پرسش و پاسخ چشم

پرسش و پاسخ چشم
پرسش و پاسخ چشم

  تور مجازی کلینیک

شما می توانید با تکمیل فرم زیر و ارسال آن، با ما تماس گرفته و پرسشهای خود را در مورد بیماریها و اعمال چشم مطرح نمایید.

ما در اسرع وقت در همین قسمت، بدون نام بردن از شما، پاسخ شما را خواهیم داد. بدیهی است در صورتی که سؤال شما جنبه خصوصی داشته باشد، پاسخ آن از طریق ایمیل برایتان ارسال خواهد شد. ( توصیه می شود قبل از طرح سؤال خود به لینک سؤالات متداول در همین سایت مراجعه کنید، چون ممکن است پاسخ سؤال خود را پیدا کنید)

لذا نوشتن آدرس ایمیل جهت پاسخ به شما لازم می باشد.

جهت طرح سوال خود فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید.

پرسش و پاسخ چشم

پرسش های شما و پاسخ های ما: برای دیدن پاسخ سؤالات خود روی سؤال مربوطه کلیک کنید

برای دیدن پاسخ سؤالات خود روی سؤال مربوطه کلیک کنید

اگرچه این ایده در میان مردم و حتی بعضی متخصصین محترم زنان و زایمان نسبتا شایع است ولی اساس علمی نداشته و از نظر علم چشم پزشکی زایمان طبیعی درکسانی که نزدیک بینی و سایر اختلالات چشم را دارند ، چه قبل و چه بعد از عمل منعی ندارد و ضرری متوجه آن ها نمی شود.

قطره های چشمی در صورتی که خیلی ضروری باشند علیرغم اینکه ممکن است عوارضی داشته باشند بایستی ادامه یابند ولی به نظر می رسد مسئله التهاب چشم شما جدی نباشد و لذا قطره هایی نظیر نفازولین در درازمدت می توانند تحریک کننده باشند ، اگرچه مشکل وخیم وجدی ایجاد نمی کنند.

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ به شرط اینکه شماره چشم شما ثابت باشد، پس از تشکیل پرونده و به شرط مناسب بودن آزمایشات می توان عمل لیزیک را انجام داد.

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ احتمال آسیب جدی به صورت نابینایی و کم بینایی برای بیمارانی که پرونده آن ها مناسب عمل تشخیص داده شده است، بسیار ناچیز است و بین 1 تا 3 درصد بیماران ممکن است دچار عوارض عمل شوند.

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ انجام زایمان و نوع آن هیچ ارتباطی به عمل چشم ندارد. حین بارداری و پس از آن همه افراد معمولاً مقداری با افت دید مواجه می شوند و پس از چند ماه برطرف می شود.

سلامت باشید

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ برای برخی از بیماران حالت انتخابی وجود دارد و می توانند بین هر دو عمل تصمیم بگیرند. اما برای برخی بیماران، یک نوع عمل ارجحیت دارد و یا فقط یک نوع عمل می تواند مناسب باشد که در این موارد در پرونده توسط پزشک قید می گردد.

سلام در عمل فمتو لیزیک، فلپ قرنیه با لیزر برداشته می شود و روی قرنیه لیزر خورده می شود و فلپ دوباره به جای خود برمیگردد. در عمل PRK، ضخامت کمتری از قرنیه (اپی تلیوم) به صورت دستی برداشته می شود و روی قرنیه لیزر می خورد و سپس برای ترمیم ، لنز پانسمان قرار داده می شود. در عمل فمتولیزیک بهبود سریع تر انجام می گردد و درد و سوزش بیمار کمتر است. هر دو عمل از عمل های رایج در دنیا هستند و با توجه به شماره چشم و عکس ها و آزمایشات، نوع عمل برای بیمار تعیین می شود. معمولا عمل فمتو لیزیک برای شماره های بالاتر انجام می گردد ولی بایستی حتما عکس ها و بقیه معاینات بیمار هم در نظر گرفته شود.

در PRK پیشرفته مقدار کمتری از ضخامت قرنیه برداشته می شود و بقیه مراحل تفاوتی ندارد.

سلام و سپاس از همراهی شما؛ حتما بایستی پرونده کامل شامل عکس های توپوگرافی و بینایی سنجی و معاینه پزشک تشکیل دهید تا بتوان در مورد نوع عمل شما نظر داد.

سلام و سپاس از همراهی شما؛ زمان این عمل ها کوتاه است . عمل PRK حدود 10 دقیقه و عمل فمتولیزیک حدود 15 الی20 دقیقه به طول می انجامد و نیازی به بیهوشی نمی باشد واز قطره های بی حسی استفاده می گردد و موقع عمل معمولا بیمار متوجه درد نمی شود. زمان بهبود در بیماران مختلف، متفاوت است ولی معمولا در عمل PRK حدود 3-4 روز تا یک هغته و در عمل فمتولیزیک حدود 2-3 روز بعد از عمل ممکن است درد و سوزش و آبریزش وجود داشته باشد که در طول این مدت روند بهبود ادامه دارد و این علایم طبیعی است.

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ هر دو عمل از عمل های رایج جهت اصلاح عیوب انکساری در دنیا هستند و تعیین نوع عمل بستگی به بینایی سنجی، عکس های توپوگرافی و معاینه پزشک دارد. معمولا برای شماره چشم های بالا که ضخامت قرنیه‌ی مناسب دارند عمل فمتو لیزیک پیشنهاد می گردد.

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ ADV PRK : Trans PRK : Femto Lasik

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ اگر قطره چشمی وارد حلق شما نشود، روزه را باطل نمیکند.

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ هر دو عمل از عمل های رایج جهت اصلاح عیوب انکساری در دنیا هستند و تعیین نوع عمل بستگی به بینایی سنجی، عکس های توپوگرافی و معاینه پزشک دارد. معمولا برای شماره چشم های بالا که ضخامت قرنیه‌ی مناسب دارند عمل فمتو لیزیک پیشنهاد می گردد. این ضخامت برای عمل مناسب نمی باشد اما باز هم بایستی پرونده بررسی گردد.

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ تاری دید به صورت نوسانی خصوصا در زمانی که لنز پانسمان در چشم وجود دارد طبیعی است. و تا حدود 2 الی 3 ماه و گاهی 6 ماه بعد از عمل PRK تاری دید طبیعی است و به مرور بهبود می یابد اما برای اطمینان خاطر می توانید ویزیت شوید.

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ شماره چشم شما به تنهایی برای تصمیم گیری کافی نیست و بایستی پرونده کامل شامل بینایی سنجی، توپوگرافی و معاینه پزشک موجود باشد.

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ به شرط ثابت بودن شماره چشم ، پس از تشکیل پرونده و به شرط مناسب بودن آزمایشات می توانید عمل لیزیک انجام دهید. از نظر چشم پزشکی بالای 18 الی 20 سال وقتی به مدت 6 ماه تا 1 سال از یک عینک یا لنز تماسی استفاده کنید و از دیدتان راضی باشید شماره چشم شما ثابت شده است.

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ بایستی میزان خشکی چشم شما بررسی شود، چون استفاده از لنز ، معمولا با خشکی چشم همراه است که گاهی با استفاده از قطره های اشک مصنوعی قابل رفع است.

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ معمولا به بیماران توصیه می کنیم برای آلوده نشدن چشم تا یک ماه آرایش داخل چشم نداشته باشند.

با سلام و سپاس از همراهی شما؛ انجام زایمان و نوع آن هیچ ارتباطی به عمل چشم ندارد. حین بارداری و پس از آن، همه افراد معمولا با مقداری افت دید مواجه می شوند که پس از چند ماه برطرف می شود. برخی چشم پزشکان معتقدند برای چشم های شماره بالا فشار شبکیه برای تعیین نوع زایمان گرفته شود ولی اغلب چشم پزشکان ارتباطی بین زایمان و عمل چشم نمیبینند. حساسیت به نور در روزهای اول پس از عمل وجود دارد و پس از آن رفع شده و مانند شرایط عادی می شود.

04 07 662 0313

35 66 661 0313

اصفهان خیابان میر روبروی بیمه آسیا

توسعه و طراحی توسط تیم سی ام اس سنتر

 

پرسش و پاسخ های چشم پزشکی

 

 

پرسش و پاسخ چشم

بیماری های چشم

لیزیک،لازک، پی آر کی

تنبلی چشم ( آمبلیوپی)

خشکی چشم

لنز تماسی

انجراف چشم (استرابیسم)

آب مروارید یا کاتاراکت

پلک و مجاری اشکی

بیماری های شبکیه

معافیت سربازی

بیماری های قرنیه و ملتحمه

قوز قرنیه یا کراتوکونوس

پیوند قرنیه

آب سیاه یا گلوکوم

 

تخفیف ده درصدی لیزیک

نوبت دهی آن لاین

گالري عينك و لنز توحيد

ثبت سوال پزشکی

آخرین سوالات پاسخ داده شده

هدف ما با بهره گیری از دستگاه های مدرن در علم چشم پزشکی، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی چشم در استان مازندران می باشد.

معرفی مطب و ارائه اخبار پزشکی و بهترین مقالات تخصصی چشم پزشکی برای پزشکان و همچنین مقالات عمومی برای کاربران و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است.

ما در اینجا گلچین سوالات شما کاربران را همراه با پاسخ به طور مختصر و مفید قرار می دهیم.
توجه: سوال و پاسخ پس از تایید توسط مدیریت سایت به نمایش در خواهد آمد، و با کلیک بروی سوال می توانید پاسخ خود را مشاهده کنید.

نکته مهم :
با توجه به اینکه به سوالات در حد مشاوره و راهنمایی پزشکی و پیشنهاد دارویی فقط جهت اطلاع است، درمان قطعی با پزشک معاینه کننده می باشد. لذا جهت تجویز دارویی در اولین فرصت توسط پزشک خود ویزیت و فقط دستورات پزشک معاینه کننده را اجرا کنید.
این سایت هیچگونه مسئولیتی در قبال استفاده از داروهای پیشنهادی بدون تجویز پزشک معاینه کننده ندارد.

سلام فلوکورت قطع شود
ارتلاک تا زمانی که احساس جسم خارجی در چشم داری

پرسش و پاسخ چشم


سلام از نظر شبکیه بررسی شود

سلام بله اب مروارید دارید
ولی تا زمانی که مشکلی ندارید نیاز به عمل نیست

سلام خیر مربوط به سن هست و بعضی بیماری ها

سلام از نظر حساسیت و عیب انکساری بررسی شود

سلام اگر خفیف باشد نیاز به اقدام نیست فقط قند کنترل شود
اگر متوسط هست باید آنژیوگرافی چشم شود و ب اساس ان درمان می‌شود

سلام از نظر عیب انکساری،سینوزیت و میگرن بررسی شود

سلام از نظر گل مژه و شالازیون بررسی شود


سلام بسته به علل بیماری فرق میکند


سلام منعی جراحی ندارید


سلام علل مختلفی دارداز مغز تا چشم

سلام اگر دور را خوب میبینی ،یعنی مشکلی نیست


سلام بله

سلام خراشیدگی خودبخود قرنیه
خشکی چشم
عفونت چشم
تورم قرنیه

سلام این میگرن هست
با درمان میگرن خوب میشه


سلام حتما شبکیه از نظر قند چک شود

سلام حتما باید ویزیت شوید
احتمال خراشیدگی هست
قطره کلوبیوتیک

سلام
اگر شماره چشم ثابت شد قابل جراحی هست
عینک باعث نابینایی نمیشه


سلام عوارض رو هم فکر کن

سلام این بعلت حساسیت هست
کمپرس سرد روزی چهار نوبت
با مشورت پزشک دارو نیز مصرف شود

سلام بله. کاتاراکت یکی از علل معافی هست


سلام. زمان مطرح نشده
عینک بله

سلام. نابینایی ندارد
علت ادم ماکولا چی بوده؟

سلام
اگر بینایی یه چشم کمتر هست باید چشم بهتر بسته شود
در غیر اینصورت تنبلی ایجاد میشه
کمپرس سرد یا شستشو با آب سرد


سلام مشکلی نیست


سلام خیر


سلام بله


سلام خوب نیست


سلام بله


سلام. خیر


سلام
چنین چیزی وجود ندارد


سلام خیر

سلام باید فعلا صبر کنید تا نتیجه درمان را ببینید

سلام حتما ویزیت شوید عصب و شبکیه بررسی شود


سلام از نظر تیرویید بررسی شوید

سلام. از نظر قند خون و شبکیه بررسی شود

پرسش و پاسخ چشم


سلام. اگر شماره بالاتر باشد ، بله


سلام فقط شستشو شود


سلام Smile


سلام حتما فوق استرابیسم ویزیت شود


سلام . استرس خستگی و کار زیاد


سلام فوق قرنیه


سلام فقط یک چشم


سلام خیر

سلام از نظر انحراف نهفته چشم بررسی شود

سلام قرنیه بزرگتر نمیشه .خطای دید هست


سلام خیر


سلام باید از شبکیه عکس گرفته شود

سلام اگر انحراف واقعی باشد ورزش ندارد عمل لازم هست

سلام اگر همراه با خارش هست قطره فلوکورت هر هشت ساعت
اگر همراه با ترشح لبه پلک هست قطره کلوبیوتیک هر شش ساعت
تا ده روز

زمان کاری مطب: عصرها 3:30 الی 08:00 بجز روزهای دوشنبه، پنج شنبه

ما قصد داریم در اینجا به معرفی مطب و ارائه اخبار پزشکی و بهترین مقالات تخصصی چشم پزشکی برای پزشکان و همچنین مقالات عمومی برای کاربران و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان بپردازیم.

عصرها 3:30 الی 08:00
تعطیل: دوشنبه، پنج شنبه تلفن تماس: 82 – 01133303681

خرداد ۲, ۱۳۹۳
علمی و آموزشی

نظرها
8,262 بازدید

مجموعه ای شامل ۱۶۰ پرسش و پاسخ چشم پزشکی

مجموعه پرسش و پاسخ این بخش تنها به منظور اطلاع رسانی در سایت قرار داده شده اند، لطفا از ارسال ایمیل در این باره خودداری نموده و در صورت نیاز با پزشک متخصص مشورت شود.

۱- با سلام مدت ۵ سال است که متوجه شده ام در چشم راستم توکسوپلاسموز دارم. تا به حال ۳ بار فعال شده و هر بار بزرگتر می شود و به مرکز دید نزدیکتر می شود در هر باز فعالیت باعث پارگی مویرگ چشم و در نتیجه لیزر چشمم شده است. بنده فقط می خواهم یک کلام بدانم عاقبت این بیماری چیست؟ آیا من با وجود این بیماری زن بگیرم؟ آیا این زن در آینده با شوهری نابینا زندگی نخواهد کرد؟ آیا واقعا در جهان با وجود این پیشرفتهای پزشکی که جدیدا حتی چشم را پیوند می زنند راه قطعی برای درمان این کیست تک سلولی وجود ندارد. لطفا مرا راهنمایی کنید.

با سلام.
متاسفانه راهی که به طور قطعی بتواند از عود توکسوپلاسموز جلوگیری نماید در دنیا یافت نشده است ولی با استفاده از برخی آنتی بیوتیک ها میزان عود این بیماری کاهش یافته است. خوشبختانه این بیماری در اکثریت قریب به اتفاق موارد باعث نابینائی نمی شود و به گفته خودتان تنها در یک چشم گرفتاری ایجاد کرده است، لذا بدون نگرانی بهتر است به روند عادی زندگی خود ادامه دهید و تحت نظر پزشک باشید و در صورت بروز هر گونه تغییر در دید خود در اولین فرصت مراجعه نمایید تا از درمان هر چه سریع تر و کارآتر برخوردار شوید.

پرسش و پاسخ چشم

۲- مدت ۲۰روز قبل همسر من دچار تاری شدید در چشم راست خود شد پس از معاینه مشخص گردید دچار توکسوپلاسموز ارثی است دید وی در حال حاضر ۱۰/۲وعارضه در فاصله ۲میلیمتری نقطه دید می باشد درمان را ۵روز بعد از عارضه شروع کرده انداز انجایی که چشم دیکر همسرم دچار تنبلی است و به چشم راست خود وابسته است ایا امکان بهبودی وجوددارد. ایا تاخیر چند روزاغاز درمان اثرسو بر درمان دارد.به نظر شما ایا بعد از درمان دید طبیعی خواهد داشت لزومی برای استفاده از قطرهای چشمی بغیر ازداروهای مربوطه نیست چرا سوال اخر من اینست این انگل با چه عملکردی باعث کم بینایی ونابینایی میشود(خونریری شبکیه یا تورم…..) باتشکر

انگل توکسوپلاسموز می تواند باعث تخریب سلول های شبکیه شود و با این مکانیسم گاه موجب افت دید دائمی می شود ولی اکثرا” با درمان از میزان تورم و آسیب بافتی کاسته شده و تا حد زیادی باعث برگشت دید می شود. در این حال از سه یا چهار دارو به طور همزمان استفاده می شود ولی نیازی به استفاده از قطره نیست و در مدت درمان نیز لازم است تحت نظردائم پزشک معالج

۳- لطفا بفرمایید که انجام عمل ویترکتومی عمیق برای از بین بردن مگس پران وجرقه چه عوارض وعواقبی دارد؟باتشکر

احتمال ایجاد سوراخ شبکیه، پارگی شبکیه و تسریع در ایجاد آب مروارید از عوارض ویترکتومی می باشند.

۴- اینجانب بر اثر تصادف عصب چشم راستم اسیب دیده به طوری که میتوانم چهره را تافاصله یک متری تشخیص دهم میخواستم بدانم راهی برای ترمیم ان وجود دارد یا نه باکمال احترام و تشکر

لازم است شما معاینه شوید تا بتوان در این مورد اظهار نظر دقیق کرد.

۵- با سلام اینجانب در سال ۱۳۸۲ تحت عمل prkقرار گرفتم که بعد از عمل چشم چپ دچار دوبینی شدید گردید که با عینک و لنز سخت ونرم دید بهبود پیدا نکرد لذا خواهشمند است در این خصوص مرا یاری نمائید.

بدون انجام معاینه و احیاناً آزمایشات تکمیلی در این باره نمی توان اظهار نظر کرد.

۶- من ۳۵ ساله هستم .چشم چپ من از بچگی به سمت چپ حرکت نمیکند. ولی به سایر جهات مشکلی ندارد. برخی چشم پزشکان میگویند عضله سمت چپ حرکت ندارد. چشم راست مشکل حرکتی ندارد. آیا میتوان با جراحی این نقیصه چشم چپ را برطرف کرد ؟ آیا در بیمارستان نور این کار قابل انجام است وآیا عوارضی ندارد؟؟ من سال ۸۶ چشمم را در آن بیمارستان لازک کردم وآلان مشکلی غیر از این قضیه ندارم. لطفا راهنمایی فرمایید . ممنون

اگر در نگاه مستقیم انحراف چشم ندارید و برای دیدن دقیق سرتان را کج نمی گیرید نیازی به جراحی نیست. اما اگر مشکلات فوق وجود دارند می توان با جراحی آن را اصلاح کرد و تا حدودی حرکت چشم را نیز بهتر کرد اما اصلاح کامل حرکت بسیار بعید است.

۷- من به تازگی از لنز استفاده می کنم.هم نزدیک بین هستم وهم استیگمات.یکی دو ساعت بعد از اینکه لنز در چشمانم قرار می گیره رگه های خونی چشمم که البته در حالت عادی زیادند پررنگ تر و قرمز تر می شوند.در ضمن گو شه های داخلی چشمام نیز قرمز می شوند.خیلی هم زود به زود باید پلک بزنم وگرنه چشمام به یکباره همه جارو تار میبینه درست مثل اینکه همه جارو دود بگیره.بی نهایت خوشحال مشم اگه کمکم کنید.

بدون انجام معاینه و بررسی لنز نمی توان اظهار نظر دقیق کرد. اما شما می توانید از قطره اشک مصنوعی Artelac استفاده کنید. در غیر این صورت برای بررسی و معاینه مراجعه کنید.

۸- با سلام و تشکر از پاسختون.طبق فرمایش شما من به پزشک معالجم مراجعه کردم.ایشون تو صیه کردند تا ۳ هفته قبل از قرار دادن لنز در چشمم و بعد از دراوردن ان از دو قطره کلوبیو تیک (کلرامفنیکل) و نفازولین(ناپریوین) استفاده کنم.در ضمن به خشک بودن سطح چشمم نیز اشاره کردند و همین قطره اشک مصنوعی رو برام نوشتند ولی گفتند در صورت قرمز شدن چشم همان نفازولین(ناپریوین) رو بچکانم نیاز به اشک مصنوعی ندارم .اما از انجایی که روی خود قطره نوشته از ممصرف همزمان با لنز خودداری کنید خواستم بدونم ایا مشکلی پیش نمیاد؟ یا به طور کلی من چه کار کنم بهتره؟ ایا به مرور زمان این مشکل برطرف خواهد شد؟

اگر علت این مشکل خشکی چشم باشد ممکن است نتوان آن را برطرف کرد و مجبورید که استفاده از لنز را قطع کنید. اگر علت این مشکل عواملی مانند التهاب لبه پلک باشد با کنترل مشکل پلک ها می توانید به استفاده از لنزها ادامه دهید. قطره Artelac به دلیل رسوب هائی که در چشم ایجاد میکند بهتر است همزمان با لنز استفاده نشود اما گاهی ناچار هستیم که آن را استفاده کنیم. از قطره نفازولین نباید طولانی مدت استفاده کرد.

۹- اگر دو نفر نزدیکبین که شماره چشم یکی از آنها بالا و دیگری متوسط است با هم ازدواج کنند چه احتمالاتی برای فرزندانشان از نظر مشکل نزذیکبینی وجود خواهد داشت؟لطف کنید در صورت امکان دقیق و با درصد پاسخ دهید. سپاسگزارم

تا کنون برای انتقال ارثی بیماری نزدیک بینی الگوهای ژنتیکی متعددی در مقالات مختلف چشم پزشکی گزارش شده است. تنها مطلبی که می توان با اطمینان گفت این است که احتمال تولد فرزندی با مشکل نزدیک بینی بالاتر از جمعیت عادی است، اما در مورد احتمال آن نمی توان با اطمینان اظهار نظر کرد.

۱۰- با توجه به جواب شما یعنی اصلا این امکان وجود دارد که فرزند این دو نفر اصلا نزدیکبین نشود؟

احتمال آن وجود دارد که فرزند آنها اصلا” نزدیک بین نشود، اگر چه احتمال نزدیک بین شدن او بیشتر است.

۱۱- مراقبتهای پس از عمل لازک چیست؟ تا چه مدت نمیتوانم کامپیوتر کار کنم؟ در مورد تلویزیون و مواد آرایشی و آفتاب و استخر چه؟

عمولا” بعد از ۱ هفته می توان کار با کامپیوتر را شروع کرد و همینطور تلویزیون.
آرایش بهتر است تا یک هفته در چشم انجام نشود. بهتر است شخص بین ۲ تا ۳ هفته بعد از عمل به استخر نرود و بعد از آن نیز حتما” از عینک شنا استفاده کند.
از عینک آفتابی در آفتاب لازم است در چند ماه اول پس از عمل استفاده شود.

