پاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی

پاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی
پاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اداره پاسخگویی به سوالات دینی برای رفاه هرچه بیش‌تر زائران و دسترسی آسان‌تر آنان به اطلاعات مورد نیاز، سامانه تلفنی 32020 را راه‌اندازی کرده است که زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی می‌توانند به صورت شبانه روزی از این سامانه بهرمند شوند.
وی افزود: در واحد پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی حرم مطهر رضوی بیش از 200 کارشناس دینی برادر و خواهر به صورت شیفت‌بندی شده و دور کار پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی مردم هستند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه سامانه 32020 فقط برای مردم مشهد نیست، خاطرنشان کرد: مجاوران بارگاه ملکوتی حرم مطهر رضوی برای دستیابی به پاسخ سوالات شرعی خودشان می‎توانند با شماره 32020 و دیگر عزیزانی که خارج از شهر مشهد هستند می‎توانند با شماره 05132020 تماس حاصل فرمایند.
به گفته وی سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگوی احکام روزه، سفر، خمس و زکات، تقلید، نماز، وصیت، وقف و ارث است و مخاطبان می‌توانند با ذکر نام مرجع ‌تقلید خود، پاسخ سؤالاتشان را بر اساس نظر آن مرجع دریافت کنند.
شریعتی‌نژاد تصریح کرد: افزون بر شماره تلفن 32020 در این ایام سامانه پیامکی 300002020 نیز پاسخگوی سوالات شرعی زائران خواهد بود.

سال‌هاست جمعی از شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در جوار مضجع شریف امام رضا(ع) آرمیده‌اند؛ از بسیجی و پاسدار تا روحانی و سرباز وظیفه. شهدایی که بیشترشان در روزگار جوانی جانشان را کف دستشان…

17 واحد مسکونی در روستای محروم پساوه تایباد، در حال تخریب بود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، اقدامات اشتغال‌زایی دو سال اخیر این معاونت در مناطق سیل‌زده استان گلستان را به منظور حمایت و توانمندسازی اقشار بی‌بضاعت منطقه تشریح کرد.

پروژه احداث جاده ترانزیت یا همان کریدور ترانزیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که از آن به عنوان طرح اولویت دار آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی یاد می شود، در آستانه بهره برداری است.پاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی

بنیاد کرامت رضوی یکی از مهمترین مجموعه‌های آستان قدس رضوی است که مسئولیت ارائه خدمات اجتماعی را بر…

به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، از سال 97 تاکنون 147 عنوان مصحف شریف شامل قرآن، مفاتیح الجنان، نهج…

چهارشنبه‌ها اگرچه روزی است مثل روزهای دیگر هفته اما برای ما ایرانیان که خورشید هشتم روشنی‌بخش وطن،…

آستان قدس رضوی در افق 1410، باید پوياترين، کارآمدترین، هم‌افزاترين و اثرگذارترین نهاد اسلامي در…

.All right reserved by Astan Quds Razavi

شفقنا- بخش پاسخگویی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت تا پایان ماه مبارک رمضان با افزایش ساعات پاسخگویی آماده خدمت رسانی به شیعیان می باشد.

این بخش شامل سامانه پیام کوتاه، پاسخگوئی برخط (آنلاین) و بخش ارسال سوال است.

 

۱- سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۰۰

این سامانه سوالات مربوط به احکام شرعی را به دو روش پاسخ می دهد:پاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی

الف) با ارسال متن سوال شرعی از طریق پیام کوتاه به شماره ۱۰۰۰۰۱۰۰، در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ سوال برای مخاطبین ارسال می شود.

ب) با ارسال اعدادی مشخص به این سامانه، بطور همزمان به فهرستی از احکام دست می یابند که با ارسال اعداد مربوطه، به حکم مورد نظر خواهند رسید. برای استفاده از این بخش، می توانند عدد ۱ را (به تنهایی) به سامانه ۱۰۰۰۰۱۰۰ ارسال نمایند.

همچنین مخاطبین برای دریافت پاسخ سوالات برگزیده اعتقادی می توانید با ارسال اعدادی مشخص به این سامانه و دسترسی آنی به فهرستی از عناوین اعتقادی و ارسال اعداد مربوطه، به پاسخ سوال مورد نظر دسترسی پیدا کنند. برای استفاده از این بخش، می توانند عدد ۰۱ را (به تنهایی) به سامانه ۱۰۰۰۰۱۰۰ ارسال نمایند.

 

۲- پاسخگویی از طریق ارتباط برخط (آنلاین):

این بخش از طریق ارتباط برخط (آنلاین)، به تفکیک سوالات شرعی و اعتقادی، به پاسخگویی می پردازد.

پاسخگویی شرعی در ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود. (البته در اوقات سه گانه نماز، به مدت یک تا دو ساعت ارتباط آنلاین غیر فعال خواهد بود.)

پاسخگویی اعتقادی در دو بازه زمانی ۱۰ تا ۱۴ (غیر از جمعه ها) و ۲۲ تا ۳ بامداد آماده خدمت رسانی در این زمینه خواهند بود.

 

۳- بخش ارسال سوال:

مقلدان آیت الله مکارم شیرازی می توانند سوال خود را در این بخش مطرح نمایند و در کمتر از ۷۲ ساعت، پاسخ سوال خود را دریافت نمایند.

ضمنا مقلدین ایشان در سراسر جهان نیز می توانند از دو طریق (ارسال سوال و شبکه اجتماعی) به هفت زبان عربی، اردو، آذربایجانی، روسی، انگلیسی، اسپانیولی و فرانسوی طبق روال سابق پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند.

همچنین لازم به ذکر است بخش پاسخگویی تلفنی دفتر آیت الله مکارم شیرازی در شهر قم به شماره ۰۲۵۳۷۱۰۲۰ و ۰۲۵۳۷۴۷۳ از ساعت ۸ الی ۲۰ پاسخگوی سوالات عزیزان می باشد. این بخش نیز از ابتدای اذان ظهر به افق قم به مدت یک ساعت غیر فعال خواهد بود.

از مراجعه کنندگان محترم تقاضا می شود از پرسش های تکراری و همچنین پرسش از درگاههای مختلف پاسخگویی خودداری نمایند.

انتهای پیام

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

سلام وقت بخیر کسی خبر رسوند به من که فلانی از دخل مغازت پول برداشته منم بعد از چند وقت هم به خود ش گفتم هم به چند نفر دیگه که فلانی از دخل مغازه من پول برداشته ایا من مرتکب گناه شدم اگر مرتکب شدم چه کار کنم البته با اون شخص هم سر تهمت های ناروایی که به من زده بود بحث و جدل داشتیم و قهریم و در کل ادم بی حرمتی

سلام و عرض خسته نباشید
بنده یه خواهر ناتنی دارم که هم پدرامون متفاوته و هم مادرامون الآن که سنمون رفته بالاتر بهم علاقه پیدا کردیم آیا ازدواجمون ایرادی داره؟

باسلام به شما ببخشید سوالی داشتم ،امشب من برای اولین بار یک کار بدی کردم
برای اولین باری به جای خود خدا به بنده خدا روزدم تا ازبنده ی خدا پول قرض بگیرم ،اما بعدش پشیمان شدم ،میخواستم بدانم چگونه باید این اشتباه را جبران کنم ؟
وحکمش چیست ؟ممنون از بابت سایت خوبتون لطفا اگر میشود سریعا حواب را یه به ایملم یا در بخش نظرها به من بگویید ممنون !

با سلام و وقت جنابعالی بخیر حاج اقا.عرض به خدمتتان من دایما در حال شک و استرس چشم زخم ژدن به خانوادم و دچار وسوسه فکری شدم.و از صبح که بیدار میشم پر از فکر و وسوسه میشم و داعما دعای و ان یکاد،ایت الکرسی ،ماشاالله،و دعاهای دیگه ای میخونم و صدقه میدم.حاج اقا چه کنم از این وسوسه نجات پیدا کنم؟ممنون و التماس دعا.

