“پاسخگوي آنلاين مرکز ملّي” سامانه اي است که با حضور روزانه 35 کارشناس به صورت زنده به پرسشهاي مخاطبان در محيط مجازي پاسخ مي دهد و تاکنون بيش از 188هزار پرسش را در حوزه هاي مختلف پاسخگويي نموده اند.
کاربران و پرسشگران محترم می توانند از طریق این لینک پاسخ سوالات خود را از کارشناسان بخش پاسخگویی آنلاین دریافت نمایند.
.:: پاسخگویی آنلاین ::.
پرسش و پاسخ آنلاین مسائل دینی
سارینا
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۴:۱۷
karami
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۲۰:۳۲
محمدشريفي
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۷:۴۲
سعید کمالی پور
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۲۱:۳۶
اسلام
۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ۱۹:۱۹
با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید
درباره ما
کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©
درباره ما
کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©
درباره ما
کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©
مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، بزرگترین مرکز پاسخگویی شیعه( ازلحاظ وسعت موضوعات تخصصی و گستره مخاطبان) در جهان اسلام است.
اين مركز با توجه به گستردگی قلمرو معارف اسلامی و گوناگونی سؤالات و شبهات ارسالي در زمینههای مختلف (کلام و اعتقادی، قرآن ، فلسفی، تاریخی، سیره اهل بیت، فقه، حدیث، اخلاق، تربیتی و…) با تشکیل گروههای پژوهشی به پاسخ دهي اهتمام ورزيده است .
با توجه به شبکه های پیام رسان برای دسترسی آسان و سریع شما بزرگواران مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی فضایی را ایجاد کرده است تا سوالات خود را در موضوعات مرتبط مطرح نمایید:
گروههای مرکز ملی پاسخگویی در نرم افزار سروش
http://sapp.ir/pasokhgoo1
پرسش و پاسخ آنلاین مسائل دینی
سیمامهدوی
۱۳۹۸/۱۰/۲۴ ۱۰:۵۴
با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید
درباره ما
کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©
ردیف
نام شبکه
لینک گروه پاسخگویی
1
کلوپ
پرسش و پاسخ آنلاین مسائل دینی
http://www.cloob.com/pasokh
2
هم میهن
http://www.hammihan.com/group/diny#photo
3
فیس نما
http://facenama.com/soalcity
4
گوگل پلاس
https://plus.google.com/communities/103507958015386483642
5
اینستاگرام
instagram.com/pasokhgoo_ir
6
ایران20
http://iran20.com/friend/groups/groupindex/pasokhgoo
7
فیس بوک
https://facebook.com/groups/1484852111742119
با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید
درباره ما
کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©
بیشتر بخوانید…
درباره ما
کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©
سوال پیامکی
#کانال_مرکز_ملی_خراسان_رضویhttps://eitaa.com/eporsesh
سلام اگر مراد شما ختنه کردن است، نوزاد توسط دکتر خانم هم ختنه شود اشکالي ندارد.
علیکم السلام در امور مربوط به انتخابات در حد مشاوره، اشکال ندارد. اما باید از بیان و نشر دروغ و شایعه که منبع خبری معتبری ندارد یا از نظر مقررات، ممنوع است، اجتناب شود.
سلام شرکت نکردن اگر موجب تضعیف نظام اسلامی شود، حرام است.مقام معظم رهبری سایت leader.ir
همراهی و شرکت کردن در اینگونه مسائل بر همه مسلمین لازم است.سایت آیت الله مکارمپرسش و پاسخ آنلاین مسائل دینی
سلام
اذان راديو و تلوزيون معيار شرعي دخول وقت نماز نيست، بله اگر بر اساس يک معيار شرعي دخول وقت نماز ثابت شود در ابتداي وقت نماز ميتوان نماز را شروع کرد. ضمنا نسبت به اذان صبح بعضي مراجع تصريح دارند كه بايد با تاخير شروع شود.
