پاسخ کتاب جغرافیا دهم

پاسخ کتاب جغرافیا دهم
پاسخ کتاب جغرافیا دهم

فصل درس مورد نظر خود را انتخاب کنید


درس 1 جغرافیا دهم


درس 2 جغرافیا دهم


درس 3 جغرافیا دهم


درس 4 جغرافیا دهم

پاسخ کتاب جغرافیا دهم


درس 5 جغرافیا دهم


درس 6 جغرافیا دهم


درس 7 جغرافیا دهم


درس 8 جغرافیا دهم


درس 9 جغرافیا دهم


درس 10 جغرافیا دهم

گروه آموزشی آنلاین پادرس

بخش های سایت

بخش های سایت

لینک های مرتبط

تماس با ما

عضویت در خبرنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پادرس می باشد

طراحی و بهینه سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان

حل تمرین فصل درس مورد نظر خود را
انتخاب کنید

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 5 جغرافیا دهم

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 5 جغرافیا دهم

پاسخ کتاب جغرافیا دهم

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 5 جغرافیا دهم

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 5 جغرافیا دهم

گام به گام جغرافیا دهم درس پنجم

ویدئو جغرافی دهم

جزوه جغرافی دهم

نمونه سوال
جغرافی دهم

گروه آموزشی آنلاین پادرس

بخش های سایت

بخش های سایت

لینک های مرتبط

تماس با ما

عضویت در خبرنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پادرس می باشد

طراحی و بهینه سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان

حل تمرین فصل درس مورد نظر خود را
انتخاب کنید

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 6 جغرافیا دهم

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 6 جغرافیا دهم

پاسخ کتاب جغرافیا دهم

گام به گام درس 6 جغرافی دهم

ویدئو جغرافی دهم

جزوه جغرافی دهم

نمونه سوال
جغرافی دهم

گروه آموزشی آنلاین پادرس

بخش های سایت

بخش های سایت

لینک های مرتبط

تماس با ما

عضویت در خبرنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پادرس می باشد

طراحی و بهینه سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان

حل تمرین فصل درس مورد نظر خود را
انتخاب کنید

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 3 جغرافیا دهم

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 3 جغرافیا دهم

پاسخ کتاب جغرافیا دهم

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 3 جغرافیا دهم

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 3 جغرافیا دهم

گام به گام جغرافیا دهم درس سوم

گام به گام جغرافیا دهم درس سوم

ویدئو جغرافی دهم

جزوه جغرافی دهم

نمونه سوال
جغرافی دهم

گروه آموزشی آنلاین پادرس

بخش های سایت

بخش های سایت

لینک های مرتبط

تماس با ما

عضویت در خبرنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پادرس می باشد

طراحی و بهینه سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان

حل تمرین فصل درس مورد نظر خود را
انتخاب کنید

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 1 جغرافیا دهم

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 1 جغرافیا دهم

پاسخ کتاب جغرافیا دهم

گام به گام و پاسخ فعالیت های درس 1 جغرافیا دهم

ویدئو جغرافی دهم

جزوه جغرافی دهم

نمونه سوال
جغرافی دهم

گروه آموزشی آنلاین پادرس

بخش های سایت

بخش های سایت

لینک های مرتبط

تماس با ما

عضویت در خبرنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پادرس می باشد

طراحی و بهینه سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان

گام به گام جغرافیا دهم

جواب فعالیت های جغرافیا دهم

فرمت PDF + لینک دانلود مستقیم قرار گرفت

نام درس : جغرافیا | موضوع : گام به گام | نویسنده : نمره برتر پاسخ کتاب جغرافیا دهم

منتشر شده در نمره برتر | پایه و رشته : دهم – ریاضی , تجربی و انسانی

 

گام به گام جغرافیا دهم : کتاب جغرافیای دهم یکی از دروس مشترک بین رشته های ریاضی و تجربی و انسانی در پایه دهم میباشد که ما برای شما گام به گام این درس را آماده دانلود کرده ایم . شما در گام به گام جغرافیا دهم میتوانید جواب فعالیت های درسی کتاب جغرافیا را دریافت نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

جواب بعضی از فعالیت هارو نداره 😒

خیلی چرته و مزخرفه دانلود کردمش اما. هیچی واسم باز نکرد

عالیه

عالی ؟

عالی ۰🤩

عالیه

عالیههه

میتونم با هم در ارتباط باشیم

بله مرشاد عزیز

محمدباقر تشکری

عالییییییه ممنونم از تون 😍😍

من اصلا متوجه نمیشم هر چه میزنم جوابا رو نمیاره

عالیه

ممنوووووووونممم

خیلی عالی بود کیف کردم🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗😕🤗😕🤗🤗😕😕😕🤗🤗🤗😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃🤗🤗🤗🤗😃🤗😃🤗😃🤗😃🤗🤗🤗🤗😃🤗🤗😃😃😃

عاقا زیادم خوب نبود

ببخشید فصل اولش کامل نیست چرا؟

از همه عزیزان کمال تشکر رو دارم مرسی عالی بود💞

از همه عزیزان کمال تشکر رو دارم مرسی عالی بود

خیلی راضی بودم و هستم مرسی بابت این همه زحمات 💛از همه عزیزانی که در همه راستا زحمت میکشند ممنونم وکمال تقدیر وتشکر دارم 💓💞

ممنونم از نظرتون عزیز

خیلی عالی بود مرسییییییییی

خیلی عالی بود ممنونننن

ممنون❤

قربونت باران جان

قرمزس

ابیسس

خوبه


دریافت با لینک مستقیم (9.3Mb) Downloads-icon

جشنواره بزرگ شانس نجات رو از دست نده!

