جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11

جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11
جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11

۱,۶۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

۲۲,۵۰۰ تومان ۱۹,۰۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

کاربر گرامی: در این برگه به پاسخ فعالیت های فصل 11 علوم نهم می پردازیم. قبل از بررسی پاسخ ها، لازم است قبلا با محتوای آموزشی فصل از طریق درسنامه فصل 11 آشنایی داشته باشید.

ابتدا با نگاهی گذرا به اهداف فصل یازدهم می پردازیم سپس فعالیت های متن فصل را پاسخ می دهیم.

جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11

از کاربران انتظار می رود در پایان این فصل بتوانند :

1) جانداران اطراف خود را با توجه به ویژگی های ظاهری آنها گروه بندی کنند.

2) کلیدهای دوراهی برای شناسایی بعضی از جانداران اطراف خود را طراحی کنند.

3) سلسله مراتب گروه بندی جانداران را گزارش کنند.

4) با به کارگیری رفتارهای سالم نسبت به حفظ گوناگونی جانداران و سلامت خود اقدام کنند.

در انجام دادن فعالیت مربوط به گروه بندی چند جانور، کاربران می توانند از پا یا بال شروع کنند و بعد براساس تعداد پا یا بال، آنها را به گرو ههای کوچک تری تقسیم کنند.

بنابراین، جواب ها ممکن است، متفاوت باشد.

اصراری بر گروه بندی دقیق مطابق با آنچه در سیستماتیک جانوری است، نیست.

بلکه مهم این است که گروه بندی ای که کاربران انجام می دهند از حداکثر شباهت ها به حداقل تفاوت ها منجر شود.

در ابتدا، اساس گروه بندی جانداران، شباهت های ظاهری یا شباهت در محل زندگی یا چگونگی حرکت آنها بوده است؛ اما با افزایش شناخت جانداران، ویژگی های ساختاری و بعد از آن، ویژگی های مولکول هایی مانند DNA و پروتئین ها، مبنای  گروه بندی جانداران شد.

ویژگی های مولکول هایی مانند DNA و پروتئین ها، می توانند مبنای  گروه بندی جانداران باشند.

در گروه های بزر گ تر، گوناگونی و به عبارتی تفاوت ها بیشتر است در حالی که در گروه های کوچک تر، شباهت بیشتر و گوناگونی کم تر است.

الف) پروکاریوت

ب) یاخته های گیاهی، دیواره دارند؛ توجه کنید که قارچ ها و بعضی آغازیان نیز دیواره دارند.

باکتری ها را بر اساس شکل: از چپ به راست به سه گروه مارپیچی ، میله ای و کروی تقسیم می کنند.

عضویت ویژه دانش آموزان

۱,۶۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

۲۲,۵۰۰ تومان ۱۹,۰۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

عالی بود ممنون

تشکر از دیدگاه شما سایت ما را به دوستان خود معرفی کنید.

خیلی عالی بود ممنون

عالیه

ممنون سایت ما را به دوستان خود معرفی کنید.

عالی بود ممنون

خواهش میکنم. تشکر از دیدگاه شما

خوب بود بدک نبود

Awli bud❤

ممنون از توضیخاتتون

خواهش میکنم. تشکر بابت دیدگاه شما سایت ما را به دوستان خودمعرفی کنید.

جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11

اگر میشه فعالیت صفحه ی 115راهم بذارید

با سلام کاربر گرامی فعالیت های صفحه 115 همگی پاسخ داده شده اند. سایت ما را به دوستان خود معرفی کنید.

ممنون

ببخشید چطور لینکتونو کپی کنم؟

سلام آدرس سایت ما http://www.ngo82.ir هست میتونید کپی و به دوستان خودتون ارسال کنید.

عالی بود خیلی ممنونم با تشکر کامل و واضح

خوشحالیم که راضی بودید سایت ما را به دوستان خود نیز معرفی کنید.

در مورد فکر کنید صفحه ۱۲۲ باید عرض کنم ویروس ها اصلا تولید مثل ندارند چون اصلا زنده نیستند و پاسخ شما کاملا غلط هست باید گفته شود همانند سازی میکنند خواهشاً اصلاح شود چون کاملا تناقض دارد

با سلام و تشکر بابت دیدگاه شما پاسخ غلط نبود ولی نگارش آن اصلاح شد.

در ضمن پاسخ فکر کنید صفحه ی ۱۲۲ میشود داشتن ماده ی وراثتی که یا DNA هست RNAبا

منظور شما کدام فکر کنید است؟ لطفا سوال با جواب را با هم ارسال کنید تا بررسی شود.