با سلام از حضرت صادق (ع) منقول است هر که در روز جمعه بعد از نماز صبح بگویید

اَللّهُمَّ اجْعَلْ صَلَواتِکَ وَ صَلَواتِ مَلائِکَتِکَ وَ حَمَلَهِعَرْشِکَ وَ جَمیعِ خَلْقِکَ وَ سَمائِکَ وَ اَرْضِکَ وَ اَنْبِیائِکَ وَ رُسُلِکَ عَلی مُحَمَدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

تا یک سال هیچ گناهی بر او نوشته نشود.

(بحار الانوار ج ۸۹ ، ص ۳۵۴) ایا بعد از خواندن دعا👆👆می توان گناه کرد وگناه نوشته نمی شود؟

اگر کثیر الشک شک کند بعد از نماز عشا نماز مغرب را خوانده یانه حکم چیست؟

سلام.من درباره ی موضوعی توبه کرده بودم و ب خدا قول دادم
ولی امروز انجامش دادم و واقعا ناراحتم.من میخوام توبه واقعی کنم
باید چیکار کنم
و همین طور داره ی اتفاق خوب تو زندگیم میوفته
میترسم توبه ام دیگه قبول نشه بخاطر اینکه شاید از ترس اتفاق نیفتادن اون اتفاق خوب باشه… ولی نیست
چون واقعا قبلام توبه کردم ولی برگشتم
الان نمیدونم چیکار کنم

سلام

سلام در صندوق های خانگی شرکت کردم‌سی ماه طول می کشید وقتی ماه پنجم نوبت من بود که تمام پول را به من بدهند ر ییس صندوق گفت اجازه بدهید پو.ل شما دست من باشد من درازای اون ماهانه صندوق را پرداخت می کنم تا زمانیکه پول شما را بدهم آیا این اشکال شرعی دارد یا نه‌.

سلام خسته نباشید
اگر بین یه دخترو پسری صیغه محرمیت خونده بشه . و قبل از تموم شدن مدتش بخوان عقد دائم بشن ، اشکالی داری یا نه؟

اگرتوی غذاموپیداکنیم ایاغذانجس است یانه

سلام، مطلبی خواندم در مورد سوره مدثر، روایات شده اگه سوره مدثر را در نماز واجب بخوانید خیلی خوبه و… سوال شده برای من چطور باید سوره مدثر رو در نماز واجب خوند بعده حمد یا توحید، میشه توضیح بدین ممنون.

بعد از خوندن حمد وبه جای توحید باید سوره مدثر رو بخونید

سلام من خانمی هستم دچار استرس شده ام چه کاری کنم ؟

با سلام و عرض ادب
آیا می‌شود با اعمال یک فرد خانواده او را سنجش کرد؟

سلام،خسته نباشید اگر کفاره روزه قضا را پرداخت کنیم باید خود روزه را هم بگیریم یا نه؟پاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی

سلام من مبلغی را بابت توسعه دادن به کارم از فردی دریافت کرده ام چگونه میتوانم برایش سودی را در نظر بگیرم که حالت نزول نداشته باشد؟

با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم تاتو نماز نداره ،مرجع تقلید من آیت الله معظم سیستانی هست
لطفا

بسمه تعالی با عرض سلام خسته نباشید‌. من با خدا عهدبستم تا موقعی که زنده هستم روزه بگیرم ولی مادرم اجازه نمی‌دهد چه کار باید بکنم

سلام خدمت شما
میشه از نفس امین الخلاصه توضیحاتی بهم بدین

سلام من و مادرم هرچند روز پیش رفتیم تا گل بکاریم منم رفتم و یک میوه کاشتم مادرم به من گفت این در نماید اما من گفتم اگه دربیادچی؟؟؟ گفت من روی اون مقدار پولی که قراربود بهت بدم یه مقداری میذارم و بهت میدم اما اگه درنیومد من بهت هیچی نمیدم منم گفتم باشه
میخواستم بگم که آیا این شرط بندی محسوب میشه و قماره یانه ؟؟؟
اخه این سوال یه جورایی جنبه رو کم کنی داره که ذهن همرو در خونه درگیر کرده ممنون

سلام من از شوهرم طلاق گرفتم ولی ایشون رجوع کرد واصرار براینداشت که محضری نباشه الان هر بارمن روتهدید میکنه که برومن چیکار کنم یا طلاق بگیرم که نمیاد یاثابت کنم زنش هستم
اگه شکایت کنم دادگاه قسم میدن

سلام من بعد از سحری منتظر اذان بودم چون صدای اذان براحتی به خونه ی ما میاد ووقت اذان صبح رونمیدونستم آب خوردم و بعدا متوجه شدم که ۲۰دقیقه از وقت اذان صبح گذشته حال روزه ی من درست است یا باطل

سلام پدر ومادرم میخواهند سفر بروند اگر از شهر خارج شوند تکلیف روزه ونماز انها چه میشود

سلام من نذر کردم که اگه اون چیزی که میخوام بشه یه انگشتر دارم بفرشم و به نیاز مندان پولشو بدم الان من نمیتونم انگشتر رو بفرشم آیا میشه که دو سال دیگه این نذر رو بدم؟؟؟و اینکه اگر میشه باید معادل پول انگشتر به الان باشه یا دوسال بعد؟؟؟

توروخدا جواب بدید

سلام من می خواستم بدونم تماشای فیلمی که در حال اکران آنلاین است بدون پرداخت هزینه از طریق اینترنت چه حکمی دارد؟؟؟

سلام
من ی سوالی دارم خانمی هستم ک همسرم عراقی است ودر عراق زندکی میکنم ی دختر شیر خوار دارم ک همسرم باسبورتش باره کرد ک خواستم برای دیدن خونوادم ب ایران بیام ک بدون بجم نمیخواستم بیام همسرم کفت ک دوروز برو خونوادت ببین من میام دنبلت منم جون خیلی وقته خونوادم ومادر مریضم ندیده بودم راضی شدک ک برم ک من با اومدن ب ایران مرز بسته شد ووقتی ک ب ایران رسیدم همسرم نماس کرفت ک من ممیخامت نمیتونم باهات زندکی کنم مبدون اینکه من حضور داشته باشم بیش شیخ رفت ومنو طلاق داد طلاق شرعی یعنی تو دادکاه طلاقم نداد غیر رسمی ایا حرام نیست بجم ازم کرفت نمیزاره بجم ببینم وباحرفاش اذیتم میکنه شب وروزم شده کریه دارم دیوونه میشم بخاطر بحم

خوب

چی خوب

سلام خسته نباشید میگن اگه در ماه رمضان گناه کنی باید ۶۰ فقیر سیر کنی
میخواستم بدونم میشه مبلغ شو کمک مستمندان کرونای یا بیماران سرطانی کرد

سلام ،وقت بخیر
بنده متاهل هستم و ساکن سبزوار همسرم دانشجو و به همراه پدر و مادرش ساکن شهر مشهد هستن ومن هفته ای یک بار رفت آمد دارم و به مدت دو تا سه روز اونجا هستم میخواستم بپرسم شرایط نماز و روزه من به چه صورت هست
آیا مسافر محسوب میشم یا باید مدتی که اونجا هستم روزه بگیرم؟

اگر در ماه رمضان ازمایش دهیم روزه ی ما درست است

سلام
شوهرم با خونواده ام دعواشون شده درحال حاضر باهم قهر هستن و از من خواسته ک هیچ رابطه ای بین خونواده ام برقرار نکنم حتی سلام از راه دور ازم خاسته بین خودش و خونواده ام یکی انتخاب کنم، منم واقعا از این شرایط دارم رنج میبرم نمیدونم چیکار کنم آخه مگه میشه مادر پدری ک ی عمر زحمتم کشیدن بهشون بی احترامی کنم😔 از یطرف زندگیم خراب میشه، بچه دارم واقعا موندم چیکار کنم فکر شب روزم شده اعصابم خرابه آرامش ندارم لطفا شما ی راهی جلو من بذارید خواهش میکنم.