(تخفیف 60 درصدی فقط همین امروز )

دیدن تخفیفات و محصولات ویژه

در این مقاله از سری مقالات گام به گام دهم  با دانلود گام به گام جغرافیای دهم در خدمتتونیم. جغرافیا از اون دسته درس های عمومی در سال دهم هستش که بچه ها خیلی نمیتونن خوب باهاش ارتباط برقرار کنن اما خب شما باید این درس رو در پایه دهم بپذیرید و برای امتحانات کلاسی و غیره آماده بشید. برای موفقیت در درس جغرافیای شما باید به کتاب جغرافیا تسلط کاملی داشته باشید.ما در این پست برای شما و با تلاش بسیار زیادی گام به گام جغرافیای دهم برای تمامی فصول رو آماده کردیم این گام به گام که در اختیار شما قرار گرفته میشه به صورت فصل به فصل تشکیل شده و برای کلیه فصول جغرافیای دهم می باشد.

گام به گام ریاضی دهم رایگان می باشد در این گام به گام که ما برای شما آماده کرده ایم پاسخ به تمام سوالاتی که در این 3فصل کتاب جغرافیای دهم وجود داره به صورت کاملاً تفصیلی برای شما آماده شده است .شما با دانلود pdf گام به گام جغرافیای دهم که تمامی فصل هارو شامل میشه میتونید در این مسیر یعنی تسلط به کتاب درسی که در درس جغرافیای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است قدم های روبه جلو و مثبتی بردارید. مقالات گام به گام بسیار تاثیر گذار و مفید هستند اما اگر از آن به درستی استفاده نشود می‌تواند تأثیرات بدی بر روی درک شما از مفاهیم جغرافیای داشته باشد.دانلود گام به گام جغرافیا دهم که شما می‌توانید آن را در این پست انجام دهید می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در درک شما از جغرافیای دهم داشته باشد ولی اگر از آن به درستی استفاده نکنید به اینصورت که قبل از مطالعه کتاب درسی به گام به گام وجوب کنید به جرأت می‌توان گفت که تأثیر منفی بر روی درک شما از جغرافیای دهم خواهد گذاشت پس ما از شما خواهش می کنیم ابتدا خودتان بر روی مسائل کتاب درسی به صورت کامل ویژه ای زمان بگذارید و بر روی آنها فکر کنید و سپس به دانلود گام به گام ای که از این پست از وب سایت دیجی کنکور دانلود می‌کنید مراجعه کنید. در باکس دانلودی زیر می توانید به سادگی گام به گام جغرافیای دهم را دریافت کنید. همه فایل ها همراه با پاسخ های کاملا تشریحی هستند. همچنین اگر نیاز به سایر گام به گام های پایه دهم داشتید می توانید به بخش گام به گام دهم مراجعه کنید.پاسخ کتاب جغرافیا دهم

دانلود

دانلود گام به گام دهم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نام کاربری یا ایمیل

رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


دانلودDownloads-icon


Downloads-icon


pdf گام به گام جغرافیا دهمDownloads-icon


دانلود گام به گام جغرافیا دهم ریاضی pdfDownloads-icon


گام به گام جغرافیا دهم تجربی pdfDownloads-icon

در این پست از وبسایت دورخیز گام به گام جغرافیا دهم انسانی را آماده کرده ایم. با استفاده از گام به گام ها می توانید به پاسخ تمامی فعالیت ها و تمرینات کتاب درسی دسترسی داشته باشید. با رعایت شرایط درست استفاده از گام به گام ، می توانید مطالب درسی را به خوبی یاد بگیرید. با دانلود گام به گام جغرافیا دهم انسانی می توانید پاسخ های خود را بررسی کرده و به پاسخ های صحیح تر دست بیابید.

گام به گام جغرافیا دهم انسانی شامل پاسخ تمامی فعالیت های کتاب درسی می باشد. این گام به گام در 36 صفحه توسط محسن یوسفی دبیر مدارس استان قم تهیه و تدوین شده است. هنگام استفاده از گام به گام جغرافیا دهم انسانی به علت این که  پاسخ ها مرتب و طبقه بندی شده است ؛  احساس خستگی نمی کنید.

نمونه صفحه گام به گام جغرافیا دهم انسانی را در زیر برای شما قرار داده ایم. برای آشنایی بیشتر با محتویات و سبک گام به گام می توانید این نمونه صفحه را مشاهده کنید.
در بخش بعدی همین پست می توانید دانلود گام به گام جغرافیا دهم انسانی را انجام بدهید.

نام : گام به گام جغرافیا دهم انسانی

نام مولف : محسن یوسفی

پاسخ کتاب جغرافیا دهم

رشته تحصیلی : انسانی

پایه تحصیلی : دهم

تعداد صفحه : 45

نوع گام به گام : حل همه سوالات

قیمت : رایگان

برای دانلود گام به گام جغرافیا دهم انسانی روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید

نرم‌افزارهای موردنیاز برای چاپ و خواندن گام به گام ‌ها را از اینجا دانلود کنید.

ما در آکادمی کنکور دورخیز از سال 90 کار خودمون رو شروع کردیم. تخصص اصلی تیم ما مشاوره و برنامه‌ریزی کنکوره. اگر تصمیم داری در بهترین دانشگاه و بهترین رشته تحصیل کنی، ما در سایت‌مون آماده هستیم همه جوره ازت حمایت کنیم.
با دورخیز برای موفقیت در کنکور برخیز.

