جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم

جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم
جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم

حل تمرین فصل درس مورد نظر خود را
انتخاب کنید

جواب فکر کنید ها ، فعالیت ها ، آزمایش ها و خودرابیازمایید های فصل یازدهم علوم

ویدئو علوم تجربی نهم

جزوه علوم تجربی نهم

جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم

نمونه سوال
علوم تجربی نهم

گروه آموزشی آنلاین پادرس

بخش های سایت

بخش های سایت

لینک های مرتبط

تماس با ما

عضویت در خبرنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پادرس می باشد

طراحی و بهینه سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان

۱,۶۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

۲۲,۵۰۰ تومان ۱۹,۰۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

کاربر گرامی: در این برگه به پاسخ فعالیت های فصل 11 علوم نهم می پردازیم. قبل از بررسی پاسخ ها، لازم است قبلا با محتوای آموزشی فصل از طریق درسنامه فصل 11 آشنایی داشته باشید.

ابتدا با نگاهی گذرا به اهداف فصل یازدهم می پردازیم سپس فعالیت های متن فصل را پاسخ می دهیم.جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم

از کاربران انتظار می رود در پایان این فصل بتوانند :

1) جانداران اطراف خود را با توجه به ویژگی های ظاهری آنها گروه بندی کنند.

2) کلیدهای دوراهی برای شناسایی بعضی از جانداران اطراف خود را طراحی کنند.

3) سلسله مراتب گروه بندی جانداران را گزارش کنند.

4) با به کارگیری رفتارهای سالم نسبت به حفظ گوناگونی جانداران و سلامت خود اقدام کنند.

در انجام دادن فعالیت مربوط به گروه بندی چند جانور، کاربران می توانند از پا یا بال شروع کنند و بعد براساس تعداد پا یا بال، آنها را به گرو ههای کوچک تری تقسیم کنند.

بنابراین، جواب ها ممکن است، متفاوت باشد.

اصراری بر گروه بندی دقیق مطابق با آنچه در سیستماتیک جانوری است، نیست.

بلکه مهم این است که گروه بندی ای که کاربران انجام می دهند از حداکثر شباهت ها به حداقل تفاوت ها منجر شود.

در ابتدا، اساس گروه بندی جانداران، شباهت های ظاهری یا شباهت در محل زندگی یا چگونگی حرکت آنها بوده است؛ اما با افزایش شناخت جانداران، ویژگی های ساختاری و بعد از آن، ویژگی های مولکول هایی مانند DNA و پروتئین ها، مبنای  گروه بندی جانداران شد.

ویژگی های مولکول هایی مانند DNA و پروتئین ها، می توانند مبنای  گروه بندی جانداران باشند.

در گروه های بزر گ تر، گوناگونی و به عبارتی تفاوت ها بیشتر است در حالی که در گروه های کوچک تر، شباهت بیشتر و گوناگونی کم تر است.

الف) پروکاریوت

ب) یاخته های گیاهی، دیواره دارند؛ توجه کنید که قارچ ها و بعضی آغازیان نیز دیواره دارند.

باکتری ها را بر اساس شکل: از چپ به راست به سه گروه مارپیچی ، میله ای و کروی تقسیم می کنند.

عضویت ویژه دانش آموزان

۱,۶۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

۲۲,۵۰۰ تومان ۱۹,۰۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

عالی بود ممنون

تشکر از دیدگاه شما سایت ما را به دوستان خود معرفی کنید.

خیلی عالی بود ممنون

عالیه

ممنون سایت ما را به دوستان خود معرفی کنید.

عالی بود ممنون

خواهش میکنم. تشکر از دیدگاه شما

خوب بود بدک نبود

Awli bud❤

ممنون از توضیخاتتون

خواهش میکنم. تشکر بابت دیدگاه شما سایت ما را به دوستان خودمعرفی کنید.جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم

اگر میشه فعالیت صفحه ی 115راهم بذارید

با سلام کاربر گرامی فعالیت های صفحه 115 همگی پاسخ داده شده اند. سایت ما را به دوستان خود معرفی کنید.

