شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی

شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی
شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اداره پاسخگویی به سوالات دینی برای رفاه هرچه بیش‌تر زائران و دسترسی آسان‌تر آنان به اطلاعات مورد نیاز، سامانه تلفنی 32020 را راه‌اندازی کرده است که زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی می‌توانند به صورت شبانه روزی از این سامانه بهرمند شوند.
وی افزود: در واحد پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی حرم مطهر رضوی بیش از 200 کارشناس دینی برادر و خواهر به صورت شیفت‌بندی شده و دور کار پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی مردم هستند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه سامانه 32020 فقط برای مردم مشهد نیست، خاطرنشان کرد: مجاوران بارگاه ملکوتی حرم مطهر رضوی برای دستیابی به پاسخ سوالات شرعی خودشان می‎توانند با شماره 32020 و دیگر عزیزانی که خارج از شهر مشهد هستند می‎توانند با شماره 05132020 تماس حاصل فرمایند.
به گفته وی سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگوی احکام روزه، سفر، خمس و زکات، تقلید، نماز، وصیت، وقف و ارث است و مخاطبان می‌توانند با ذکر نام مرجع ‌تقلید خود، پاسخ سؤالاتشان را بر اساس نظر آن مرجع دریافت کنند.
شریعتی‌نژاد تصریح کرد: افزون بر شماره تلفن 32020 در این ایام سامانه پیامکی 300002020 نیز پاسخگوی سوالات شرعی زائران خواهد بود.

امروز بقیع، آرامگاه آسمانیان زمینی، مأمن افلاکیان خاک نشین، وجود مبارک پنجمین ستاره آسمان امامت آسمان، حضرت باقرالعلوم(ع) راستگوترین مردم در گفتار، خوشروترین آنان در برخورد و فداکارترین ایشان در بخشش…

پیشوای پنجم شیعیان، روز جمعه اول ما رجب، سال 57 هجری در مدینه دیده به جهان گشود. ده ها سال پیش از تولد وی، نیای بزرگوارش پیامبر اکرم(ص) نام خود «محمد» را برای وی برگزیده و او را به لقب «باقر» ملقب…

خدمت به محرومان کلیدواژه ای است که مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی برآن تاکید داشته‌اند. لذا محرومیت زدائی اهمیت ویژه‌ای در بین فعالیت‌های اجتماعی آستان قدس دارد.

چهل و هشت سال پیش، حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران از این دنیا به سرای ابدی شتافت، اما یاد و نامش همچنان در خاطره ایران و ایرانی ماندگار است. شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی

طی چند دهه اخیر شاهد افزایش خشکسالی و کمبود آب و در نتیجه پیامدهای آن مانند شور شدن آب و خاک و کاهش…

یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد زمینه و بستری گسترده برای تحقیق و پژوهش در موضوع…

وقتی فهرست بلندبالای واقفان صحن و سرای رضوی را ورق می زنیم، نام بزرگمردان و شیرزنانی از شهرها و…

از زمان خاکسپاری پیکر مطهر امام رضا (ع) در سنابادِ توس، به تدریج شیفتگان و علاقه مندان حضرتش بر…

.All right reserved by Astan Quds Razavi

شفقنا- بخش پاسخگویی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت تا پایان ماه مبارک رمضان با افزایش ساعات پاسخگویی آماده خدمت رسانی به شیعیان می باشد.

این بخش شامل سامانه پیام کوتاه، پاسخگوئی برخط (آنلاین) و بخش ارسال سوال است.

 

۱- سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۰۰

این سامانه سوالات مربوط به احکام شرعی را به دو روش پاسخ می دهد:شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی

الف) با ارسال متن سوال شرعی از طریق پیام کوتاه به شماره ۱۰۰۰۰۱۰۰، در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ سوال برای مخاطبین ارسال می شود.

ب) با ارسال اعدادی مشخص به این سامانه، بطور همزمان به فهرستی از احکام دست می یابند که با ارسال اعداد مربوطه، به حکم مورد نظر خواهند رسید. برای استفاده از این بخش، می توانند عدد ۱ را (به تنهایی) به سامانه ۱۰۰۰۰۱۰۰ ارسال نمایند.

همچنین مخاطبین برای دریافت پاسخ سوالات برگزیده اعتقادی می توانید با ارسال اعدادی مشخص به این سامانه و دسترسی آنی به فهرستی از عناوین اعتقادی و ارسال اعداد مربوطه، به پاسخ سوال مورد نظر دسترسی پیدا کنند. برای استفاده از این بخش، می توانند عدد ۰۱ را (به تنهایی) به سامانه ۱۰۰۰۰۱۰۰ ارسال نمایند.

 

۲- پاسخگویی از طریق ارتباط برخط (آنلاین):

این بخش از طریق ارتباط برخط (آنلاین)، به تفکیک سوالات شرعی و اعتقادی، به پاسخگویی می پردازد.

پاسخگویی شرعی در ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود. (البته در اوقات سه گانه نماز، به مدت یک تا دو ساعت ارتباط آنلاین غیر فعال خواهد بود.)