تهران، میدان رسالت، هنگام، خیابان طاهرخانی، پلاک 67

021-28421071

Sabte_Nam@

© کلیه حقوق محصولات و محتوای سایت متعلق به تیم مشاورین دورخیـز به مدیریت مهندس مسعود کریمی می‌باشد.

طراحی سایت

شماره موبایل شما


دانلود گام به گام جغرافیا دهم انسانی6.35MBDownloads-icon


دانلود نسخه اندرویدDownloads-icon


دانلود نسخه کامپیوترDownloads-icon

این برنامه اندرویدی شامل پاسخ تمام فعالیت ها، خودازمایی ها، فکر کنید، آزمایش کنید و هر سوالی که در کتابتون بدون جوابه رو پاسخ داده، این برنامه کاملا منطبق بر آخرین تغییرات کتاب های پایه دهم رشته انسانی در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می باشد.
این برنامه را دانلود کنید و حل تمرین های همه کتاب های پایه دهم رو همه جا (خونه، مدرسه، مسافرت، مهمونی و … ) توی گوشیتون داشته باشید.
برنامه رو همیاربوک پایه دهم رشته انسانی رو از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود گام به گام پایه دهم انسانی همیاربوک

کلیه حقوق برای همیاربوک محفوظ است

Web studio : Web-ARTs Inc.


دانلود pdf کتاب های پایه دهمDownloads-icon

 

فایل PDF + لینک دانلود مستقیم در انتهای پست قرار گرفت.

نام : گام به گام جغرافیا دهم | دسته بندی: گام به گام

تعداد صفحات: ۱۸ صفحه | فرمت : PDF | منتشر شده توسط : ایران توشهپاسخ کتاب جغرافیا دهم

جواب کتاب جغرافیا دهم : در این مطلب پاسخ فعالیت های جغرافیا دهم برای شما آماده شده است.این فایل دارای ۱۸ صفحه می باشد.

کتاب جغرافیا دهم دارای ۱۰ درس می باشد و در این فایل پاسخ تمام این ده درس به صورت کامل از اول تا آخر برای شما آماده شده است.

پیشنهاد میکنیم از مطلب سوالات تستی جغرافیا دهم درس اول و همچنین از مطلب جزوه واکنش های رسوبی شیمی دهم دیدن فرمایید.

مشخصات:

📥 دانلود با حجم ۱۱ مگابایت📥

این گام به گام شامل پاسخ دروس زیر می باشد:

 

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

* گروه تلگرامی کلید آزمون 24 بهمن قلمچی *


دانلود با حجم ۱۱ مگابایتDownloads-icon

در این درس هشت فعالیت مطرح گردیده است که در ادامه می توانید پاسخ فعالیت های درس ششم جغرافیا دهم را به صورت کامل مشاهده کنید.

پاسخ فعالیت های درس ششم جغرافیا دهم یعنی درس منابع آب ایران بدین شرح است:

1-در گروه کاری خود انجام دهید: الف) آب مورد نیاز محل زندگی شما از کجا تأمین می شود؟در استان محل زندگی خود با پرس و جو از افراد کارشناس مانند دبیرجغرافیای کلاس تان به این سوال پاسخ دهید.ب)گزارشی تهیه کنید که موارد سوء مصرف آب را در منزلتان نشان دهد .شکل زیررا نگاه کنید و در آن می توانید سوء مصرف آب را به خوبی ببینید.متاسفانه درخانه ها، آب شرب که با قیمت بسیارزیادی تولید می شود به راحتی توسط افرادی که اطلاع زیادی از وضع آب کشورندارند به هدرمی رود.این افراد خبرندارند که آب شرب با دیگر آب ها فرق دارد و باید مراحل مختلف را در انتقال و تصفیه طی کند تا به دست مصرف کنند برسد و همه این مراحل نیاز به هزینه و تخصص و زمان دارد.

مهم ترین موارد هدررفتن آب توسط مردم که دیده ام دراینجا فهرست می کنم:

-شستن کوچه با آب شرب و عدم استفاده از جارو .این شهروند ناآگاه به خود زحمت نمی دهد حداقل یک جارو هم بردارد تا کوچه را بشوید و فقط با فشار آبمی خواهد کوچه را که اصلا لازم نیست شسته شود را بشوید.این افراد وسواس شدیدی دارند و به اصطلاح تمیزند ولی بااین کارخود تمام شهر و تمام سرزمین پاک ایران را با ریزگردها کثیف می کنند.پاسخ کتاب جغرافیا دهم

-وضو گرفتن طولاتی با هدررفت شدید آب.پدربزرگ من یک انسان مذهبی می باشد و وقتی وضو می گیرد در بین مراحل وضو شیر آب را نمی بندد و فقط ذکر می گوید ووقتی می گویم با با شیر آب را ببندید می گوید شیر آب خیس می باشد و وضوی مرا باطل می کند.باور کنید درهرباروضو که پدربزرگ من می گیرند حدود 10 تا 20 لیتر آب مصرف می کند.-یکی از اعضای خانواده من وقتی حمام می رود از وقتی که شیر آب را بازمی کند دیگرشیر آب را نمی بندد و صدای شرشر آب را می شنوم وقتی که دارند سرشان را می شویند و یا صدای شرشر آب می آید وقتی که دارند با صابون بدنشان را می شویند و من با شنیدن صدای شرشرآب درحمام بسیارناراحت می شوم.البته تذکرداده ام و کمی بهترشده است.-همسایه ما یک ماشین داغون دارد و هفته ای یکبار آن را می شوید ووقتی می خواهد ماشین را بشوید با یک شلنگ آب می آید سراغ ماشین و این شلنگ آب بسته نمی شود و وقتی می خواهد با اسفنج ماشین را تمیز کند به خود زحمت نمی دهد که شیر آب را ببندد بلکه بهترین کار و آسان ترین کار برای ایشان این است که شلنگ آب را که به شدت از آن آب خارج می شود دروسط کوچه رها کند تا بعدا بتواند ماشین را آبکشی کند.این افراد درواقع افراد جاهل و نادانی هستند که اگردراین سرزمین نباشند بهتراست.