ممنون

ببخشید چطور لینکتونو کپی کنم؟

سلام آدرس سایت ما http://www.ngo82.ir هست میتونید کپی و به دوستان خودتون ارسال کنید.

عالی بود خیلی ممنونم با تشکر کامل و واضح

خوشحالیم که راضی بودید سایت ما را به دوستان خود نیز معرفی کنید.

در مورد فکر کنید صفحه ۱۲۲ باید عرض کنم ویروس ها اصلا تولید مثل ندارند چون اصلا زنده نیستند و پاسخ شما کاملا غلط هست باید گفته شود همانند سازی میکنند خواهشاً اصلاح شود چون کاملا تناقض دارد

با سلام و تشکر بابت دیدگاه شما پاسخ غلط نبود ولی نگارش آن اصلاح شد.

در ضمن پاسخ فکر کنید صفحه ی ۱۲۲ میشود داشتن ماده ی وراثتی که یا DNA هست RNAبا

منظور شما کدام فکر کنید است؟ لطفا سوال با جواب را با هم ارسال کنید تا بررسی شود.

سلام. مطالب و نمونه سوالات همه عالی. من آدرس سایتو به دوستامم دادم اونام خیلی راضی بودن

تشکر از محبت شما اطلاع رسانی هر یک از کاربران عزیز موجب توسعه روز افزون سایت و کمک به آموزش فرزندان ایران سربلند خواهد بود

فاطی عالی بود

عالی بود خیلی ممنونممممم💋♥️♥️♥️

خیلی خوب بود مرسی از زحماتتون

عالی بووود من فردا امتحان نوبت دوم علوم دارم خیلی کمکم کرد مطالبتون امیدوارم هرجا هستید خوش بدرخشید😊 برام دعاااا کنید بیست بگیرم☺انشالله

سلام خیلی خیلی خیلی عالین. واقعا ممنون.

لطفا جواب فعالیت ۱۲۳ رو هم بزارین

در انجام دادن فعالیت مربوط به گروه بندی چند جانور، کاربران می توانند از پا یا بال شروع کنند و بعد براساس تعداد پا یا بال، آنها را به گروه های کوچک تری تقسیم کنند. بنابراین، جواب ها ممکن است، متفاوت باشد. اصراری بر گرو ه بندی دقیق مطابق با آنچه در سیستماتیک جانوری است، نیست. بلکه مهم این است که گروه بندی ای که کاربران انجام می دهند از حداکثر شباهت ها به حداقل تفاوت ها منجر شود. در ابتدا، اساس گروه بندی جانداران، شباهت های ظاهری یا شباهت در محل زندگی یا چگونگی حرکت آنها بوده است؛ اما با افزایش شناخت جانداران، ویژگی های ساختاری و بعد از آن، ویژگی های مولکول هایی مانند DNA و پروتئین ها، مبنای گروه بندی جانداران شد.

مرکز تماس فرامعلم : 28422618-021 همه روزه ساعت 8-19

واتساپ : 09037200169 

ایمیل :  info@faramoallem.com

درباره فرامعلم

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


PDF درسنامه علومDownloads-icon


PDF نمونه سوالات فصل به فصل علوم (بدون جواب)Downloads-icon


pdf نمونه سوالات فصل به فصل کتاب علوم (با جواب)Downloads-icon


PDF درسنامه علومDownloads-icon


pdf نمونه سوالات فصل به فصل علوم (با جواب)Downloads-icon


pdf نمونه سوالات فصل به فصل علوم (بدون پاسخ)Downloads-icon


PDF درسنامه علومDownloads-icon


PDF نمونه سوالات فصل به فصل علوم (با جواب)Downloads-icon


PDF نمونه سوالات فصل به فصل علوم (بدون جواب)Downloads-icon



BlogComments=[188,0];

/*<![CDATA[*/
function GetBC(lngPostid){intTimeZone=33042;strBlogId="darsi";intCount=-1;strResult="";
try{for(i=0;i1)strResult=intCount+” نظر”;
strUrl=”/Idea/?blogid=”+strBlogId+”&postid=”+lngPostid+”&timezone=”+intTimeZone;
strResult=”“+strResult+” “;
document.write(strResult);}


برای حمایت از سایت خواهشمند است بنر زیر را باز کنید. این کار هزینه ای برای شما ندارد.

