کتاب پاسخ به شبهات

کتاب پاسخ به شبهات
کتاب پاسخ به شبهات

      

کتاب پاسخ به شبهات

۱- جستجوی قدرتمند و سریع در یک یا همگی کتاب‌ها۲- سادگی مطالعه متن۳- امکان سفارشی‌سازی متن با تغییر فونت،اندازه متن، تغییر حاشیه صفحه، رنگی کردن اعراب و …۴- نوشتن یاداشت و نشانه‌گذاری یا اشتراک‌گذاری متن۵- دریافت لیست کتاب‌ها به صورت آفلاین6- چند زبانه بودن برنامه : فارسی ، عربی ، انگلیسی ، آذربایجانی، چینی و اردو7- و امکانات متنوع دیگر….

اندروید    آی او اس

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

با نرم افزار بازار کتاب قائمیه کل کتابخانه دیجیتالی قائمیه را در تلفن همراه، تبلت،کامپیوتر و گجت های مختلف داشته باشید.

عمومی نمایش داده نمی شود.
Gravatar enabled

تمامی محتوای چند رسانه ای(کتاب ،کتاب صوتی، کتاب تصویری،مجلات،روزنامه ها،مقالات،پایان نامه ها) موجود در بازار کتاب دیجیتالی قائمیه با هماهنگی و رعایت کامل حقوق ناشران ، نویسندگان و دریافت مجوز کتبی از آنان به صورت کاملا رایگان عرضه می‌شوند.

 

شبکه های اجتماعی بازار کتاب

مسئولیت تمامی آثار به عهده ی نویسندگان آن می باشد. نشر رایگان مطالب و نرم افزارهای سایت مجاز می باشد.

بازار کتاب اولین و بزرگترین سامانه دانلود کتاب الکترونیکی رایگان بر خط با هدف در دسترس قرار دادن متون و کتب شیعه راه‌اندازی شده است. به کمک کتابخانه دیجیتالی بازار کتاب به هزاران عنوان کتاب به زبان های مختلف : فارسی ، عربی ، انگلیسی و آذری و غیره …. دسترسی خواهید داشت.

همین حالا اپ بازار کتاب را نصب کنید و کتابخانه خود را با دانلود کتاب های برتر پربار کنید.

با کلیک بر روی این لینک عضو کانال تلگرام ما شوید.


دانلودDownloads-icon


Downloads-icon


دانلود بازار کتاب ویندوزDownloads-icon



Downloads-icon

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

› تمدن و فرهنگ اسلامی

 

› فلسفه / تاریخ / اخلاق

 

› زندگی‌ نامه علما

کتاب پاسخ به شبهات

 

› آموزش

› کودک و نوجوان

 

› رمان و داستان

 

› شعر

› سبک زندگی اسلامی

 

› طب سنتی اسلامی

 

› تربیت فرزند

 

› ازدواج

› پرسش و پاسخ اعتقادی

 

› پاسخ به شبهات

 

› خداشناسی

 

› احکام

 

› انقلاب اسلامی

 

› جبهه مقاومت

 

› دفاع مقدس

› چهارده معصوم (ع)

 

› اصحاب و یاران معصومین

 

› محرم و عاشورا

 

› غدیر

› اصحاب، یاران و تشرفات

کتاب پاسخ به شبهات

 

› احادیث و میراث شیعی

 

› علائم ظهور / مدعیان دروغی

 

› مسجد مقدس جمکران

› قرآن

 

› مفاتیح الجنان

 

› صحیفه سجادیه

 

› سایر ادعیه

30,000 تومان 27,000 تومان

کتاب حاضر درصدد برآمده تا چهره اسلام و پیام آور آن و قرآن را طوری ترسیم کند از هرگونه شبهه و ایرادی مصون باشند و در ضمن پاسخی به شبهات غربیان و یهود و دشمنان اسلام باشد.

غربی ها و غرب زده ها دائماً این کلام را بر زبان جاری می سازند که اسلام دین است، نه اقتصاد، عقیده است نه راهی برای زندگی؛ نحوه ارتباطی است بین انسان و خدای خود و هرگز نمی تواند در جامعه تحول اساسی ایجاد نماید.

در حالی که اینان نمی دانند اسلام یک دگرگونی و نهضتی است که هرگز عقیده اش از زندگی، و جهت اجتماعی اش از محتوای روحی آن جدا نیست. و به همین جهت است که نهضتی منحصر به فرد در طول تاریخ خود بوده است.
توحید، جوهره عقیده اسلامی است که به واسطه آن، انسان از عبودیت و بندگی غیر خداوند آزاد گشته و تمام شکل های خدایان دروغین را طرد می کند، و این همان آزادی انسان از درون و بیرون است.
اسلام از ایمان و اصول اخلاقی و عمل تشکیل شده است. ایمان، آزادی و شرافت انسان را حفظ کرده و او را به زندگی سعادت مندی نایل می گرداند. و اصول اخلاقی، ارتباط انسان را با اجتماع تنظیم نموده و زندگی آرام و لذّت بخشی را برای او تضمین می کند. و عمل، تطبیق این اصول با ایمان وی در عالم خارج است.

کتاب حاضر درصدد برآمده تا چهره اسلام و پیام آور آن و قرآن را طوری ترسیم کند از هرگونه شبهه و ایرادی مصون باشند و در ضمن پاسخی به شبهات غربیان و یهود و دشمنان اسلام باشد.