-مادرمن وقتی طرف می شوید آب زیادی هدرمی دهد.ایشان مایع ظرفشویی زیادی استفاده می کنند و به مادرم می گویم مادرجان عزیزم کمترمایع ظرفشویی استفاده کن این مایع ظرفشویی موجب آلودگی آب های زیرزمین و سطحی می شود ولی سودی ندارد.موقعی که با اسفنج ظرف ها را تمیز می کند شیر آب را نمی بندد و یک سره شیرآب باز می باشد.دراین چند ماه آنقدر به مادرم از کم آبی گفته ام که موجب شده آب کمتری مصرف کند.البته من دراکثرموراد ظرف ها را می شویم تا آب کمتر و مایع ظرفشویی کمتری مصرف شود.

پ:داستانی بنویسید که آیندۀ مردم شهری را نشان بدهد که منابع آب خود را از دست داده اند .

داستان اول:

در افسانه ای هندی آمده است که مردی هر روز دو کوزه بزرگ آب به دو انتهای چوبی می بست…چوب را روی شانه اش می گذاشت و برای خانه اش آب می برد. یکی از کوزه ها کهنه تر بود و ترک های کوچکی داشت. هربار که مرد مسیر خانه اش را می پیمود نصف آب کوزه می ریخت. مرد دو سال تمام همین کار را می کرد. کوزه سالم و نو مغرور بود که وظیفه ای را که به خاطر انجام آن خلق شده به طورکامل انجام می دهد. اما کوزه کهنه و ترک خورده شرمنده بود که فقط می تواندنصف وظیفه اش را انجام دهد. هر چند می دانست آن ترک ها حاصل سال ها کار است. کوزه پیر آنقدر شرمنده بود که یک روز وقتی مرد آماده می شد تا از چاه آب بکشد تصمیم گرفت با او حرف بزند : ” از تو معذرت می خواهم. تمام مدتی که از من استفاده کرده ای فقط از نصف حجم من سود برده ای…فقط نصف تشنگی کسانی را که در خانه ات منتظرند فرو نشانده ای. ” مرد خندید و گفت: ” وقتی برمی گردیم با دقت به مسیر نگاه کن. ” موقع برگشت کوزه متوجه شد که در یک سمت جاده…سمت خودش… گل ها و گیاهان زیبایی روییده اند. مرد گفت: ” می بینی که طبیعت در سمت تو چقدر زیباتر است؟ من همیشه می دانستم که تو ترک داری و تصمیم گرفتم از این موضوع استفاده کنم. این طرف جاده بذر سبزیجات و گل پخش کردم و تو هم همیشه و هر روز به آنها آب می دادی. به خانه ام گل برده ام و به بچه هایم کلم و کاهو داده ام. 

اگر تو ترک نداشتی چطور می توانستی این کار را بکنی؟

داستان دوم دراین داستان شهرها را با گل مقایسه کنید.

یک روز گل و آب با هم برخورد می کنن و دوست میشنآنها دوستی خوبی داشتن و البته با گذشت زمان می تونن همدیگر را بهتر بشناسنتا اینکه روزی گل احساس می کنه که عاشق آب شدهگل که برای اولین بار عاشق شده عطر زیبای خود را به اطراف پراکنده میکنه و خیلی خوشحال و سرحالهبعد از مدتی زمانی می رسه که آب هم کم کم احساساتش نسبت به گل تغییر میکنهآب هم احساس می کنه که عاشق گل شده ، آب هم برای اولین باره که عاشق شدهروزها و هفته ها می گذرن و گل بارها از خودش می پرسه: “آیا آب هم منو دوست داره؟ “آب هیچ وقت احساسات خودش را به گل نشان نداده و همیشه بی تفاوت از کنار آن می گذرهگل دیگر نمی تونه تحمل کنه و به خودش جرات می ده و به آب می گوید : “من دوستت دارم “آب هم بهش جواب میده: “من هم همچنین “گل صبر میکنه ، روزها می گذرن ، گل دوباره به آب “تورو دوست دارم” می گه و آب با جمله “من هم همینطور” جواب می دهگل صبر میکنه و صبر میکنهتا آنجا که دیگر عطری از گل پراکنده نمی شده و گل یه بار دیگه به آب می گه”دوستت دارم “آب خیلی معمولی برخورد می کنه و به گل میگه” خوب من هم گفتم که من هم همینطور “گل مریض میشه، دیگه رنگش پریده و زرد شدهگل در بستر بیماریه و آب بالای سرش به انتظار نشستهگل کم کم پرپر می شه ولی باز هم به سختی رو به آب میکنه و بهش میگه که “من تو رو واقعا دوست دارم “آب در مقابل این صحنه خیلی ناراحت و غمگین سراغ دکتر میره و برای گل دکتر میارهدکتر بعد از معاینه به آب میگه ” وضع گل نا امید کننده است و دیگه هیچ کاری نمی شه براش کرد “آب از دکتر علت بیماری گل رو میپرسه و دکتر جواب میده: ” اون هیچ بیماریی نداره، او فقط بی آب مونده و داره خشک میشه ، همین 

و آب می فهمه که فقط گفتن دوست دارم برای عشقت کافی نیست.