سلام علیک در یک روستا یک سنگ بوده که تمام روسنا میدانستند که چنین سنگی هستش ولی نمیدانستند که قیمتیه یک روز اثار باستانی امدن سنگ را ببرن چند نفر از روستا نزاشتن حالا سنگ را بردن در یک جا از روستا گزاشته اند اگر سنگ را ببری و بفروشی ایا گناه داره گناهش چیه البته اگر از پولش هر چی شد باهاش کارکنی ولی اگر ده میلیون شد باهش کار کنی ولی ده میلیون را با مرور خرج روستا کنی گناه داره یانه

سلام ایا می توان کفاره روزه را به همسر پدر بزرگ داد که با پدر بزرگ زندگی می کند و وضعیت مالی ضعیفی دارند

شخصی مبلغی پول در اختیار ما گذاشته و عنوان کرده ک به بچه های یتیم داده شود.حال با وضعیت کنونی آیا میتوانیم آنرا ب خانواده نیازمندانی ک نمی دانیم شرط یتیم بودن را دارند یا نه بدهیم؟؟

باسلام سوالی دارم اگر جواب بدید ممنون میشم..بنده گناهی مرتکب میشدم ک الان خداروشکر نزدیک ب ۳ماه هست که ترکش کردم و نمازامم شکرخدا تاالان قضا نشده ..درحال حاضر همون گناهه بعضی مواقع میاد توذهنم چ خواب چ بیداری و ۱۰۰درصدم مطمئنم ک هیچ نو عکس العملی انجام نمیدم ولی نمیدونم خواب میبینم نمیدونم چی هست ک میفتم تو شک میگم نکنه گناه رو انجام دادم .درحالی ک مطمئنم انجام ندادم ولی شک میکنم ..بنظر شما این ک شک دارم یعنی گناه کردم ؟یعنی گناه رو تکرار کردم؟؟

عدم موافقط پدربزرگ به اجرای صیغه موقت : با سلام خدمت گرامی من جوانی ۲۸ ساله هستم مدتی هست که با معرفی مادرم با یکی از آشنایان وارد رابطه ای شدم.همه چیز به خوبی و خوشی درحال پیشرفت بود که یک مشکل دارد عذابمان میدهد. منو آن دختر مدتی با نظارت خانواده به بررسی هم با ملاقات های تحت نظارت خانواده پرداختیم بعد از اطمینان از تفاهم اولیه مادرم تصمیم گرفت که وضع صیغه موقت را برای آشنایی در چند ماه و اینکه ما باهم بیرون راحتتر برویم مطرح کرد.ابتدا دختر و مادرش کمی جبهه گیری کردند ولی بعد گذشت مدتی و شناخت من قبول به این امرکردند ولی مشکلی که پیش آمد این است که متاسفانه پدردختر ۶ ماه پیش براثر بیماری فوت کردند و حالا قیومشان دردرجه اول پدربزرگ پدری بعد عمو و دایی دختر است حالا بعد از چند جلسه صحبت با دایی و عموی دختر انها راضی به این امر شده اند ولی پدربزرگش می گوید صیغه محرمیت نداریم و باید عقد باشد که با توجه به فوت پدردختر تا ۶ ماه اینده هم رضایت به این امر نمیدهند هیچ کدام از اعضا خانواده(به عقد دایم و جشن).حال ما در طی چندین جلسه دیدار و بیرون رفتن با دختر رابطه عاطفی بین ما شکل گرفته و چون منم مقید به اصول اسلامی هستم به خودم نمی توانم بقبولانم که ۶ ماه با یک دختر نامحرم درارتباط باشم.حال دختر هم از روحیات من آشنا است وبا من موافقه ولی پدربزرگ به هیچ عنوان راضی به خواندن صیغه محرمیت نمی شود وما واقعا در عذابیم و نمیتوانیم این رابطه را تا ۶ ماه معلق نگه داریم و از هم به دور باشیم حال چاره چیست وباید چه کنم؟خواهشا راهنماییم کنیم ببخشید که طولانی شد
صیغه،قبل،از،ازدواج،دایم،دوستی،یا،صیغه،رابطه،طولانی

با تشکر از شما

سلام خسته نباشید من در بیمارستان بخش کرونا کار میکنم لباس های کرونا واقعا کرم وخسته کننده هستن آیا میتوانم روزه نگیرم

سلام من یه سوال داشتم.مادرم بسیار دروغ میگه خیلی دروغ میگه ومدام درحال غیبته اینقدرکه اگه ده دقیقه پیشش بشینم کل فامیلوزیرورومیکنه وخیلیم زورگومنظورم اینه که اگه چیزی توذهنش باشه یعنی همون درسته حرف بقیه رو قبول نمیکنه بااین حرفهاوکارهاش یه خانواده روازهم پاشوندومنجربه طلاق شدبچه ایی یتیم شده وبی و مادر.مدام بین مابچه هاش تفرقه میندازه وکاری کرده که چشم دیدن همدیگرونداشته باشیم. مدتیم هست که پدرمم باهاش یکی شده اونم دروغگوشده منتهاعلنن میگه من دوست دارم و دروغ میگم شماهم بایدازمن اطاعت کنیدوحق بازخواست منوندارید. مدتیه باپدرومادرم قطع رابطه کردم ایاکارم درسته

سلام بخاطر حفظ ابرودست روی قران گذاشتم حالا یکسره بچهام همسرم ضربه میبینن حالا چکار کنم ک خدا ببخشم

سلام.چرا خودکشی گناه؟

سلام حس مکنم خدا توبه منو قبول نمیکنه خیلی توبه شکستم باید چی کار کنم

خدا بزرگتر از اونیه که توبه رو قبول نکنه
یه مثل معروف هست که حتما شنیدین
صد بار اگر توبه شکستی بازآ

سلام من یک جنین ۴ هفته داشتم و آمپول زدم و آن را انداختم، میخواستم بدانم مسئله من چیه؟؟
چند نکته را هم البته باید عرض کنم من توان مالی نداشتم و یک نوزاد شش ماهه داشتم ، مستجر هم بودم.

بر اساس قانون شما مرتکب جرم شدید و باید دیه بدید

دیه لازم نیست منم اینکارو کردم..باید توبه کنی و شوهر هم دیه رو ببخشه بهتون

کدام بخش باید سوال پرسید؟

سلام من دانشجو در شهر دیگری هستم دو ماه به خاطر کرونا نرفتم ان شهر اما الان رفتم و دو روز میخوام بمونم ایا نماز و روزه من صحیح است؟ ولی الان نمیدونستم و روزه ام را خوردم ایا روزه ام قضا است؟

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


 

آشنايي با سامانه پاسخگويي تلفني سازمان تبليغات اسلامي

جايگاه معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان در پاسخ به سؤالات ديني

سؤالات و شبهات ديني قشر خاصي از جامعه را در بر نمي گيرد و محدود به ناحيه خاصي نيست بلکه دامنه آن هر جنسيت و هر گروه سني و سطوح مختلف علمي و فرهنگي جامعه را فرا مي گيرد، سازمان تبليغات اسلامي در اين زمينه وظيفه مهمي بر عهده دارد که در اساسنامه سازمان نيز انعکاس يافته است. در اين باره نظر شما را به بندهايي از وظايف سازماني معاونت پژوهشي و آموزشي جلب مي نماييم:
بند 3) شناسايي و تحليل ترفندهاي فرهنگي و تبليغاتي عليه اسلام و انقلاب اسلامي و ارائه راهکارهاي مقابله با آن متناسب با مأموريت هاي سازمان
بند 7) برقراري ارتباط و تعامل با انديشمندان حوزه هاي علميه، مراکز آموزشي و پژوهشي و اطلاع رساني جهت بهره گيري از امکانات و توانمندي هاي موجود.
بند 11) رصد شبهات، پرسش هاي اعتقادي و فرهنگي جامعه و پاسخگويي به آن. چرا سامانه پاسخگويي تلفني