سلام؛آن گوشتها که براي افراد نيازمندتحت پوشش خيريه اهدا مي شود فقط بايد به مصرف آن نيازمندان برسد و شاغلان در آن خيريه که جزء افراد نيازمند تحت پوشش محسوب نميشوند،در آن سهمي ندارد.
سلام؛رنگ کردن موها حرام يا گناه نيست. در صورتي که بعد از بررسي مشخص شود اين خون ديدن ها حکم حيض دارد بنظر اکثر مراجع بهتر است از رنگ کردن موها در ايام حيض اجتناب نماييد.توضيح بيشتر و بررسي جهت پاسخ فقهي حکم آن خوها تماس با096400يا مراجعه بهwww.eporsesh.com
سلام؛جنابت زن به2امرست1.نزديکي يا همان دخول جنسي(چه مني خارج شود يانه،ارضا بشوند يانه)2.بنظر اکثر مراجع:خروج رطوبت همزمان بارسيدن به اوج شهوت(ارضاي کامل)(چه درخواب يابيداري،بااختيار يابي اختيار).(اوج شهوت به حالتي گفته ميشودکه درآن حال معمولازن ازخودبيخودميشودولذت زيادي ميبردومايعي ترشح ميکند،بعدازتمام شدن آن حال،احساس تخليه شدن و ارضاميکند.حالت شهوتش تمام ومعمولابدنش کمي سست ميشود.)
سلام؛خواندن«تلفظ کردن»آياتيکه سجده واجب داردبرحائض و جنب حرام است(بنظربرخي مراجع خواندن کل سوره اي که درآن سجده واجب است«حتي بسم الله اول سوره»حرام است)اماخواندن بقيه قرآن حرام نيست.(فقط نبايدآيات واسماءمتبرکه مس شود)(سوالات احکام رابانام مرجعتان ارسال بفرماييد)
سلام؛هر ذکري که در رکوع و سجود بگوييد کافي است و احتياطاًآن ذکر به اندازه سه مرتبه “سبحان الله” يا يک مرتبه “سبحان ربي العظيم و بحمده” باشد.بهتر است همان ذکر مشهور براي رکوع را سه مرتبه يا هفت مرتبه تکرار نمايد.توضيح بيشتر تماس با096400.
جدول زمان بندی حضور کارشناسان
در سامانه پاسخگويي پیامکی ، سؤالات مراجعان پس از ارسال سؤال به شماره پیامک( 30007461)
پاسخ سؤالات برای پرسشگر ارسال میشود .
برای پاسخگویی دقیق به سؤالات شرعی لازم است نام مرجع تقلید پرسشگر در پیامک درج شود.
این مرکز به دلیل کثرت سؤالات مراجعان امکان پاسخ به سؤالات : تعبیر خواب و استخاره را ندارد
در سامانه پاسخگويي تلفني، سؤالات مراجعان به دو طريق گفتگوي زنده با کارشناسان و پست صوتي انجام مي ¬گيرد.
اين واحد با همکاري بيش از 300 نفر از فضلا و اساتيد حوزه علميه در رشتههاي مختلف علوم اسلامي، از طريق شماره تلفن سراسري «096400»، از ساعت 8 صبح الي 8 شب و با استفاده از 300 خط تلفن در خدمت هموطنان عزيز مي باشد.
استقبال از اين سامانه، بسيار بيشتر از حد امکانات و ظرفيت موجود است؛ به طوري که در ماه مبارک رمضان بر اساس گزارش ترافيك سنجي شرکت مخابرات، روزانه بيش از 150هزار بار شماره اين مرکز از سراسر کشور گرفته شده است.
توفيقاتي که مرکز در طول راه اندازي اين خدمت کسب کرده است پاسخ¬گويي روزانه به بيش از 6 هزار پرسش و بيش از 12 میلیون سؤال در طول راه اندازي اين سامانه است.
در سامانه پاسخگويي تلفني، سؤالات مراجعان به دو طريق گفتگوي زنده با کارشناسان و پست صوتي انجام مي ¬گيرد.