پاسخگویی اعتقادی در دو بازه زمانی ۱۰ تا ۱۴ (غیر از جمعه ها) و ۲۲ تا ۳ بامداد آماده خدمت رسانی در این زمینه خواهند بود.

 

۳- بخش ارسال سوال:

مقلدان آیت الله مکارم شیرازی می توانند سوال خود را در این بخش مطرح نمایند و در کمتر از ۷۲ ساعت، پاسخ سوال خود را دریافت نمایند.

ضمنا مقلدین ایشان در سراسر جهان نیز می توانند از دو طریق (ارسال سوال و شبکه اجتماعی) به هفت زبان عربی، اردو، آذربایجانی، روسی، انگلیسی، اسپانیولی و فرانسوی طبق روال سابق پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند.

همچنین لازم به ذکر است بخش پاسخگویی تلفنی دفتر آیت الله مکارم شیرازی در شهر قم به شماره ۰۲۵۳۷۱۰۲۰ و ۰۲۵۳۷۴۷۳ از ساعت ۸ الی ۲۰ پاسخگوی سوالات عزیزان می باشد. این بخش نیز از ابتدای اذان ظهر به افق قم به مدت یک ساعت غیر فعال خواهد بود.

از مراجعه کنندگان محترم تقاضا می شود از پرسش های تکراری و همچنین پرسش از درگاههای مختلف پاسخگویی خودداری نمایند.

انتهای پیام

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

سلام، مطلبی خواندم در مورد سوره مدثر، روایات شده اگه سوره مدثر را در نماز واجب بخوانید خیلی خوبه و… سوال شده برای من چطور باید سوره مدثر رو در نماز واجب خوند بعده حمد یا توحید، میشه توضیح بدین ممنون.

سلام من خانمی هستم دچار استرس شده ام چه کاری کنم ؟

سلام،خسته نباشید اگر کفاره روزه قضا را پرداخت کنیم باید خود روزه را هم بگیریم یا نه؟

سلام من مبلغی را بابت توسعه دادن به کارم از فردی دریافت کرده ام چگونه میتوانم برایش سودی را در نظر بگیرم که حالت نزول نداشته باشد؟

با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم تاتو نماز نداره ،مرجع تقلید من آیت الله معظم سیستانی هست لطفا

بسمه تعالی با عرض سلام خسته نباشید‌. من با خدا عهدبستم تا موقعی که زنده هستم روزه بگیرم ولی مادرم اجازه نمی‌دهد چه کار باید بکنم

سلام خدمت شما میشه از نفس امین الخلاصه توضیحاتی بهم بدین

سلام من و مادرم هرچند روز پیش رفتیم تا گل بکاریم منم رفتم و یک میوه کاشتم مادرم به من گفت این در نماید اما من گفتم اگه دربیادچی؟؟؟ گفت من روی اون مقدار پولی که قراربود بهت بدم یه مقداری میذارم و بهت میدم اما اگه درنیومد من بهت هیچی نمیدم منم گفتم باشه میخواستم بگم که آیا این شرط بندی محسوب میشه و قماره یانه ؟؟؟ اخه این سوال یه جورایی جنبه رو کم کنی داره که ذهن همرو در خونه درگیر کرده ممنون

سلام من از شوهرم طلاق گرفتم ولی ایشون رجوع کرد واصرار براینداشت که محضری نباشه الان هر بارمن روتهدید میکنه که برومن چیکار کنم یا طلاق بگیرم که نمیاد یاثابت کنم زنش هستم اگه شکایت کنم دادگاه قسم میدن

سلام من بعد از سحری منتظر اذان بودم چون صدای اذان براحتی به خونه ی ما میاد ووقت اذان صبح رونمیدونستم آب خوردم و بعدا متوجه شدم که ۲۰دقیقه از وقت اذان صبح گذشته حال روزه ی من درست است یا باطل

سلام پدر ومادرم میخواهند سفر بروند اگر از شهر خارج شوند تکلیف روزه ونماز انها چه میشود

سلام من نذر کردم که اگه اون چیزی که میخوام بشه یه انگشتر دارم بفرشم و به نیاز مندان پولشو بدم الان من نمیتونم انگشتر رو بفرشم آیا میشه که دو سال دیگه این نذر رو بدم؟؟؟و اینکه اگر میشه باید معادل پول انگشتر به الان باشه یا دوسال بعد؟؟؟

توروخدا جواب بدید

سلام من می خواستم بدونم تماشای فیلمی که در حال اکران آنلاین است بدون پرداخت هزینه از طریق اینترنت چه حکمی دارد؟؟؟

سلام من ی سوالی دارم خانمی هستم ک همسرم عراقی است ودر عراق زندکی میکنم ی دختر شیر خوار دارم ک همسرم باسبورتش باره کرد ک خواستم برای دیدن خونوادم ب ایران بیام ک بدون بجم نمیخواستم بیام همسرم کفت ک دوروز برو خونوادت ببین من میام دنبلت منم جون خیلی وقته خونوادم ومادر مریضم ندیده بودم راضی شدک ک برم ک من با اومدن ب ایران مرز بسته شد ووقتی ک ب ایران رسیدم همسرم نماس کرفت ک من ممیخامت نمیتونم باهات زندکی کنم مبدون اینکه من حضور داشته باشم بیش شیخ رفت ومنو طلاق داد طلاق شرعی یعنی تو دادکاه طلاقم نداد غیر رسمی ایا حرام نیست بجم ازم کرفت نمیزاره بجم ببینم وباحرفاش اذیتم میکنه شب وروزم شده کریه دارم دیوونه میشم بخاطر بحم

