پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم

پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم
پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم

دنیای آن زمان باحال چقدر فرق کرده است (صفحه 2 )

در زمان گذشته از فنّاوری کمتر استفاده‌ می‌شد و کمتر افراد جامعه با آن آشنا بودند ولی ما امروزه شاهد پیشرفت سریعی در فنّاوری هستیم به‌عنوان مثال: درگذشته اغلب کارها به‌صورت دفتری و نوشتاری انجام می‌شدند که زمان‌بر بودند ولی امروزه با رایانه و اینترنت کار سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود.

اگر الآن به شما بگویند که برای داشتن رادیو باید مجوز بگیرید، چه واکنشی نشان می‌دهید؟

بیشتر شبیه طنز به نظر می‌رسد؛ به این دلیل که امروزه گجت ها و رسانه‌های گوناگون و کاربردی وجود دارد که نیازی به داشتن رادیو نیست، درنتیجه از گرفتن مجوز منصرف می‌شدیم.پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم

گفت و گوی کلاسی صفحه 3

از عکس صفحه قبل(صفحه 2 کتاب درسی)، چه نکاتی در مورد آن زمان دریافت می‌کنید؟(صفحه 3 )

درگذشته رادیو تحت نظارت اداره شهربانی بود و افراد برای داشتن رادیو باید مجوز می‌گرفتند، درنتیجه افراد کمی مجوز نگهداری از رادیو را داشتند و حتی در صورت تغییر محل سکونت، دارندگان رادیو، باید به شهربانی اطلاع‌رسانی می‌کردند که نشان‌دهنده قوانین سخت آن زمان برای داشتن رسانه‌ای نه‌چندان کاربردی همچون رادیو است.

تفریح و سبک زندگی یک نوجوان هم‌سن‌وسال شما در آن زمان، چقدر با الآن شما تفاوت داشته است؟

در آن زمان به دلیل نبود فضای مجازی و کالاهای دیجیتال و تفریحات متنوعی که امروزه ما شاهد آن هستیم نوجوانان به‌صورت فیزیکی در محله‌ها اکثراً به‌صورت جمعی بازی می‌کردند که اکثراً دوستان محله و آشنایان نزدیک به محل زندگی آن‌ها بوده است و بیشتر ارتباطات چهره به چهره بوده است.

رادیو ازجمله رسانه‌های نو و محبوب آن روزگار، بوده است. پس از دیدن فیلم (رسانه چیست؟) بگویید امروزه شما کدام رسانه‌ها را بیشتر دوست دارید و از آن استفاده می‌کنید؟

تلفن همراه و اینترنت

فکر می‌کنید، بیست سال دیگر، افراد هم‌سن شما، دربارۀ زندگی امروز شما، چه چیزهایی خواهند گفت؟ هشتاد سال دیگر چه؟

با توجه به اینکه رسانه‌ها هرروزه دچار تغییر و تحول می‌شوند و پیشرفته‌تر می‌شوند و اثر مستقیم بر محیط اطراف ما دارند، پس در بیست سال آینده رسانه‌های جدیدی جایگزین رسانه‌های امروزی شده و کالاهای دیجیتال و فنّاوری پیشرفته‌تر می‌شود و همان‌طور که برای ما رسانه‌های همچون رادیو بی‌ارزش و ناکارآمد به نظر می‌رسد برای آن‌ها نیز رسانه‌های امروزی ما ساده به نظر خواهد رسید. در هشتاد سال آینده همان‌طور که ما به گذشته نگاه کرده و شرایط را می‌بینیم که چقدر محدودیت داشته و زندگی نسبتاً ساده داشته‌اند، آن‌ها نیز چنین تصوری را نسبت به ما خواهند داشت.

نظر شما دربارۀ این جمله که (برخی تصاویر بیش از 1000 کلمه حرف برای گفتن دارند) چیست؟ توضیح دهید.

برخی از تصاویر هستند که باعث می‌شوند ذهن، خیال‌پردازی و نتیجه‌گیری‌های متفاوت از آن داشته باشد که ارزشش بیشتر از هزار کلمه است. گاهی این تصاویر غم‌انگیزترین لحظات تاریخ را به ما نشان می‌دهند مانند:

تصویر زنی که بولدوزر نظامی را به خاطر مرد زخمی در قاهره نگه می‌دارد.

تصویر دو مرد نروژی که گوسفندی را از غرق شدن در اقیانوس، نجات می‌دهند.

جهت دانلود اپلیکیشن گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهم روی لینک زیر کلیک کنید

فعالیت گروهی (صفحه 4 )

به نظر شما با توجه به اوضاع کنونی فناوری، آیندۀ دنیا چگونه خواهد بود؟

همه امور توسط هوش مصنوعی کنترل و انجام می‌شود و انسان به‌نوعی در سلطه رایانه‌ها خواهد شد.

پیشرفته‌ترین رسانه‌ای که بشر در آینده خواهد ساخت چه می‌تواند باشد؟ یک نمونه از تغییرات در پایین صفحه ارائه‌شده است. شما نیز پیش‌بینی‌های خود را بنویسید.

از طریق دستگاهی که روی سر انسان قرار می‌گیرد افراد می‌توانند بدون کلام باهم ارتباط برقرار کنند و همچنین ابزار و وسایل گوناگون را با آن کنترل و به حرکت درآورند.