۱۲- من ۲۳ سال دارم و از ۶ سالگی از عینک استفاده می کنم و به مدت ۲ سال است که از لنز تماسی استفاده می کنم از طرفی ضعف شبکیه دارم و در این مورد لیزر شده ام حالامی خواهم عمل لنز داخلچشمی را انجام دهم لطا در مورد این عمل اطلاعاتی در اختیار من قرار دهید با توجه به اینکه شمارهچشمهای من بالا بوده و ضعف شبکیه دارم تو روئ بخدا من رو راهنمایی کنید موندم چی کار کنم، ریسک این عمل تا جه حد است؟

لازم است شبکیه شما (به خصوص قسمت های محیطی شبکیه) به صورت دقیق معاینه شود. در صورتی که درحال حاضر شبکیه سالم باشد می توانید عمل را انجام دهید، اما اگر مناطق مشکوکی در شبکیه وجود داشته باشد لازم است ابتدا آن مناطق لیزر شود و سپس عمل شوید. اگر ضایعات شبکیه خیلی شدید و پیشرفته باشد انجام عمل توصیه نمی شود.

۱۳- من بدلیل نازکی شبکیه در بیمارستان شما تحت نظر هستم. با توجه به اینکه نمره چشم من ۱۷ است تنها عمل آرتیزان میتواند نجاتبخش من از عینک و لنز باشد. در آخرین معاینه دکتر ضخامت شبکیه را برای چشم چپم مناسب تشخیص دادند میخواستم بدانم آیا با این نمره چشم میتوانم چشم چپم را عمل کنم و تا مساعد شدن شرایط چشم راستم از لنز برای بهبود بینایی آن استفاده نمایم؟ و ضمنا آیا بارداری با توجه به نازکی شبکیه برای من خطرناک است؟

بله می توانید یک چشم را عمل کنید و برای یک چشم از لنز استفاده کنید. نازکی شبکیه در بارداری مشکل خاصی ایجاد نمی کند اما بهتر است قبل از زایمان یک معاینه کامل شبکیه انجام دهید.

۱۴- خواهشمند است در خصوص قی کردن چشم نوزاد یک ماهه که از حدود دو هفتگی شروع و تاکنون نیز ادامه دارد من را راهنمایی فرمایید. لازم بذکر است که نظر متخصص اطفال عفونت چشم نوزاد میباشد و قطره و پماد تجویز کرده است ولی تاکنون بهبود زیادی حاصل نشده است .

اگر با دارو بهبودی خاصی حاصل نشد لازم است آزمایش اسمیر و کشت از ترشحات چشم به عمل آید و بر اساس نتیجه آزمایش دارو تجویز گردد.

۱۵- سلام ، من حدود ۳ سال هست که از لنز Air Optix استفاده می کنم. این لنز رو به صورت سالاته (۳ جفت-هر چهار ماه یک جفت) از پزشکم تهیه می کردم. متاسفانه دکترم از ایران رفته ، حالا من از کجا می تونم این لنز رو تهیه کنم آیا پزشکان بیمارستان نور با این لنز کار می کنند؟ می شه منو راهنمایی کنید که برای تهیه اش چکار باید بکنم. من قبلا لنزهای دیگرو امتحان کردم ولی با هیچکدوم اینقدر راحت نبودم.

این لنز در بیمارستان نور موجود است. فقط لازم است شماره چشم شما را بدانیم تا ببینیم آیا برای آن شماره در شرکت لنزی ساخته می شود یا خیر.

۱۶- من مدتی ۵ماه از جشم راست تار می بینم رفتم دکتر متخصص جشم بعد از معینه کفت عصب جشمت ضعیف اشم منتظر جواب شما هستم دبی ۱۵/۱۲/۷۸ست من به دکتر اعصاب معرفی کرد دکتر اعصاب کفت باید عکس از سرت بکیری من هنوز عکس نکرفتم سوال من این است ایا عصب جشم درمان دارد اکر درمان دارد جند درصد الطفا بیشتر توضیح دهید ممنون شما می شوم.

این بستگی دارد که منظور پزشک شما از درگیری عصب چشم چه بوده، آیا عصب یا قسمتی از آن به هر دلیلی از بین رفته (که در این صورت کار زیادی نمی توان انجام داد) یا این که به هر دلیلی در عصب التهاب وجود دارد که بسته به علت ایجاد آن کارهای مختلفی می توان برای فرد انجام داد. بنابراین لازم است شما معاینه شوید و یا شرح حال دقیق تر ارسال کنید.

۱۷- من مدت ۲ ماه است عمل PRK در بیمارستان شما انجام دادم.چشم راستم متن کتاب و خصوصا فونت کامپیوتر رو با سایه میبینه در صورتیکه چشم چپم اصلا اینجوری نیست! آیا مورد خاصی داره؟

سیر بهبود بینائی در دو چشم متفاوت است. نگران نباشید و برای قضاوت در مورد نهائی لازم است حداقل ۶ ماه صبر کنید.

۱۸- چون من دستم تقریبا از همه جا کوتاه است لذا خواهشمندم به سوال بنده پاسخ دهید.با تشکر فراوان سن من ۵۳ سال می باشد.از حدود ۵ سال پیش مشکل دید در چشم چپ ام احساس میکردم… در معاینه دکترها میگفتند که چشم ات وضعیت خوبی ندارد… اما امکان دسترسی به بیمارستان و… را نداشتم در نقطه ای تقریبا دید چشمم را از دست دادم و بعد از مدت کوتاهی یعنی حدود یکسال قبل در ترکیه عمل آب مروارید انجام دادم بعد از عمل دید خوبی نداشتم و احساس سوزش هم میکردم از برخی صحبتهای دستیار جراح متوجه میشدم که اشکالی در کار است…. خود جراح گفت که آب مروادید دوم دارید که باید چند ماه بعد لیزر تراپی کنید… حدود ۷ ماه قبل اینکار را در یکی از کشورهای اروپایی انجام دادم.. دید چشمم مقداری بهتر شد اما سوزش ادامه پیدا کرد اخیرا که به دکتر مراجعه کردم گفت لنز استفاده شده در چشم ات از نوع مصنوعی است و چیز خوبی نیست و مشکل مربوط به آن است و اضافه کرد که امکان تعویض آن وجود ندارد چرا که احتمال کور شدن آن زیاد می باشد سوال این است که آیا این حرف دقیق است و یا خیر امکان عمل مجدد وجود دارد؟لطفا توضیح کافی بدهید. ضمنا گفت که چشم راستت هم آب مرواید آورده که در آخر سال میلادی باید جراحی شود. با تشکر مجدد

با توجه به توضیحاتی که داده اید به نظر می رسد که پس از جراحی کاتاراکت دچار کدورت پشت لنز شده باشید. این کدورت معمولا” با لیزر برداشته می شود اما در موارد خیلی شدید ممکن است نیاز به جراحی مجدد وجود داشته باشد. سوزش چشمتان به احتمال زیاد ربطی به عمل آب مروارید ندارد و با مصرف دارو بهتر خواهد شد.

۱۹- آیا شخصی با جنسیت مرد و سن ۳۰ سال که مشکل آستیگماتیسم با نمره ۵/۲ دارد ،عمل لیزیک بر روی او جواب میدهد،آیا بعد از عمل لیزیک امکان برگشت نمره وجود دارد؟

پرسش و پاسخ چشم

بله در صورتی که ضخامت قرنیه کافی باشد می توان با انجام لیزر یا لیزیک این شماره را برطرف کرد و حدود ۷۰% شماره با عمل لیزر از بین می رود.

۲۰- من پنج شنبه گذشته عمل لازک رو روی هر دو چشام انجام دادم الان یه مقدار تار میبینم و در شب حس میکنم دیدم پایین میاد و خوب نمی توانم بخوانم و بنویسم و نوشته های کتابو بصورت پرش دار میبینم.میخواستم بدونم وجود این مشکل طبیعیه؟ و چه مدت طول میکشه تا خوب بشه؟

در هفته های اول بعد از عمل لازک تاری دید طبیعی است و به تدریج بهتر می شود. بهبود کامل دید پس از عمل گاهی ۳ تا ۴ ماه طول می کشد، البته اکثر افراد از ۳ تا ۴ هفته بعد از عمل دید خوبی دارند.

۲۱- من ۲۷ سال دارم و شماره چشمم ۳٫۵۰ و ۳٫۷۵ نزدیک بین می باشد. با توجه به کار روزانه ام با میکروسکوپ و کامپیوتر (حداقل ۶ ساعت در روز) ،آیا عمل چشم را برای من مناسب می دانید؟ آیا احتمال برگشت شماره چشمم وجود دارد؟ تا چند هفته یا ماه بعد از عمل نباید با این دستگاهها کار کرد تا احتمال برگشت کاهش یابد؟ کدامیک از عمل های پی.آر.ک و لیزیک در آینده عوارض کمتری از خود نشان داده و موفق تر است؟

کار با میکروسکوپ و کامپیوتر مانعی برای انجام PRK و لیزیک نیست. پس از عمل جراحی هم محدودیتی برای کار با آنها وجود ندارد، البته در هفته های اول پس از عمل ممکن است چشم زودتر خسته شود. عمل های لیزیک و PRK هر دو بسیار موفقیت آمیز هستند، برای هر فرد بسته به شماره چشم، ضخامت قرنیه، شغل و فعالیت های مورد علاقه ممکن است یکی از دیگری مناسب تر باشد.

۲۲- من عینک سازی دارم چند تا سئوال همیشه توی ذهنم هست اگه ممکنه جواب بدهید . سپاس گذار ۱٫نوشتن pd چقدر اهمیت دارد و عدم درج pd توسط برخی پزشکان در نسخه یا عدم رعایت آن در عینک توسط عینک ساز چه پیامدهایی دارد ؟ خصوصا عدسی های اسفر و در ضمن عدسی های پلان سیلندر که مرکز ندارند چه باید کرد ؟ ۲٫چرا برخی از چشم پزشکان یا بینایی سنجان محور عینک را عددی روند۹۰ یا ۱۸۰ تجویز کرده و برخی دیگر محورهای غیر روند همچون ۱۷۳ یا ۸۶ یا ۱۵۷ تجویز می نمایند ؟ ۳٫ خطای تنظیم محور(آکس) در عینک(در عدسی های سیلندر دار) تا چند درجه نسبت به نسخه تجویزی مشکلی را برای استفاده کننده از عینک ایجاد نمی کند ؟ همچنانکه می دانیم ممکن است با کوچکترین حرکت محور عینک عوض شود و اگر همواره باید محور درست باشد پس افراد عینکی باید همه روزه عینک خود را کنترل کنند؟و ضمنا خطا و تفاوت دستگاه های لنزومتر را تا چه اندازه در تنظیم محور و مرکز عدسی ها دخیل است ؟ چرا برخی پزشکان روی این نکته حساسیت داشته و برخی دیگر چنین نظری ندارند ؟مثلا اگر نسخه محور ۱۷۵ باشد ولی در عینک ۱۷۸ تنظیم شود چه مشکلی بروز میکند؟ ۴٫اگر یک نفر در روز به سه پزشک یا بینایی سنج مراجعه نماید چرا تفاوت فاحشی بین نسخ تجویزی وجود دارد ؟ من برای امتحان هر سه عینک را برای مراجعه کننده ای آماده کردم که دید شخص با سه عینک مطلوب بود . علت چیست ؟

تجویز و ساخت عینک یا روند بسیار پیچیده و دقیق است که گاهی تفاوت ها و تناقض هائی در نوشتن نسخه به نظر می رسد. آن چه که مهم است آنالیز هر اپتومتریست و چشم پزشک نسبت به شرایط بینائی و چشمی بیمار خود است. طبعا” هر چشم پزشک یا اپتومتریست بهترین تجویزی را که برای بیمار خود مناسب می داند به او توصیه می کند. این تجویز و پارامترهای مرتبط با تجویز عینک مانند PD، محور و حتی قدرت عدسی مبتنی بر شرایط دید دو چشمی و sensory motor بیمار است و حتی عوامل شناختی cognitive نیز در این مسئله دخیل است. نکته مهم و اصلی که خواننده گرامی باید به آن توجه کنند این است که اگر قرار بود عینک تنها بر اساس یافته های فیزیکی تجویز می شد بایستی رشته اپتومتری و چشم پزشکی حذف می شد و یک دستگاه autorefractometer تجویز عینک را انجام می داد.

۲۳- آیا آب زجاجیه چشم قابل تعویض است ؟ من چند بار این سوال را پرسیدم ولی جوابی دریافت نکردم . مادرم بعد از عمل آب مروارید در چشمش وجود لکه های سیاهی را دارد که به گفته فوق تخصص ها التهاب است . هم از آمپول کرتون استفاده شده و … بازهم بعد از سه ماه لکه ها وجود دارند که بعضی مواقع زیاد شده که دید را کامل می گیرند و بعضی مواقع کم می شوند . مادرم می گوید این لکه از گوشه های چشمش وارد می شوند . دلیل اینها چیست ؟ آیا به حال خود رهایش کنیم تا خوب شود مشکلی ندارد ؟ چند زشک فوق تخصص شبکیه او را معالجه کرده اند و فقط می گویند خوب می شود ؟ نظر شما چیست ؟ لازم بذکر است که بعد از عمل اولیه یک بار هم زجاجیه او مورد عمل قرار گرفت.

زجاجیه چشم قابل تعویض نیست، اما در مواردی که نیاز باشد از چشم خارج می شود و با برخی مایعات خاص یا سرم جایگزین می شود.
در صورت کدورت شدید زجاجیه که مشکل جدی برای بیمار ایجاد کند می توان با عمل ویترکتومی کدورت های زجاجیه را خارج کرد اما در بسیاری از موارد کدورت ها با گذشت زمان جذب می شوند و نیاز به اقدام خاصی نیست.

۲۴- ۲۰ روز قبل پدرم را بخاطر اب مروارید و لنز داخل چشمی جراحی و بعد از ۲تا۳ متوجه شدیم دید پدرم در حدود صفر شده بعد سه مرتبه مراجعه به پزشک وسونو گرافی وهر مرتبه ما را ۳تا ۴ روز سرگردان فقط می گفتند به چشم فشار امده و شبکیه اسیب دیده و۲ روز قبل توسط جراح دیگر مورد عمل جراحی قرار گرفت لطفا به من بگویید عوامل اسیب شبکه وسر انجام چشم پدرم.

به نظر می رسد که در حین عمل اول مشکل خاصی بروز کرده باشد که بر روی بینائی پدرتان تاثیر گذاشته است ولی لازم است اطلاعات بیشتری ارائه دهید تا مشخص شود دقیقا” کدام قسمت چشم مشکل پیدا کرده و چه اقدام درمانی مناسبی می توان انجام داد.

۲۵- مدتی است ازدواج کرده ام و قصد بچه دار شدن دارم. ولی دچار بیماری مادرزادی دیستروفی قرنیه هستم. همسرم غیر فامیل بوده و فاقد این بیماری در خود و اطرافیان است. احتمال ابتلای فرزندمان چقدر است؟ آیا روشی برای کاهش این احتمال وجود دارد؟

حتی در صورت عدم ابتلای همسرتان احتمال ابتلای فرزندانتان به این بیماری وجود دارد. میزان احتمال بسته به نوع دیستروفی قرنیه دارد. با معاینه چشم و تشخیص نوع دقیق دیستروفی می توان احتمال ابتلای فرزندتان را پیش بینی کرد، اما راهی برای جلوگیری از ابتلای فرزندتان وجود ندارد.

۲۶- بنده ۲۳سال دارم ودانشجودرمقطع فوق لیسانس هستم .بنده شماره هردوچشمم۱و۱آستیگمات است وقوزقرنیه یا کراتاکونوس دارم. orbscan نیزگرفتم وقوزقرنیه داشتم آیا از سربازی معاف دائم میشوم. راه بدست آوردن مدرک یا عکسی را که نظام وظیفه قبول کند توضیح دهید؟

متاسفانه از جزئیات قوانین نظام وظیفه اطلاعی نداریم. اما قوز قرنیه ای که در توپوگرافی مشخص باشد (نه بینابینی) در مورد شما باعث معافیت می شود.

۲۷- من هشت ماه پیش عمل لازک کردم الان بعد از این مدت چشم راستم دیدش زیاد خوب نیست با چشم چپم نوشته هارو با سایه می بینم با مراجعه به کلینیک و اپتومتری گفتند شما هیچ مشکلی نداری و چشمت نمره نداره.پزشک متخصص هم ویزیت کردند گفتند مشکلی نیست ولی چرا در عمل اینطور نشون نمیده؟آیا امکان اینکه دیدم خوب بشه هست؟قبل از عمل دید هر دو چشم ۳٫۰۰ – و ۱ و ۱٫۲۵ آستیگمات بود.از قطره آرتلاکم استفاده می کنم. و کلا دلیل اینکه چند ماه پس از عمل اجسام با هاله دیده می شوند چیست؟

علت ایجاد این هاله ها این است که مرکز قرنیه لیزر شده و تفاوتی بین مرکز و محیط آن ایجاد می شودکه با گذشت زمان بهتر می شود. معمولا” با گذشت زمان و حتی یک سال این هاله ها رفع می شوند.

۲۸- پدرم ۶۸ سال سن دارد و چهار ماه پیش بر روی چشم سمت چپش عمل آب مروارید انجام گرفت و ده روز پس از عمل در ناحیه بالای سرش درد بسیار شدیدی احساس می کند که با هر بار درد مورد عمل لیزر قرار می گیرد و تا مدت دو روز خوب است و درد دوباره ظاهر می گردد و تا این مدت چندین بار مورد عمل لیزر قرار گرفته است و از این کار خسته شده لطفا اگر راهنمایی لازم را بفرمایید ممنون می شوم و آیا راهی بجز لیزر وجود دارد تا درد به طور دائم از بین رود، در ضمن اکنون قطره های الفاگان ، اتروپین ، بتامتازون و تیمولول را مصرف می کند. با تشکر

با توجه به توضیحات شما به نظر می رسد که پدرتان دچار افزایش فشار چشم و التهاب چشم شده اند. در صورتی که درد و ناراحتی چشم با قطره ها قابل کنترل باشد و فشار چشم در حد قابل قبولی حفظ شود اقدام جراحی دیگری لازم نیست اما اگر فشار چشم کنترل نشود ممکن است لیزر یا جراحی به بهبود این وضعیت کمک کند. البته بهتر است در صورت امکان ابتدا التهاب چشم کنترل شود و بعد لیزر یا اقدام جراحی صورت گیرد.

۲۹- آیا امکان داشتن دید کامل با عینک یا لنز برای (اینجانب مرد۳۱ساله ) دارای عیب انکساری دوربینی با نمره ۸+برای چشم چپ و۸+با ۲ نمره آستیگمات برای چشم راست با داشتن تنبلی چشم در هر دو چشم وجود دارد در ضمن میزان بینایی اینجانب با عینک کنونی ۱۰/۶ برای هریک از چشمها میباشد. همچنین آیا امکان اصلاح با لیزر برای اینجانب وجود دارد.

در صورتی که تنبلی چشم داشته باشید نه با عینک نه با لنز به دید ۱۰/۱۰ نخواهید رسید، اگر چه ممکن است با تغییر عینک یا استفاده از لنز کمی دیدتان بهتر شود. با شماره ۸+ جراحی لیزری توصیه نمی شود اما با کاشت لنز داخل چشمی می توان شماره چشم شما را اصلاح کرد.

۳۰- می خواستم بدونم که شماره چشم برای دکتر جراح که میخواهد دو هفته ی دیگر روی چشمم لیزیک کند مهمه؟چون من سه هفته پیش برای معاینه چشم وعکس برداری به بیمارستان مراجعه کردم و شماره ی چشمم را بدون تغییر نسبت به شش ماه گذشته اعلام کردند در حالی که خودم اعتقاد دارم شماره ی چشمم به اندازه ی اندکی تغییر داشته.

نگران نباشید. شماره چشم مهم است و همه اقدامات لازم برای شما انجام می شود. اگر ۳ هفته پیش شماره چشم شما اندازه گیری شده در این مدت زمانی تغییری نخواهد کرد.

۳۱- می خواستم بدونم OD وOS که متخصصان چشم در شماره چشم برای دریافت عینک یا لنز یادداشت می کنند کدامیک برای چشم راست و کدامیک برای چشم چپ است.

OS به معنای چشم چپ و OD به معنای چشم راست است.

۳۲- سلام خیلی وقته یه سوالی تو ذهنمه که جوابش مسیره زندگیمو تغییر میده اما نتونستم سوالم را به طور مستقیو با کسی مطرح کنم ترا خدا شما جواب بدید من یک خواستگار دارم که به گفته ای خودش بر اثر ازذواج فامیلی پدر مادرش(پسر عمو دختر عمو هستن)از سنه ۱۸ سالگی چشمانش ضعیف شده با مراجعه به پزشک فهمیده نیمی سلولهای شبکیه بر اثر ازدواج فامیلی پدر مادرش مردن سواله من اینه دیده این پسر تا چه حد هست و ایا ممکنه چشمش بعده چند سال کور بشه؟ ترا خدا جوابمو بدید.

بیماری های شبکیه انواع مختلفی دارد باید نوع دقیق بیماری ایشان مشخص شود تا بتوان اظهار نظر کرد.

۳۳- با سلام من ۲۵ ساله هستم واز سن ۸ سالگی عینک میزنم .در حال حاضر چشم راستم ۷٫۵ و چشم چپم ۶٫۵ است آیا من میتوم لیزیک یا لازک یا پی ار کی انجام بدم من استیکمات ۳ هم هست.

برای انجام جراحی عیوب انکساری لازم است شماره چشم شما در یک سال گذشته تغییر محسوسی نکرده باشد. در ضمن لازم است ضخامت قرنیه و وضعیت توپوگرافی آن مشخص شود تا بتوان در مورد امکان پذیر بودن این نوع جراحی ها برای شما اظهار نظر کرد.

۳۴- ۱-((نوریت بینایی))یعنی چی؟ ۲-چندی قبل به التهاب عصب بینایی مبتلا شدم پس ازچند روز بستری و مصرف کورتون بهبود یافتم (البته تشخیصی داده نشدحتی پس از بررسی MRIمغز)پزشکم میگفت ((این بیماری دلیل خاصی نداره ))واقعا همچین چیزی ممکنه؟!یعنی معلوم نیست دوباره این بیماری بر میگرده یا نه؟چه عواملی به شروع مجددش کمک میکنه و…؟ ۳-اگه اونطوری که یافته های جدید پزشکی میگن (اگه خواستید این مقاله رو واستونsendمیکنم) ،این بیماری احتمالاعلامت شروعی برای MSباشه ،تاچند وقت باید منتظر ظهور علایمش بود؟

۱- التهاب عصب بینائی به علل مختلف.
۲- عمدتا” علت این بیماری عفونت های غیر اختصاصی ویروسی مثل سرما خوردگی است و پزشک به شما درست اعلام کرده اند.
۳- این یافته جدیدی نیست ولی احتمال این که بیماری که یک بار مبتلا به نوریت اپتیک شده در آینده مبتلا به MS شود چندان زیاد نیست. البته زمان خاصی نیز قابل ذکر نیست ولی عمدتا” اگر قرار باشد شما به MS مبتلا شوید باید طی ۱۰-۵ سال علائم بیماری ظاهر گردند که همان طور که ذکر شد این احتمال زیاد نیست.

۳۵- من مادر زادی گلوکوم داشتم فشار چشمم بالاست و انحراف که با عینک بهتر شده و مشخص نیست العان ۱۸ سالمه و آب مرواریدم دارم یه قسمتی از شبکیم تشکیل نشده و دکترا میگن همون قسمت آب مروارید داره آن قسمت در مرکز دید من نیست من واقعا از نابینایی می ترسم تو رو خدا کمکم کنید می خواستم بدونم میشه کاری برای شبکیه ام انجام داد مردمک چشم من گرد نیست به صورت بیضی شکل امیدوارم کامل بیماریام را توضیح داده باشم میشه کاری کرد.