خوب

سلام خسته نباشید میگن اگه در ماه رمضان گناه کنی باید ۶۰ فقیر سیر کنی میخواستم بدونم میشه مبلغ شو کمک مستمندان کرونای یا بیماران سرطانی کرد

سلام ،وقت بخیر بنده متاهل هستم و ساکن سبزوار همسرم دانشجو و به همراه پدر و مادرش ساکن شهر مشهد هستن ومن هفته ای یک بار رفت آمد دارم و به مدت دو تا سه روز اونجا هستم میخواستم بپرسم شرایط نماز و روزه من به چه صورت هست آیا مسافر محسوب میشم یا باید مدتی که اونجا هستم روزه بگیرم؟

اگر در ماه رمضان ازمایش دهیم روزه ی ما درست است

شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی

سلام علیک در یک روستا یک سنگ بوده که تمام روسنا میدانستند که چنین سنگی هستش ولی نمیدانستند که قیمتیه یک روز اثار باستانی امدن سنگ را ببرن چند نفر از روستا نزاشتن حالا سنگ را بردن در یک جا از روستا گزاشته اند اگر سنگ را ببری و بفروشی ایا گناه داره گناهش چیه البته اگر از پولش هر چی شد باهاش کارکنی ولی اگر ده میلیون شد باهش کار کنی ولی ده میلیون را با مرور خرج روستا کنی گناه داره یانه

سلام ایا می توان کفاره روزه را به همسر پدر بزرگ داد که با پدر بزرگ زندگی می کند و وضعیت مالی ضعیفی دارند

شخصی مبلغی پول در اختیار ما گذاشته و عنوان کرده ک به بچه های یتیم داده شود.حال با وضعیت کنونی آیا میتوانیم آنرا ب خانواده نیازمندانی ک نمی دانیم شرط یتیم بودن را دارند یا نه بدهیم؟؟

باسلام سوالی دارم اگر جواب بدید ممنون میشم..بنده گناهی مرتکب میشدم ک الان خداروشکر نزدیک ب ۳ماه هست که ترکش کردم و نمازامم شکرخدا تاالان قضا نشده ..درحال حاضر همون گناهه بعضی مواقع میاد توذهنم چ خواب چ بیداری و ۱۰۰درصدم مطمئنم ک هیچ نو عکس العملی انجام نمیدم ولی نمیدونم خواب میبینم نمیدونم چی هست ک میفتم تو شک میگم نکنه گناه رو انجام دادم .درحالی ک مطمئنم انجام ندادم ولی شک میکنم ..بنظر شما این ک شک دارم یعنی گناه کردم ؟یعنی گناه رو تکرار کردم؟؟

عدم موافقط پدربزرگ به اجرای صیغه موقت : با سلام خدمت گرامی من جوانی ۲۸ ساله هستم مدتی هست که با معرفی مادرم با یکی از آشنایان وارد رابطه ای شدم.همه چیز به خوبی و خوشی درحال پیشرفت بود که یک مشکل دارد عذابمان میدهد. منو آن دختر مدتی با نظارت خانواده به بررسی هم با ملاقات های تحت نظارت خانواده پرداختیم بعد از اطمینان از تفاهم اولیه مادرم تصمیم گرفت که وضع صیغه موقت را برای آشنایی در چند ماه و اینکه ما باهم بیرون راحتتر برویم مطرح کرد.ابتدا دختر و مادرش کمی جبهه گیری کردند ولی بعد گذشت مدتی و شناخت من قبول به این امرکردند ولی مشکلی که پیش آمد این است که متاسفانه پدردختر ۶ ماه پیش براثر بیماری فوت کردند و حالا قیومشان دردرجه اول پدربزرگ پدری بعد عمو و دایی دختر است حالا بعد از چند جلسه صحبت با دایی و عموی دختر انها راضی به این امر شده اند ولی پدربزرگش می گوید صیغه محرمیت نداریم و باید عقد باشد که با توجه به فوت پدردختر تا ۶ ماه اینده هم رضایت به این امر نمیدهند هیچ کدام از اعضا خانواده(به عقد دایم و جشن).حال ما در طی چندین جلسه دیدار و بیرون رفتن با دختر رابطه عاطفی بین ما شکل گرفته و چون منم مقید به اصول اسلامی هستم به خودم نمی توانم بقبولانم که ۶ ماه با یک دختر نامحرم درارتباط باشم.حال دختر هم از روحیات من آشنا است وبا من موافقه ولی پدربزرگ به هیچ عنوان راضی به خواندن صیغه محرمیت نمی شود وما واقعا در عذابیم و نمیتوانیم این رابطه را تا ۶ ماه معلق نگه داریم و از هم به دور باشیم حال چاره چیست وباید چه کنم؟خواهشا راهنماییم کنیم ببخشید که طولانی شد صیغه،قبل،از،ازدواج،دایم،دوستی،یا،صیغه،رابطه،طولانی