 در عصر ارتباطات مرزهاي ملي نيز در هم شکسته و براي دفاع از چيستي و چرايي اسلام بايد کلان انديشيد و وارد دنياي ارتباطات شد. اما اغلب تلاش هاي علمي در قالب کتاب و مجله و نشريه و نرم افزار صورت مي گيرد و متأسفانه عموم مردم اهل مطالعه نبوده و تنها گروه اندکي براي کسب اطلاعات علمي به کتاب هاي معتبر مراجعه مي کنند؛ از اين رو بايد روشي اتخاذ شود تا همه مردم بتوانند به سادگي به پاسخ پرسش هايشان دسترسي پيدا کنند.
آنچه زحمت تحقيقات مجموعه هاي علمي را به ثمر مي رساند، انتقال مطالب علمي به عموم افراد جامعه با زباني زنده، گويا و صميمي است. تلفن ارتباطي زنده است که رابطه ي دوسويه و حسي ايجاد مي کند؛ لذا معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان در صدد ايجاد سامانه ي تلفني براي جريان اطلاعات علمي به اطلاعات شنيداري قابل فهم عامه بر آمد و اين امر به دفتر برنامه ريزي و توسعه ي آموزش عالي سپرده شد. سابقه طرح پاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی

طرح مذکور در معاونت آموزشي و پژوهشي در استان تهران به مدت 2 سال اجرا شد و هم اکنون نيز سامانه پاسخ گويي تلفني سازمان تبليغات اسلامي استان تهران با شماره تلفن هاي 8-77521975 به صورت شبانه روزي آماده ارائه خدمات به هم ميهنان عزيز است و ماهانه پاسخ گوي صدها سؤال مي باشد. اکنون معاونت پژوهشی و آموزشی در صدد راه اندازي سامانه اي جامع و کشوري با مرکزيت تهران است به طوري که مخاطبين بتوانند به سادگي و بدون نیاز به پرداخت هزینه تلفن بین شهری، از کل کشور با اين سيستم ارتباط برقرار کنند. ويژگيهاي سامانه بزرگ کشوری
1) جامع و کشوري بودن طرح، البته با مرکزيت تهران
2) شماره تلفني 5 رقمي و يکسان براي سراسر کشور بدون نياز به کد
3) بدون نياز به پرداخت هزينه تلفن بين شهري براي مخاطب
4) استفاده از تلفن گويا که مزاياي خاص خود را دارد از جمله اين که در اين سيستم:
– محدوديت هاي زماني و مکاني وجود ندارد.
– شرم و حيا مانع طرح سؤالات نيست.
– احتمال ابهام يا اشتباه در پاسخ کاهش مي يابد.
– نياز به حضور فيزيکي کارشناسان و … و صرف وقت و انرژي زائد نيست.
– دسترسي آسان به کارشناسان سراسر کشور وجود دارد.
– مخاطب از جهت عواقب احتمالي طرح سؤال احساس امنيت مي¬کند.
– امکان تکرار، ضبط و نوشتن پاسخ توسط مخاطب وجود دارد.
5) تنها مرکز جامع پاسخگويي که به صورت تلفن گويا طراحي شده است.
6) فراگير بودن مخاطبان (سنين مختلف و همه سطوح فهم و علم) مورد نظر است.
7) مضبوط شدن سؤال و جواب ها و تشکيل بانک صوتي پرسش و پاسخ، امکان پذير است.
8) به تحرير درآمدن آرشيو صوتي و تهيه کتب و جزواتي از آن و راه اندازي سايتي به همين نام، قابل حصول است.
9) امکان نمودار سازي، تجزيه و تحليل هاي آماري و بررسي مشکلات عموم مردم و مردم مناطق خاص
10) اطلاعات علمي و بعضا تخصصي به اطلاعات شنيداري و قابل فهم عموم، جريان پيدا مي¬کند.
11) خلأ ميان مردم و انديشمندان و متخصصان تا حدودي از ميان مي¬رود.
12) مي توان جامعه را به فرهنگ علم و مطالعه سوق داد.
13) امکان سرويس دهي شبانه روزي با حجمي بالا از تماسها بدون اشغال شدن خطوط

روش کار سيستم سامانه و نحوه تعامل در آن
1. شخص تماس گيرنده پس از تماس با سامانه پاسخ گويي تلفني، از طريق نرم افزار تلفن گويا با اپراتور مجازي ارتباط پيدا مي¬کند.
2. در صورت نياز پيامي از سوي سيستم جهت معرفي سامانه و اعلام مناسبتهاي خاص ويا تبريک و تسليت پخش مي گردد.
3. اگر تماس گيرنده بخواهد سؤال خود را به زبان يا لهجه هاي خاص مطرح کند، توسط شماره گير تلفن کدي را که سيستم به اين منظور اعلام مي¬کند، وارد مي نمايد.
4. قبل از وارد شدن به صندوقهاي سؤال، سن و تحصيلات كاربر پرسيده مي شود.
5. تماس گيرنده سؤال خود را مطرح مي کند؛ اين سؤال در حافظه سيستم ضبط مي شود و جهت پي گيري و دستيابي سؤال کننده به پاسخ، کدي در اختيار او قرار مي¬گيرد.
– مخاطب در صورت تمايل مي تواند رمزي براي سؤال خود تعيين کند تا در دسترس ديگران نباشد.
6. اپراتور (مدير سيستم) پس از استماع سؤال ها آنها را بر طبق موضوعاتشان و با توجه به توانايي ها و تخصص کارشناسان، به صندوق صوتي اختصاصي يکي از کارشناسان منتقل مي کند.
7. کارشناس هر روز از طريق خط تلفن صندوق صوتي خود را با وارد کردن کد و رمز آن کنترل مي کند و سؤالات آن را مي شنود و در صورت نياز سؤال برايش تکرار خواهد شد.
8. کارشناس حد اکثر پس از 24 ساعت و انجام تحقيق و کارشناسي لازم، دوباره با سيستم تماس گرفته جواب مربوطه را بيان مي کند و توسط سيستم ضبط مي گردد.
– در صورتي که پاسخ دادن به سؤالي در توانايي کارشناس نباشد و يا پاسخ به سؤالي به دليل لزوم تحقيقات بيشتر مستلزم تأخير باشد، کارشناس با وارد کردن کد مربوطه آن را به سيستم اعلام مي کند؛ سيستم نيز جهت اطلاع، پيغامي براي سؤال کننده قرار ميدهد.
9. تمامي مراحل فوق در طي زمان 24 ساعت از زمان طرح پرسش انجام گرفته و نهايتا 48 ساعت پس از ضبط سؤال، پاسخ مناسب براي سؤال کننده آماده خواهد بود.
10. کاربر (سؤال کننده) حد اکثر پس از 48 ساعت با سامانه تماس گرفته و با وارد کردن کد و رمز عبور پاسخ سؤالش را مي شنود.
11. اپراتور پس از شنود سؤال و جوابها، آنها را دسته بندي، ذخيره و بايگاني مي کند.















 


 

تمامی حقوق این سایت متعلق است به معاونت پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامیصفحه نخست | درباره ما | تماس با ماinfo@pajohe.ir…………………………………………

نرم افزار استخاره با توجه به نظرات حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی )

به اطلاع مخاطبین عزیز می رساند شصت و یکمین شماره ماهنامه الکترونیکی خبری – تحلیلی بلیغ (بهمن 99) منتشر شد

نمی شود به تحولات آمریکا دل بست؛ گاهی گفته می شود به تیم جدید روی کار آمده می توان امید داشت، در حالی که باید بدانیم تیم رقیب این جریان ادعا می کند که نزدیک به 70 میلیون رأی دارد، از این رو تیم جدید نمی تواند خواسته آن تعداد از جمعیت خود را نادیده انگاشته و علی رغم میل آنها عمل کند، بنابراین سیاست های آمریکا تغییر ناپذیر است و نباید به آنها دل خوش کرد

نیروهای این نهاد باید نسبت به مددجویان و امور آنها دلسوز باشند، زیرا دلسوزی کردن غیر از انجام وظیفه است، یعنی این افراد باید خدمت رسانی به مددجویان را صرفاً وظیفه خود تلقی نکنند، بلکه تصور کنند برای خودشان می خواهند خدمت رسانی کنند

عالمی برجسته و مورد علاقه مردم که زندگی سادۀ او درس عبرت و اخلاق توأم با محبت و احترام او مایۀ جذب مردم به دین اسلام بود. ایشان خدمات زیادی به مکتب اهل بیت(علیهم السلام) کرد و شاگردان فراوانی تربیت نمودپاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی

در عيد نوروز، نشاط و جنبش و حركت در تمام عالم حيات آغاز مى شود

امّ البنين سلام الله علیها، همسر اميرمؤمنان علیه السلام بعد از فاطمه زهرا علیها السلام است

