پاسخ به شبهات سیاسی

پاسخ به شبهات سیاسی
پاسخ به شبهات سیاسی

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات – ایکس شبهه – ‌x-shobhe» می باشد. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.


مجموعه سوالات اعتقادی – بخش پانزدهم…Downloads-icon


مجموعه سوالات قرآنی – بخش پانزدهمDownloads-icon


مجموعه سوالات سیاسی – بخش دهمDownloads-icon


مجموعه سوالات متفرقه – بیستمDownloads-icon

لَبَّيْكَ اللَّهُمَّ لَبَّيْك / 2                 
                  آرشیو

لَبَّيْكَ اللَّهُمَّ لَبَّيْك / 1                
                  آرشیو

سالروز شهادت امام جواد علیه السلام                
                  آرشیو

دعای فرشتگان برای ما                
                  آرشیو

3 تير 1399

پاسخ به شبهات سیاسی

11 خرداد 1399

5 خرداد 1399

3 مرداد 1399

22 تير 1399

16 خرداد 1399

درج کلیه اطلاعات خواسته شده اختیاری است

اگر پاسخ می‌خواهید، درج نشانی صحیح ایمیل ضروری می‌باشد

توحید

امامت، غدیر، امیرالمومنین

کربلا ، محرم ، عزاداری

غیبت ، قیام ، انتظار

خانواده، ارتباط، مهارت

استجابت، زیارت، توسل، شفاعت ، ذکر، طلسم

شبهات تناقض در آیات قرآن

دفاع از حریم، دشمن ستیزی، جنگ سخت، جنگ نرم

مرگ، برزخ، قیامت، بهشت، جهنم، پاداش، عذاب

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات – ایکس شبهه – ‌x-shobhe» می باشد. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.


مجموعه سوالات اعتقادی – بخش پانزدهم…Downloads-icon


مجموعه سوالات قرآنی – بخش پانزدهمDownloads-icon


مجموعه سوالات سیاسی – بخش دهمDownloads-icon


مجموعه سوالات متفرقه – بیستمDownloads-icon

 


 1
، 2 ،  3، 4 ،
5 ، 6 ،
7

   معمولاً اغلب کسانی که اینگونه شعارهای
بی منطق و البته هدفدار را می‌دهند، از دو گروه خارج
نیستند: یا افراد بسیار عوامی هستند که نه تنها از
اسلام، بلکه از بافت و ساختار یک جامعه هیچ اطلاع
صحیحی ندارند و فقط به دهان‌ها نگاه می‌کنند و چیزی
می‌گویند، و یا آن که می‌دانند، اما ضمن عدم برخورداری
از اندک اطلاعاتی راجع به اصل اسلام [چه رسد به ولایت
فقیه]،‌ بغض و کینه هم دارند و سعی دارند با ضد
تبلیغ‌های اینگونه، اذهان را مشوش و امور را مشتبه
کنند.      
               
                                                                                                                                                
                         
 ادامه مطلب…

آن چه بیان می‌گردد، «به نظر ما» نیست، بلکه یک واقعیت
و حقیقت تلخ است:
وهابیون نه تنها به خون شیعیان، بلکه به خون همه‌ی
مسلمین تشنه هستند. منتهی دشمنی خود با مذاهب اهل سنت
را به چند جهت علنی نمی‌کنند:
الف – نمی‌خواهند قلت‌شان در میان مسلمانان مشخص گردد.
ب – نمی‌خواهند با کل جهان اسلام به صورت علنی درافتند
و حذف شوند.
ج – نمی‌خواهند اهل سنت بیدار شوند. مضاف بر این که از
کثرت آنان سوء استفاده می‌کنند.
د – هنوز از ناحیه‌ی مسلمانان اهل سنت، خطر خاصی آنها
را تهدید نمی‌کند و سری که درد نمی‌کند را دستمال
نمی‌بندند.پاسخ به شبهات سیاسی


ادامه مطلب…

ادامه مطلب…


ادامه
مطلب…

ادامه مطلب…

ادامه مطلب…

ادامه مطلب…

ادامه مطلب…

بازگشت به صفحه اصلی


 1
، 2 ،  3، 4 ،
5 ، 6 ،
7

 

مدیر گروه شبهه شناسی مرکز مطالعات و پاسخگوی به شبهات حوزه‌های علمیه، در یادداشتی تحلیلی به ابعاد فقهی ماجرای قتل رومینا پرداخته است.

این ویروس نشان داد که خداوند برای عذاب کردن و تنبیه انسان‌های عاصی، جاهل، غافل و گستاخ، لازم نیست حتما سیل، زلزله، صاعقه و طوفان بفرستد؛ جملۀ ذرات عالم لشکر اویند. با ملخ، مورچه، آفت گیاهان و ویروس و…
پاسخ به شبهات سیاسی

شبهه 36: جمهوری اسلامی هزینه‌های هنگفتی را صرف ساخت و نگهداری موشک و جنگ افزار کرده است، در حالی که برای حفظ سلامتی مردم و کادر پزشکی به اندازه کافی ماسک و مواد ضدعفونی نداریم!

بسیاری بر این عقیده اند که تا زمانی که دین از سیاست جدا نگردد، اوضاع سیاسی و اقتصادی یک جامعه بهبود نخواهد یافت.

از این رو امروز سعی خواهیم نمود که در جستاری کوتاه، به مرور این موضوع بپردازیم.

قبل از هر چیز باید بدانیم که جدایی دین از سیاست یعنی چه؟

جدایی
دین از سیاست، شاخه ایست از سکولاریسم. در این مبحث بیان می شود که دین و
سیاست نباید در امور یکدیگر دخالتی داشته باشند. چرا که این دو، دو مقوله
جدا از هم هستند.

ریشه این ماجرا را باید در دین مسیحیت
یافت. چرا که آموزه های دینی مسیحیت، پس از عروج حضرت عیسی مسیح(ع) به
آسمان، مورد تحریف قرار گرفت.  پاسخ به شبهات سیاسی

یکی از شبهاتی که به مقام رهبری و ولی فقیه در ایران اطلاق می شود، حکمرانی بی چون و چرای رهبری است. متأسفانه به نوعی تعبیر می شود که انگار تاج با عمامه جای خود را عوض کرده اند!!! و صد افسوس که کسانی که این موضوع را نشر میدهند، به اندازه ی یک دقیقه، وقت خود را جهت مطالعه قانون اساسی، نگذاشته اند.

رهبر در حکومت جمهوری اسلامی، طبق اصل 107 قانون اساسی، توسط مجلس خبرگان رهبری انتخاب می شود. و می دانید که نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز توسط مردم با آرای مستقیم انتخاب می شوند. به این ترتیب، رهبر در حکومت جمهوری اسلامی به رأی غیرمستقیم مردم انتخاب می شود.