شما مبتلا به بیماری کلوبوم شبکیه هستید که قسمتی از مردمک و عدسی را نیز درگیر کرده است. احتمال نابینائی در این بیماری چندان زیاد نیست فقط توجه داشته باشید که:
۱- فشار چشمتان به دقت تحت کنترل باشد.
۲- در طول زندگی، ۴۰% احتمال جدا شدگی شبکیه برای شما وجود دارد که لازم است به طور منظم شبکیه شما معاینه شود و اگر هر علامتی از شروع جداشدگی مثل جرقه زدن یا تاری دید احساس کردید بلافاصله برای درمان اقدام کنید.

۳۶- احتراما و با آرزوی به بار نشستن تحقیقات محققین در رابطه با RP و دیگر بیماریها،بنده مادرزاد به RP دچار هستم و مادر بنده نبز بصورت مادرزادی دارای این بیماری می باشد اما پدربزرگ و مادر بزرگ مادری بنده هیچکدام مبتلا به این بیماری نبودند با توجه به این موضوع و اینکه پدر و مادر بنده فامیل هستنند (پسر خله و دختر خاله) و علی رغم اینکه بنده و همسرم نسبت نسبی نداشته و همسرم به این بیماری مبتلا نمی باشد آاحتمال ناقل و یا حامل بودن فرزند (احتمالی) ما چقدر می باشد؟

حداکثر حدود ۲ % شانس ابتلا در نسل بعدی شما وجود دارد.

۳۷- من میوپیای شدید دارم و شبکیه من نازک است. آیا فشار زیادی که عینک شنا روی چشم و پیرامون آن اعمال می کند خطری برای شبکیه می تواند داشته باشد؟ آیا احتمال دارد باعث پارگی یا سوراخ شدگی در شبکیه شود؟ در صورت وجود این خطر آیا شنا بدون استفاده از عینک در استخر را توصیه می کنید؟

ضربات ناگهانی خطر بیشتری دارند تا فشارهای طولانی مدت. به دلیل احتمال ضربه به چشم حین شنا و به خصوص شیرجه زدن فوائد عینک شنا بسیار بسیار بیشتر از مضرات آن است.

۳۸- با سلام با تشخیص پزشک متخصص چشم غدد اشکی من توسط چربی گرفته شده و پلکم عفونت کرده حدود ۲ ماهه در سایت شما نام بیماری را بلفاریت متوجه شدم پزشک داکسی سایکلین – اشک چشم – قرص ،تورواستاتین تجویز نمود متاسفانه مشکل من بعد از این مدت بهبود نیافته و پلکم بالی مژه متورم شده دور پلک ملتهب همراه با خشکی وسوزش و شوره زدن لطفا با توجه به اتمام داروها آیا نیاز هست داروها را ادامه دهم؟ یا امکان اینکه بیماری نوع دیگری باشد وجود دارد ؟ لطفا راهنماییم کنید البته من مرتب با شامپو بچه چشمم را می شورم که یکی از دلایل خشکی پلاک این نیز میباشد.

لازم است شما برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کنید تا بتوان در مورد مشکل شما اظهار نظر دقیق کرد.

۳۹- من ۲۲ سال دارم و حدود یک سال است که مگس پران دارم و در این رابطه در سایت های خارجی تحقیق کرده ام و متوجه شدم که در بعضی از کشورها مراکزی جهت درمان این بیماری به کمک لیزر وجود دارد و یک پزشک ۲۰۰۰ مورد از این بیماری را با استفاده از این روش درمان کرده است می خواستم بدانم که آیا چنین امکانی مطابق با استاندارد های جهان در ایران هست.

این امکان در ایران وجود دارد ولی به دلیل احتمال بروز عوارض خطرناک این کار توصیه نمی شود. در جلسه ای که من همین سوال را از چندین همکار فوق تخصص شبکیه پرسیدم هیچکدام این کار را منطقی نمی دانستند زیرا انرژی آزاد شده از لیزر در زجاجیه می تواند عوارض جبران ناپذیری برای شبکیه و عصب بینائی به همراه داشته باشد. در کتاب های مرجع شبکیه نیز این عمل توصیه نشده است.

۴۰- مادر من حدود چهارماه است که براثرفشار خون بالا دچار خونرزی شده که دکتر ها گفتن جلوی دید چشمش را گرفته وپس از چند بار لیزر درمان نشده وحال باید عمل کند نظر شما هم برای ما مهم است لطف کنید وما راراهنمایی کنید.

اگر خونریزی شبکیه مدتی طول بکشد (۶-۴ ماه) و خود به خود جذب نگردد می تواند باعث عوارض ثانویه ای مثل بالا رفتن فشار چشم شود بنابراین بهتر است تحت عمل ویترکتومی قرار گیرد. در نتیجه به نظر می رسد این عمل برای ایشان لازم است البته بهبود بینائی پس از عمل بستگی به عوامل متعددی دارد و ممکن است به طور کامل محقق نگردد ولی بهر حال برای پیشگیری از عوارض بهتر است عمل انجام شود.

۴۱- با سلام ۲۵ سال سن دارم و در شبکیه چشم راستم ماکولوپاتی تشخیص داده شده با توجه به اینکه مادر من بیماری توکسوپلازموز داشته آیا این بیماری در هنگام بار داری بر روی من نیز تاثیر داشته؟لطفا در مورد در مان بیماری من را راهنمایی کنید.

بستگی دارد که چه نوع ماکولوپاتی باشد. این عنوان شامل دهها نوع بیماری با خصوصیات مختلف می شود. اگر توکسوی مادرتان در دوران بارداری از نوع حاد بوده است ممکن است روی شبکیه شما اثر گذاشته باشد که این مورد درمانی ندارد مگر مواقعی که بیماری مجددا” فعال شده باشد که نیاز به درمان فوری خواهد داشت. در حقیقت توکسوپلاسموز در شبکیه شما حالت غیر فعال و اسکار دارد و تا وقتی فعال نگردیده نیازی به درمان نخواهد داشت.

۴۲- مادرم من حدود ۲ هفته است که در پی بالا رفتن ناگهانی فشار خون دید چشم سمت چپ خود را از دست داده ا ند.از آن زمان تا کنون داروهای فشار خون و قلب مصرف میکنند نزد دکتر مغز و اعصاب هم مراجعه کرده اند و یکسری داروی دیگر هم استفاده میکنند و دکتر گفته که اگر بهبودی حاصل نشود باید بستری شوند و یک دوره داروی کورتون استفاده کنند میخواستم بدانم اینکار به چه منظور انجام میشود و آیا ضرر خاصی ندارد؟.لازم به ذکر است موقع پیش آمدن این مشکل فشار ایشان حدود ۱۶ با مینیمم ۱۰ بود ولی اکنون با مصرف داروها به ۱۳ با مینیمم ۸ رسیده است . سوالی که دارم آیا آسیب جدی به عصب بینایی ایشان وارده آمده ؟ آیا امیدی به برگشت دید چشمشان است یا خیر ؟ (در ضمن سن ایشان ۷۵ سال میباشد)

بستگی دارد که علت کاهش دید ایشان چه باشد. ممکن است انسداد عروقی در شبکیه ایجاد شده باشد (شریان مرکزی یا محیطی- ورید مرکزی یا محیطی) یا انسداد عروق عصب بینائی یا این که داخل چشم خونریزی اتفاق افتاده باشد که هر یک از موارد فوق درمان خاص خود را دارد. داروی کورتون برای انسداد عروق مربوط به عصب بینائی در بعضی موارد تجویز می شود و اثرات ضد و نقیض از آن تا کنون مشاهده شده است.

۴۳- پدرم ۶۲ سال سن دارد الان چند روزیست که احساس می کنند با تغییر مکان دادن در شب یک نور رنگی از کنار چشمشان رد می شود و این عمل تا مدتی پس از تغییر محل ادامه دارد، علت آن چیست؟ لطفا در مورد فشار بالای شبکیه ، عوارض آن و درمان آن مرا راهنمایی کنید.

ایشان مبتلا به عارضه جرقه هستند که لازم است شبکیه ایشان به دقت معاینه شود تا اگر پارگی شبکیه وجود داشت به موقع درمان شود. بیماری به نام فشار شبکیه وجود ندارد لطفا” دقیق تر توضیح دهید.

۴۴- من۲۲ساله و مبتلا به نازکی شبکیه هستم و نمره چشمم هم هر دو چشم ۱۷ میباشد میخواستم بدانم احتمال ابتلا به آب سیاه آیا بدلیل نازکی شبکیه برای من بالاست؟ و اینکه آیا با بالا رفتن سن نازک شدن شبکیه روند صعودی دارد و احتمال برطرف شدن آن وجود ندارد؟

آب سیاه ارتباطی با نازکی شبکیه ندارد. با افزایش سن ضایعات اطراف شبکیه تغییر ماهیت داده و تشدید می شوند و احتمال برطرف شدن نازکی شبکیه وجود ندارد.

۴۵- حدود ۳ماه است که مادر شوهرم دچار خونریزی شبکیه شده وتحت درمان است تزریق داخل چشمی وعمل لیزیک نیز انجام شده اما تا کنون نتیجه ای نگرفته ولکه سیاهی رامدام مشاهده میکند در ضمن ایشان ۷۸ سالشان است ودارای فشار خون بالا هستند. لطفا بفرمایید درمانشان چقدر طول میکشد؟ متشکرم.

بستگی دارد که علت آن لکه سیاه چه باشد. اگر به دلیل بسته شدن یکی از عروق چشم ایجاد شده باشد (که احتمالا” چنین است) این لکه باقی خواهد ماند اگر چه ممکن است از شدت آن کاسته شود.

۴۶- مادرم نزدیک بین شدید است و مدت چهار ما است که هر دو چشم کاملا تار می بیند و متخصصان شبکیه در فارس گفته اند راهی برای درمان نیست لطفا ما را راهنمایی کنید.

نزدیک بینی شدید عوارضی مثل رگهای اضافی در مرکز بینائی یا پارگی شبکیه داردکه اینها تا حدودی قابل درمان هستند. ولی اگر علت کاهش دید ایشان نازک شدن مرکز بینائی و ضعف شبکیه باشد غیر قابل درمان است. تا آنجائی که من اطلاع دارم متخصصین شبکیه در استان فارس بسیار مجرب و معتبر هستند و به حرف آنها اعتماد کنید.

۴۷- سلام ایا شخصی که عمل لنز داخل چشم انجام داده محدودیتی در بارداری دارد ؟ایا میتواند از روش طبیعی برای زایمان استفاده کند ؟ایا فشارچشم در عمل طبیعی تاثیر میگذارد؟

خیر محدودیتی ندارد مگر این که شبکیه به دلیل نزدیک بینی بالا بسیار نازک باشد و دارای سوراخ های محیطی باشد در این صورت با صلاح دید متخصص شبکیه زایمان طبیعی منع می شود.

۴۸- اسلام اینجانب درجنگ تحمیلی بر اثر اثابت ترکش به چشم راست شبکیه ان به طور کامل ازکار افتاده ایا پیوند زدن شبکیه امکان پذیر میباشد باسپاس فراوان

متاسفانه در شرایط فعلی امکان پیوند شبکیه وجود ندارد. امیدواریم در سال های آینده بتوان با استفاده از سلول های بنیادی یا سایر تکنیک ها این مشکل را برطرف کرد.

۴۹- من چشم هام در حالت طبیعی ارزش دارد و اشیاء دور را مثل نوشته تار میبینم و یرای لیزیک هم گفتن باید بررسی بشه که مشکل ایجاد میکند یا نه چگونه میشه از دست این ارزش چشم خلاص شد؟

روش های جراحی خاصی روی عضلات خارجی چشم برای کاهش لرزش (و نه از بین بردن) آن وجود دارد که بعد از معاینه کامل شما می توان در این مورد اظهار نظر کرد.

برچسب ها چشم پزشکی کودکان چشم و چشم پزشکی سوال و جواب چشم پزشکی سوالات متداول چشم پزشکی مشاوره ی چشم پزشکی

شهریور ۱۷, ۱۳۹۴

مرداد ۱۷, ۱۳۹۴

مرداد ۳, ۱۳۹۴

سردردهاي مداوم يا ميگرن مي تواند به يک کابوس تبديل شود. بسياري از مواقع شايد …

سلام ایا انجام بیوکنزی تغییر رنگ چشم باعث ضعیف شدن میشود

سلام ایا انجام تمرینات بیوکنزی برای تغیی رنگ چشم ضرر دارد؟

سلام وقت بخیر من صلبیه هر دو چشمم بسیار نازک شدن و الان سوزش و تاری دید دارم آیا قابل درمانه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پرسش از دکتر باب‌شریف

سوال- جناب آقای دکتر باب شریف ضمن عرض سلام بنده در سال ۱۳۷۹ به علت سانحه تصادف چشم سمت راستم دچار آسیب گردید بطوری که شیشه خودرو چشم بنده را پاره کرد که توسط عمل جراحی توسط آقای دکتر احمد رمضانی در همدان شیشه از درون چشمم خارج شد. همچنین در سال ۱۳۸۹ مجرای اشک چشم راستم که از موقع سانحه سال ۷۹ بسته شده بود توسط آقای دکتر احمد علی فردوسی در کلینیک بصیر تهران مورد جراحی قرار گرفت که هم اکنون باز است . ولی همچنان اشک درون چشم سمت راستم جمع می گردد که آزار دهنده است و همچنین به خاطر پارگی پلک ، از لحاظ زیبایی مشکل پیدا کرده ام . حال قصد انجام عمل جراحی جهت ترمیم پلک سمت راست چشمم را دارم . خواهشمند است بنده را راهنمایی فرمایید و همچنین هزینه عمل جراحی ( پزشک + بیمارستان ) را نیز اعلام فرمایید و این که چند روز باید در بیمارستان بستری بود؟ لازم به ذکر است عکس قبل و بعد از سانحهٔ تصادف را نیز به پیوست به ایمیلتون ارسال کرده ام. باتشکر امیرحسین سعیدی ۲۳ ساله
پاسخ- مسئله شما نیاز به معاینه حضوری دارد تا مشخص شود که با ایمپلنت می توان ان را اصلاح کرد  یا خیر

سوال- سلام. بنده خانم ۲۸ساله هستم و با توجه به فرم لاغر صورتم چشمانم خیلی بزرگ و کمی بیرون زده اند که قیافه ام را خمار نشان میدهد و با شوهرم سر اینکه چرا خماریم همیشه مشکل داریم. لطفا راهنماییم کنید که چه کار کنم؟ ایا راه حل جراحی هم دارد؟؟؟
پاسخ- شما می توانید یک عکس از خود را برای اینجانب ایمیل نمایید تا بتوان نظر دقیق تری داد
Bkbf7@yahoo.com

سوال- سلام زنی ۴۲ هستم از بچگی زیر چشمم گود و سیاه است درمان دارد.؟
پاسخ- گودی زیر چشم را می توان با عمل بهتر کرد

سوال- باسلام.خیلی ممنون از سایت عالیتون .جناب دکتر خیلی عذر میخوام حدود سه ماه پیش دچار گل مژه شدم که هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده نسبت به قبل میزان تورم کاهش یافته فقط کمی بر امدگی گوشه چشمم هستش ۲۱سالمه قبلا که نزد دکتر رفته بودم فرمودند اگر بهبود نیافت باید عمل شود ولی با مخالفت خانواده ام مواجه هستم ایا راه دیگه ای برای از بین برنش نیست؟شرمنده ایا عملش عوارضی هم داره؟امکان داره بدتر شود؟
پاسخ- اگر درست عمل شود عوارض ندارد.عمل آن باید از داخل پلک انجام گیرد ولی مشکل رفع می شود

پرسش و پاسخ چشم

سوال- سلام از بچگی زیر چشمم گود و سیاه است آیا درمان دارد
پاسخ- با تزریق ژل یا عمل می توان آن را بهتر کرد

سوال- سلام وخسته نباشید خدمت شما اقای دکتر ببخشید اگه به این سوالم جوب بدین ممنون میشم من برای عمل انحراف چشم دربیمارستانی ازپزشکم به خاطراضطرابم قرص گرفتم،به نام لورازپام۲ وقتی دراینترنت جستجوکردم ،عوارض های زیادی داشته،وحتی نوشته بود اثربیهوشی رازیاد میکند دکتربهم گفت شب قبل ازعمل بخورم تا صبح روز بعدش عمل بشم به نظرتون مشکلی برام درهنگام بیهوشی وعمل به وجود نمیاره؟ ممنون میشم لطف کنید ومنوراهنمایی کنین
پاسخ- در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید.ولی معمولا مشکلی نیست

سوال- با سلام من حدود ۱ ماه پیش وقتی از خواب بلند شدم گوشه چشمم یه چیزی شبیه مویرگ قرمز شده و تا الان هم مقداری از این مویرگ قرمز دیده میشه و کمی هم درد داره.ایا قطره ای برای درمانش وجود دارد؟
پاسخ- می توانید فعلا از قطره نافازولین استفاده نمایید.

سوال- با سلام و احترام عماد هستم ۳۵ ساله از اصفهان.دجار نیستاگموس افقی مادرزادی.(همچنین لرزش سر)میخواستم از جناب دکتر بپرسم تا حالا عملی برای این بیماری انجام دادن و اگه جواب مثبته نتیجه عمل رضایت بخش بوده؟با تشکر
پاسخ- نیستاگموس با عمل حدود۵۰ درصد بهتر می شود ولی کامل از بین نمی رود

سوال- سلام.من دختری ۲۴ ساله هستم و چند ماهی است که دچار چشم درد شدید و احساس کشش در اطراف چشم و سردرد میشوم.پیش دکتر چشم رفتم و تشخیص استیگمات چشم دادند با این شماره Re:plano-0.5*180 Le:-0.25-0.5*180 و گفتند دائم باید عینک بزنم.استفاده کردم و فرقی حاصل نشد.دکتر دیگری رفتم و گفتند لزومی به استفاده از عینک نیست قظره ارتلاک دادند ولی انهم موثر نبود.حالا نظر شما را میخواستم بپرسم ایا نیاز عینک دارم؟چشمم ضعیف میباشد؟
پاسخ- با توجه به شماره چشم شما نیاز به استفاده به عینک نیست و سردرد شما بیشتر جنبه مغز و اعصاب دارد و بهتر است به پزشک مغز و اعصاب مراجعه نمایید

سوال- با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر من دختری ۲۹ ساله ام . شماره چشمهای من با آستیگمات کلا ۱۲- میباشد. ضخامت و شیب قرنیه ام برای عمل لیزر مناسب است ولی دکتر به من گفته به علت شماره بالا امکانش هست بعد از عمل تا ۲ شماره چشمتون ضعیف بمونه.. و با توجه به هزینه بالای عمل لنز داخل چشمی میخواستم راهنماییم کنید و شما هم نظرتون رو به من بگید ممکن من عمل لیزر بکنم و به دید دلخواهم برسم. ممنون میشم
پاسخ-معمولا عمل لیزر برای اصلاح شماره چشم تا حدود ۱۰ نمره موثر است و بیشتر از ان باقی می ماند

سوال- با سلام و احترام خدمت جناب اقای دکتر باب شریف پسر سه ماه بنده از ناحیه چشم سمت چپ دچار بیماری اب مروارید گردیده است میخواستم از شما دکتر محترم تقاضا کنم بنا به توصیه پزشکان باید هرچه زودتر عمل شود تا مشکلی برای اینده نداشته باشد ایا شما این عمل را انجام می دهید با تشکر
پاسخ- بله.این عمل را انجام می دهیم و ایشان باید هر چه زودتر عمل شود.

سوال- با عرض سلام مدتی است که از خشکی چشم شدید رنج می برم و متاسفانه به هر چشم پزشکی مراجعه کردم اظهار میکنند که درمان ندارد و بایست از اشک مصنوعی استفاده کرد. حقیقت امر اشک مصنوعی هم هیچ تاثیری نداشته و در بهترین شرایط برای چند دقیقه است. ایا جدیدا راهکاری برای برطرف کردن خشکی چشم و یا کاهش شدت ان یافت شده است یا خیر. متشکرم
پاسخ- می توان از پلاک های مجرای اشکی استفاده کرد که نیاز به قطره کمتر شود

سوال- با سلام : جناب آقای دکتر شریف یک چشم دختر ۶ ساله ام انحراف دارد و فعلا مدت سه سال است از عینک شماره ۴.۵ مثبت استفاده میکند لطفا رهنمود فرمایید آیا با عمل غیر باز مشکل حل خواهد شد. و ما باید چه کار کنیم
پاسخ- اگر انحراف با عینک درست می شود و زمانی که عینک دارد انحراف ندارد،نیاز به عمل نیست

سوال- با عرض سلام. اقای دکتر در حال حاضر بهترین راه برای ترمیم کف اربیت چیست چون زمان زیادی گذشته و خود استخوان قابل ترمیم نیست البته شکستگی خفیفه. باید پروتز گذاشت و یا موادی برای ترمیم استخوان وجود دارد اگر نوع ویا اسم انرا بفرمایید ممنون میشوم چون من تهران نیستم و دسترسی به مطب شما ندارم. ممنونم
پاسخ- در صورتی که شکستگی حدقه تا این زمان برای شما مشکلی ایجاد نکرده است نیاز به دستکاری بیشتر نیست

سوال- با سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای دکتر من ساکن انزلی هستم و سؤالی راجب جراحی لازک داشتم..شماره چشم راستم ۷ و چشم چپم ۷.۵ به همراه ۱ درجه آستیگمات و نزدیک بین هست.با مراجعه به پزشک متوجه شدند که قرنیه م نازک شده .می خواستم بدونم آیا شما با این شرایط جراحی رو انجام می دید ؟قیمت جراحی چقدره؟آیا با وجود اینکه در دوران شیردهی هستم انجام عمل مشکلی داره؟آیا جراحی باعث میشه شماره چشمم صفر بشه ؟آیا عوارضی هم داره عمل لازک؟پی آر پی را پیشنهاد می کنید یا لازک؟ پیشاپیش از پاسخگویی شما نهایت تشکر و سپاسگذرای رو دارم. پیروز و سربلند باشید
پاسخ- در دوران  شیر دهی نمی توانید عمل لازک انجام دهید.پی آر کی و لازک هر دو یک نوع عمل هستند .در صورتی که ضخامت قرنیه جا بدهد می شود عمل لازک کرد.در غیر اینصورت می توان از عمل لنز داخل چشمی استفاده کرد

سوال- با سلام خدمت دکتر باب شریف بنده اصلاتا از خراسان شمالی هستم و یک سالی می شود که در یزد به عنوان دانشجو ساکن هستم. بنده حدود سه ماه پس از سکونت در یزد احساس خشکی در چشمانم را داشتم. چند تا پزشک هم در مشهد و هم در یزد رفتم و یکسری فطره های مصنوعی و ژل های مصنوعی داده اند اما جواب نگرفته ام. حالا اگر شما پیشنهاد میکنید که بیام پیش شما، وقت بگیرم بیام و اگر شما یک همکار خوب در مشهد دارید که می تونید به من پیشنهاد بدید ممنون مبشم . پیشاپیش از شما ممنونم
پاسخ- در مشهد می توانید به دکتر اسماعیلی مراجعه نمایید

سوال- Ba salam va khaste nabashid doktor pesaram yek maheshe do ta mardomakesh ye jor nistan yekishon siyahish ta paiene ye kam az enabiyasho gerefte moshkelesh chie man kheily negaranam hamash gerye mikonam
پاسخ- شما باید به یک چشم پزشک جهت معاینه چشم ایشان مراجعه نمایید.