تمدن جدید، اگر هیچ ضایعه‏اى جز ویرانى محیط زیست نداشت و در دیگر عرصه‏ها سربلند و موفق بود، همین امر براى مردود بودن او کافى بود. تمدن تکنولوژیک چنان بلیّه‏اى براى زمین و زیستگاه انسان، ایجاد کرده است که راه هر گونه اصلاح و بازگشت را نیز سد نموده و آینده‏اى بس مبهم و تاریک را پیش روى بشریت قرار داده است.

مهمترین عامل آلودگى و تباهى محیط زیست، استفاده از سوخت‏هاى فسیلى (زغال سنگ، نفت، بنزین، گاز و…) است که لازمه تداوم تمدن صنعتى است. به عبارت دیگر، نابودى محیط زیست بهایى است که بشر باید براى تغییر الگوى تمدن خود از تمدن طبیعى به تمدن صناعى بپردازد.

جلد سخت

بزرگسال

فارسی

724

رقعی

978-964-973-405-7

پنجم

1396

علی اصغر رضوانی

کتاب جمکران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

›  دفتر مرکزی :
ایران، شهر مقدس قم، خیابان شهید فاطمی، کوچه 28، پلاک 6، ساختمان مؤسسه پژوهش
و نشر مسجد مقدس جمکران – شماره تماس : 02537732212 – کدپستی: 3715666443›  دفتر بازرگانی:
ایران، شهر مقدس قم، مسجد مقدس جمکران، دفتر بازرگانی انتشارات کتاب جمکران –
شماره ثابت: 02537253340 – شماره همراه: 09121518149›  پست الکترونیک: [email protected]

درخواست کتاب

پیگیری سفارش

آیین‌نامه ویرایش و نگارش

شیوه‌نامه ویرایش و نگارش

 

چیزی خاص را وارد کنید:

چیزی خاص را وارد کنید:


کد تایید *


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *

کدامنیتی (کپچا)*


ورود


کتاب پاسخ به شبهات توحیدی و اعتقادی نوشته‌ی صادق رسولی با هدف طرح مباحثی که انسان با درک و اعتقاد به آن‌ها بتواند پایه‌های ایمانی خود را به خداوند تبارک و تعالی مستحکم و راسخ کند به رشته‌ی تحریر درآمده است.

هدف این کتاب طرح مباحثی است که انسان با درک و اعتقاد به آن‌ها بتواند پایه‌های ایمانی خود را به خداوند تبارک و تعالی مستحکم و راسخ کند و در این ایمان خود سستی و لغزش احساس نکند و با اعتقاد و ایمانی راسخ، ثابت قدم به سوی خداوند خود حرکت کند. در حقیقت موانعی که باعث می‌شود انسان نتواند با سرعت تمام به سوی خداوند حرکت کند شبهاتی است که در ذهن انسان ایجاد می‌شود و ذهن خود را مشغول آن‌ها می‌کند که مهم‌ترین این شبهات مربوط به مسائل توحیدی و ایمانی در مورد خداوند است.

البته باید گفت که این شبهات از دیرباز برای انسان پیش آمده و اینگونه نیست که این شبهات مربوط به ما و این زمان باشد بلکه این گونه سؤالات را در زمان معصومین (ع) هم از آن‌ها می‌پرسیدند و علمای اسلام به همه این شبهات پاسخ داده‌اند اما از آن‌جا که این پاسخ‌ها کمی کوتاه و فلسفی است و خیلی‌ها را قانع نمی‌کرد به لطف و مدد الهی تصمیم شد که پاسخی تفصیلی به زبان ساده و قابل درک نوشته شود که عزیزان خواننده دیگر هیچ تردیدی برای آن‌ها باقی نماند.

در بخشی از کتاب پاسخ به شبهات توحیدی و اعتقاد می‌خوانیم:

پیامبر به می‌فرمایند: آنچه از آخرت و بهشت و جهنم در این دنیا هست فقط اسم آن‌ها شبیه به این دنیاست. جهنم فقط برای کسانی است که بی‌توبه از گناه یا گناهان خود از این دنیا می‌روند و کسی که از همه گناهان توبه واقعی کرده است هرگز راهی به جهنم نخواهد داشت، حتی اگر گناهان او به اندازه تمام ستارگان عالم باشد.کتاب پاسخ به شبهات

انسان اگر حتی با یک گناه هم بدون توبه از دنیا برود در عوالم پس از مرگ به اندازه گناهان خود عذاب خواهد شد، مثل فشار قبر یا جهنم برزخی، اما اگر گناهان بسیار زیاد باشد که این عذاب‌ها نتواند او را پاک کند آنگاه چاره‌ای جز جهنم قیامت برای او نیست. مگر اینکه خداوند ببخشد یا مورد شفاعت قرار گیرد.

کلمات کلیدی: آخرت، آخرت چیست، جهان آخرت و قیامت، جهنم، بدترین عذاب جهنم، نام چاه جهنم، بدترین طبقه جهنم، نام هفت طبقه جهنم، هفت طبقه بهشت، بهشت دارای چند طبقه است، طبقات بهشت در قرآن، طبقات مختلف بهشت، بهترین طبقه بهشت، بهترین طبقه بهشت، گناه، گناه چیست، معنی گناه، تعریف گناه،

برای دانلود کتاب پاسخ به شبهات توحیدی و اعتقادی و دسترسی سریع و کاملا رایگان به بیش از ۱۰،۰۰۰ هزار کتاب و کتاب صوتی دیگر اپلیکیشن کتاب سبز را، رایگان دانلود کنید.