پاسخ نامه های فصل 11 علوم نهم : در این برگه به پاسخ  فعالیت های فصل 11 علوم نهم می پردازیم.

قبل از بررسی پاسخ ها ، لازم است  قبلا با محتوای آموزشی فصل از  طریق درسنامه فصل 11 آشنایی داشته باشید .

ابتدا  با نگاهی گذرا به اهداف فصل  یازدهم می پردازیم سپس  فعالیت های متن فصل را پاسخ می دهیم.جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم

از کاربران انتظار می رود در پایان این فصل بتوانند:1) جانداران اطراف خود را با توجه به ویژگی های ظاهری آنها گرو ه بندی کنند.2)کلیدهای دوراهی برای شناسایی بعضی از جانداران اطراف خود را طراحی کنند.3) سلسله مراتب گرو ه بندی جانداران را گزارش کنند.4) با به کارگیری رفتارهای سالم نسبت به حفظ گوناگونی جانداران و سلامت خود اقدام کنند.

در انجام دادن فعالیت مربوط به گروه بندی چند جانور، کاربران می توانند از پا یا بال شروع کنند و بعد براساس تعداد پا یا بال، آنها را به گرو ههای کوچک تری تقسیم کنند.

بنابراین، جواب ها ممکن است، متفاوت باشد.

صراری بر گرو ه بندی دقیق مطابق با آنچه در سیستماتیک جانوری است، نیست.

بلکه مهم این است که گروه بندی ای که کاربران انجام می دهند از حداکثر شباهت ها به حداقل تفاوتها منجر شود.

در ابتدا، اساس گروه بندی جانداران، شباهت های ظاهری یا شباهت در محل زندگی یا چگونگی حرکت آنها بوده است؛ اما با افزایش شناخت جانداران، ویژگی های ساختاری و بعد از آن، ویژگی های مولکول هایی مانند DNA و پروتئین ها، مبنای  گروه بندی جانداران شد.

ویژگی های مولکول هایی مانند DNA و پروتئین ها، می توانند مبنای  گروه بندی جانداران باشند.

در گروه های بزر گ تر، گوناگونی و به عبارتی تفاوت ها بیشتر است در حالی که در گروه های کوچک تر، شباهت بیشتر و گوناگونی کم تر است.

الف) پروکاریوت

ب) یاخته های گیاهی، دیواره دارند؛ توجه کنید که قارچ ها و بعضی آغازیان نیز دیواره دارند

شکل باکتری ها،

باکتر یها را بر اساس شکل: از چپ به راست به سه گروه مارپیچی، میله ای و کروی تقسیم می کنند.

نوعی باکتری به نام کلاستریدیوم بوتولینم (Clostridium botolinum ) عامل  تولید نوعی سم مرگ بار است

این باکتری ممکن است در  مواد کنسرو شده باشد، تکثیر و سم مرگباری ایجاد می کند.

این سم با حرارت تجزیه می شود. توجه کنید که امکان وجود این باکتری در ماهی خام نیز وجود دارد.

این باکتری  شکل میله‌ای دارد  و در شرایط بدون اکسیژن بهتر رشد می‌کند.

این باکتری  هاگ درونی تولید می کند . و باکتری را در برابر شرایط سخت محافظت می کند.

این باکتری با تولید سم (نوروتوکسین)، باعث عامل  بیماری کشنده بوتولیسم در انسان می‌شود.

این باکتری کشنده‌ترین سم جهان را تولید می‌کند.

۲ کیلو  گرم سم این باکتری  کلاستریدیوم بوتولینم برای کشتن تمام انسان های کره زمین کافی است.