با تشکر از شما

سلام خسته نباشید من در بیمارستان بخش کرونا کار میکنم لباس های کرونا واقعا کرم وخسته کننده هستن آیا میتوانم روزه نگیرم

سلام من یه سوال داشتم.مادرم بسیار دروغ میگه خیلی دروغ میگه ومدام درحال غیبته اینقدرکه اگه ده دقیقه پیشش بشینم کل فامیلوزیرورومیکنه وخیلیم زورگومنظورم اینه که اگه چیزی توذهنش باشه یعنی همون درسته حرف بقیه رو قبول نمیکنه بااین حرفهاوکارهاش یه خانواده روازهم پاشوندومنجربه طلاق شدبچه ایی یتیم شده وبی و مادر.مدام بین مابچه هاش تفرقه میندازه وکاری کرده که چشم دیدن همدیگرونداشته باشیم. مدتیم هست که پدرمم باهاش یکی شده اونم دروغگوشده منتهاعلنن میگه من دوست دارم و دروغ میگم شماهم بایدازمن اطاعت کنیدوحق بازخواست منوندارید. مدتیه باپدرومادرم قطع رابطه کردم ایاکارم درسته

سلام بخاطر حفظ ابرودست روی قران گذاشتم حالا یکسره بچهام همسرم ضربه میبینن حالا چکار کنم ک خدا ببخشم

سلام.چرا خودکشی گناه؟

سلام حس مکنم خدا توبه منو قبول نمیکنه خیلی توبه شکستم باید چی کار کنم

خدا بزرگتر از اونیه که توبه رو قبول نکنه یه مثل معروف هست که حتما شنیدین صد بار اگر توبه شکستی بازآ

سلام من یک جنین ۴ هفته داشتم و آمپول زدم و آن را انداختم، میخواستم بدانم مسئله من چیه؟؟ چند نکته را هم البته باید عرض کنم من توان مالی نداشتم و یک نوزاد شش ماهه داشتم ، مستجر هم بودم.

بر اساس قانون شما مرتکب جرم شدید و باید دیه بدید

دیه لازم نیست منم اینکارو کردم..باید توبه کنی و شوهر هم دیه رو ببخشه بهتون

کدام بخش باید سوال پرسید؟

سلام من دانشجو در شهر دیگری هستم دو ماه به خاطر کرونا نرفتم ان شهر اما الان رفتم و دو روز میخوام بمونم ایا نماز و روزه من صحیح است؟ ولی الان نمیدونستم و روزه ام را خوردم ایا روزه ام قضا است؟

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


 

آشنايي با سامانه پاسخگويي تلفني سازمان تبليغات اسلامي

جايگاه معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان در پاسخ به سؤالات ديني

سؤالات و شبهات ديني قشر خاصي از جامعه را در بر نمي گيرد و محدود به ناحيه خاصي نيست بلکه دامنه آن هر جنسيت و هر گروه سني و سطوح مختلف علمي و فرهنگي جامعه را فرا مي گيرد، سازمان تبليغات اسلامي در اين زمينه وظيفه مهمي بر عهده دارد که در اساسنامه سازمان نيز انعکاس يافته است. در اين باره نظر شما را به بندهايي از وظايف سازماني معاونت پژوهشي و آموزشي جلب مي نماييم:
بند 3) شناسايي و تحليل ترفندهاي فرهنگي و تبليغاتي عليه اسلام و انقلاب اسلامي و ارائه راهکارهاي مقابله با آن متناسب با مأموريت هاي سازمان
بند 7) برقراري ارتباط و تعامل با انديشمندان حوزه هاي علميه، مراکز آموزشي و پژوهشي و اطلاع رساني جهت بهره گيري از امکانات و توانمندي هاي موجود.
بند 11) رصد شبهات، پرسش هاي اعتقادي و فرهنگي جامعه و پاسخگويي به آن. چرا سامانه پاسخگويي تلفني

 در عصر ارتباطات مرزهاي ملي نيز در هم شکسته و براي دفاع از چيستي و چرايي اسلام بايد کلان انديشيد و وارد دنياي ارتباطات شد. اما اغلب تلاش هاي علمي در قالب کتاب و مجله و نشريه و نرم افزار صورت مي گيرد و متأسفانه عموم مردم اهل مطالعه نبوده و تنها گروه اندکي براي کسب اطلاعات علمي به کتاب هاي معتبر مراجعه مي کنند؛ از اين رو بايد روشي اتخاذ شود تا همه مردم بتوانند به سادگي به پاسخ پرسش هايشان دسترسي پيدا کنند.
آنچه زحمت تحقيقات مجموعه هاي علمي را به ثمر مي رساند، انتقال مطالب علمي به عموم افراد جامعه با زباني زنده، گويا و صميمي است. تلفن ارتباطي زنده است که رابطه ي دوسويه و حسي ايجاد مي کند؛ لذا معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان در صدد ايجاد سامانه ي تلفني براي جريان اطلاعات علمي به اطلاعات شنيداري قابل فهم عامه بر آمد و اين امر به دفتر برنامه ريزي و توسعه ي آموزش عالي سپرده شد. سابقه طرح شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی

طرح مذکور در معاونت آموزشي و پژوهشي در استان تهران به مدت 2 سال اجرا شد و هم اکنون نيز سامانه پاسخ گويي تلفني سازمان تبليغات اسلامي استان تهران با شماره تلفن هاي 8-77521975 به صورت شبانه روزي آماده ارائه خدمات به هم ميهنان عزيز است و ماهانه پاسخ گوي صدها سؤال مي باشد. اکنون معاونت پژوهشی و آموزشی در صدد راه اندازي سامانه اي جامع و کشوري با مرکزيت تهران است به طوري که مخاطبين بتوانند به سادگي و بدون نیاز به پرداخت هزینه تلفن بین شهری، از کل کشور با اين سيستم ارتباط برقرار کنند. ويژگيهاي سامانه بزرگ کشوری
1) جامع و کشوري بودن طرح، البته با مرکزيت تهران
2) شماره تلفني 5 رقمي و يکسان براي سراسر کشور بدون نياز به کد
3) بدون نياز به پرداخت هزينه تلفن بين شهري براي مخاطب
4) استفاده از تلفن گويا که مزاياي خاص خود را دارد از جمله اين که در اين سيستم:
– محدوديت هاي زماني و مکاني وجود ندارد.
– شرم و حيا مانع طرح سؤالات نيست.
– احتمال ابهام يا اشتباه در پاسخ کاهش مي يابد.
– نياز به حضور فيزيکي کارشناسان و … و صرف وقت و انرژي زائد نيست.
– دسترسي آسان به کارشناسان سراسر کشور وجود دارد.
– مخاطب از جهت عواقب احتمالي طرح سؤال احساس امنيت مي¬کند.
– امکان تکرار، ضبط و نوشتن پاسخ توسط مخاطب وجود دارد.
5) تنها مرکز جامع پاسخگويي که به صورت تلفن گويا طراحي شده است.
6) فراگير بودن مخاطبان (سنين مختلف و همه سطوح فهم و علم) مورد نظر است.
7) مضبوط شدن سؤال و جواب ها و تشکيل بانک صوتي پرسش و پاسخ، امکان پذير است.
8) به تحرير درآمدن آرشيو صوتي و تهيه کتب و جزواتي از آن و راه اندازي سايتي به همين نام، قابل حصول است.
9) امکان نمودار سازي، تجزيه و تحليل هاي آماري و بررسي مشکلات عموم مردم و مردم مناطق خاص
10) اطلاعات علمي و بعضا تخصصي به اطلاعات شنيداري و قابل فهم عموم، جريان پيدا مي¬کند.
11) خلأ ميان مردم و انديشمندان و متخصصان تا حدودي از ميان مي¬رود.
12) مي توان جامعه را به فرهنگ علم و مطالعه سوق داد.
13) امکان سرويس دهي شبانه روزي با حجمي بالا از تماسها بدون اشغال شدن خطوط

روش کار سيستم سامانه و نحوه تعامل در آن
1. شخص تماس گيرنده پس از تماس با سامانه پاسخ گويي تلفني، از طريق نرم افزار تلفن گويا با اپراتور مجازي ارتباط پيدا مي¬کند.
2. در صورت نياز پيامي از سوي سيستم جهت معرفي سامانه و اعلام مناسبتهاي خاص ويا تبريک و تسليت پخش مي گردد.
3. اگر تماس گيرنده بخواهد سؤال خود را به زبان يا لهجه هاي خاص مطرح کند، توسط شماره گير تلفن کدي را که سيستم به اين منظور اعلام مي¬کند، وارد مي نمايد.
4. قبل از وارد شدن به صندوقهاي سؤال، سن و تحصيلات كاربر پرسيده مي شود.
5. تماس گيرنده سؤال خود را مطرح مي کند؛ اين سؤال در حافظه سيستم ضبط مي شود و جهت پي گيري و دستيابي سؤال کننده به پاسخ، کدي در اختيار او قرار مي¬گيرد.
– مخاطب در صورت تمايل مي تواند رمزي براي سؤال خود تعيين کند تا در دسترس ديگران نباشد.
6. اپراتور (مدير سيستم) پس از استماع سؤال ها آنها را بر طبق موضوعاتشان و با توجه به توانايي ها و تخصص کارشناسان، به صندوق صوتي اختصاصي يکي از کارشناسان منتقل مي کند.
7. کارشناس هر روز از طريق خط تلفن صندوق صوتي خود را با وارد کردن کد و رمز آن کنترل مي کند و سؤالات آن را مي شنود و در صورت نياز سؤال برايش تکرار خواهد شد.
8. کارشناس حد اکثر پس از 24 ساعت و انجام تحقيق و کارشناسي لازم، دوباره با سيستم تماس گرفته جواب مربوطه را بيان مي کند و توسط سيستم ضبط مي گردد.
– در صورتي که پاسخ دادن به سؤالي در توانايي کارشناس نباشد و يا پاسخ به سؤالي به دليل لزوم تحقيقات بيشتر مستلزم تأخير باشد، کارشناس با وارد کردن کد مربوطه آن را به سيستم اعلام مي کند؛ سيستم نيز جهت اطلاع، پيغامي براي سؤال کننده قرار ميدهد.
9. تمامي مراحل فوق در طي زمان 24 ساعت از زمان طرح پرسش انجام گرفته و نهايتا 48 ساعت پس از ضبط سؤال، پاسخ مناسب براي سؤال کننده آماده خواهد بود.
10. کاربر (سؤال کننده) حد اکثر پس از 48 ساعت با سامانه تماس گرفته و با وارد کردن کد و رمز عبور پاسخ سؤالش را مي شنود.
11. اپراتور پس از شنود سؤال و جوابها، آنها را دسته بندي، ذخيره و بايگاني مي کند.