سلام. مطالب و نمونه سوالات همه عالی. من آدرس سایتو به دوستامم دادم اونام خیلی راضی بودن

تشکر از محبت شما اطلاع رسانی هر یک از کاربران عزیز موجب توسعه روز افزون سایت و کمک به آموزش فرزندان ایران سربلند خواهد بود

فاطی عالی بود

عالی بود خیلی ممنونممممم💋♥️♥️♥️

خیلی خوب بود مرسی از زحماتتون

عالی بووود من فردا امتحان نوبت دوم علوم دارم خیلی کمکم کرد مطالبتون امیدوارم هرجا هستید خوش بدرخشید😊 برام دعاااا کنید بیست بگیرم☺انشالله

سلام خیلی خیلی خیلی عالین. واقعا ممنون.

لطفا جواب فعالیت ۱۲۳ رو هم بزارین

در انجام دادن فعالیت مربوط به گروه بندی چند جانور، کاربران می توانند از پا یا بال شروع کنند و بعد براساس تعداد پا یا بال، آنها را به گروه های کوچک تری تقسیم کنند. بنابراین، جواب ها ممکن است، متفاوت باشد. اصراری بر گرو ه بندی دقیق مطابق با آنچه در سیستماتیک جانوری است، نیست. بلکه مهم این است که گروه بندی ای که کاربران انجام می دهند از حداکثر شباهت ها به حداقل تفاوت ها منجر شود. در ابتدا، اساس گروه بندی جانداران، شباهت های ظاهری یا شباهت در محل زندگی یا چگونگی حرکت آنها بوده است؛ اما با افزایش شناخت جانداران، ویژگی های ساختاری و بعد از آن، ویژگی های مولکول هایی مانند DNA و پروتئین ها، مبنای گروه بندی جانداران شد.

مرکز تماس فرامعلم : 28422618-021 همه روزه ساعت 8-19

واتساپ : 09037200169 

ایمیل :  info@faramoallem.com

درباره فرامعلم

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


PDF درسنامه علومDownloads-icon


PDF نمونه سوالات فصل به فصل علوم (بدون جواب)Downloads-icon


pdf نمونه سوالات فصل به فصل کتاب علوم (با جواب)Downloads-icon


PDF درسنامه علومDownloads-icon


pdf نمونه سوالات فصل به فصل علوم (با جواب)Downloads-icon


pdf نمونه سوالات فصل به فصل علوم (بدون پاسخ)Downloads-icon


PDF درسنامه علومDownloads-icon


PDF نمونه سوالات فصل به فصل علوم (با جواب)Downloads-icon


PDF نمونه سوالات فصل به فصل علوم (بدون جواب)Downloads-icon



BlogComments=[188,0];

/*<![CDATA[*/
function GetBC(lngPostid){intTimeZone=33042;strBlogId="darsi";intCount=-1;strResult="";
try{for(i=0;i1)strResult=intCount+” نظر”;
strUrl=”/Idea/?blogid=”+strBlogId+”&postid=”+lngPostid+”&timezone=”+intTimeZone;
strResult=”“+strResult+” “;
document.write(strResult);}


برای حمایت از سایت خواهشمند است بنر زیر را باز کنید. این کار هزینه ای برای شما ندارد.

پاسخ نامه های فصل 11 علوم نهم : در این برگه به پاسخ  فعالیت های فصل 11 علوم نهم می پردازیم.

قبل از بررسی پاسخ ها ، لازم است  قبلا با محتوای آموزشی فصل از  طریق درسنامه فصل 11 آشنایی داشته باشید .

ابتدا  با نگاهی گذرا به اهداف فصل  یازدهم می پردازیم سپس  فعالیت های متن فصل را پاسخ می دهیم.

جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11

از کاربران انتظار می رود در پایان این فصل بتوانند:1) جانداران اطراف خود را با توجه به ویژگی های ظاهری آنها گرو ه بندی کنند.2)کلیدهای دوراهی برای شناسایی بعضی از جانداران اطراف خود را طراحی کنند.3) سلسله مراتب گرو ه بندی جانداران را گزارش کنند.4) با به کارگیری رفتارهای سالم نسبت به حفظ گوناگونی جانداران و سلامت خود اقدام کنند.

در انجام دادن فعالیت مربوط به گروه بندی چند جانور، کاربران می توانند از پا یا بال شروع کنند و بعد براساس تعداد پا یا بال، آنها را به گرو ههای کوچک تری تقسیم کنند.