* واحد پاسخگويي تلفني(09640)
* پاسخگويي اينترنتي(گفتگوي زنده و ايميل)
* پاسخگويي پيامکی(30007461)
اخلاق
تاریخ اسلام
احکام شرعی
کلام و اعتقادات
علوم قرآن و حدیث
مشاوره خانواده،ازدواج و….
مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی نمایندگی خراسان رضوی
description
قابل توجه پرسشگران محترم ، برای دسترسی به آرشیو گفتگوهای انجام شده خود می توانید از طریق لینک زیر وارد شودید https://user.pasokhgoo.ir/chat
پرسش و پاسخ آنلاین مسائل دینی
مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در زمینه پاسخگویی به سوالات دینی در زمینه های تخصصی علاوه بر دریافت پاسخ سوالات و رفع شبهات از آموزههای دینی، ارتباط مستقیم و بیواسطه ای را با متخصصان و کارشناسان حوزه علمیه تجربه میکنند که این تجربه هم اعتماد آنها به یک مرکز پاسخگویی دینی حوزوی را افزایش داده و هم به آرامش و اطمینان درونی آنها در مواجهه با پرسشها و شبهات موجود کمک می کند.
این مرکز با استفاده از اساتید و محققین حوزه علمیه و با هدف پاسخگویی تخصصی به سوالات دینی اقشار مختلف جامعه، کارشناسان خود را در گروه هایی تخصصی سازماندهی کرده و مشغول انجام وظیفه می باشند که عبارتند از:
امکانات این نرم افزار عبارت اند از:
پرسش و پاسخ آنلاین مسائل دینی
۱- بخش گفتگوی زنده (گفتگو به صورت چت با کارشناسان بر خط مرکز)
۲- ارسال سوال به صورت آفلاین
3- نمایش کارشناسان آنلاین به تفکیک تخصص (مشاوره ، احکام ، اعتقادات و …)
4 ـ زمان بندی پاسخگویی بر ایام هفته
۶- آرشیو گفتگو های آنلاین و آفلاین
ایمیل پشتیبانی نرم افزار : support@pasokhgoo.ir
حوزه/ در پی شیوع ویروس منحوس کرونا و فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دستور حضرت استاد انصاریان به منظور پاسخگویی هر چه بیشتر به سؤالات و دغدغدههای دینی و اعتقادی مردم، فعالیت واحد پرسش و پاسخ دفتر معظم له به صورت تلفنی و فضای مجازی قوت بیشتری پیدا میکند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بنابر نظر استاد انصاریان قوت فعالیتهای مؤسسه در بستر فضای مجازی و همراهی با پویش در خانه بمانیم تا شکست کرونا، با توجه به اهمیت پاسخگویی به سؤالات، شبهات و دغدغدههای دینی و معرفتی مردم، فعالیت واحد پاسخگویی به سؤالات دفتر استاد انصاریان افزایش پیدا کرد.
بر اساس این گزارش: واحد پاسخگویی به پرسشها و شبهات دینی پایگاه اطلاعرسانی استاد انصاریان تاکنون قریب به نیم میلیون پرسش با موضوعات مشاوره خانواده، مسائل شرعی و پاسخ به شبهات جدید پاسخ داده است.
این گزارش حاکیست، بخش پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی این مؤسسه از سال ۱۳۸۱ کار خود را آغاز نموده و از طریق سایت erfan.ir پاسخگوی سؤالات مختلف توسط مخاطبان در سطوح مختلف بوده است.