شهید نواب صفوی، در دوران خفقان شدید حکومت طاغوت، صدای ملت را به گوش همگان رساند

بحران کم آبی و مسألۀ جیره بندی آب، ضرورت استفاده درست از آب را دوچندان می کند

حركت ظالمانه آتش افروزان جنگ جمل نمونۀ کامل بازگشت به سوى افكار و برنامه ها و سنن جاهلى بود

نهضت‏ علمى‏ اسلام در قرن اول،دوم و سوم هجرى، يك جنبش علمى وسيع در جهان برانگيخت

از جمله مشکلاتی که مردم دارند و به صورت مرتب بیان می کنند و می خواهند که ما آنها را به مسؤولان تذکر دهیم، مسأله گرانی فوق العاده ای است که در میان جامعه وجود دارد

تفاوت های ذاتی زن و مرد، مانع از آن نخواهد بود كه از نظر مقامات معنوى و دانش و تقوا، گروهى از زنان از بسيارى از مردان پيشرفته تر باشند

شهادت در راه خدا، براى حضرت فاطمه سلام الله علیها، که شوق ديدار يار تمام وجودش را پركرده، گشوده شدن درهاى قفس است

مقاومت، تنها گزینه در برابر فشارهای دشمن است

على عليه السلام كه شهادت را رستگارى می دانست

برخي از جوانان در جامعه امروز با مكتب امام صادق علیه السلام آشنايي ندارند

«عفت‏» يكى از فضايل مهم اخلاقى در رشد و پيشرفت و تكامل جوامع انسانى است

پیامبر صلوات الله علیه و آله از روح و جان و عزیزترینِ عزیزانمان برایمان عزیزتر است

دفاع مقدس تجربه گرانبهایی است

صلوات و درود بر پیامبر و آل او، رحمت تازه الهى را بر روح پاک آنها فرو می فرستد

مظلومانه زندگى كردی و با شهادت از دنيا رفتى

بخدا شیعه ما نیست، جز آنکه از خدا پروا کند و او را اطاعت نماید

شاهنامۀ فردوسی حماسه سرای ایران، تجسم شاعرانه‏ ای است از انبوه مشكلات زندگى انسان‏ها

در «علم‏ رجال» اسلامى، به بخش خاصى مربوط به زنان‏ دانشمندى كه در صف روات و فقهاء بودند برخورد می کنيم

با رحلت پيامبر صلى الله عليه وآله، تيرهاى زهرآگين دشمنان در قالب كينه هاى بدر، خيبر و حنين از هر سو به سوى فاطمه زهرا عليها السلام پرتاب می شد

حادثه يورش به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها و به آتش‏ كشيدن آن و …، همه و همه نشانی بلند از اوج مظلومیت ایشان است

خداوندا! اينها خاندان منند رجس و آلودگى را از آنها دور كن

امید است پیوند محبت عاشقانه ما با امام موسی کاظم علیه السلام محکم تر شود

حوزه/ بخش پاسخگویی برخط (آنلاین) مسائل شرعی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از نخستین روز ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روزی در خدمت مؤمنین و مقلّدان است.

به گزارش«حوزه»، بخش پاسخگویی برخط (آنلاین) مسائل شرعی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از نخستین روز ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روزی در خدمت مؤمنین و مقلّدان است. این خدمت در طول ماه مبارک رمضان (به جز ساعات اقامه نماز) برای ارائه پاسخ پرسش‌های شرعی به زبان های انگلیسی، اسپانیولی، عربی، اردو، فرانسوی، روسی و آذربایجانی ادامه می یابد و این در حالی است که این بخش پیش از این از ساعت 8 تا 24 روزهای عادی و 21 تا 23 جمعه‌ها پاسخگوی مخاطبان بود.

بر اساس این گزارش، بخش پاسخگویی آنلاین به پرسش های اعتقادی هم در ماه مبارک رمضان 1440 هجری قمری با افزایش ساعات کاری، در دو بازه زمانی 10 تا 14 (غیر از جمعه ها) و همچنین ساعت 22 تا 3 بامداد آماده خدمت رسانی به مخاطبان است؛ در حالی که این زمان پیش از آغاز ماه ضیافت الهی و در بازه زمانی شبانه خود تنها از ساعت 21 تا 23 فعال بود.

همچنین مؤمنین و مقلّدان می توانند مانند گذشته، از سامانه پیامکی 10000100، پرسش‌های شرعی خود را از دفتر این مرجع تقلید بپرسند و پاسخ پرسش خود را در کمتر از 24 ساعت دریافت دارند. این سامانه پیامکی همچنین این امکان را دارد که با ارسال عدد 1، مجموعه ای از احکام شرعی و با ارسال عدد 01، فهرستی از پرسش و پاسخ های اعتقادی را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

در عین حال کارشناسان مذهبی در دفتر این مرجع عالیقدر از طریق شماره های تماس تلفنی 025371020 و 02537473 از ساعت 8 تا 20 روزهای ماه مبارک رمضان (به جز یک ساعت در زمان ظهر شرعی به افق قم) آماده پاسخگویی به پرسش ها هستند.پاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی

و اما مرکز فناوری اطلاعات دفتر این مرجع تقلید نیز تولید و انتشار نرم افزار «شوق بندگی» ویژه ماه مبارک رمضان را به سرانجام رسانده است که این نرم افزار کاربردی برای سهولت دسترسی مخاطبان به محتوای مورد نیاز ماه مبارک رمضان  از طریق پایگاه اینترنتی دفتر معظم له امکان دانلود دارد.

ادعیه ماه ضیافت الهی همراه با ترجمه و تفسیر، موشن گرافی احکام ماه رمضان ویژه ناشنوایان، درگاه پرداخت آنلاین وجوه شرعی، لینک دسترسی به مفاتیح نوین و تقویم اسلامی، لینک دسترسی به سایت تخصصی معارف اسلامی با بیش از 12 هزار پرسش و پاسخ اعتقادی، لینک دسترسی به سایت احکام اسلامی با بیش از 14 هزار پرسش و پاسخ شرعی، امکان استخاره آنلاین و همچنین فراهم آوردن امکان پخش مستقیم مراسم شب های قدر از طریق شبکه ماهواره ای ولایت، بخش هایی از این نرم افزار کاربردی است.

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری حوزه محفوظ است. ۱۳۹۸©
بازنشر مطالب خبرگزاری حوزه در سایر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بدون ذکر منبع آزاد است.

حوزه/ رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی از برگزاری 600 حلقه معرفتی و فعالیت شبانه روزی سامانه 32020 پاسخگویی به سئوالات شرعی خبر داد. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایر منابع:

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

پاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی

0

سایر خبرها

صاحب نیوز/ ماه مبارک رمضان در کنار همه فرصت هایی که برای انسان فراهم می کند و ابواب رحمتی که به رویش می گشاید، سبب انس او با قرآن می شود برای همین است که از رمضان به بهار قرآن تعبیر می شود، بهاری که بهترین دید و بازدیدش همنشینی با کتاب وحی است؛ از این رو و به منظور بررسی راه های انس هر چه بیشتر با قرآن و پرورش نسل منتظر با آموزه های قرآنی و تداوم این انس در همه ایام سال با حجت الاسلام …

انقلابی شرکت می کرد. پدرم کارمند داروسازی بود و در همان دوران طاغوت در محل کارش نمازخانه ای تأسیس کرده بود و مادرم هم مأمور آموزش نماز، قرآن، حجاب و پرسش و پاسخ مسائل اعتقادی به پزشکان خانم شده بود. شده بود پدرتان از شوق شهادت بگوید؟ ایشان عشق و ارادت خاصی به حضرت علی(ع) داشت و یک شب در خواب امام را زیارت کرده بود. حضرت از اسب پیاده شده او را در آغوش می گیرد. پدرم به ایشان می …

تدارک دیده که بر اساس آن، جلسات تفسیری قرآن مجید یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء و جلسات سخنرانی پس از نماز مغرب و عشاء با حضور حجت الاسلام غلام عباس رئیسی از سخنرانان اردو زبان در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار می شود. هاشمی نژاد گفت: قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم از ساعت 9 در رواق کوثر توسط استاد محمدحسین معتمدی، قرائت ادعیه و زیارت، برگزاری حلقه های معرفت و بیان احکام از دیگر برنامه …