بنابراین، جواب ها ممکن است، متفاوت باشد.

صراری بر گرو ه بندی دقیق مطابق با آنچه در سیستماتیک جانوری است، نیست.

بلکه مهم این است که گروه بندی ای که کاربران انجام می دهند از حداکثر شباهت ها به حداقل تفاوتها منجر شود.

در ابتدا، اساس گروه بندی جانداران، شباهت های ظاهری یا شباهت در محل زندگی یا چگونگی حرکت آنها بوده است؛ اما با افزایش شناخت جانداران، ویژگی های ساختاری و بعد از آن، ویژگی های مولکول هایی مانند DNA و پروتئین ها، مبنای  گروه بندی جانداران شد.

ویژگی های مولکول هایی مانند DNA و پروتئین ها، می توانند مبنای  گروه بندی جانداران باشند.

در گروه های بزر گ تر، گوناگونی و به عبارتی تفاوت ها بیشتر است در حالی که در گروه های کوچک تر، شباهت بیشتر و گوناگونی کم تر است.

الف) پروکاریوت

ب) یاخته های گیاهی، دیواره دارند؛ توجه کنید که قارچ ها و بعضی آغازیان نیز دیواره دارند

شکل باکتری ها،

باکتر یها را بر اساس شکل: از چپ به راست به سه گروه مارپیچی، میله ای و کروی تقسیم می کنند.

نوعی باکتری به نام کلاستریدیوم بوتولینم (Clostridium botolinum ) عامل  تولید نوعی سم مرگ بار است

این باکتری ممکن است در  مواد کنسرو شده باشد، تکثیر و سم مرگباری ایجاد می کند.

این سم با حرارت تجزیه می شود. توجه کنید که امکان وجود این باکتری در ماهی خام نیز وجود دارد.

این باکتری  شکل میله‌ای دارد  و در شرایط بدون اکسیژن بهتر رشد می‌کند.

این باکتری  هاگ درونی تولید می کند . و باکتری را در برابر شرایط سخت محافظت می کند.

این باکتری با تولید سم (نوروتوکسین)، باعث عامل  بیماری کشنده بوتولیسم در انسان می‌شود.

این باکتری کشنده‌ترین سم جهان را تولید می‌کند.

۲ کیلو  گرم سم این باکتری  کلاستریدیوم بوتولینم برای کشتن تمام انسان های کره زمین کافی است.

مقادیر بسیار کم این سم به عنوان دارو  بخصوص زیبایی و رفع چین و چروک پوست نیز استفاده می‌شود.

سم این میکزوب با حرارت از بین می رود

ریرا با حرارت ساختمان مولکولی سم تغییر می کند و دیگر سمی نیست

پس لازم است کنسرو را قبل از مصرف بجوشانیم تا سم احتمالی آن از بین برود.

آنها را براساس رنگ به سه گروه سبز، قرمز و قهوه ای (یا طلایی قهوه ای) تقسیم می کنند.

در این فعالیت به درستی باید از میکروسکوپ استفاده کرد تا بتوان به پرسش پاسخ داد

جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11

ممکن است نمونه هایی مثل تصاویر زیر را ببینید

ب) انواع آن ها در آب ها ی گوناگون متفاوت است .

پ) به کمک  تاژک، مژک و پای کاذب می توانند حرکت کنند.

قارچ ها مانند گیاهان ، سبرینه یا کلروفیل ندارند و نمی توانند مواد غذایی تولید کنند

بلکه مصرف کننده هستند و از بقایای بدن جانداران مثل گیاهان تغذیه می کنند.

پس نمی توان آن ها را در گروه گیاهان و سبزی ها قرار داد.

– كاربرد در تهيه ي مواد غذايي:

1) تولید فرآورده های تخمیری توسط برخی قارچ های ذربینی مثل مخمر ها انجام می شود.

2) تولید پروتئین برای تغذیه دام ها

3) امروزه می توان برخی آنزیم ها، ویتامین ها واسیدهاي آمینه را به کمک باکتری ها و مخمر ها تولید کرد

4 )  تولید انواع اسانس ها و عطرها

5) پرورش قارچ های خوراکی و …

مهم ترين ميكروارگانيسم هايي می توانند در تولید مواد غذایی و فراورده های آن نقش داشته باشند

عبارتند از :  مخمرها، كپك ها و برخي از باكتري ها هستند.

مخمر در ساخت الكل، و تولیداتانول ، گليسرول و دوغ و خامه ترش تخمیری و قهوه ، كاكائو و بالنگ و تولید   scp نقش دارند .

