پاسخگویی سوالات شرعی حرم

پاسخگویی سوالات شرعی حرم
پاسخگویی سوالات شرعی حرم

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اداره پاسخگویی به سوالات دینی برای رفاه هرچه بیش‌تر زائران و دسترسی آسان‌تر آنان به اطلاعات مورد نیاز، سامانه تلفنی 32020 را راه‌اندازی کرده است که زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی می‌توانند به صورت شبانه روزی از این سامانه بهرمند شوند.
وی افزود: در واحد پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی حرم مطهر رضوی بیش از 200 کارشناس دینی برادر و خواهر به صورت شیفت‌بندی شده و دور کار پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی مردم هستند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه سامانه 32020 فقط برای مردم مشهد نیست، خاطرنشان کرد: مجاوران بارگاه ملکوتی حرم مطهر رضوی برای دستیابی به پاسخ سوالات شرعی خودشان می‎توانند با شماره 32020 و دیگر عزیزانی که خارج از شهر مشهد هستند می‎توانند با شماره 05132020 تماس حاصل فرمایند.
به گفته وی سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگوی احکام روزه، سفر، خمس و زکات، تقلید، نماز، وصیت، وقف و ارث است و مخاطبان می‌توانند با ذکر نام مرجع ‌تقلید خود، پاسخ سؤالاتشان را بر اساس نظر آن مرجع دریافت کنند.
شریعتی‌نژاد تصریح کرد: افزون بر شماره تلفن 32020 در این ایام سامانه پیامکی 300002020 نیز پاسخگوی سوالات شرعی زائران خواهد بود.

17 واحد مسکونی در روستای محروم پساوه تایباد، در حال تخریب بود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، اقدامات اشتغال‌زایی دو سال اخیر این معاونت در مناطق سیل‌زده استان گلستان را به منظور حمایت و توانمندسازی اقشار بی‌بضاعت منطقه تشریح کرد.

پروژه احداث جاده ترانزیت یا همان کریدور ترانزیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که از آن به عنوان طرح اولویت دار آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی یاد می شود، در آستانه بهره برداری است.

قرارشان رأس ساعت 9 صبح است در حیاط درمانگاه سجادیه زرند. برای پیش‌گیری از بیماری کرونا، همه مستقیم به درمانگاه آمده‌اند.

پاسخگویی سوالات شرعی حرم

به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، از سال 97 تاکنون 147 عنوان مصحف شریف شامل قرآن، مفاتیح الجنان، نهج…

چهارشنبه‌ها اگرچه روزی است مثل روزهای دیگر هفته اما برای ما ایرانیان که خورشید هشتم روشنی‌بخش وطن،…

آستان قدس رضوی در افق 1410، باید پوياترين، کارآمدترین، هم‌افزاترين و اثرگذارترین نهاد اسلامي در…

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به منظور بررسی چرایی شهادت دخت نبی اسلام(ص) به…

.All right reserved by Astan Quds Razavi

پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی در حرم مطهر بخشی از خدمات اداره پاسخگویی است  که این خدمت رسانی در قالب موارد زیر صورت می گیرد.

این سامانه تلفنی، به منظور تسهیل در ارائه خدمات مرتبط با پاسخ گویی به مسائل شرعی، در حرم مطهر رضوی راه اندازی شده است. مخاطبان از طریق تماس با شماره تلفن ۳۲۰۲۰ می توانند پاسخ سؤالات شرعی  خود را به صورت شبانه روزی دریافت کنند.