مقادیر بسیار کم این سم به عنوان دارو  بخصوص زیبایی و رفع چین و چروک پوست نیز استفاده می‌شود.

سم این میکزوب با حرارت از بین می رود

ریرا با حرارت ساختمان مولکولی سم تغییر می کند و دیگر سمی نیست

پس لازم است کنسرو را قبل از مصرف بجوشانیم تا سم احتمالی آن از بین برود.

آنها را براساس رنگ به سه گروه سبز، قرمز و قهوه ای (یا طلایی قهوه ای) تقسیم می کنند.

در این فعالیت به درستی باید از میکروسکوپ استفاده کرد تا بتوان به پرسش پاسخ دادجواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم

ممکن است نمونه هایی مثل تصاویر زیر را ببینید

ب) انواع آن ها در آب ها ی گوناگون متفاوت است .

پ) به کمک  تاژک، مژک و پای کاذب می توانند حرکت کنند.

قارچ ها مانند گیاهان ، سبرینه یا کلروفیل ندارند و نمی توانند مواد غذایی تولید کنند

بلکه مصرف کننده هستند و از بقایای بدن جانداران مثل گیاهان تغذیه می کنند.

پس نمی توان آن ها را در گروه گیاهان و سبزی ها قرار داد.

– كاربرد در تهيه ي مواد غذايي:

1) تولید فرآورده های تخمیری توسط برخی قارچ های ذربینی مثل مخمر ها انجام می شود.

2) تولید پروتئین برای تغذیه دام ها

3) امروزه می توان برخی آنزیم ها، ویتامین ها واسیدهاي آمینه را به کمک باکتری ها و مخمر ها تولید کرد

4 )  تولید انواع اسانس ها و عطرها

5) پرورش قارچ های خوراکی و …

مهم ترين ميكروارگانيسم هايي می توانند در تولید مواد غذایی و فراورده های آن نقش داشته باشند

عبارتند از :  مخمرها، كپك ها و برخي از باكتري ها هستند.

مخمر در ساخت الكل، و تولیداتانول ، گليسرول و دوغ و خامه ترش تخمیری و قهوه ، كاكائو و بالنگ و تولید   scp نقش دارند .

 كپك ها در تهيه ي اسید سیتریک، گلوکونیک و پنير كاممبرت و آنزيم شبه رنين به كار مي رود.

این موجودات مرز بین زنده و غیرزنده اند.

ویروس ها وقتی در درون یاخته های زندهٔ جانداران قرار توانایی تکثیر دارند و مانند جانداران می توانند تولید مثل کنند.

ویروس ایدز دارای »RNA« مولکول دارای اطلاعات وراثتی(، پوشش پروتئینی و یک پوشش ) فسفولیپیدی  است. طول بکشد. به افرادی که ناقل ویروس ایدز هستند، اما بیمار نیستند

آن ها را  » اچ آی وی « مثبت می گویند.

همهٔ نشانه های مربوط به بیماری ایدز به این علت است که ویروس ایدز، سامانه ایمنی بدن را ضعیف می کند.

ویروس ایدز در گویچه های سفید تکثیر، و تعداد آن زیاد می شود.

در نهایت گویچهٔ سفید می ترکد و ویروس ها در خون و آب میان بافتی(محیط داخلی) پراکنده می شوند و گویچه های سفید دیگر را آلوده می کنند؛

به این ترتیب، سامانهٔ ایمنی بدن ضعیف می شود. بنابراین، فرد به علت انواع عفونت و یا بیماریهایی مانند سرطان، جان خود را از دست می دهد.

از ورود ویروس به بدن تا بروز نشانه های بیماری ممکن است حتی ده سال طول بکشد.