 كپك ها در تهيه ي اسید سیتریک، گلوکونیک و پنير كاممبرت و آنزيم شبه رنين به كار مي رود.

این موجودات مرز بین زنده و غیرزنده اند.

ویروس ها وقتی در درون یاخته های زندهٔ جانداران قرار توانایی تکثیر دارند و مانند جانداران می توانند تولید مثل کنند.

ویروس ایدز دارای »RNA« مولکول دارای اطلاعات وراثتی(، پوشش پروتئینی و یک پوشش ) فسفولیپیدی  است. طول بکشد. به افرادی که ناقل ویروس ایدز هستند، اما بیمار نیستند

آن ها را  » اچ آی وی « مثبت می گویند.

همهٔ نشانه های مربوط به بیماری ایدز به این علت است که ویروس ایدز، سامانه ایمنی بدن را ضعیف می کند.

ویروس ایدز در گویچه های سفید تکثیر، و تعداد آن زیاد می شود.

در نهایت گویچهٔ سفید می ترکد و ویروس ها در خون و آب میان بافتی(محیط داخلی) پراکنده می شوند و گویچه های سفید دیگر را آلوده می کنند؛

به این ترتیب، سامانهٔ ایمنی بدن ضعیف می شود. بنابراین، فرد به علت انواع عفونت و یا بیماریهایی مانند سرطان، جان خود را از دست می دهد.

از ورود ویروس به بدن تا بروز نشانه های بیماری ممکن است حتی ده سال طول بکشد.

از آنجا که ویروس ایدز به گویچه های سفید حمله می کند،

هر وسیلهٔ تیزی که به ویروس ایدز آلوده باشد، آن را از طریق بریدگی هایی که ایجاد می کند(هر چند کوچک و جزئی) به بدن فرد سالم منتقل می کند؛

بنابراین اشیایی مانند تیغ، سُرنگ، مسواک، وسایل تتو و خالکوبی در صورت آلوده بودن، ویروس ایدز را از فردی به فرد دیگر منتقل می کنند.

یکی دیگر از را ه های انتقال ویروس ایدز ارتباط جنسیِ حفاظت نشده است.

هنوز درمانی برای این بیماری پیدا نشده است؛ گرچه داروهایی هست که از پیشرفت بیماری جلوگیری می کنند.

برای حمایت از سایت خواهشمند است بنر زیر را باز کنید. این کار هزینه ای برای شما ندارد.

نویسنده : خنجی
بازدید : 41671
GetBC(188); تاريخ : سه
شنبه
24 بهمن
1396 ساعت: 19:45

حل تمرین فصل درس مورد نظر خود را
انتخاب کنید

جواب فکر کنید ها ، فعالیت ها ، آزمایش ها و خودرابیازمایید های فصل یازدهم علوم

ویدئو علوم تجربی نهم

جزوه علوم تجربی نهم

جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11

نمونه سوال
علوم تجربی نهم

گروه آموزشی آنلاین پادرس

بخش های سایت

بخش های سایت

لینک های مرتبط

تماس با ما

عضویت در خبرنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پادرس می باشد

طراحی و بهینه سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان



{{ successMsg }}

{{ errorMsg }}

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

برای استفاده بسیاری از امکانات گاما و خیلی از وبسایت ها باید جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

برای این کار باید به تنظیمات مرورگر خود مراجعه کنید.
در صورت نیاز به راهنمایی اینجا کلیک کنید..

{{ total }} مورد پیدا کردم!

نمونه سوال+44,000

محتوای آموزشی+12,000

پرسش و پاسخ+12,000

آزمون آنلاین+2,700

درسنامه آموزشی +1,200

مدرسه یاب+130,000

نمونه سوال

محتوای آموزشی

پرسش و پاسخ

آزمون آنلاین

درسنامه آموزشی

مدرسه یاب

معلم خصوصی

مباحث :
فصل یازدهم: گوناگونی جانداران

برای دانلود
ثبت نام کنید (
وارد شوید
) و کیف پول خود را شارژ کنید.

لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

آزمون آنلاین

14 تست

آزمون فصل 9 و 10 علوم تجربی نهم مدرسه شهید رجایی دهگلان و پژوهش طهماسبقلی

آزمون آنلاین

20 تست

آزمون مجازی علوم تجربی پایه نهم دبیرستان علوی تبریز | فصل 9: ماشین ها

آزمون آنلاین

20 تست

آزمون تستی فصل 11 علوم تجربی نهم | گوناگونی جانداران

جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11

2 صفحه

ارزشیابی تکوینی علوم تجربی نهم مدرسه پردیس نوین | فصل 8 و 9

2 صفحه

ارزشیابی فصل 8 و 9 علوم تجربی نهم مدرسه جواد الائمه + پاسخ

13 صفحه

سوالات تستی طبقه بندی شده فصل 8 علوم نهم | ویژه آمادگی تیزهوشان و نمونه دولتی +…

2 صفحه

نمونه سوال علوم تجربی پایه نهم با پاسخ تشریحی | فصل 11: گوناگونی جانداران

رایـــــگان

3 صفحه

جزوه آموزشی علوم نهم | مبحث انواع ماشین ها

رایـــــگان

1 صفحه

آزمون علوم تجربی پایه نهم مدرسه جواد الائمه | بخش‌های زمین شناسی و زیست شناسی +…

4 صفحه

سوالات تستی علوم تجربی نهم مدرسه جواد الائمه | فصل 11: گوناگونی جانداران

5 صفحه

سؤالات کاربردی بخش های زمین شناسی و ستاره شناسی علوم نهم دبیرستان تیزهوشان شهید…

رایـــــگان

2 صفحه

آزمون تستی علوم تجربی نهم – فصل 1 تا 10

4 صفحه

جمع بندی مطالب فصل 10 و 11 علوم تجربی نهم

راهنمای گام به گام علوم تجربی نهم | فصل یازدهم: گوناگونی جانداران

سیستم اشتراک گذاری ویدیو

امروزه در گروه بندی جانداران، علاوه بر صفت های ظاهری، شباهت مولکول های تشکیل دهندهٔ سلول ها را نیز بررسی می کنند. به نظر شما برای این منظور چه مولکولی مناسب است,امروزه در گروه بندی جانداران، علاوه بر صفت های ظاهری … .

امروزه در گروه بندی جانداران، افزون بر صفت های ظاهری، شباهت مولکول های تشکیل دهندهٔ یاخته ها را نیز بررسی می کنند. به نظر شما برای این منظور چه مولکولی مناسب است؟ .

جزوه فصل 11 علوم نهم … ظاهری گروه بندی می کردند اما با شناخت بیش تر جانداران، علاوه بر صفت های ظاهری، ساختار های داخلی پیکر جانداران معیار مهمی برای گروه بندی آن ها شد.به عنوان مثال جانوران بر … .

جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11

با شناخت بیشتر جانداران، علاوه بر صفت های ظاهری، به ساختارهای داخلی پیکر جانداران نیز توجه شد؛ مثلاً بودن یا نبودن ستون مهره معیاری برای گروه بندی جانوران به دوگروه بزرگ مهره داران و بی مهره … .

امروزه در گروه بندی جانداران شباهت مولکول های سلول نیز بررسی می شود که به این منظور از مولکول dna استفاده می شود چون دستور العمل صفات و ویژگی های جانداران روی ژن های همین مولکول ها قرار دارد. .

فعالیت صفحه 115 پاسخ نامه فعالیت های فصل 11 علوم نهم. در انجام دادن فعالیت مربوط به گروه بندی چند جانور، کاربران می توانند از پا یا بال شروع کنند و بعد براساس تعداد پا یا بال، آنها را به گرو ههای …

برای دیدن مطلب از سایت اصلی لطفا روی لینک زیر کلیک نماییدسایت اصلی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

رمز عبور را فراموش کرده اید

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام

مارس 17, 2019
انشا, علوم تجربی نهم, انشا پایه نهم

0

خود را بیازمایید صفحه 115 علوم پایه نهم امروزه در گروه بندی جانداران افزون بر صفت های ظاهری شباهت مولکول های تشکیل دهنده سلول ها را نیز بررسی می کنند صفحه 115 علوم پایه نهم گروه بندی جانداران افزون بر صفت های ظاهری شباهت مولکول های تشکیل دهنده سوال: امروزه …

سایت انشا او آر جی ( مرجع انشا ) از مرداد سال 97 شروع به کار کرده است.

تمام مطالب این سایت ، کاملا اختصاصی بوده و به دستان پرمهر و محبت نویسندگان سایت که از دانش آموزان مدارس مختلف از سراسر ایران است گردآوری شده است.

کپی برداری از مطالب ، به هرنحوی چه با ذکر منبع چه با ذکر اسم سایت ممنوع بوده و قابل پیگیری می باشد.

جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11

انشاء

جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11
جواب فعالیت صفحه 115 علوم نهم فصل 11
0


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود جواب آزمایش های کتاب آزمایشگاه یازدهم x بخوانید...