این اولین تفاوت بین رهبری درحکومت جمهوری اسلامی و پادشاهی است. چرا که همانطور که می دانید، در حکومت پادشاهی، فرزند پادشاه از بدو تولد، بعنوان ولیعهد شناخته می شود که در صورت بروز هرگونه اتفاق برای پادشاه در هر زمانی، وی جانشین گردد.

در اصل 109قانون اساسی نیز شرایط و صفات رهبری در 3قسمت بیان شده است.

«1 – صلاحیت علمی لازم برای افتاء در ابواب مختلف فقه.
2 – عدالت و تقوای لازم برای رهبری امت اسلام.
3 – بینش صحیح سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافی برای رهبری.»

در قسمت اول بیان می کند که کسی می تواند در مسند رهبری بنشیند، که حتماً باید مجتهد باشد. بنابراین لزوماً نیازی نیست که مرجع باشد.

ادامه مطلب …

چرا دین ؟

پاسخ به شبهات سیاسی

آيا آيه شريفه: «لا اكراه في الدين …» که اجبار را در پذيرش دين نفي مي کند با عذاب مثلا قوم حضرت صالح ـ عليه السلام ـ به خاطر موافقت با كشتن شتر حضرت صالح ـ عليه السلام ـ منافات ندارد؟چگونه مفاد آيه­ي (لا اكراه في الدين) – كه دلالت بر آزادي در انتخاب دين دارد – با مفاد آيه‏ي ديگري كه مي‏فرمايد: و هر كس غير از اسلام ديني بجويد هرگز از او پذيرفته نشود و او در جهان ديگر از جمله‏ي زيان كاران خواهد بود، سازگار مي‏باشد؟آيا از ديدگاه قرآن انسانها بايد ديندار باشند؟- اگر آخرتي در كار نباشد، چه كسي ضرر مي‌كند، انسان دين‌دار يا بي‌دين كه در اين دنيا لذت برده است؟ – آيا اعتقادات و پذيرش اصول دين تقليد‌پذير است؟ –

چرا اسلام ؟

مسیحیت

آيا رفتار مسيحيان آن گونه كه در انجيل آمده صلح طلبانه بوده است؟  – آيا (ايمان) افراد مسيحي هم مورد قبول خدا قرار مي‌گيرد و آنها هم به بهشت مي‌روند؟!  – چگونه حضرت عيسي پسر خداست؟ در حالي كه در اناجيل امروزي مي‎گويند: مريم با يوسف نجار ازدواج كرد، چگونه مريم را باكره مي‎دانند؟  – چگونه مشخصه هاي انساني مسيح ـ عليه السّلام ـ با مقام الوهيت وي سازگار است؟  – آيا خداي نامحدود مي تواند در وجود محدود و زميني عيسي تجلي كند لطفاً توضيح دهيد؟-چرا حواريون عيسي در زمان مصلوب شدنش فرار اختيار كرده و هيچيك به دفاع از او برنخاست؟-چه شد كه پيروان عيسي ـ عليه السّلام ـ با اينكه افراد ناشناسي از اهالي جليل و يهوديه بودند ناگهان به شهرت جهاني رسيدند؟-آيا حواريون حضرت عيسي ـ عليه‎ السلام ـ همان‎گونه هستند كه در رساله «اعمال رسولان» عهد جديد توصيف شده‎اند؟-آيا انجيل كه قرآن از آن نام بوده همان اناجيل اربعه يا يكي از آنهاست؟  چرا هيچ يك از قسمت هاي عهد جديد به منظور بحث و استدلال نوشته نشده است؟  مسيحيت جهت جبران چه كمبودي، عهد قديم (تورات) را در كنار عهد جديد خود قرار داده است؟  با توجه به اينكه نويسنده رساله عبرانيان، مشخص نيست، چگونه مي‌توان آن را الهامي دانست؟ -چرا خارجي ها با اين که مسيحي هستند ولي مشروب مي خورند مگر آن ها پيامبر ندارند؟ چرا؟-با توجه به كتابهاي انجيل و تورات زنهاي مسيحي و يهودي بي حجاب گناهكار هستند يا نه؟ -چرا مسيحيان معتقد هستند كه عيسي مسيح هنوز زنده است و روزي ظهور خواهد كرد مگر ايشان را به صليب نكشيدند؟ -آيا رسالت عيسي، حلقه اي از حلقه هاي زنجيرة نبوت بوده يا حلقه نهايي آن؟ لطفاً توضيح دهيد.  -تفاوت نقل قرآن با انجيل، دربارة معجزات مسيح چيست؟ لطفاً توضيح دهيد.-سيماي افسانه‎اي مسيح كه باعث شده حتي در مورد تاريخ وي شك شود، چگونه به وجود آمده است؟  

زرتشت

بهائیت

 سایر ادیان

دين شينتو در كجا و چگونه به وجود آمده است؟آيا آئين شينتو داراي فرقه هاي متعددي مي باشد؟ رهبري و مركزيت اين آيين در كجاست؟ آيا غير از اين است كه مسلمانان نيز مانند پيروان آئين شينتو ارواح را مي‌پرستند؟ عقايد و احكامي را كه اختصاص به آيين شينتو دارد بيان كنيد؟  چه نقدهاي كلي بر دين شينتو وارد است؟ آئين شينتو داراي چه احكام فقهي است و برنامه هايي كه در رابطه با ارواح نياكان در آئين شينتو انجام مي شود چگونه اند؟

توحید

معاد

ايمان به قيامت چه اثري در اخلاق و عمل دارد؟اگر كسي مسلمان باشد ولي از مردن مي ترسد چه بايد بكند؟

نبوت

در زمینه مسئله نبوت  ۵۰۰ شبهه مطرح شده که می تواند همه آن را در فایل متنی در ادامه مطلب دانلود کنید