سوال- سلام آقای دکتر مادری ۷۰ ساله با بیماری دیابت نوع ۲ (انسولین) و فشار خون بالا دارم که دچار خونریزی شبکیه شده و ۲ بار در سالهای ۸۹ و ۹۰ لیزر کرده اند در حال حاضر دکتر معالج ایشان اعلام نموده هر دو چشم دچار بیماری آب مروارید در حد رسیده شده اند (چه بسا دیر شده و لی در حال حاضر مادرم دید نسبی دارد) ولی حاضر به عمل ایشان نیستند به دلیل اینکه ایشان متخصص شبکیه هستند و این عمل توسط متخصص قرنیه باید انجام شود لطفا راهنمایی بفرماید. با تشکر
پاسخ- عمل اب مروارید توسط چشم پزشکان با هر تخصصی انجام میگیرد.عملی است سرپایی.بدون بخیه و بدون درد- در صورت تمایل می توانید با مطب اینجانب هماهنگ نمایید.

سوال- باسلام فرزندم شش ماهش است و چین های پشت پلک چشم سمت راست بیشتر و متفاوت تر از سمت چپ است و در ضمن انذازه چشم سمت راست کوچکتراز چشم چپ به نظر میرسد .ایا فرزند من مبتلا به افتادگی پلک است ؟ ایا با گذشت زمان و فرزندم یک سالش شوداین عدم تقارن اندازه چشم ها خوب می شود؟
پاسخ- فرزند شما لازم است یک معاینه اولیه توسط چشم پزشک بشود

سوال- سلام پسری۶ساله دارم که برای انجام کارهایش سرش را به سمت چپ می چرخاند وهنگام حرکت سرش دچار انحراف چشم میشود.تا به حال او را نزد چندین متخصص و استرابیسم بردم ولی جوابی نگرفتم.یکی از پزشکان معتقدبودکه عضلات چشم چپ پسرم فلج است. خواهش میکنم راهنمایی کنید چه بایدکرد و اورا نزد چه متخصصی ببرم؟
پاسخ- فرزند شما باید توسط فوق متخصص استرابیسم معاینه شود.

سوال- با سلام و احترام ۴۸ سال دارم لطفا بفرمایید هزینه عمل افتادگی پلک بالا چقدر هست؟ من بیمه خدمات درمانی هستم با تشکر
پاسخ- هزینه عمل بستگی به میزان افتادگی و نوع عمل متفاوت است.می توانید جهت مشاوره از مطب وقت بگیرید

سوال- با سلام می خواستم ببینم بهترین زمان برای عمل افتادگی پلک چشم چه زمانی است
پاسخ- بعد از ۱۸ سالگی هر زمانی می توان عمل افتادگی پلک ها را انجام داد

سوال- باسلام و عرض ادب دختری سه ساله دارم که چند روزی است متوجه شدیم چشم چپش به خارج میپیچه ،بامراجعه به پزشک در یزد (ساکن یزد هستم)دکتر اعلام کرد باتوجه به اینکه چشمهایش ۳۰ انحراف داردو نمره استیکمات دارد(چشم چپ ۱۷۵وچشم راست ۱۵ ) بهتر است عمل جراحی انجام دهد ،خواهشمندم در صورت امکان نظریه خود را اعلام فرمایید
پاسخ- در صورتی که انحراف زیاد است بهتر است عمل شود ولی اگر کم باشد می توان فعلا از عینک جهت اصلاح آن استفاده کرد

سوال- سلام. خسته نباشید.. سوال من اینه که کبودی زیر چشم چه علتی داره؟ و راه درمان قطعی اون چیه؟ کبوی زیر چشم تقریبا تو خانوادم ارثی هستش.. یعنی خواهرم هم همینطوریه. چند وقت پیش یکی از اقوام که اون هم دکتر زیبایی هستش گفت یه عملی هست به نام مزولک که با امپول یه مایعی رو به زیر چشم تزریق میکنند باعث میشه بهتر بشی. ولی در صورت اینکه زیاد بری تو افتاب ممکنه برگرده به حالت قبل.. من هم انجامش ندادم چون ترسیدم به خود چشم اسیبی برسه…. حالا من اگه بیام پیش شما ایا راهی هست که بشه از شرش خلاص شد؟ اخه تو جامعه زیاد جالب نیست هرکسی با ندانسته های خودش یه برچسب به ادم میزنه
پاسخ- برای کبودی زیر چشم هنوز راه حل مناسبی نیست.می توان از لوازم ارایشی جهت پوشش ان استفاده کرد
سوال- سلام من در۶سالگی براثر ضربه چشم بینایی وزیبایی چشم چپم راازدست دادم امکانش هست ک دوباره بینایی ام رابه دست بیارم یااین ک بایداز چشم مصنوعی استفاده کنم
پاسخ- بهترین راه استفاده از چشم مصنوعی است

سوال- باسلام وخسته نباشید بنده ۳۵ ساله هستم ومادرزادی انحراف چشم به بیرون دارم که چندین سال پیش تحت عمل انحراف چشم قرارگرفتم که متاسفانه افاده نکرد .سوال بنده این هستش که درصد مستقیم کردن ظاهرچشم ها باعمل جراحی چقدر می باشد باتشکر
پاسخ- می توان انحراف چشم شما را عمل کرد .درصد موفقیت بالای ۵۰ درصد است

-دوتا چشم باهم یکسان نیستند.البته اختلاف خیلی کم هست.پتوز چشم سمت چپ یک مقداربازه.مرسی.توضیح بدید

پاسخ- لازم است معاینه شوید تا شرایط چشم ها بررسی شود

سوال- باسلام وخسته نباشید اقای دکترمن ازمایش تیروئیدقندخون و کم خونی دادم همش نرمال بود ولی دورچشام سیاه و گودافتاده پیشنهاد شمابرای درمان چیه؟ ممنون میشم جوابتون ب ایمیلم بفرستید

پاسخ- یکی از روشها پی ار پی است که اثر ان پنجاه پنجاه می باشد و دیگر اینکه می توانید با استفاده از لوازم ارایشی روی ان را بپوشانید

سوال- باسلام. خانمی ۲۷ ساله هستم از کودکی تا کنون همه وحتی خودم احساس میکنم انحراف چشم دارم واین موضوع درعکس هایم نیز مشخص است که مرا خیلی اذیت میکند در اهواز به پزشکان زیادی مراجعه کردم که برخی معتقدبودند انحراف چشم نیست ونیاز به درمان نداردوبرخی معتقد بودند که از نظر زیبایی می توان عمل کرد درضمن چشمانم دوربین هستن ونمره هردو ۷۵ است لطفا مرا راهنمایی کنید. این موضوع مرا خیلی اذیت میکند. با تشکر

پاسخ- اگر چشم ها در معاینه انحراف نداشته باشد این حالت را انحراف کاذب می گویند که با عمل روی پلک ها و گوشه چشم شاید بتوان ان را اصلاح کرد

سوال- سلام آقای دکتر چشم من براثر ضربه درسن دوسالگی دچار انحراف شده میخواستم بدونم باعمل خوب میشم واینکه درهمدان متخصص خوبی هست تورو خدا راهنمایی کنید چون واقعا عذاب میکشم

پاسخ- بله.انحراف چشم شما را می توان درست کرد.در همدان  کسی را در این رابطه نمی شناسم

سوال- با سلام و احترام من ۲۶ سال سن دارم و از اینکه افتادگی پشت پلک دارم خیلی ناراحتمب میخواستم راهنمایی بشم که جراحی در این سن انجام دهم یا خیر؟

پاسخ- برای عمل جراحی  افتادگی پلک ها در سن شما مشکلی نیست و می توانید انجام دهید .ولی باید توسط چشم پزشکی که فوق متخصص جراحی پلاستیک پلک باشد انجام گیرد

سوال- با سلام و خسته نباشد.جناب آقای دکتر من نوبت معاینه داشتم خدمتتون برای پسر یکساله ام ولی بدلایلی نتونستم خدمت برسم.و مجبور شدم کلینیک نور ببرمش.عینکی برای چشمانش گرفته ولی چون از نظر قوت بینایی مشکلی ندارد ،دارای نمره نمیباشد و فقط متمرکز کننده است.ولی بعد ازتقریبا ۲۰ روز هنوز یکبار عینک را استفاده نکرده.البته روزی ۲ ساعت نوبتی چشمانش را میبندیم.لطفا برای اینکه عینک را استفاده کند،چه راهکاری دارید.در ضمن از وقتیکه چشمانش را میبندیم تعداد دفعات منحرف شدن چشمش خیلی کمتر شده است.خیلی متشکرم از پاسخگویی شما

پاسخ- من شرایط چشم فرزند شما را نمی دانم با پزشک خود مشورت نمایید

سوال- با سلام خدمت آقای دکتر خانمی ۳۶ ساله با مشکل انسداد مجرای اشکی در چشم راست هستم . میخواستم مدت زمان بطول انجامیده عمل جراحی – هزینه عمل و اینکه اینکار با بیهوشی کامل انجام میشود یا بیحسی موضعی بدانم ؟ آیا با وجود این مشکل میتوانم از لازک برای رفع ضعف چشم استفاده کنم؟

پاسخ- برای عمل لازک لازم است که مجرای اشکی شما درست شده باشد.طول مدت عمل حدود  یک ساعت است هم با بیهوشی هم با بیحسی می تواند انجام گیرد.برای هزینه باید ابتدا معاینه شوید تا مشخص شود چه روشی برای شما مناسبتر است.

پرسش و پاسخ چشم

سوال- سلام دختر کوچکم شش ماهه است و پزشکان تشخیص آلبنیسم و وندرای(چرخش بدون هدف چشم) را داده اند آیا هیچ درمانی در دنیا برای این مشکل وجود دارد؟ زمان مناسب و اقدام مناسب برای ایشان چیست؟ البته تا آنجا که ما میدانیم هیچ نشانه در فامیل از وراثت این مشکل وجود ندارد. قبلا از پاسخ شما کمال تشکر را دارم

پاسخ- از انجاییکه اینگونه بیماران در قسمت شبکیه سلول های حساس بینایی شان اشکال دارد باعث بوجود امدن این مسئله می شود.در حال حاضر  در هیچ کجا درمان مناسبی برای این مسئله نیست .دراینده اگر پیوند شبکیه در انسان قابل انجام باشد می تواند باعث بهبودی ان می شود.

سوال- با سلام خدمت دکتر عزیز… در سال زمستان ۸۶ با موتور افتادم تو چاه مخابرات ضربه مغزی شدم..متاسفانه سمت راست و اصلا نمیبینم مگر سرمو برگردونم..خیلی اذیت هستم میخواستم ببینم برای خوب شدن چه راههایی هست؟

پاسخ- برای فلج عضله چشم هنوز درمان مناسبی وجود ندارد.

سوال- باسلام..میخواستم بدونم لیزرچشم برای من مناسبه وجواب میده یاخیر.شماره هردوچشمم۷/۷۵هست وشدیدانزدیک بین هستم وبه فلوتر مگس پران هم دچارم بنظرتون این عمل میتونه برای من جواب بده.باسپاس

پاسخ- در صورتی که معاینه شوید و چشم مشکلی نداشته باشد و عکسبرداری های تکمیلی برای لازک هم نرمال باشد می توان لازک کرد و ضعف چشم برطرف می شود.

سوال- باسلام.پسری۱۸ساله هستم که در۶سالگی براثرضربه کمد برچشمم(راستم) دچارانحراف به خارج شده سوال آیا باعمل خوب میشوم؟آیا بعد از عمل بدتر نمیشو یا برنمیگردد؟ممنون میشم اگه جوابو با ادرستونوبرام ایمل کنیدباتشکر

پاسخ- مشکل شما با عمل انحراف چشم اگر توسط فوق متخصص انحراف چشم (استرابیسم) انجام گیرد ،برطرف می شود.

سوال- سلام آقای دکتر قسمت خارجی پلک بالای من افتاده و پلک پایین من هم به سمت خارج صورت که میره انحنا می گیره و حالت افتادگی داره. این دو حالت تو پلک بالا و پایین حالت چهرمو بد می کنه. می خواستم بپرسم که برای پلک بالام باید لیفتینگ انجام بشه؟ و اینکه آیا می شه پلک پایینم رو صاف کرد؟ و اینکه هزینه این کار چقره؟ سنم هم ۲۷ ساله. با تشکر

پاسخ- این مسئله با عمل زیبایی پلکها برطرف می شود.برای بر اورد هزینه باید ابتدا معاینه شوید.

سوال- با سلام و احترام همسرم دو ماه قبل عمل لازیک انجام داده اند و در حال حاضر پلک چشم چپشان مقداری التهاب پیدا کرده که باعث می گردد حالت افتادگی پلک دیده شود و چشم چپ کوچکتر به نظر برسد. ایراد مذکور شب ها تشدید می گردد و احساس وجود جسم خارجی در چشم نیز بوجود آید و نمره چشم چپ نیز ۰.۹ می باشد.تاکنون بعد از عمل چهار بار ویزیت شده اند و قطره های مختلف چشمی و پماد ویتامین A مصرف کرده اند. آخرین مرتبه ویزیت هم توسط همکاران شما در بیمارستان نگاه انجام شده است. خواهشمند است در خصوص علت بروز چنین عارضه ای و روش درمان و یا طول مدت درمان راهنمایی فرمایید. با تشکر

پاسخ- بدون معاینه نمی توانم در مورد ایشان نظر دهم .اگر بعد از شش ماه  از عمل این مسئله ادامه پیدا کرد جهت ویزیت مراجعه نمایید.

سوال- Salam vaght bekheir soalam azaton ine; dost daram range cheshmam roshan beshe midonm amale jarahid kashte lenze rangi ro anbie vojoddare aya leyzere anbieama shomz anjam midin!?!?! Ya pezeshkio mishnasin ke in jarHio anjaM bede?!?

پاسخ- این عمل در حال حاضر خطراتی برای چشم دارد که صلاح نیست انجام گیرد

سوال- با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر من دختری ۲۳ ساله هستم که بالای چشمم پف داره زیر چشمامم یکم گود شده بخصوص صبح که از خواب بیدار میشم پف بالای چشمم بیشتر میشه طوریکه چشمام گرده گرد میشن .این موضوع باعث شده همیشه چهرم حالت افسرده و پیر و خواب آلود داشته باشه.به هم سن و سالای خودم که نگاه میکنم کمتر کسی رو میبینم که مثل من باشه و این خیلی ناراحتم میکنه بالای چشمم شبیه یه آدم ۴۰ ساله شده شایدم بیشتر.تو شهری هم که زندگی میکنم(تبریز) در این باره دکتر خوبی وجود نداره بعد مدتها تازه یکی اومده که اونم تازه کاره،منم که سنم پایینه نمیتونم کار به این حساسی رو به یه دکتر تازه کار بسپرم اگر میشه راهنماییم کنید که من چیکار کنم اگر عمل لازم داره من میتونم تهران هم بیام چون واقعا این موضوع ناراحتم کرده هرروز صبح که از خواب بیدار میشم و جلوی آینه خودمو میبینم حرصم میگیره.همشم با خودم این فکرو میکنم که نکنه بیماری ای چیزی تو بدنم دارم که اینطوری شده.فقط اگر میشه یه لطفی بکنید و زود بهم جواب بدید چون بیشتر از ۱ ماه وقت ندارم برا این کار.ممنونم که وقت گذاشتید.منتظر جوابتون هستم

پاسخ- خانم رویای عزیز این شکل شما کاملا با عمل برطرف می شود لازم نیست اینقدر در این مورد فکر و خیال کنید .در صورتی که عجله دارید با مطب هماهنگ کنید تا بتوان همان روزی که برای ویزیت می ایید عمل جراحی هم انجام شود که زیاد معطل نشوید. با احترام

سوال- سلام من ۲۳ سالم هست افتادگی پلک مادرزاد دارم و همجنین لرزش و ضعیفی چشم. میخواستم بدون اگه بخوام جراحی زیبایی کنم میتونم و عوارض خاصی دارد یا نه ؟ هم چنین هزینه ان به چه صورت هست ؟ با تشکر

پاسخ- می توان برای افتادگی پلک عمل کرد برای هزینه باید معاینه شوید

سوال- سلام مشکلی در چشم بنده وجود دارد که دکتر های فراوانی رفته ام ولی هیچ یک نتوانسته اند پاسخ دقیقی به این اشکال دهند و بنده را درمان کنند مشکل چشم من این است که: من عینک می زنم با شمارهٔ ۳/۷۵ وقتی که یک چشم را می گیریم کاملاً با عینک واضح می بینیم این مورد در هر دو چشم من صادق است ولی وقتی هر دو چشمم با همدیگر به نقطه ای نگاه می کنند ضعیف می بیند و تار می شود لذا در خیابان یا موقع نگاه به تلویزیون یا مطالعه یک چشمم را مجبورم ببندم تا واضح ببینم یا یک چشمم انحراف پیدا می کند تا چشم دیگر واضح ببیند ممنون می شوم اگر دقیق راهنمایی ام کنید که چه باید بکنم. با تشکر فراوان

پاسخ- شما به احتمال زیاد انحراف چشم دورید که با دید دو چشمی کاهش دید پیدا می شود .این مسئله قابل درمان می باشد

سوال- سلام آقای دکتر.به خاطر کمبود اطلاعات در شهرستانمان مجبور شدم مزاحم وقتتان شوم.میخواستم بدانم اگر پزشک جراحی زیبایی از آمپول بی حسی (لیدوکاین)در هر کجای صورت استفاده کند مشکلی برای شخص پیش میآید یا خیر؟ از افرادی شنیدم که بسیار خطرناک برای رشته های عصبی صورت است و امکان فلج شدن صورت وجود دارد ولی افرادی هم میگویند هیچ مشکلی ندارد همان طور که برای عمل چشم آمپول را اطراف چشم میزنند یا در دندانپزشکی و هیچ اتفاقی نمیافتد.ممنون از لطفتان

پاسخ- خود دارو مشکلی ایجاد نمی کند و در نقطه ای که تزریق می شود باید عصبهای اصلی نباشد تا صدمه مستقیمی از سوزن به عصب وارد نشود

سوال- با عرض سلام من ۲۱ سال سن دارم در ۶ سالگی ضربه ای به چشم راستم خورد و در همون سال چشمم جراحی شد و تقریبا خوب شد ولی بعد چند سال در اثر ضربه ای دیگر چشمم شروع به تار شدن و انحراف به بیرون کرد دکتر معالجم گفت در ۲۰ سالگی دوباره عمل جراحی روش انجام میدهد الان من ۲۱ ساله هستم و همان چشمم تقریبا ۸ درجه ضعیف شده می خواستم بدونم که ایا با عمل بینایی و مخصوصا انحرافش درست میشه لطف کنید در خصوص معاینه شدن توسط خودتان راهنمایی فرمایید با تشکر از زخماتتان

پاسخ- شما ابتدا باید معاینه شوید می توانید با شماره ۸۸۸۸۷۴۷۳-۰۲۱ مطب وقت قبلی بگیرید.

سوال- با سلام مردی هستم ۳۵ ساله که در سن ۱۹ سالگی چشم راستم شروع به ضعیف شدن کرد بعد از چند مدت خون جمع شد و عمل کردم بعد از عمل نابینا هستم حالا داخل چشمم نقطه سفید رنگی هست که مردمک را پوشانده و چشمم هم رنگش تغییر کرده هم کوچکتر شده آیا در جهان درمانی دارد

پاسخ- برای بینایی شما نمی توان کاری کرد ولی برای زیبایی چشم می توان با روش هایی ان را درست گرد

سوال- سلام اقای دکتر،من حدودا یک هفته است که عمل افتادگی پلگ فوقانی چشم راستم را انجام دادم. هنوز بخیه های پلکم را نکشیده ام. در اندازه دو چشمم اختلاف وجود دارد چشمی که عمل کردم کمی بزرگتر از چشم چپم است .ایا بعد کشیدن بخیه ها بهبود می یابد؟ خیلی نگرانم که دو پلکم به یک شکل نشوند. ممنون میشم راهنماییم کنید

پاسخ- به احتمال زیاد بعد از کشیدن بخیه ها به مرور بهتر می شود

سوال- سلام آقای دکتر. مادرم در سن ۲۲ سالگی دچار گلوکوم شدند و چند سال بعد دید یکی از چشماشون را از دست دادند و الان این چشم گاهی اوقات دچار درد میشه بعد از مراجعه به پزشک تشخیص کیست داده شد و گفتند باید عمل بشه و در ضمن پیشنهاد زیبایی هم در حین عمل (ویا بعد از آن) به ایشان شده بود اما مادر هنوز این عمل را انجام ندادند. می خواستم بدانم آیا این عمل درد و رنج زیادی را به همراه داره؟ آیا کل حدقه چشم باید خارج شود ویا فقط همان قسمت رنگی چشم؟ آیا عوارضی برای اون یکی چشم هم وجود داره یا خیر؟ و اگر متخصصی در این زمینه در یزد هست لطفا معرفی بفرمایید… ممنون از لطف شما

پاسخ- برای رفع مشکل ایشان می توانند از خارج کردن چشم معیوب و استفاده از پروتز کمک بگیرند که از نظر ظاهر خوب شوند.عمل خیلی سنگینی نیست و  در یزد کسی را در این رابطه نمی شناسم.ایشان باید توسط چشم پزشکی که فوق متخصص پلاستیک چشم باشند عمل شوند

سوال- با سلام چشمهای من یه مقداری ضعیف هستن در حد ۱.۵ و ۱ و آستیگمات هم هستن میخاستم بدونم با عمل لازک میشه این ضعف رو برطرف کرد و مشکلی در دوران کهولت پیش نمیاد؟، آخه شنیدم که نمره زیر ۲ خیلی خوب نیس که این کار رو کنه

پاسخ- با روش لازک برای استیگمات می توان  آن را اصلاح کرد و مشکلی در اینده نخواهید داشت

سوال- با سلام آقای دکتر میگن با افزایش سن ضخامت قرنیه کم میشه و اگه ضخامت طبیعی هم با عمل لازک کم شده باشه مشکلی برا بینایی پیش نمیاد؟و این کاهش ضخامت از چه سنی شروع میشه؟ با تشکر

پاسخ- روی همه این مسایل کار شده است.در لازک باید حداقل ۴۰۰ میکرون یعنی ۰.۴ میلی متر از ضخامت قرنیه باقی بماند تا مشکلاتی پیش نیاید.

سوال- سلام من تنها مشکل زیباییم کوچیک بودن چشم است و میخواستم بدونم میشه با انجام عمل زیبایی چشمم رو بزرگ کنم؟؟؟

پاسخ- با عمل زیبایی نمی توان چشم را بزرگتر کرد

سوال- من ۴ماه پیش عمل استرایسم انجام دادم خواستم بدونم امکان ش هست که دوباره انحراف پیدا کنه؟ و اینکه بیشتر مواقع،چشام درد داره وخشک میشه ،علتش چی وروزه گرفتن ضرر نداره واسم ممنونم باتشکر

پاسخ- اگر دید چشمها خوب باشد معمولا برگشتی ندارد درمورد مسایل دیگر با پزشک جراح خود مشورت نمایید.