از آنجا که ویروس ایدز به گویچه های سفید حمله می کند،

هر وسیلهٔ تیزی که به ویروس ایدز آلوده باشد، آن را از طریق بریدگی هایی که ایجاد می کند(هر چند کوچک و جزئی) به بدن فرد سالم منتقل می کند؛

بنابراین اشیایی مانند تیغ، سُرنگ، مسواک، وسایل تتو و خالکوبی در صورت آلوده بودن، ویروس ایدز را از فردی به فرد دیگر منتقل می کنند.

یکی دیگر از را ه های انتقال ویروس ایدز ارتباط جنسیِ حفاظت نشده است.

هنوز درمانی برای این بیماری پیدا نشده است؛ گرچه داروهایی هست که از پیشرفت بیماری جلوگیری می کنند.

برای حمایت از سایت خواهشمند است بنر زیر را باز کنید. این کار هزینه ای برای شما ندارد.

نویسنده : خنجی
بازدید : 41672
GetBC(188); تاريخ : سه
شنبه
24 بهمن
1396 ساعت: 19:45



{{ successMsg }}

{{ errorMsg }}

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

برای استفاده بسیاری از امکانات گاما و خیلی از وبسایت ها باید جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

برای این کار باید به تنظیمات مرورگر خود مراجعه کنید.
در صورت نیاز به راهنمایی اینجا کلیک کنید..

{{ total }} مورد پیدا کردم!

نمونه سوال+44,000

محتوای آموزشی+12,000

پرسش و پاسخ+12,000

آزمون آنلاین+2,700

درسنامه آموزشی +1,200

مدرسه یاب+130,000

نمونه سوال

محتوای آموزشی

پرسش و پاسخ

آزمون آنلاین

درسنامه آموزشی

مدرسه یاب

معلم خصوصی

مباحث :
فصل یازدهم: گوناگونی جانداران

برای دانلود
ثبت نام کنید (
وارد شوید
) و کیف پول خود را شارژ کنید.

لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

آزمون آنلاین

20 تست

آزمون تستی فصل 11 علوم تجربی نهم | گوناگونی جانداران

آزمون آنلاین

50 تست

تست آمادگی مرحله دوم آزمون پیشرفت تحصیلی: علوم تجربی نهم | درس 1 تا 10

آزمون آنلاین

20 تست

آزمون تستی فصل 10 علوم تجربی نهم | نگاهی به فضا

جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم

رایـــــگان

1 صفحه

آزمونک علوم تجربی پایه نهم | فصل یازدهم: گوناگونی جانداران

16 صفحه

راهنمای گام به گام علوم تجربی نهم | فصل هشتم: فشار و آثار آن

رایـــــگان

1 صفحه

آزمون تستی فصل 10 علوم تجربی نهم مدرسه نمونه دولتی جواد الائمه + کلید

رایـــــگان

2 صفحه

آزمون تستی فصل 10 علوم نهم

2 صفحه

ارزشیابی تکوینی علوم تجربی نهم مدرسه پردیس نوین | فصل 8 و 9

2 صفحه

آزمونک علوم تجربی نهم مدرسه شاهد قائم شهر | فصل 8: فشار و آثار آن

3 صفحه

المپیاد علمی علوم تجربی پایۀ نهم استان خراسان رضوی (30 سؤال تستی ) | مرحلۀ اول:…

2 صفحه

ارزشیابی مستمر علوم تجربی نهم (فیزیک) | فصل 4 و 5 و 8 و 9

2 صفحه

آزمونک علوم تجربی نهم مدرسه شهید بهشتی (پسرانه) چالوس | فصل هشتم: فشار و آثار آن

3 صفحه

ارزشیابی مستمر علوم نهم دبیرستان پاینده فصل 8 و 9 | بهمن 96

راهنمای گام به گام علوم تجربی نهم | فصل یازدهم: گوناگونی جانداران

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

آنچه مطالعه خواهید کرد

در درس یازدهم علوم نهم راجع به انواع جانداران و تنوع آنها صحبت می‌شود و این درس گوناگونی جانداران نام دارد. در این نمونه سوال مباحث مختلفی مثل جلبک ها، باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، آغازیان، نام علمی برای جانداران، فتوسنتز، ویروس ایدز و غیره مطرح شده‌اند. در ادامه می‌توانید نمونه سوالات علوم نهم فصل گوناگونی جانداران را در فرمت PDF و به صورت کاملا رایگان دانلود کنید.