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.

انسان اشرف مخلوقات خداوند متعال است که قوه تفکر، او را از سایر مخلوقات متمایز می­کند. تفکر به منزله مسیری است که انسان را از وادی مجهولات، به منزل معلومات و وادی یقین می­رساند. از این رو طبیعی است که ابتدای مسیر تفکر از وادی شک و شبهه باشد و همین وادی عاملی است که حس پرسشگری را در وجود آدمی برانگیخته می­کند و موتور حرکت به سمت یقین را فعال می­سازد. با این همه باقی ماندن در وادی شک همواره در روایات اسلامی و احادیث ائمه إطهار: مذمت شده و عامل تباهی انسان و فساد دین معرفی گردیده است. از این رو یکی از ترفندهای شیطان و یارانش، وارد آوردن شبهه در دل­های مؤمنین است که در مقابل، برای زدودن غبار شبهه از دل­ها، ضروری است که اهل ایمان به رفع این شبهات بپردازند. در همین جهت کتاب­های متعددی به منظور رفع شبهات وهابیت نگاشته و با دلایل منطقی از کتاب، سنّت و عقل، پاسخ­های متقنی در اختیار خوانندگان قرار داده شده است. یکی از این آثار، کتابی است در دو جلد با عنوان پاسخ به شبهات وهابیت که آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی آن را نگاشته است. این کتاب در پنج محور اصلی به پاسخ­گویی به شبهات و دفاع علمی از معارف شیعه پرداخته است:

1. توحید و زیارت

مؤلف در این بخش، پس از مقدمه­ای که در شرح حال پایه­گذاران وهابیت می­آورد، به تعریف توحید و اقسام و اهمیت آن، جواز زیارت قبر رسول خدا(ص) و کیفیت و آثار آن، و بررسی جواز زیارت قبور مؤمنین از زوایای مختلف آن می­پردازد.

2. عدم تحریف قرآن

این فصل با بیان معنای تحریف آغاز می­شود و سپس نظر علما و بزرگان شیعه مانند شیخ صدوق، شیخ مفید، شیخ طوسی و… بیان می­گردد. پس از آن روایات تحریف در کتب شیعه و اهل­سنّت و در انتها اقسام تحریف،‌ عقیده اهل­سنّت در این باب و دلایل عدم تحریف به طور مبسوط آورده می­شود.کتاب پاسخ به شبهات

3. تبرک و قبور

مؤلف در این بخش موضوع بنای بر قبور را مطرح کرده، دلایل و براهین وهابیت را بر تخریب قبور بیان می­کند و در ادامه به سیره مسلمین و روایات وارد شده در این موضوع می­پردازد و جوانب مختلف مسئله را روشن می­سازد.

4. دعا و توسل

موضوع توسل از مسائلی است که وهابیت به شدت در آن به القای شبهات پرداخته است. از این رو مؤلف ابتدا اقسام توسل و سپس مغالطه محمدبن عبدالوهاب را بیان می‌کند و در مقابل به بیان دلایل جواز، بلکه استحباب توسل و سیره و اقوال علما در این باب می­پردازد.

5. شفاعت

در این بخش ابتدا دلایل وهابیت بر رد شفاعت برای غیر خدا بیان می­شود و پس از هر دلیل و شبهه، پاسخ علمی و منطقی به آن داده می­شود. سپس اقسام و زوایای مختلف شفاعت را بیان کرده و در ادامه کلام علما و پاسخ اشکالات مربوط به شفاعت را ارائه می­نماید و در انتهای کتاب به بیان شرایط شفاعت می­پردازد.

 دو نمونه­­ از مباحث کتاب

برای آشنایی با روش نویسنده در پاسخ­گویی به شبهات دو نمونه از مباحث آن را به­ طور خلاصه می‌آوریم.

نمونه اول: آیا بوسیدن و دست مالیدن به تربت و قبر پیامبر اکرم (ص) جایز است؟

مؤلف در بخش «کیفیت زیارت قبر حضرت رسول(ص)» موضوعی را مطرح می‌کند با عنوان «تقبیل و دست مالیدن به تربت و قبر حضرت رسول(ص)». وی در این زمینه ابتدا به نقل اختلاف اقوال دربین کتب فقهی اهل­ سنّت می­پردازد و چهار قول را ذکر می­کند:

1. قول به عدم استحباب، یعنی مستحب نبودن و سنّت نبودن این اعمال؛

2. قول به کراهت یا کراهت شدید؛

3. قول به حرمت؛

4. قول به جواز و نداشتن کراهت.

سپس دلایل هر کدام از این اقوال را بیان و کلام علمای اهل­سنّت را در این موضوع نقل می­کند که ما خلاصه بعضی از دلایل قائلین به حرمت و ردّ این دلایل را که در کتاب آمده است، می‌آوریم:

1. در کشّاف القناع استدلال شده «مسح قبر و تقبیل آن جایز نیست؛ چون شرک است و شرک اگرچه صغیر و کوچک هم باشد، آمرزیده نمی­شود».

پاسخ: قاعدتا‍ً منظورشان شرک در عبادت است، نه انواع دیگر شرک، و همان­طور که قبلاً هم بیان شد، هیچ­یک از این اعمال از طواف، تقبیل و مسح قبر عبادت نیستند، بلکه این تکریم و تعظیم به نیت عبادت انجام نمی­شود.

