دارد؟شهریور 1320( که درجریان جنگ جهانی دوم متفقین کشور مارا اشغال کردند ورضاشاه را برکنارنمودند)

کاربرگ شماره(12)-عنوان اصلی بریده ی شماره,11مربوط به چه رویدادی است؟

 جمعه سیاه(17شهریور)-2بر اساس خبر بریده ی شماره ی ,22چرا امام عراق را ترک کرد؟

به دلیل  فشارها ،مشکلات و محدودیت هایی که کشور عراق برای ایشان ایجاد کرده بود.-3به بریده شماره 2دقت کنید, و بگویید حکومت شاه برای آرام کردن مردم,چه قولهایی داد؟

-آزادی زندانیان سیاسی

-استفاده از رادیو و تلویزیون برای مخالفان

-4در بریده ی شماره ی ,3منظور امام از«مملکت دو دولت ندارد,توغیر قانونیهستی,برو»»کدام دولت است؟

دولت بختیار

-5در بریده ی شماره ی ,4منظور از «کاخ58ساله ظلم»چیست؟

رژیم پهلوی

-6به بریده ی شماره ی 4دقت کنید و بگویید با فرو ریختن کدام سنگر رژیمپهلوی,انقلاب پیروز شد؟

رژیم شاهنشاهی، نخست وزیری، شورای سلطنت، مجلس شورای ملی و مجلس سنا 

کار برگ شماره (13)-1چند مورد از نماد ها,هنجار ها,ارزش ها و عقاید مردم این روستا را از متن درساستخراج و دسته بندی کنید و در جدولی بنویسید.

کار برگ شماره(14)-1موقعیت های زیر را بخوانید.در مقابل هر موقعیت, یکی از عبارت های زیر را انتخاب کنید و بنویسید.سپس برایتکمیل آن موقعیت جمله ای بنویسیدکه راهکاری برای سازگاری در خانواده باشد.

کاربرگ شماره (15)الف-جدول زیر را کامل کنید.چند مورد از انتظارات مهمی را که وادین از شما و شم از والدین خوددارید,بنویسید.

-2ایلیا دوست دارد در روز های تعطیل به همراه دوستانش به گردش برود.والدینایلیا نگران سلامت اخلاقیاین معاشرت ها و مواجح شدن او با محیط ها و عقاید و ارزشهای مخالف ارزش های خانواده هستند.پیشنهاد شما برای رفع مسئله به طوری کهانتظارات هر دو طرف بر آورده و رعایت شود,چیست؟آشنایی دوستان ایلیا با خانواده-در اختیار قرار دادن شماره تماس اولیا دوستان-توضیح کامل درمورد برنامه سفر و مهمانی

-3به نظر صاحب نظران,تک فرزندی چه پیامد های نا مطلوب فردی و اجتماعی دارد؟

1-فرزند سالاری(توجه افراطی والدین)

 2-۱بلوغ زودرس

3-کم شدن روابط اجتماعی و عدم جامعه پذیری

4-کاهش انسجام خانواده

 5-تضعیف شبكه ی ارتباطی خویشاوندی

6-یجاد نوعی از خلا عاطفی (افزایش ابتلا به افسردگی)

 7-عدم تجربه کافی در دوران کودکی و نوجوانی

 8-فروپاشی خانواده(خطر پیری)9-جایگزینی رسانه

10-برخی از نقش های اجتماعی مانند عمه ، عمو، خاله ودایی ممکن است ازبین بروند

کاربرگ شماره(16)با توجه به آنچه در فصل یازدهم آموخته اید,جذول زیر را کامل کنید.

کار برگ شماره(17)موقعیت های زیر را بخوانید و برای افزایش بهره وری در هر مورد,پیشنهادیبا توضیح بنویسید.الف)قرار است نسرین با مادرش به دندان پزشکی برود.او می داند که کارترمیم و پر کردن دندان مادرش یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول میکشد واو باید این زمان را در اتاق انتظار مطب بنشیند.با خود کتاب درسی یا مجله می برد و در این وقت آن را مطالعه می کندیا با خود بافتنی می برد و مشغول بافت آن میشود.