امامت

بين زمان حيات علي بن ابيطالب و تدوين كتاب نهج البلاغه حدود سه و نيم قرن، فاصله است، چگونه ممكن است با اين همه فاصله زماني كم يا زيادي در گرفتار آن حضرت صورت نگرفته باشد؟عفو خدا چگونه با عصمت سازگار است؟ آيا منظور آنها از اين تعبيرات، تنها مردم بوده كه طرز مكالمه با خدا و طريق طلب آمرزش را ياد بگيرند، و يا آنكه حقيقت ديگرى در اين نوع تعبيرات نهفته است؟آیا عصمت انبیا،  پیامبر اسلام(ص) و اهلبیت علیهم‌السلام با توجه به طلب مغفرت اهلبیت در مناجات‌های خود و یا آیه دوم سوره فتح صحیح است؟ اگر در ايمان خلفاي ثلاث ترديد وجود دارد و شيعيان آنها را غاصب خلافت مي‌دانند، چرا ائمه ـ عليهم السّلام ـ و اصحاب آنها و شيعيان، نام خلفاي ثلاث را بر فرزندانشان مي‌گذارند؟ آيا مذهب تشيع به وسيله عبد اللّه بن سبا تأسيس شده است؟ چرا شيعيان خصوصاً سادات هميشه بايد مظلوم باشد و عده اي حق آنها را پايمال مستور بودن امامان اسماعيليه با غايب بودن امام زمان ـ عجل الله تعالي فرجه الشّريف ـ چه تفاوتي دارد؟ چرا طرفداران اديان ديگر را واجب القتل نمي دانيد ولي بهائيان را واجب القتل مي دانيد؟ چرا شيعيان اهل سنت را كه هيچ يك از امامان را قبول ندارند، مسلمان مي‌دانند، اما اسماعيليان راكه تا امام ششم شيعيان را قبول دارند، مسلمان نمي‌دانند؟وهابيت چه اشكالاتي بر شيعيان مي گيرند؟ شيعيان با بيان فضايل براي امامان خود چه هدفي دارند؟آيا شافعي‌ها ائمة دوازده گانه را قبول دارند؟اگر خلفاء يعني عمر و غيره دشمن علي ـ عليه السّلام ـ بودند پس چرا عمر را به دامادي قبول كردند و همچنين اسم پسرهايش را به نام آنها گذاشتند؟چرا با وجود شأن و منزلت بسياري كه شيعه براي حضرت علي و فاطمه(عليهم السلام) قائل است، ولي در قرآن نامي از آنها برده نشده است؟

عدل

در زمینه مسئله عدل  ۲۰۰ شبهه مطرح شده که می تواند همه آن را در فایل متنی در ادامه مطلب دانلود کنید چرا قرآن مرد را بر زن برتری داده است؟ چرا ارث زن نصف ارث مرد است؟

اعجاز قرآن

تحریف قرآن !

معارف قرآن

طبق آية 68 سوره مائده، پيامبر از اهل كتاب نمي‌خواست كه اسلام بياورند و از آنها اقامه كتاب آسماني خودشان را مي‌طلبيد. آيا اين مطلب درست است؟در قرآن كريم آمده كه در صومعه و كليسا، ذكر و ياد خدا هست؛ آيا نسبيت اديان پلوراليزم با استفاده از آيات قابل اثبات مي‌باشد؟ لطفاً به طور كامل توضيح دهيد.اگر سوره‌هایي كه در مكه نازل شده ملاحظه كنيم، معلوم است كه برگرفته از اهل كتاب است. در آخر سورة اعلي مي‌فرمايند ان هذا لفي الصحف الاولي…آیا اين‎ها نشانه وحدت رسالت؛ رسول و وحدت تعليم است.سوره احقاف، آيات 9 تا 12 به صراحت بيان مي‌كند كه امام قرآن، كتاب حضرت موسي ـ عليه السّلام ـ است، لطفاً در اين باره توضيح دهيد.از علماء مسلمين مي‌گويند كه قرآن، شريعت انجيل و تورات و عقيدة آنها را نسخ كرده است اما آيه‌ي 13 سوره‌ي شوري، چنين به دست نمي آيد. ثانياً قرآن اعلان كرده است كه عرب را به سنن اهل كتاب هدايت مي‌كنم (نساء، 25) و ثالثاً اهل كتاب را بر آن چيزي كه بر آنها نازل كرديم قضاوت كنيد. (مائده، 47)با توجه به آيه 37 سوره يونس كه به صراحت بيان مي‌كند، که قرآن تفصيل كتاب‌هاي گذشته است، پس چگونه ممكن است، اين قرآن همان كتاب‌هاي گذشته نباشد و از آن ها اخذ نشده باشد؟در خصوص آيات محكم و متشابه كه خداوند فرموده: «تأويل آن به عهده خداوند است…» توضيح دهيد؟

سایر سوالات قرآنی

مهدويت در اديان ديگر را توضيح دهيد؟  در تفاسيراهل سنت چه آياتي بر امام زمان ـ عجل الله تعالي فرجه شريف ـ تفسير شده است؟ هر كس امام زمان ـ عجل الله تعالي فرجه الشّريف ـ خود را نشناسد و در آن حال بميرد به مرگ جاهليت مرده است” شما يك كتاب به من معرفي كنيد كه اين شناخت را به من بدهد؟آيا در قرآن كريم نامي از حضرت مهدي برده شده است و آيا در قرآن كريم حرفي از انتظار و اينكه منتظر واقعي كيست و بايد داراي چه ويژگي هايي باشد، به ميان آمده است؟ دورة آخر الزمان يعني چه؟   

امام زمان(عج)

امام زمان (عج) مي تواند الآن تشكيل خانواده بدهد يا خير و اگر در جمع خانواده خود حضور داشته باشد لازمة آن پذيرفتن عهد حكومت ظالمان نيست لطفاً توضيح دهيد؟ انقلاب هاي نجات بخش چگونه مي توانند زمينه ساز ظهور باشند؟ چرا آقا امام زمان (عج) نمي‎آيد؟ در پاكستان بعضي مردم تقليد را جائز نمي‌دانند و معتقدند چون امام ما زنده هست لذا ما از آن حضرت تقليد مي‌كنيم؟ در كتاب اصول كافي آمده است كه حضرت صاحب‌الزمان ـ عليه السلام ـ به آخرين نايب خاصش فرمود: دروغ‌گو است كسي كه بگويد مرا ديده است… پس چگونه است كساني كه مي‌گويند ما امام زمان(عج) را ديده‌ايم و يا داستانهاي بسياري كه از علماء نقل مي‌شود كه در آنها از رؤيت امام زمان(عج) خبر مي‌دهند؟ مي‎خواهم در زمان ظهور امام زمان ـ عًجَلَ الله تعالي فَرَجَهُ الشريف ـ جزء پيروان ولايت فقيه باشم لطفاً مرا راهنمائي فرمائيد؟ آيا غيبت امام زمان(عج) تنها با ولايت مطرح در تصوف توجيه دارد؟ در مورد طولاني بودن عمر حضرت ولي عصر(عج) توضيح دهيد؟ با استناد به منابع مورد قبول نزد مسلمانان و ديگر اديان.راه شناخت امام زمان (عج) در آخر الزمان چيست؟ من شيعه دوازده امامي هستم ولي نمي دانم چرا بعضي موارد به وجود امام زمان (عج) در پس پرده غيبت يقين حاصل نمي كنم البته قبول دارم لطفاً راهكاري ارائه فرماييد به اين مهم اطمينان قلبي حاصل كنم؟  اگر وظيفه ي امام حفظ شريعت از تحريف و نقصان است، الان امام زمان ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف سوال: چگونه دين را از تحريف حفظ مي كند مگر فقها اشتباه نمي كنند؟  وجود امامي كه غايب است چگونه مورد دلگرمي مؤمنين مي شود؟  چرا سلسله امامان در امام دوازدهم عليه السلام ختم مي شود؟  چگونه ممكن است مهدى امام دوازدهم شيعيان كه بعد از وفات پدرش حسن بن على العسكرى پنج ساله بود امام شود، آيا ممكن است كودكى پنچ ساله پيشوايى مسلمين را داشته باشد؟ چرا امام بايد معصوم باشد؟معجزات امام مهدي(عج) در بدو تولد کدامند؟مهدي منتظر كسي نيست كه شيعه مي گويد چون او از اولاد حسن است نه از اولاد حسين، و هنوز هم به دنيا نيامده است و حسن عسكري تا پايان عمر به اعتراف همگان عقيم بوده است.  دليل اينكه شيعه معتقد است كه امام بايد در هر زماني باشد و امام زمان(عج) متولد شده است چيست؟امام مهدى (عج) در چه زمانى و در كجا به دنيا آمده است؟ حضرت حجت (عج) چگونه نظم دهندة عالم هستي هستند؟علت نهى از ذكر اسم خاص امام مهدى (عج) چيست؟ در مورد طولاني بودن عمر حضرت ولي عصر(عج) توضيح دهيد؟ با استناد به منابع مورد قبول نزد مسلمانان و ديگر اديان.امام مهدى (عج) از لحاظ رفتار اجتماعى چه ويژگى هايى دارد؟خصوصيات ظاهري امام عصر(عج) را بيان و نحوة برخورد ايشان با كفار چگونه است؟ آيا امام زمان ـ عليه السّلام ـ  به شهادت خواهد رسيد؟ توسط چه كسي؟آيا حضرت عيسي ـ عليه السلام ـ بر جنازه امام زمان(عج)‌ پس از شهات نماز خواهند خواند؟نحوه ي حكومت ائمه بعد از رجعت چگونه است؟ 