گفت و گوی کلاسی (صفحه 7 )

نقش و جایگاه شما در این آینده چیست؟

من امیدوارم در آینده با ساخت و ابداع ابزار و وسایل جدید در پیشرفت هر چه بیشتر فناوری نقش بسزایی داشته و به‌عنوان فردی تأثیرگذار در جامعه شناخته شوم.

آیا همۀ این پیشرفت‌های فناورانه و دنیای رسانه‌ای می‌تواند جایگزین (ارتباطات رودررو) شود؟

خیر

چه ویژگی‌هایی در ارتباطات انسانی هست که در ارتباطات رسانه‌ای نیست؟

عواطف و احساسات چیزی است که در ارتباط انسانی و رودررو منتقل‌شده و درک می‌شود که در هیچ ارتباط رسانه‌ای وجود ندارد.

در آینده‌ای که ویژگی‌های آن توصیف شد، جایگاه انسان نسبت به فناوری و اشیا چیست و کدام  یک از آن‌ها دیگری را به خدمت خواهند گرفت؟

اگر انسان سواد رسانه‌ای داشته باشد می‌تواند رسانه‌ها را در خدمت گرفته و از آن در جهت رسیدن به اهداف و برنامه‌های خود استفاده کند و مسیر پیشرفت را طی نماید وگرنه گرفتار این رسانه‌ها شده و زندگی خود را بیهوده تلف می‌کند.

آیا جایگاه و سطح تفکر در انسان افزایش پیدا خواهد کرد؟ چرا؟

بله، اگر انسان با آگاهی کامل از رسانه‌ها استفاده نماید، قدرت تفکر و تحلیل در او بالا برود و به دلیل بروز و گسترده بودن این اطلاعات سطح تفکر در انسان بالا رفته و از بینش بالاتری برخوردار خواهد بود؛ و دسترسی سریع به این اطلاعات را خوتهد داشت.

انیشتین، زکریای رازی و بسیاری از بزرگان دیگر، یافته‌های خود را زمانی ارائه کردند که تعداد بسیار محدودی از فناوری‌ها و رسانه‌ها وجود داشت. آیا می‌توان ادعا کرد که سطح ّ دانش و تفکر این افراد نسبت به آیندگان کمتر بوده است؟ چرا؟

خیر؛ یافته‌ها و پژوهش‌های این بزرگان همچنان نقش مهمی را در مطالعه و تحقیق دانشمندان امروزی ایفا می‌کنند و در سراسر دنیا بکار گرفته می‌شوند پس نمی‌توان گفت هر چه فناوری و رسانه‌های بیشتری داشته باشیم، از آگاهی بیشتری برخوردار هستیم چون رسانه‌ها تنها ابزارهایی هستند که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

گفت و گوی کلاسی (صفحه 8 )

رسانه‌ها انواع متنوعی دارند. در جدول زیر، برخی خصوصیات رسانه‌ها باهم مقایسه شده است. شما چه نکاتی می‌توانید به آن اضافه کنید؟ یادتان باشد که سواد رسانه‌ای می‌خواهد از یک مصرف‌کننده منفعل، ساده و خام، یک مخاطب فعال، خالق، هوشمند، جست‌وجوگر و گزینشگر بسازد که هم تولید مناسب و هم مصرف متناسب داشته باشد.

پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم

عکس و مکث (صفحه 9 )

همان‌طور که از تصویر پیداست درگذشته بازی‌ها بیشتر به‌صورت فیزیکی و جمعی بوده و بچه‌ها دارای جنب‌وجوش و تعامل با یکدیگر بودند ولی امروزه بازی‌ها به‌صورت مجازی و به‌صورت انفرادی انجام می‌شود و بازی‌های جمعی نیز نیاز به حرکت و تعامل رودررو ندارند و از گجت ها برای بازی استفاده می‌شود، اما درگذشته نیاز به هیچ کالای دیجیتالی نبوده است.

فعالیت در خانه (صفحه 9 و 10 )

دنیای آیندۀ رسانه‌ای، چه مزایا و چالش‌هایی خواهد داشت؟ برای پیش‌بینی پاسخ این پرسش، می‌توانید از جدول مزایا و چالش‌های آموزش مجازی کمک بگیرید.

مزایا

سرعت‌بالای انتقال اطلاعات

کاهش محدودیت در انتقال اطلاعات

هزینه‌ی پایین در استفاده از رسانه‌ها

عدم محدودیت مکانی و زمانی

امکان استفاده مجدد از اموزش های ضبط شده

چالش‌ها

القای فرهنگ غربی

کمرنگ شدن نقش نظارتی خانواده‌ها

به خطر افتادن حریم شخصی

اعتیاد به اینترنت

تعارض ارزش‌ها و باورهای اجتماعی

عدم اطمینان به صحت اطلاعات

فعالیت در خانه (صفحه 10 )

بر روی وبگاه دفتر تألیف کتاب‌های درسی، صفحه گروه تفکر و پایگاه اینترنتی رشد، چند فیلم کوتاه در مورد تحولات رسانه‌ها و آیندۀ فناوری آمده است. با مراجعه و ملاحظۀ آن‌ها، تحلیل کنید که کدام‌یک از آن‌ها به پیش‌بینی شما از واقعیت، نزدیک‌تر و در تغییر سبک زندگی مردم اثرگذارتر خواهد بود. فیلم‌های کوتاه مرتبط با فصل‌های بعد را نیز در همین وبگاه‌ها می‌توانید مشاهده کنید.