ب)خانم میرزایی در یک آپارتمان 4واحدی زندگی می کند. همسایه هاروابط خوبی با هم دارند. آنها یک باغچه مشترک 15متری دارند که فقطچند بوته گل در آن کاشته شده و بیشتر آن بدون استفاده است.خانم میرزایی مقداری تخم سبزی خوردن گرفته و مابقی را سبزی کاری میکند کهسبزی را استفاده کند.

قرار است یک نمایشگاه عکاسی در طبیعت در مدرسه برپا شود که مدیریت آن بهعهده شماست. شما با مسائلی چون انتخاب 10نفر برای عکاسی,برنامه ریزی برایتایین مکان های عکاس برداری از طبیعت و چگونگی رفتن به آ مکان ها ,مکانبرگزاری نمایشگاه,چگونگی بازدید مدعوین و… رو به رو هستید به عنوان مدیر گروهو نمایشگاه طرحی بریزید که در هر یک از این مراحل و اقدامات بهره وری رعایتشود.ابتدا برای انجام این کار اقدام به تشکیل کارگروه سپس وظایف ومسئولیت های همه ی اعضا گروه را شخص کرده و در زمان هایمختلف برای هماهنگی بین کارگروه اقدام به برگزاری جلسات مینماییم.

کار برگ شماره(18)سوال:اگر قرار باشد امسال دوباره همین جشنواره برگزار شود.به نظر شما این موسسهچگونه میتواند برخی هزینه ها را کاهش دهد یا حدف کند(توجه کنید تعداد استادان ودستمزد آنها را نمی توان کاهش داد.)

1-میتوان ارائه مقاله ها را به صورت اینترنتی از پژوهشگران دریافتکند.2-میتوان به استادان نیز به صورت اینترنتی مقاله ها را ارسال و نظرآن ها را نیز این گونه دریافت کند. پس میتوان هزینه اجارهمحل+دستمزد خدمه و هزینه رفت و آمد را حدف کرد و فقط برایانتخاب ده مقاله آخر استادان را در یک جلسه گرد هم آورد که به اینترتیب می توان هزینه ها را کاهش داد.با راه حل پیشنهادی شما«هزینه کل» چقدر کاهش میابد؟حدود410000 تومان کاهش میابد.

منبع مطلب : shamskiam.ir

مدیر محترم سایت shamskiam.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

لطفا جواب روهم بزارید😐

بد

بد نبود 😕

عااااالی 😊👍

عکس هم نداره

خوب بود ولی بدی هایی هم داره😕

لطفا جوابش بزاریم واضح

این مطالب توسط ربات جمع آوری شده است در صورت نارضایتی به ما اطلاع دهید تا محتوای مطلب شما را
حذف کنیم. این سایت توسط سرور های قدرتمند پارس
وب سرور پشتیبانی میشود.

” />

سپتامبر 18, 2020

سپتامبر 18, 2020

سپتامبر 18, 2020

حل تمرین ریاضی نهم صفحه 5 حل تمرین ریاضی نهم صفحه 10(1) حل تمرین ریاضی …دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم

حل تمرین ریاضی هشتم صفحه 5(1) حل تمرین ریاضی هشتم صفحه 5(2) حل تمرین ریاضی …

گام به گام و آموزش همراه با جواب تمام تمرین ها و کاردرکلاس ها و …

 

فایل PDF + لینک دانلود مستقیم در انتهای پست قرار گرفت.

نام : گام به گام مطالعات نهم | دسته بندی: گام به گام

تعداد صفحات: ۳۶ صفحه | فرمت : PDF | منتشر شده توسط : ایران توشهدانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم

جواب کتاب مطالعات اجتماعی نهم : در این مطلب پاسخ تمام کاربرگ ها ، فعالیت های مطالعات اجتماعی پایه نهم برای شما اماده شده است.این فایل ۳۶ صفحه می باشد.

کتاب مطالعات اجتماعی در مقطع نهم دارای ۱۲ فصل و ۲۴ درس می باشد و در این فایل پاسخ کل کتاب از اول تا آخر برای شما قرار داده شده است.این فایل چاپی می باشد.

پیشنهاد میکنیم از مطلب گام به گام ریاضی نهم و همچنین از مطلب گام به گام علوم نهم دیدن فرمایید.