ظهور و علايم آن

چرا علائم و نشانه هاي ظهور همه از نوع خشن مي باشد؟ در مورد اينكه مي گويند: اين عصر، عصر ظهور است توضيح دهيد و دلائلي بيان كنيد؟ احمد در مسند خود از پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و اله ـ نقل مي‌كند كه«در آخرالزمان» قومي خروج مي‌كند به نام رافضه كه اسلام را رفض نموده و همه چيز اسلام را ردّ نموده و قبول نمي‌كند» كه مسلّماً آن افراد، همان شيعيان هستند. موقعي كه حضرت صاحب‌الامر ـ عليه‌السلام ـ ظهور كنند همه جا پر از ظلم و جور و فساد است آيا در ايران شهري وجود دارد كه از هرگونه فساد عاري و امن باشد؟ منظور از خروج سيد حسني در زمان ظهور چيست؟  دجّال كيست؟آيا ظهور امام زمان (عج) بستگي به تعداد ياران ايشان دارد يا به شرايط و اوضاع حاكم بر زمان؟آيا انقلاب اسلامي ايران مي‌تواند از مقدمات ظهور امام زمان(عج) محسوب گردد؟  يكي از شرايط ظهور حضرت ولي عصر (عج)؛ فراهم آوردن زمينه ظهور آن حضرت است، چگونه بايستي زمينة ظهور را فراهم كرد؟نسبت رشد عقلاني، برابري و اخلاق در نظام دار بنيادي مهدوي مورد انتظار ما چگونه است؟ و آگاهي و اراده آدمي در رسيدن به اين نظام چه نقشي دارد؟ چرا ايران را كشور امام زمان(عج) مي نامند وآيا پس از ظهور ايشان تمامي جهانيان مسلمان مي شوند؟بعد از ظهور امام زمان (عج) كه تمام علوم به نهايت رشد مي رسند، آيا علم راكد مي شود؟

عصر ظهور

سایر سوالات مهدویت

چرا شیعه ؟      

پاسخ به شبهات سیاسی

امامان و دانشمندان شیعه

سنّی

با توجه به اينكه در ميان اهل سنت علماي بزرگي وجود دارند، چرا با احكامي مثل وضو و با ترتيبات نمازمشكل دارند و برعكس عمل مي كنند . علّت چيست؟ چرا بيشتر مسلمانان سني مي‌باشند در حالي كه شيعه بر حق است و چرا بيشتر مسلمانان، شيعيان را حتي مسلمان هم نمي‌دانند؟اگر خلفاء دشمن علي ـ عليه السّلام ـ بودند پس چرا عمر را به دامادي قبول كردند و اسم پسرهايشان را به نام آنها گذاشتند؟ عقايد اهل سنّت در باب ازدواج موقت را توضيح دهيد. (هر چهار مذهب به تفكيك). چرا سني ها به امير المومنين بودن علي-عليه السلام- اعتقادي ندارند؟ اهل سنت كه از وقايع صدر اسلام مثل غصب خلافت حضرت علي ـ عليه السّلام ـ ، شهادت حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ و واقعه عاشورا آگاهي دارند پس چرا به بزرگانشان اعتقاد دارند و آنها را دوست دارند؟ نظريه اهل سنت در مورد عصمت انبياء و شخصيت داود و گناه آدم چيست. آيا اهل سنّت به امام مهدي ـ عليه السّلام ـ اعتقاد دارند، چگونه؟ و تفاوت آنها با تشيّع در اين جهت چيست؟ تاريخچه نماز تراويح و دليل بر بطلان آن به جماعت خواندن چيست؟ سند شيعي و اهل سنت. طريقه نماز خواندن اهل سنت (در مورد دست بستن و بدون مهر و طريقه وضو گرفتن) از چه زماني و توسط چه كسي اين بدعت شروع شده است؟ اهل تسنن حديث «من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميته الجاهليه» را چگونه توجيه مي كنند؟مذهب حنبلي چگونه مذهبي است آيا در حال حاضر پيرواني هم دارد؟ مذهب اهل سنت چه انشعاباتي دارد؟ توضيح دهيد.مذهب شافعي و عقايد آن را به طور خلاصه معرفی کنید؟ در حاليكه رهبران فرقه هاي ديني از شاگردان امام صادق(ع) بوده، چرا در جهت مخالفت با امام حركت نموده اند و رفتار امام در برابر آنها چگونه بوده است؟ آيا اهل تسنّن مسائل مربوط به نامحرم را رعايت مي كنند؟  تاريخ پيدايش مذهب ماتريدي را بنويسيد؟ لطفا چند مورد از متون مورد اعتماد ماتريديه را نام ببريد؟ مكتب ماتريديه پيرو كدام يك از مذاهب اربعة اهل سنت است؟  بنيانگذار مسلك ما تريديه كيست؟چگونگي پيدايش مذهب اشعري را توضيح دهيد.  عقايد اشاعره را بيان نموده و وجه تمايز آن را از عقايد اهل حديث توضيح دهيد؟ موسسين و علماء نامدار اشاعره چه كساني هستند؟مرجئه و خوارج چه اشتراكات و تفاوت هايي در عقايد و آراء سياسي دارند؟ آيا به وجود آمدن مرجئه عوامل خاصي داشت؟ چه نقدهاي كلي بر فرقه كلامي مرجئه وارد است؟ معتزله با ماتريديه چه فرقي دارد؟ تاسيس معتزله به چه زماني و به چه كسي بر مي گردد؟ چرا بعضي از خلفاي بني عباس با فرقه معتزله خصومت داشته‌اند؟ و علت انقراض اين فرقه چه بوده است؟ اشعريه و معتزله از نظر عقيده چه اختلافي با هم دارند؟ چه نقدهاي كلي بر معتزله وارد است؟نام اهل سنت از چه زماني وضع شده و چند اصطلاح دارد؟     