فیلم یک روز شیشه‌ای و هم‌چنین سلفی آینده به واقعیت بسیار نزدیک هستند و شاید نمونه‌های ساده‌ی اکنون نیز تولیدشده باشد.

ما در فیلم روز شیشه‌ای مشاهده می‌کنیم که: فناوری چگونه در کل زندگی افراد تأثیر گذاشته و سبک زندگی را تغییر داده است و می‌بینیم که چگونه در کارهای روزانه و برنامه‌ریزی و دسترسی سریع به اطلاعات بدون محدودیت زمان و مکان فنّاوری تأثیرگذار است.

در فیلم سلفی مشاهده می‌کنیم که: چگونه یک دستگاه بسیاری از محدودیت‌هایی که ما درگذشته با آن مواجه بودیم را برطرف کرده و بسیاری از مشکلاتی که مشاغل مختلف مانند آتش‌نشانی، جاده‌سازی و ساختمان‌سازی با آن مواجه هستند را برطرف کرده است.

جهت دانلود اپلیکیشن گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهم روی لینک زیر کلیک کنید

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت




از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

جشنواره بزرگ آخرین شانس نجات برای کنکور ۱۴۰۰ رو از دست نده!

(تخفیف 60 درصدی فقط همین امروز )

دیدن تخفیفات و محصولات ویژه

در این مقاله از سری مقالات گام به گام دهم  با دانلود گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهم در خدمت شما هستیم. شما برای گرفتن نتایج مورد نظرتون در این درس نیاز به تسلط به متون و مفاهیم درس رو دارید. در درس تفکر و سواد رسانه ای این گام به گام میتونه برای شما کمک فوق العاده ای در مسیر رسیدن به یک نتیجه عالی باشه. ما در این پست برای شما و با تلاش بسیار زیادی گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهم برای تمامی فصول رو آماده کردیم.

گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهم رایگان می باشد. در این گام به گام که ما برای شما آماده کرده ایم پاسخ به تمام سوالاتی که در این 6 فصل کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم وجود داره به صورت کاملاً تفصیلی برای شما آماده شده است. شما با دانلود pdf گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهم که تمامی فصل ها رو شامل میشه میتونید در این مسیر یعنی تسلط به کتاب درسی که در درس تفکر و سواد رسانه ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است قدم های روبه جلو و مثبتی بردارید. مقالات گام به گام بسیار تاثیر گذار هستند اما اگر از آن به درستی استفاده نشود می‌تواند تأثیرات بدی بر روی درک شما از مفاهیم تفکر و سواد رسانه ای داشته باشد. دانلود گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهم که شما می‌توانید آن را در این پست انجام دهید می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در درک شما از تفکر و سواد رسانه ای دهم داشته باشد ولی اگر از آن به درستی استفاده نکنید به جرأت می‌توان گفت که تأثیر منفی بر روی درک شما از این درس خواهد گذاشت. پس ما از شما خواهش می کنیم ابتدا خودتان بر روی مغاهیم کتاب درسی به صورت ویژه ای زمان بگذارید و بر روی آنها فکر کنید و سپس به دانلود گام به گام در این پست از وب سایت دیجی کنکور بپردازید. در باکس دانلودی زیر می توانید به سادگی گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهم را دریافت کنید. همه فایل ها همراه با پاسخ های کاملا تشریحی هستند. همچنین اگر نیاز به سایر گام به گام های پایه دهم داشتید می توانید به بخش گام به گام دهم مراجعه کنید.پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم

دانلود

دانلود گام به گام دهم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

عالی

عالی

لطفا فایل اپلیکیشن نمره باکس رو دانلود کنید چون همه گام به گام ها رو به صورت یکجا داره در خودش.

نام کاربری یا ایمیل

رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


Downloads-icon


pdf گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهمDownloads-icon


گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهم pdf ( رایگان )Downloads-icon

فصل درس مورد نظر خود را انتخاب کنید


درس 1 تفکر و سواد رسانه ای


درس 2 تفکر و سواد رسانه ای


درس 3 تفکر و سواد رسانه ای


درس 4 تفکر و سواد رسانه ای

پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم


درس 5 تفکر و سواد رسانه ای


درس 6 تفکر و سواد رسانه ای


درس 7 تفکر و سواد رسانه ای


درس 8 تفکر و سواد رسانه ای


درس 9 تفکر و سواد رسانه ای


درس 10 تفکر و سواد رسانه ای


درس 11 تفکر و سواد رسانه ای


درس 12 تفکر و سواد رسانه ای


درس 13 تفکر و سواد رسانه ای


درس 14 تفکر و سواد رسانه ای


درس 15 تفکر و سواد رسانه ای


درس 16 تفکر و سواد رسانه ای


درس 17 تفکر و سواد رسانه ای


درس 18 تفکر و سواد رسانه ای


درس 19 تفکر و سواد رسانه ای


درس 20 تفکر و سواد رسانه ای


درس 21 تفکر و سواد رسانه ای


درس 22 تفکر و سواد رسانه ای

گروه آموزشی آنلاین پادرس

بخش های سایت

بخش های سایت

لینک های مرتبط

تماس با ما

عضویت در خبرنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پادرس می باشد

طراحی و بهینه سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان

گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهم

جواب فعالیت های تفکر و سواد رسانه ای دهم

فرمت PDF + لینک دانلود مستقیم قرار گرفت

نام درس : تفکر و سواد رسانه ای | موضوع : گام به گام درسی | نویسنده : نمره برتر پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم

منتشر شده در نمره برتر | پایه و رشته : دهم – ریاضی , تجربی و انسانی

 

گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهم : درس تفکر و سواد رسانه ای دهم یکی از درس های عمومی در این پایه میباشد که بین رشته های نظری پایه دهم (ریاضی ،تجربی و انسانی) مشترک است. در این مطلب از سایت نمره برتر برای شما جواب پرسش های کتاب تفکر دهم را آماده کرده ایم. که شما میتوانید آنرا دریافت نمایید.

 دیگران دانلود کرده اند :

سوالات کتاب تفکر دهم

 

برای دریافت گام به گام تفکر دهم روی لینک های زیر کلیک نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

این برا پاورپویت خیلی خوبه😣

خوبه خیلی هم خوبه دمتون گرم

اصلا به درد نمیخوره

سلام خوب بود ممنون لطفا کامل آن را هم بگذارید

توش هیچی نیست

خب …… لا الله اله الله

خیلی بد بود

وقتی بلد نیستیت کار نکنید واقعا که😞

حتی یه متن هم ننوشته کلا عکسه با این معلم ها هم نمیتونن کار کنن چه برسه به ما 😡

آخه یعنی چی؟! این که فقط عکسه•-• فقط هم که تا درس ۹ داره(。-_-。)

نمره برتر😂 خجالت اوره واقعا که 😒 سوال که نداره ۴تا عکس مضخرف به چه دردی میخوره؟!؟

خییییییییییییلی بد

چقد چرتتت و بیخود….ینی ….😐

سلام ممنون میشم اگر محتوای فایل روذکرکنیدکه الکی دانلودنکنیم

واقعا چرته…. تا درس ٩ بیشتر مطلب نداره

سلام خیلی ممنون از سایت خوبتون تو این دوران قرنطینه خیلی به دردمون میخوره مرسی

فک کنم این فقط به درد معلما میخوره که از روش سوال طرح کنن وگرنه کارایی دیگه ای نداره

کلا هم درسش هم گام ب گامش بیخوده

واقعا

واقعا لایک

عالییییی

جوایا کجاست؟؟؟

جواب فعالیت ها کجاست؟؟؟

فکر کنم گام به گام تو مغز شما یه چیزیه دیگه معنی شده این یه جور کنفرانس‌ها نه گام به گام :-پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم

ت مغز ت چیه😒

هووف چرا جواب فعالیتا نیس

اره چرا جوابه فعالیتا نیس😤

بد نیست

مزخرفه

سلام چرا جواب نداره لطفا بافیلم وجواب بزارین ممنون

خوبه ولی چرا جواب نداره

جووب نداره

ای بد نیس

عالی

این که کامل نیست چرا جواب فعالیت ها نیست؟

هوووف چرا جواب فعالیتا نیس

سلام عشقی

کاش جواب مثال هایی که زده و نمونه ازش داده رو هم داشت.

بد نبود ولی کاش پاسخ داشن

عالیه🌹🌷

توهم عالیی

این فقط سوالا رو داره!!!

ببخشید چرا پاسخ ندارن؟

خوب است

واقعا عالی است

وووووووو۰

ایولللللل دمتون گرم

جواب نداره 😐

دبیرمون خیلی سخت گیری می کنه این چیزی نیست

عالی ⭐⭐⭐⭐⭐

خیلی خوبه دمتون گرم .دلگرمی مادبیرستانی ها شمایید

بچه هاشماصفحه ی چندین

68

**** خیلیم خوبه

خوبه

عالی

فوق العاده ست👌👌🌟

واقعا عالیست

افتضاح

اره واقعا

واقعاااا


دریافت با لینک مستقیم (30.4Mb) Downloads-icon

برای انتقال یک ارزش اجتماعی به دیگران، با استفاده از فنون اقناع، نمونه ای به صورت گروهی تولید کنید. می توان نوع دوستی و مهربانی را با استفاده از فن…

یک رسانه ی مردمی و با نفوذ، توانایی گمراه کردن مخاطب خود را با تکرار و نمایش مکرر دارد؛ همانند تصویر، که کارتون پینوکیو را نشان می دهد که چندین…

این تصویر، نمایان این است که رسانه ها چگونه مخاطبان خود را فریب می دهند. ما، در تصویر، بچه هایی را می بینیم که با شادی و خوشحالی در حال…

سعی کنید برای انتقال یک موضوع مهم به دیگران، با استفاده از فنون اقناع و بازنمایی، نمونه‌ای تولید کنید. به‌صورت گروهی نیز می‌توانید این فعالیت را انجام دهید فن تطمیع،…

آیا اعتقاد اکثریت به موضوعی، دلیل حقانیت آن موضوع می‌شود؟ خیر چون ممکن است اکثریت به دلیل ناآگاهی و تبلیغات و…اشتباه کنند. در چه مواردی نظر اکثریت می‌تواند ملاک عمل…



{{ successMsg }}

{{ errorMsg }}

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

برای استفاده بسیاری از امکانات گاما و خیلی از وبسایت ها باید جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

برای این کار باید به تنظیمات مرورگر خود مراجعه کنید.
در صورت نیاز به راهنمایی اینجا کلیک کنید..

