پاسخگویی سوالات شرعی بانوان

پاسخگویی سوالات شرعی بانوان
پاسخگویی سوالات شرعی بانوان

حوزه/ امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها امکان پاسخگویی به احکام شرعی بانوان را با استفاده از بستر فضای مجازی فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  واحد پاسخگویی به احکام شرعی یکی از واحدهای امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها است که در ایام قبل از شیوع کرونا این واحد به صورت حضوری به پرسش‌های شرعی، اعتقادی بانوان و دختران نوجوان و جوان پاسخگویی داشته است اما از زمان شیوع کرونا به دلیل حفظ سلامت مردم این واحد فعالیت خود را تعلیق کرده است.

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها پس از شیوع کرونا در قالب فایل‌های «دین و زندگی» احکام و پرسش‌های تخصصی مربوط به بانوان و پرسش‌های دینی مرسوم را به بانوان و دختران نوجوان و جوان اطلاع‌رسانی می‌کند.

در روزهای اخیر امکان طرح پرسش‌های شرعی برای بانوان از طریق کانال مجازی آستان مهر در پیام رسان بومی ایتا به آدرسastanehmehr@ فراهم شده است که بانوان و دختران نوجوان و جوان می‌توانند سوالات شرعی خود را به همراه نام مرجع برای ادمین کانال بفرستند، تا اساتید امور فرهنگی خواهران پاسخگوی سؤالات بانوان و دختران به صورت مجازی باشند.

در قالب فایل اخیر« دین و زندگی» به این پرسش شرعی پاسخ داده شده که شرکت در تجمعات با احتمال مبتلا شدن به کرونا از نظر فقهی چه حکمی دارد که در پاسخ بیان شده است که از وارد شدن به محلی که احتمال عقلانی مبتلا شدن وجود دارد اجتناب شود مگر اینکه با رعایت نکات بهداشتی این احتمال منتفی و یا غیر قابل توجه باشد.

پاسخگویی سوالات شرعی بانوان

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری حوزه محفوظ است. ۱۳۹۸©
بازنشر مطالب خبرگزاری حوزه در سایر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بدون ذکر منبع آزاد است.

جهرم- مسئول دفتر امام جمعه جهرم گفت: در راستای تسهیل امر پاسخگویی به احکام شرعی بانوان، بخش ویژه پاسخگویی به سوالات شرعی بانوان توسط پاسخگوی خانم راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام زین العابدین دست داده در جمع خبرنگاران از راه اندازی مرکز تخصصی پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان در شهرستان جهرم خبر داد و اظهار داشت: در راستای تسهیل امر پاسخگویی به احکام شرعی بانوان، بخش ویژه پاسخگویی به سوالات شرعی بانوان توسط پاسخگوی خانم از حوزه علمیه «حضرت نرجس (س)» شهرستان جهرم راه اندازی شد.

وی افزود: این دفتر با حضور کارشناسان علوم دینی از بانوان فارغ التحصیل حوزه علمیه و مجرب در امر احکام شرعی، راه اندازی شده و به صورت تلفنی و حضوری پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی بانوان را بر عهده دارد.

دست داده گفت: دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان زیر نظر دفتر امام جمعه شهرستان جهرم است و از ساعت ۹ تا ۱۲ روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه فعالیت دارد.

رئیس دفتر امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه علاقمندان برای دریافت پاسخ سوالات خود می‌توانند در ساعات مشخص شده با شماره تلفن ۵۴۲۲۸۶۶۵ تماس گرفته و پاسخ پرسش‌های شرعی خود را دریافت کنند، بیان داشت: بانوان می‌توانند به صورت حضوری و با مراجعه به این دفتر نیز سوالات شرعی خود را مطرح کنند و آدرس دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان در خیابان معلم جنب داروخانه خادمی قرار دارد.

پاسخگویی سوالات شرعی بانوان

وی ادامه داد: علاوه بر دفتر تخصصی پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان، یک دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی در دفتر امام جمعه جهرم و یک دفتر نیز در مدرسه علمیه «زمانیه» همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ پاسخگوی سوالات شرعی شهروندان است.

دست داده اظهار کرد: مردم می‌توانند به صورت تلفنی و یا مراجعه حضوری به این مراکز سوالات شرعی خود را مطرح کرده و پاسخ آن را از کارشناسان دینی حوزه علمیه‌های علمیه دریافت کنند.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

لیست مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی از طریق تلفن اعلام شد.

لیست مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی از طریق تلفن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) این لیست که از سوی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری منتشر شده به شرح زیر است:

پاسخگویی سوالات شرعی بانوان



انتهای پیام

پاسخگویی سوالات شرعی بانوان
پاسخگویی سوالات شرعی بانوان
0

دانلود حل تمرین کتاب ریاضی دهم رشته تجربی و ریاضی x بخوانید...