وهابیّت

شیطان پرست

صوفیه

بهائیت

سایر فرقه ها

پیامبر اسلام (ص)

حضرت زهرا (س)

حضرت علی (ع)

امام حسن (ع)

امام حسین (ع)

امام رضا (ع)

سایر ائمه

حکومت ها و خلفا

تاریخ معاصر

چرا احمدی نژاد؟

 فتنه ها

انقلاب اسلامی

غير از امام خميني كداميك از مراجع نجف و قم با شاه مخالف بودند؟جريان بوسيدن دست فرح توسط مصدق صحت تاريخي دارد؟ لطفاً براي ما مدرك بفرستيد؟لطف كنيد دليل اصلي فرار شاه از ايران را به طور كامل توضيح دهيد؟

 ولایت فقیه

سیاست علوی

حقوق بشر

اسراییل

مفاهیم سیاسی

شخصیت های سیاسی

سایر مباحث سیاسی

فضایل و رذایل اخلاقی

تربیت اسلامی

شبکه bbc

آداب معاشرت

توصیه های اخلاقی

  الگوهای اخلاقی

روانشناسی اخلاق

سایر مباحث اخلاقی

ازدواج

خانواده

حجاب

دوستی

رابطه دختر و پسر

تجملات

اعتیاد

مد گرایی

نشاط و تفریح

منابع حدیث

رجال

سایر مباحث حدیثی

اجتهاد و تقلید

فلسفه احکام

مبانی فقه

سایر مباحث فقهی

لطفا” نظرات ، پیشنهادات و سوالات خود را در این پست با ما در میان بگذارید

فلسفه حرام بودن تراشیدن ریش و احاديثي مرتبط با ريش ! در اسلام کوتاه کردن سبیل و گذاشتن ریش در حد متعارف و آن گونه که شرع مقدس تعیین نموده ، مورد تشویق قرار گرفته است . و در مقابل آن تراشیدن ریش و بلند نمودن سبیل و خود را شبیه بیگانگان نمودن بسیار مذمت شده است . فلسفه حرام بودن تراشیدن ریش :همه مراجع عالیقدر فتوی به حرمت ریش تراشی داده اند و فرقی در حرام بودن بین تراشیدن تمام صورت و یا قسمتی از صورت نگذاشته اند. در عین حال عده ای سوال می کنند که علتحرام بودن ریش تراشی چیست ؟در این بحث به صورت فهرست وار ضررهای جسمی و روحی آن گفته خواهد شد و قبل از آن تاریخچه ای از ریش گذاشتن و تراشیدن آن بیان خواهد شد.

تاریخچه ای از ریش گذاشتن:

داشتن ریش سیره انبیاء (ع) و دانشمندان اروپایی :

علت گذاشتن ریش و حرمت تراشیدن آن :

فایده موی سر و ریش

بنده با همه اختلاف نظر به احمدی‌نژاد رأی دادم؛ زیرا نگران حوادث پس از دوم خرداد بودم و سوال اینجاست که چرا برخی نمی‌خواهند به نظر اکثریت مردم تمکین کنند.

رییس پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه عملکرد هاشمی رفسنجانی را در دوران انقلاب اسلامی درخشان معرفی کرد و گفت: ایشان در انقلاب سابقه دارد و در طول این 30 سال شاهد بودیم در کنار رهبری بودند و توصیه رهبری و سایرین این است که حرمت آقای هاشمی حفظ شود، البته طرف دیگر خود آقای هاشمی بوده و بستگی دارد هاشمی خود چه تصمیمی بگیرد و در کل نقاط مثبت آقای هاشمی در کارنامه عملکرد او پیش و پس از انقلاب اسلامی و در جریان اخیر بیشتر بوده است.

به گزارش ایسنا دکتر غلامعلی حداد عادل در مراسم بزرگداشت شهدای محله کلوان گفت: 10 شهریور 57 با شنیدن نام جهرم در لیست شهرهای حکومت نظامی علاقه‌مندی به جهرم صد چندان شد و از حضور شما در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و قدم‌های بزرگی که تا کنون برداشته‌اید، تشکر می‌کنم.

سال‌های پس از رنسانس را می‌توان به سال‌های افسار گسیختگی جهان غرب در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی و جنبه‌های متعدد منتهی به روابط انسانی توصیف كرد .

پس از برداشته شدن یوغ  تعالیم متعصب كلیسای كاتولیك از گردن انسان غربی ، چند كنش عمده فكری و فلسفی شكل گرفت كه شرح آن در حوصله این مقال نمی‌گنجد ،‌ لكن آنچه قابل توجه است ، رویكر‌د‌های متفاوت به مساله انسان و رابطه او با خدا است كه زمینه‌های شكل‌گیری بسیاری از جریان‌های فلسفی را فراهم آورد. از جمله این جریانات، شکل گیری و تقویت تفکر اومانیستی بود. تفکری که تنها انسان و خواسته های نفسانی او را مرکز توجه قرار می دهد و معتقد است همه چیز در این دنیا باید در راستای تامین لذایذ انسانی باشد. طبیعی است که اصالت چنین نگرش ها و تفکراتی منجر به ترویج نوعی بی فکری و بی اخلاقی در جامعه می شود. خوشی و کسب لذت همچون اسبی افسار گسیخته به جلو حرکت میکند، تا هر چه می خواهد، بتازد. احتمالا سرانجام چنین حرکتی، سقوط خواهد بود. هرچند که در ابتدای امر، بسیار رضایت بخش و دل انگیز است.

شیطان پرستی یک حرکت مکتبی، شبه مکتبی و یا فلسفی است که هواداران آن شیطان را یک طرح و الگوی اصلی و قبل از عالم هستی میپندارند

در هر حال با در نظر گرفتن موارد فوق‌الذكر، دامنه انتقاد‌گرایی به مباحث اصلی توحیدی یعنی جایگاه خدا ، انسان و شیطان نیز می رسد.