پاسخگویی به سؤالات در حوزههای مختلف دینی از جمله اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، خانواده و احکام توسط کارشناسان مربوطه تحت اشراف استاد انصاریان انجام شده است که حاصل آن تنظیم کتابهایی در قالب پرسش و پاسخ در موضوعات مختلف است که پرسش و پاسخ با موضوع مباحث اعتقادی به چاپ رسیده و مورد استقبال فعالان فرهنگی و مخاطبان مختلف قرار گرفته است.پرسش و پاسخ آنلاین مسائل دینی
این گزارش با تأکید بر توجه استاد انصاریان و مجموعه تحت اشراف علمی ایشان به حوزه پاسخگویی میافزاید: دقت در پاسخگویی با توجه به ویژگیهای سنی و علمی مخاطب و سرعت در پاسخگویی از دیگر مزایای بخش پاسخگویی مؤسسه فرهنگی دارالعرفان میباشد و از ویژگیهای مهم بخش پاسخگویی دارالعرفان نظارت مستمر و کمّی کردن اطلاعات است که با توجه به سن، تحصیلات، نوع سؤالات و… به صورت ماهیانه و کمّی و دستهبندی شده و در قالب گزارشات ۶ ماهه و سالانه منظم و بازخوردهای مخاطبان از بخش سایت را جهت تصمیمگیریهای پاسخگویان مهیا میکند.
بر اساس این گزارش، مشاوره خانواده، مسائل شرعی و پاسخ به شبهات جدید از میان تنوع سؤالات گسترده از مهمترین مباحثی است که پایگاه اطلاعرسانی استاد انصاریان بیشترین خدمات را در آن بخشها ارائه داده است.
از اقدامات ویژه این سایت در بخش پاسخگویی این است که مخاطبینی که برای حل مسائل خود علاوه بر تماس مکتوب نیاز به ارتباط حضوری نیز داشته باشند در اولویت قرار گرفته و اقدامات مقتضی برای حل مشکلات آنها به فراخور هر مسئله انجام میگیرد.
لازم به ذکر است، به دنبال شیوع ویروس منحوس کرونا، فعالیتهای حضوری مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان به منظور همراهی با سایر نهادها و سازمانهای دولتی، نیمه دولتی و خصوصی تعطیل و یا به صورت فاصلهگذاری اجتماعی در حال انجام میباشد و از ابتدای وقوع این حادثه فعالیتهای مجازی مؤسسه قوت بیشتری گرفته است.
در طول ایام ماه مبارک رمضان پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی و اعتقادی همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۴ از طریق فضای مجازی و بخش پاسخگویی سایت به صورت پست الکترونیکی توسط کارشناسان واحد پاسخگویی دفتر استاد انصاریان انجام میگیرد.
همچنین مشاوره و پاسخگویی تلفنی در ساعت اداری نیز دایر است.
علاقه مندان می توانند برای طرح سوالات دینی و اعتقادی خود به نشانی http://www.erfan.ir/farsi/qa و برای بهره مندی از مجموع پاسخ های ارائه شده توسط کارشناسان واحد پاسخگویی به پرسش های دینی به نشانی ذیل مراجعه کنند؛ http://www.erfan.ir/farsi/article/lists/۷۶
انتهای پیام پ ۳۱۳/۱۷
تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری حوزه محفوظ است. ۱۳۹۸©
بازنشر مطالب خبرگزاری حوزه در سایر خبرگزاریها و روزنامهها بدون ذکر منبع آزاد است.
حوزه/ مرکز ملی پاسخگویی در هفت گروه تخصصی، قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، مشاوره و روانشناسی، پاسخگوی ۲۴ ساعته به هم وطنان می باشد.
به گزارش خبرگزاری حوزه،روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی طی اطلاعیه ای با تبریک حلول ماه پرخیر و برکت رمضان اعلام کرد فعالیت مرکز با جدیت بیشتر در ماه مبارک رمضان با توجه به نیاز مردم دنبال خواهد شد.
براساس این گزارش: بخش تلفنی مرکز با شماره تلفن ۰۹۶۴۰۰ همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب بجز روزهای تعطیل پاسخگویی مردم عزیز می باشد. همچنین مخاطبان می توانند سؤالات خود را از طریق صندوق صوتی با همین شماره در هر زمان از شبانه روز ارسال و در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ را دریافت نمایند.
سامانه پیامکی ۳۰۰۰۹۶۴۰ سؤالات احکام شرعی را کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ خواهد گفت.