ویژه برنامه های حرم رضوی برای زائران غیرایرانی در ماه رمضان اعلام شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی امروز گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه های متنوعی همچون جلسات سخنرانی، تفسیر قرآن، قرائت قرآن، نشست های تخصصی و حلقه های معرفت برای زائران غیر ایرانی تدارک دیده شده است. سید محمدجواد هاشمی نژاد افزود: جلسات تفسیری قرآن …

به عتبات و برای غیر مشهدی ها که از طریق پیامک در مسابقه شرکت می کنند هدیه سفر به مشهد را خواهیم داشت. وی به دیگر برنامه های فرهنگی حرم در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برنامه جنگ قرآنی ویژه کودکان، اجرای هزاران ختم کل قرآن کریم به همراه 5 هزار ختم سوره توحید و قدر، برگزاری کارگاه های آموزشی و هنری مختلف ویژه کودکان، برگزاری 30 نشست قرآنی با موضوعات تدبر در قرآن، برگزاری 30 حلقه معرفت و تدبر در قرآن …

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر 33916546 تمام ساعات شبانه روز سامانه پیام کوتاه 30002323 * صدا و سیما می تواند گفتمان حضرت امام خامنه ای این نابغه و حکیم و فقیه و عارف بی همتا در این عصر و چه بسا در بسیاری از اعصار را در جامعه نهادینه کند. 7977—0912 * دولت یازدهم باید آن جمله تلخ حضرت آقا را بر زبان جاری می کرد. باید ابراز شرمندگی می کرد از اینکه طی این مدت و …

های استان تحت نظارت کامل بهداشتی کارشناسان دامپزشکی این اداره کل قرار دارد و هیچ گونه نگرانی از بابت مصرف فرآورده های خام دامی حاصل از اینگونه کشتارگاه ها وجود ندارد. مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع فرآورده های خام دامی همزمان با ماه رمضان و نیز با توجه به اینکه فرآورده های خام دامی باید از مراکز مجاز و معتبر …

نور’ که با هدف تدبر بیشتر در آیات قرآن کریم و به صورت پیامکی برگزار می شود. در این مسابقه ابتدا بخش هایی از سریال یوسف (ع) پخش و سپس در قالب پرسش هایی از آیات مرتبط با آن قسمت مطرح می شود که باید از طریق پیامک پاسخ داده شود. همچنین پخش سیمای مرکز کرمان سخنرانی های ویژه این ایام، مباحث کارشناسی با موضوعات دینی و اخلاقی و دو سریال تلویزیونی برای پخش در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است. …

برخورد کرد. هیبت ماه رمضان اگر حضور در محضر میزبان را در این ضیافت باور کرده باشیم و عظمت خدای رمضان را نیز دریافته باشیم، بی شک در کنار هوس ضیافت، هراس از بی ادبی نسبت به این بارگاه باشکوه هم به دلمان راه می یابد و حتی قبل از خیز برداشتن برای حضور در این بار عام، خوف ظهور آن همه عظمت در برابر وجود ناچیز ما، در جانمان جاری می شود. مگر امام سجاد(ع) در مناجات خود …

وقتی پا به بارگاه مطهر رضوی(ع) می گذاریم حال و هوایی عجیب انسان را فرا می گیرد، این همان حس و حالی است که همه مشتاقانی که این روزها مهمان حضرت(ع) هستند از آن سخن می گویند. افطار، اطعام و اکرام سنتی نیکو است که از دیرباز در فرهنگ مسلمانان وجود داشته است، در صحن هدایت حرم مطهر تعدادی از خادمان آقا در طرح ضیافت اکرام رضوی پذیرایی شایسته ای از میهمانان امام رضا(ع) دارند. در این …

فعالیت سامانه تلفنی 32020 سامانه پاسخگویی آستان قدس رضوی به سوالات شرعی ، به مناسب ماه مبارک رمضان شبانه روزی شد.

…. در آشوب های پس از فتنه هم حضور فعالانه داشت. بعدا به سوریه رفت. در کنار همه اینها مداح هم بود. هرجای دنیا که بود، ماه محرم حتما می رفت آمل و در تکیه ی محله ی خودشان مداحی می کرد. سلحشوری در کنار اخلاق حسنه اش مربوط به همین ارتباط با اهل بیت است. او هیچوقت مرا کتک نزد. بعد هم تازه داماد می خندد. مدام این پا و آن پا می کند. همین که صدای اذان مغرب می آید تا اولین روز ماه رمضان، افطار شود، فرصت را …

طرح های اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ماه مبارک رمضان می توان به برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در 40 امامزاده های شاخص در سطح استان، تشکیل حلقه های معرفت، ترتیل و جز خوانی قرآن در هر روز از مبارک رمضان اشاره کرد. معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان درباره پخش زنده جزخوانی قرآن از دو شبکه صداوسیما، تصریح کرد: دو جزخوانی قرآن در صداوسیما به صورت زنده پخش می شوند …

که اگر آداب ظاهری آن مراعات شود، مضامین و معانی شگرف آن مورد توجه قرار گیرند و فلسفه و اثرات آن به درستی شناخته شود خواهد توانست انسانهای در معرض حیرت، سرگشتگی و گمراهی را هدایت کند و پوچ گرایی را به معنا گرایی تبدیل نماید. “نماز” واقعی خواهد توانست انسانیت را به انسان، رحمانیت را به جامعه و سعادت را برای جهان به ارمغان آورد. ایدنی اظهار داشت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با توجه به …

آستان قدس رضوی، صدا و سیما و رسانه های استان برای ارائه برنامه های فرهنگی مناسب به زائران، ارتقا خدمات حمل و نقل جاده ای و درون شهری و ارائه به موقع گزارشات کمیته ها به دفتر نظارت و ارزیابی استانداری خراسان رضوی از دیگر تاکیدات رشیدیان در این جلسه بود. یادآور می شود، در این جلسه 30 دستگاه اجرایی در قالب 12 کمیته ذیل ستاد خدمات سفر استان و همچنین فرمانداران چند شهرستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در نوروز 95 و برنامه های دردستورکار برای پذیرایی از زائران در ماه مبارک رمضان و تابستان سال جاری را ارائه کردند. …

بوم گردی را در یک سری ازمناطقی دارای پتانسیل بالا توسعه می دهیم و به تعریف گردشگری زیارتیِ حرم تا حرم،از حرم امام رضا (ع) تا امام زاده یحیی در میامی در قالب تورهای سازمان یافته می پردازیم، به طوری که علاوه بر بازدید از جاذبه های مسیر، برنامه اقامت یک شب در میامی را نیز داشته باشیم. او بیان داشت: در این خصوص تورهای آشنا سازی توسط مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری در مسیرهای …

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم ترتیل خوانی حرم رضوی که از روز گذشته در رواق دارالرحمه آغاز شد، با موافقت تولیت آستان قدس رضوی از امروز، نوزدهم خردادماه در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود. بر اساس این گزارش، این مراسم هرساله در رواق امام خمینی(ره) صحن جامع رضوی با حضور باشکوه عموم زائران و مجاوران صورت می گیرد. این مراسم که قرار بود امسال در این رواق …

اقامت زائران در مشهد مقدس و استان باید نقاط ضعف شناسایی و اصلاح شود تا بتوانیم خدمات موردنیاز را فراهم سازیم و سامانه های خدمات سفر کلیه اطلاعات سفر را در مبدأ اطلاع رسانی کنند و صدا و سیما برنامه های متنوع با موضوع زیارت و گسترش فرهنگ رضوی و روایات امام رضا(ع) را در برنامه های خود منظور کرده و روزنامه ها اطلاعات مناسب را در رابطه با سفر مدنظر قرار دهند. استاندار خراسان رضوی با قدردانی از تلاش …

