پاسخ نگارش دوازدهم درس سوم

پاسخ نگارش دوازدهم درس سوم
پاسخ نگارش دوازدهم درس سوم

حل تمرین فصل درس مورد نظر خود را
انتخاب کنید

پاسخ کارگاه نوشتن درس سوم نگارش دوازدهم

پاسخ کارگاه نوشتن درس سوم نگارش دوازدهم

پاسخ نگارش دوازدهم درس سوم

پاسخ کارگاه نوشتن درس سوم نگارش دوازدهم

پاسخ کارگاه نوشتن درس سوم نگارش دوازدهم

پاسخ کارگاه نوشتن درس سوم نگارش دوازدهم

پاسخ کارگاه نوشتن درس سوم نگارش دوازدهم

ویدئو نگارش دوازدهم

جزوه نگارش دوازدهم

نمونه سوال
نگارش دوازدهم

گروه آموزشی آنلاین پادرس

بخش های سایت

بخش های سایت

لینک های مرتبط

تماس با ما

عضویت در خبرنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پادرس می باشد

طراحی و بهینه سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان

حل تمرین فصل درس مورد نظر خود را
انتخاب کنید

گام به گام فارسی و نگارش دوازدهم هنرستان – درس سوم

گام به گام فارسی و نگارش دوازدهم هنرستان – درس سوم

پاسخ نگارش دوازدهم درس سوم

ویدئو فارسی و نگارش دوازدهم هنرستان

جزوه فارسی و نگارش دوازدهم هنرستان

نمونه سوال
فارسی و نگارش دوازدهم هنرستان

گروه آموزشی آنلاین پادرس

بخش های سایت

بخش های سایت

لینک های مرتبط

تماس با ما

عضویت در خبرنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پادرس می باشد

طراحی و بهینه سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان

پاسخ تمامی تمرینات نگارش دوازدهم

نام درس : نگارش | موضوع : گام به گام | نویسنده : _

منتشر شده در نمره یار | پایه و رشته : دوازدهم – تمامی رشته های نظری

گام به گام نگارش دوازدهم – یکی از چالش های دانش آموزان مشکل نگارش و نوشتن است، ما نیز در ادامه همین مطلب برای شما گام به گام نگارش دوازدهم را گردآوری کرده ایم که می توانید به پاسخ تمامی تمرینات نگارش دوازدهم دسترسی پیدا کنید. این پاسخ ها به شما کمک می کند تا با چارچوب درس بصورت کامل آشنا شده و دست به قلم شوید و آنچه در ذهن دارید بر روی ورقه پیاده سازی کنید.

هرچه به امتحانات خرداد ماه و دی ماه نزدیک تر می شویم نیاز دانش آموزان و کاربران یه یک منبع همیشگی و ثابت بیشتر می شود. ما در وبسایت نمره یار نیاز شما را نیاز سنجی کردیم و تمامی آن ها را پوشش داده ایم.

پاسخ نگارش دوازدهم درس سوم

همچنین ما برای دانش اموزان پایه دوازدهم تمامی امتحانات نهایی را گردآوری کرده ایم که می توانند از وبسایت نمره یار بصورت مستقیم دریافت کنند.

لینک مربوطه : گام به گام های پایه دوازدهم – نمونه سوالات نهایی دوازدهم

در صورت نارضایتی مولف این اثر، این مطلب فورا از وبسایت حذف خواهد شد.

پس چرا دانلود نمیشه 😑

فکر کنم دو درس بیشتر نیست همه‌شو بذارید

عالی

وبسایت نمره یار فعالیت خود را در سال 1398 آغاز کرد و این فعالیت تا امروز ادامه دارد و به یاری خداوند ادامه خواهد داشت. نمره یار یک وبسایت آموزشی متفاوت می باشد که ضمن ارائه فایل های آموزشی رایگان به کاربران عزیز و گرامی به معرفی رشته های مختلف دانشگاهی می پردازد تا دانش آموزان بتوانند در تمام بخش های اموزشی از وبسایت نمره یار بهره مند شوند. امید است با استعانت از خداوند همچنان ادامه دهیم و بتوانیم به شما کاربران خدمات دهی کنیم.


دانلود گام به گام نگارش دوازدهم (3.15 MB)Downloads-icon


Google PDF ViewerDownloads-icon


pdf گام به گام نگارش دوازدهمDownloads-icon


نمونه سوالات شیمی دهم نوبت اول pdf به همراه پاسخنامهDownloads-icon


جزوه مطالعات اجتماعی نهم تمامی دروس PDFDownloads-icon


سوالات متن مطالعات اجتماعی هفتم PDFDownloads-icon

پیش از این دانستیم، نثر دو گونه است؛ نثر
زبانی و نثر ادبی

نثر زبانی معمولا در نوشتن گزارش ها،
مقاله ها، متن های آموزشی و اداری استفاده می شود. در نثر زبانی
عناصر خیال، احساس و آرایه های ادبی به کار نمی رود تا «راه » برای
برداشت های گوناگون بسته شود!