کارشناسان این دفاتر، علاوه بر پاسخ گویی به سؤالاتی با موضوع مسائل اعتقادی اسلام و سایر ادیان، در زمینه راهنمایی و مشاوره های لازم به افراد علاقه مند به تشرف به دین مبین اسلام نیز فعالیت می کنند. در این رابطه دو دفتر در مرکز پاسخ گویی (مدرسه پریزاد) و یک دفتر در سردرب غربی صحن جامع رضوی واقع شده است.

var CurrentDate= “01/25/2021 9:50:22 AM”; var JAT= 0; function pz() {};init();document.getElementById(“cities”).selectedIndex=27;coord();main();

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی از پاسخگویی حضوری به سؤالات شرعی و اعتقادی زائران در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی حسن‌زاده با اشاره به اینکه پاسخگویی به سؤالات دینی زائران یکی از دغدغه‌های مهم معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است، عنوان کرد: پاسخگویی به سؤالات زائران و مخاطبان هیچ‌وقت تعطیل نشده و درزمانی که حرم به خاطر ویروس منحوس کرونا بر روی زائران بسته بود این مهم از طریق سامانه‌های تلفنی، پیامکی و پخش زنده شبکه‌های اجتماعی برگزار شد. وی ادامه داد: اکنون‌که درب‌های حرم به روی زائران باز است افزون بر پاسخگویی تلفنی و پیامکی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی دو نوبت به سؤالات دینی زائران به‌صورت حضوری پاسخ داده می‌شود. رئیس اداره پاسخگویی افزود: واحد پاسخگویی به سؤالات اعتقادی و شرعی خواهران هرروز ساعت ۷ تا ۱۰ و ۱۷ تا ۲۰ در صحن جمهوری، بست شیخ طبرسی، بست شیخ طوسی و سه‌ضلعی غدیر آماده خدمت‌رسانی به زائران است. وی گفت: واحد پاسخگویی به سؤالات اعتقادی و شرعی برادران نیز هرروز ساعت ۷ تا ۱۰ و ۱۷ تا ۲۳ در سه‌ضلعی صحن غدیر، بست نواب و از ساعت ۲۰ تا ۲۳ در بست شیخ طوسی و طبرسی دایر است. حسن‌زاده ادامه داد: مخاطبان عزیز از سراسر کشور جهت بهره‌مندی از واحد پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی حرم مطهر رضوی می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با سامانه تلفنی ۳۲۰۲۰ تماس حاصل نمایند و یا به شماره ۳۰۰۰۲۰۲۰ پیامک ارسال کنند. وی تأکید کرد: در صورت ارسال پیامک مخاطبان باید همراه سؤال شرعی، نام مرجع تقلید خود را هم بیان کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

تمامی حقوق برای قدس آنلاین محفوظ است.

پاسخگویی سوالات شرعی حرم

© 2018 www.qudsonline.ir

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی با اشاره به اینکه در حوزه احکام شرعی در سال 93 به بیش از یک میلیون و 400 هزار تماس تلفنی پاسخ داده شده است، اظهار داشت: اداره پاسخگویی و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی علاوه بر ایجاد دفاتر پاسخگویی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، برای رفاه هرچه بیش‌تر زائران و دسترسی آسان‌تر آنان به اطلاعات مورد نیاز، سامانه تلفنی 32020 را راه‌اندازی کرده است که زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی می توانند از ساعت 8 تا 22 از سامانه بهرمند شوند.

وی افزود: در واحد پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی حرم مطهر رضوی بیش از 120 نفر از طلاب برادر و 80 نفر از طلاب خواهر پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی هستند.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه دفاتر پاسخگویی برادران در صحن آزادی، مسجد جامع گوهرشاد و مدرسه پریزاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: در صحن آزادی، رواق های دارالولایه، دارالاجابه، کوثر و دارالرحمه نیز دفاتر پاسخگویی مخصوص خواهران مستقر است.

به گفته وی سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگوی احکام خمس و زکات، تقلید، نماز، روزه، وصیت، وقف و ارث است و مخاطبان می‌توانند با ذکر نام مرجع ‌تقلید خود، پاسخ سؤالشان را بر اساس نظر آن مرجع دریافت کنند.

انتهای پیام/

پاسخگویی سوالات شرعی حرم
پاسخگویی سوالات شرعی حرم
0

جواب آزمايش هاي كتاب آزمايشگاه يازدهم x بخوانید...