2. شیخ سیّد سابق، دلیل حرمت تقبیل قبر پیامبر(ص) را نهی رسول خدا قرار داده و به روایتی که ابو­داوود از ابو­هریره نقل کرده است که رسول خدا فرمود: «لاتجعلوا بیوتکم قبوراً و لاتجعلوا قبری عیداً»، استدلال کرده است.

پاسخ: این روایت و روایات مشابه آن هیچ­گونه شائبه دلالت بر نهی از تقبیل، مس و طواف به قصد تبرک را ندارد؛ زیرا در این روایت چند احتمال وجود دارد:

الف) به این معنا باشد که اجتماع نزد قبر را در روز معین و یا هیئت مخصوص قرار ندهید.

ب) مراد آن باشد که زیارت قبر را در سال یک­بار قرار ندهید؛ همان­گونه که یک­بار در سال، عید قرار می­دهید. علامه امینی می‌فرماید: «اعلام قوم، این­گونه معنا کرده‌اند».

3. استدلال شده است بر حرمت مس و تقبیل، به اینکه آن بدعت و از منکرات شرعی است.

پاسخ: اولاً، در بیان قول چهارم، ‌ادله­ای که برای مشروعیت و جواز ذکر می­شود، خود دلیل بر منکر نبودن این­گونه امور است. ثانیاً، بزرگانی از صحابه مانند ابو ایوب انصاری، بلال حبشی مؤذن رسول خدا(ص) و فاطمه دختر رسول خدا(ص)، به این­گونه امور عمل کرده­اند و از تابعین مانند ابن­عمر و دیگران با مسّ قبر رسول خدا(ص) تبرّک می­جستند و دست بر آن می­گذاشتند و آن‌ را می­ بوسیدند. همچنین از احمد بن‌حنبل، جواز تقبیل قبر رسول خدا(ص) و مسّ آن نقل شده است.

از طرفی، نبود دلیل بر نهی و حرمت شیء، شرعاً و عقلاً دلیل بر جواز آن است و نیازی به نص و تصریح بر جواز نیست، گذشته از اینکه ادله جواز، در این موضوع وجود دارند و خود، دلیل بر جوازند.

مؤلف در ادامه دلایل دیگر قائلین به حرمت را نقل می‌کند و پاسخ می­دهد.

نمونه دوم: آیا پس از وفات پیامبر اکرم(ص) مسلمانان از او درخواست حاجت می‌کردند؟

مؤلف در فصل دعا و توسل به این بحث می­پردازد و ابتدا مفصلاً دلایل ابن ­تیمیه، محمد بن‌عبدالوهاب و پیروانشان را بر حرمت طلب حاجت از پیامبر(ص) و سایر اولیای الهی پس از مرگشان بیان می­کند که در مجموع به نُه دلیل می­رسد.

خلاصه دلایل وهابیان بر حرمت طلب حاجت از پیامبر(ص) و سایر اولیای الهی چنین است:

هیچ­کدام از صحابه، تابعین و پیروانشان به اموات استغاثه نمی­کردند و نزد قبور به دعا و نماز مشغول نبودند. همچنین هیچ حدیثی در این زمینه وارد نشده است و اصحاب نیز نزد قبر پیامبر(ص) تنها به ایشان سلام می­دادند و برای دعا کردن رو به قبله می­کردند. ازاین رو دعا نزد قبور و طلب حاجت از اموات بدعت است؛ هرچند طلب حاجت از پیامبر(ص) در زمان حیاتش جایز است.

مؤلف پس از بیان نُه دلیل وهابیان بر حرمت، برای هرکدام از این دلایل پاسخ‌هایی را بیان می­کند و به رد این دلایل می­پردازد. برای مثال، در رد دلیل اول وهابیان که تمسک به سیره اصحاب و تابعین است، در قسمتی از جواب می­نویسد:

اولا،ً اثبات این مطلب که طلب حاجت از اموات در سیره صحابه و تابعین نبوده و از هیچ‌کدامشان سر نزده است، بسیار مشکل بلکه محال است؛ زیرا هیچ‌کس بر تمام حالات و رفتار صحابه احاطه ندارد. از این رو‌گفته­اند که شهادت بر نفی قبول نیست. از طرفی موارد زیادی از استغاثه به قبر پیامبر(ص) در کتب نقل شده است که بیان خواهیم کرد.

ثانیاً، با فرض اینکه اصحاب عملی را انجام نداده باشند، نمی­توان حکم به حرمت آن کرد و ترک عمل از جانب صحابه یا حتی پیامبر(ص) دلیل بر بدعت بودن آن نیست؛ زیرا ممکن است آن عمل مباح یا مکروه بوده باشد. بنابراین ثابت نشدن عمل صحابه و تابعین در یک موضوع، دلیل بر بدعت بودن آن نیست.