خوب است بدانید:

 

جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم

تمام نمونه سوالات در یک اپلیکیشن

استادبانک بزرگترین سایت تدریس خصوصی در کشور است

 دانلود مستقیم اپلیکیشن (فایل APK)

 دانلود مستقیم اپلیکیشن (فایل APK) (لینک کمکی)

 لینک دریافت رایگان از Google Play

 لینک آشنایی بیشتر با اپلیکیشن

از طریق لینک زیر چند نمونه سوال را دانلود کنید.

دانلود فایل PDF فصل یازدهم علوم پایه نهم [کلیک کنید]

[سوالات همراه با جواب است – حجم فایل: 1 مگابایت]

نمونه سوالات فصل های مختلف علوم پایه نهم

برای دانلود هر فصل روی لینک آن کلیک کنید

درس 1 (مواد و نقش آنها در زندگی) | درس 2 (رفتار اتم ها با یکدیگر) | درس 3 (به دنبال محیطی بهتر برای زندگی) | درس 4 (حرکت چیست؟) | درس 5 (نیرو) | درس 6 (زمین ساخت ورقه ای) | درس 7 (آثاری از گذشته زمین) | درس 8 (فشار و آثار آن) | درس 9 (ماشین ها) | درس 10 (نگاهی به فضا) | درس 12 (دنیای گیاهان) | درس 13 (جانوران بی مهره) | درس 14 (جانوران مهره دار) | درس 15 (با هم زیستن)

لینک دانلود تمامِ نمونه سوالات علوم پایه نهم

 

برای بهتر دیدن تصاویر میتوانید روی آنها زوم کنید

 

ماجرای من و نوشتن از 10 سالگیم شروع شد. بعد از 15 سال خوشحالم که هنوز می‌نویسم و این نوشتن یه بخشی از شغلم شده. این روزها بیشتر وقتم صرف مدیریت بلاگِ استادبانک و تیک تاک تِک میشه 🙂

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

در کادر زیر نمونه سوال، گام به گام، جزوه، نکات درسی، مشاوره و … را جستجو کنید

جدیدترین مطالب

نمونه سوالات امتحانی نوبت اول و دوم درس هنر دهم و یازدهم

دانلود نمونه سوال انسان و محیط زیست یازدهم نوبت اول و دوم

دانلود نمونه سوال دین و زندگی یازدهم انسانی نوبت اول و دوم

دانلود نمونه سوال جغرافیا یازدهم انسانی نوبت اول و دوم

نمونه سوالات امتحانی نوبت اول و دوم درس فیزیک یازدهم رشته ریاضی

حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریفجواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم

استادبانک مفتخر است که توانسته است، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود

استادبانک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استادبانک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

استادبانک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه استادبانک می باشد.


دانلود فایل PDF فصل یازدهم علوم پایه نهم [کلیک کنید]Downloads-icon

سوالات علوم نهم فصل یازدهم ( گوناگونی جانداران ) با جواب

سوال و جواب علوم درس 11

 

جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم

📚 سوالات درس به درس علوم نهم
🔴 درس یازدهم : گوناگونی جانداران

دانلود سوالات فصل یازدهم علوم نهم



خیلی بده دان نمیشه

بسیار عای واقعن متشکرم خیلی ممنون واقع قشنگ ومفید بود😚😚😚😚😚😚😚😚☺☺☺☺☺☺☺😍😍😍😍

خیلی بده برام دان نمیشهه

اینا چیه بعضی از سوالات درست پیدا نیس…..


دانلود سوالات فصل یازدهم علوم نهمDownloads-icon

جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم
جواب تمام فعالیت های فصل 11 علوم نهم
0


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جواب آزمايش هاي كتاب آزمايشگاه دهم x بخوانید...