در بخش پاسخگویی آنلاین در دو بستر اندروید با اپلیکیشن پاسخگو مرکز ملی پاسخگویی (قابل دریافت از کافه بازار) و تحت وب به نشانی https://user.pasokhgoo.ir به صورت زنده و گفتگوی متنی پاسخگوی مخاطبین می باشد. این سامانه در ماه مبارک رمضان ۲۴ ساعته می باشد و هم وطنان عزیز در هر ساعت از شبانه روز می توانند سوال خود را ارسال و بلافاصله جواب را دریافت نمایند.پرسش و پاسخ آنلاین مسائل دینی
بخش مکتوب مرکز هم با رویکردی نخبگانی بصورت مکتوب، علمی – تحلیلی، تفصیلی و با ذکر منابع معتبر به ارائه پاسخ می پردازد. پرسشگران می توانند سؤالات خود را در این بخش از طریق نشانی http://www.pasokhgoo.ir/send یا اپلیکیشن پاسخگو ارسال نمایند.
انجمن گفتگوی دینی در سایت www.askdin.com با رویکردی متفاوت برای علاقه مندان به مباحث دینی و مذهبی است که پاسخ به سوالات توسط کارشناس متخصص هر رشته و ارزیابی علمی، امکان تضارب آراء، مشارکت و و ارائه نظر برای سایر کاربران، ارائه مباحث به صورت یک پرسش و پاسخ جمع بندی کارشناسی شده، از ویژگی های این انجمن هاست و در این ماه مبارک بیش از پیش فعال خواهد بود.
همچنین نرم افزاری «احکام روزه» در دو نسخه اندروید و ویندوز که توسط مرکز ملی تولید شده است و کاربران می توانند این نرم افزار را از لینک http://pasokhgoo.ir/node/۹۵۷۹۲ دریافت نمایند. این نرم افزار، سؤالات پرتکرار مخاطبان در موضوع روزه بوده که بر اساس فتاوای مراجع بزرگوار تقلید پاسخ داده شده است.
شایان ذکر است: مرکز ملی پاسخگویی در هفت گروه تخصصی، قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، مشاوره و روانشناسی در بسترهای ذکر شده پاسخگوی هم وطنان عزیز می باشد.
تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری حوزه محفوظ است. ۱۳۹۸©
بازنشر مطالب خبرگزاری حوزه در سایر خبرگزاریها و روزنامهها بدون ذکر منبع آزاد است.
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی از اضافه شدن جوابدهی به پرسشهای اخلاقی و قرآنی مخاطبان در سامانه ۳۲۰۲۰ بارگاه مطهر امام هشتم(ع) در سال جاری خبر داد.
قدس آنلاین: حجتالاسلام والمسلمین مهدی حسنزاده به خبرنگار قدس گفت: سامانه ۳۲۰۲۰ قبلاً فقط در دو موضوع شامل پاسخگویی به پرسشهای شرعی مخاطبان (برادران و خواهران) و اعتقادی (فقط برادران) فعالیت میکرد، اما با تمهیدات اندیشیده شده و در راستای بحث توسعه کمی و کیفی پاسخگویی مناسب به پرسشهای مخاطبان، تصمیم بر آن شد که جوابدهی به پرسشهای اخلاقی و قرآنی مخاطبان هم به این سامانه اضافه شود.
وی تصریح کرد: مطابق برنامهریزی انجام شده هم اکنون این سامانه با این اقدام جدید آماده پاسخگویی به پرسشهای اخلاقی، قرآنی، اعتقادی و شرعی (ویژه برادران) و برای خواهران فقط در زمینه شرعی (توسط کارشناسان خواهر) است.
این مقام مسئول ادامه داد: این سامانه تلفنی در زمینه پرسشهای شرعی برادران و خواهران به صورت شبانهروز، در زمینه پرسشهای اعتقادی برادران از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ و در زمینه پرسشهای اخلاقی و قرآنی برادران هم از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ هر روز آماده پاسخگویی است.