{{ total }} مورد پیدا کردم!

نمونه سوال+44,000

محتوای آموزشی+23,000

پرسش و پاسخ+18,000

آزمون آنلاین+4,000

درسنامه آموزشی +1,300

مدرسه یاب+130,000

نمونه سوال

محتوای آموزشی

پرسش و پاسخ

آزمون آنلاین

درسنامه آموزشی

مدرسه یاب

معلم خصوصی

پاسخ فعالیت های کتاب تفکر و سواد رسانه رو کجا می تونم به دست بیارم ؟

4

لطفاً جواب فعالیت های درس ۱۱ تفکر دهم دروازه بانی خبر را بزارید

1

پاسخ فعالیت های درس 1 تفکر و سواد رسانه ای در لینک زیر
https://powerdars.blogsky.com/1399/06/24/post-90/پاسخ-فعالیت-های-درس-1-تفکر-و-سواد-رسانه-ای

1

پاسخ فعالیت درس 9 تفکر:
https://xip.li/0qhynN
لینک بالا

1

انشاالله
از اول مهر 99 در سایت جاوید سافت قرار خواهد گرفت ( تمامی دروس )
اگر در این سایت قرار نگیرد حتما به سایت پاوردرس سربزنید.
جاویدسافت:
javidsoft.ir
پاوردرس:
powerdars.farafile.ir
الان در سایت پاوردرس فقط پاسخ فعالیت درس 9 و 14 موجود است.

1

برای دانلود پاسخ فعالیت های کتاب تفکر و سواد رسانه ای به سایت پاوردرس به آدرس زیر مراجعه کنید:
powerdars.farafile.ir

1

پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم

جواب فعالیت درس 12کجاس

1

پس پاسخش کجااااااس

1

جواب فعالیت های درس ۱۳ تفکر وسواد رسانه ای دهم انسانی

0

پاسخ فعالیت های تفکر و سواد رسانه ای در سایت زیر:
http://powerdars.farafile.ir/

0

فعالیتهای درس یازدهم دروازبانی خبر

0

رسانه ارتباطی جمعی داخل تصویر در لقای چه دیدگاهی سعی دارد

0

تو ایتن سایت هست:
powerdars.farafile.ir

0

تصویرهای درس ششم

0

منم نتونستم پیدا کنم !!!!!!!!!

0

پاسخش کجاست

0

چرا جواب نداره

-2

خود منم دنبالشم. ولی نیست.

-2

دانلود گام به گام تفکر و سواد رسانه ای دهم به صورت رایگان ( جواب فعالیت های تفکر و سواد رسانه ای دهم) در این پست شما می‌توانید گام به گام یا همان پاسخ تمرین های تفکر و سواد رسانه ای دهم دانلود نمایید. گام بگام بصورت اپ می باشد و امیدواریم بتواند کمکی خوبی برای شما محسوب شود. شامل فصل 1 و 2 بقیه فصل ها در حال تکمیل سازی

برنامه های ما

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید !

درباره ما

پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم

پاسخ فعالیتهای درس اول کتاب تفکر و سواد رسانه پایه دهم با توضیح تصاویر درس تحت عنوان ما و رسانه ها

پاسخ فعالیتهای درس اول کتاب تفکر و سواد رسانه پایه دهم (مسابقه رسانه با زمان)

دانلود پاورپوینت درس اول – تفکر و سواد رسانه – رسانه در گذر زماندانلود کتاب تفکر و سواد رسانه ای برای پایه دهم

هدف این درس ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای همراهی با درس تفکر و سواد رسانه ای است در این درس ما دانش آموز را در یک بازه زمانی به گذشته و آینده می بریم با این توضیح که در سواد رسانه ای کسی بی سواد محسوب نمی شود و کسی هم کامل نیست به این علت که رسانه ها به سرعت در حال تغییر هستند و اینکه بیشتر افراد دسترسی بعنوان اولین سطح سواد رسانه ای را دارند.پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم

پاسخ فعالیتهای درس اول کتاب تفکر و سواد رسانه پایه دهم (مسابقه رسانه با زمان)

تصویربالای صفحه ۲ هفتاد هشتاد سال پیش را نشان می دهد با این سوالات اگر بگویند باید برای داشتن رادیو مجوز بگیرید چه واکنشی نشان می دهید؟ مسخره است، خنده دار است. چه نکاتی را از عکس می فهمید؟ این که تک رسانه ای بوده، ممیزی بالا داشته، امنیتی بوده، نظارت شدید بوده و…- تفریح و سبک زندگی شما چقدر با آن زمان تفاوت کرده؟ در گذشته بازیها فیزیکی بود و ارتباطات چهره به چهره الان بیشتر فردی و روابط رودرو کم شده است.

رادیو یکی از رسانه هاست که زمانی (حکومت پهلوی) در کشور خودمان نیاز به مجوز داشت. (دلیل امنیتی) زمانی هم ویدیو داشتن ویدئو مجوز می خواست و اکنون هم ماهواره به صورت غیررسمی درخانواده ها رواج دارد زمانی شاید این رسانه آزاد شود.