مشخصات:

📥 دانلود با حجم ۸ مگابایت📥

این گام به گام شامل پاسخ فصل های زیر زیر می باشد:

 

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

* گروه تلگرامی چت درسی و کنکوری *


دانلود با حجم ۸ مگابایتDownloads-icon


گام به گام مطالعات اجتماعی نهم pdfDownloads-icon



{{ successMsg }}

{{ errorMsg }}

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

برای استفاده بسیاری از امکانات گاما و خیلی از وبسایت ها باید جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

برای این کار باید به تنظیمات مرورگر خود مراجعه کنید.
در صورت نیاز به راهنمایی اینجا کلیک کنید..

{{ total }} مورد پیدا کردم!

نمونه سوال+44,000

محتوای آموزشی+23,000

پرسش و پاسخ+18,000

آزمون آنلاین+4,000

درسنامه آموزشی +1,300

مدرسه یاب+130,000

نمونه سوال

محتوای آموزشی

پرسش و پاسخ

آزمون آنلاین

درسنامه آموزشی

مدرسه یاب

معلم خصوصی

مباحث :
درس 1: گوی آبی زیبا
درس 2: حرکات زمین
درس 3: چهره زمین
درس 4: آب فراوان، هوای پاک
درس 5: پراکندگی زیست بوم‌های جهان
درس 6: زیست بوم‌ها در خطرند
درس 7: جمعیت جهان
درس 8: جهان نابرابر
درس 9: ایرانی متحد و یکپارچه
درس 10: اوضاع اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی ایران در عصر صفوی
درس 11: تلاش برای حفظ استقلال و اتحاد سیاسی و سرزمینی ایران
درس 12: در جست و جوی پیشرفت و رهایی از سلطه‌ی خارجی
درس 13: انقلاب مشروطیت، موانع و مشکلات
درس 14: ایران در دوران حکومت پهلوی
درس 15: انقلاب اسلامی ایران
درس 16: ایران پس از انقلاب اسلامی
درس 17: فرهنگ
درس 18: هویت
درس 19: کارکردهای خانواده
درس 20: آرامش در خانواده
درس 21: نهاد حکومت
درس 22: حقوق و تکالیف شهروندی
درس 23: بهره‌وری چیست؟
درس 24: اقتصاد و بهره‌وری

برای دانلود
ثبت نام کنید (
وارد شوید
) و کیف پول خود را شارژ کنید.

لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

آزمون آنلاین

20 تست

آزمون آنلاین درس 13 مطالعات اجتماعی نهم | انقلاب مشروطیت، موانع و مشکلات

آزمون آنلاین

40 تست

آزمون آنلاین نوبت اول مطالعات اجتماعی پایه نهم | درس 1 تا 12

آزمون آنلاین

20 تست

آزمون فصل 5 و 6 مطالعات نهم دبیرستان شهید اشرفی اصفهانیدانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم

2 صفحه

آزمون نوبت اول مطالعات اجتماعی نهم دبیرستان استعدادهای درخشان شهید باهنر کرج با…

42 صفحه

مجموعه سوالات تستی درس به درس نیم سال اول مطالعات اجتماعی پایه نهم | درس 1 تا 12

3 صفحه

آزمون نوبت اول مطالعات اجتماعی نهم دبیرستان نمونه شهید مجید مرشد | دی 95

3 صفحه

ارزشیابی مستمر مطالعات اجتماعی نهم | درس 7 تا 12

2 صفحه

سوالات مطالعات اجتماعی نوبت اول پایه نهم دبیرستان علامه طباطبایی واحد فرمانیه |…

4 صفحه

آزمون نوبت اول مطالعات اجتماعی نهم مدرسه بالوانه علیا | دی 1396

رایـــــگان

1 صفحه

سوالات تستی مطالعات اجتماعی پایه نهم | فصل 4: ساکنان سیارۀ زمین

2 صفحه

آزمون نوبت اول مطالعات اجتماعی نهم دبیرستان باقرالعلوم | دی 96: درس 1 تا 12

3 صفحه

نمونه سوال مطالعات اجتماعی پایه نهم نوبت اول استان اصفهان | نمونه 1

رایـــــگان

1 صفحه

آزمون تستی مطالعات اجتماعی نهم مدرسه امام خمینی | درس 11 و 12

ورود به سایت

دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم


.:

Weblog Themes By

Music-Day.Info :.


::


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon

دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم
دانلود جواب کاربرگ های مطالعات نهم
0

جواب سوالات كتاب رياضي دهم تجربي x بخوانید...