اما نویسنده در نثر ادبی به مدد تخیل
از عناصری مانند تشبیه، استعاره، کنایه، سجع، تضاد، واج آرایی و آشنایی
زدایی استفاده می کند و متنی می آفریند که زیبا، خوش آهنگ، تأثیرگذار
و در ذهن و زبان ماناتر است.

برای نگارش قطعۀ ادبی لازم است به ویژگی
های زیر توجّه کنیم:

۱- نگاه تازه و بدیع به موضوع یا پدیده

پاسخ نگارش دوازدهم درس سوم

اگر پدیده یا موضوع را آن گونه که نگاه
های عادی و معمولی می بینند توصیف کنیم و به همان توصیفات
کلیشه ای و تکراری بپردازیم، متن ملال آور و غیرجذاب خواهد شد.

۲- استفاده بجا و به اندازه از آرایه
های ادبی

آرایش
غلیظ متن به آرایه ها، نه تنها ممکن است متن را زیبا نکند بلکه باعث تصنّع متن و گاه پیچیدگی آن شود. بعضی از متن های مسجّعِ گذشته که از تشبیه
و استعاره و سجع و تضاد و کنایه و تلمیح لبریز می
شدند، از آن جمله اند. شیرینی بیش از حد، دل زدگی می
آورد.

۳- آغاز
زیبا و گاه متفاوت، ادامۀ مناسب و پایان بندی تأثیرگذار

متنی
که دارای ویژگی های زیر باشد، مخاطب را با خود همراه می سازد.

◙ شروعی زیبا
داشته باشد.

◙ ادامه و تداوم
مناسب داشته باشد.

◙ پایان آن همراه
با آشنایی زدایی، غافلگیری، تفکر برانگیزی واعجاب آوری باشد.

آشنایی زدایی: به سخنی گفته می شود که بر خلاف هنجار (سخنان معمول) باشد. به دیگر سخن، نویسنده یا هنرمند در اثر خود به گونه ای نامعمول به پدیده ها بنگرد و بدین ترتیب بکوشد تا نگاهی نو به پیرامون خود بیندازد و برای خوانندگان شگفتی بیافریند. برای نمونه در بیت های زیر از سهراب سپهری آشنایی زدایی دیده می شود:

من
نمی دانم / که چرا می گویند اسب حیوان نجیبی است کبوتر زیباست / و چرا در قفس هیچ
کسی کرکس نیست / گل شبدر چه کم از لاله قرمز دارد؟ / چشم ها را باید شست جور دیگر
باید دید.

در
بیت های بالا اشاره شده است که به جای کبوتر یا قناری کرکس در قفس نگه دارند و یا
گل شبدر را هم ارز گل لاله بدانند که این کار خلاف هنجار است.

حکایت نگاری

حکایت زیر را بخوانید و آن را به زبان
ساده بازنویسی کنید.

بیابان گردی را دیدم در حلقۀ جوهریانِ بصره حکایت همی کرد که وقتی در بیابان راه گم کرده بودم و از زاد چیزی با من نمانده، دل بر هلاک نهادم که ناگاه کیسه ای یافتم پر از مروارید. هرگز آن ذوق و شادی فراموش نکنم که پنداشتم گندم بریان است و باز آن تلخی و نومیدی که معلوم شد مروارید غلتان است.

قلمرو
زبانی: حلقه: انجمن، جرگه / جوهری: جواهر فروش / زاد:‌
توشه، ره توشه / هلاک: نابودی / بریان: برشته، کباب‌شده / غلتان: غلتنده / قلمرو ادبی: دل بر … نهادم: کنایه از دل بستن، رغبت
پیدا کردن / غلتان: مجاز از هر ‌چیز گرد و مدور

بازگردانی: بیابان گردی را دیدم در انجمن جواهرفروشان
بصره داستان تعریف می کرد که زمانی در بیابان راه را گم کرده بودم و هیچ خوراک و
توشه ای نداشتم، فکر می کردم که خواهم مرد. ناگهان کیسه ای پر از مروارید پیدا
کردم. هرگز آن ذوق و شادیم را فراموش نمی کنم که تصور کردم آن کیسه گندم سرخ شده
است؛ ولی زمانی که فهمیدم مروارید گرد است دوباره تلخکام و ناامید گردیدم.

در بیابان خشک و ریگ روان / تشنه را در دهان چه دُر چه صدف

قلمرو
زبانی: را در « تشنه را در دهان»: اضافه
گسسته / دُرّ: مروارید
/ صدف: گوشماهی / قلمرو ادبی: وزن: فاعلاتن مفاعلن فعلن (رشته انسانی) / دُر،
صدف: تناسب / در دهان چه دُر چه صدف: کنایه از این که برای
او تفاوتی ندارد / واژه آرایی: در، چه /  دُرّ،
صدف: تضاد /

بازگردانی: در بیابان خشک و ریگ روان، تفاوتی
ندارد که در دهان تشنه دُر باشد یا صدف؛ زیرا او در جستجوی آب و غذا است.