تصویر پایین صفحه ۳– مسیر های متفاوتی را نشان می دهد هر کدام از این مسیر یک رسانه هست که چنانچه مجهز به سواد رسانه ای باشیم ما را به مقصود می رساند. آینده رسانه ها نامعلومه و کسی نمی تواند با قاطعیت بگوید که در آینده چه رسانه ای جایگزین این رسانه ها می شود .

اینکه سر نوشت ما در آینده با تکیه بر رسانه چه خواهد شد و اینکه خود رسانه به چه در جاتی از پیشرفت خواهد رسید با پیشرفت علم وجود مسیرهای مختلف رسانه و نوعی سردرگمی وجود دارد .

پاسخی دیگر : در این تصویر همانطور که پیداست یک راه مستقیم و راست که به آینده ایی با افق روشن منتهی میشه نشان از موفقیت و درست قدم برداشتن کسانی است که با تجهیز بودن به سواد رسانه ای این مسیر را طی کرده و به بیراهه نمیرن و سردرگم نمیشن.در ضمن بریده بودن خط جاده نشان از سبقت گرفتن آنهایی است که بیشترمجهز و به روز تر از بقیه به سواد رسانه ای هستن

به نظر شما با توجه به اوضاع کنونی فناوری،آینده چگونه خواهد بود؟پیشرفت ترین رسانه ای که بشر در آینده خواهد ساخت چه می تواند باشد؟

فناوری هیچگاه نمی ایستد و همیشه در حال پیشرفت است پس دقیق نمیتوان گفت در آینده چه پیشرفت هایی در انتظار ما است؛ هر روزه هزاران ایده به ذهن میرسند که می توانند دنیای علم را دگرگون کنند و درصدی از آنها به واقعیت تبدیل می شوند و فناوری جدیدی به جهان می آورند که نمونه ای از آنها می تواند دستگاه تلپاتی و ماشین زمان باشد.

بسته به تجربه زیسته هر فردی پاسخ به این سوال متفاوت است اما نکته مهم این است که ما اگر مجهز به سواد رسانه ای نباشیم رسانه امیر ما خواهد شد ولی در صورتی که با سواد رسانه ای می توانیم از فواید رسانه استفاده کنیم بدون اینکه دچار آسیب شویم.

سامانه های RFID از سیگنال های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده ها بدون تماس بهره گیری می کنند. به هر سیستمی که قادر به خواندن و تشخیص اطلاعات افراد یا کالاها باشد سیستم شناسایی یا Identification System گفته می شود.

بطور کلّی شناسایی خودکار و نگهداری داده ها (AIDC) روشی است که طی آن تجهیزات خواه سخت افزاری یا نرم افزاری قادر به خواندن و تشخیص داده ها بدون کمک گرفتن از یک فرد هستند. بارکدها، کدهای دو بعدی، سیستم های انگشت نگاری، سامانهٔ شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی، سیستم شناسایی با استفاده از قرنیه چشم و صدا و… از جمله این راهکارها در این مقال می باشند.

یکی از جدیدترین مباحث مورد توجه دانشمندان جهت شناسایی افراد یا کالاها استفاده از سیستم شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی یا RFID می باشد.

تصوّر کنید وارد یک فروشگاه زنجیره ای شده اید و اقلام مورد نیاز خود را داخل چرخ دستی قرار داده اید. صندوق دار با استفاده از بارکد باید تک تک اقلام داخل سبد را برداشته و اطلاعات آن را توسط بارکد خوان (Barcode Reader) یکی یکی به داخل رایانه وارد کند تا فاکتور اقلام انتخابی شما صادر گردد.

بسیاری از اوقات بدلیل آنکه تعداد کالاهای خریداری شده بسیار زیاد می باشند صف های طولانی در فروشگاه های زنجیره ای تشکیل می شود. گاهی اوقات نیز مخدوش شدن علائم بارکد، از خواندن اطلاعات جلوگیری می کند، که این خود موجب مشکلات بیشتری می شود.

با این فناوری جدید یعنی RFID شما سبد کالای خود را برمی دارید و بدون اینکه مجبور به ایستادن در صفهای طولانی شوید و یا حتی بدون اینکه مجبور باشید اقلام خریداری شده را به صندوقدار یا نگهبان نشان دهید،از در خارج می شوید. چرا؟ چون شناسه روی کالا دیگر بارکد نیست بلکه از نوع RFID می باشد و خودش با فرستان علائم رادیویی کلیه اطلاعات جاری خود از قبیل تعداد، قیمت، وزن و… را به کامپیوترهای موجود در درهای خروجی مخابره می کند.

این شناسه ها دارای دو بخش تراشه و آنتن هستند و دارای عملکرد بسیار ساده ای می باشند. تراشه اطلاعات را از طریق آنتن منتشر می کند و حسگرهایی که در اطراف قرار دارند، این اطلاعات را دریافت می کنند. از جمله مهمترین محاسن این کاربرد کاهش سرقت یا دزدی و محاسبه سریعتر تعداد کالاهای موجود در انبار بدون نیاز و کمک به نیروهای انسانی است.