سوال- دخترم یک سال چهار ماهش است قلبش را عمل باز کردند چشمش دارای انحراف است به گفته پزشکان یک چشمش نابینا و یکی کم بینا در بیمارستان فارابی گفتند نمیشه کاری براش کرد اگر امکان کمک هست

پاسخ- در این شرایط واقعا کاری برای چشمها نمی توان انجام داد

سوال- سلام آقای دکتر اینجانب در حال حاضر ۳۵ سال سن دارم و از کودکی فلج عصب هفنتم که بر اثر تب بوده برای من حادث شده و از آن موقع تااکنون چشم های اینجانب آسیب دیده و در موقع خواب پلک سمت راست من بسته میشود ولی پلک سمت چپ هنگام خواب باز میباشد . بر اثر این موضوع بینایی ام خیلی ضعیف میباشد و با عینک میبینم عمل انحراف هم انجام دادم . گوشه پلک سمت چپ هم طی عمل مقدار کمی دوخته شده است خواهشمندم به سوالات زیر پاسخ دهید: ۱- آیا در خصوص بسته شدن کامل پلک و کار کرکردن پاکها راه است توضیح دهید؟ ۲- آیا عملی است که بینایی ام قوی شود و دیگر احتیاج به عینک نداشته باشم ؟ ۳ – در خصوص بر طرف نشدن انحراف چشم که عمل انحراف هم انجام داده ام باید چه کاری را انجام دهم ؟ ۴- چشم سمت چپ من هم خیلی قرمز است برای بر طرف نمودن قرمزی چشم چکار کنم ؟ با تقدیم احترام فراوان

پاسخ- درمورد بسته شدن پلک عمل هایی است که می توان انجام داد.در مورد سوال دوم با توجه به شرایط چشم شما بهتر است عینک بزنید در مورد انحراف می توانید مجددا عمل شوید..در مورد قرمزی باید علت آن بررسی شود و درمان گردد.

سوال- من ۱۹ سالمه انحراف چشم همراه با ضعیفی دارم شماره چشم چب وراستم ۲.۵ هست ایا با عمل هردو مشکل حل میشود خواهشا جواب بدین

پاسخ- ضعف چشم و انحراف قابل درمان می باشند.

سوال- سلام اقای دکتر من از بچهگی وقتی که فصل بهار میشد چشم هام شروع به خارش میشد وقتی به چشم پزشکی مراجعه کردم گفت که مسئلهٔ مهمی نیست ولی چشم راست من کمی نسبت به چشم چپم فرورفتگی دارد و در مردمک چشمم لکهٔ بهاره است و چشمم راستم خیلی ضعیف است و الان ۱۹ سالمه و عینک هم تاهالا نزده ام میخاستم بدونم بپرسم میشه با عمل وگذاشتن لنز چشمم درست شود یاراه دیگری هست شما بگین این سؤال تمام وقت در زهن من است که میشه چشمم خوب یانسبتن درمان شود از شما خواهش میکنم که به این سؤال من جواب بدهید ممنون

پاسخ- در مورد چشم شما باید معاینه شوید تا مشخص شود که چه راه حل هایی دارد.

سوال- سلام خسته نباسید پسری۲۲ساله هستم پلک سمت راستم. اعم سنگینو سبک میشه میخواستم راهنماییم کنید با ٹشکر

پاسخ- احتمال الرژی وجود دارد که باید درمان شوید

سوال- با سلام.خانمی ۲۵ ساله هستم دچار افتادگی پلک چشم راست در سن ۱۲ سالگی عمل افتادگی پلک انجام داده ام ولی خوب نشد و پارسال دکتر صاحب قلم باز عمل کرد بهتر شده ولی چشم راستم بالاتره و همچنین یه کم حالت ورم هم داره اگه عمل سوم انجام بدم ممکن هست بهترشود؟عمل بار سوم خطرناک نیست؟

پاسخ- می توانید عمل سوم انجام دهید و خطرناک نیست.

سوال- با عرض سلام و درود خیلی ممنون از سایت خوبتون و اینکه به سوالات ما پاسخ میدهید . سوالی داشتم در مورد اینکه آیا نیازی است جهت معاینه به کلینیک ساخت پروتز مراجعه نماییم چون من قبل از آن به پزشک متخصص خود که مراجعه نمودم گفتش ابتدا باید یک عملی رو انجام بدی بعد به کلینیک معرفی میشوید. با توجه به مسافت راه به تهران شما کدام متخصص رو در شیراز معرفی میکنید برای عمل. با تشکر

پاسخ- می توانید در شیراز به بیمارستان دکتر خدادوست  مراجعه نمایید.

سوال- با سلام خدمت جناب دکتر. پسری ۲۶ ساله هستم و انحراف و تنبلی چشم راست دارم. در کودکی انحراف به داخل داشتم که عمل کردم. بعد از چند سال انحراف به بیرون رخ داد (سن ۱۵ سالگی) که دوباره عمل کردم. دوباره بعد از چند سال همان چشمم انحراف به بیرون پیدا کرده. بعد از عمل دوم دکتر معالج گفت که چشمت خیلی چسبنده بوده و عمل سختی انجام دادیم. خواستم ببینم میتونم بعد از چند سال که گذشته باز هم همین چشمم عمل کنم؟ (از آنجایی که دید چشم راستم خیلی کمه از انجام عمل روی چشم چپم که دید کامل داره می ترسم

پاسخ- می توانید روی هر کدام از چشم عمل مجدد انجام دهید

سوال- با سلام. آفای دکتر شماره چشم راست من ۳.۵ هست و ۰.۵ نمره هم آستیگمات داره و شماره چشم چپم ۳.۷۵ هست و ۰.۲۵ آستیگماته.خواستم بپرسم برا عمل لازک آستیگمات چشم مشکلی ایجاد نمیکنه؟و اینکه برا عمل لازک شماره چشم بالا باشه بهتره یا پایین تر؟ با تشکر

پاسخ- می توان استیگمات را با روش خاصی لازک کرد که برطرف شود ولی بیشتر از ۴ شماره جواب نمی دهد.

سوال- سلام آقای دکتر جوانی هستم ۲۶ ساله از چند سال پیش پلک بالایی شدیدا حالت پف آلود پیدا کرده ، قبلا چشمای خوبی داشتم ولی الان تو روحیه من اثر منفی گذاشته ، ازتون می خواستم سوال کنم ۱ – آیا می تونم یه عمل جراحی کوچیک در پلک فوقانی داشته باشم طوری که خط پلکم مثل سابق بشه؟ ۲ – هزینه همچین عمل هایی چقدره؟ ۳ – دوام و پایداری می تونه تا چند سال باشه؟ در ضمن هیچ اتفاقی هم برام نیفتاده مثل تصادف و … فقط تو این چند سال یه کم اضافه وزن داشتم ، قدرت دیدم هم عادیه متشکرم منتظر جوابتون هستم

پاسخ- می توان مجدد عمل کرد که خط پلک خوب شود.برای هزینه باید ابتدا معاینه شوید.دوام و پایداری آن ۲۰ تا ۳۰ سال و گاهی تا آخر عمر است

سوال- باسلام اقای دکتر من چشم چپم از چشم راستم کمی کوچکتر است در زمان خستگی بیشتر میشود ایا این مشکل قابل درمان است؟درضمن چشم چپم که کوچکتر است خشکی چشم دارد

پاسخ- چشم شما نیاز به معاینه دارد تا بتوان نظر درست داد

سوال- سلام اقای دکترمن چندمدت قبل بعلت سینوزیت پلکم عفونت کرد و جراحی کردم بعد پلک بالام چسبندگی پیدا کرد طوریکه چشمم کامل بسته نمیشد وحالا رفتم دوباره عمل کردم بهترشده ولی بازم چسبنگی داره یعنی پلکم لایه بالایی کامل پایین نمیاد الانم یه امپول تزریق کرده گفته یکماه دیگه یکی دیگه تزریق میکنم ولی اثری نداره باید چکار کنم

پاسخ- به درمان ادامه دهید انشاالله برطرف می شود.

سوال-با سلام بنده درسن کودکی بر اثر بر خورد ساچمه به چشم چپ بینایی خودرا از دست دادم وفقط انحراف چشم دارم،میخواستم بدانم هزینه عمل؛ عمل آیا با بی حسی یا بیهوشی انجام میشود.درحال حاضر ۴۲ ساله میباشم. باتشکر

پاسخ- عمل می تواند با بیحسی یا بیهوشی انجام گیرد برای هزینه باید معاینه شوید

سوال- با سلام ایا روش prp در درمان خشکی چشم موثر است یا خیر

پاسخ- prp  برای خشکی چشم اثری ندارد.

سوال-جناب آقای دکتر باب شریف با سلام کودکی ۷ ماهه دارم که چشم چپ دچار انحراف است و از وسط به سمت خارج حرکت ندارد به پزشکان مشهد مراجعه کرده ام اظهار داشتند که عصب حرکت دهنده خارجی تشکیل نشده آیا امکان دارد که اصلاح شود و با عمل جراحی یا پیوند عصب بتوان مشکل را حل کرد

پاسخ- هنوز برای عصب پیوند بوجود نیامده است

سوال- سلام دکتر…خسته نباشید…دکتر من مشکلی دارم … من چشام شبیه کره ای هاست… هر جا میرم فک میکنن از اتباع هستم !!!!!!!!!!!!!!!!!!! از ظاهرم راضیم ، بنظر خودم اگه یه کم پوست بین دو چشام روکم کنن خوب میشه!!! درحد مبتدی منظورم رو بیان کردم..راهکاری جلو راهم بزارید ممنون میشم.. نگار از قم

پاسخ- این حالت چشم ها که به چشم اسیایی معروف است را می توان عمل کرد و آن را شبیه چشمهای عادی کرد.چین پلک باز می شود و پف ان از بین می رود و چهره عوض می شود

سوال- سلام دکتر جان من ۶ ساله پیش کف کاسه چشمم شکست وقتی بالا را نگاه میکنم ۲ بینی کمی دارم اما اصل موضوع اینه که از نظر زاهری دارم عذاب میکشم چشمم کمی به سمت پایین و کمی هم به سمت داخل فرورفته حاضر به جراحی هم هستم فقط میخام مثل اون چشمم بشه ایا میشه؟ چون شکستگی خفیفه شوما انجام میدین هرجا رفتم میگن جیری نیست و جدیش نمیگیرن شوما این کارو برام انجام میدین؟ واخر اینکه عملش چه عوارزی داره ممنونم

پاسخ- شما لازم است عکسct  بگیرید و معاینه شوید تا مشخص شود چه کاری می توان برای شما انجام داد

سوال- با سلام و خسته نباشید.با عرض معذرت ، قبلا هم در مورد سیاهی زیر چشمم بعد از عمل با شما صحبت کردم.علیرغم گذشت حدود سه ماه و انجام مراقبتهای لازم ، این سیاهی همچنان (البته نه با شدت اوائل )وجود داره که برایم نگران کننده شده. این سیاهی به صورت یک خط از گوشه داخلی چشمم به روی گونه ها کشیده شده.واقعا” چقدر زمان برای رفع این سیاهی لازم هست ؟ و آیا اصلا ” خوب خواهد شد ؟با سپاس

پاسخ- به یک متخصص  پوست مراجعه نمایید شاید رنگ دانه در ناحیه پوست باشد که با کرمهای رنگ بر بهبود یابد

سوال- سلام.خسته نباشید.مادر من ۶۶سال دارد در ۲ ماه اخیر چشم او دچار دید کم شد پس از مراجعه به دکتر تشخیص اب مروارید و اینکه پرده پشته شبکیه کامل از بین رفته ایا بعد از عمل بیناییش درست میشه؟شما چقدر بابت این عمل هزینه میگیرید؟ایا بیمه تکمیلی اتیه سازان قبول میکنید؟

پاسخ- اگر پرده شبکیه صدمه دیده است با عمل اب مروارید دید ایشان بهتر نمی شود.

سوال- سلام جناب دکتر،خسته نباشی،من ۴۵ سالمه و چشم چپم انحراف داره خیلی اذیتم وقتی به کسی نگاه میکنم ،همیشه از رفع انحراف آن هراس دارم نمیدانم نزد چه دکتری بروم که مثل خودت عالی باشه در شیراز چه کسی را پیشنهاد میکنید و آیا در سنی که هستم مشکلی نیست در ضمن چشمهای من دوربین میباشد و نمره اش ۷۵/۲ و ۲۵/۲ میباشد آیا با عمل دید آن بدون عینک خوب میشود

پاسخ- شما در شیراز می توانید به بیمارستان دکتر خدادوست مراجعه نمایید.

سوال- میخواستم از شما بپرسم که اگر من چشمم آستیگمات باشه و نزدیک بین باشم، می تونم عینکم رو که دایمی هستش در بعضی مواقع بردارم؟ مشکلی پیش نمی آید شماره عینکم نمی رود بالا؟

پاسخ- زدن یا نزدن عینک در این که شماره چشم بالا یا پایین برود تاثیری ندارد.عینک فقط برای دید بهتر است

سوال- با سلام ممنون میشم اگه راهنماییم کنید من ۳۳ سالمه چشمام یه ذره به داخل متمایل هستن زیاد نیست اما منو اذیت میکنه من وقتی ۱۵ سال داشتم به چند دکتر مراجعه کردم که گفتن تنبلی چشم نداری و کلا مشکل بینایی هم ندارم فقط مشکل ظاهری هست اون موقع گفتن میتونی عمل کنی اما دچار ۲بینی میشی میخواستم بدونم الان راه درمانی داره یا نه با تشکر

پاسخ-این حالت را انحراف کاذب می گویند که نیاز به درمان ندارد.

سوال- سلام من دختری ۱۵ساله هستم که مدت ۴ماه است که به گل مژه درهر دوچشمم بالا وپایین مبتلا شده ام به دکتر مراجعه کرده ام ولی نتیجه ای نه گرفتم از شما خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید با تشکر

پاسخ- اگر حدود ۴ ماه است می توانید انها را عمل کنید که خوب شود

سوال- باسلام.پسری ۲۵ساله هستم واز ۱۹سالگی که دانشگاه رفتم چشمام استیگمات دارو ضعیفی پیداکرد به طوری که ۱کی از چشمام ۱ استیگمات و۷۵.ضعیفی داره واون یکی هم ۱استیگمات و ۷۵. ضعیفی داره که مجموعا ۳.۵ اگر زمانیکه مطمعن بشم چشمام شمارش ثابت شده عمل کنم چشمام صفرمیشه که دیگه بعد مدتی حتی ۲۵.هم برنگرده؟مشکلات ارثی از ضعیف بودن چشم هم درخانواده نداریم.مرسی بابت جوابتون

پاسخ- اگر شماره چشم  شما ثابت مانده است با عمل لازک می توانید چشم ها را اصلاح کنیدو برگشتی ندارد

سوال- با سلام من۲۴سالمه درکودکی انحراف چشم راستم خیلی کم بود ولی کم کم زیادشدودرپنج شش سالگی فهمیدیم که چشم راستم دچار پارگی شبکیه شده واصلا دیدنداره برای عمل انحراف پیش دکتر هم رفتم اماگفته که احتمال داره این وضعیت برگرده چشمم ازنظرحرکتی هیچ مشکلی نداره نظر شما چیه اگه امکان داره اسم وادرس یه دکتر تو سنندج بهم بدین ببخشید حدودا حدودا هزینش چقدره ممنون

پاسخ- چشمی که دید ندارد احتمال اینکه بعد از عمل مجدد انحراف پیدا کند بین ۱۰ تا ۲۰  درصد است .در اکثر موارد انحراف پیدا نمی شود و ثابت می ماند و اگر هم انحراف پیدا کند به شدت انحراف سابق نخواهد بود.

سوال- سلام اقای دکتر من مشکل افتادگی ابرو دارم میخاستم ببینم ایا درمان قطعی داره و اگه داره میشه لطف کنین بگین با کدوم روش شما جراحی بالا بردن ابرو رو انجام میدین با تشکر

پاسخ- باید ابتدا معاینه شوید تا مشخص شود چه روشی برای شما ارجح است

سوال- جناب آقای دکتر باب شریف با سلام وعرض ادب احتراما اینجانب دارای پتوز مادر زادی در پلک بالای چشم چپ میباشم در حال حاضر ۵۹ سال سن ودر مجتمعهای پتروشیمی در جنوب کشور مشغول بکار میباشم از حضرتعالی تقاضای راهنمایی در خصوص چگونگی عمل وآماده سازی از نظر ویزیتهای اولیه، تعیین وقت ،همچنین طول درمان ودرصورت امکان حدود هزینه های مرتبط را دارم از وقتی که درجهت پاسخگویی به تقاضای اینجانب صرف میکنید صمیمانه قدردانی مینمایم با سپاس اقتداریان

پاسخ- جهت تعیین وقت ویزیت با مطب تماس بگیرید.بعد از معاینه در مورد روش عمل لازم و هزینه آن با شما صحبت می کنم.

سوال- با سلام . من ۲۹ سال سن دارم .انحراف وتنبلی چشم در دوران کودکی داشتم که در تهران عمل کردم در سن ۵ سالگی .تا سن ۲۴ سالگی از عینک استفاده کردم .شماره عینک یک چشم ۱ ودیگری ۱/۷۵ بود که عینگ رو چند ساله کنار گداشتم .چشم راستم انحرافش مشخصه .ودر زمانی که خسته یا مریض هستم بیشتر مشخصه .الان دو ماهه که باردارم .از زمانی که باردار شدم انحراف چشمم خیلی بیشتر شده واین منو ازار میده . ایا میتونم دوباره عمال کنم وایا این عمل در دوران بارداری امکان داره ؟خواهش میکنم جواب بدین .ممنونم

پاسخ- عمل را باید تا بعد از زایمان عقب اندازید.بعد از زایمان می توان این کار راانجام داد.

سوال- عرض ادب و احترام.اقای دکتر من دختری ۲۲ ساله هستم.بالای چشم سمت چپم بافت چربی بیشتری نسبت به چشم سمت راستم داره که این موضوع باعث کمی تفاوت درچشمانم شده!چشمانم گویا باهم فرق دارن !من شنیدم که عمل زیبایی میتونه چاره ساز باشه .ایا این صحت داره ؟ ایا عمل کم خطری هست ؟ من قصد دارم بزودی برای این عمل زیبایی اقدام کنم. و شدیدا یک دکترخوب برای این کار جستجو میکنم.من ساکن استان البرز هستم.میتونین یک دکتر در تهران یا کرج بهم معرفی کنین ؟دکترخواهش میکنم راهنماییم کنین..خیلی تشکربخاطر راهنمایی های ارزشمندتون.موفق باشید

پاسخ-لازم است معاینه شوید تا بتوان نظر داد. این عمل باید توسط چشم پزشکی که فوق تخصص جراحی پلاستیک پلک با شد انجام گیرد

سوال- با سلام و خسته نباشید مادر بنده ۸ سال پرش پلک چشم دارد،چند مرحله از بوتاکس استفاده کرده ولی بصورت موقت خوب می شود. اگر امکان دارد راهنمایی بفرمایید با تشکر

پاسخ- درمان قطعی ندارد.بهترین درمان فعلا تزریق بوتاکس است

سوال- سلام من حدود ۵ماه یک شالازیون روی پلک بالا نزدیک بینی زده ماه های اول کوچک بود اما داشت بزرگ می شد پیش پزشک رفتم گفتن کمپرس کن بزرگتر وپهن تر شد ول کردم دوباره به حالت اول در امد ایا من باید عمل کنم ایا عمل پلک رو بد شکل نمی کنه عوا رضش چیه پیش چه متخصصی باید رفت برای جراحی ایا ارایش کردن بدترش مکنه

پاسخ- می توان ان راعمل کرد.عمل از داخل پلک انجام می گیرد که از بیرون برشی ندارد.ارایش کردن باعث بدتر شدن ان نمی شود.

سوال- سلام میخواستم بدونم شما عمل درشت کردن چشم هم انجام میدید؟ میشه عکسای این عمل رو رو سایت بذارید

پاسخ- چنین عملی برای درشت کردن چشم وجود ندارد.

سوال- باسلام خدمت آقای دکترشریف/بنده ۱۹سال سن دارم و۴سال هست که عینک میزنم درضمن نمره چشمم هم دو ونیم ودو و هفتادوپنج هستش/من تاقبل ازعینک چشمام سالم ودرشت وبدون انحراف بودولی طی این مدت چشمام کوچکترودچارگودی چشم وانحرافی که هنگام نگاه به طرفین مشهوده شدم /یکساله که نمره چشمم هم تغییرمحسوسی نداشته/آیا میتونم هم عمل لازک کنم وهم این مشکلات چشمم برطرف بشه؟؟

پاسخ- با عمل لازک شماره چشم را می توانید برطرف کنید که عینک نزنید و مسایل دیگر را خیر.

سوال- من دو سال پیش جراحی نزدیک مخجه داشتم ایا میتوانم. پتاکس پیشانیم بکنم تومور منژیما داشتم

پاسخ-از نظر استفاده از بوتاکس اشکالی ندارد.

سوال- سلام آقای دکتر پدرم ۴۶ سالشه و از رشت پیام میدم bcc زیر پلک چشم سمت راست دارد برای درمان باید چکار کند؟؟؟!!!!! بدون جراحی امکان درمان وجود داره!!؟ اگ جراحی شود اثرش میماند؟؟؟؟

پاسخ-باید عمل شود و بدون عمل راهی ندارد. محل ان بعدا باید ترمیم شود

سوال- سلام از دوران قاعدگی تا کنون سیاهی و کبودی هاله زیر چشم من به شدت بیشتر می شود.هر درمانی رو انجام دادم ولی نشده.راه حلی نداره؟

پاسخ-گاهی اوقات پی ار پی می تواند موثر باشد.ولی راه حل اساسی در حال حاضر ندارد.

سوال- با سلام و عرض خسته نباشید اینجانب مجید ابراهیمی هستم یکی از چشمانم دچار خونریزی شده و می خواستم از شما بپرسم میتوانم بعد از تزریق آواستین به کار خود که حمل بار می باشد ادامه دهم و احتمال برگشت بیماری ام وجود دارد یا خیر ؟

پاسخ- بله.به کار خود می توانید ادامه دهید.در مورد برگشت بیماری با پزشک خود مشورت کنید

سوال- خواستم بپرسم عمل لیزیک با نمره چشم۱چقدر هزینه دارد

پاسخ- در حال حاضر بیشتر عمل لازک انجام می شود که از لیزیک بهتر است و عوارض زیادی نداردو عملی است که ضریب امنیت ان بالا است

سوال- باسلام.آقای دکتر میخواستم لطف کنید در مورد پف زیر چشمی که دار م راهنمایم کنید .البته خیلی زیاد نیست ولی اصلا برام خوشایند نیست هزینه جراحی هم که خیلی بالاست راه دیگه ای نیست که هزینه کمی داشته باشه ؟ضمنا من ۳۹ سالمه .اگه ممکنه هزینه جراحی به روش ملتحمه رو هم برام لطف کنین .با سپاس فراون

پاسخ- عمل پف زیر چشم عملی است موثر که نتیجه ان وقتی از را ملتحمه انجام گیرد بسیار عالی است. در مورد هزینه باید ابتدا معاینه شوید

سوال- باسلام و خسته نباشید آقای دکتر من جوان ۲۰ساله ای هستم ک از فرم چشمام اصلا راضی نیستم خواستم بدونم آیا راهی برای زیبایی چشمی که شبیه چشم افراد چینی است وجود دارد میشه پف پشت چشمشون رو برداشت چقدر هزینه میبره و چه عوارضی داره

پاسخ- با عمل می توان این فرم چینی را تغییر دادو اصلاح کرد.عوارض خاص اگر درست عمل شود ندارد.در مورد هزینه باید ابتدا معاینه شوید.