مناجات خوانی و مداحی خواهیم داشت و بعد از آن مراسم سخنرانی در سه دهه رمضان با حضور شخصیت های مختلف علمی و خطبای معروف کشور برگزار می شود. جلسه پرسش و پاسخ و بررسی شبهات دینی نیز به صورت هر روزه در حرم مطهر برگزار می شود. حجت الاسلام گواهی برگزاری مناجات های مختلف و جزء خوانی قرآن، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و سپس قرائت دعای پرفیض افتتاح را از دیگر برنامه های این آستان برشمرد و گفت: بنا …

کرانه باختری بازداشت کرد. تابناک: العبادی رئیس دستگاه اطلاعات عراق را برکنار کرد. فردا: ممنوعیت فروش داروی گیاهی در عطاری ها شبکه خبر: کشف جسد 400 نظامی در اطراف فلوجه فرارو: عبور ارتش سوریه از مرزهای رقه ایرنا: 152 نماینده مجلس ترکیه در معرض سلب مصونیت و اخراج حوزه نیوز: سامانه تلفنی 32020 پاسخگویی به سئوالات شرعی شبانه روزی شد. ایسنا: تظاهرات علیه پیشنهاد نامگذاری پلی در روسیه به نام رهبر سابق چچن …

به یقین ثابت است و خیلی ها نیز نقل کرده اند که اگر از حال انسان معلوم شود که می خواهد نماز شب بخواند، بیدارش می کنند، بدون احتیاج به دعاها و آیات معهوده. این بیدارکردن به طرق مختلف است: یا در می زنند و یا صدایی می آید و یا او را به نام صدا می زنند و… . اما در شب های ماه مبارک رمضان شبی است که مقدّرات یک سال رقم می خورد؛ شبی که اعمال انسان ها به امام عصر علیه السلام عرضه می شود و روزی …

…، این حلقة وصل شبانه با آن حضرت را از دست ندهند. دعای دیگر، دعای ابوحمزه ثمالی است که به تعبیر برخی، دانشگاه معرفت است و شاید در دنیای مناجات، بی نظیرترین سرمایة شیعه باشد و نیز شاید بتوان گفت، اگر تنها عمل انسان در طول ماه رمضان، خواندن حداقل چند صفحه از این دعای شریف در سحرها باشد، بر انجام دیگر اعمال فضیلت دارد، زیرا هدف عبادت، معرفت است و مناجات، اوج قلة معرفت است. البته آنان که …

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی مهندسی (استاد فقید عرفان و فلسفه حوزه علمیه قم): ماه مبارک رمضان، نزول قرآن و عبادت سازنده متناسب با آن به نام روزه همه مؤلفه هایی کامل در راستای هدفی مشخص است که چرا باید ماه مبارک رمضان ماه روزه باشد. قرآن کریم در این ماه نازل شدن چه تناسبی با روزه گرفتن دارد؟ تمام این مسائل حول یک محور و موضوعی به نام انسان دور …

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در میان اخبار و رویدادهای مهم سینمایی اکران یک فیلم کوتاه آنچنان خبر مهمی محسوب نمی شود و تقریبا هیچ کدام از ارزش های خبری را ندارد اما هنگامه با همه فرق می کند. سوژه مهمترین اتفاق فیلم است و جسارت کارگردان در پرداخت به موضوع علی رغم تمام اشکالات احتمالی قابل تحسین است. در ابتدای مصاحبه کارگردان گفت نقدپذیر است، ما نیز سعی کردیم با پرسش برخی سوالات ادعای او را …

روزهای آتی میزبان اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم می شوند. حجت الاسلام حاج شیخ علی زعیم، امام جمعه شهر صُغاد فارس هم که مصلی آن، پاتوق ثابت اکران فیلمهای عمار است، در خطبه های نماز جمعه این هفته با استقبال از اکران های بلیتی فیلم هنگامه ، از اکران این فیلم در ایام ماه رمضان در مصلی نماز جمعه خبر داد و گفت: جشنواره عمار، فرصتی برای ارائه اندیشه انقلابی است که هنرمندان متعهد، دیدگاه و …

ابتدا با اشاره به برنامه های این شبکه در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: می توان گفت شبکه کودک و نوجوان در ماه مبارک رمضان حدود 16 برنامه جدید دارد. کنداکتور برنامه نیز 24 ساعته شده و به صورت شبانه روزی پیش خواهد رفت. وی با اشاره به چند برنامه شاخص این شبکه، از یک مسابقه تلفنی با عنوان ماموریت هسته ای یاد کرد. محمد سرشار مدیر شبکه کودک و نوجوان نیز درباره این برنامه و محتوای آن توضیح داد …

همکاری جامعه الحسین رزمندگان مناجات سحر از جمله دعای ابوحمزه ثمالی و مناجات مسجد کوفه حضرت امیر (ع) با حضور ذاکرین اهل بیت برگزار می شود. وی در پایان متذکر شد: بیش از دو میلیون نفر در سراسر ماه مبارک به طور مستقیم و حضوری مخاطب برنامه های حرم مطهر رضوی قرار خواهند گرفت و جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر نیز از طریق سامانه پرسش و پاسخ غیرحضوری از سامانه های مربوطه استفاده خواهند کرد. …

معاونت تبلیغات آستان قدرس رضوی در شب های ماه مبارک رمضان به شمار می رود که برای زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم(ع) تدارک دیده شده است. به گفته معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، خدمات فرهنگی به اردوها و کاروان های زیارتی با محوریت رواق دارالهدایه، در پاسخ به نیاز گروه های مخاطب در حرم مطهر و ترویج فرهنگ و آداب صحیح زیارت و گسترش معارف اهل بیت(ع) در بین زائران حریم رضوی ارائه می شود. /1102001307 …

…> سرگرد حسین قاسمی مسئول معاونت بسیج مساجد ومحلات بوشهر پیرامون نحوه برگزاری این مسابقه گفت: این مسابقه که در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود در زمینه های :عکس ،خاطره ، دلنوشته و فیلم پیرامون شهدای مدافع حرم است. وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد : نحوه ارسال آثار برای شرکت در این مسابقه از طریق سامانه مکاتبات بسیج ، تالار گفتگوی وحدت ، و تحویل آثار به حوزه ها و پایگاه های مقاومت است …

برگزار شد که بیستم خرداد ماه نتایج این آزمون اعلام خواهد شد. طبق برنامه های صورت گرفته ، پس از ماه مبارک رمضان از کسانی که موفق به کسب امتیاز قبولی در آزمون کتبی شده اند، مصاحبه شفاهی به عمل می آید. شرکت کنندگان در آزمون برای اطلاع از امتیاز خود می توانند به سایت razavi.aqr.ir/pasokhgoee مراجعه کنند. یادآور می شود، افرادی که در تمام مراحل جذب موفق به کسب امتیاز قبولی شوند، در سامانه تلفنی 32020، سامانه پیامکی 30002020، مشاوره اعتقادی، مشاوره دینی، حلقه های معرفت و دفاتر پاسخگویی به سوالات شرعی مستقر در حرم مطهر رضوی مشغول خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی خواهند شد. …

 رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی از اضافه شدن جواب‌دهی به پرسش‌های اخلاقی و قرآنی مخاطبان در سامانه ۳۲۰۲۰ بارگاه مطهر امام هشتم(ع) در سال جاری خبر داد.

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده به خبرنگار قدس گفت: سامانه ۳۲۰۲۰ قبلاً فقط در دو موضوع شامل پاسخگویی به پرسش‌های شرعی مخاطبان (برادران و خواهران) و اعتقادی (فقط برادران) فعالیت می‌کرد، اما با تمهیدات اندیشیده شده و در راستای بحث توسعه کمی و کیفی پاسخگویی مناسب به پرسش‌های مخاطبان، تصمیم بر آن شد که جواب‌دهی به پرسش‌های اخلاقی و قرآنی مخاطبان هم به این سامانه اضافه شود.

وی تصریح کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده هم اکنون این سامانه با این اقدام جدید آماده پاسخگویی به پرسش‌های اخلاقی، قرآنی، اعتقادی و شرعی (ویژه برادران) و برای خواهران فقط در زمینه شرعی (توسط کارشناسان خواهر) است.