این مقاله دارای عناوین زیر است :

تعاریف گوناگون جنگ روانی

هدف جنگ (‌عملیات‌) روانی

قدرت نرم جایگزین جنگ روانی

برخی از مهمترین تاکتیک‌های جنگ روانی

شبکه‌ «بی‌.بی‌.سی» فارسی، نمونه ای از کارکرد جنگ روانی

نگاهی به دلایل شکل‌گیری و محتوایی برنامه‌های شبکه «بی‌.بی‌.سی» فارسی

برخی راهبردهای تاکتیکی شبکه فارسی «بی‌.بی‌.سی»

روش‌های رسانه‌ای مقابله با جنگ روانی (‌جنگ نرم‌)

معاون خارجی وزارت اطلاعات در گفت‌وگوی خبری با رسانه‌ها با اشاره به توطئه‌های بیگانگان و سرویس‌های جاسوسی به ویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که در مقابله با انقلاب اسلامی، استراتژی تهاجم و براندازی نرم علیه جمهوری اسلامی ایران را پی‌ریزی کرده‌اند، اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) طی سالیان گذشته تاکنون با پیگیری‌های اطلاعاتی توانسته‌اند با شناسایی اهداف و برنامه‌های دشمنان انقلاب اسلامی و سرشاخه‌های آنان در داخل و خارج کشور که در راستای اهداف براندازانه عمل می‌کنند، ضربات قابل توجهی به روند حرکتی آنان وارد ساخته، استکبار را در دستیابی به مقاصد شوم‌شان ناکام گذارند. …

رسانه های بی بی سی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و سایر رسانه های دیگر مانند سی ان ان و العربیه و الجزیره که با حمایت ها و هدایت های صهیونیسم کثیف بین الملل اداره می شوند بار دیگر با سکوت و خفقان خود از انعکاس واقعی حضور میلیونها نفر از مردم ایران در روز چهارشنبه ۹ دی ماه در دفاع از ارزش های دینی و اسلامی خود داری کردند. این شیوه جنایتکارانه این رسانه های ضد مردمی و دروغ ساز موجب شده است که آحاد مردم اعتماد خود را از همه اخبار منتشر شده  توسط این رسانه ها  از دست بدهند. تکرار سخنان خنده دار از این که به کارمندان مرخصی دادند آن هم در بعد از ظهر روزی که تمام ادارات تعطیل هستند اوج حماقت دست اندرکاران آنها را آشکار ساخت.  این سخنان تکراری مانند ۳۰ سال گذشته بود که بارها تکرار می کردند افرادی که به نماز جمعه می روند دولت به آنها پول می دهد؟!!  البته خون تازه به جریان افتاده در رگ های ملت ایران دراین چند ماه اخیر همان چیزی بود که دشمنان ایران  و اسلام از آن بیم داشتند که اتفاق بیفتد. آمادگی توده های میلیونی برای دفاع از اسلام و انقلاب حماسه ای دیگر و درس عبرتی برای خفاش صفتان استکبار گردیده است.

BBC media and other other media such as CNN and Al Jazeera and Arabiya, which support and guidance of international Zionism are run dirty again with its throbbing silence and reflect the real presence of millions of people a day Wednesday, Dey 9 months in defense of religious and Islamic values to self-restraint. This way the criminal anti-public media and lies caused the instrument sections of people to trust all of the news by the media of losing. Repeated remarks of funny that the employees did leave it a day afternoon that all offices are closed peak reveal their folly those involved said. These words repeated like 30 years that were repeated Friday Prayers that people are the government gives them money!! It happened during the new blood vessels In this nation of Iran in recent months what the enemies of Islam in Iran and feared that happen. Preparation masses millions to defend Islam and the revolution and another epic lesson for Sftan bat has been arrogance

منبع : http://bbcnews.blogfa.com/

 گزیده ای از مصاحبه دکتر حسام الدین آشنا در مورد انگیزه های تأسیس بی بی سی فارسی و رویکردها ی آن به نقل از وبلاگ شخصی ایشان:

چه انگیزه هایی باعث ایجاد شبکه ی تلویزیونی در بخش‌های خصوصی یا دولتی می‌شوند؟

 انگیزه های متعددی برای ایجاد ایستگاههای بین المللی وجود دارد ؛ دو انگیزه‌ی اقتصادی و غیراقتصادی مسبب این قضیه هستند. در دسته‌ی انگیزه های غیراقتصادی میتوان به تأسیس رادیو و تلویزیون دینی بین المللی با اهداف مذهبی و ابلاغ پیامهای دینی در سراسر دنیا ، یا تاسیس شبکه های سیاسی برای ترویج یک عقیده و مکتب سیاسی که در نظر دارد اهداف خود را در نقطهای از جهان بازگو کند، یا ایجاد یک ندای واحد و اتحاد بین آحاد قومی که ازهم پاشیده و مورد ظلم قرار گرفتهاند، یا دولتی که برای جمعیت مهاجر خود برنامهی حفظ هویت دارد اشاره کرد..

هفت‏سال در دامن پرفيض رسول خدا(ص) از چشمه‏هاى زلال نبوت بهره برد. وحى الهى فكر و انديشه او را شكل داد و اعماق جانش را جهت‏بهره دهى به اسلام و مسلمانان آماده ساخت. سپس سى‏سال حوادث تلخ و شيرين بعد از رحلت پيامبر وى را از تجربه‏هاى گران بهره‏مند ساخت. در سال چهلم هجرت، هدايت كشتى اسلام، در سخت‏ترين موقعيت، به عهده او گذاشته شد. آن امام معصوم(ع) با كمترين آسيب و تلفات امت اسلامى را رهبرى كرد، توطئه‏هاى بزرگ و خطرناك بنى‏اميه را نقش بر آب ساخت، مانع نابودى اسلام و برنامه‏هاى حيات بخش آن شد و پيش بينى پيامبر خدا(ص) را تحقق بخشيد.

قُلْ هـذِهِ سبِیلِی أدْعُو إِلى الله على بصِیره أناْ و منِ اتّبعنِی و سُبْحان الله و ما أناْ مِن الْمُشْرِكِین (سوره یوسف، آیه 108) 

مقاله ای درباره فتنه !

 

تلویزیون فارسی بی بی سی در ۲۵ دی ماه ۸۷ جهت آماده سازی توطئه ننگین رنگی بعد از انتخابات با هزینه گزافی از سوی سردمداران جنایتکار انگل ستان و دیگر سیاه رویان تاریخ بشریت در غرب علیه ملت بزرگ ایران راه اندازی شد.با توجه به اهداف مغرضانه این شبکه دروغ پراکنی و ضد حقوق بشر، در یک بررسی در شهریور ماه ۸۸ محورهای مهم آن ، این نتایج مشاهده می شود:

۱- خبر سازی پیرامون انتخابات دهم در ایران و همراهی با عوامل کودتا و آشوب جهت تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۱۸/۷۰ درصد

۲- القاء دروغ تهدید آمیز بودن برنامه هسته ای ایران۶۷/۱۶ درصد

۳- القاء دروغ نقض حقوق بشر ۸۹/۷ درصد

۴- تضعیف قوه قضاییه ۵۱/۳ درصد

۵- بازخوانی تحولات تاریخی ایران با آلودن آن به تحریفات و اکاذیب ۷۵/۱ درصد

باید به این آقایان سینه چاک و مدعی آزادی و حقوق بشر که هر روز دستشان تا مرفق بر خون انسانهای بیگناه در سراسر جهان آلوده است چه گفت؟!!