رئیس این اداره افزود: علاوه بر پاسخگویی تلفنی، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۰۲۰ به صورت شبانهروزی با حضور کارشناسان مربوط، آماده دریافت پرسشهای شرعی و اعتقادی مخاطبان و ارائه پاسخ مناسب است.پرسش و پاسخ آنلاین مسائل دینی
به گفته حجتالاسلام حسنزاده، کارشناسان پاسخگویی به سؤالات شرعی، اعتقادی، قرآنی و اخلاقی سامانه تلفنی ۳۲۰۲۰-۰۵۱و پیامکی ۳۰۰۰۲۰۲۰ (زن و مرد) توسط گروههای علمی مربوط به اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی پس از طی مراحل آزمون، مصاحبه، گذراندن آموزشهای لازم و بهگزینی، انتخاب و به کارگیری میشوند.
وی یادآور شد: در ۶ ماه نخست سال جاری به ۲۴۷هزار و ۸۴۶ پرسش شرعی خواهران و در مورد برادران هم به ترتیب بیش از ۳۹۷هزار سؤال شرعی، ۴۳ هزار و ۳۴۹ سؤال اعتقادی، ۲هزار و ۳۴۰ سؤال اخلاقی و یک هزار و ۹۷۶ سؤال قرآنی و در مجموع به بیش از ۶۹۲هزار مورد از سؤالات مخاطبان (خواهران و برادران) توسط این سامانه پاسخ داده شده است.
رئیس این اداره در ارتباط با کارشناسان مذهبی که در زمینه پاسخ به سؤالات شرعی و مذهبی عموم مردم(زائران و مجاوران) با این اداره همکاری میکنند، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از کارشناسان مذهبی ویژه پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی (برادران و خواهران) با اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی همکاری میکنند که این افراد از بین طلاب علوم دینی و روحانیون و پس از انجام مراحل مختلف آزمون کتبی و شفاهی، مصاحبه، گذراندن دورههای آموزشی و پس از کسب شرایط لازم و مطابق ضوابط موجود جذب و برای همکاری در دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی مستقر در حرم مطهر رضوی، سامانه تلفنی، سامانه پیامکی، بیان احکام و مسائل شرعی در بین نمازهای جماعت حرم مطهر رضوی و برنامه فقه و زندگی (در مدرسه پریزاد) انتخاب و گزینش میشوند.
وی یادآور شد: برای این افراد در آغاز همکاری ابتدا آموزشهای ابتدای خدمت توسط کارشناسان خبره ارائه میشود، ضمن اینکه چندین ساعت هم کارورزی زیر نظر استادان مجرب و کارشناسان متعهد (زن و مرد) برای این افراد، تدارک دیده میشود به گونهای که این افراد پس از انتخاب به صورت آزمایشی به کارگیری میشوند و پس از قبولی و کسب نمرات و شرایط لازم در ارزیابیها و گزینشهای مربوط، نسبت به جذب و همکاری آنان تصمیمگیری میشود.
حجتالاسلام حسنزاده متذکر شد: به منظور اطمینان از صحت عمل و نحوه پاسخگویی این افراد، نظارت و ارزیابیهای روزانه، هفتگی و دورهای توسط استادان و ارزیابان مجرب و متعهد طبق ضوابط و شرایط موجود به عمل میآید، همچنین هر هفته جلسههای هماندیشی و بازآموزی برای این کارشناسان در محل اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر (به تفکیک زن و مرد) برگزار میشود.
این مقام مسئول تصریح کرد: ضمن اینکه در راستای ارائه پاسخهای یکسان و صحیح از نظر شرعی و تطابق با فتواهای مراجع عظام تقلید، گروههای علمی و پژوهشی در این اداره حضور دارند که نسبت به تهیه و تدوین کتابهای مرجع برای استفاده و کاربرد این کارشناسان مذهبی برای پاسخگویی به پرسشهای دینی و شرعی زائران و مجاوران و مخاطبان گوناگون، اقدام میکنند.