ثالثاً، بر فرض قبول همه این مقدمات و بر فرض عمل نکردن اصحاب، حرام بودن دعا و استغاثه نزد قبور، چه ملازمه­ای با شرک و کفر دارد؟

رابعاً، مراجعه به تاریخ و کتب احادیث، خلاف گفته وهابی­­ها را اثبات می‌کند؛ زیرا با مراجعه به این کتب موارد متعددی یافت می­شود که صحابه و تابعین برای طلب حاجت و استغاثه نزد قبر پیامبر(ص) می­رفتند. برای نمونه، سمهودی، یکی از علمای شافعی، در کتاب وفاء الوفاء بأخبار دار المصطفی آورده است:

در دوران عمر خشکسالی شد. مردی کنار قبر پیامبر(ص) گفت: یا رسول الله، برای امت خود دعا کن و باران طلب کن؛ زیرا آنان هلاک شدند. پیامبر(ص) در خواب به او فرمود: نزد عمر برو و به او سلام برسان و به او خبر بده که همگی سیراب می­شوید.کتاب پاسخ به شبهات

سپس سمهودی می­گوید: این خبر دلالت می­کند که از پیامبر(ص) در برزخ نیز می­توان درخواست دعا کرد و این مطلب هیچ اشکالی ندارد و امری ممتنع نیست، ‌زیرا او از درخواست افراد، مطلع و آگاه است.

مؤلف همچنین نمونه­ های دیگری از این قبیل ذکر می­کند و با استناد به سیره و اقوال علما و احادیث و روایات معتبر دراین باب، به اثبات عدم حرمت دعا و استغاثه نزد قبور اولیا می‌پردازد و در بخش سیره و اقوال علما، توسل شافعی به اهل­بیت پیامبر(ص) را این­گونه نقل می‌کند که شافعی می­گفت:

آل النبــی ذریــــــعـتي                   و هــم إلیـــه وسیلتـــي

أرجو بهم أعطي غداً                     بیدي الیمین صحیفتي

یعنی «آل­نبی وسیله من به سوی خدایند. به آنها امیدوارم که فردای قیامت صحیفه و نامه عمل من به دست راست من داده شود».

امید است که خوانندگان عزیز با مراجعه به این کتاب و کتاب­هایی از این دست،‌ بر توانایی علمی خویش در مقابله با شبهات بیفزایند.

 

 

 

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹

السبت ٨ رجب ١٤٤٢

Saturday, February 20, 2021

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا” – خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

کتاب پاسخ به شبهات

حجت الاسلام «امیرعلی حسنلو» در گفت وگو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به جدیدترین آثارش که در نمایشگاه کتاب امسال ارایه می شود، اظهار کرد: آثاری که در نمایشگاه سی و دوم ارایه کرده ام، «کتاب سوزی در تاریخ و پیامدهای آن در تمدن اسلامی»، «فلسفه تعدد زوجات در معصومان»، « اصول پوشش و آراستگی در سبک زندگی اسلامی» عنوان دارند که در هر کدام از آنها از نقطه نظر تحلیلی به بررسی موضوعات پرداخته ام.

 

مدیر گروه تاریخ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم ادامه داد: «کتاب سوزی در تاریخ و پیامدهای آن در تمدن اسلامی» در واقع اثری است که در پاسخ به شبهات به رشته تحریر در آمده چراکه عده ای از مستشرقین و برخی افراد منکر برخی موضوعات تاریخی و اندیشه های شیعه شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که حلقه مفقوده ای وجود دارد که باید آن را بررسی کنیم.

 

حجت الاسلام حسنلو تصریح کرد: از جمله دیگر مواردی که در این اثر مورد توجه قرار گرفته منابعی است که از سوی برخی افراد به عنوان آثار بدون سند معرفی می شوند، مثلا می گوییم قرن ششم کتاب های مختلفی مثل «مناقب» ابن شهر آشوب نوشته شدند، برخی در این میان ادعا کردند که این آثار سندیت ندارند، ما در این کتاب ثابت کردیم که از قرن سوم به بعد طی حوادثی کتاب هایی به ویژه آثار مربوط به شیعیان از بین رفته است، همچنین، یاران ائمه(ع) و علمای شیعه متقدم در قرن سوم کتاب هایی را به رشته تحریر در آوردند که از بین رفته اما این احتمال می رود که سند کتاب هایی که باقی مانده در واقع همان آثار بوده باشند.

 

وی در ادامه بیان کرد: اینها برخی منابع را زیر سوال می برند یا می گویند شیعه این آثار را جعل کرده است، در حالی که بسیاری از آثار طی حوادث مختلف از جمله تعصبات فرقه ای از بین رفته اند. برخی آثار از سوی استعمارگران به سرقت رفته است، اخیرا نیز در حوادثی که در یمن توسط داعش رقم خورد، بسیاری از آثار از بین رفت، پیش از آن نیز صدام چندین کتابخانه در نجف و کربلا را با بمب منفجر کرد.

 

مدیر گروه تاریخ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم همچنین در مورد کتاب «فلسفه تعدد زوجات در سیره معصومان» ابراز کرد: این اثر نیز در پاسخ به شبهاتی که در مورد حضرت رسول(ص) مطرح شده شکل گرفت. بسیاری از مستشرقان در این مورد اظهارنظر کرده اند، من در این کتاب بحث کرده ام که یهودیان این شبهه را در مورد همسران حضرت(ص) مطرح کردند که چرا پیامبر اسلام(ص) چند همسر دارد، در نتیجه اقتضائات را بررسی و ارایه کرده ام.