 


 

تمامی حقوق این سایت متعلق است به معاونت پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامیصفحه نخست | درباره ما | تماس با ماinfo@pajohe.ir…………………………………………

حوزه/ بخش پاسخگویی برخط (آنلاین) مسائل شرعی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از نخستین روز ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روزی در خدمت مؤمنین و مقلّدان است.

به گزارش«حوزه»، بخش پاسخگویی برخط (آنلاین) مسائل شرعی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از نخستین روز ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روزی در خدمت مؤمنین و مقلّدان است. این خدمت در طول ماه مبارک رمضان (به جز ساعات اقامه نماز) برای ارائه پاسخ پرسش‌های شرعی به زبان های انگلیسی، اسپانیولی، عربی، اردو، فرانسوی، روسی و آذربایجانی ادامه می یابد و این در حالی است که این بخش پیش از این از ساعت 8 تا 24 روزهای عادی و 21 تا 23 جمعه‌ها پاسخگوی مخاطبان بود.

بر اساس این گزارش، بخش پاسخگویی آنلاین به پرسش های اعتقادی هم در ماه مبارک رمضان 1440 هجری قمری با افزایش ساعات کاری، در دو بازه زمانی 10 تا 14 (غیر از جمعه ها) و همچنین ساعت 22 تا 3 بامداد آماده خدمت رسانی به مخاطبان است؛ در حالی که این زمان پیش از آغاز ماه ضیافت الهی و در بازه زمانی شبانه خود تنها از ساعت 21 تا 23 فعال بود.

همچنین مؤمنین و مقلّدان می توانند مانند گذشته، از سامانه پیامکی 10000100، پرسش‌های شرعی خود را از دفتر این مرجع تقلید بپرسند و پاسخ پرسش خود را در کمتر از 24 ساعت دریافت دارند. این سامانه پیامکی همچنین این امکان را دارد که با ارسال عدد 1، مجموعه ای از احکام شرعی و با ارسال عدد 01، فهرستی از پرسش و پاسخ های اعتقادی را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

در عین حال کارشناسان مذهبی در دفتر این مرجع عالیقدر از طریق شماره های تماس تلفنی 025371020 و 02537473 از ساعت 8 تا 20 روزهای ماه مبارک رمضان (به جز یک ساعت در زمان ظهر شرعی به افق قم) آماده پاسخگویی به پرسش ها هستند.شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی

و اما مرکز فناوری اطلاعات دفتر این مرجع تقلید نیز تولید و انتشار نرم افزار «شوق بندگی» ویژه ماه مبارک رمضان را به سرانجام رسانده است که این نرم افزار کاربردی برای سهولت دسترسی مخاطبان به محتوای مورد نیاز ماه مبارک رمضان  از طریق پایگاه اینترنتی دفتر معظم له امکان دانلود دارد.

ادعیه ماه ضیافت الهی همراه با ترجمه و تفسیر، موشن گرافی احکام ماه رمضان ویژه ناشنوایان، درگاه پرداخت آنلاین وجوه شرعی، لینک دسترسی به مفاتیح نوین و تقویم اسلامی، لینک دسترسی به سایت تخصصی معارف اسلامی با بیش از 12 هزار پرسش و پاسخ اعتقادی، لینک دسترسی به سایت احکام اسلامی با بیش از 14 هزار پرسش و پاسخ شرعی، امکان استخاره آنلاین و همچنین فراهم آوردن امکان پخش مستقیم مراسم شب های قدر از طریق شبکه ماهواره ای ولایت، بخش هایی از این نرم افزار کاربردی است.

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری حوزه محفوظ است. ۱۳۹۸©
بازنشر مطالب خبرگزاری حوزه در سایر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بدون ذکر منبع آزاد است.

لیست مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی از طریق تلفن اعلام شد.

لیست مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی از طریق تلفن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) این لیست که از سوی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری منتشر شده به شرح زیر است:

شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی



انتهای پیام

پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله سيد علي خامنه‌اي، لیستي از مراکز پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی زير نظر اين دفتر را به همراه شماره تلفن اين مراکز منتشر کرد.