منبع : http://bbcnews.blogfa.com/

 

مجموعه 65 سخنرانی با موضوع نقد عملکرد و عقاید وهابیت کاری از رادیو معارف

دانلود در ادامه مطلب

آيا آيه شريفه: «لا اكراه في الدين …» که اجبار را در پذيرش دين نفي مي کند با عذاب مثلا قوم حضرت صالح ـ عليه السلام ـ به خاطر موافقت با كشتن شتر حضرت صالح ـ عليه السلام ـ منافات ندارد؟

چگونه مفاد آيه­ي (لا اكراه في الدين) – كه دلالت بر آزادي در انتخاب دين دارد – با مفاد آيه‏ي ديگري كه مي‏فرمايد: و هر كس غير از اسلام ديني بجويد هرگز از او پذيرفته نشود و او در جهان ديگر از جمله‏ي زيان كاران خواهد بود، سازگار مي‏باشد؟

آيا از ديدگاه قرآن انسانها بايد ديندار باشند؟

در قرآن كريم آمده كه در صومعه و كليسا، ذكر و ياد خدا هست؛ آيا نسبيت اديان پلوراليزم با استفاده از آيات قابل اثبات مي‌باشد؟ لطفاً به طور كامل توضيح دهيد.

اگر سوره‌هایي كه در مكه نازل شده ملاحظه كنيم، معلوم است كه برگرفته از اهل كتاب است. در آخر سورة اعلي مي‌فرمايند ان هذا لفي الصحف الاولي…آیا اين‎ها نشانه وحدت رسالت؛ رسول و وحدت تعليم است.

سوره احقاف، آيات 9 تا 12 به صراحت بيان مي‌كند كه امام قرآن، كتاب حضرت موسي ـ عليه السّلام ـ است، لطفاً در اين باره توضيح دهيد.

در ميان مسلمانان شايع است كه قرآن كتاب‌هاي گذشته را نسخ كرده است در حالي كه اولاً به گفته انجيل متي، اديان براي نقض همديگر نيامده‌اند. ثانياً جوهر عقيده اهل كتاب و قرآن يكي و آن توحيد است و امكان نسخ آن در قرآن نيست. ثالثاً قرآن علاوه بر تصديق آن كتب در آية 89 سورة بقره به ايمان آوردن به آنها در آيه 126 سورة نساء امر كرده است، با اين حال چگونه ممكن است انبياء گذشته با قرآن نسخ شده باشد؟

بعضي از علماء مسلمين مي‌گويند كه قرآن، شريعت انجيل و تورات و عقيدة آنها را نسخ كرده است اما آيه‌ي 13 سوره‌ي شوري، چنين به دست نمي آيد. ثانياً قرآن اعلان كرده است كه عرب را به سنن اهل كتاب هدايت مي‌كنم (نساء، 25) و ثالثاً اهل كتاب را بر آن چيزي كه بر آنها نازل كرديم قضاوت كنيد. (مائده، 47)

با توجه به آيه 37 سوره يونس كه به صراحت بيان مي‌كند، که قرآن تفصيل كتاب‌هاي گذشته است، پس چگونه ممكن است، اين قرآن همان كتاب‌هاي گذشته نباشد و از آن ها اخذ نشده باشد؟

روح چيست و آيا داراي شكل خاصي است و بعد از مرگ آدمي روح به كجا مي‌رود و آيا اجازه ورود به دنيا را دارند يا خير و اينكه مي‌گويند كه ارواح شبهاي پنج‌شنبه ازادند و به دنيا مي‌آيند، اگر اين جمله صحيح است بفرمائيد كه به چه شكل مي‌آيند.

آيا روح زماني كه در نفخ مي‌دمند از بين مي‌رود يا روح يك حقيقت جاودانه است؟

الف) كدام آية قرآن كريم دربارة روح است. ب) با كدام آيه مي‌توان اعتقاد به تناسخ را رد كرد؟

چرا اسلام تمايل دارد كه قضية روح سربسته بماند؟

آيا احضار روح صحت دارد؟ مثال‌هاي معتبر ارائه بفرماييد؟

مدتي است كه به شدت به بحث روح و روحشناسي و احضار روح علاقمند شده ام و كتاب هايي در اين رابطه مطالعه نموده ام لطفاً برايم بنويسيد از نظر شرعي بايستي درچارچوب خاصي به تحقيق ادامه دهم يا خير؟ در صورت ممكن منابع سالم و مطمئن معرفي نمائيد؟ نظرتان درباره ارتباط با روح يك عالم رباني چيست؟

 

اينكه مي‌گويند انسان داراي روحي مجرد است به چه معني است؟

 

آيا هدف قيام امام حسين _ عليه السلام _ حكومت بود؟

چرا امام صادق ـ عليه السّلام ـ براي رسيدن به خلافت از فرصت ها استفاده نكرد؟

مراد از ناصبي چيست؟ آيا شيعيان اهل سنت را ناصبي مي دانند يا خير؟

چرا امام صادق «عليه السلام» با آن مقام علمى كه براى او قائلند، هنگامى كه زمينه سقوط امويان فراهم شد و ديگران شرايط را فراهم نمودند حاضر به تحويل حكومت آماده شده نشد و در جواب نامه اى كه برايش فرستاده اند در ضمن اينكه نامه را بر روى چراغ مى سوزاند بلافاصله در جواب مى نويسد: هيزمى كه تو فراهم مى كنى ديگرى بر روى طناب مى گذارد و مى برد.

علّت اين كه امام سجّاد ـ عليه السّلام ـ در دعاهاي خود از خداوند طول عمر مي خواهد چيست، آيا به دنيا دلبستگي داشتند؟

در كتاب «نفس المهموم» است وقتي شمر خواست امام سجّاد ـ عليه السّلام ـ را به شهادت برساند عمربن سعد نگذاشت، آيا عمربن سعد عذاب مي‌شود يا نه؟ اگر در جواب بگوييد عمربن سعد بعد از شهادت امام حسين ـ عليه السّلام ـ مرتد شد و طبق آية شريفة 18 سورة ابراهيم: «اعمال كافران مثل خاكستر است در روز طوفاني»[1]. ما دوباره مي‌پرسيم، درست است حرف شما، ولي كار عمربن سعد هم كار كوچكي نبود بلكه امام سجّاد ـ عليه السّلام ـ را از شهادت نجات داد؟

پذيرفتن ولايت عهدى به وسيله حضرت رضا از طرف مأمون با توجه به آيه 113 سوره هود چگونه تعبير مى شود؟

اگر امام رضا(عليه السلام) مطلع از غيب بودند! پس چرا از خوردن انگور سمّى پرهيز نكردند؟

چرا امام صادق ـ عليه السّلام ـ براي رسيدن به خلافت از فرصت ها استفاده نكرد؟

نشانه ها و خصوصيات دوستداران اهل بيت ـ عليهم السلام ـ چيست؟

در روايات آمده است: خداوند جهان و هستي را براي پنج تن آل عبا آفريده است و اگر پنج تن نبودند، گيتي خلق نمي ‌شد و … اگر صحت جملات فوق را بپذيريم در حالي كه خداوند جهان را براي افراد خاص آفريده اين موضوع لطف و بخشندگي، همان افراد تلقي مي ‌شود نه رحمت بر ديگر بندگان و اگر روايات بالا را تعاريف اطلاق كنيم خداوند را متهم به بيهوده‌گويي كرديم كه خداوند منزه است از بيهوده‌گي اين مطلب را توضيح دهيد!