 

وی ادمه داد: از جمله اینکه همه زنان پیامبر(ص) از نظر سنی پنجاه سال به بالا سن داشتند، ضمن اینکه حکمتی پشت سر این ازدواج ها نهفته بود، برای مثال می خواستند با سایر قبیله ها ارتباط برقرار کنند چراکه بر اساس فرهنگ قبیله ای عربستان این ارتباط از طریق ازدواج بسیار اهمیت داشت، لذا حضرت رسول(ص) خصوصا از قریش، همسر اختیار کردند چراکه وقتی قریش اسلام آورد همه مکه ایمان آوردند.

 

حجت الاسلام حسنلو در تشریح مطالب ارایه شده در این کتاب اضافه کرد: البته فلسفه برخی دیگر از ازدواج های حضرت رسول(ص) این بود که برخی رسوم و فرهنگ های نادرست را براندازند، مثلا یکی از رسوم اعراب این بود که با زنِ پسرخوانده ازدواج نمی کردند و تصورشان این بود که پسرخوانده، پسر خودشان است، در نتیجه حضرت رسول(ص) با «زینب» که همسر «زید» بود ازدواج کرد، زید پسرخوانده پیامبر(ص) بود.

 

مدیر گروه تاریخ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم تاکید کرد: از طرف دیگر از جمله دلایل ازدواج های پیامبر(ص) این بود که وقتی به مدینه هجرت کردند بسیاری از مسلمانان در جنگ کشته و زنان آنها بی سرپرست شدند، این برای جامعه اسلامی از چند جهت آسیب زا بود، در نتیجه پیامبر(ص) هم خودشان ازدواج کردند و هم اصحاب به تبعیت از ایشان چنین کردند تا بحران های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه پیامبر(ص) کمرنگ شود.

 

وی در مورد کتاب «اصول پوشش و آراستگی در سبک زندگی اسلامی» ابراز کرد: اکنون در جامعه شبهاتی در مورد پوشش وجود دارد، تولیدات غربی در زمینه لباس در جامعه وجود دارد. من در این اثر دیدگاه و سیره اهل بیت(ع) در مورد پوشش و آراستگی را به شکلی تحلیلی بررسی کرده ام. معتقدم این اثر می تواند در قالب یک اثر آموزشی برای سطوح دبیرستان و دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

 

گفتنی است تمامی این آثار به همت انتشارات «آیینه خرد» روانه بازار نشر شده و در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب نیز در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

کرسی ترویجی «عرضه و نقد ایدۀ علمی روش‌شناسی فقهی شهید سید محمدباقر صدر قدس‌سره» با ارائه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی رحمانی برگزار شد.

Copyright © 2015 Shabestan News Agency. all rights reserved.

برای خرید و دانلود  کتاب پاسخ به شبهات کلامی؛ دین و نبوت (دفتر دوم)  نوشته  محمدحسن قدردان قراملکی  و خواندن و شنیدن هزاران کتاب الکترونیکی و صوتی دیگر،  اپلیکیشن طاقچه  را رایگان نصب کنید.

«پاسخ به شبهات کلامی؛ دین و نبوت» نوشته محقق اندیشمند حجت‌الاسلام و المسلمین قدردان قراملکی، دفتر دوم از مجموعه نقد و بررسی شبهات کلاسیک کلامی است. این مجموعه در پنج دفتر با عناوین توحید، نبوت، اسلام و آموزه‌های آن، امامت و معاد تدوین شده است.

این کتاب دفتر دوم مجموعه است که در دو بخش و ده فصل شامل کلیات، دین، وحی، نبوت و بعثت پیامبران و شبهاتی که درباره هر یک از این موضوع‌ها مطرح شده، تنظیم شده است.

ممنون از طاقچه برای قرار دادن اینچنین کتب قابل استفاده ای
و متاسفم از اینکه یه مشت اراجیف رو به نام کتاب چاپ میکنن بعد همچین مطالبی بین به اصطلاح روشنفکر های بیفکر و کتابخون های کمثل الحمار غریب مونده

طاقچه سایت و اپلیکیشن   دانلود کتاب الکترونیکی    و    دانلود کتاب صوتی    است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله،    روزنامه    و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه  کتاب‌های روانشناسی  ،  رمان و داستان  ،   کتاب‌های تاریخی  ،   کتاب فلسفی  و هزاران  کتاب رایگان برای دانلود  وجود دارد.  

ناشر : سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

نویسنده : محمدحسن قدردان قراملکی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 401

سلام لطفا در مورد کسانیکه تمام بوجود امدن دنیا را بر اثر قوانین دنیایی میدانند ودر مدارس روی ذهن بچه های نخبه اثر می گزارند ومنکر خداوند هستن بگویید چگونه میشود در مقابلشان جواب محکمی داد.در اثبات وجود خداوند. تشکرکتاب پاسخ به شبهات

3 آذر 1397

برای اطلاع از آخرین اخبار کتاب و تخفیفات، عضو خبرنامه ایمیلی ما شوید.

bookroom.ir – Copyright © 2007-2019 – All rights reserved

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه کتاب فردا می باشد. کلیه محصولات ارائه شده در این سایت مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران به فروش می رسند.