سوال- دکتر من تصادف کردم وپلک بالاییم پاره و از کار افتاده چند بار هم عمل کردم ولی پلکم حرکت نمی کنه ولبه پلکم هم نامیزونه وچشمم خوب بسته نمیشه وقرنییم خشک میشه ایا این وضعییت من قابل درمان وبهبودی هست یا نه متشکرم

پاسخ- با توجه به توضیحاتی که دادید احتمالا کار بیشتری نمی توان انجام داد.

سوال- سلام آقای دکتر.من ۴۷ سال سن دارم .پلک پایینم پف داره .می خواستم بدونم اگه از داخل جشم و بدون برش عمل بشم این عمل احتیاج به بیهوشی داره یا یه عمل سرپایی محسوب میشه و آیا جشم ها بسته و پانسمان می شوند.دوره نقاهت جند روزه؟متشکرم

پاسخ- عمل پف زیر چشم را می توان هم با بیحسی موضعی هم با بیهوشی عمل کرد.بعد از عمل چشم ها باز است و پانسمان نیاز نیست ۲ تا ۳ روز استراحت دارد که بعد از ان می توانید کار خود را انجام دهید

سوال- سلام اقای دکتر من خانومم رفته دکتر چشمش را عمل کند گفته اند تنبلی دارد عمل ممکن نیست ایا راه حلی برای عمل چشم دارد ۲-من خودم سال ۱۳۷۸چشمم را عمل لیزیک کرده ام الان دوباره ضعیف شده ایا امکان عمل مجدد وجود دارد باتشکر علی علامه

پاسخ- برای تنبلی چشم هنوز درمانی نیست.در مورد شما اگر ضخامت قرنیه جا بدهد می توانید مجدد عمل کنید.

سوال- با عرض سلام و خسته نباشید جناب دکتر جسارتن یه سوال از شما دارم بنده دختری ۲۰ ساله ام و مژه هایم به تازگی شروع به ریختن کرده و در اصل مژه هایم خیلی خیلی کم پشت است لطفا خواهشا اگر امکان دارد بنده را راهنمایی کنید به نظر شما از چه دارویی میتوانم برای تقویت مژه هایم استفاده کنم ؟؟ لطفا عنایت فرموده و نتیجه را از طیق ایمیل برایم ارسال فرمایید ممنون

پاسخ- می توانید از لوسیون های تقویت مژه استفاده کنید.

سوال- سلام خسته نباشید، ببخشید اقای دکتر کوری مادرزادی درمان دارد یانه؟؟؟

پاسخ- کوری مادر زادی درمان ندارد

سوال- باسلام وخسته نباشید اقای دکتر من ۲۱ سالمه وچنیدن سال پیش چشم چپم گل مزه زد وبعد خوب شد ولی من پیش دکترنرفتم وافتادگی خفیف پلک چشم چپ پیدا کردم وهشت ماه پیش دکتربشارتی دریزد چشمم راعمل کرد ونه تنها اصلا افتادگی خوب نشد بلکه ازدوماه بعد عمل گاهی درد دارم وپیش دکتزهای زیادی در یزد رفتم وخداروشکردرد چشمم بهتر ولی افتادگی خوب نشده میکن نیازی نیست به نظر شمابیایم عمل کنید یاازهمون قطرهٔ نافازولین استفاده کنم لطفا جواب بدید چون ۸ ماه هست که دکترهای زیادی رفتم وخسته شدم

پاسخ- می توانید یک عکس از چشم خود را به ایمیل اینجانب ارسال نماییدbkbf7@yahoo.com

سوال- با سلام آقای دکتر دختری دارم ۲۳ روزه که گوشه داخلی پلک چشم راستش از بالا و پایین به قطرحدود ۳ میلی متر تشکیل نشده است پلک بالا هم مقداری افتادگی از ناحیه وسط چشم دارد آیا اصولا قابل درمان هست و با جراحی برطرف می شود ؟

پاسخ- باید بزرگتر شود تا بتوان بررسی کرد که قابل درمان با عمل است یا خیر

سوال- سلام ببخشیدمزاحمتون شدم،من پسری ۲۰هستم پلک چشمم افتادگی داره،مادرزادی ولی خیلی کم،بادمیگیره،همین بادی ک میگیره خیلی اذیت میکنه،پیش متخصص رفتم میگ بایدعمل بشه،شمانظرتون چیه؟اگ عمله،میشهٔ دکترخوب ازمشهدمعرفی کنید،ممنون ازلطفتون.

پاسخ- در مشهد می توانید به بیمارستان خاتم الانبیائ مراجعه نمایید.

سوال- ببخشید یادم رفت ببرسم جای بخیه هایی که میزنن روی پلک در عمل افتادگی پلک جای بخیه ها میمونه یا اثری ازش نمیمونه

پاسخ- جای بخیه ها بعد از چند ماه از بین می رود.در تبریز می توانید به بیمارستان نیکوکاری مراجعه نمایید.

سوال- با عرض سلام و خسته نباشید…… شما رنگ چشم هم تغییر میدید. آیا امکان انجام این عمل در اهواز هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ- فعلا عمل خوبی در این زمینه وجود ندارد

سوال- سلام حدود دو سال پیش چشم منو جراحی کردین انحرافش رفع شد ولی چشم چپم دید ندارد ایا برای تنبلی چشم راهکاری وجود دارد خدمت شما مراجعه کنم

پاسخ- برای تنبلی هنوز درمانی وجود ندارد

سوال-سلام آیا جراحی گوشه خارجی چشم برای بزرگ شدن چشم ها که اکنون تعدادی از دکترها انجام میدهند در آینده خطراتی را در پی دارد؟ آیا چشمها بعد از جراحی طبیعی و زیبا جلوه خواهد کرد؟من چشمانی ریز دارم نمیدانم این جراحی را انحام بدهم یا نه؟ممنون می شوم شما مرا راهنمایی کنید

پاسخ- این نوع عمل ،عمل استانداردی نیست و مانند چشم طبیعی نمی شود.کمترین مسئله آن این است که در قسمت های خارجی پلک ها مژه وجود ندارد.

سوال-سلام.آقای دکتر میخواستم بدونم آیا میشه چشم یک دفعه دچار افتادگی پلک بشه آخه من چند روزه احساس میکنم که چشم راستم کوچیکتر از چشم چپمه بعد چشم راستم سنگینترم شده و میسوزه نسبت به هوام حساس شده ممنون میشم جواب بدین.با تشکر.

پاسخ- شما به احتمال زیاد دچار الرژی چشم شده اید.به چشم پزشک جهت درمان مراجعه نمایید.

سوال- باسلام…..میخواستم بدونم اینکه میگن نگاه کردن به صفحه موبایل درتاریکی باعث نابینای میشه صحت داره….باسپاس

پاسخ- خیر،نگاه کردن به موبایل باعث نابینایی نمی شود(چه در تاریکی چه در روشنایی)

سوال- باسلام. پدربزرگ من ۶۵ سالشه و مدت ۶ ماه که شدیدا از پلک زدن های مکرر و سوزش چشم واقعا عذاب میکشه طوری که تسلط رانندگی کردن هم نداره.به دکتر مراجعه کردن و تشخیص دادن خشکی چشم دارن وبای عمل سرپایی اقدام به گذاشتن کانال کردن که متاسفانه بدترشدن یک پیش اومدن تهران مجتمع چشم پزشکی نور اونجام گفتن کانال دراومده و مجدد اقدام به گذاشتن کانال کردن ولی اصلا خوب نشده و پلک زدناش اینقدر تندتند و بافشاره که شدیدا نگران کورش کنه. خواهش میکنم راهنمایی کنید

پاسخ- ممکن است ایشان دچار اسپاسم پلک ها باشد که با تزریق داروی بوتاکس دور چشم این حالت برطرف می شود.

سوال- با سلام و خسته نباشید.آیا میتوان با عمل جراحی چشم کوچک را بزرگ کرد؟

پاسخ- خیر.با عمل نمی توان چشم کوچک را بزرگ کرد.

سوال- سلام اقای دکتر. مادربزرگی دارم ۸۰ سال الان حدوده ۱ماهه درد شدید چشم و اشک از چشمش میاد و چشم پزشک گفته مشکل چشمی نداره مربوط به اعصاب و همهٔ داروها تاثیری نداشته از شما راهنمایی می خواستم . ممنون

پاسخ- ممکن است ایشان دچار انسداد مجاری اشکی باشد که باید درمان شود

سوال-سلام،پسری ۲۰ساله هستم،افتادگی پلک دارم مادرزادی بوده اماخیلی کم،پیش متخصص رفتم گف بایدعمل بشه،میشه راهنماییم کنید پلک چپم افتادگی داره وسنگینی میکنه،سوراخ پایین چشمم بازه،بادمیگیره،خیلی اذیت میکنه از۵،۶ساله ک بیشتراذیت میکنه،بدترشده،نظرشماهم عمله؟اگ این نظروداریدمیشه یه جراح خوب معرفی کنیدازمشهد.منتظرپاسختون هستم

پاسخ- در مشهد به بیمارستان خاتم الانبیا مراجعه نمایید.

سوال-باسلام از۵ماه پیش تاکنون چندتوده درپلکم بوجودامده ضمن اینکه تا ۸ماه قبل ازآن جراحی زیبایی پلک انجام دادم توده ها تخلیه شده ولی یکی ازآنها بعدازدوبارجراحی ازبیرون پلک ازبین نمیرود وبرجسته میباشد واقعا نمیدونم چه کنم چون درزیبایی چشمم تاثیرگذاشته ضمنا قبل ازآن چشم پزشک نظرداد چون پلکم کوتاه هست ازداخل پلک نمیشه عمل کرد وانجامش نداد ضمنا قبل پاتولوژی شده وگفته التهاب هست لطفا منوراهنمایی کنیدباتشکر

پاسخ- می توانید توده را باعمل خارج نمایید و جای ان هم اگر درست عمل شود نمی ماند.

سوال- با عرض سلام- دختری دوازده ساله دارم که بر اثر بیماری ms دچار انحراف چشم شده است و دوبینی دارد آیا با عمل جراحی دوبینی او بهبود می یابد آیا احتمال دارد که دوباره انحراف برگشت بخورد

پاسخ- دوبینی در بیماران ms را می توان با عینکهای فشوری برطرف کرد و اکثرا نیاز به عمل ندارند.

سوال-سلام آقای دکتر ، خسته نباشید . خواهر بنده ۲۹ سالشه و از زمان ازدواجش هر ۶ ماه یکبار روی پلک بالایی چشمش گل مژه در میاد و اولش عفونی و خیلی متورمه بعد از استفاده از پماد آنتی بیوتیک و قطره کوچیک میشه و برجستگیش روی پلکش میمونه تا جایی که مجبور میشه جراحی کنه تا به حال ۴ بار گل مژش رو جراحی کرده و آخرین بار جراحیش رو تو کلینیک چشم پزشکی نور بلوار اسفندیار انجام داده و دکترش اطمینان داده که دیگه گل مژه در نمیاره ولی با گذشت تقریبا ۵ ماه دوباره گل مژه دراورده و بعد از یک ماه باز هم یک ضایعه روی پلکش قرار داره ، میخواستم راهنمایی کنید اگه روش دیگه ای هست برای بهبودش و اینکه شماره های مطبتون رو می خواستم، خیلی ممنونم

پاسخ- ایشان نیاز به معاینه دارند.شماره مطب را می توانید در قسمت سایت مشاهده فرمایید

سوال- با سلام جناب دکتر بنده دختری با سن ۳۰ سال هستم که قصد جراحی زیبایی پلک را دارم دو تا سوال از جنابعالی دارم اول اینکه ایا جراحی درمان قطعی برطرف شدن پف پلک می باشد؟ و دوم اینکه هزینه درمانی و طول درمان چقدر است؟ با تشکر آفاق شمیم

پاسخ- پف پلک ها با جراحی کاملا خوب می شودوطول درمان آن ۳ روز اول است.از نظر هزینه باید معاینه شوید تا مشخص شود

سوال- با سلام خانمی ۲۹ ساله هستم که افتادگی پلک دارم . در ضمن پوست چرب دارم و کل صورتم حالت پف دار هست.خط اخم خیلی عمیقی هم دارم.اگر افتادگی پلکم رو درمان کنم – با توجه به نوع پوستم احتمال افتادگی مجدد پلک وجود دارد یا خیر؟و خط اخم پیشانی ام که خیلی عمیق هست رو چطور میتونم درمان کنم ؟

پاسخ- افتادگی پلک در صورتی که عمل شود برگشتی ندارد.بتدریج که سن بالا می رود و پوست شل می شود حدود ۲۰ تا۳۰ سال بعد می توان مجددا عمل کرد

سوال- جناب آقای دکتر بابک باب شریف با سلام من دختری ۳۵ ساله هستم گمان میکنم دچار افتادگی پلک بالا شدم (البته انگار تازه داره شروع میشه ).و میخوام اطلاعاتی راجع به جراحی پلک بدونم که تو سایتتون خوندم .ممنون از مطالب خوبتون . از طرفی میخوام برای اصلاح ضعف بینایی ( با شماره ۱.۵ ) هم اقدام کنم . میخواستم بدونم این دو تا عمل باعث نمیشه چشمم خیلی اذیت بشه ؟ و اینکه کدوم رو اول انجام بدم بهتره ؟ و با چه فاصله زمانی ؟ از طرفی خیلی از دردش میترسم ..یعنی هنوز مطوئن نیستم که جراحی پلک رو انجام بدم یا نه؟ با احترام نسرین

پاسخ- عمل افتادگی با بی حسی موضعی انجام می گیرد که در حین عمل درد ندارید و بعد از عمل هم درد ندارد.در صورتی که بخواهید لیزیک و عمل پلک انجام دهید یک ماه باید بین انها فاصله باشد خوب است و هرکدام اول انجام گیرد فزقی ندارد

سوال- سلام دکتر من قبلا هم مزاحم شما شده بودم فرزند من چهار ماهش است و چشم راستش کو چکتر از چشم چپش است به یک دکتر مراجعه کردم گفت تا یک سالگی خوب می شود و هر دو تا چشم انداره هم میشود فرزندم مشکل افتادگی پلک ندارد و فقط سایز چشم راستش یک میل کوچکتر است به نظر شما فرزندم تا یک سالگی خوب می شود؟

پاسخ- اکثرا بهتر می شوند.

سوال- با سلام و خسته نباشید آقای دکتر یه سوالی از حضورتون داشتم،من حدود ۴ ماهه که چشم راستم رو که میبندم و پلک که میزنم احساس یه شی داخل چشمم میکنم،اولین روزی که چشمم درد گرفت فکر کردم مژه داخل چشمم رفته ولی هرچی تلاش کردم مژه ای بیرون نیومد،چشمم میسوخت و وقتی پلک میزدم درد شدیدی رو احساس میکردم،چند روز با محلول چشمم رو شستشو دادم کمی بهتر شد و دیگه وقتی پلک میزدم چشمم درد نمیکرد ولی وقتی چشمام رو رو هم میزارم و مردمک چشمم رو میچرخونم درد دارم.احساس میکنم پلکم از داخل زخم شده.از شما راهنمایی میخواستم برای درمانش،ضایعه چی میتونه باشه؟ این رو هم خدمتتون بگم که من چشمام ضعیفه و از لنز طبی استفاده میکنم

پاسخ- شما احتمالا دچار الرژی چشمی شده اید که باید درمان شوید.می توانید به چشم پزشک جهت درمان مراجعه نمایید.

سوال- با عرض سلام و خسته نباشیدخدمت شما. حدود ۴ هفته است که از عمل لازک میگذرد،نمره چشم چپ من ۲.۷۵ و چشم راستم هم ۳.۲۵ بود. چشم چپ من تا حدودی بهبود یافته اما چشم راستم همچنان تار است درست مثل زمان قبل از عمل.آیا این طبیعی است؟ ۲روز بعد از انجام عمل یکی از قطره های تجویزی که متأسفانه نمیدونم کدومش بود به جای ۱ قطره ۹ قطره در تاریکی اتاق،چکانده شد.جناب دکتر شریف خیلی نگران هستم لطفاًمرا راهمایی بفرمایید.با تشکر

پاسخ- در صورتی که معاینه شوید و مشکلی نباشد این مسئله طبیعی است و بین ۴ تا ۱۲ هفته خوب می شود ولی اول باید معاینه شوید

سوال- بادرود برشما. بنده در حال حاضر ۲۹ سال سن دارم . چشم چپ بنده هم انحراف دارد و هم تنبلی. شماره چشم راستم هم ۸ دوربین می باشد. برای به دست اوردن دید بهتر عملی هست یا نه ؟ با سپاس

پاسخ – باید معاینه شوید شاید بتوان با لنز داخل چشم  این مشکل را حل کرد البته تنبلی درمانی ندارد.ولی برای اصلاح شماره و انحراف می توان این کار را انجام داد.

سوال- با سلام و عرض خسته نباشید جناب آقای دکتر شریف مادر بزرگ اینجانب حدود ۳ ماه پیش جراحی آب مروارید چشم چپ (به گفته پزشک بدون رسیدن آب مروارید ) که روز اول خوب می دید ولی حالا تاری دید و احتمال دید در حد نور و تشخیص اجسام ونوشته ندارد که چند پزشک همه مراجعه کرده که گفته اند مشکل شبکیه هس که چه دوباره عمل کنیم یا نه باز در دید تاثیر ندارد خواهشمندم راهنمایی کنید خیلی ممنون

پاسخ- اگر مشکل در شبکیه باشد خیلی درمانی ندارد.

سوال- سلام آقای دکتر من۳۳سالمه از خرم ابادو ۱۰ ماه پیش دچار عفونت چشمی ادنو ویروسی شدم قطرههای زیادی استفاده کردم الان یکی از چشام خیلی ورم داره به خصوص صبحهاپلکم خیلی ورم میکنه ویه کم بیرون زده کم کم تا شب ورمش کم میشه.سی تی هم از چشام گرفتم گفتن مشکلی ندارم هر چشم پزشکی از خرم آباد که مراجعه میکنم میگن مشکلی نداری ولی واقعا مشکل دارم تو رو به خدا قسم میدم کمکم کنید چکار کنم به کدوم دکتر مراجعه کنم اعصابم خورد شده

پاسخ- این مشکل را می توان با عمل برطرف کرد.

سوال- با سلام وخسته نباشد.مزه هام بر اثر بلفاریت ریخته مخصوصا چشم چپم.ایا داروی لاتانوپرست واقعا باعث تحریک موهای مزه و ابرو میشه. ایا فقط روی لبه پلکها زده میشه..میترسم کاشت مزه بکنم چون میگن بلفاریت عود میکنه در حال حاضر قطره بلفارول وپماد کورتنیل مصرف میکنم ولی مزه چشم چپم بر نمیگرده.با تشکر

پاسخ- شما باید معاینه شوید تا علت ان دقیقتر مشخص شود

عمل افتادگی پلک

جراحی زیبایی پلک

جراحی پف زیر چشم

جراحی اصلاح انحراف چشم

عمل لیزیک

عمل لازک و پی‌آرکی

لیفت ابرو و پیشانی

تزریق بوتاکس و ژل

چشم مصنوعی

بیماری حدقه

لنز چشمی

درمان آب مروارید

درمان مشکلات مجاری چشم

عمل افتادگی پلک

جراحی زیبایی پلک

جراحی پف زیر چشم

جراحی اصلاح انحراف چشم

عمل لیزیک

عمل لازک و پی‌آرکی

لیفت ابرو و پیشانی

تزریق بوتاکس و ژل

چشم مصنوعی

بیماری حدقه

لنز چشمی

درمان آب مروارید

درمان مشکلات مجاری چشم

تهران، ضلع شمالی میدان ونک، کوچه صانعی، پلاک ۳۱، ساختمان پزشکان مرجان، طبقه پنجم

۰۲۱-۸۸۸۸۲۹۰۶

جهت گرفتن وقت قبلی با مطب تماس بگیرید

یکشنبه: ۱۶ الی ۱۹

سه‌شنبه: ۱۶ الی ۱۹

چهارشنبه: ۱۱ الی ۱۳

تلفن رزرو نوبت :

021-88201656

توسط
مهسا

سوال:

سلام
چشم راست به علت سوراخ شدن شبکیه خونریزی به وجود آمده و زجاجیه کدر شده و دید به شدت کاهش پیدا کرده است.پزشک لیزر انجام داده اند ولی همچنان دید تار هست.
آیا امید به بهبودی و به دست آوردن مجدد بینایی می باشد؟

توسط
حمیده

سوال:

سلام من بیش از ده ساله یک دونه گوشه چشم چپم زده الان رفتم دکتر گفتند که توموره باید بیای عمل کنی شاید بدخیم باشه .خیلی میترسم آیا برم عمل کنم اصفهان پیش دکتر علیرضا زندی یانه؟؟؟ این دونه مثل یک جوش قرمز هستش …توروخدا راهنماییم کنید …

پرسش و پاسخ چشم

توسط
سروش

سوال:

سلام ببخشید من 17 سالمه و مگس پران دارم مشکل خاصی نداره

توسط
قربانعلی خرندی

سوال:

عفونت داخل
چشم خیلی درد میکند

توسط
مصطفی احمدی

سوال:

با سلام خدمت آقای دکتر بنده 4 ماه پیش آنفلوآنزا گرفتم و بعد ازذیک هفته خوب شدم الان دو سه هفته ای هست که چشام حساسیت به نور پیدا کرده و مدام پلک میزنم آیا این علایم به خاطر همون آنفلوآنزا هست و الان باید چیکار کنم که خوب بشم؟

توسط
مراد محمدی

سوال:

با سلام خدمت دکتر ،، آیا قرنیه که پاره بشه قابل درمان هست،، چندین بار هم به پزشکان بیمارستان نور، بینا، مراجعه کردم و هنوز نتونستم موفق شوم همیشه جواب منفی میدن،، حال قابل درمان هست یا نه راهنمایی بفرمائید ممنون

توسط
فرشته همتی

سوال:

سلام بیمار ۲۳ ساله پسر تشخیص پزشکان شبکیه اسکوتوم سنترال خواستم بدونم ایا درمانی وجود داره

توسط
یوسف حسینی

سوال:

باسلام و احترام؛ آیا امکان بهبود دید پس از خروج سیلیکون وجود دارد؟ و در چشم دیگر سوراخ شدن و پارگی پرده شبکیه و… با وجود نازک بودن پرده شبکیه احتمال دارد اصلا اتفاق نیفتد؟ ( البته با اینحال مراقبت و تحت نظر پزشک هم باشیم). باسپاس فراوان

توسط
فاطمه بشاورد

سوال:

سلام اقای دکتر خوببین من خشکی چشم گرفتم براثر گذاشتن لنز و پلاک گذاشتم و الانم پلکای بالای چشمم ورم داره و پلکمو میدم بالا از زیر خونه قرمزه گوشه های چشمم رگای خونی زده بیرون میشه زود جوابمو بدین کمکم کنین

توسط
سعادتی

سوال:

سلام خسته نباشید جناب دکتر.
ببخشید یک سوال داشتم ممنون میشم جواب بدهید🌹
من خشکی چشم دارم چند سال هست ولی خفیف الان دو سه روزه صبح ها کمی یک چشمم تاره بطوری که انگار هاله ای روش هست شبیه به بخار، میخواستم بدونم چشمم ضعیف تر شده یا مربوط به خشکی چشمم هست؟ خودم چشمم ضعیف هست

توسط
زهرا

سوال:

آیا کسی که بیماری csr دارد و تا حالا چند بار هر دو چشمش دچار شده باشند و در حال حاضر یکی از چشم هایش درگیر باشد می تواند روزه بگیرد ؟

توسط
حسین بزرگ نیا

سوال:

من چشمام خشکه دکتر برای من پماد چشمی نوشت و قطره بدون مواد نگه دارنده 1 ماه زدم خوب نشدم دیگه نزدم الان بدتر شدم میخواستم بگم اصلا این بیمار با دارو کاملا خوب میشه یا چقدر طول میکشه چشمم با مرور زمان با لستفاده از دارو خوب شه ممنون

توسط
جمشیدی

سوال:

سلام .بابام یه سال پیش یدفعه چشماش بیناییش خیلی کم شد .پزشکا بهش گفتن چشمت سکته کرده. الان دیدش خیلی کم هست. بنطرتون درمانی داره؟

توسط
الهام نصیری

سوال:

سلام و خسته نباشید،مادر من دیابتی هست و دو باری تزریق چشم و لیزر داشته، آخرین بار دی ماه دکترش گفت 3 ماه دیگه بیارید ببینم، هفته پیش وقت داشت ولی چون دکتر شهر دیگه هست و به خاطر کرونا نمبنونبم بریم، خیلی خطرناکه براش؟؟؟؟البته قندش رو هر روز چک میکنم

توسط
محمدامیدوار

سوال:

سلام برای خرید لنزثابت بایدکجامراجعه کنم

توسط
دولتی

سوال:

پدرم خونریزی شبکیه چشم داشت که چند مرحله تزریق کرد بهتر شد ولی الان اصلا نمیببنه میگن قرنیه ورم داره چه کار باید کرد

توسط
محمد حسین پور

سوال:

باسلام به چشم بنده امپول تزریق کردن برای دیابتی که دارم الان یک هفته هستش که به چشمم خون اومده رفتم دکتر گفتش خود به خود برطرف میشه میخواستم بدونم آیا دارو یا چی مصرف نکنم روز به روز هم بدتر میشه لطفا راهنمایی کنید

توسط
زینب

سوال:

سلام.دخترم از بدو تولد مشکل انحراف چشم داشت که در 40 روزگی به چشم پزشک مراجعه کردیم وگفتن در صورتیکه تا 5ماهگی برطرف نشد دوباره مراجعه کنید.که خیلی خیلی بهتر شد ولی برطرف نشد طی مراجعه بعدی نیستاگموس هم تشخیص دادن و ارجاع دادن برای معاینه به فوق تخصص شبکیه که اونجا دکتر این گزارش را دادن:”بقایای پپوپلاری ممبران در مردمک قابل مشاهده است که همراهp.sمی باشد ودر معاینه رتین دیسکtilted می باشد.”
وهمینطور گفتن که به مرور زمان وافزایش سن بهبود پیدا میکنه.وقتی برای اپتومتری به اپتومتریست مراجعه کردیم ایشون به من گفتن که مقداری از شبکیه تشکیل نشده وفرزندتون کم بینا هست.
میخواستم لطف کنید ونظرتون رو بگید وبفرمایید ایا قابل درمان هست یا خیر.ممنونم.