آيا انسان با توجه به آيه ي “ادعوني استجب لكم” و يا آيات مشابه ديگر مي تواند با خدا ارتباط مستقيم پيدا كند يا بايد از طريق ائمه اطهار باشد؟

حقيقت توسل چيست؟ آيا از نظر آيات و روايات اسلامي توسل به غير خدا جايز است، مستند پاسخ دهيد؟

آيا محبت به اهل البيت ـ عليهم السلام ـ شرك است؟

فدك چگونه پديد آمد و به چه كسي تعلق داشت؟

آيا اين روايت كه پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله و سلّم ـ فرمود: خدا را شكر مي كنم كه فرزندي همانند حضرت مريم عطا كرده و منظور حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ بوده، آيا سند آن تمام است؟ و حديث را توضيح دهيد.

چگونگى تطبيق الگوى زندگى حضرت زهراعليها السلام با زندگى ما در عصر حاضر بيان فرموده مثل تطبيق الگوى چگونگى ازدواج، نحوه رفتار با همسر، و نحوه حضور زن در فعاليت هاى اجتماعى.

چرا حضرت على(ع) با غاصبين خلافت، مخالفت علنى كه نمى كند، هيچ. بلكه موافقت نموده و همكارى مى نمايد؟

اگر حضرت علي (ع) امام است، چرا نام ايشان در قرآن نيامده است؟

آيا حضرت علي ـ عليه السلام ـ به اين فضائل كه براي وي قائل شدند عقيده داشته اند يا خير؟

افضليت در ميان خلفاي چهارگانه به حسب انتخاب آنها براي خلافت است لذا اين درست نيست كه بگوييم علي بن ابيطالب ـ عليه السلام ـ بر خلفاي ديگر برتري دارد.

آيا قيام امام حسين ـ عليه السلام ـ از نظر عرفاني قابل تحليل است؟

آيا امام حسين ـ عليه السلام ـ مي دانست شهيد مي شود ؟ چرا با پاي خودش به سوي مرگ رفت؟

چرا امام حسين ـ عليه السلام ـ كربلا را براي جنگ برگزيد؟

چرا امام حسن ـ عليه السلام ـ با معاويه صلح كرد؟

ديدگاه سياسي امام حسن ـ عليه السّلام ـ در حكومت و مشكلات امامت آن حضرت چه بودند؟

منظور از «علم» در روايت «طلب العلم فريضةٌ علي كل مسلمٍ» چيست؟ آيا علم رايج دانشگاهي هم مصاديق آن است؟

معناي حديث «اطلب العلم ولو بالصين» آيا علوم فيزيك و تجربي را شامل است؟

خطبه هاي بي نقطه و بي الف و يك نقطه براي چه گفته شده است؟

آيا احاديث پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ فقط براي زمان خاصي بوده، به عنوان مثال فرمود: «به يهوديان سلام نكنيد» و يا: «ريش خود را رنگ بزنيد» آيا حكم مزبور براي آن زمان بوده و امروزه نيازي به آن نيست؟

احاديث و رواياتي از چهارده معصوم ـ عليهم السلام ـ در رابطه با بهار و طبيعت برايم بفرستيد.

علي ـ عليه السلام ـ در خطبه (66) نهج‌البلاغه، استدلال هر يك از انصار و مهاجرين را دربارة خلافت و جانشيني پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ مورد نقد قرار داده و برخورد آنها را مردود شمرده است، نظر شيعه دربارة جانشيني پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ چيست؟

در بحارالانوار، روايتي از حضرت مهدي(عج) وجود دارد كه مي‌فرمايد: ما ساخته شدگان خدا هستيم و خلق ساخته شده ما هستند، آيا اين روايت معتبر و سندش تمام است؟ حديث را تفسير نماييد.

اصلاحات در اصلاحات نیاز است !

 در طی سالیان اصلاحات کشور دائما درگیر با انواع توطئه ها ، تخطئه ها و کارهای سیاسی بوده و تنها کاری که نشده خدمت به مردم و رفع نمودن مشکلات اقتصادی کشور بوده .اینهایی که در زیر خواهید دید مشتی از خروارها مشکلاتی بوده که توسط حضرات ایجاد شده است و نمی دانم چرا بعضی آلزایمر گرفته اند و بعضی با چه رویی و چه جسارتی حرفهایی را به زبان می رانند.

 

 

در زير بخش كوچكي از نظریه ها و گفته های تئوریسین های مطرح اصلاحات آمده است كه قضاوت را به شما وا مي­گذاريم…

سید محمد خاتمی، همبستگی، 16/8/79 ص2، مصاحبه با شبكه ان اچ كي :  اگر این حجاب و پوشش مانع حضور زن و بروز شخصیت زن شود، قطعاً مضر است … مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل اینست که زنان بتوانند در عرصه­های مختلف حضور داشته باشند.

عطاءالله مهاجرانی، روزنامه آریا، 18/9/78،ص2:  وقتی پیامبر اولوالعزمی چون ابراهیم در مورد معاد این چنین شک می­کند که به خدا می­گوید: «به من نشان بده» چطور جوانان ما مجاز نباشند، در مورد همه مسائل سؤال کنند؟

………………لطفا به ادامه مطلب بروید…..

 

دکتر حسن عباسی در تاریخ 10/5/88 در سخنرانی با عنوان “آژاکس 2، بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009” به تبیین آن‌چه توسط رسانه‌هایی مانند سایت وزارت خارجه اسرائیل، BBC Persian (بی‌بی‌سی فارسی)، VOA (صدای آمریکا) و همچنین شبکه‌های اجتماعی و مینی‌بلاگ‌هایی مانند Facebook.com (فیس بوک) و Twitter.com (توئیتر) در مهندسی اجتماعی، مدیریت آشوب، مدیریت محتوایی و اطلاع‌رسانی  و دامن‌زدن به اغتشاشات انجامید به صورت مستند اشاره می‌کند.راهبردی که توسط دموکرات‌ها به “استراتژی توئیتری اوباما” مشهور است

دانلود در ادامه مطلب

پاسخ به شبهات سیاسی
پاسخ به شبهات سیاسی
0


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود جواب آزمایش های کتاب آزمایشگاه یازدهم x بخوانید...