مرد بی توشه کاوفتاد ز پای / بر کمربند او چه زر چه خزف

قلمرو زبانی: توشه: آذوقه، بار و بنه / زر:‌ طلا / خزف: سفال، سفالینه / قلمرو ادبی: از پا افتادن: کنایه از به نهایت خستگی رسیدن / زر، خزف: تضاد / بر کمربند … چه خزف: کنایه از این که برای او تفاوتی ندارد / بر، زر: جناس

بازگردانی: مرد بدون آذوقه که به نهایت خستگی رسیده است برایش تفاوتی نمی کند که در جیبش طلا و جواهر است یا سفال بی ارزش.                 گلستان سعدی

کارگاه نوشتن صفحه ۵۱ و ۵۲ و ۵۳ کتاب نگارش دوازدهم تمرین ۱ درس سوم نگارش ادبی آغاز و میانه و پایان بندی متن را برسی کنید از سایت نکس لود دریافت کنید.

با سلام خدمت شما دوستان عزیز در این مطلب قرار است که جواب کارگاه نوشتن صفحه ۵۱ و ۵۲ و ۵۳ کتاب نگارش پایه و کلاس دوازدهم برای شما عزیزان قرار بدهیم شما برای پیدا کردن انشا یا تمارین کتاب های مختلف می‌توانید شماره صفحه کتاب و اسم کتاب و پایه کتاب را بنویسید و در آخر جستجوی خود اسم نکس لود را بنویسید تا سایت ما جواب تمارین شما را در گوگل بیاورد.

بند میدمه یا آغاز : از “آغاز متن یا مرحله مقدمه با استفاده” شروع شده و به “وسعت روحت می پیچد …” ختم میشود.بند میانه : از “در بخش مقدمه سعی دارد به نماز” شروع شده و به “از خاک به عالم پاک پل می بندیم” ختم میشود.پایان بندی : از “در پایان بندی نویسنده” شروع شده و به “روح و جان رسیده است” ختم میشود.

وقتی سجاد حرامی گسترانی بهشت پیش رویت در می گشاید.به رکوع می رویم و با این خم شدن در مقابل دوست بزرگ می شویم.هرکس تا سلام نماز را با خدا باشد به ساحل سلامت اندیشه و روح و جان رسیده است.همه گل های بهاری به تبسم می ایستند.

پاسخ نگارش دوازدهم درس سوم

استفاده از آرایه تضاد در متن های ادبی باعث به وجود آمدن فضاهای خالی متفاوت و مقایسه با این مسائل مطروحه می‌شود که بر تاثیرگذاری آن می‌افزاید.تبسم و خم/ بزرگ و کوچک/ بزرگ دیدن و کوچک انگاشتن/ عظمت و تواضع/ پیوستن و گسستندر همه تضاد هایی که در متن استفاده شده به خوبی و سادگی می‌توان فضای مقایسه و تشریح و تحلیل را یافت و می توان دریافت که برای درک یک مفهوم استفاده از تضاد و مقایسه بین دو چیز کمک شایانی کرده و در انتخاب یکی از آنها به عنوان درست و نیکو موثر است.این کشمکش و مقایسه بین دو چیز در شکل‌گیری فضای ادبی متن اگر با استفاده از واژه های متناسب باشد تاثیر زیادی دارد.

برای دریافت “جواب کارگاه نوشتن صفحه 51 و 52 و 53 کتاب نگارش دوازدهم کارگاه نوشتن” لطفا نظری در نظرات پایین سایت برای ما بفرستید یا از دکمه صورتی
ارسال نظر استفاده
کنید.

عالییییی

عالییییی

خوب

در حد المپیک 🌹

دوست نداشتم لطفاً دانلود نکنید 😦😦

خوبه

اینم گوه خوریه

عالیه👏👏👏

واسم نیومده چکار کنم

خوبه👍👍

صحیح

خوبه

کجاش خوبه بقیش کو پس

خوبه

خوبه

عالیه👌👌👌👌👌

حوبه

عالی

شیوه‌ی دفاع از میهن در گذشته و امروز

عالی

جواب این مطلبو میخام

جواب این مطالبو میخام

سلام باید متن رو‌کامل خوند تا بشه جواب داد من‌ نوشتم جوابشو ومعلم‌درست گرفت نمره‌کامل داد

سلام بچه ها از این مطلب چطور استفاده کنم کسی تونست از این مطلب استفاده کنه ؟ لطفا راهنماییم کنید

سلام عزیزم هر چی خودت باید بنویسی همین


هرگونه کپی برداری از مطلب یا قالب حرام است

خوب بود بدهم نیست…

جالب گفتی خوشم اومد خندم گرفت با این متن…

شما نوشتید کپی از این متن پیگرد مثلا قانونی دارد، اما میدونس…

سلام ممنون ولی نتیجه گیری انشا غلط اندر غلط هست…

سلام من امیررضا هستم 15 سالمه با نظرت موافقم…

پاسخ نگارش دوازدهم درس سوم
پاسخ نگارش دوازدهم درس سوم
0

دانلود جواب آزمایش های کتاب آزمایشگاه یازدهم x بخوانید...