توسط
نوشین جهادی

سوال:

سلام مدتیه خطوط رو کح می بینم نرده ها در ورودی کاشی ها و تست آمسلر رو از اطراف کج می بینم . از مرکز تصاویر مشکلی ندارم . راهنمایی کنید

توسط
فائزه

پرسش و پاسخ چشم

سوال:

با سلام
دخترم ب طور مادرزاد نیمی از شبکیه تشکیل نشده در هر دو چشمش
الان دو سالشه راه درمان چ در ایران و یا چ در خارج از ایران داره؟

توسط
فاطمه البرزی

سوال:

سلام ببخشید آیا دکتر شنبه ها هم در مطب خودشان حضور دارند؟؟ باتشکر

توسط
فاطمه البرزی

سوال:

سلام ببخشید آیا دکتر شنبه ها هم در مطب خودشان حضور دارند؟؟ باتشکر

توسط
4580463803

سوال:

سلام ببخشید می خواستم بدونم اگه مشکل شب کور ی داشته باشی راهی برای درمان ورم شبکیه چشم دارد ممنون

توسط
مریم کریم پور

سوال:

سلام میخواستم بدونم چشمی که یکبار سیزده سال پیش پارگی شبکیه داشته و عمل شده را مشکلی نداره الان عمل کاتاراکت انجام داد؟به شبکیه آسیبی نمیرسه؟شما عمل میکنید؟

توسط
حسین اسمانی

سوال:

سلان خسته نباشین من چشمام قوز قرنیه داره یکی از چشمام پیوند قرنیه شده ولی دیدش رفته رفته کم شده ولی دیدش رفته

توسط
Rezaee

سوال:

باسلام .من در ۱سالگی براثرحادثه ایی چشمم توسط شیشه قرنیه ام دچار آسیب شده وبعد در بیمارستان عمل کردن ودید چشمم در حد ۲متر اونم تار هستش ،الان ۲۵سالمه حدود ۶سال پیش رفتم پیش متخصص قرنیه طی معاینه آزمایشاتی روی چشمم انجام دادن که چشمم لنز قبول میکنه یا نه که متاسفانه هیچ نتیجه ایی نداد که گفتند نمیشه کاری برای چشمت کرد ،از چشمم قسمت کوچکی از مردمکم نیس کلا ناامید شدم دیگه به چشم پزشکی مراجعه نکردم ،طی این ۲۵سالگی من یک چشمی بودم ،حالا از شما راهنمایی میخام اصلا میشه کاری کرد برای چشمم یا نه، اصلا نمیدونم چیکارکنم دوباره برم پیش متخصص قرنیه یا برم شبکیه .خیلی ممنون جواب سوال من را بدهید.

توسط
سهیلا کولیوند

سوال:

سلام خسته نباشید من قوز قرنیه دارم سه سال پیش جراحی بااشعه xانجام دادم درحال حاضر عینک میزنم …آیا راه وروشی یا عملی هست که بشه انجام داد که دیگه از عینک استفاده نکنم؟؟؟

توسط
راچی کاپور

سوال:

من هندوستان زندگی کیرتاهه، هی دیل موجی باراته کین کین کایا کایاهه، دانی ظاراباهه، خیلی ممنونم

توسط
ابراهیم برزنونی

سوال:

باسلام واحترام
دختری دارم3ساله زودرس درمشهدعمل تزریق و لیزر ودرتهران بیمارستان فارابی باندباکل انجام دادن ولی دکترشون گفتن امیدی نیس
حالاآب مروارید اورده چشمشون
یک چشمش مشکل داره درمانی وجود داره

توسط
طاهره بیات

سوال:

میشه برای چشمی که شبیکه مچاله شذه کاری کرد

توسط
سادات کربلایی

سوال:

سلام دختر مون سیزده ماهه است نارس بوده زیر نظر بیمارستان رسول اکرم ص رشد شبکیه خوب بود الان برای معاینه رفیم گفتند چشم ضعیف شده حدود سه ونیم
نگرانیم که این روند ماندگار باشه چکار کنیم؟

توسط
مجتبی حسینی

سوال:

سلام،خسته نباشید.نوزادی بدنیا امده و چشم پزشک گفته قرنیه تشکیل نشده.نوزاد ۳ روزه هست.درمانی وجود دارد؟

توسط
محمد لیوانی

سوال:

یکی این گوشی رو برداره لطفا

توسط
علی رضا سلیمی

سوال:

با سلام خسته نباشید ببخشید من عمل پارگی شبیکیه انجام دادم و داخل چشمم روغن سیلیکون ریختن وبعد از ۱۰ روز دیدم تا ۷ متر رسیده ولی خیلی تار است ایا این تاری از بین میرود لطفا جواب بدید

توسط
مهسا ناصری

سوال:

سلام ایا کسی که براثر ساچمه تفنگ بادی یک چشمش را از دست داده امکان پیوند وجود دارد یا نه؟؟؟

توسط
احمدفرقانی

سوال:

سلام قراره با یه دختر 18ساله ازدواج کنم که واسه کنکور درس میخونه به تازگی متوجه شدم برای درس خوندن عینک مطالعه میزده ازش پرسیدم گفت سه ماهی بود چون زیاد درس میخوندم یکم سردرد داشتم رفتم پیش پزشک عمومی گفت چون زیاد درس میخونی بهتره بری پیش یه چشم پزشک گفت پیش چشم پزشک رفتم تست گرفت گفت خانم شما هیچ مشکلی ندارید اما اگه میخای برات یه عینک مطالعه بنویسم موقع درس خوندن بزن البته طبق تحقیقاتم مطمئنم که بیرون اصلا استفاده نمیکرده وبه من گفته عینک برام اصلا مهم نبوده وحکم اسباب بازی رو واسم داره
حالا از شما میخام بپرسم ببینم حرفش درسته؟
اصلا عینک مطالعه برا چیه؟
چون تو روستا هم زندگی میکنیم فرهنگمون اجازه نمیده ببرمش پیش چشم پزشک تا مطمئن بشم که عینکی نیست .
حالا از شما میخام چون متخصصید راهنماییم کنید دعاگوتون هستم.

توسط
صحرا

سوال:

باسلام
من ۳۱ سال سن دارم در ۹ سالی ضربه محکمی به چشم چپم وارد شد از همون موقع چشمم کمی تار شد رفتم دکتر گفتن چیزی نیست ۲۵ صدم ضعیف شده بعد ۲۰ سال وقتی با چشم چپم نگاه میکردم در مرکز دیدم اشیا را کج میدیدم
به فوق تخصص شبکیه مراجعه کردم
گفتن به علت ضربه سوراخی در مرکز شبکیه ایجاد شده که خیلی بزرگ نیست و چون ماله ۲۰ ساله پیش هست احتمال اینکه خیلی بزرگتر بشه کم هست و پنج درصد احتمال داره این سوراخ بزرگتر بشه و باعث جداشدگی شبکیه بشه
من سوالم این هست به نظر شما ایا ممکنه سوراخ چشمم خیلی بزرگ بشه و شبکیه چشمم جدا بشه ؟

توسط
سمانه بیات

سوال:

باسلام.خواهرزاده ای 13 ساله دارم که دکتر فوق تخصص همدان نظرشون این بود که مشکل مادرزادی شبکیه داره و دچار چند بینی و کم بینی هست.4 سال پیش دکتر گفته که درمانی واسش نیست .خواستم ببینم الان امکان درمان یا عمل پیوند شبکیه وجود داره؟
با توجه به سن کم و جنسیتش و مهمتر از همه هوش بسیار بالایی که داره خیلی نگرانش هستیم خواهش میکنم اگر امکان داره راهنمایی مون کنید.هزینه اش هم هرچی باشه بلخره جورش میکنیم

توسط
زهره نوری

سوال:

سلام لطفا بفرمایید بعداز بلوغ هم بستن چشم برای درمان تنبلی میتونه مفید باشه؟

توسط
فرید غیاثی

سوال:

شما نوزاد نارس رو هم برای ROP معاینه می کنید ؟

پاسخ:
سلام بله

توسط
سارا محمدی

سوال:

با عرض سلام و احترام من یک هفته پیش چشم لیز ر شده اما دیدم همون هست باید چه کار کنم

توسط
صابر

سوال:

سلام خسته نباشيد پدرم دوماه پيش آب مرواريد عمل كرد الان بعد دوماه نقطه سياه جلو ديده ش پيدا شد كه روز به روز بيشتر ميشه با مراجعه ب پزشك مشكل جابجاييي زجاجيه تشخيص دادن ميخواستم راهنمايييي كنيد اقاي دكتر كه به كجا مراجعه كنيم برا درمانش خيلي نگرانيم ممنون ميشم جوابمو بديد

توسط
امیر

سوال:

سلام حدود یک سال پیش عمل لازک انجام دادم از لحاظ بهداشت چشمی و اسیب نرساندن به چشم چه شامپوی یا چه مایع ی برای شستشوی صورت در صبح پیشنهاد میکنید ؟ باسپاس فراوان

توسط
قادری

سوال:

سلام و خسته نباشید من دختری ۳۹ ساله و مجرد هستم الان شاید ۱۵ ساله عینک میزنم این اخر باری که رفتم چشم چپم قوز قرنیه داره تنبلی هم داره ایا به مرور زمان چشمم بینایی شو ازدست میده

توسط
بهنام غلامزاده

سوال:

من چشم درد میکنه و دید هم نداره رنگ چشم هم عوض شده

توسط
الناز افشاری

سوال:

سلام جناب اقای دکتر.من ۳۰ساله هستم و ۸ سال پیش بر اثر ضربه شبکیه چشمم دچار پارگی شدید شد و اکثر پزشکانی که‌مراجعه کردم میگن درمانی نداره و باید پیوند شبکیه انجام بشه که هیچ جای دنیا انجام نشده.خیلی اذیت میشم.خواستم از شما راهنمایی بگیرم و یه امیدی بهم بدین اقای دکتر.ممنونم.

توسط
الی

سوال:

سلام.خانمی هستم29ساله. درکودکی تنبلی چشم داشتم درمان نشده.ظاهرچشمم خوب بود.ولی حدود۳ ساله که گهگاهی انحراف پیدامیکنه.بهم گفتن تنبلی چشمم درمان نمیشه.ایا درمانی برای ظاهر چشم وانحراف وجود داره؟اانحراف چشمم هرزمان عذابم میده

توسط
elina

سوال:

سلام دکتر من یه چند روزی هست پایین پلک چشم چپم میپره خیلی خفیف اما قشنگ حسش میکنم

توسط
علی اضعر مردانلو

سوال:

من پسرم از سه ماهگی مشکل شبکیه داره یعنی تو آفتاب خوب نمیبینه ميخواستم ببینم چیکار باید بکنیم

توسط
یگانه

سوال:

سلام دکتر من دوماهی میشه چشمم رو لیزیک کردم. الان کمی تار میبینم. آیا این تاری دید طبیعی هست؟

توسط
آنیا کریمی

سوال:

سلام آقای دکتر.دخترم دچار نقص مادرزادی میباشد.
دارای شکاف کام لب بوده و ناشنوایی هم داره که کاندید کاشت حلزون میباشد.باهمه اینها د
چار نقص شبکیه میباشد وانحراف شدید داره ولرزش چشم هم داره.گفتن برای درمان چشمش که شبکیه ش ناقص هست هیچ علاجی ندارد و دیدش محدود هست.الان میخوام بدونم که آیا واقعا هیچ درمانی ندارهانحراف چشم و لرزشش چی؟میشه حل بشه؟آیا به مرور دیدش کم نمیشه؟لطفا جواب بدین.ممنونم

توسط
مژگان محمدي

سوال:

سلام
من تقريبا ٣ ماه پيش متوجه تاري ديد چشم راستم شدم، و الان هم هيچگونه دردي ندارم فقط با چشم راستم كمي تار ميبينم و رنگها رو كم رنگتر.
تازگي به فوق تخصص شبكيه مراجعه كردم، گفتند التهاب عصب چشم هست و ام ار اي مغز و چشم با و بدون تزريق انجام دادم، ايشون فقط قطره چشمي بهم دادند و نتايج رو به متخصص مغز و اعصاب نشون دادم ايشون هم گفتن ام ار اي مغز طبيعي و نرمال هست و مورد ام اس نيست
خواستم بپرسم آيا درمان ميشه ؟ و دليلش چي هست
ممنون

توسط
امیر خادی

سوال:

سلام آقای دکتر چشم من در کودکی شیشه رفته بودداخلش عمل کردم جای عمل روی سیاهی چشم قسمت پایین سیاهی و چشم دچار انحراف شد الان ۳۳ سالم واسعه درمان من کاری میشه کرد

توسط
Great 1

سوال:

با سلام مادرم و داییم ارثی دچار ار پی شدند و هر دو نابینا شدند من ۳۶سالمه چشمام ۸.۵ نمره اش و دیگه شماره عینکم رو هم دکترها تغییر نمی دهند با اینکه دیدم خوب نیست یکیشون میگه چشمت آب مروارید داره یکی میگه نه نداره ولی اصلا جواب درستی نمیدهند آیا من هم به این بیماری دچارم چکار باید بکنم البته خودم در مورد دژنراسیون ماکولا هم خوندم و بنظرم بیماریمون به این شبیه تره؟نظرتون چیه خواهشا یه راهکار بهم بدید طوری شده که گواهینامه ام رو هم به سختی تمدید کردند. سپاس

توسط
سید وحید لشگری

سوال:

سلام آقای دکتر خسته نباشید . اگه کسی انحراف چشم داشته باشه می شود عمل لیزیک انجام داد.؟

توسط
مهتاب پرینچی

سوال:

باسلام وخسته نباشی خدمت آقای دکتر.سوالم ازشمااینه بنابه گزارش برخی ازسایتهاازنظرمحققان میتوان بیست سال قبل از ظهور بیماری آلزایمر رابااسکن چشم بیماری را که دچار مشگل نازکی شبکیه هست رامشاهده کرد.به دلیل اینکه مادرم درسن هفتادودوسالگی به بیماریآلزایمرونازکی شبکیه دچار شده آیا من هم باوجوداینکه چند سالی است پرده شبکیه چشمم نازک شده به آلزایمر دچارخواهم شد؟درضمن چهلونه سال سن دارم وبه همین خاطر خیلی از این بابت مضطربم .لطفا دراین موردکمی اطلاعات دهیدخیلی ممنون میشم.باتشکر ازشما

توسط
سعیده

سوال:

سلام من 25 سالمه و در طول روز مدت زیادی به لب تاب و گوشی نگاه می کنم ، احساس میکنم دچار خشکی چشم شدم. قطره اشک مصنوعی معرفی می کنید لطفا

توسط
ف. پناهیان

سوال:

سلام خوبین خسته نباشید آقای دکتر،ببخشید من پسرم یک سال و هفت ماهه هستش چشم راستش خارش و قرمزی داشت دقیقا همین پستی که شما بهش اشاره کردین یعنی آلرژی چشمی داره ،دکتر بهش قطره فلوکورت داده چندروزه دارم استفاده میکنم ولی بیشتر خارش میده و اون یکی چشمش هم همینطور شده .بنظر شما قطره چشمی دیگه ای باید جایگزین قطره فلوکورت بشه ؟تاچه مدت چشمش خوب میشه ؟ خواهش میکنم راهنماییم کنید خیلی نگرانم …با تشکر

توسط
فرزانه محمدی

سوال:

سلام من ۳۸ سال دارم. حدود یکسال پیش دچار مگس پران در هردوچشم شدم و بعداز معاینه پزشک متخصص گفتن شبکیه هردوچشم نازک شده. بعداز چند هفته شبکیه چشم راستم پاره شد ( بدون ضربه) و تحت عمل ویترکتومی عمیق قرار گرفتم. الان دید چشمم ۲ دهم هست و با چشم چپ میبینم و زندگی میکنم. آیا در آینده دیدم بهتر میشه ؟ آیا مکمل ویتامینی هست که بمن کمک کنه ؟ لطفا راهنمایی کنین

توسط
امیر

سوال:

سلام دکتر خسته نباشید من از ۸ سالگی عینک زدم و الان ۲۱ سالمه چشمام هم مرتب ضعیف میشن چون با گوشی و کامپیوتر زیاد سر و کار دارم الان شدن ۶ و چشمام خیلی کوچیک شدن و تو گود رفتن همینطور مردمک چشمم خیلی کوچیک شده میخواستم ببینم اینا مال ضعیف شدن چشمامن و خوب میشن اگ عمل کنم یا باید برم ازمایش بدم و ایا میتونم تو این سن عمل کنم یا ن با تشکر
1398/01/12 00:26

توسط
سهیل سامانی

سوال:

سلام و وقت بخیر
چشم چپم بنابه به تشخیص متخصصین در کودکی در اثر ضربه دچار زخم ماکولا شده و بعد از
آن دید چشمم کم شده و گفتن درمانی نداره آیا الان امکان درمان هست؟ ستم 30 سال
باتشکر

توسط
بابک حبیبی

سوال:

پسر بنده 9سال دارد بیماری phpv چشم چپ شبکیه جدا شده (توتال آر دی)بدون دید وچشم راست دید محیطی آیا برای چشم چپ درمانی وجود دارد؟ احتمال از دست دادن بینایی چشم راست هست یا ضعیفه؟ متشکر

پاسخ:
سلام. متاسفانه خير. بايد منظم چشم داراي ديدشون معاينه بشه

توسط
زهرا

سوال:

با سلام
خانمی 20 ساله هستم که نزدیک بینی هر چشم بین 9 الی 10 است.از 2 الی 3 سال پیش متوجه شدم که دچار سوراخهایی در شبکیه شده ام.آیا درمانی برای جلوگیری از پیشرفت پارگی نیاز هست. لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ:
در شماره هاي بالاي نزديك بيني، معمولا پرده شبكيه نازك ميشود و بويژه در نواحي محيطي ممكن است نقاط ضعفي پيدا كند. برخي از اين نقاط ضعف با سوراخ شبكيه همراهند و در شرايط خاصي جهت جلوگيري از پارگي شبكيه ، دور آنها را ليزر مي كنيم. نقاط ضعف بدون سوراخ كه در محيط شبكيه پراكنده اند نياز به اقدامي ندارند.

توسط
اسماعیل حسین خانلی

سوال:

سلام آقای دکتر من چشمم کلوبوم مادر زادی دارد وهم اکنون از عینک استفاده میکنم ایا میتوان عمل کرد لنز گذاشت و رفتم دکتر گفته مربوط به دکتر شبکیه میشود و آب مروارید هم اورده

پاسخ:
عمل جراحي آب مرواريد در بيماران كلوبومي دشوارتر و پيچيده تر از افراد عادي است، ولي تا انجا كه بتوانيم سعي مان در كارگذاشتن لنز داخل چشمي است.

توسط
محمد

سوال:

باسلام وقتتون بخیر
28 سالمه،8 سال پیش عمل اب مروارید با لنز امریکایی انجام دادم و عینک مطالعه واسم تجویز شد.
در حال حاضر علوه بر اینکه شماره عینک مطالعه ام1.25و1.75 شده.برای دوربین هم دچار مشکل دید شدم.چشم راست دیدش از 10 میشه گفت 3 ولی چشم چپ 9.
با درنظر داشتن اینکه ساعات زیادی از روزانه با سیستم کار میکنم،عینک تاج بلند یا دو دید واسم تجویز شده.
که این امر نگرانیم رو زیاد کرده.
از شما درخواست راهنمایی دارم که با این روند باید چکار کنم؟چه عملی پیشنهاد میکنید؟
پیشاپیش از همکاری شما متشکرم

پاسخ:
اگر ديد چشم راست با اصلاح عينك ٣/١٠ باشد ، اول بايد ببينيم چرا ديد در اين چشم كم است. اصولا بعد از جراحي آب مرواريد و با لنزهاي معمولي كه داخل چشم كار گذاشته مي شود ، قدرت تطابق از بين مي رود و در بيماراني كه براي دور هم ضعيفي دارند ، استفاده از عينك هاي تدريجي يا دو كانوني مناسب است.