رئیس این اداره درباره راهاندازی این سامانه در سالهای گذشته گفت: بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) از دیرباز به عنوان ملجأ و مرجع بسیاری از زائران، مجاوران و مخاطبان گوناگون در زمینه دریافت پاسخ مناسب برای پرسشهای شرعی و دینی مطرح بوده است.
وی اضافه کرد: از این رو علاوه بر پاسخگویی حضوری که از سالیان دور توسط کارشناسان مذهبی و روحانیون علوم دینی در این بارگاه مقدس و منور به زائران و مخاطبان انجام میشده است، راهاندازی سامانه تلفنی و پیامکی با توجه به شرایط موجود در راستای رفاه حال مخاطبان و در زمینه ارائه سریع پاسخهای مناسب به سؤالات زائران و مجاوران، از جمله اقدامهای شایسته آستان قدس رضوی در این زمینه به شمار میآید.
روشهای پاسخگویی به سؤالات دینی در حرم مطهر رضوی
در حال حاضر در قالب پنج روش نسبت به ارائه پاسخ به سؤالات شرعی و دینی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی توسط کارشناسان مذهبی ویژه پاسخگویی به این سؤالات اقدام میشود که عبارتند از: دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی، بیان احکام بین نمازهای جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا، آموزش عمومی احکام با عنوان فقه و زندگی و پاسخگویی غیرحضوری شامل سامانه تلفنی ۳۲۰۲۰ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۰۲۰.
سامانه تلفنی ۳۲۰۲۰-۰۵۱ به صورت شبانهروزی آماده پاسخگویی به پرسشهای دینی و مذهبی مخاطبان از سراسر کشور و جهان (زائران، مجاوران و عموم مردم) در همه ایام سال، در تمامی ایام هفته و در همه مناسبتهای مذهبی، دینی، ملی و مناسبتهای ویژه و خاص است، به گونهای که این سامانه فعال در هر لحظه از ۲۴ ساعت شبانهروز و از طریق تماس تلفنی، آماده پاسخگویی به سؤالات دینی و شرعی عموم مخاطبان از سراسر کشور و جهان بوده و از این نظر در کشور به عنوان یک سامانه تلفنی منحصر به فرد، مطرح است.
همچنین با راهاندازی این سامانه تلفنی(با خطوط تلفن مجزا و مستقل) سعی شده است از بار ترافیکی تماسهای تلفنی عموم مردم(زائران و مجاوران) با مرکز تلفن و مخابرات(تلفنخانه) حرم مطهر رضوی در زمینه ارتباط با دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی مستقر در مجموعه بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) کاسته شود و زائران و مجاوران راحتتر و سریعتر بتوانند به صورت تلفنی با کارشناسان پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر ارتباط برقرار کنند.
در سامانه پیامکی، پس از دریافت پرسشهای مخاطبان و عموم مردم پاسخ مناسب توسط کارشناس مذهبی ویژه پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی آماده میشود و سپس توسط یک استاد مجرب (اصطلاحاً استاد ارزیاب)، مورد بازنگری و ارزیابی قرار میگیرد و پس از تأیید وی به طور خودکار و از طریق سیستم رایانهای و ارسال پیامک، به شماره تلفن همراه مخاطب مربوط (سؤالکننده) ارسال میشود.
دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی بارگاه منور امام هشتم(ع) (به تفکیک ویژه برادران و خواهران) در صحنها و رواقهای حرم مطهر رضوی از جمله: صحنهای آزادی، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، مدرسه پریزاد، مسجد گوهرشاد، رواق دارالحجه، رواق دارالمرحمه و… در حال حاضر به طور حضوری و مستقیم نسبت به پاسخگویی به پرسشهای شرعی، دینی و اعتقادی مخاطبان، زائران و مجاوران انجام وظیفه میکنند.
تمامی حقوق برای قدس آنلاین محفوظ است.
© 2018 www.qudsonline.ir
0
دیدگاهتان را بنویسید