2- با کمک هم گروه های خود، گزارشی تهیه کنید که اگر آب منزل شما برای یک هفته قطع شود، چه مشکلاتی خواهید داشت؟ چه راهکارهایی پیشنهاد می کنید؟

با قطع آب مسلما مشکلات فراوانی در منزل و درشهرایجاد می شود مانند:-به وجود آمدن مشکل تشنگی دربین اعضای خانواده -مشکل پخت غذا و گرسنه ماندن اعضای خانواده -ایجاد مشکلات در زمینه بهداشت و کثیف شدن و چرک شدن اعضای خانواده -نبودن آب درخانه موجب افزایش تنش های عصبی دربین اعضای خانواده می شود -ایجاد مشکلات درخنک کردن داخل خانه درجاهایی که از کولر آبی استفاده می شود و..

با توجه به موقعیت استان خود روی نقشه، عوامل مؤثر بر میزان و نوع بارش محل زندگی خود را مشخص کنید.به نقشه طیرنگاه کنید و استان محل زندگی خود را درآن مشخص کنید و سپس می توانید بررسی کنید که دراستان محل زندگی تان بارش چه مقدارهست و همچنین عوامل موثر بربارش استان تان را پیداکنید

مشخص کنید استان محل زندگی شما در کدام حوضه آبریز قرار دارد؟به نقشه زیر نگاه کنید استان محل زندگی خودرا پیدا کنید و با توجه به راهنمای نقشه ببینید استان محل زندگی تان درکدام حوضه آبریز قرار دارد.

1-در تصویر و مطالب زیر چه نکته ای توجه شما را جلب می کند؟ تصویر فک دریای خزر برای من خیلی جالب بود ولی بادیدن عوامل تهدید فک دریای خزر بسیارنارحت شدم.با خودم گفتم چرا باید چنین موجودات زیبایی توسط ما ادم ها نابود شوند.چرا ما آدم ها باید آنقدرخودخواه باشیم که به خودمان اجازه دهیم محیط زیست محل زندگی و کشورخودرا نابود کنیم.ما آدم ها بخشی از این محیط هستیم و جزئی از این فضای جغرافیایی هستیم.وقتی ما بخشی از این فضای جغرافیایی هستیم باید درکنار دیگرموجودات زندگی کنیم نه این که آن را باشکار بی رویه و آلودگی محیط زیست شان نابودکنیم.ما آدم ها نمی توانیم اشرف مخلوقات باشیم چرا که لیاقت نداریم.

اگرما آدم ها اشرف مخلوقات بودیم اجازه می دادیم همه اجزای طبیعت سالم بمانند و همه موجودات زنده زندگی کنند.فک دریای خزر باید در دریای خزرزندگی کند .کاهی های خاویاری باید دردریای خزرزندگی کند و ما باید با مدیریت درست و منطقی از این منابع طبیعی ارزشمند استفاده کنیم نه این که نابودشان کنیم.اگرنابود شوند مطمئن باشید ما هم نابود خواهیم شد.

2-به نظر شما چه راه هایی برای حفظ حیات وحش این دریا وجود دارد؟راه های زیادی برای حفظ حیات وحش دریای خزروجوددارد.به نظرم راه های زیرمناسب می باشد:-جلوگیری از آلودگی دریای خزر به وسیله نفت و فاضلاب -پاکسازی سواحل دریای خزراز زباله -جلوگیری از صید بی رویه آبزیان و مجازات شدید متخلفین -جلوگیری ازصید آبزیان درهنگان تخم ریزی

پاسخ فعالیت های درس ششم جغرافیا دهم

در گروه خود جست وجو کنید، آیا خلیج فارس، نام دیگری داشته است؟ نتایج آن را در کلاس ارائه کنید.“دریای پارس” یا “خلیج فارس” از جمله نامهای قدیمی و باستانی است که در زمان های مختلف تاریخی در اسناد، قراردادها و مکاتبات، مورد استفاده همه اقوام و ملل دنیا قرارگرفته است. نخستین بار ایرانیان در روزگار هخامنشیان، این دریا را “پارسا درایا” یا “دریای پارس” خواندند، طبق کتیبه ای که از داریوش پادشاه هخامنشی، در تنگه سوئز بدست آمده، از آن به عنوان “درایا هچا پارسا آیتی” یعنی دریایی که از پارس می آید یاد شده و این سند به عنوان نخستین مدرک تاریخی موجود است که حقانیت نام خلیج فارس را به وضوح نشان می دهد .از طرفی در برخی از متون قدیمی از جمله کتاب حدود العالم به عنوان قدیمی ترین اثر جغرافیایی به زبان فارسی که در حدود هزار سال پیش تالیف شده، آمده است: “خلیج پارس از حد پارس بر گیرد، با پهنای اندک تا به حدود سند”، علاوه بر این همچنین بسیاری از مورخان، محققان و سیاحان اروپایی و غربی از جمله: فلاویوس آریانوس، بطلمیوس، هرودت، استرابون و … در آثار و نوشته های خود از دریای پارس یا خلیج فارس به عنوان “سینوس پرسیکوس” و “ماره پرسیکوم” یاد کرده اند

در دوره های اسلامی نیز همه مورخان و جغرافیدانان مسلمان از جمله ابن فقیه در کتاب البلدان، اصطخری در کتاب المسالک الممالک،ابن رسته در کتاب الاعلاق النفسیه، ابوریحان بیرونی در کتاب التفهیم، ابن بطوطه در کتاب مشهور رحله و … نام این دریا را “بحر فارس”، “خلیج الفارسی” و یا “دریای پارس” ذکر کرده اند.