توسط
عاطفه

سوال:

بلسلام. من دخترم یکسالشه، وقتی ۳ماهش بود چشمش شروع به ابریزش کرد وقتی بردیمش پیش متخصص و معاینش کردن، گفت یک چشمش ساختارش تشکیل نشده و phpv, و چشم دیگش که تشکیل شده آب مروارید خفیف داره و قطره هیدروکلین واسش نوشته، گفت فعلا نمیشه عمل انجام داد و حدود دوسه متر دید داره، بنظرتون کی میشه دیدش بدست بیاره، و خوب میشه؟؟

پاسخ:
سلام. PHPV معمولا مادرزادي است و در زمان تولد وجود دارد. در اين بيماري ساختار هاي جنيني در پشت عدسي و جلوي شبكيه نه تنها در زمان تولد از بين نرفته اند بلكه رشد كرده و باعث به هم خوردن ساختارهاي درون چشم مي شوند و معمولا با از بين رفتن ديد در چشم درگير همراهند. در چشم ديگر كه آب مرواريد دارد حتما بايد پي گير باشيد و در صورت لزوم با جراحي مي توان ديد را حفظ كرد.در حالي كه در صورت نياز به جراحي، عدم انجام آن ممكن است به تنبلي شديد چشم منجر گردد.

توسط
سمیه اصغری

سوال:

سلام.من چشمم ناخنک زده دکتریه قطره برام تجویزکرد.وقتی استفاده کردم بیشترشد.قطره هست که بشه کوچک یاازبین بره

پاسخ:
اصولا در مواردي كه ناخنك وجود دارد، تجويز قطره هاي چشمي از التهاب و علايم چشمي مثل قرمزي و خارش چشم مي كاهد ولي اصولا در رشد يا پيشگيري از شد ناخنك اثري ندارند. درمان قطعي ناخنك جراحي و برداشتن بافت اضافي رشد كرده روي قرنيه است، البته در مواردي ممكن است بعد از جراحي ، عود هم داشته باشد

توسط
فرانک ی

سوال:

با سلام.جناب دکتر سوالی داشتم از خدمتتون…ایا عوارض هیدروکسی کلروکین روی شبکیه چشم برگشت پذیر هست یا دائمی؟با تشکر از شما

پاسخ:
هيدروكسي كلروكين مي تواند روي قرنيه ، عدسي و شبكيه اثر كند. معمولا در مصرف هاي طولاني دارو اين عوارض ديده مي شود. با غربالگري هاي پي در پي و معمولا هر ٦ ماه شبكيه كه با انجام تصوير برداري هاي لازم ممكن است تكميل شود، قبل از بروز عارضه در شبكيه، با قطع دارو شايد بتوان از عوارض روي شبكيه جلوگيري كرد. در صورت بروز عوارض ، حتي با قطع دارو ممكن است عارضه شبكيه پيشرفت نمايد و عوارض دايمي به جا بگذارد.

توسط
اصغر

سوال:

سلام آقای دکتر ، هزینه جراحی لیزیک چقدر هست ؟ چند روز نیاز به استراحت هست؟
سپاس از پاسخگویی شما

پاسخ:
هزينه جراحي عمل هاي عيب انكساري بسته به ضريب نسبي خدمات، هر ساله تغيير مي كند و از طرفي براي ليزيك ، لازك و پي آر كي متفاوت است. الان طبق تصويب انجمن ، هزينه لازك حدود ٣/٥ ميليون است. بعد از لازك معمولا توصيه به ايتراحت حدود ٣-٥ روز كافي است.

توسط
غلامرضا احمدی هادی

سوال:

سلام آقای دکتر وقت بخیر و ممنون از مطالب مفید سایت شما
در خصوص بیماری retinitis pigmentosoma میخواستم توضیحاتی بفرمایید و اینکه درمان جدیدی برای RP هست؟ و اینکه احتمال blind شدن در بیماری که بعد از چهل سالگی علایم شروع شده و و در عرض ۵ سال ، الان میدان دید حدود ۳۰ درجه داره چقدره؟

پاسخ:
سلام. هزينه جراحي عمل هاي عيب انكساري بسته به ضريب نسبي خدمات، هر ساله تغيير مي كند و از طرفي براي ليزيك ، لازك و پي آر كي متفاوت است. الان طبق تصويب انجمن ، هزينه لازك حدود ٣/٥ ميليون است. بعد از لازك معمولا حدود ٣-٥ روز كافي استراحت است.

توسط
سما حسنی

سوال:

سلام ، من 5 ساله عینک میزنم شماره چشمام هر کدوم 1و75 هست و نزدیک بینم و هر سال شماره چشمم افزایش پیدا میکنه . قوز قرنیه هم دارم . امسال آستیگمات هم اضافه شد به چشمم . 0/25 بود. آیا ممکنه علت این افزایش بیماری چشمی باشه؟ یا به خاطر قوز قرنیست؟

پاسخ:
سلام. تغيير در شماره چشم شما ناشي از پيشرفت قوز قرنيه است. ممكنه براي شما انجام كراس لينك بهترين گزينه باشه و پيشرفت شمارتون رو كم كنه.

توسط
فرشته طالب

سوال:

سلام من ۲/5هست قرص هیدروکسی کلروکین میخورم. روزی یک عدد که الان ۶ ماهه هفته ای ۳ تا میخورم. پریمتری هم انجام دادم. ولی دکتر گفته يه لکه های رو شبکیه چشمت هست اين لکه ها مربوط به دارو هست؟ یا مادر زادی هست؟ لکه ها خطرناک هست؟ من قبل از این که رماتیسم بگیرم و قرص بخورم از خیلی وقت پیش چشمام به نور حساسه. طوری که صفحه گوشی ام نورش کمه. کسی غیر از خودم گوشی رو نمیبینه. و کلا توو آفتاب هم اذیت میشم من نگران لکه ها هستم. دید چشمم خوبه.

پاسخ:
سلام. بعيده كه با مصرف هيدروكسي كاروكين در اين مدت كوتاه و با دوزي كه شما ذكر كرده ايد، سميت و اثر روي شبكيه ايجاد بشه.

توسط
مهرداد گواهی

سوال:

باسلام . احتراما بنده بیمار پرفسور کوشه صفتری و دکتر رضایی ومولوی واحسان ا.. حاجیلو هستم و در صحنه تصادف دچار ال پی شدم که بجز دیدم چشمم انحراف دارد وجدیدا چشم دیگرم هم دچار تاری وکم کاری شده بفرمایید باید چکار کنم وکی خدمت برسم با تقدیم احترام گواهی

پاسخ:
سلام. مشكلات چشم شما بيشتر مرتبط با همكاران فوق تخصص نوروافتالمولوژي است. به آن همکاران مراجعه کنید.

توسط
تارا متین

سوال:

سلام
آقای دکتر من قوز قرنیه دارم و چشام آستیگملت ۴/۵ هستن و بعد از کار با کلمپوتر خیلی درد میکنن، ۲۶ سالمه. به نظر شما چشامو عمل کنم؟ چه نوع عملی؟؟

پاسخ:
سلام. اگر قوز قرنيه داريد عمل برداشتن عينك نميتونيد انجام بديد ، ولي براي اينكه از پيشرفت قوز قرنيه جلوگيري كنيم ميتونيم عمل كراس لينكينگ رو انجام بديم. درد چشم در پي استفاده از كامپيوتر، معمولا ناشي از خشكي چشم است و با مصرف اشك مصنوعي بهتر ميشه.

توسط
فرآ

سوال:

سلام دکتر گرامی،من چند وقته چشمم مشکله مگس پران داشت که یهو بیشتر شد،چندروز پیش فوق تخصص شبکیه چشممو چک کرد و مشکلی نبود فقط گفت شبکیه خیلی نازکی داری و نباید ورزش رزمی یا چیزای سنگین بلند کنم…خیلی نگرانم واسه بیناییم میشه راهنماییم کنید،راهه درمانی داره؟و چیکار کنم بیشتر نشه

پاسخ:
سلام، كاري از دست شما برنمياد. اگر همكار فوق تخصص شبكيه به علت مگس پران شما رو معاينه كرده اند و سوراخي در شبكيه نبوده و كاري لازم نبوده، اقدامي نياز نيست . بايد تحت نظر باشيد

توسط
امیرمحمد شعله

سوال:

باسلام چشم پسرم بر اثر ضربه شبکییه اش آسیب دیده وبینایی خود را از دست داده بردیم دکتر گفتن چون بچه است احتمال دارد خوب شود ولی یکسال میگذرد هنوز درست نشده آیا راه دمانی هست یا نه

پاسخ:
سلام. متاسفانه در مواردي كه به علت ضربه به شبكيه ديد به طور كامل از بين مي رود درماني نداريم.

توسط
Ahmad samani

سوال:

باسلام خسته نباشید خدمت شما اقای دکتر میخواستم بدونم کارکردن زیاد با گوشی موبایل زیاد برای چشمم ضرر داره

پاسخ:
سلام. بله . كاركردن زياد با موبايل عوارض چشمي فراواني دارد كه شايع ترينشون خشكي چشم هست.

توسط
فرانک

سوال:

دکتر مگس پران باعث پارگی شبکیه میشه؟

پاسخ:
سلام. خود مگس پران باعث پارگي شبكيه نميشه، ولي بايد دقت كنيم كه مگس پران معمولا ناشي از جدا شدن ژل زجاجيه از شبكيه است و در حين همين جدا شدن ممكنه ، سوراخي تو شبكيه ايجاد بشه كه نتيجش پارگى شبكيه باشه.

توسط
فرانک

سوال:

سلام دکتر من چشمم بخاطر ضربه و ورزش هفت ماهه مشکل مگس پران پیدا کرده روز به روز هم بیشتر میشه خیلی نگرانم که مشکلی واسه بیناییم پیش بیاره درمانی داره؟مشکل پیش میاره؟

پاسخ:
سلام. هر بيماري كه اخيرا دچار مگس پران شده ، بايد از جهت وجود سوراخ در شبكيه معاينه بشه. اگر معاينات خوب بود و شدت مگس پران زياد نشه و با كاهش ديد و جرقه همراه نباشه موردي نداره.

توسط
سعیده

سوال:

سلام وقت بخیر عمل لیزیک و فمتولیزیک چه تفاوتی دارند با هم؟

پاسخ:
سلام – در لیزیک لایه قرنیه توسط میکروکراتوم برداشته می‌شود و در فمتولیزیک این کار توسط دستگاه فمتوسکند لیزر انجام می‌شود و به همین دلیل این لایه بسیار دقیق‌تر و بسیار نازکتر برداشته می‌شود. بهمین خاطر دوران بهبودی بیمار و بازگشت به شرایط طبیعی در فمتولیزیک کمتر است.
اطلاعات جامع درباره هر یک ازاین جراحی ها را در قسمت مطالب سایت مطالعه کنید

توسط
فاطمه محمدی مهر

سوال:

با عرض سلام و خسته نباشید دکتر من ۲۲ سالمه و چند ماهی میشه که چشم درد دارم و چشم چپم جدیدا ضعیف تر شده و عینک جدید گرفتم بعضی مواقع حالت سوزن سوزن میشه ممنون میشم اگر جواب بدین

پاسخ:
سلام. يك دوره از اشك مصنوعي استفاده كنيد. احتمالا حالت سوزن سوزن شدن و سوزش و درد بهتر ميشه.

توسط
الهام غلامي

سوال:

علت اصلي ناخنك چشم و درماني قطعي اون چيه !؟

پاسخ:
سلام. علل فراواني در ايجاد ناخنك نقش دارند كه مهمترينشون پرتوي UV خورشيد، باد و التهاب مي باشد. درمان اصلي ناخنك جراحي است.

توسط
زهرا احمدی

سوال:

سلام اقای دکتر
همه افراد دیابتی نیاز به تزریق آواستین پیدا میکنند؟ نوع دیابت تاثیر گذاره؟؟

پاسخ:
سلام. خير تنها در بيماراني كه ديابت به شبكيه آسيب زده باشد و باعث تورم شبكيه، ايجاد عروق جديد در شبكيه يا خونريزي در زجاجيه شده باشه تزريق ضروريه.
در كل در صورت وقوع موارد ذكر شده تزريق آوستين انجام ميشه و نوع ديابت علت مجزايي براي ترريق نيست.

توسط
حمید ایزدنیا

سوال:

با سلام بنده چهل سال سن دارم و مدت دوسال است که به تدریج میدان دیدم رو از دست دادم صوری که الان به اندازه یک دایره کوچک دید دارم البته طی این مدت به متخصص نیز زیاد مراجعه کردم که نتیجه ای نگرفتم بهجز اینکه لکه ای برروی شبکیه ایجاد شده.هر بار هم عکسهای مختلف و آنژیو انجام دادم البته مشکل دید من فقط در طول روز و مکانهای سفید رنگ است و به میزان سایه و با تاریک شدن هوا و در شب دید خوبی دارم و نیز در طول روز بازدن عینک آفتابی خیلی تیره دیدم کمی بهتر میشه، ممنون میشم راهنماییم کنین با تشکر

پاسخ:
سلام، لازم است معاینه انجام شود و عکس ها و وضعیت چشم رو بررسی کنیم تا جواب قطعی بدیم

توسط
اندیا امیری

سوال:

سلام اقای دکتر من یه دختر3سالونیم دارم از یه سالگی فاصله دور رو که نگاه میکنه یدونه از چشماش رو به بیرون منحرف میشه ولی برای فاصله نزدیک خوبه چشماش.ولی دوتا چشماش این مشکلو دارن.بعضی وقتا کم میشه بعضی وقتا بیشتر.اگه میشع راهنماییم کنید.ممنونم

پاسخ:
سلام، باید معاینه کامل انجام شه

توسط
مریم کامران

سوال:

آیا در۵۲ سالگی میتوان عمل لازک انجام داد؟ایا پیر چشمی هم عمل میشود؟

پاسخ:
سلام، بله می توان لازک رو انجام داد. برای پیرچشمی هنوز بهترین راه عینک هست

توسط
بهزاد سعادت

سوال:

سلام استاد مادر من چند وقتیه وقتایی که چرت میزنه وقتی بیدار میشه یکی از پلکاش دیر تر باز میشه یا باید با دست بازش کنه که خیلی دچار استرسش میکنه میخوتستم ببینم این نشونه بیماری خاصیه؟؟

پاسخ:
سلام، ممکنه نشانه بیماری تیروئید یا خشکی چشم یا بیماری های نیوپلاستیک باشه، لازمه ویزیت بشن

توسط
علی اصغری

سوال:

سلام وقت بخیر
آیا چشم آستیگمات را می توان جراحی هایی مانند لیزیک انجام داد ؟ چه شماره های آستیگمات هایی می توانند ؟
پیشاپیش از پاسخ شما متشکرم

پاسخ:
سلام، بله معمولا تا چهار شماره رو میشه اصلاح کرد.

توسط
ابراهیم فضلی

سوال:

سلام آقای دکتر خسته نباشید من حدودا یکماه پیش توسط شما ویزیت شدم که تشخیص خشکی چشم و تجویز شما ارتلاک ادونسد و لوتمکس بود که از آنجا که سابقه استفاده از قطره استروئیدی نداشتم و از عوارض باخبر نبودم مدت دو هفته استفاده کردم ولی ارتلاک ادونسد ادامه دادم میخواستم بدونم میتونم دوباره به مدت یکماه در روز ۲ بار باز استفاده کنم عوارض نداره در این مدت؟

پاسخ:
سلام، امروزه معتقدند که خشکی چشم معمولا یک جزء التهابی دارد و در کوتاه مدت لازم است علاوه بر اشک، از یک قطره کورتیکوستروئید با قدرت کم مثل لوتمکس که عوارض آن بسیار ناچیز است استفاده نمود. شما می توانید یک دوره دیگر هم استفاده کنید ولی بهتره از این به بعد روزی یک بار مصرف کنید.

توسط
حمید محمدی

سوال:

سلام دکتر من شبکه چشمم ورم کرده آب جمع شده و به دکتر مراجعه کردم گفت اول باید یه عکس بگیری که عکسش با تزریقه و باید عمل PDT شه درباره این عکس و جراحی یه توضیح میدین و اینکه با این عمل به طور کل چشمم درست میشه؟

پاسخ:
سلام، بیماری CSC مخفف Central Serous Chorioretinopathy است که به تجمع مایع شفاف سروزی در زیر شبکیه در قسمت مرکزی شبکیه گفته می شود. این بیماری معمولا در طی سه ماه بدون به جا گذاشتن عارضه برطرف می شود. در صورت مزمن شدن یا عود می تواند به افت دید منجر شود. در این بیماری PDT یا Photodynamic therapy هم می تواند باعث از بین رفتن مایع شود و هم جلوی عود را بگیرد. قبل از انجام PDT باید عکس ICGA گرفته شود.

توسط
نازی شهریاری

سوال:

آیا در سن ۵۲ سالگی هم میشه عمل لیزیک انجام داد ؟عوارضی برام نداره ؟تضمینی هست؟کدوم دکتر برای این سن مناسبتره؟ ممنونم از همکاریتون🙏🙏

پاسخ:
سلام. بستگی به شماره چشم و معاینات داره و اگر مناسب باشه امکان پذیر هست

توسط
سحر امینی

سوال:

سلام آقای دکتر ، یه سوال داشتم ، افرادی که قوز قرنیه دارند میتونن جراحی هایی مثل لیزیک یا لازک رو انجام بدند؟

پاسخ:
سلام، خیر نمی توانند. در بیمارانی که قوز قرنیه دارند، انجام جراحی های اصلاح عیب انکساری ممنوع است.

توسط
فاطمه یوسفی

سوال:

سلام و وقت بخیر
مادرم یک بیمار دیابتی است که یکی از چشمان خود را از دست داده و چشم دیگر بینایی کمی دارد. به مدت دو سال شاید بیشتر هر دو ماه یا یک ماه یکبار توسط پزشک تزریق چشم انجام میدهد. آخرین بار که تزریق چشم انجام داده بنا به گفته پزشک باید برای سه مرحله هر دو هفته یکبار این تزریق انجام شود.نا گفته نماند که در مراحل قبلی هم گاهی اوقات دو هفته یکبار تزریق انجام شده. خواستم بپرسم که تزریق بیش از حد واقعا لازمه ؟؟ اگر تزریق انجام نگیره چه اتفاقی میفته ؟؟
ممنونم

پاسخ:
سلام، بله، بیماران مبتلا به دیابت ممکن است به علت درگیری شبکیه نیاز به تزریقات مکرر داشته باشند. در صورت عدم تزریق ممکنه بینایی چشم از بین برود.

توسط
حمید ایزدنیا

سوال:

با سلام چشمهتی من مدتیست که میدان دید خود را از دست داده و در هنگام روز و نور زیاد و زمینه های سفید دید من به اندازه یک دایره بسیار کوچک است اما با کمتر شدن نور و غروب شدن هوا و تارک شدن دید کامل دارم و پس از عکس و آنژیو پزشکان مشکل را ایجاد لکه در شبکیه تشخیص اما هیچ راه حل درمانی ارایه نکردند دیگه عاجز شدم از اینکه به متخصص زیاد مراجعه اما درمانی پیشنهاد نکردند و فقط به گفتن اینکه مشکل چی هست بسنده کردند.آیا این مشکل و بیماری راه درمانی دارد?با تشکر

پاسخ:
سلام. متاسفانه برای این دسته از بیماری های شبکیه هنوز درمانی در دسترس نیست. امیدواریم با تلاش دانشمندان و به ثمر نشستن تحقیقات بتوانیم به این عزیزان نیز کمک کنیم.

توسط
فرشته توکلی

سوال:

سلام ببخشید آقای دکتر میشه گفت عمل لازک همون لیزیک هست اما پیشرفته تره؟ من دوربین چشمام ضعیف هست و شماره چشمام دو و هفتادوپنج هست کدوم عمل برام بهترهست؟

پاسخ:
سلام، بله میشه گفت، prk پیشنهاد میشه

توسط
شبنم قلی پور

سوال:

سلام خسته نباشید چشام نزدیک بین و دور رو نمی تونم ببینم استیگمات نامنظم هست چند سال پیش برای عمل رفتم اما نزاشتن الان باید چیکار کنم که مثل چشم سالم بشن ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ:
سلام، آستیگمات نامنظم می تواند از علام قوز قرنیه باشد، اگر هم نباشد نتیجه عمل غیرقابل پیش بینی است

توسط
فهیمه جهانپور

سوال:

آقای دکتر روشی برای برداشتن عینک (با وجود نازکی قرنیه)هست؟البته غیر از لنز

پاسخ:
سلام. بله . براساس شماره چشم ، در شماره هاي بالا ، از لنز هاي داخل چشمي هم مي توان استفاده كرد

توسط
وحید مقدم

سوال:

سلام اقای دکتر . عمل لازک به بهتره یا پی ار کی؟

پاسخ:
سلام. هر دو جراحي مزايا و معايبي دارند و بسته به وضعيت فرد نوع جراحي مشخص مي شود

توسط
معصومه غلامی

سوال:

سلام.آیا برای درمان شماره بالای چشم بدلیل تنبلی چشم هم جراحی میشه کرد؟

پاسخ:
سلام. ميشه جراحي كرد ، اما حداكثر ديدي كه با عينك داره بدست مياد و تنبلي اصلاح نميشه.

توسط
حسین غلامی

سوال:

 سلام آقایه دکتر من چشمام ضعیف آستیکمات راستش عینکم نمی زنم . می تونم عمل لیزیک انجام بدم ؟؟؟ آخه شنیدم می گن باید اول چند سال عینک بزنی تا شماره  چشم ثابت بمونه بعد عمل کنی؟؟؟ درسته؟؟؟ میشه راهنمایی کنید؟؟ ممنون

پاسخ:
 سلام. اگر شرايط جراحي رو داشته باشيد و معاينات چشم شما بجز ضعيفي مشكلي نداشته باشد ميتوانيد جراحي كنيد. جهت تصميم گيري بايد معاينات انجام شود

توسط
کتایون کدخدابیگی

سوال:

 سلام وقت بخیر .ببخشید دکتر من تقریبا ۴ سال پیش عمل ccl انجام دادم .گفتن که نباید لازک کنی.میخواستم ببین راهی هست که عینک رو حذف کنم؟ ممنون از راهنمایتون

پاسخ:
 سلام. احتمالا شما كراتوكونوس يا قوز قرنيه داريد. درمانها در صورت عدم بهبود ديد ، استفاده از لنز تماسي سخت و در نهايت پيوند قرنيه است.

توسط
آرزو جعفری

سوال:

 سلام ..من متوجه شدم كه بينايي چشم راستم كم شده  بعد عكسبرداري  بهم گفتن ي نقطه از شبكيه چشمت سوخته كه  درماني نداره.. الان حس ميكنم دارم بدتر ميشم آيا اين درسته؟

پاسخ:
سلام. شما احتمالا ماكولوپاتي سولار داريد. بعد از وقوع آن و رد شدن فاز حاد، ديد مختصري بهتر ميشه، اما بعد از اون معمولا ثابت مي مونه. افت ديد پيشرونده معمولا رخ نمي دهد. اگر احساس افت ديد داريد ، بايد توسط فوق تخصص شبكيه ويزيت شويد.

طراحی و پیاده سازی شده توسط آدم برفی

پرسش و پاسخ چشم
پرسش و پاسخ چشم
0


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود حل تمرین کتاب ریاضی دهم رشته تجربی و ریاضی x بخوانید...