پاتوق کتاب فردا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی کتاب و با هدف ارائه محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فعالیت می نماید. پاتوق کتاب فردا علاوه بر این که به عنوان یک فروشگاه اینترنتی کتاب فعالیت می نماید، در نظر دارد تا متفکران، نویسندگان و هنرمندان برجسته انقلاب اسلامی را معرفی نموده و امکان دسترسی به آثار برجسته آنها را فراهم نماید. همچنین از دیگر برنامه های ما معرفی و ارائه نشریات و لوح های فشرده برتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، ارائه مشاوره و همکاری در زمینه برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در دانشگاه ها، مساجد، هیئت ها، و نیز ارائه پیشنهادات مناسب جهت سیر مطالعاتی در حوزه های مختلف است. پاتوق کتاب فردا بانک اطلاعاتی کاملی که عموم مردم می توانند به آن دسترسی داشته و از خرید اینترنتی کتاب لذت ببرند.

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید می‌توانید ایمیل و یا شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا کد تغییر پسورد برای شما ایمیل یا پیامک شود

قبلا ثبت نام نکرده‌اید؟وارد شوید

پنجمین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان «پاسخ به شبهه و پرسش» ،به قلم حسین سوزنچی محقق گروه سنت های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش های جوان وابسته به پژوهشگاه به زیور چاپ نشست.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان «پاسخ به شبهه و پرسش»، به قلم حسین سوزنچی محقق گروه سنت های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش های جوان وابسته به پژوهشگاه به زیور چاپ نشست.

مجموعه مهارت های طلبگی درصدد است تا در ساحت های فردی، خانوادگی، اجتماعی، علمی، اخلاقی و تبلیغی مهارتهایی را متناسب با اقتضائات رفتاری و معرفتی طلاب جوان ارائه کند تا آنان را در نقش آفرینی مؤثر و مفید در راه رسالت خود یاری نماید.

چنانچه می خواهید به شبهه یا سوال کسی پاسخ دهید، قبل از آن باید اموری را مدنظر داشته باشید و آمادگی های لازم برای پاسخگویی به سوالات و شبهات را تا حد امکان کسب کنید تا پاسخ مناسب، جامع و مؤثری ارائه کنید. از این رو فراگیری روش، تکنیک ها و اصول پاسخگویی به پرسش و شبهه ضروری به نظر می رسد؛ ‌ به ویژه آنکه گاه یک پاسخ ناصواب، زمینه دور شدن مردم از قرآن و عترت را فراهم می سازد. “پاسخ به شبهه و پرسش” عنوان کتابی است که تکنیک ها و اصول پاسخگویی به شبهات را بررسی می کند و دفتری از فصل تبلیغی مجموعه مهارت طلبگی به شمارمی آید.

این کتاب شامل دو فصل به شرح زیر است.

کتاب پاسخ به شبهات

فصل اول: برای پاسخ به شبهه چگونه آماده شویم؟

فصل دوم: هنگام پاسخ به شبهات و سوالات چه اموری را رعایت کنیم؟

سوزنچی در بخشی از مقدمه کتاب خود با تأکید بر نقش طلبه در پاسخ به شبهات افراد عام، چنین می نویسد:

دین اسلام برنامه ای برای همه ابعاد زندگی انسان است و کسی که در جایگاه تبلیغ این دین قرار می گیرد، باید خود را برای تبیین و دفاع از این برنامه در جهات گوناگون آماده کند. حضور دین در عرصه های گوناگون زندگی؛ سوالات و شبهات فراوانی را در ذهن افراد ایجاد می کند و مردم چون طلبه و روحانی را نماینده رسمی نهاد دین در جامعه قلمداد می کنند، نه تنها برای دریافت پاسخ احکام شرعی خود، بلکه برای رسیدن به پاسخ سوالات معارفی و اشکالات و شبهات دینی خویش نیز به او مراجعه می کنند.

 پنجمین جلد از مجموعه یازده جلدی مهارتهای طلبگی با عنوان” پاسخ به شبهه و پرسش ” اثر حسین سوزنچی، با قیمت ۶۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه این کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.irمراجعه کنند.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، انتشارات امام علی بن ابیطالب(ع) کتاب توطئه جدید، پاسخ به شبهات قرآنی اثر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی را منتشر کرده است.

اخیراً کتابی در برخی از سایت‌ها منتشر شده که به پندار ناشر یا ناشران آن قرآن را هدف گرفته و خواسته اند ایراداتی بر آن وارد کنند و اصرار دارند که با صرف هزینه‌های زیاد آن را همه جا منتشر کنند و نشان می دهد آن‌ها مأموریتی در این زمینه دارند .

تصور ما این است که جهان خواران که اسلام را مخالف منافع نامشروع خود در منقطه و در جهان می‌بینند، تصور کرده‌اند که اگر قرآن را هدف قرار دهند به هدف خود می رسند؛ زیرا قرآن مهم‌ترین سند مورد اتفاق همه مسلمانان جهان است و حمله به آن حمله به همه مقدسات اسلام می باشد؛ از این رو کتاب توطئه جدید، پاسخ به شبهات قرآنی است.

نویسنده در مقدمه این کتاب را این گونه شرح داده است:۱. تقلید از دیگران و تکرار مکررات و غالبا نامیدن آن به نام خود و بیان ایراد‌هایی که طی ۴ قرن توسط متعصبان مسیحی یا عوامل دولت‌های استعماری نوشته شده و غالبا پاسخ داده شده است؛۲. برداشت‌های توأم با اشتباهات فراوان؛۳. تعصب شدید تؤام با انواع بی ادبی‌ها و توهین‌های شرم آور؛۴. نمایان بودن انگیزه‌های سیاسی در جای جای کتاب، به ویژه در برابر نفوذ سیاسی جمهوری اسلامی در کل منطقه، وگرنه دلیلی دارد که با صرف هزینه فراوان کتابی به صورت رایگان نشر دهند و دین واقعی را به مردم معرفی کنند، آن هم از سوی کسی که خودش اعتراف می‌کند و در وجود خدا شک دارد! آیا چنین کسی می‌خواهد برای مردم دین معرفی کند؟!