در گروه کاری، گزارشی از ویژگی های جغرافیایی و یا اقتصادی یکی از دریاهای ایران را با تصویر، تهیه و به کلاس گزارش کنید.کار بهترین گروه در کلاس نصب شود.با مراجعه به اینترنت و دانلود تصاویرمناسب و چاپ آن ها نمایشگاهی درکلاس برپاکنید.

با دوستان هم گروه خود گفت وگو و راه حل هایی برای مبارزه با آلودگی دریاها ارائه کنید.

اقیانوس ها با معضلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند. ذخایر ماهی های آن ها با 90 درصد کاهش روبرو شده اند. یک سومصخره های مرجانی نیز در چند دهه اخیر، نابود شده اند. صدها ناحیه مرده در آب های آزاد شکل گرفته اند. اما با وجود همه این مشکلات، همچنان دلایلی برای امیدواری باقی مانده است. چرا که راه حل های مشترک بین المللی و برنامه های پیشنهاد شده از سوی کارشناسان، می تواند دریاها و البته سرنوشت ما را که با سرنوشت دریاها پیوند خورده است، نجات دهد .

راهکار اول: از سرازیر کردن مواد سمی به دریاها جلوگیری کنیم. آلودگی دریاها انواع مختلفی دارد. از میلیون ها بشکه بنزین و روغنی که همه ساله روانه طبیعت می شود تا انبوهی از کیسه های پلاستیکی که بر روی سطح آب اقیانوس ها شناور است. اما اصلی ترین موادآلاینده آب ها، فسفات ها و نیترات های استفاده شده در کودهای شیمیایی و فاضلاب های روانه شده به رودها و دریاها هستند. سرازیر شدن انبوهی از این مواد به دریاهای آزاد، مناطق ساحلی را با انبوهی از مواد آلاینده سمی، روبرو نموده است که علاوه بر مصرف اکسیژن آب، حیات موجودات ساکن در محدوده های ساحلی را تهدید می نماید. بدین ترتیب تاکنون 405 ناحیه مرده در آب های آزاد ساحلی پدیدار شده است. فاضلاب انسانی در کشورهای در حال توسعه، اصلی ترین منبع آلودگی به شمار می رود، اما در آمریکا، اروپا و چین، پسماندهای حیوانی و کودهای شیمیایی، به عنوان منابع مهم آلودگی به شمار می روند. تنها در آمریکا همه ساله 10 میلیاردمرغ، 80 میلیون گاو و 149 میلیون خوک، حدود 500 میلیون تن ادرار تولید می کنند که بر روی خاک مراتع و دامداری ها، ریخته میشود. کشاورزان نیز همه ساله از 55 میلیون تن کود شیمیایی در مزارع خود استفاده می کنند که بخش زیادی از آن روانه رودها ورودخانه های منتهی به دریاهای آزاد می شود. و به همین دلیل در دهانه رود می سی سی پی ما شاهد بزرگ ترین ناحیه مرده ایجاد شده در دنیا هستیم که در فصل تابستان هر سال که شاهد بیشترین حجم سرازیر شدن این پساب ها هستیم، یک ناحیه مرده به اندازه نیوجرسی در آن، پدیدار می شود. البته در دهه هشتاد و در دریای سیاه نیز ما شاهد شکل گیری پدیده مشابهی بوده ایم. لذا بهبود شرایط تصفیه فضولات دامی و ایجاد سیستم های تصفیه فاضلاب می تواند کمک زیادی به اصلاح این شرایط بنماید

در گروه کاری خود، در مورد یکی از دریاچه های ایران گزارشی تهیه، و به کلاس ارائه کنید.کار بهترین گروه در کلاس نصب شود.اگردراستان محل زندگی تان دریاچه وتالابی وجوددارد گزارشی از آن تهیه کنید و درکلاس ارائه کنید

تهیه و تنظیم پاسخ فعالیت های درس ششم جغرافیا دهم : جناب آقای محسن یوسفی

برای مشاهده سایر پاسخ فعالیت های جغرافیا ایران پایه دهم روی عبارت رنگی کلیک کنید.

پاسخ فعالیت های درس پنجم جغرافیا دهم

پاسخ فعالیت های درس هفتم جغرافیا دهم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اینتر را بزنید تا جستجو کنید یا ESC را ببندید

در این درس هشت فعالیت مطرح گردیده است که در ادامه می توانید پاسخ فعالیت های درس هفتم جغرافیا دهم را به صورت کامل مشاهده کنید.

پاسخ فعالیت های درس ششم جغرافیا دهم یعنی درس ویژگی های جمعیت ایران بدین شرح است:

باتوجه به اطلاعات داده شده جدول زیر را تکمیل کنید.

میزان رشد استان محل زندگی خود را از کتاب استانشناسی یا سایت مرکز آمار )درگاه آمار ملی ایران( بگیرید و آن را با کشور مقایسه کنید. وضعیت استان خود را از این نظر مورد بحث و گفتوگو قرار دهید.

با توجه به استان محل زندگی تان این فعالیت را پاسخ دهید.پاسخ کتاب جغرافیا دهم

با توجه به نقش و اهمیت اطلاعات و آمار در برنامه ریزیهای اقتصادی و اجتماعی کشورها به عنوان عضو خانواده، جایگاه سرشماری و جمعآوری اطلاعات را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید .سرشماری نفوس و مسکن فقط شمارش جمعیت نیست بلکه از سرشماری عمومی نفوس و مسکن ، اطلاعات مهمی درباره ساختارجمعیت ، مهاجرت ، ویژگی های اجتماعی ، باروری ، آموزش و ویژگی های مسکن تا پایین ترین سطوح جغرافیایی به دست می آید .