استان

مرکز

تلفن

شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی

آذربایجان
شرقی

تبریز
(دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه)

0411-3373737

تبریز
(حوزه علمیه طالبیه)

0411-5257413

تبریز
(حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج))

0411-3298625

تبریز
(دفتر پاسخگویی منیر)

0411-4418222
0411-4419222
0411-4436455

سامانه
پاسخگویی پیامکی

3000409900

مراغه
(دفتر امام جمعه)

0421-2223320

بناب
(حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج)):
پاسخگویی برادران
پاسخگویی خواهران (مسائل اختصاصی بانوان)


0412-7458001
0412-7458107

آذربایجان
غربی

ارومیه
(دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه)

بزودی
فعال می‌شود

اردبیل

اردبیل(دفتر
نماینده ولی فقیه و امام جمعه)

0451-2247920

مشکین
شهر (دفتر امام جمعه)

0452-5234993

اصفهان

اصفهان
(دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه)

0311-2241194

کاشان
(دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه)

0361-5552575
0361-5558181
0361-5573309

کاشان
(سامانه پاسخگویی پیامکی)

30007185572255

البرز

کرج

بزودی
فعال می‌شود

ایلام

ایلام
(حوزه علمیه)

شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی

0841-3336160

ایلام
(دفتر سازمان تبلیغات اسلامی)

0841-3338082

بوشهر

بندر
بوشهر

بزودی
فعال می‌شود

تهران

دفتر
مقام معظم رهبری:
پاسخگویی عمومی
پاسخگویی خواهران (مسائل اختصاصی بانوان)


021-64412000
021-64411

حضرت
عبدالعظیم حسنی(ع)

021-51225205,6

امامزاده
صالح

021-22737790

مدرسه
مروی

بزودی
فعال می‌شود

صندوق
صوتی پاسخگویی(سازمان تبلیغات اسلامی)

09650

چهارمحال
و بختیاری

شهرکرد
(دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه)

0381-2242626

خراسان
جنوبی

بیرجند

بزودی
فعال می‌شود

خراسان
رضوی

مشهد
(دفتر نماینده ولی فقیه)

0511-2259300

مشهد
(دفتر امام جمعه)

0511-8598611

مشهد
(سامانه پاسخگویی آستان قدس رضوی)

0511-32020

مشهد
(حرم مطهر) به صورت پیام کوتاه (اس ام اس)

30002020

خراسان
شمالی

بجنورد
(دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه)

0584-2211210

خوزستان

اهواز

بزودی
فعال می‌شود

زنجان

زنجان

بزودی
فعال می‌شود

سمنان

سمنان

بزودی
فعال می‌شود

سیستان
و بلوچستان

زاهدان

بزودی
فعال می‌شود

فارس

شیراز
(دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه)

0711-2300096

قزوین

قزوین
(دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه)

0281-2226979

قم

دفتر
مقام معظم رهبری:
پاسخگویی عمومی
پاسخگویی خواهران (مسائل اختصاصی بانوان)


025-37746666
025-37112253-6

مرکز
ملی پاسخگویی

09640

سامانه
پاسخگویی پیامکی

30009640

کردستان

سنندج
(دفتر نماینده ولی فقیه)

0871-2267532

کرمان

کرمان

بزودی
فعال می‌شود

کرمانشاه

کرمانشاه
(دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه)

0831-8249351

مرکز
پاسخگویی خواهران (مسائل اختصاصی بانوان)

0831-8212100
0831-8212200

مرکز
پاسخگویی بخش برادران

0831-8212300
0831-8212400

کهگیلویه
و بویراحمد

یاسوج
(دفتر نماینده ولی فقیه)

0741-3337359

یاسوج
(دفتر امام جمعه)

0741-2222505

گلستان

گرگان

بزودی
فعال می‌شود

گیلان

رشت

0131-6600744

لرستان

خرم‌آباد

بزودی
فعال می‌شود

مازندران

ساری

بزودی
فعال می‌شود

مرکزی

اراک
(دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه)

086-32274047
086-32275225
086-32275255

هرمزگان

بندرعباس

بزودی
فعال می‌شود

همدان

همدان
(دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه)

0811-2524230
0811-2511150

ملایر
(دفتر امام جمعه):
پاسخگویی عمومی
پاسخگویی خواهران (مسائل اختصاصی بانوان)


0851-3350009
0851-3321115

یزد

یزد

بزودی
فعال می‌شود

کشور

مرکز

تلفن

سوئد

مرکز اسلامی امام علی (ع)

0046858012314

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.



رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی گفت: هموطنان عزیز می توانند برای ارتباط با مركز در ماه رمضان با توجه به حجم زیاد تماس‌ها، با استفاده از شماره پیامك 30009640 ، بصورت شبانه روزی و 24 ساعته، سوالات فقهی و احكام شرعی خود را ارسال كنند و در اسرع وقت پاسخ سوالاتشان را دریافت نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم رییس مركز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت این مركز از نیمه شعبان سال 86 زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: روزانه از طریق پنج مسیر ارتباطی، بیش از 11 هزار سوال شرعی و دینی مردم پاسخ داده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مخدوم با اشاره به برنامه‌های مركز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در ایام ماه مبارك رمضان، افزود: در ماه مبارك رمضان پاسخگوی تلفنی مركز صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 15:30 تا 19:30 به صورت زنده در خدمت هموطنان عزیز خواهد بود. مسیر سایت‌ها نیز برای دریافت سوالات آماده است و محدودیت زمانی ندارد.

وی خاطرنشان كرد: برای سوالات پیامكی هم تلاشمان بر این است كه در كمترین زمان ممكن پاسخ پیامك‌ها را ارسال كنیم. لذا از مردم عزیز می‌خواهیم برای ارتباط با مركز در ماه رمضان با توجه به حجم زیاد تماس‌ها، با استفاده از پیامك، سوالات فقهی و احكام شرعی خود را ارسال كنند و در اسرع وقت پاسخ سوالاتشان را دریافت نمایند.