برای اینکه مخاطبان عزیز آنچه را که تا این جا گفتیم باور کنند، ده نمونه از ایردهای کتاب مذکور را از آغاز آن (بدون گزینش) و ده نمونه را نیز از اواخر آن (بدون گزنیش) با پاسخ آن ها در این بخش می آوریم تا روشن شود که این شبهه افکنی ها چه اندازه سست و بی پایه است.کتاب پاسخ به شبهات

ساختار کتاب:

 در کتاب توطئه جدید بعد از مقدمه، ویژگی های کتاب مزبور و معرفی نویسنده ، به بررسی و پاسخ به شهبات درباره قرآن همچون: آیا همه چیز در قرآن است؟، مبارزه طلبی قرآن، مطالب تکراری، مشکل محتوایی، محیط زندگی، بی نظمی، دقیق نبودن، علم از دیدگاه قرآن، ابهام فراوان!، منی آب پست، خطاهای پنداری و آن ها که قدر قرآن را می دانند؛ پرداخته شده است.

مطالب قرآن به صورت تکه تکه و غیر مرتبط پشت سر هم قرار گرفته … چینش مطالب نه بر اساس موضوع و نه بر اساس تاریخ نزول است.

برش هایی از کتاب:

مطالب تکراری

او در ادعای تو خالی دیگری می گوید: قرآن شاید تکراری ترین موجود (در جهان ) باشد. اگر کسی یک سوره بزرگ قرآن، مثل بقره را بخواند با خواندن بقیه قرآن چیز زیادی به وی اضافه نمی شود.

 سپس می افزاید: مثال هایی از تکرار مطالب در قرآن کلمه موسی 136 بار در قران تکرار شده و داستان موسی به صورت کوتاه و بلند در 34 سوره تکرار شده است. 

رفع اشتباه:

این محقق عالی مقام و صاحب نظر در تفسیر و علوم اسلامی و تاریخ اسلام! متأسفانه حتی یک بار هم تاریخ زندگی پیغمبر اکرم و کیفیت نزول آیات قرآن را مرور نکرده تا با یک نکته بسیار واضح آشنا شود.

متأسفانه این فرد هرچه به قلمش آمده، بدون حساب و کتاب نوشته است، بی آنکه احتمال دهد روزی زیر ذره بین نقد قرار می گیرد.1اگر مروری بر قرآن داشت ادعا نمی کرد که هر کس سوره بقره را بخواند نیازی به بقیه قرآن ندارد و در تمام سوره های قرآن مطالبی است که در سوره بقره نیامده است و در سوره آل عمران، که بعد از آن است، مسائل زیادی است که در بقره نیست: مطالب مربوط حضرت عیسی و مریم؛ معجزات الهی؛ داستان حواریون؛ داستان مباهله با مسیحیان نجران؛ گفت و گوهای مختلف با اهل کتاب؛ احکام امربه معروف و نهی از منکر؛ داستان جنگ بدر با تمام شاخ و برهایش؛ داستان جنگ احد و مسائل مربوط به آن و مطالب فراوان دیگری از این قبیل در سوره آل عمران آمده است.

خلاصه در هر کدام از سوره های را نگاه کنیم مملو از مطالبی است که در سوره بقره نیامده است و بگذریم از سوره یوسف و مسائل مربوط به جنگ احزاب که در سوره احزاب آمده و حکم همسران پیغمبر و مسائل اخلاق که در سوره لقمان بیان شده و مسائل و احکام دیگر که در سوره مختلف قرآن است و هیچکدام از آنها در سوره بقره نیست.

چطور ممکن است کسی یک بار آیات قران را مرور کرده باشد و چنین سخن بی پایه و مایه ای بیان کند و بگوید: هر چه در سوره ای دیگر است که در سوره بقره امده است؟!

 اگر اسم موسی 136 بار در قران تکرار شده باشد این دلیل بر تکرار قرآن است؟ اگر فی المثل کتابی درباره امیر کبیر نوشته شود از بدو تولد تا پایان کارش را شرح دهد و 500 بار نام امیرکبیر به تناسب مراحل مختلف زندگی اش در آن امده باشد، آن را تکرار مطالب می توان نامید؟

این نویسنده مخاطب خود را چگونه انسانی فرض کرده است؟ فقط کسی تسلیم حرف او می شود که هیچ خبری از قرآن نداند و چیزی نمی فهمد.

فرض کنیم تکرار باشد؛ فصاحت و بلاغت ایجاب می کند چیزی را تکرار کنند، آن هم در طول 23 سال.

آیا ما شعارهای انقلاب را مرتب تکرار نمی کنیم؟ آیا همه کشورها سرود ملی خود را در هر مجلسی تکرار نمی کنند؟

تکرار اگر دارای هدفی باشد مشکلی ایجاد نمی کند.


کتاب توطئه جدید اثر آیت الله مکارم شیرازیDownloads-icon

کتاب پاسخ به شبهات
کتاب پاسخ به شبهات
0

جواب سوال های کتاب آزمایشگاه دهم x بخوانید...