نتایج حاصل از سرشماری مورد استفاده برنامه ریزان ، تصمیم گیران ، پژوهشگران و سایر کاربران قرار می گیردمهم ترین اهمیت سرشماری نفوس و مسکن عبارتست از :– برنامه ریزی برای توزیع عادلانه منابع ، خدمات و امکانات در مناطق مختلف کشور-شناسایی اوضاع اجتماعی و اقتصادی مانند وضع سواد و تحصیلات و ارائه خدمات آموزشی و برنامه ریزی های مربوط به سیاست های آموزشی .-تهیه برآوردها و پیش بینی های جمعیتی برای برنامه ریزی های دراز مدت توسعه و عمران کشور

-تولید آمارهای اختصاصی و پایه ای برنامه ریزی های جمعیتی مانند محاسبات مربوط به شاخص های مرگ و میر ، ولادت و باروری ،مهاجرت و جابه جایی های جمعیت و…

2- به هرم سنی ایران در سال  1390 و 1395 توجه کنید.

مقایسه ای بین هرم سنی ایران در سال های 1390 و 1395 انجام دهید و تغییرات آن را بررسی کنید.میزان موالید درسال 1395 نسبت به سال 1390 کمی افزایش یافته است و درواقع جمعیت 0تا 4سال افزایش داشته است و درمجموع در تمام گروه های سنی تقریبا افزایش محسوس جمعیت را درسال 1395 نسبت به سال 1390 می بینیم.

مقایسه هرم های سنی جمعیت ایران در دو دهه اخیر نشان می دهد که ساختمان هرم سنی جمعیت ایران در حال معکوس شدن است.جمعیت کشور که در حال حاضر جمعیت جوانی است، در سال های آتی به سوی سال مندی متمایل خواهد شد. به بیانی دیگر، در حال حاضر هرم سنی جمعیت ایران در مراحل اولیه انتقال از مرحله جوانی به سالخوردگی جمعیت است. در سال 1405 هجری شمسی ساختمان سنی و جنسی جمعیت به شکل هرم سنی نامرتب خواهد بود. در این حالت رشد جمعیت آهسته خواهد شد.

گروه های سنی ایران را در سال 1395 مورد بررسی قرار دهید .

درسال 1395 بیشرین تعدادجمعیت درگروه بزرگسالان مشاهده می شود با رقم حدود 28 میلیون نفر و درگروه بعدی جوانان هستند با رقم حدود 26 میلیون نفر و سپس درگروه جوان و نوجوان حدود 19 میلون نفر و کم ترین تعداد درگروه سالمندان حدود 6 میلیون نفرمی باشد.در سال های آینده چنین ترکیبی کاملا تغییر می کند و تعداد سالمندان از 6میلیون نفر بیشترخواهد شد و از تعداد گروه های دیگرجمعیتی کاسته می شود تا این که به روزی می رسیم که جمعیت کشور ماهش یافته و بیشترجمعیت سالمند می باشند.

بیشترین جمعیت در کدام گروه سنی مشاهده میشود؟ این گروه سنی چه ویژگی هایی دارد؟

تعدادجمعیت درگروه سنی جوانان ( 20 تا 29 سال)ازهمه دیگرگروه های سنی بیش تراست ولی در آینده جمعیت بزرگسالان بیش تر از جوانان شده و جمعیت روبه پیری حرکت می کند .البته پیرشدن جمعیت امری است که حتما درکشور اتفاق می افتد و اساسا پیربودن جمعیت مشکلات خاص خود را دارد و از طرفی دیگرجوانی جمعیت بدون توسعه کشور و عدم تامین امکانات لازم برای جوانان مشکلات زیادی را برای کشورایجاد می کند .بهتراست بین جمعیت و منابع و امکانات فضای جغرافیایی کشور تعادل باشد .

به دوراز هرگونه شتابزدگی و سردادن شعارهای نامناسب با برنامه ریزی درست اقدام کنیم.ولی کشورما با توجه به امکاناتی که دارد فقط می تواند 30 میلیون جمعیت داشته باشد و اگر بیشتر از 30 میلیون باشد.

چه مزایا و محدودیت هایی را برای کشور ما ایجاد می کنند؟

جوان بودن جمعیت کشورمزایایی دارد مانند وجود نیروی کار درکشورو امکان دفاع از مرزهای کشور و …. والبته اگردرکشوری جمعیت جوان زیاد باشد وکشورتوسعه نیابد مشکلاتی از قبیل کمبود شغل و مسکن و دیگرمشکلات برای جوانان ایجاد می شود.

جمعیت جوان باید همراه با توسعه و پیشرفت کشورباشد و اساسا افزایش جمعیت بطورکلی باید همسو با پیشرفت و توسعه کشورباشد اگرتبلیغات افزایش جمعیت داشته باشیم ولی امکانات اولیه برای جمعیت مانند آب و محیط زندگی مناسب وجودنداشته باشد ازنظرامنیتی کشوربه خطرمی افتد و مردم به سختی دراین سرزمین پاک زندگی می کنند.

3-با کمک هرمهای سنی زیر، به سؤالات پاسخ دهید .میزان رشد موالید در کدام کشور بیشتر است؟رشد موالید درکشور اکوادر بیشتراست زیرا قاعده یا پایه هرم پهن تراز کشور آلمان می باشد.

کدام کشور، افراد سالمند بیشتری دارد؟ پیامدهای آن چیست؟کشورآلمان سالمند تراست زیرا بالای هرم یا راس هرم پهن تر از کشوراکوادرمی باشد.پیربودن جمعیت موجب کاهش نیروی کار درکشورشده و از نظدفاعی کشوررا ضعیف می کند و ورود نیروی کار از کشورهای دیگر نسبت جمعیت بومی را به غیربومی نامتعادل کرده و مشکلاتی را برای کشورایجاد می کند و ضمنا نگهداری از سالمندان هزینه زیادی را به اطرافیان و دولت وارد می سازد.