رییس مركز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با بیان اینكه تلاش ما بر این است كه در ماه مبارك از ظرفیت شب‌ها برای پاسخ به سوالات پیامكی استفاده مناسبی داشته باشیم، تصریح كرد: ساعاتی كه امكان دسترسی به سایر مراكز برای مردم وجود ندارد، می‌توانند بعد از مغرب تا ابتدای صبح روز بعد سوالات شرعی و احكام مربوط به روزه را به شماره پیامك 30009640 ارسال كنند.شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی

مخدوم با اشاره به فعالیت 5 مسیر در این مركز برای پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی هموطنان، گفت: برای این كار مسیرهای پاسخگویی متنوعی در حوزه‌های مختلف ارتباطی از جمله تلفن، اینترنت و ایمیل كه می‌تواند جایگزین مناسبی برای نامه مكتوب و مرسوله‌های پستی باشد و همین‌طور مسیر پاسخگویی از طریق پیامك راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: در پاسخگوی تلفنی، امر پاسخگویی به صورت زنده و از طریق كد خدماتی كشوری از سراسر كشور انجام می‌شود و افراد بدون گرفتن پیش شماره می‌توانند با مركز ارتباط برقرار كنند.

رییس مركز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به اینكه در مجموعه امر پاسخگویی استقبال هموطنان بیش از همه مسیرها از طریق تلفن است، افزود: در این روش مردم به صورت زنده از طریق شماره تلفن 09640 با كارشناسان پاسخگویی مركز صحبت می‌كنند و با توجه به سرعت ارتباطی كه می‌توانند برقرار كنند این مسیر بیشترین استقبال را از سوی مردم دارد.

مخدوم پاسخگویی از طریق اینترنت را یكی دیگر از مسیرهای ارتباطی بین مركز و مردم برشمرد و گفت: فضاهای مختلفی از جمله دو انجمن گفت‌وگو برای این امر ایجاد شده است كه یكی مربوط به مباحث دینی به صورت تخصصی و دیگری انجمن اختصاصی مربوط به بحث‌های قرآنی با آدرس‌های askdin.ir و askqoran.ir است.

وی ادامه داد: مسیر ارتباطی دیگر برای ارسال‌ سوالات مكتوب، سایت رسمی مركز به نشانی pasokhgoo.ir است و محلی برای ارسال‌ سوالات به صورت مكتوب دیجیتال وجود دارد كه افراد با ثبت آدرس ایمیل می‌توانند منتظر پاسخ سوالاتشان باشند.

رییس مركز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با بیان اینكه در فضای مجازی همچنین حضور دیگری را به صورت آنلاین داریم كه در آنجا پاسخگویی به صورت زنده در چت‌روم اتفاق می‌افتد، تصریح كرد: مسیر پاسخگویی آنلاین از طریق سایت رسمی مركز است كه مردم می‌توانند از طریق آن به صفحات پاسخگویی آنلاین متصل شوند.

مخدوم خاطرنشان كرد: در كنار این مسیرها، پاسخگویی به سوالات شرعی از طریق پیامك را نیز راه‌اندازی كردیم كه ویژگی كار پاسخگویی از طریق پیامك در مركز این است كه مردم با ارسال سوال شرعی و فقهی خود را با مشخص كردن مرجع تقلید به شماره پیامك 30009640 جواب آن را از طریق پیامك دریافت می‌كنند.

وی با اشاره به اینكه در فعالیت‌های مركز تنها بخش پیامك اختصاصا در مورد سوالات فقهی و احكام است، افزود: در سایر مسیرهای ارتباطی مركز كارشناسان به صورت تخصصی به سوالات مردم در همه حوزه‌های دینی پاسخ می‌دهند.

مخدوم همچنین با بیان اینكه سقفی برای تعداد كارشناسان این مركز قائل نیستیم، اظهار كرد: تلاشمان بر این بوده تا جایی كه بتوانیم از فضلای حوزه استفاده كنیم با این ویژگی كه همكاران در حوزه‌های مختلف كه پاسخگو هستند علاوه بر تحصیلات حوزوی در رشته خود كارشناس ارشد آن رشته باشند، لذا ما پیوسته در حال دعوت از فضلای حوزه برای همكاری در این مركزهستیم.

وی درپاسخ به این سوال كه عمده سوالات مردم در چه حوزه‌هایی است، گفت: نوع سوالات با توجه به زمان‌های مختلف، متفاوت است یعنی در مناسبت‌های خاص مثل ماه رمضان سوالات فقهی درصد بسیار بالایی از سوالات مردم را به خود اختصاص می‌دهد.

رییس مركز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در پایان از مردم خواست با توجه به حجم زیاد تماس‌ها در ماه مبارك رمضان، با استفاده از پیامك، سوالات فقهی و احكام شرعی خود را ارسال كنند و در اسرع وقت پاسخ سوالاتشان را دریافت نمایند.

با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید

درباره ما

کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©

شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی
شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی شبانه روزی
0


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جواب سوال های کتاب آزمایشگاه یازدهم x بخوانید...