شناسه ها (Tag) وسیله شناسایی متصل شده به کالایی است که ما می خواهیم آن را رد یابی کنیم و بازخوان ها (Reader)ها وسایلی هستند که حضور شناسه ها را در محیط تشخیص داده و اطلاعات ذخیره شده در آنها را بازیابی می کنند.

تصویر صفحه  ۷: نشان می دهد که در روابط رسانه ای احساسات منتقل نمی شود

گفتگوی کلاسی صفحه ۷: فیلم یک روز شیشه ای را می بینید و به این سوالات پاسخ می دهید

نقش و جایگاه شما در این آینده: که یا کاربر و استفاده کننده یا آفریننده و تولید کننده

آیا همه این پیشرفت های می توانند جایگزین روابط میان فردی شوند؟ خیر احساسات منتقل نمی شود

در این آینده جایگاه انسان نسبت به فناوری و اشیاء چیست؟…. اگر انسان مجهز به سواد رسانه ای باشد می تواند رسانه را به خدمت بگیرد و گرنه اسیر رسانه خواهد شد . در مورد رشد جایگاه تفکر بهتر است سوال بعدی را هم بخوانید بعد به جواب بهتری می رسید اینکه بزرگان در زمان خودشان به یافته هایی رسیده اند که الان با این همه تجهیزات و فناوری هنوز هم حرف اول را در حیطه تخصص خودشان می زند پس به این معنی نیست که ما چون رسانه های بهتری داریم پس متفکرتریم یا اگر کسی ازما تجهیزات رسانه ای بهتری داشته باشد لزوما داناتر است رسانه ابزار است و به تنهایی نشانه عمق تفکر نیست.

تا پیش از این، تصور اغلب ما، این بود که تنها انسان ها هستند که قرار است با ابزارهایی که در اختیار دارند و توسط شبکه اینترنت به هم متصل باشند و شخصاً از قابلیت های آن بهره ببرند و یا اطلاعات خود را با دیگر انسان ها، به اشتراک بگذارند. اما بیش از یک دهه است که مفاهیم جدیدی پدیدار شده است. در مورد ایده ای صحبت می کنیم که بر اساس آن، هر شیء فیزیکی، قادر خواهد بود با اتصال به اینترنت یا در محدوده کوچکتر، اینترانت، یا به کمک سایر ابزارهای ارتباطی، با سایر اشیاء، تعامل داشته باشد

مفاهیم جدیدی شکل خواهد گرفت و محصولات هوشمندی به بازار راه پیدا می کنند که از طـریق تکنولوژیِ «اینترنتِ اشیاء»] با یکدیگر و همچنین با انسان ها ارتباط برقرار می کنند گویی می توانند با انسان ها حرف بزنند.

یخچالی که سخن می گوید و در صورت تمام شدن هر یک از مواد غذایی، بطور خودکار، آن را به فروشگاه نزدیک خانه تان سفارش می دهد، ساعتی که به حرف های شما گوش می کند، ترموستات هایی که عادات شخصی شما را یاد می گیرند، خودروهایی که به شما می گویند نیاز به قطعه ای جدید دارند یا یک اتو که مدتی روشن است و به شما هشدار می دهد تا بتوانید حتی با ریموت کنترل، از راه دور آن را خاموش کنید. هر یک از این موارد مثال هایی از اینترنتِ اشیاء هستند.

فیلم رسانه چیست؟ (صفحه ۴) را با بچه ها ببینید بعد این بار آنها را به آینده می بریم و سوال این هست که بیست سال دیگر درباره زندگی امروز شما چه خواهند گفت یا هشتاد سال دیگر؟ مسلما نسل بعدی ممکن است برخی از رسانه هایی که ما الان استفاده می کنیم را نبیند همانطور که خیلی از ما رادیو های قدیمی را ندیده ایم رسانه به سرعت در حال پیشرفت است (به خیالپردازیهای بچه ها درمورد رسانه های آینده دامن بزنید خیلی از رسانه های امروزی سال های پیش فقط یک رویا محسوب می شد ولی الان ساخته شده است)

پاسخ فعالیتهای درس اول کتاب تفکر و سواد رسانه پایه دهم (مسابقه رسانه با زمان)

دراین تصویر دردوزمان متفاوت بازیهای کودکان را باهم مقایسه کرده.شما چه بازیهایی می کردید الان چه بچه چه بازیهایی می کنند.

درگذشته بازیها فیزیکی و چهره به چهره اما اکنون بازی و سرگرمی با موبایل و اینترنت باعث کم تحرکی شده و افراد در فضای مجازی باهم مسابقه می گذارند. در گذشته افراد فعال بوده و امروزه منفعل شده اند. در گذشته افراد با هم بازی می کردند و شاد بودند ولی بچه های امروز سرشان در گوشی و گوشه نشین هستند.