کدام کشور درصد جمعیت فعال اقتصادی بیشتر، و چه مزایا و محدودیت هایی پیش رو دارد؟

درکشورآلمان درصد جمعیت فعال اقتصادی بیش تراس زیرا میانه هرم پهن تر از کشور اکوادور می باشد . درکشورهایی که درصد جمعیت فعال اقتصادی بیش تراست کشور از نظرنیروی کار و توان نظامی مشکلی ندارد و امکان فعالیت های اقتصادی و تولیدی درکشوررا بیش ترمی کند البته اگر جمعیت فعال اقتصادی زیاد باشد و کشورزیرساخت های مورد نیاز را نداشته باشد موجب افزایشبی کاری و….درکشورمی شود.بالا بودن درصد جمعیت فعال اقتصادی اگر با توسعه و رشد کشوردرهمه ابعاد همراه باشد مزایای زیادی برای کشوردارد و موجب افزایش تولید و پیشرفت کشورمی شوند ولی اگر جمعیت فعال اقتصادی درکشورزیاد باشد و کشور توسعه و پیشرفت درهمه ابعاد را نداشته باشد مشکلات زیادی را برای کشورایجاد می کند و یکی از پیامدهای آن افزایش بیکاری و افزایش بزهکاری های اجتماعی درجامعه است.

قاعده هرم دو کشور را مقایسه کنید.

قاعده هرم سنی جمعیت کشوراکوادر بزرگ تر از قاعده هرم سنی جمعیت کشورآلمان می باشد زیرا میزان زاد ولد در آلمان خیلی کمتراز اکوادر می باشد.

4-به نظر شما یک هرم سنی مطلوب )جمعیت مناسب برای حال و آینده( چه شکلی دارد؟ به صورت شماتیک، هرم مناسب  جمعیتی رسم کنید. دلایل خود را از چگونگی رسم هرم سنی ارائه کنید.این شکل ازهرم سنی مناسب است زیرا :1 -تعداد مناسب گروه کودکان ونوجوانان زیرا پایه هرم زیاد پهن نیست 2 -بالا بودن جمعیت بزرگسالان زیرا میانه هرم پهن است 3- کم بودن جمعیت کهنسالان زیرا بالای هرم باریک است 4 -افزایش نسبتا متعادل جمعیت به دلیل تعدادمناسب جوانان وبرگسالان 5- دراین هرم مشکل جوانی وپیری جمعیت بسیارکم است و….

دربارۀ ویژگیهای جمعیت استان خود، بحث و گفتوگو کنید. استان شما در مورد مهاجرت، ترکیب سنی و جنسی چه وضعیتی دارد؟این فعالیت را با راهنمایی های معلم خود و از طریق کتاب استان شناسی انجام دهید.

به اطلاعات داده شده از شهر آبادان، توجه کنید. این اطلاعات، تغییرات جمعیتی این شهر را طی چند دهه نشان می دهد. با توجه به سؤالات داده شده، با یکدیگر بحث و گفت وگو کنید؛ سپس پاسخ خود را ارائه کنید مهاجرت اجباری و اختیاری مربوط به چه سال هایی می باشد؟آغاز جنگ تحمیلی،سال 1359ایجاد منطقه آزاد اقتصادی اروند در آبادان و خرمشهر،سال 1392عوامل انسانی و طبیعی اثرگذار بر این نوع مهاجرت ها، کدام است؟وقوع جنگ تحمیلی و عوامل اقتصادی.البته با توجه به مثال ها عوامل طبیعی وجودندارد.

تهیه و تنظیم پاسخ فعالیت های درس هفتم جغرافیا دهم : جناب آقای محسن یوسفی

برای مشاهده سایر پاسخ فعالیت های جغرافیا ایران پایه دهم روی عبارت رنگی کلیک کنید.

 

پاسخ فعالیت های درس ششم جغرافیا دهم

پاسخ فعالیت درس هشتم جغرافیا دهم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اینتر را بزنید تا جستجو کنید یا ESC را ببندید


دانلود نمونه سوال,جزوه,کنکور

جغرافیا دهم پرسش از متن:

برای رفع مشکل کم آبی چه باید کرد؟

پاسخ کتاب جغرافیا دهم

پاسخ:

1-رعایت الگوهای بهینه مصرف آب

2-اصلاح روش های آبیاری

3-جلوگیری از آلوده کردن منابع آب

4–تصویه فاضلاب های خانگی

ممنون یک ساعته دارم میگردم دنبال این مطلب

خوشحالم که تونستم کمکی کرده باشم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کنکور سال آینده نیز همچون سال های گذشته با چالش هایی همراه است که در ادامه به کنکور 1401 و برنامه ریزی رایگان برای کنکور 1400 و تاثیر معدل در کنکور 1400 و منابع کنکور 1400 تجربی و بهترین منابع کنکور 1400 تجربی و بهترین منابع کنکور 1400 ریاضی – – بهترین منابع کنکور 1400 انسانی نگاهی می اندازیم. هم چنین در سال 99 نیز کنکور با چالش هایی همراه بوده است که از جمله ی آن می توان به را کار می کنیم که بهتر است اطلاعات جامعی از آن داشته باشیم.

پاسخ کتاب جغرافیا دهم
پاسخ کتاب جغرافیا دهم
0

جواب سوال های کتاب آزمایشگاه یازدهم x بخوانید...