این مقام مسئول ادامه داد: این سامانه تلفنی در زمینه پرسش‌های شرعی برادران و خواهران به صورت شبانه‌روز، در زمینه پرسش‌های اعتقادی برادران از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ و در زمینه پرسش‌های اخلاقی و قرآنی برادران هم از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ هر روز آماده پاسخگویی است.

رئیس این اداره افزود: علاوه بر پاسخگویی تلفنی، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۰۲۰ به صورت شبانه‌روزی با حضور کارشناسان مربوط، آماده دریافت پرسش‌های شرعی و اعتقادی مخاطبان و ارائه پاسخ مناسب است.پاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی

به گفته حجت‌الاسلام حسن‌زاده، کارشناسان پاسخگویی به سؤالات شرعی، اعتقادی، قرآنی و اخلاقی سامانه تلفنی ۳۲۰۲۰-۰۵۱و پیامکی ۳۰۰۰۲۰۲۰ (زن و مرد) توسط گروه‌های علمی مربوط به اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی پس از طی مراحل آزمون، مصاحبه، گذراندن آموزش‌های لازم و به‌گزینی، انتخاب و به کارگیری می‌شوند.

وی یادآور شد:  در ۶ ماه نخست سال جاری به ۲۴۷هزار و ۸۴۶ پرسش‌ شرعی خواهران و در مورد برادران هم به ترتیب بیش از ۳۹۷هزار سؤال شرعی، ۴۳ هزار و ۳۴۹ سؤال اعتقادی، ۲هزار و ۳۴۰ سؤال اخلاقی و یک هزار و ۹۷۶ سؤال قرآنی و در مجموع به بیش از ۶۹۲هزار مورد از سؤالات مخاطبان (خواهران و برادران) توسط این سامانه پاسخ داده شده است.

رئیس این اداره در ارتباط با کارشناسان مذهبی که در زمینه پاسخ به سؤالات شرعی و مذهبی عموم مردم(زائران و مجاوران) با این اداره همکاری می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از کارشناسان مذهبی ویژه پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی (برادران و خواهران) با اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی همکاری می‌کنند که این افراد از بین طلاب علوم دینی و روحانیون و پس از انجام مراحل مختلف آزمون کتبی و شفاهی، مصاحبه، گذراندن دوره‌های آموزشی و پس از کسب شرایط لازم و مطابق ضوابط موجود جذب و برای همکاری در دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی مستقر در حرم مطهر رضوی، سامانه تلفنی، سامانه پیامکی، بیان احکام و مسائل شرعی در بین نمازهای جماعت حرم مطهر رضوی و برنامه فقه و زندگی (در مدرسه پریزاد) انتخاب و گزینش می‌شوند.

وی یادآور شد: برای این افراد در آغاز همکاری ابتدا آموزش‌های ابتدای خدمت توسط کارشناسان خبره ارائه می‌شود، ضمن اینکه چندین ساعت هم کارورزی زیر نظر استادان مجرب و کارشناسان متعهد (زن و مرد) برای این افراد، تدارک دیده می‌شود به گونه‌ای که این افراد پس از انتخاب به صورت آزمایشی به کارگیری می‌شوند و پس از قبولی و کسب نمرات و شرایط لازم در ارزیابی‌ها و گزینش‌های مربوط، نسبت به جذب و همکاری آنان تصمیم‌گیری می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده متذکر شد: به منظور اطمینان از صحت عمل و نحوه پاسخگویی این افراد، نظارت و ارزیابی‌های روزانه، هفتگی و دوره‌ای توسط استادان و ارزیابان مجرب و متعهد طبق ضوابط و شرایط موجود به عمل می‌آید، همچنین هر هفته جلسه‌های هم‌اندیشی و بازآموزی برای این کارشناسان در محل اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر (به تفکیک زن و مرد) برگزار می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ضمن اینکه در راستای ارائه پاسخ‌های یکسان و صحیح از نظر شرعی و تطابق با فتواهای مراجع عظام تقلید، گروه‌های علمی و پژوهشی در این اداره حضور دارند که نسبت به تهیه و تدوین کتاب‌های مرجع برای استفاده و کاربرد این کارشناسان مذهبی برای پاسخگویی به پرسش‌های دینی و شرعی زائران و مجاوران و مخاطبان گوناگون، اقدام می‌کنند.

رئیس این اداره درباره راه‌اندازی این سامانه در سال‌های گذشته گفت: بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) از دیرباز به عنوان ملجأ و مرجع بسیاری از زائران، مجاوران و مخاطبان گوناگون در زمینه دریافت پاسخ مناسب برای پرسش‌های شرعی و دینی مطرح بوده است.

وی اضافه کرد: از این رو علاوه بر پاسخگویی حضوری که از سالیان دور توسط کارشناسان مذهبی و روحانیون علوم دینی در این بارگاه مقدس و منور به زائران و مخاطبان انجام می‌شده است، راه‌اندازی سامانه تلفنی و پیامکی با توجه به شرایط موجود در راستای رفاه حال مخاطبان و در زمینه ارائه سریع پاسخ‌های مناسب به سؤالات زائران و مجاوران، از جمله اقدام‌های شایسته آستان قدس رضوی در این زمینه به شمار می‌آید.

روش‌های پاسخگویی به سؤالات دینی در حرم مطهر رضوی

در حال حاضر در قالب پنج روش نسبت به ارائه پاسخ به سؤالات شرعی و دینی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی توسط کارشناسان مذهبی ویژه پاسخگویی به این سؤالات اقدام می‌شود که عبارتند از: دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی، بیان احکام بین نمازهای جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا، آموزش عمومی احکام با عنوان فقه و زندگی و پاسخگویی غیرحضوری شامل سامانه تلفنی ۳۲۰۲۰ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۰۲۰.

سامانه تلفنی ۳۲۰۲۰-۰۵۱ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به پرسش‌های دینی و مذهبی مخاطبان از سراسر کشور و جهان (زائران، مجاوران و عموم مردم) در همه ایام سال، در تمامی ایام هفته و در همه مناسبت‌های مذهبی، دینی، ملی و مناسبت‌های ویژه و خاص است، به گونه‌ای که این سامانه فعال در هر لحظه از ۲۴ ساعت شبانه‌روز و از طریق تماس تلفنی، آماده پاسخگویی به سؤالات دینی و شرعی عموم مخاطبان از سراسر کشور و جهان بوده و از این نظر در کشور به عنوان یک سامانه تلفنی منحصر به فرد، مطرح است.

همچنین با راه‌اندازی این سامانه تلفنی(با خطوط تلفن مجزا و مستقل) سعی شده است از بار ترافیکی تماس‌های تلفنی عموم مردم(زائران و مجاوران) با مرکز تلفن و مخابرات(تلفنخانه) حرم مطهر رضوی در زمینه ارتباط با دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی مستقر در مجموعه بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) کاسته شود و زائران و مجاوران راحت‌تر و سریع‌تر بتوانند به صورت تلفنی با کارشناسان پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر ارتباط برقرار کنند.

در سامانه پیامکی، پس از دریافت پرسش‌های مخاطبان و عموم مردم پاسخ مناسب توسط کارشناس مذهبی ویژه پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی آماده می‌شود و سپس توسط یک استاد مجرب (اصطلاحاً استاد ارزیاب)، مورد بازنگری و ارزیابی قرار می‌گیرد و پس از تأیید وی به طور خودکار و از طریق سیستم رایانه‌ای و ارسال پیامک، به شماره تلفن همراه مخاطب مربوط (سؤال‌کننده) ارسال می‌شود.

دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی بارگاه منور امام هشتم(ع) (به تفکیک ویژه برادران و خواهران) در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی از جمله: صحن‌های آزادی، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، مدرسه پریزاد، مسجد گوهرشاد، رواق دارالحجه، رواق دارالمرحمه و… در حال حاضر به طور حضوری و مستقیم نسبت به پاسخگویی به پرسش‌های شرعی، دینی و اعتقادی مخاطبان، زائران و مجاوران انجام وظیفه می‌کنند.

تمامی حقوق برای قدس آنلاین محفوظ است.

© 2018 www.qudsonline.ir

پاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی
پاسخگویی به سوالات دینی شبانه روزی
0


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جواب سوال های کتاب آزمایشگاه یازدهم x بخوانید...