مزایا:

-همگانی کردن آموزش-کاهش هزینه های آموزش-غلبه بر محدودیت های زمانی و مکانی-کاهش هزینه های انرژی و کاغذ-دسترسی سریع و وسیع به منابع-افزایش امکان هم افزایی و تعامل جمعی و گروهی-افزایش کیفیت و کمیت یادگیری و…

چالش ها:

-کمرنگ شدن عواطف انسانی– چالش ارزشها وباورها– دشواری زبانی و فرهنگی– سرریز اطلاعات و احتمال کاهش عمق آموزش (مثلا امروز با بمباران اطلاعات، عمق اقیانوس اطلاعات دانش آموزان بسیارناچیز به نظرمی رسد)پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم

– دور شدن ازتعاملات اجتماعی –انسانی– کاهش امکان استفاده چهره به چهره از استاد– کاهش امکان انتقال احساسات بی واسطه

تصوّر کنید وارد یک فروشگاه زنجیره ای شده اید و اقلام مورد نیاز خود را داخل چرخ دستی قرار داده اید.صندوق دار با استفاده از بارکد باید تک تک اقلام داخل سبد را برداشته و اطلاعات آن را توسط بارکد خوان (Barcode Reader) یکی یکی به داخل رایانه وارد کند تا فاکتور اقلام انتخابی شما صادر گردد.

بسیاری از اوقات بدلیل آنکه تعداد کالاهای خریداری شده بسیار زیاد می باشند صف های طولانی در فروشگاه های زنجیره ای تشکیل می شود.گاهی اوقات نیز مخدوش شدن علائم بارکد،از خواندن اطلاعات جلوگیری می کند، که این خود موجب مشکلات بیشتری می شود.

با این فناوری جدید یعنی RFID شما سبد کالای خود را برمی دارید و بدون اینکه مجبور به ایستادن در صفهای طولانی شوید و یا حتی بدون اینکه مجبور باشید اقلام خریداری شده را به صندوقدار یا نگهبان نشان دهید، از در خارج می شوید. چرا؟ چون شناسه روی کالا دیگر بارکد نیست بلکه از نوع RFID می باشد و خودش با فرستان علائم رادیویی کلیه اطلاعات جاری خود از قبیل تعداد، قیمت، وزن و… را به کامپیوترهای موجود در درهای خروجی مخابره می کند.

این شناسه ها دارای دو بخش تراشه و آنتن هستند و دارای عملکرد بسیار ساده ای می باشند.تراشه اطلاعات را از طریق آنتن منتشر می کند و حسگرهایی که در اطراف قرار دارند،این اطلاعات را دریافت می کنند.از جمله مهمترین محاسن این کاربرد کاهش سرقت یا دزدی و محاسبه سریعتر تعداد کالاهای موجود در انبار بدون نیاز و کمک به نیروهای انسانی است.

شناسه ها (Tag) وسیله شناسایی متصل شده به کالایی است که ما می خواهیم آن را رد یابی کنیم وبازخوان ها (Reader)ها وسایلی هستند که حضور شناسه ها را در محیط تشخیص داده و اطلاعات ذخیره شده در آنها را بازیابی می کنند.

بازنشر از اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان – پاسخ فعالیتهای درس اول کتاب تفکر و سواد رسانه پایه دهم (مسابقه رسانه با زمان)

پاسخ فعالیتهای درس اول کتاب تفکر و سواد رسانه پایه دهم (مسابقه رسانه با زمان) – پاسخ فعالیتهای درس اول کتاب تفکر و سواد رسانه پایه دهم (مسابقه رسانه با زمان) – پاسخ فعالیتهای درس اول کتاب تفکر و سواد رسانه پایه دهم (مسابقه رسانه با زمان) – پاسخ فعالیتهای درس اول کتاب تفکر و سواد رسانه پایه دهم (مسابقه رسانه با زمان) – پاسخ فعالیتهای درس اول کتاب تفکر و سواد رسانه پایه دهم (مسابقه رسانه با زمان)

با سلام ممنونم از فایل خوبی که گذاشتید خدا خیرتون بده فقط رمز فایل چیه؟

علیکم السلاماگه منظورتون از فایل های؛ پاورپوینت درسهاست در هر پستی نوشته شده:توجه داشته باشید: لطفاً برای استفاده از پاورپوینتها روی گزینه Read only کلیک کنید.رمز فقط برای ادیت و اعمال تغییرات نیازه و الا برای استفاده به رمز نیازی نیست…

موفق باشید

ببخشید شما میدونید این جواب فعالیتای یازدهم تفکر سواد رسانه هم رشتیم

با اینکه متوجه اصل سوال نشدیم ولی اگه مدنظر شما پاسخ درس ۱۱ هستش باید عرض کنیم که :

حجم فعالیتها و کارها بخاطر مناسبتهای زیاد، بالا رفته ولی دنبال فرصت مناسب هستیم که إن شاءالله تکمیل کنیم …

سلام ببخشید جواب فعالیتای تفکر سواد رسانرو از کدوم سایت بیارم

علیکم السلامدر این سایت پاسخها نیز درج میشه… می تونید از طریق کلمات کلیدی به محتوای مدنظر خود برسید و یا در جستجوگر سایت بنویسید و پیدا کنید…

موفق باشید

سلام هدف شما چیه که این سایت رو راه اندازی کردید به هیچ دردی نمی خوره واقعا که بلدید فقط سایتتون پر بازدید کنید

علیکم السلامبستگی داره شما از چه زاویه ای ببینید…

سلام و ارادتدست گلت درد نکنهچاکرم

علیکم السلامتشکر از حسن توجه و لطفتان…

پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم
پاسخ کتاب سواد رسانه ای دهم
0

جواب آزمايش هاي كتاب آزمايشگاه دهم x بخوانید...